11.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬#ببینید|شیوه نفوذ سینما در کشورها
🎥گوشه از کلاس استاد عرب سالاری در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانهای استاد محمد حسین فرج نژاد
#سینمای_غرب
#سینمای_شرق
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️آیین گنوسی در یهودیت
▫️زیست بوم یهودیان از نظر جغرافیایی، در منطقه « لولای سه قاره» آسیا و آفریقا و اروپا بوده است و لذا تأثیر پذیری آنها از تمدن مصری، هلنی، رومی و ایرانی، لامحاله بوده است.
▫️اندیشههای گنوسی، از قرن سوم پیش از میلاد که یهودیان با فرهنگی هلنیستی آشنا شدند، در میان آنها رواج یافت و تفکرات گنوسی در اندیشههای معنوی علمای دوره تلمودی تداوم یافت و سپس در قرون پنج تا دهم میلادی در عرفان مركبه مؤثر افتاد و بعدها در عرفان قبالا و حسیدی نیز با تغییراتی مؤثر واقع شد.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۵۷، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️آیین گنوسی در یهودیت ▫️زیست بوم یهودیان از نظر جغرافیایی، در منطقه « لولای سه قاره» آسیا و آفریق
◾️دسته بندی عرفان های یهودی
▫️ عرفان یهودی را در یک دسته بندی کلی، به ترتیب تاریخی به سه مرحله اصلی مرکابا (مِرکَبه یا مرکاوا یا عرفان عرشی) قبالا (قباله/ کابالا با عرفان زوهری) و حسیدی (حسیدیم)دسته بندی میکنند.
▫️ پیش از اطلاق نام قبالا برای عرفان یهودی در قرن چهاردهم، سنتهای رازوَرانه ضعیف و پنهانی «گنوسی» و «مرکابایی/مرکاوایی» در میان یهودیان، به صورت محدودی وجود داشته است و سنت عرفان حسیدی متقدم، نیز در کنار این جریانات، در میان یهودیان بوده است.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۵۸، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️دسته بندی عرفان های یهودی ▫️ عرفان یهودی را در یک دسته بندی کلی، به ترتیب تاریخی به سه مرحله اصلی
◾️نگاهی به تاریخچه و معنای کلمه قبالا
▫️گفته شد که عرفان یهود، به سه مرحله اصلی مرکابا، قبالا و حسیدی تقسیمبندی میشود. اما در یک اصطلاح خاصتر، عرفان یهودی، به دلیل غلبه و اکثریت یافت آئین قباله، به کل این سه مکتب اطلاق میشود. طبق برخی اقوال، کلمه «قبالا» از ریشه «قبل»، به معنای «دریافت کردن» و «پذیرفتن» است که به معنای دریافت و قبول سنت راز آلود و عرفانی گذشتگان میباشد.
▫️این کلمه در ابتدا برای دلالت بر سنت عرفانی رازورانه یهودی به کار نمیرفت و در ادبیات تلمودی پسینی، قبالا به مفهوم قانون (شریعت) شفاهی به کار میرفته است. در نوشتههای العاذار در نخستین دهه سده سیزدهم، سنت های رازورانه برای اشاره به ایزدان و فرشتگان، مفهوم قبالا را در بر گرفتهاند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۵۹، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
📕بازتولید جعلی هندوئیسم نوین رسانهای (بخش اول)
🔺به گفته لوئیس، فاتحین جنگ جهانی، تاریخ و فرهنگ گذشته را نوشتند و سانسورها و قرائتهای خود را در آن اعمال کردند. علامه لنگرودی در کتاب خود درباره هند اشاره به این موضوع دارد که هندوئیسم نوین را انگلیسیها در هند ساخته و پرداختند و در تاریخ جاسازی کردند!
🔺قرائت سکولار و آنگلوساکسون از مجموعه فرهنگهای باستانی هند را به عنوان مکتبی با اصول مسلم پنداشتند و با همکاری انجمن سلطنتی بریتانیا، نهادهای هندشناسی دانشگاههایی را در هند ایجاد کردند.
🔺 منابعی جهتدار نگاشتند که درست به مانند ایرانشناسی انگلیسی و پهلویگرایی باستانی در ایران پیش از انقلاب پر از اغلاط تاریخی و جعلیات دین شناختی با قرائت مادی و مدرن بود.
🗞یادداشت استاد فرج نژاد در نشریه فرهنگ پویا، شماره 40
#سینمای_شرق
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_07_19- بررسی جنبشها و فرقههای نو پدید، بررسی سینمای معناگرای مسیحی، نمادها و شاخصه های آن 1.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙بررسی جنبشها و فرقههای نو پدید، بررسی سینمای معناگرای مسیحی، نمادها و شاخصه های آن 1
📆19 مهر 1398
#سینمای_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_07_19- بررسی جنبشها و فرقههای نو پدید، بررسی سینمای معناگرای مسیحی، نمادها و شاخصه های آن 2.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙بررسی جنبشها و فرقههای نو پدید، بررسی سینمای معناگرای مسیحی، نمادها و شاخصه های آن 2
📆19 مهر 1398
#سینمای_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
🔰هویت یهودی
📚کتاب نفوذ فرهنگی کابالیستی در سینما
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
#اطلاعیه|تلوبیون با افتخار تقدیم می کند:
مستند "سرو بیقرار" منظومه فکری مرحوم محمدحسین فرج نژاد:
https://telewebion.com/episode/0x29109e6
هم اکنون در تلوبیون با بهترین کیفیت تماشا کنید
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
970124-FN-Hefz Quran & Motaleat.mp3
45.68M
📻#بشنوید| مشاوره استاد فرج نژاد در خصوص حفظ قرآن، مطالعات قرآنی و سلوک معنوی
📆24 فروردین 1397
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
💡#بخوانید| تعریف الهیات لیبرال مسیحی (قسمت اول)
💬 الهیات لیبرال مسیحی، الهیات سنتی پیش از خود را دگم، متعصب و افراطی میخواند. در قرن هجدهم، پس از تحولاتی که در حوزههای انسانشناسی، معرفتشناسی و هستیشناسی در غرب رویداد و خصوصاً کلیسای کاتولیک را مورد تهاجم جدی قرار گرفت.
💬 متاثر از اندیشههای متافیزیک ستیز کانت و عقل گرایی و اومانیسم خاص هگل و تجربه دینی شلایر ماخر (تقسیم دین به گوهر و پوسته و شخصی کردن اساس دین)، نحلهای جدید از الهیات پا به عرصه وجود گذاشت که الهیات لیبرال نامیده شد.
💬 این الهیات مبتنی بر نفی و نقد تواریخ کتاب مقدس و تکثرگرایی و انسانمحوری و عدم التزام به ظاهر متون مقدس مسیحی شکل گرفت.
🗞یادداشت استاد فرج نژاد در نشریه فرهنگ پویا، شماره 25
#تاریخ_ادیان
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡#بخوانید| تعریف الهیات لیبرال مسیحی (قسمت اول) 💬 الهیات لیبرال مسیحی، الهیات سنتی پیش از خود را دگ
💡#بخوانید| تعریف الهیات لیبرال مسیحی (قسمت دوم)
◾️نهضت الهیات لیبرال در قرن بیستم هم ادامه یافت و شیوههای گوناگونی به خود گرفت. خطوط اصلی رایج در آن عبارت بود از: تاکید بر حلول خداوند به جای تعالی و تنزیه او، تاسی به سیره عملی مسیح به جای بزرگ شمردن مرگ فدیهوار او، توجه به استکمال و اصلاح اخلاقی انسان به جای توجه به گنهکاری ذاتی او.
◾️ همچنین آنها قائل به کمال اتصال بین عقل و وحی، ایمان و تجربه بشری، خداوند و جهان، مسیح و سایر انسانها و مسیحیت و سایر ادیان بودند و تفاوتی اصولی بین ادیان مختلف نمیدیدند مگر در مراتب ادیان.
🗞یادداشت استاد فرج نژاد در نشریه فرهنگ پویا، شماره 25
#تاریخ_ادیان
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad