eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
19.1هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📜تاریخ یهود (دوره دهم) 🔘 دوران جنگ های صلیبی که از سال 1091 تا 1394م. تداوم یافت. همراه با افول بغد
📜 تاریخ یهود (دوره یازدهم) - بخش اول 🔘 شوالیه های هم پیمان یهودیان و مسیحیان جنگ طلب، پس از جنگ های صلیبی به کشور خود بازگشتند، گروه های مخفی، دولت در سایه ایجاد کردند و به تدریج اقتدار اقتصادی یافتند؛ «شوالیه های معبد» یکی از همین گروه هاست. 🔘 زمینه های ایجاد تصوف یا عرفان یهودی در همین زمان و در میان بازگشتگان از جنگ های صلیبی و اشرافیت یهود، شکل گرفت و بلاخره در اوایل قرن چهاردهم میلادی با تدوین کتاب «زوهر» به انسجام رسید. 🔘 در همین دوران، مهاجرت بیشتر یهودیان به ایتالیا، جنوب فرانسه، اسپانیا، پرتغال، و روسیه انجام پذیرفت، چرا که این کشورها درحال تبدیل به مراکز مهم اقتصادی بودند. در این عصر، یهودیان که سال‌ها از نظر علمی در فلسفه و عرفان شاگرد مکتب مسلمانان بودند، در انتقال فرهنگ و علوم تمدن اسلامی به اروپا، نقش برجسته‌ای داشتند. 📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 124 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📜 تاریخ یهود (دوره یازدهم) - بخش اول 🔘 شوالیه های هم پیمان یهودیان و مسیحیان جنگ طلب، پس از جنگ های
📜 تاریخ یهود (دوره یازدهم) - بخش دوم 🔘 همچنین، یهودیان ثروتمند نفوذ گسترده‌ای در دربارهای اروپایی داشتند و اولین زمینه استعمار ماوراء بحار با کمک وام های یهودیان و کشتی های مسافرتی و جنگی یهودیان اسپانیا و پرتغال شکل گرفت. 🔘 واسکو داگاما کیریستوف کلمب و سایر دریانوردان و غاصبان یهودی، سفرهای دریایی سیاسی و تجاری - نظامی خویش را آغاز کردند. در همین سفرها با سرزمین های جدیدی که قرن ها پیش مسلمانان یافته بودند (قاره آمریکا، هندوستان و شرق دور) آشنا شدند و به غصب و تاراج آن مشغول شدند. 🔘 مطالعه فیلم های معروف به وسترن و فیلم های سفرهای دریایی غریبان و ورود همراه با نظامی گری و وحشی گری آنها به آمریکا و هند و شرق دور، در این باره لازم است. 📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 125 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📘 ایمان‌گرایی فردی در مسیحیت 🔹 در مسیحیت زمان قرون وسطی دین، دین جمعی بود، کلیسا اعتبار داشت. شما زمانی که می‌خواستید عبادت کنید، قبل از خواب یا زمان‌های دیگر اعتبار نداشت مگر تا زمانی که یکشنبه‌ها به کلیسا بروید. 🔹حالا هم تلاش کلیسا همین است و می‌گوید فقط مسیحیانی را تشییع و تدفین می‌کند که با کلیسا ارتباط داشته باشند. هرچند که پول خوبی هم می‌گیرد اما همه کس را قبول نمی‌کند. 🔹 اما بعد از قرون وسطی و آمدن رنسانس همه چیز عوض شد. محوریت الوهیت و تفسیر معارف الهی از کلیسا گرفته شده و به مردم داده می‌شود. محوریت روحانیت و رهبانیت از کلیسا گرفته شده و به مردم داده می‌شود. 🔹مردم نه جمعی از مردم، بلکه به صورت فرد فرد؛ یعنی هرکس هر تفسیری از کتاب مقدس داشت، همان درست است حتی اگر برخلاف حرف کشیش باشد، حرف او برای خودش است، هرآنچه تو فکر می‌کنی حق است. 🔹این نگاه، نگاه پروتستانیسم است اما به مرور بخاطر گسترش فرقه‌های پروتستانیسم و مردمی بودن این شعار مورد اقبال واقع شده و بیس سینمای مسیحی هم بر این اساس قرار گرفته است. 📎 دوره دین و سینما، سینمای مسیحی، دکتر سعید ارجمند‌فر 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
✨مؤسسه رسانه‌ای مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📔با موضوعات: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، و... 📝برای بهره‌گیری از فایل‌های آموزشی و دوره‌های علمی روی لینک زیر کلیک کنید: https://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
📘پیرامون ژانر وسترن 🔹نگاه‌های نژادپرستانه و تفکرات صهیونیستی‌ای که به سینما تزریق می‌شد باعث ایجاد ژانر وسترن شد. ژانر وسترن از طرف منتقدان و متخصصان سینما عموماً به عنوان قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین ژانر سینما در جهان معرفی می‌شود. 🔹این ژانر فرهنگ قدیمی و اصیل آمریکایی‌هایی که در دهه‌های اول پیدایش آمریکا حضور داشتند را به نمایش می‌دهد و فرهنگ و مرام و سبک زندگی آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. 🔹اما موضوعی که کارشناسان کمتر به آن اشاره می‌کنند جنبه نژادپرستانه بودن ژانر است که یکی از ژانرهای آخرالزمانی هم به حساب می‌آید. این فرد وسترنر یا کابوی یا گاوچران در واقع یک نمادی از منجی و یا اصطلاحاً مسیح موعود مسیحیان صهیونیست هست که به این شکل نمایش داده می‌شود. 🔹شاید نتوان نسبت نماد داد اما در واقع یک سایه‌ای از آن است و یادآوری منجی‌ای که می‌آید و موجودات شرور که در این فیلم‌ها عمدتاً سرخ‌پوست‌ها هستند، آن‌ها را از سر راه برمی‌دارد و سرزمین موعود صهیونیست‌ها یا همان پیوریتن‌ها را می‌سازد. 📎 استاد آرش فهیم، دوره دین و سینما 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فضای مجازی 4.mp3
1.38M
📻 | به چه چیزهایی، فضای مجازی می‌گویند؟ 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 10 بهمن 1395 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📋 | تمام جلسات جنگ هیبریدی با کیفیت بالا در صفحه آپارات قابل مشاهده است. جهت مشاهده لیست فیلم های جنگ هیبریدی، روی لینک زیر کلیک کنید: 🌐 aparat.com/playlist/1813583 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💥جهان ما را چه شده است! 💵تلوزیون را خاموش کرده و با سرعت درونم را کاویدم. دو بخش شهری با اختلاف طبقاتی جدی در بمبئی، شیکاگو، لندن، نیویورک، زاهدان، کراچی، هنگ کنگ، شیراز، سنگاپور، سائوپائولو، تهران، برازیلیا و بوئنوس‌آیرس از ذهنم گذشت؛ میلیون‌ها فقیر جنوب‌شهری، در بند چند هزار نفر از ثروتمندان شبکه‌ای بالاشهر نشین. 💵پشت سر هم نکاتی به ذهنم رسید: رفاه سعادتمندانه دینی مردمان عالم یا کنترل و سلطه مادی بر مردم شرق و غرب؟ کدام را باید انتخاب کرد؟ کدام را می‌توان برگزید؟ تولید علم و عمل حکیمانه یا فریاد و علم سلطه‌گرایانه؟ جهان ما را چه شده است! 💵حق نیست که سر در گریبان برده و فکری کنیم؟ مگر می‌توان بی‌تفاوت بود و نظاره‌گر این سطح از هماهنگی بین اقتصاد پنهان‌کار و پروپاگاندای جریان اصلی رسانه‌ها و تجارت ناپاک جهانی بود؟! 📕مقاله آغازی بر فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی، نشریه خردورزی، مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📘 شاخصه‌های سینمای مسیحی 🔹منظور از شاخصه، آن علائم و نشانه‌های بزرگ‌نمایی شده‌ای است که در فیلم وجود دارد و می‌تواند ذهن ما را به سمت این ببرد که این فیلم جزو فیلم‌های دینی مسیحیت هست یا نیست. یا این‌طور بگوییم که ویژگی‌های خاص سینمای مسیحی، همان شاخصه‌های سینمایی آن است. 🔹این شاخصه‌ها در اغلب فیلم‌های مسیحی وجود دارد، اگر همه‌ی شاخصه‌ها وجود نداشته باشد، بیشتر آن‌ها در همه فیلم‌ها وجود دارد. سپس به واسطه این شاخصه‌ها ما به راحتی می‌توانیم تشخیص بدهیم که مثال فلان فیلم مسیحی در چه قالبی مشخص می‌شود و بیان می‌شود. 🔹اگر از این‌ها صرف‌نظر کنیم، در محدود کردن فیلم‌های مسیحی به معنای خاص، دچار مشکل خواهیم شد. این شاخصه‌ها بر چند اساس سیاست‌های حاکم بر سینمای غرب، الگوهای دینی حاکم بر غرب و یا گرایش‌ و میل‌گرایی‌ها طراحی شده است. 📎 استاد سعید ارجمند‌فر، دوره دین و سینما 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥 فیلم کامل «آنارشیسم اجتماعی در رسانه» با تدریس دکتر سعید ارجمندفر در صفحه آپارات بارگذاری شد: 🌐 aparat.com/v/LZvNj 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad