eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.4هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
64 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🎬نقد فیلم به سبک استاد فرج‌نژاد ◾️نقد فیلم‌های تدریسی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، نقد فیلم‌های
💬روش فنی - حکمی برای نقد فیلم چه تفاوتی با دیگر روش‌ها دارد؟ ◽️روش‌های مختلفی که در تحلیل فیلم و اثر هنری به کار می‌روند، هر کدام مبتنی بر انسان شناسی، هستی شناسی، معرفت شناسی، ارزش شناسی و عرفان خاصی هستند، حتی اگر تصریح بدان نداشته باشند. ◽️البته ممکن است گاهی برخی روش‌ها در برخی ، نسبت به هم نزدیک یا دور شوند. مثلا روش فرمالیسم، مبتنی بر مبنای کانتی که در کتب «نقد عقل محض» و «نقد عقل عملی» و «نقد قوه حکم» بدان رسیده است، بنا شده‌اند و لذا برای اینان اصالت بیشتری دارد و بیشتر در فرم خلاصه می‌شود و منظور از نقد هنری، نقد فرمال می‌باشد. ◽️برخی روش های نیز، مبتنی بر جهان بینی پوزیتویستی بنا شده‌اند. نظریاتی که متن هنری را واجد هر معنا و تفسیری می‌دانند نیز، مبتنی بر هرمنوتیک نسبی‌گرا به وجود آمده‌اند. ◽️روش‌های نقد اجتماعی و ایدئولوژیک نیز، به فراخور گرایش یا خود، مبتنی بر مبانی فمینیسم یا ماتریالیسم دیالکتیک، حرف می‌زنند و به تحلیل اثر هنری می‌پردازند. ◽️روش مختار ما، هیچ کدام از این‌ها نیست؛ بلکه روشی که مد نظر ماست، تلاش دارد تا با توجه به تکنیک و فرم و معنای اثر هنری، مبتنی بر مبانی جهان بینی فلسفی متداول در جهان اسلام، به یک روش نقد و تحلیل از اثر هنری برسد یا حداقل منافاتی با آموزه‌های قطعی با روش فلسفی-عرفانی نداشته باشد. ✍️استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
📑 | تحریفات تاریخی «سریال حشاشین» 🖇سریال تاریخ نیست، سریالی است که ادای تاریخ در می‌آورد و در واقع تاریخ در آن کمرنگ و تخیل و تخریب در آن با هدف و مهدویت ایرانی پررنگ است. 🔗ادامه مطلب 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📑 #اسلایدی| تحریفات تاریخی «سریال حشاشین» 🖇سریال #حشاشین تاریخ نیست، سریالی است که ادای تاریخ در می
💬سینمای کم‌کارِ ما... ◽️در این میان کم‌کاری این نهادهای عریض و طویل سینمایی بی‌خاصیت مکندۀ بیت‌المال بیشتر مشخص می‌شود، تاریخی که برای ماست، تحریف شده به دست افرادی می‌شود که نسبتی با ایران و ایرانی ندارند و در آن هر طور که بخواهند تخیلات خود را به نام می‌زنند. ◾️در حالی که صدها سوژۀ بکر و خاص ساخت آثار تاریخی در ایران داریم که از آن غافل هستیم و برای آن فیلم نمی‌سازیم و وقتی هم که فیلم تاریخی بسازیم فیلمی مثل بهشت تبهکاران می‌سازیم که مظفر بقاییِ عامل اختلاف بین کاشانی و مصدق در آن سفیدنمایی می‌شود. ◽️یا فیلمی مانند آسمان غرب که اولیات تدوین و داستان را ندارد و ته تهش کار خوب‌ و قابل تحمل‌مان فیلم مجنون، دربارۀ شهید زین‌الدین است اما خیلی دیر، پس از چهل سال ساخته شده. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🖇نصفِ مردم دنیا گیمر شده‌اند؟ 🎮سازمان اطلاعات DFC در گزارش جدید خود اعلام کرد بیش از 3.22 میلیارد نفر گیمر در دنیا وجود دارد. تعداد گیمرها در 3 سال اخیر 500 میلیون نفر افزایش داشته است. 💰 گفته می شود در سال 2022، صنعت بازی بیش از 184 میلیارد دلار درآمد داشته است. 95 میلیارد دلار مربوط به بازی‌های موبایل، 51 میلیارد دلار مربوط به کنسول‌ها و 38 میلیارد دلار برای کامپیوتر است. 💬 افزایش تعدادِ گیمرها در سال‌های اخیر، نشان می‌دهد باید به «دنیای بازی‌های رایانه‌ای» بیش از پیش اهمیت بدهیم. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💬روش فنی - حکمی برای نقد فیلم چه تفاوتی با دیگر روش‌ها دارد؟ ◽️روش‌های مختلفی که در تحلیل فیلم و اث
💬حمله فرمالیست‌ها به منتقدین ایدئولوژیک ◽️برخی مدعیان، نقد غیرفرمالیستی را به اسم تحقیر می‌کنند و از صحنه کنار می‌گذارند و مخالفان خویش را ساکت می‌کنند؛ در حالی که توجه ندارند که اولا: نقد فرمالیستی، اگر به عنوان یک روش تام مد نظر قرار گیرد، نیز مبتنی بر ایدئولوژی مدرنیستی و مبانی کانتی بنا شده است و تمام شیوه‌های نقد، به این معنا که مبتنی بر جهان بینی و ایده‌های خاصی بنا شده‌اند، ایدئولوژیک هستند. ◾️ثانیا: نقد ایدئولوژیک به معنای مرسومش، به نقدی گویند که مبتنی بر فمینیسم یا مارکسیسم یا اگزیستانسیالیسم یا ... به سراغ فهم و می‌رود و به نقدی که تلاش می‌کند جهان بینی و ایدئولوژی و مبانی مطرح شده درون هر فیلم را فهم و کشف کند، نقد ایدئولوژیک نمی‌گویند. ◽️بلکه حتی نوفرمالیست‌هایی چون و در هنر سینما نیز، تا حدی در پی کشف لایه‌های ایدئولوژیک و معنایی فیلم و انیمیشن هستند. ✍️استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | یهودیان آمریکایی میشناسم که به اینجا اومدن و گفتن: «ما به اسرائیل آمدیم اما از فلسطین رفتیم» ◾️ مستند ؛ ماجرای دو جوان یهودی آمریکایی به نام «سیمون زیمرمن» و «ایتان» است که با این باور بزرگ شده‌اند باید به هر قیمتی از دولت اسرائیل دفاع کنند. ایتان به ارتش می‌پیوندد و سیمون در میدان نبرد دیگر یعنی دانشگاه‌های آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند. اما بعد از مدتی هر دوی آن‌ها از مسیر خود برمی‌گردند. 🔗 تماشای مستند 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | تحریف ارمیای نبی در کتاب مقدس و آثار سینمایی یهودیان 👤استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🔗دوره دین و سینما 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💬حمله فرمالیست‌ها به منتقدین ایدئولوژیک ◽️برخی مدعیان، نقد غیرفرمالیستی را به اسم #نقد_ایدئولوژیک ت
💬 آثار هنری دارای مبانی هستی‌شناسانه هستند ◽️در روش مورد استفاده ما، اثر هنری ترکیبی از حکمت (محتوا و مضمون) و صناعت فن و تکنیک و فرم می‌باشد که بدون شک، حامل معناهایی است، هرچند سطحی یا عمیق و البته ممکن است در برخی آثار، بار بیشتری وجود داشته باشد یا در برخی آثار، بار و ، افزون‌تر باشد. ◾️در روش حاضر، گر چه محصول اندیشه و رفتار و سبک زندگی خود را به صورت لایه‌های احساسی درونی خود انباشته است و آن احساسات درونی خود را در صورت عین هنری به ظهور می‌رساند؛ ولی قبلا نسبت به حقیقت وجود و منشأ جهان و ارزش‌های الهی، با ارادۀ خود، جایگاه خود را تعریف کرده است و احساسات خود را متأثر از اعمال ارادی و جامعه خود، در درون خود شکل داده است. ◽️همچنین هنرمند ممکن است به حقیقت الهی یا بی‌تعهد یا به کشف عالم مثال (اعم از عالم مثال دانی‌تر از عقل یا عالم مثال عالی‌تر از عقل) به ساخت اثر هنری دست زده باشد؛ لذا در این روش، هر اثر هنری، می‌تواند انسان‌ها را از حق دور کند یا راهی به آسمان باشد. ◾️همچنین به همین دلیل، آثار هنری واجد مبانی هستی‌شناسانه و انسان‌شناسانه و معرفت‌شناسانه و تاریخی و اجتماعی هستند که از متن اثر هنری و گفتارهای مؤلف یا مؤلفین اثر درک و کشف می‌شوند، گرچه ممکن است هنرمند در لحظه خلق اثر، توجه عقلی بدان نداشته باشد. ✍️استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
📸 |مراسم تودیع و معارفه مسئول جدید مؤسسه استاد فرج‌نژاد 📌دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی در پایان این مراسم از خدمات و تلاش‌های جناب آقای علی‌اصغر سیاحت در دوره مسئولیت تقدیر و حکم آقای ابراهیم کارگران را نیز به وی اعطا کرد. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110