📸#گزارش_تصویری|سلسله جلسات «#به_روایت_سینما»
📌با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب»
📌موضوع این هفته:
جنگهای آینده و آینده جنگها
با محوریت فیلم
BLADE RUNNER
📌استاد: دکتر محمد حسنی
📌۱۳ آذر ماه
#جلسه_دوم
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💢شناخت حق و باطل، اولین بحث دشمنشناسی استاد فرجنژاد
✍️حجت الاسلام دکتر سعید ارجمندفر
▪️بزرگترین دشمن بشریت طبق تعالیم دینی شیطان معرفی شده است، تنها کسی که پدر و مادر ما را از بهشت بیرون کرد، شیطان بود.قرآن بزرگترین و قویترین و اولین دشمن بشریت را شیطان معرفی میکند.
▪️اما شیطان مثل نگاه مسیحیها و یهودیها صرفا موجودی نیست که همهکارۀ این عالم باشد و قدرت آن چنانی داشته باشد. نه ما با طیفی مواجه هستیم که شیاطینی را درون خودش دارد که اعم از شیاطین جنی و انسی است. این مقولهای است که در قرآن کاملا مشهود است، وقتی حرف از شیطان میشود، شیاطین هم مطرح میشود.
▪️از این رو اولین بحثهایی که آقای فرجنژاد بر اساس مبانی قرآن وارد میشود بحث شیطانشناسی است و روی آن کار میکند و به یاد دارم تا همین اواخر ابعاد مختلف این را در قرآن رها نکرده بود، پیش استاد میرفت که با تفسیر صحیح قرآن مقولۀ دشمنشناسی را طرح کند.
▪️ایشان در همان ابتدا آمد دشمن را به دشمن شیطانی و شیاطین جن و انس تقسیمبندی کرد. رفت مطالعۀ عمیق قرآنی دربارۀ شخصیت شیطان انجام داد و راهکارهای فریب شیطان و روی پیروان شیطان مطالعه کرد و خیلی در این زمینه دغدغه داشت.
🔗مطالعه مطلب کامل در سایت استاد فرجنژاد
#باز_نشر
#استاد_فرج_نژاد
#دشمن_شناسی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر بخواهیم نگاه اسلامی را وارد هالیوود کنیم دیگر نمیشود سینمای هالیوود را فهمید و تحلیل کرد.
👤استاد فرجنژاد
🔸باید درست بشناسیم زیرا اگر شناخت درستی نداشته باشیم تحلیل درستی هم نخواهیم داشت.
🔹منابعشان را باید به زبان خودشان ببینیم اما نباید تسلیم فلسفه تاریخ یهودی شویم.
🔸فلسفه تاریخ اسمش روی خودش است، روشش فلسفی است.
🔹تاریخنگاری با فلسفه تاریخنگاری دو بحث جداست. در تاریخ تحلیلی، تحلیل از ماست ولی برای گزارهها باید به شدت از منابع آنها استفاده کنیم.
#ببینید
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
◾️قربانی شدن پیرنگِ فیلمنامه پیشِ پایِ شیطان
🖋عرفان
🔹فیلم سینمایی «لنگ دراز ۲۰۲۴» در مورد خانم لی هارکر مأمور افبیآی است که در پروندهای جنایی، به دنبال قاتلی سریالی میگردد.
🔸لنگ دراز(همان قاتل سریالی) شخصی شیطانپرست(با بازی نیکُلاس کیج) است که در گذشته با خانوادهٔ هارکر در ارتباط بوده و البته در فیلم مشخص نیست این ارتباط چرا و چگونه شکل گرفته است.
🔹در اثر میبینیم که این مرد از کودکیِ هارکر به خانهاش رفت و آمد داشته است. در سکانسهای پایانی اثر از زبان مادر هارکر میشنویم که او به اجبارِ لنگ دراز، بین شیطانپرستی و سلامت خانوادهاش، خدمت به شیطان را انتخاب کرده و امروز در زمرهٔ یاران لنگ دراز به قتل عام مردم مشغول است.
[ادامه 🔻]
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️قربانی شدن پیرنگِ فیلمنامه پیشِ پایِ شیطان 🖋عرفان 🔹فیلم سینمایی «لنگ دراز ۲۰۲۴» در مورد خانم
🔸از همین جا نقص اساسی فیلمنامه مشخص میشود؛ چرا لی هارکر برای لنگدراز اهمیت دارد؟ چرا لی که خودش مأمور افبیآی است، در طی تمام این سالها به رابطهٔ مادرش با شیطانپرستی پی نبرده؟ چرا در این برههٔ زمانی خاص، لنگ دراز میخواهد به زندگی هارکر وارد شود؟
🔹پیوند باطنی بین این دو نفر چیست؟ اساسا چگونه یک عروسکدزد در بعضی سکانسها، مثل گاز سمی پخش شده و افراد را به تسخیر شیطان در میآورد؟! و چندین سوال بیپاسخ دیگر که علیرغم مایههای فانتزی اثر، لنگ دراز به دلیل ضعف فیلمنامه نمیتواند جهان مخصوص خود را برای مخاطب بسازد.
🔸اما در لنگدراز یک چیز واضح است؛ اینکه شیطان در جهان بر همه چیز مسلط بوده و برای زنده ماندن چارهای جز پناه بردن به شیطان نداریم. در سکانسهای مختلفی شیطان با هیبت شاخْبزی (تصویری که مورد پسند شیطانگرایان امریکاست) ظاهر میشود تا حضور و سیطرهٔ خودش را دائم به رخ بکشد.
🔹در پایان اثر هم مادر هارکر توسط شیطان مسخ شده و انسانهای عادی را میکشد و مشخص نیست چرا هارکر دست نمیجنباند و زودتر مادرش را خلع سلاح نمیکند؟!
🔸انفعال هارکر زمانی عجیبتر میشود که لنگدراز در راه شیطان خودش را میکشد، اما هارکر به عنوان مأمور افبیآی، شخصیتی بیعرضه و منفعل است که جز راوی ماجرا، کنش خاصی ندارد.
🔹از همه عجیبتر، سکانس پایانی سریال است که لنگدراز با اینکه مرده، فریاد میزند: «درود بر شیطان!»
🔸بله؛ سینمای غرب برای ترویج شیطانپرستی و نشان دادن قدرت شیطان تا این حد شعاری میسازد و عجیب اینکه فیلمی با این فیلمنامهٔ ضعیف، در گیشه دوازده برابر بودجهاش میفروشد!
🔹در کلام الهی قرآن کریم، یکی از استراتژیهای تبلیغی شیطان، ترساندن مردم از قدرتش است؛ در حالیکه شیطان هم مثل باقی مخلوقات هیچ چیزی از خودش ندارد و به تعبیر عرفا، تجلی اسم «مُضِلّ» خداوند است.
🔸اما این مایهٔ عبرت است که فیلمی با این شعارزدگی، چون کارگردانی مناسب و تبلیغات خوبی دارد، میفروشد و در عمق دل و جان مخاطب بذر خرافات شیطانگرایان را میکارد تا به وقتش برداشت کند.
🔹اگر مدیریت سینما به وظیفهاش عمل کند و کارگردان نیز کمی مایه بگذارد، شعاریترین فیلمها هم میتوانند در گیشه موفق باشند.
#یادداشت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💠فعالیت چشمگیر مسیحیت صهیونیستی در عرصۀ رسانه
✍️محمدحسین فرجنژاد
🔹در اینجا بسیار بهجاست که به نفوذ صهیونیستهای مسیحی در هالیوود نیز اشاره شود؛ اینان که ادعا میکنند تا صد میلیون پیرو در «آمریکا» دارند از قدرت رسانهای بالایی برخوردار بوده و در دفاع از اسطورههای صهیونیستی گاهی از یهودیان هم تندتر عمل میکنند.
🔹آرمان حاکمیت یهود در سرزمین موعود «فلسطین» و خراب کردن «مسجد الاقصی» و بنای «معبد سلیمان» به جای آن از مهمترین تبلیغات رسانههای صهیونیسم مسیحی است.
🔹این جماعت که با نام مسیحیان انجیلی و پروتستانهای بنیادگرا و اوانجلیستها هم معروفند با ریاست جمهوری رونالد ریگان در آمریکا بر نفوذ خود در ارکان قدرت و فرهنگ در آمریکا افزودند و آرمانهای مسیحایی و ادبیات آرمگدونی خویش را در حمایت از صهیونیستهای غاصب «فلسطین» قوت بخشیدند.
📚کتاب اسطورههای صهیونیستی در سینما، صفحه۵۶.
📦برای تهیۀ کتاب به آیدی @tabib_14 پیام بدهید.
#پاراکتاب
#عکس_نوشته
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بی بی دو عالم، پاره تن پیامبر صلی الله علیه و آله و اسوه زنان عالم را به محضر مبارک حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف و همه محبین اهلبیت علیهم السلام تسلیت عرض مینماییم.🏴
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🎬خصوصیات مهم شبه نقدهای غیرتخصصی
✍ احمدرضا مرادی
1️⃣نقدهای کلیشهای و بیدقت:
بسیاری از نقدهایی که در سایتهایی مثل زومجی منتشر میشوند، بیشتر تکرار کلیشههای رایج درباره فیلمها است تا تحلیلهای دقیق و تخصصی. بهجای پرداختن به جنبههای واقعی و تأثیرگذار فیلمها نقدها بهطور کلی بر اساس سلیقه و احساسات شخصی نویسنده نوشته شده و دیدگاه علمی یا روانشناختی پشتیبانیکنندهای ندارد.
2️⃣عدم توجه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی فیلمها:
علاوه بر ابعاد روانشناختی فیلمها در بسیاری از موارد پیامهای اجتماعی و فرهنگی عمیقی دارند که در نقدهای سایتهایی مانند زومجی نادیده گرفته میشود. مخصوصاً در فیلمهایی مانند انگل و تلقین. تحلیلهای سطحی نمیتوانند عمق اثرگذاری فیلم را در درک مشکلات اجتماعی و تفاوتهای طبقاتی نشان دهند.
3️⃣تحلیلهای شکلی و فنی به جای تحلیلهای مفهومی:
یکی دیگر از نقدهای مهم این است که سایتهایی مثل زومجی بیشتر به جنبههای فنی مانند بازیگری، کارگردانی و جلوههای ویژه توجه میکنند(کاش تا همین اندازه هم به صورت اصولی نقد میکردند؛ اشکالات بسیار زیادی به لحاظ نقدهای فرمی به سایتهایی مثل زومجی وارد است) اما تحلیلهای مفهومی، پیامهای پنهان، یا تأثیرات اجتماعی و روانشناختی که ممکن است از فیلمی منتقل شود در نظر گرفته نمیشود.
#یادداشت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📜یهود مظلوم یا مظلومنمایی یهود
🖋 اسداللهی
🔸تمام ادیان الهی از آدم تا خاتم برای تکامل و رشد بشری و هدایت انسانها آمدهاند. هدف تمامی پیامبران حرکت انسان از گذرگاههای تاریک و ترسناک جهل و رساندن او به روشنایی هدایت و سعادت است.
🔹تاریخ از همان ابتدای خلقت با رویارویی حق و باطل همراه بوده است. زمانی که پیامبران با آیات الهی میآمدند، گروهی با آن که میدانستند آنچه پيامبران آوردهاند حق است به مخالفت متعصبانه با آنها بر میخاستند. (ر ک بقره آيه 213)
🔸به همین علت آغاز تاریخ دشمنی با کبر بوده است. تنها دشمن قسم خوردۀ انسان شیطان متکبر است که برای گمراه ساختن انسان ملاکها و ارزشهای انسانی را تغيير میدهد.
🔹داستان از جایی شروع شد که پیروان ادیان الهی که خود را موحد میدانستند، نفوذ و تحریف و جعل و خرافه در دیانت باعث گمراهیشان شد. آنان در اثر جهل، تعصب و دنیاگرایی در مقابل مسلمانان موضع گرفتند و نهتنها خود اسلام را نمیپذیرند که حتی نمیگذارند سخن حق مسلمانان به گوش جهانیان نیز برسد.
🔸یکی از کارهای یهود برای اثرگذاری بر تاریخ، هزینههای هنگفت برای تحریف تاریخ است. آنان از طریق تحریف کتابها و نوشتارهای ضد یهودی و برای ایجاد حس ترحم و جلب نگاههای سایر ملل این کار را میکنند. یهودیان توفیق این تحریف تاریخ را مدیون آموزشهایی هستند که در دوران سکونت در بیابان دیده است. همان زمانی که از مصر خارج شدند و هیچ مهارتی یاد نداشتند، به همین علت حضرت موسی 20سال زمان صرف یاد دادن مهارتهای مختلف به آنها صرف کرد که سرانجام آن ساخت گوساله سامری شد.
🔹مظلومنمایی یکی از مهمترین ابزار یهود برای رسیدن به اهداف خود میباشد. به طوری که در طول تاريخ دستی در کار بوده تا از سالهای پیش از میلاد تا قرون حاضر همواره یهودیان را ستمکش نشان دهد که مورد ظلم حکام و پادشاهان زمان خود بودند و در عین حال، آنها را شجاع و راسخ در عقیده نشان دهد؛ چرا که برای اهدافشان و به دست آوردن آن تمام تلاش خود را انجام میدهند.
🔸یکی دیگر از اهداف یهود برای دامن زدن به این مظلومنمایی خطاب کردن خود به عنوان قوم برگزیده است با این دلیل که تمایز آنها از سایر اقوام مختلف نشان داده شود؛ تأکید پرتکرار بر واژۀ «قوم برگزیده» تا سرآمد بودنشان نسبت به سایر اقوام مشخص شود.
⬅️به گونهای که آقای«اشتاینر» چنين میگوید: «یهودی بودن یعنی انسانتر بودن»
⬅️خاخام آیزنبرگ(مدیر برنامۀ یهودی آنتن 2) در کتاب خود تحت عنوان «تاریخ یهودیان» مینویسد: «انسان هر چه یهودیتر باشد انسانتر است.»
⬅️ الی وایزل در اثری به نام «اقامه تلمودی» چنين مینویسد: «یهودی از هر انسان دیگری به بشریت نزدیکتر است.»
⬅️ منو خیم باراش در سال 1974 در روزنامۀ «ایدیوت آهارونوت» از متون توراتی برای توصیف رفتار اسرائیل یا فلسطینیها بهره میگرفت: «این طاعونی که قبلا تورات نسبت به آنها هشدار داده بود... ما برای تسلط بر سرزمینی که خدا به ابراهیم وعده داده است باید از شیوۀ یوشیع[یوشع بن نون] برای فتح سرزمین اسرائیل پیروی کنیم و طبق دستورات تورات در این سرزمین مستقر شویم... در این سرزمین جایی برای سایر اقوام غیر قوم بنیاسرائیل وجود ندارد، این بدان معناست که ما باید تمام کسانی را که در آن ساکن هستند بیرون برانیم... این یک جنگ مقدس است که تورات خواهان آن است.»
🔹آری این موارد بخشی از تفکرات جامعۀ یهودی و صهیونیسم جهانی است که میخواهد تمدن غربی را بر جهان فعلی حاکم کرده و خود را دست برتر بر سیطرۀ جهانی میداند.
#یادداشت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔘تأثیر رسانه در ایجاد طرحوارۀ آسیب پذیری
▪️نباید نقش رسانه در تقویت این طرحواره نادیده گرفته شود. رسانههای مدرن با تأکید بر اخبار منفی و بحرانها، فضایی از ترس و ناامنی را به مخاطبان القاء میکنند.
▪️از این منظر رسانه میتواند نقش محرکی داشته باشد که این طرحواره را فعال و تقویت کند.
▪️در دوران بحرانهایی مانند همهگیری کرونا بسیاری از افراد مبتلا به طرحوارۀ آسیب پذیری شاهد افزایش شدید اضطرابهای خود بودند. نتایج یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که ۷۵٪ از افراد مبتلا به اضطراب فراگیر در طول همهگیری نگرانیهای خود را شدیدتر تجربه کردهاند و رسانههای خبری بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در تشدید این اضطراب معرفی شدند.
▪️رسانههای اجتماعی نیز میتوانند با الگوریتمهای خود، اخبار و محتوای مرتبط با بحران و ناامنی را بیشتر به نمایش بگذارند و بدین ترتیب احساس آسیب پذیری افراد را تشدید کنند.
▪️طبق نظرسنجی دیگری در سال ۲۰۲۰ که توسط Baker & Smith انجام شد، ۷۵٪ از افرادی که بهطور منظم اخبار منفی را از رسانههای اجتماعی و تلویزیون دریافت میکنند گزارش کردند که احساس اضطراب و نگرانی دربارۀ سلامت و امنیت خودشان بهطور قابلتوجهی افزایش یافته است. این افراد در مقایسه با کسانی که کمتر در معرض اخبار منفی قرار داشتند ۳۰٪ بیشتر دچار تفکر فاجعهبار و بدبینی دربارۀ جهان پیرامون و انسانها و باورهایشان بودند.
#عکس_نوشته
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💢یکی از هنرهای استاد کاربردی کردن علم در جامعه بود
🔸مرحوم فرجنژاد اول دشمن را خوب شناخت، اول با مؤسساتی ارتباط پیدا کرد که در مقولۀ دشمنشناسی کار میکردند تا ضریب شناخت دشمن را در خودش تقویت کند و با معارف دینی نسبت به دشمن آشنا شود، وقتی این را شناخت در مقابل آن درصدد حلش بود.
🔸آقای فرجنژاد ویژگیاش این بود که از برترین نظریات استفاده کند و آن را از حالت نظریه خارج کند و در عرصۀ جامعه به اجرا در بیاورد، هنر ایشان کاربردی کردن نظرات فلسفی بود که از آن رویکرد علمی و خشک کتابخانهای خارج شود و بتواند در جامعه و عرصۀ اجتماع استفاده کند.
🔸در بحث دشمنشناسی فعالیتهای ایشان خیلی گسترده بود، اگر بخواهیم در مورد ایشان کار کنیم باید اینطور حرف بزنیم اولین اقدامهای دشمنشناسانه ایشان وبلاگهای متعددی در زمانی بود که هنوز وب آنطور شناخته نشده بود و مردم نمیشناختند، ایشان چندین وبلاگ را دربارۀ مقولۀ دشمنشناسی تأسیس کرد.
🔗مطالعه مطلب کامل در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔖ریشۀ کلمۀ صهیونیسم را بشناسیم
🖋استاد محمدحسین فرجنژاد
🔹کلمۀ صهیونیسم از ریشه «صهیون» گرفته شده است. «صهیون» نام کوه پرآفتاب و خشکی است در جنوب غرب بیتالمقدس(اورشلیم)؛ گاهی منظور از آن تمام شهر است و گاهی مناطق مرفهنشین و دارالولایه بیت المقدس را گویند.
🔸در محل آن اختلاف است و برخی «اکرا» و بعضی« موریا» و گروهی «اوفل» را صهیون دانستهاند. در منابع یهودی و مسیحی با اسامی گوناگونی از آن یاد میشود که از آن جملهاند:
🔹شهر برگزیدۀ خداوند، ارض موعود، سرزمین مادری، سرزمین موعود، شهر داود، شهر آسمانی، بازار عليا، شهر عليا، قلعه يبوسیان. این شهر برای یهودیان و مسیحیان و مسلمانان تقدس خاصی دارد، ولی صهیونیستها ظالمانه در حال اخراج مسلمانان و مسیحیان و تصاحب کامل آن هستند.
📚کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما، آقایان فرج نژاد و اسماعیلی، صفحۀ ۵۳.
📦برای تهیۀ کتاب به آیدی @tabib_14 پیام بدهید.
#پاراکتاب
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
◾️رؤیاسازی از زندگی آیدُلها در انیمهها
🖋 عبداللهی
🔹انیمۀ «عروس دریایی نمیتونه در شب شنا کنه» انیمه آیدُلی(Idol) و موزیکال محصول ۲۰۲۴ است. این انیمه در مورد چند دختر است که می خواهند گروه موسیقی راه بیندازند و از ظرفیت فضای مجازی برای شهرت استفاده میکنند.
🔸آیدُلها همان خوانندهها و رقاصهای کرهای و ژاپنی هستند که بیشتر در سبک پاپ خوانندگی میکنند. مدت کمی نیست که آیدلها به عنوان الگوهای درجه یک و بیعیب و نقص به نوجوانان معرفی میشوند و نوجوانان را به تقلید از آیدلها ترغیب میکنند.
🔹انیمههایی مثل عروس دریایی، دنیای آیدلها را زیبا و جذاب نمایش میدهند و با کمک از ابزار موسیقی و کنسرتهای انیمیشنی، تأثیر و جذابیت داستان را چندبرابر میکنند. در چنین آثاری شاهد تلاش نوجوانهای همسن مخاطبان هستیم که میخواهند مشهور شوند.
🔸شهرت، هدف نهایی این افراد است و چاشنی لذت از موسیقی هم به آیدلها اضافه میشود تا تمام هدف آیدلها، مادیات معرفی نشود. این گونه هدفی معنوی با معنویتی موسیقیایی هم به هدف آیدلها اضافه شده و مخاطب تأثیر بیشتری خواهد گرفت.
🔹باید توجه کرد که معمولا در آثار ژاپنی آیدُل کسی است که چالشهای روحی و روانی زیادی دارد و با موسیقی عملا به جهان دیگری سفر میکند، در واقع طبق تعریف خودشان، در این نوع نمایش، موسیقی و تبعاتش حالت معنوی دارد.
🔻[ادامه]🔻
🔸در انیمۀ عروس دریایی، شخصیتهای دختر بسیار بامزه طراحی شدهاند و از نظر احساسی جوری به آنها پرداخته شده که از مخاطب، مخصوصا مخاطبان دختر، ارتباط برقرار می کنند. اینکه چند دختر در صنعت موسیقی با کمک فضای مجازی و در زمان کم، پیشرفت چشمگیری میکنند، الگویی برای مخاطبان است تا آنها را تشویق به چنین فعالیتهایی کند.
🔹واقعیت صنعت موسیقی کره و ژاپن با این انیمه فاصله زیادی دارد. اما نمایش دادن این صنعت به صورتی که برای همه فرصتهای عالی وجود دارد و امکان رشد برای همه مهیا است، ترفند رسانههاست تا به مخاطبان خود رویای آیدُل شدن را بفروشند.
#یادداشت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
14030917- تحریف سلطه؛ درسگفتار زرسالاران.mp3
33.14M
▪️فروپاشی «دیوار برلینِ اتحادِ جبهههایِ مقاومت»
🎙دکتر محمدینیا (استاد و مدرس موسسه استاد فرجنژاد)
🔹با فروپاشی «دیوار برلینِ اتحادِ جبهههایِ مقاومت» (تعبیر از علی عبدی) بهتمثیل دیوار اتحاد جماهیر شوروی، بیش از هر چیز به «نظریه فلسفی شکست، فهم و قبول شکست» نیاز داریم تا نیروی سرشار انقلاب اسلامی را در جهت مقابل طرح آمریکایی منطقه به کار بگیریم.
🔸فهم و قبول شکست، هرگز به معنای تسلیم و زانوزدن و سکون نیست. نظریه فلسفی شکست، آغاز حرکت دوباره ما و آشکارکردن ارادهی الهی به نصرت و غلبه حق است. فهم و قبول شکست، هزینه دارد، اما هزینهاش از ماستمالی و توجیه و فرار و نادیدهگرفتن شکست کمتر است.
🔹نظریه فلسفی شکست، ایجاد نقطه شروع و تأسیس نقطه عزیمت در حرکت بعدی است، نه فرو رفتن در خود و کوتاه کردن رویای ایران اسلامی. باید بپرسیم شکست چیست و چه زمانی شکست میخوریم؟
🔸دیروز (17م آذر) قبل از انتشار اخبار تصرف آخرین سنگرهای سوریه، این حرفها گفته شده و فایل صوتی آن امروز در زمانی بهاشتراک گذاشته میشود که بنا به برخی خبرها، سقوط حکومت بشار اسد اعلام شده است.
🔹فصلهای مهمی از حادثهی پرشتاب سقوط حکومت سوریه را باید بازخوانی کنیم. اینجا برشی مهم از رابطه میان مفهوم جدید از نظم جهانی، سلطه، مردمزدایی، جبهه مقاومت و آینده ایران، مطرح شده. فضای طرح بحث، متنخوانی کتاب زرسالاران است
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔻تأثیرات منفی تیندر و بلاینددیت
✍ احمدرضا مرادی
🔸برنامههایی مانند تیندر و بلایند دیت با تمرکز بر روابط کوتاهمدت و انتخابهای فوری، تأثیرات منفی بر نگرشها و باورهای افراد دربارۀ روابط انسانی دارند. تحقیقات نشان میدهد که این پلتفرمها در جوانان توجه را به جذابیتهای ظاهری و نگاه سطحی به روابط اجتماعی معطوف میکنند.
🔹روابط در این فضا بیشتر بر اساس ظاهر و بهصورت سطحی شکل میگیرد تا بر پایۀ شناخت عمیق و ارتباط واقعی.
🔸این وضعیت، مفاهیم صمیمیت و همدلی را به حاشیه میبرد و باعث میشود افراد بیشتر به دنبال تأیید اجتماعی و ارزیابیهای بیرونی باشند تا بهدنبال روابط عمیق و پایدار.
🔹همچنین تحقیقات نشان میدهد که روابط کوتاهمدت در فضای رقابتی و مقایسهای این پلتفرمها میتواند باورهایی مانند ترس از طرد و عدم اعتماد به روابط بلندمدت را تقویت کند.
🔗مطالعه مطلب کامل در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💢تزکیه و قوت روحی عامل خستگیناپذیری استاد فرجنژاد
🖋علی محیطی
🔹تزکیۀ استاد فرجنژاد در حد اعلایی از مرتبۀ خود بود؛ چنانچه اطرافیان او مکرر از اخلاص او، از شریعتمداری و ترویج قرائت صحیح او از دین و همچنین شناساندن اباطیل که افسانههای ضد حقیقت میشدند، سخن گفتهاند.
🔹همچنین به دلیل قوت روحی حاصل از سرشت و خلقت او، تربیت صحیح، حلال و طیبخوری، این قوت روحی را برای او رقم میزد. نشان این قوت روحی، پرکاری مخلصانه و مجاهدانه او و همچنین روحیه و انرژی گرفتن از هم صحبتی با ایشان بود که این همصحبتی برای اطرافیان او، موجب قوت گرفتن شان برای انجام کار علمی میشد.
🔹و اینجا است که باید اذعان کرد، تزکیۀ محمدحسین به دلیل نفس جهادگری او حد اعلایی را داشت و به همین خاطر و به جهت تسلط علمی او در عرصه دشمنشناسی، الگو و محل رجوع نویسندگان دغدغهمند برای تکمیل و ارائه این شخصیت جهت مبارزان راه حق قرار گرفت.
#عکس_نوشته
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی
#گزارش_تصویری
💢دوره درسگفتار غربشناسی؛
▪️مقدمهای بر گذار جدید سرمایهداری در عصر دیجیتال با محوریت کتاب زرسالاران یهودی و پارسی
📌با حضور دکتر محمدینیا
📌شنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۳
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا