eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
13.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
58 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
30.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|جریان شناسی سینمای ژاپن 👤استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📅17 آذر 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙بررسی جنبش‌ها و فرقه‌های نو پدید، بررسی سینمای معناگرای مسیحی، نمادها و شاخصه های آن 1 📆23 آبان 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙بررسی جنبش‌ها و فرقه‌های نو پدید، بررسی سینمای معناگرای مسیحی، نمادها و شاخصه های آن 2 📆23 آبان 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📝|مقاله‌ای مستند و تحقیقی درباره سیمای مسلمانان در بازی‌های کامپیوتری 🌐zionism.blogfa.com/post/839 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📋 | پاراکتاب هایی که از کتاب «دین، انیمیشن و سبک زندگی» تا به حال در کانال ایتا مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد بارگذاری شده: 🖇پروپاگاندا برای انیمیشن‌های خاص eitaa.com/farajnezhad110/1156 🖇سینما یا سیاهچال توهم eitaa.com/farajnezhad110/1164 🖇معرفی کمپانی والت دیزنی eitaa.com/farajnezhad110/1167 🖇شرکت فاکس قرن بیستم eitaa.com/farajnezhad110/1170 🖇معرفی شرکت دریم ورکز eitaa.com/farajnezhad110/1171 🖇انیمیشن‌های تلویزیونی مصر eitaa.com/farajnezhad110/1172 🖇شرکت تایم وارنر eitaa.com/farajnezhad110/1178 🖇انیمیشن های پرفروش دریم ورکز eitaa.com/farajnezhad110/1179 🖇شرکت پیکسار eitaa.com/farajnezhad110/1190 🖇انیمیشن‌های تلویزیونی سوریه eitaa.com/farajnezhad110/1191 eitaa.com/farajnezhad110/1199 🖇انیمیشن شاهزاده روم eitaa.com/farajnezhad110/1192 🖇موسیقی در قوم یهود eitaa.com/farajnezhad110/1193 🖇نقش رسانه در عصر جدید eitaa.com/farajnezhad110/1204 🖇ترویج همجنس‌گرایی و فساد اخلاقی eitaa.com/farajnezhad110/1207 🖇انیمیشن در جهان اسلام eitaa.com/farajnezhad110/1211 🖇مالکان صهیونیست شرکت دریم ورکز eitaa.com/farajnezhad110/1215 🖇ضعف کمی انیمیشن در خاورمیانه eitaa.com/farajnezhad110/1219 🖇شرکت یو.تی.وی موشن پیکچرز eitaa.com/farajnezhad110/1222 🖇شرکت کپیتال گروپ Capital Group eitaa.com/farajnezhad110/1227 🖇والت‌دیزنی و اعتقادات شرگرایانه و فرقه گرایانه eitaa.com/farajnezhad110/1233 🖇کمپانی برادران وارنر eitaa.com/farajnezhad110/1244 🖇انیمیشن تلویزیونی فلسطین eitaa.com/farajnezhad110/1249 🖇حمایت مالی دیزنی از رژیم صهیونیستی و اعمال سیاست‌های صهیونیستی در انیمیشن eitaa.com/farajnezhad110/1254 🖇القا نگرشی واحد در رسانه‌ها eitaa.com/farajnezhad110/1255 🖇شرکت توماس روپرایس eitaa.com/farajnezhad110/1257 🖇باور به متعلقات ایمان، آسیبی برای انیمیشن انقلاب اسلامی eitaa.com/farajnezhad110/1258 🖇قهرمان‌گرایی آسیبی برای انیمیشن انقلاب اسلامی eitaa.com/farajnezhad110/1263 🖇انیمیشن پیام راشل کوری eitaa.com/farajnezhad110/1265 🖇انیمیشن فهرست مقدس eitaa.com/farajnezhad110/1269 🖇انیمیشن های تلویزیونی عربستان eitaa.com/farajnezhad110/1271 🖇انیمیشن‌های تلویزیونی امارات eitaa.com/farajnezhad110/1272 🖇اسطوره گرایی، آسیبی برای انیمیشن انقلاب اسلامی eitaa.com/farajnezhad110/1281 🖇گستردگی فعالیت های والت دیزنی eitaa.com/farajnezhad110/1287 🖇ترویج خشونت در انیمیشن ها eitaa.com/farajnezhad110/1288 🖇تلاش شرکت های انیمیشنی برای تخریب چهره اسلام eitaa.com/farajnezhad110/1289 🖇اسطوره گرایی، آسیبی برای انیمیشن انقلاب اسلامی eitaa.com/farajnezhad110/1292 🖇انیمیشن فریج eitaa.com/farajnezhad110/1301 🖇کارخانه رویا پردازی هالیوود eitaa.com/farajnezhad110/1302 🖇برخی از راهکار های استراتژیک برای آینده انیمیشن انقلاب اسلامی eitaa.com/farajnezhad110/1307 🖇سهام‌داران اصلی شرکت سونی eitaa.com/farajnezhad110/1309 🖇انیمیشن سینمایی بلال eitaa.com/farajnezhad110/1312 🖇انیمیشن‌های پیش از انقلاب اسلامی eitaa.com/farajnezhad110/1313 🖇انیمیشن‌‌های تلویزیونی لبنان eitaa.com/farajnezhad110/1317 🖇روپرت مرداک سهام دار اصلی نیوز کورپوریشن eitaa.com/farajnezhad110/1318 🖇انیمیشن انقلاب اسلامی چگونه مورد تهدید قرار می‌گیرد؟ eitaa.com/farajnezhad110/1326 🖇خدا اِنگاری در انیمیشن‌های یهودی eitaa.com/farajnezhad110/1335 🖇مطرح‌ترین شرکت انیمیشنی خاور‌میانه eitaa.com/farajnezhad110/1336 🖇منجی‌گرایی عاملی برای جذابیت انیمیشن eitaa.com/farajnezhad110/1340 🖇منجی گرایی در انیمیشن مولان eitaa.com/farajnezhad110/1341 🖇انیمیشن تلویزیونی عمان eitaa.com/farajnezhad110/1348 🖇انیمیشن‌های تلویزیونی اردن eitaa.com/farajnezhad110/1353 🖇انیمیشن ۹۹ eitaa.com/farajnezhad110/1356 🖇حماسه‌نمایی عاملی برای جذابیت انیمیشن eitaa.com/farajnezhad110/1357 🖇انیمیشن تلویزیونی عراق eitaa.com/farajnezhad110/1362 🖇انیمیشن قطعه ۱۳ eitaa.com/farajnezhad110/1376 🖇انیمیشن‌های تلویزیونی ترکیه eitaa.com/farajnezhad110/1377 تذکر: کتاب «دین، انیمیشن و سبک زندگی» حاصل دسترنج جمعی از نویسندگان و استاد فرج نژاد به مدیریت استاد فرج نژاد می‌باشد. لذا تمام مطالب را نمی‌توان منتسب به آن مرحوم دانست. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️توضیحاتی درباره مکتب حسیدیسم و گرایش جدید آن ▫️این مکتب، سومین مرحله از سیر عرفان یهودی است که پس از عرفان مرکابا و قبالا در آلمان، قرن هیجده و نوزده رشد کرد. البته قبلا در قرن دوم قبل از میلاد نیز عنوان حسیدی به گروه‌هایی از یهودیان پرشور و پرهیزگار و شورشی به نام «حشمونی» نیز اطلاق می‌شد. ▫️همچنین در توصیف جنبش کوتاه عرفانی که در قرن دوازده میلادی (۱۲۵۰-۱۱۵۰م.) در آلمان باعث اعتلای یهودی گری شد، نیز اصطلاح «حسیدی» استعمال شده بود. ▫️ در حسیدیسم جدید، که در لهستان و سپس اکراین و روسیه (حوزه اسلاو) در قرن هجدهم پدید آمد و در قرن نوزدهم گسترش پیدا کرد، نام «اسرائیل بن الیعاذار» معروف به «بَعل شِم طوو بِشت» به‌عنوان موسس آن مطرح است که با تصحیح برخی انحرافات مهم مکتب شبتای‌زوی، توانست نظر توده‌های یهودی را نیز به خود جلب کند در حوالی ۱۸۱۵ تبدیل به گرایش عمده یهودیان شرق اروپا شد. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۶۱ و ۶۲، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
🔰صهیونیست‌ها، نابغه‌های استفاده از رسانه 💬باید اعتراف کنیم که صهیونیست‌ها نابغه‌های استفاده از رسانه بخصوص شبکه‌های اجتماعی، سینما و شبکه‌های تلوزیونی هستند. 💬صهیونیست‌ها از طریق رسانه‌هایی که دارند، قدرت اقتصادی خودشان را بالاتر بردند. فیلم‌هایی هم که تولید ‌می‌کنند در سطح جهان خصوصاً در دهه‌های قبلی فروش‌هاش گسترده‌ای داشته و باعث سود اقتصادی بسیار زیادی برای آن‌ها شده است. 💬صهیونیست‌ها از طریق فیلم‌هایشان توانستند اندیشه‌ها، سیاست‌ها، ایدئولوژی و سبک زندگی مدنظر خودشان را پیش ببرند و در سطح جهان رواج بدهند. 💬اولین روزنامه‌ها را صهیونیست‌ها بنیانگذاری کردند. بعد از آن به سراغ شبکه‌های رادیویی و تلوزیونی رفتند. در مرحله بعد به سمت سینما رفتند تا از قدرت هنر هفتم برای گسترش سلطه و قدرت خودشان نهایت استفاده را ببرند. 📎قسمتی از کلاس صهیونیسم در سینما، با تدریس استاد آرش فهیم در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️چگونگی ورود مکتب قبالا در مسیحیت ▫️ از همان اوایل انتشار کتاب زوهر و تشکیل محافل عرفانی در میان یهودیان، کنجکاوی و آموزه‌های برخی مسیحیان شاگرد یهودیان و مارانوها (یهودیان مسیحی شده یا مسیحی‌نما)، به محافل مسیحی اروپا راه یافت و کم کم عرفان قبالا برای مسیحیان شناخته‌تر شد. ▫️ از قرن پانزدهم به بعد، انتشار آثار قبالایی در آمستردام هلند و آلمان، روند تاثیرگذاری قبالا را در جامعه مسیحی زیادتر شد. ▫️البته زمینه‌های یهودی مسیحیت مشترکاتی چون آخرالزمان گرایی و مسیحاطلبی و محافل و کتب کیمیا علوم غریبه نیز در این مسیر باعث تشدید این مطلب شد. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۶۴، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
🔍شناخت محتوا، مقدمه تحلیل 🔻برای اینکه شما بتوانید محتوا را بررسی بکنید، نیاز است نسبت به آن محتوا شناخت داشته باشید. سینما چندین لایه مختلف دارد. لایه ظاهری‌اش، همان فیلمی هست که در حال مشاهده آن هستید. 🔻سطح‌های پیشین، درونی و پنهانی هست که اصل پیام و محتوا در آن قرار می‌گیرد و دسترسی پیدا کردن به آن لایه‌ها نیاز به شناخت نسبت به پیام‌ها دارد. 🔻شما باید نمادها، آرایه‌ها، ادیان و پیام‌ها را بشناسید تا بتوانید متوجه بشوید که این چیزی که دارید مشاهده می‌کنید چه محتوایی را دارد بیان می‌کند و خروجی و پس‌زمینه‌ی ذهنی‌اش چیست تا بتوانید آن را نقد و تحلیل کنیم. 📎قسمتی از کلاس دین در سینمای شرق، با تدریس استاد محمدجواد عرب‌سالاری در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نو ظهور، فرق و ادیان انحرافی- معنویت گرایی در سینمای هند- آئین سینمای هندوئیسم 1 📆15 آذر 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نو ظهور، فرق و ادیان انحرافی- معنویت گرایی در سینمای هند- آئین سینمای هندوئیسم 2 📆15 آذر 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️صهیونیسم مسیحی و آرمان نابودی مسجد الاقصی ▫️ ریشه‌های تفکر مسیحیت یهودزده انگلیسی و قبالای مسیحی مکتب پیورتنیسم در میان پروتستان، زمینه‌های تاسیس مکتبی با نام مسیحیت صهیونیستی یا صهیونیسم مسیحی را از قرن نوزدهم در میان انگلیکن‌های انگلیسی به وجود آورد. ▫️ آرمان حاکمیت یهود در سرزمین موعود «فلسطین» و خراب کردن «مسجد الاقصی» و بنای «معبد سلیمان» به جای آن از مهم‌ترین تبلیغات رسانه‌های صهیونیستی مسیحی است. ▫️این جماعت که با نام مسیحیان انجیلی پروتستان‌های بنیادگرا و اوانجلیست‌ها هم معروفند، با ریاست جمهوری رونالد ریگان در «آمریکا» در نفوذ خود در ارکان قدرت و فرهنگ در آمریکا افزودند و آرمان‌های مسیحایی و ادبیات آرمگدونی خویش را در حمایت از صهیونیست‌های غاصب «فلسطین» قوت بخشیدند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۶۶، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️شبکه سخن‌ پراکنی تثلیث ▫️شاید تی.بی.اِن مهم‌ترین مجموعه‌ی رسانه‌ای مسیحیت صهیونیستی باشد. بنیان گذاران این شبکه ۲۴ ساعته، پال کراوچ و جن کراوچ‌ و جیم بیکر و تمی بیکر هستند که در سال ۱۹۷۳م آن را پایه گذاری کردند. سایت رسمی این شبکه در سال ۲۰۰۶ میلادی، تی‌.بی.اِن را پس از Fox. CBS, PAXTV, NBC, Tribune, Univision. هفتمین دارنده‌ی بزرگ‌ترین گروه پخش برنامه در ایالات متحّده شمرده شده است و آن را بزرگترین شبکه‌ی عقیدتی جهان می‌داند. ▫️شهر مسیحی «تثلیث» در «کاستامسای کالیفرنیا»، ۳ محل اداره مرکزی این شبکه با یازده‌ کانال است و ۴۷ ماهواره در فرمت‌های دیجیتال و آنالوگ، آن را پخش می‌کنند. همچنین، C.B.N را پت رابرتسون در حدود سال ۱۹۶۰م. با همین نقش تأسیس کرد. ▫️برخی دیگر از مهم ترین شبکه‌های مسیحیان صهیونیست، بدین قرارند: God TV که‌توسط دری الک و وندی الک پایه گذاری شد و با پشتیبانی مالی بنیاد اوانجلیستی‌فرشته تأمین می شود. ABN3 یا شبکه سراسری سه فرشته که توسط دنی شلتون درآمریکا تأسیس شد و Faith TV یا تلویزیون ایمان که توسط جیم وست نیز در آمریکا تأسیس شد. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۶۶، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 1 📆29 آذر 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 2 📆29 آذر 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📺تکنیک بازنمایی در رسانه 📌امروزه ما از نظریات Social Learning (یادگیری اجتماعی) رسیدیم به Media Learning (یادگیری رسانه‌ای) و Social Media Learning(یادگیری رسانه‌ای - اجتماعی). در این عصر، رسانه است که دارد مفاهیمی را به ما آموزش می‌دهد. 📌در نظریات بازنمایی گفته می‌شود که چگونه رسانه یک مفهومی را بازنمایی می‌کند و به خورد ما می‌دهد و ما او را واقعیت و حقیقت قلمداد می‌کنیم و بر اساس آن ارزش‌ها و رفتارمان را می‌چینیم. 📎قسمتی از کلاس بازنمایی دین در سینمای شرق، با تدریس استاد علی قهرمانی در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️چیستی تمدن مدرن ▫️منظور از تمدن غرب یا تمدن مدرن، تمدنی است که از رنسانس با محوریت اومانیسم(انسان خدا انگاری) و نقد مسیحیت، از شمال ایتالیا و جنوب فرانسه آغاز شد و کم کم از وجوه ادبی و هنری به سمت وجوه فلسفی رفت و سپس تکنولوژی مورد نظر خود را ایجاد کرد و سیستم فکری و اقتصادی و سیاسی خاصی را در جهان پیگیری کرد و پیشرفت را منحصراً در غربی شدن دانست. ▫️البته اگر با دید تحقیقی به پایه های شکل گیری این تمدن دقت شود، تاثیر برخی اندیشه های قرون وسطایی بر جهان مدرن، غیر قابل تردید است. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۶۷، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
14.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|شناخت سینمای کُره 👤استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📅17 آذر 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان‌ها و معنویت‌های نو ظهور و فرق و ادیان انحرافی، سینمای معناگرای هندوئیسم 1 📆5 دی 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان‌ها و معنویت‌های نو ظهور و فرق و ادیان انحرافی، سینمای معناگرای هندوئیسم 2 📆5 دی 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️منشا خرافات دین یهود ▫️قبالائیان ادعا دارند که هر حرف و عدد و حتی هر نقطه و حرکتی که در کتاب تورات آمده است، با حساب ابجد و یا به صورت رمزآمیز، گویای اسرار هستی و انسان و خدا و قوم برگزیده اش می‌باشد. ▫️این نوع حساب ابجد بعد ها به بازی و ملاعبه حروف و اعداد تبدیل شد و منشا بسیاری از خرافات و اوهام اروپائیان شد و سیاست مداران نیز از این بازی های عددی و حرفی و پیش‌گویی و آخرالزمان گرایی عوامانه، به نفع دنیای خویش، نهایت استفاده را بردند. هنر غرب هم همیار قدرتمندان در ترویج خرافه و جادو و بازی با اعداد شده است. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۶۷، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️پیشینه جعلی کابالا ▫️برخی از افراد که نظریه آنها پشتوانه جدی علمی نیز ندارد، برای کابالا پیشینه ای کهن قائل اند. مثلا مادام بلاواتسکی، رهبر فرقه تئوسوفی، مدعی است که قباله (کابالا) در اصل کتابی است رمزگونه که از سوی خداوند به پیامبران، آدم و نوح و ابراهیم و موسی (علیهم السلام)، نازل شده و حاوی دانش پنهان قوم بنی اسرائیل بوده است! ▫️به ادعای بلاواتسکی، نه تنها پیامبران، بلکه تمامی شخصیت های مهم فرهنگی و سیاسی و حتی نظامی تاریخ، چون افلاطون و ارسطو و اسکندر و غیره، دانش خود را از این کتاب گرفته اند. البته وی و همفکرانش، شواهد چندی از تاریخ بدین ادعای گزافشان ارائه نداده‌اند. ▫️مادام بلاواتسکی، برخی متفکرین غربی چون اسپینوزا و بیکن و نیوتون، را از پیروان آیین کابالا میداند. اما با کاوش در تاریخ، پیشینه جدی برای قباله به عنوان یک مکتب مستقل فکری، نمی‌توان یافت. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۷۴، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان‌ها و معنویت‌های نو ظهور و فرق و ادیان انحرافی، سینمای معناگرای هندوئیسم 1 📆6 دی 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad