فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬#ببینید| شما با خبرها و کانالها بینش پیدا نمیکنید و نمیتونید تحلیل کنید!
👤استاد احمد کارخانه
#آگاهی_کاذب
#توهم_دانایی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #ببینید| فیلمهای ژاپنی با تفکر ژاپنی نیست!
👤استاد محمدحسین فرجنژاد
🔗دوره دین و سینما
#سینمای_شرق
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📑 #اسلایدی| نگاه راهبردی استاد فرج نژاد از پیشبینی جنگ در حوزه زنان تا نگاهی متفاوت در حوزه رسانه و سینما
▫️محمدحسین افسر یا کارشناس اطلاعاتی نبود، چیزی ورای این همه سخن بود، نگاه راهبردی و نقطه زن او در کنار مطالعات دقیق تاریخی در سنجش با عقبه بسیاری از سازمانها و نهادها سبب شد تا بسیاری در این گره شناختی نسبت به #استاد_فرج_نژاد گیر کنند و به خوبی توان تحلیل نداشته باشند.
#نگاه_راهبردی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎬نقد فیلم به سبک استاد فرجنژاد ◾️نقد فیلمهای تدریسی در حوزههای علمیه و دانشگاهها، نقد فیلمهای
💬روش فنی - حکمی برای نقد فیلم چه تفاوتی با دیگر روشها دارد؟
◽️روشهای مختلفی که در تحلیل فیلم و اثر هنری به کار میروند، هر کدام مبتنی بر انسان شناسی، هستی شناسی، معرفت شناسی، ارزش شناسی و عرفان خاصی هستند، حتی اگر تصریح بدان نداشته باشند.
◽️البته ممکن است گاهی برخی روشها در برخی #مبانی، نسبت به هم نزدیک یا دور شوند. مثلا روش فرمالیسم، مبتنی بر مبنای کانتی که در کتب «نقد عقل محض» و «نقد عقل عملی» و «نقد قوه حکم» بدان رسیده است، بنا شدهاند و لذا برای اینان #فرم اصالت بیشتری دارد و #هنر بیشتر در فرم خلاصه میشود و منظور از نقد هنری، نقد فرمال میباشد.
◽️برخی روش های #کمی نیز، مبتنی بر جهان بینی پوزیتویستی بنا شدهاند. نظریاتی که متن هنری را واجد هر معنا و تفسیری میدانند نیز، مبتنی بر هرمنوتیک نسبیگرا به وجود آمدهاند.
◽️روشهای نقد اجتماعی و ایدئولوژیک نیز، به فراخور گرایش #فمینیستی یا #مارکسیستی خود، مبتنی بر مبانی فمینیسم یا ماتریالیسم دیالکتیک، حرف میزنند و به تحلیل اثر هنری میپردازند.
◽️روش مختار ما، هیچ کدام از اینها نیست؛ بلکه روشی که مد نظر ماست، تلاش دارد تا با توجه به تکنیک و فرم و معنای اثر هنری، مبتنی بر مبانی جهان بینی فلسفی متداول در جهان اسلام، به یک روش نقد و تحلیل از اثر هنری برسد یا حداقل منافاتی با آموزههای قطعی #اسلام_شیعی با روش فلسفی-عرفانی نداشته باشد.
✍️استاد محمدحسین فرجنژاد
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📑 #اسلایدی| تحریفات تاریخی «سریال حشاشین»
🖇سریال #حشاشین تاریخ نیست، سریالی است که ادای تاریخ در میآورد و در واقع تاریخ در آن کمرنگ و تخیل و تخریب در آن با هدف #تخریب_تشیع و مهدویت ایرانی پررنگ است.
🔗ادامه مطلب
#نقد_فیلم
#حشاشین
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
📑 #اسلایدی| تحریفات تاریخی «سریال حشاشین» 🖇سریال #حشاشین تاریخ نیست، سریالی است که ادای تاریخ در می
💬سینمای کمکارِ ما...
◽️در این میان کمکاری این نهادهای عریض و طویل سینمایی بیخاصیت مکندۀ بیتالمال بیشتر مشخص میشود، تاریخی که برای ماست، تحریف شده به دست افرادی #روایت میشود که نسبتی با ایران و ایرانی ندارند و در آن هر طور که بخواهند تخیلات خود را به نام #تاریخ_ایران میزنند.
◾️در حالی که صدها سوژۀ بکر و خاص ساخت آثار تاریخی در ایران داریم که از آن غافل هستیم و برای آن فیلم نمیسازیم و وقتی هم که فیلم تاریخی بسازیم فیلمی مثل بهشت تبهکاران میسازیم که مظفر بقاییِ عامل اختلاف بین کاشانی و مصدق در آن سفیدنمایی میشود.
◽️یا فیلمی مانند آسمان غرب که اولیات تدوین و داستان را ندارد و ته تهش کار خوب و قابل تحملمان فیلم مجنون، دربارۀ شهید زینالدین است اما خیلی دیر، پس از چهل سال ساخته شده.
#جنگ_روایت_ها
#سینمای_ایران
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🖇نصفِ مردم دنیا گیمر شدهاند؟
🎮سازمان اطلاعات DFC در گزارش جدید خود اعلام کرد بیش از 3.22 میلیارد نفر گیمر در دنیا وجود دارد. تعداد گیمرها در 3 سال اخیر 500 میلیون نفر افزایش داشته است.
💰 گفته می شود در سال 2022، صنعت بازی بیش از 184 میلیارد دلار درآمد داشته است. 95 میلیارد دلار مربوط به بازیهای موبایل، 51 میلیارد دلار مربوط به کنسولها و 38 میلیارد دلار برای کامپیوتر است.
💬 افزایش تعدادِ گیمرها در سالهای اخیر، نشان میدهد باید به «دنیای بازیهای رایانهای» بیش از پیش اهمیت بدهیم.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
💬روش فنی - حکمی برای نقد فیلم چه تفاوتی با دیگر روشها دارد؟ ◽️روشهای مختلفی که در تحلیل فیلم و اث
💬حمله فرمالیستها به منتقدین ایدئولوژیک
◽️برخی مدعیان، نقد غیرفرمالیستی را به اسم #نقد_ایدئولوژیک تحقیر میکنند و از صحنه کنار میگذارند و مخالفان خویش را ساکت میکنند؛ در حالی که توجه ندارند که اولا: نقد فرمالیستی، اگر به عنوان یک روش تام مد نظر قرار گیرد، نیز مبتنی بر ایدئولوژی مدرنیستی و مبانی کانتی بنا شده است و تمام شیوههای نقد، به این معنا که مبتنی بر جهان بینی و ایدههای خاصی بنا شدهاند، ایدئولوژیک هستند.
◾️ثانیا: نقد ایدئولوژیک به معنای مرسومش، به نقدی گویند که مبتنی بر فمینیسم یا مارکسیسم یا اگزیستانسیالیسم یا ... به سراغ فهم و #نقد_فیلم میرود و به نقدی که تلاش میکند جهان بینی و ایدئولوژی و مبانی مطرح شده درون هر فیلم را فهم و کشف کند، نقد ایدئولوژیک نمیگویند.
◽️بلکه حتی نوفرمالیستهایی چون #بوردول و #تامسون در هنر سینما نیز، تا حدی در پی کشف لایههای ایدئولوژیک و معنایی فیلم و انیمیشن هستند.
✍️استاد محمدحسین فرجنژاد
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110