💠فعالیت چشمگیر مسیحیت صهیونیستی در عرصۀ رسانه
✍️محمدحسین فرجنژاد
🔹در اینجا بسیار بهجاست که به نفوذ صهیونیستهای مسیحی در هالیوود نیز اشاره شود؛ اینان که ادعا میکنند تا صد میلیون پیرو در «آمریکا» دارند از قدرت رسانهای بالایی برخوردار بوده و در دفاع از اسطورههای صهیونیستی گاهی از یهودیان هم تندتر عمل میکنند.
🔹آرمان حاکمیت یهود در سرزمین موعود «فلسطین» و خراب کردن «مسجد الاقصی» و بنای «معبد سلیمان» به جای آن از مهمترین تبلیغات رسانههای صهیونیسم مسیحی است.
🔹این جماعت که با نام مسیحیان انجیلی و پروتستانهای بنیادگرا و اوانجلیستها هم معروفند با ریاست جمهوری رونالد ریگان در آمریکا بر نفوذ خود در ارکان قدرت و فرهنگ در آمریکا افزودند و آرمانهای مسیحایی و ادبیات آرمگدونی خویش را در حمایت از صهیونیستهای غاصب «فلسطین» قوت بخشیدند.
📚کتاب اسطورههای صهیونیستی در سینما، صفحه۵۶.
📦برای تهیۀ کتاب به آیدی @tabib_14 پیام بدهید.
#پاراکتاب
#عکس_نوشته
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بی بی دو عالم، پاره تن پیامبر صلی الله علیه و آله و اسوه زنان عالم را به محضر مبارک حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف و همه محبین اهلبیت علیهم السلام تسلیت عرض مینماییم.🏴
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🎬خصوصیات مهم شبه نقدهای غیرتخصصی
✍ احمدرضا مرادی
1️⃣نقدهای کلیشهای و بیدقت:
بسیاری از نقدهایی که در سایتهایی مثل زومجی منتشر میشوند، بیشتر تکرار کلیشههای رایج درباره فیلمها است تا تحلیلهای دقیق و تخصصی. بهجای پرداختن به جنبههای واقعی و تأثیرگذار فیلمها نقدها بهطور کلی بر اساس سلیقه و احساسات شخصی نویسنده نوشته شده و دیدگاه علمی یا روانشناختی پشتیبانیکنندهای ندارد.
2️⃣عدم توجه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی فیلمها:
علاوه بر ابعاد روانشناختی فیلمها در بسیاری از موارد پیامهای اجتماعی و فرهنگی عمیقی دارند که در نقدهای سایتهایی مانند زومجی نادیده گرفته میشود. مخصوصاً در فیلمهایی مانند انگل و تلقین. تحلیلهای سطحی نمیتوانند عمق اثرگذاری فیلم را در درک مشکلات اجتماعی و تفاوتهای طبقاتی نشان دهند.
3️⃣تحلیلهای شکلی و فنی به جای تحلیلهای مفهومی:
یکی دیگر از نقدهای مهم این است که سایتهایی مثل زومجی بیشتر به جنبههای فنی مانند بازیگری، کارگردانی و جلوههای ویژه توجه میکنند(کاش تا همین اندازه هم به صورت اصولی نقد میکردند؛ اشکالات بسیار زیادی به لحاظ نقدهای فرمی به سایتهایی مثل زومجی وارد است) اما تحلیلهای مفهومی، پیامهای پنهان، یا تأثیرات اجتماعی و روانشناختی که ممکن است از فیلمی منتقل شود در نظر گرفته نمیشود.
#یادداشت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📜یهود مظلوم یا مظلومنمایی یهود
🖋 اسداللهی
🔸تمام ادیان الهی از آدم تا خاتم برای تکامل و رشد بشری و هدایت انسانها آمدهاند. هدف تمامی پیامبران حرکت انسان از گذرگاههای تاریک و ترسناک جهل و رساندن او به روشنایی هدایت و سعادت است.
🔹تاریخ از همان ابتدای خلقت با رویارویی حق و باطل همراه بوده است. زمانی که پیامبران با آیات الهی میآمدند، گروهی با آن که میدانستند آنچه پيامبران آوردهاند حق است به مخالفت متعصبانه با آنها بر میخاستند. (ر ک بقره آيه 213)
🔸به همین علت آغاز تاریخ دشمنی با کبر بوده است. تنها دشمن قسم خوردۀ انسان شیطان متکبر است که برای گمراه ساختن انسان ملاکها و ارزشهای انسانی را تغيير میدهد.
🔹داستان از جایی شروع شد که پیروان ادیان الهی که خود را موحد میدانستند، نفوذ و تحریف و جعل و خرافه در دیانت باعث گمراهیشان شد. آنان در اثر جهل، تعصب و دنیاگرایی در مقابل مسلمانان موضع گرفتند و نهتنها خود اسلام را نمیپذیرند که حتی نمیگذارند سخن حق مسلمانان به گوش جهانیان نیز برسد.
🔸یکی از کارهای یهود برای اثرگذاری بر تاریخ، هزینههای هنگفت برای تحریف تاریخ است. آنان از طریق تحریف کتابها و نوشتارهای ضد یهودی و برای ایجاد حس ترحم و جلب نگاههای سایر ملل این کار را میکنند. یهودیان توفیق این تحریف تاریخ را مدیون آموزشهایی هستند که در دوران سکونت در بیابان دیده است. همان زمانی که از مصر خارج شدند و هیچ مهارتی یاد نداشتند، به همین علت حضرت موسی 20سال زمان صرف یاد دادن مهارتهای مختلف به آنها صرف کرد که سرانجام آن ساخت گوساله سامری شد.
🔹مظلومنمایی یکی از مهمترین ابزار یهود برای رسیدن به اهداف خود میباشد. به طوری که در طول تاريخ دستی در کار بوده تا از سالهای پیش از میلاد تا قرون حاضر همواره یهودیان را ستمکش نشان دهد که مورد ظلم حکام و پادشاهان زمان خود بودند و در عین حال، آنها را شجاع و راسخ در عقیده نشان دهد؛ چرا که برای اهدافشان و به دست آوردن آن تمام تلاش خود را انجام میدهند.
🔸یکی دیگر از اهداف یهود برای دامن زدن به این مظلومنمایی خطاب کردن خود به عنوان قوم برگزیده است با این دلیل که تمایز آنها از سایر اقوام مختلف نشان داده شود؛ تأکید پرتکرار بر واژۀ «قوم برگزیده» تا سرآمد بودنشان نسبت به سایر اقوام مشخص شود.
⬅️به گونهای که آقای«اشتاینر» چنين میگوید: «یهودی بودن یعنی انسانتر بودن»
⬅️خاخام آیزنبرگ(مدیر برنامۀ یهودی آنتن 2) در کتاب خود تحت عنوان «تاریخ یهودیان» مینویسد: «انسان هر چه یهودیتر باشد انسانتر است.»
⬅️ الی وایزل در اثری به نام «اقامه تلمودی» چنين مینویسد: «یهودی از هر انسان دیگری به بشریت نزدیکتر است.»
⬅️ منو خیم باراش در سال 1974 در روزنامۀ «ایدیوت آهارونوت» از متون توراتی برای توصیف رفتار اسرائیل یا فلسطینیها بهره میگرفت: «این طاعونی که قبلا تورات نسبت به آنها هشدار داده بود... ما برای تسلط بر سرزمینی که خدا به ابراهیم وعده داده است باید از شیوۀ یوشیع[یوشع بن نون] برای فتح سرزمین اسرائیل پیروی کنیم و طبق دستورات تورات در این سرزمین مستقر شویم... در این سرزمین جایی برای سایر اقوام غیر قوم بنیاسرائیل وجود ندارد، این بدان معناست که ما باید تمام کسانی را که در آن ساکن هستند بیرون برانیم... این یک جنگ مقدس است که تورات خواهان آن است.»
🔹آری این موارد بخشی از تفکرات جامعۀ یهودی و صهیونیسم جهانی است که میخواهد تمدن غربی را بر جهان فعلی حاکم کرده و خود را دست برتر بر سیطرۀ جهانی میداند.
#یادداشت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔘تأثیر رسانه در ایجاد طرحوارۀ آسیب پذیری
▪️نباید نقش رسانه در تقویت این طرحواره نادیده گرفته شود. رسانههای مدرن با تأکید بر اخبار منفی و بحرانها، فضایی از ترس و ناامنی را به مخاطبان القاء میکنند.
▪️از این منظر رسانه میتواند نقش محرکی داشته باشد که این طرحواره را فعال و تقویت کند.
▪️در دوران بحرانهایی مانند همهگیری کرونا بسیاری از افراد مبتلا به طرحوارۀ آسیب پذیری شاهد افزایش شدید اضطرابهای خود بودند. نتایج یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که ۷۵٪ از افراد مبتلا به اضطراب فراگیر در طول همهگیری نگرانیهای خود را شدیدتر تجربه کردهاند و رسانههای خبری بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در تشدید این اضطراب معرفی شدند.
▪️رسانههای اجتماعی نیز میتوانند با الگوریتمهای خود، اخبار و محتوای مرتبط با بحران و ناامنی را بیشتر به نمایش بگذارند و بدین ترتیب احساس آسیب پذیری افراد را تشدید کنند.
▪️طبق نظرسنجی دیگری در سال ۲۰۲۰ که توسط Baker & Smith انجام شد، ۷۵٪ از افرادی که بهطور منظم اخبار منفی را از رسانههای اجتماعی و تلویزیون دریافت میکنند گزارش کردند که احساس اضطراب و نگرانی دربارۀ سلامت و امنیت خودشان بهطور قابلتوجهی افزایش یافته است. این افراد در مقایسه با کسانی که کمتر در معرض اخبار منفی قرار داشتند ۳۰٪ بیشتر دچار تفکر فاجعهبار و بدبینی دربارۀ جهان پیرامون و انسانها و باورهایشان بودند.
#عکس_نوشته
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💢یکی از هنرهای استاد کاربردی کردن علم در جامعه بود
🔸مرحوم فرجنژاد اول دشمن را خوب شناخت، اول با مؤسساتی ارتباط پیدا کرد که در مقولۀ دشمنشناسی کار میکردند تا ضریب شناخت دشمن را در خودش تقویت کند و با معارف دینی نسبت به دشمن آشنا شود، وقتی این را شناخت در مقابل آن درصدد حلش بود.
🔸آقای فرجنژاد ویژگیاش این بود که از برترین نظریات استفاده کند و آن را از حالت نظریه خارج کند و در عرصۀ جامعه به اجرا در بیاورد، هنر ایشان کاربردی کردن نظرات فلسفی بود که از آن رویکرد علمی و خشک کتابخانهای خارج شود و بتواند در جامعه و عرصۀ اجتماع استفاده کند.
🔸در بحث دشمنشناسی فعالیتهای ایشان خیلی گسترده بود، اگر بخواهیم در مورد ایشان کار کنیم باید اینطور حرف بزنیم اولین اقدامهای دشمنشناسانه ایشان وبلاگهای متعددی در زمانی بود که هنوز وب آنطور شناخته نشده بود و مردم نمیشناختند، ایشان چندین وبلاگ را دربارۀ مقولۀ دشمنشناسی تأسیس کرد.
🔗مطالعه مطلب کامل در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔖ریشۀ کلمۀ صهیونیسم را بشناسیم
🖋استاد محمدحسین فرجنژاد
🔹کلمۀ صهیونیسم از ریشه «صهیون» گرفته شده است. «صهیون» نام کوه پرآفتاب و خشکی است در جنوب غرب بیتالمقدس(اورشلیم)؛ گاهی منظور از آن تمام شهر است و گاهی مناطق مرفهنشین و دارالولایه بیت المقدس را گویند.
🔸در محل آن اختلاف است و برخی «اکرا» و بعضی« موریا» و گروهی «اوفل» را صهیون دانستهاند. در منابع یهودی و مسیحی با اسامی گوناگونی از آن یاد میشود که از آن جملهاند:
🔹شهر برگزیدۀ خداوند، ارض موعود، سرزمین مادری، سرزمین موعود، شهر داود، شهر آسمانی، بازار عليا، شهر عليا، قلعه يبوسیان. این شهر برای یهودیان و مسیحیان و مسلمانان تقدس خاصی دارد، ولی صهیونیستها ظالمانه در حال اخراج مسلمانان و مسیحیان و تصاحب کامل آن هستند.
📚کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما، آقایان فرج نژاد و اسماعیلی، صفحۀ ۵۳.
📦برای تهیۀ کتاب به آیدی @tabib_14 پیام بدهید.
#پاراکتاب
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
◾️رؤیاسازی از زندگی آیدُلها در انیمهها
🖋 عبداللهی
🔹انیمۀ «عروس دریایی نمیتونه در شب شنا کنه» انیمه آیدُلی(Idol) و موزیکال محصول ۲۰۲۴ است. این انیمه در مورد چند دختر است که می خواهند گروه موسیقی راه بیندازند و از ظرفیت فضای مجازی برای شهرت استفاده میکنند.
🔸آیدُلها همان خوانندهها و رقاصهای کرهای و ژاپنی هستند که بیشتر در سبک پاپ خوانندگی میکنند. مدت کمی نیست که آیدلها به عنوان الگوهای درجه یک و بیعیب و نقص به نوجوانان معرفی میشوند و نوجوانان را به تقلید از آیدلها ترغیب میکنند.
🔹انیمههایی مثل عروس دریایی، دنیای آیدلها را زیبا و جذاب نمایش میدهند و با کمک از ابزار موسیقی و کنسرتهای انیمیشنی، تأثیر و جذابیت داستان را چندبرابر میکنند. در چنین آثاری شاهد تلاش نوجوانهای همسن مخاطبان هستیم که میخواهند مشهور شوند.
🔸شهرت، هدف نهایی این افراد است و چاشنی لذت از موسیقی هم به آیدلها اضافه میشود تا تمام هدف آیدلها، مادیات معرفی نشود. این گونه هدفی معنوی با معنویتی موسیقیایی هم به هدف آیدلها اضافه شده و مخاطب تأثیر بیشتری خواهد گرفت.
🔹باید توجه کرد که معمولا در آثار ژاپنی آیدُل کسی است که چالشهای روحی و روانی زیادی دارد و با موسیقی عملا به جهان دیگری سفر میکند، در واقع طبق تعریف خودشان، در این نوع نمایش، موسیقی و تبعاتش حالت معنوی دارد.
🔻[ادامه]🔻
🔸در انیمۀ عروس دریایی، شخصیتهای دختر بسیار بامزه طراحی شدهاند و از نظر احساسی جوری به آنها پرداخته شده که از مخاطب، مخصوصا مخاطبان دختر، ارتباط برقرار می کنند. اینکه چند دختر در صنعت موسیقی با کمک فضای مجازی و در زمان کم، پیشرفت چشمگیری میکنند، الگویی برای مخاطبان است تا آنها را تشویق به چنین فعالیتهایی کند.
🔹واقعیت صنعت موسیقی کره و ژاپن با این انیمه فاصله زیادی دارد. اما نمایش دادن این صنعت به صورتی که برای همه فرصتهای عالی وجود دارد و امکان رشد برای همه مهیا است، ترفند رسانههاست تا به مخاطبان خود رویای آیدُل شدن را بفروشند.
#یادداشت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
14030917- تحریف سلطه؛ درسگفتار زرسالاران.mp3
33.14M
▪️فروپاشی «دیوار برلینِ اتحادِ جبهههایِ مقاومت»
🎙دکتر محمدینیا (استاد و مدرس موسسه استاد فرجنژاد)
🔹با فروپاشی «دیوار برلینِ اتحادِ جبهههایِ مقاومت» (تعبیر از علی عبدی) بهتمثیل دیوار اتحاد جماهیر شوروی، بیش از هر چیز به «نظریه فلسفی شکست، فهم و قبول شکست» نیاز داریم تا نیروی سرشار انقلاب اسلامی را در جهت مقابل طرح آمریکایی منطقه به کار بگیریم.
🔸فهم و قبول شکست، هرگز به معنای تسلیم و زانوزدن و سکون نیست. نظریه فلسفی شکست، آغاز حرکت دوباره ما و آشکارکردن ارادهی الهی به نصرت و غلبه حق است. فهم و قبول شکست، هزینه دارد، اما هزینهاش از ماستمالی و توجیه و فرار و نادیدهگرفتن شکست کمتر است.
🔹نظریه فلسفی شکست، ایجاد نقطه شروع و تأسیس نقطه عزیمت در حرکت بعدی است، نه فرو رفتن در خود و کوتاه کردن رویای ایران اسلامی. باید بپرسیم شکست چیست و چه زمانی شکست میخوریم؟
🔸دیروز (17م آذر) قبل از انتشار اخبار تصرف آخرین سنگرهای سوریه، این حرفها گفته شده و فایل صوتی آن امروز در زمانی بهاشتراک گذاشته میشود که بنا به برخی خبرها، سقوط حکومت بشار اسد اعلام شده است.
🔹فصلهای مهمی از حادثهی پرشتاب سقوط حکومت سوریه را باید بازخوانی کنیم. اینجا برشی مهم از رابطه میان مفهوم جدید از نظم جهانی، سلطه، مردمزدایی، جبهه مقاومت و آینده ایران، مطرح شده. فضای طرح بحث، متنخوانی کتاب زرسالاران است
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔻تأثیرات منفی تیندر و بلاینددیت
✍ احمدرضا مرادی
🔸برنامههایی مانند تیندر و بلایند دیت با تمرکز بر روابط کوتاهمدت و انتخابهای فوری، تأثیرات منفی بر نگرشها و باورهای افراد دربارۀ روابط انسانی دارند. تحقیقات نشان میدهد که این پلتفرمها در جوانان توجه را به جذابیتهای ظاهری و نگاه سطحی به روابط اجتماعی معطوف میکنند.
🔹روابط در این فضا بیشتر بر اساس ظاهر و بهصورت سطحی شکل میگیرد تا بر پایۀ شناخت عمیق و ارتباط واقعی.
🔸این وضعیت، مفاهیم صمیمیت و همدلی را به حاشیه میبرد و باعث میشود افراد بیشتر به دنبال تأیید اجتماعی و ارزیابیهای بیرونی باشند تا بهدنبال روابط عمیق و پایدار.
🔹همچنین تحقیقات نشان میدهد که روابط کوتاهمدت در فضای رقابتی و مقایسهای این پلتفرمها میتواند باورهایی مانند ترس از طرد و عدم اعتماد به روابط بلندمدت را تقویت کند.
🔗مطالعه مطلب کامل در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💢تزکیه و قوت روحی عامل خستگیناپذیری استاد فرجنژاد
🖋علی محیطی
🔹تزکیۀ استاد فرجنژاد در حد اعلایی از مرتبۀ خود بود؛ چنانچه اطرافیان او مکرر از اخلاص او، از شریعتمداری و ترویج قرائت صحیح او از دین و همچنین شناساندن اباطیل که افسانههای ضد حقیقت میشدند، سخن گفتهاند.
🔹همچنین به دلیل قوت روحی حاصل از سرشت و خلقت او، تربیت صحیح، حلال و طیبخوری، این قوت روحی را برای او رقم میزد. نشان این قوت روحی، پرکاری مخلصانه و مجاهدانه او و همچنین روحیه و انرژی گرفتن از هم صحبتی با ایشان بود که این همصحبتی برای اطرافیان او، موجب قوت گرفتن شان برای انجام کار علمی میشد.
🔹و اینجا است که باید اذعان کرد، تزکیۀ محمدحسین به دلیل نفس جهادگری او حد اعلایی را داشت و به همین خاطر و به جهت تسلط علمی او در عرصه دشمنشناسی، الگو و محل رجوع نویسندگان دغدغهمند برای تکمیل و ارائه این شخصیت جهت مبارزان راه حق قرار گرفت.
#عکس_نوشته
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی
#گزارش_تصویری
💢دوره درسگفتار غربشناسی؛
▪️مقدمهای بر گذار جدید سرمایهداری در عصر دیجیتال با محوریت کتاب زرسالاران یهودی و پارسی
📌با حضور دکتر محمدینیا
📌شنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۳
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علم بهتر است یا ثروت؟
چرا علم برای ما مسأله است؟
👤دکتر محمدینیا
▪️علم چرا باید مهم باشد با اینکه همه میدانند بین علم بهتر است یا ثروت باید کدام را انتخاب کنند؟
▫️در زندگی امروز خیلی روشن است که همه ثروت را انتخاب میکنند؛ یعنی اگر کسی میگوید علم، خیلی واقعی نمیگوید.
▪️گوش های شما با این حرفها آشناست که غرب دورهای را به استعمارگری شروع کرد و در آن دوره تمام منابع سراسر دنیا را از هر جهتی که وسعش میرسید شروع کرد به غارت کردن، گوش ما با این آشناست و یک حقیقتی هم هستش.
▫️حقیقت دومی هم وجود دارد که این غارت سراسری دنیا هرگز میسر نبود اگر علم در دست غرب وجود نداشت و اگر علم نمیداشت، هیچ چیز دیگری این امکان استعمار را به این شکل نمیتوانست فراهم بکند.
🎞دوره درسگفتار غربشناسی
#ببینید
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📌جوجه تیغی؛ فیلمی با رویکرد فمینیستی و عادیسازی روابط نامشروع
🖋امیرمحمد جاهد
🔸فیلم جوجه تیغی اثری در ژانر کمدی سیاسی است که سال ۱۴۰۰ ساخته شده و در مقطعی جزو پربازدیدترین فیلمهای روبیکا بود.
🔹سوژۀ اصلی فیلم زنی است که میخواهد رئیس جمهور شود، زنی چادری که نمایندۀ مجلس است و میخواهد بر خلاف جامعۀ جنسیت زدهای که از ایران در فیلم معرفی میشود، خودش را اثبات کند. جامعهای که در آن حتی مسؤولانش به زنان دید نادرستی دارند.
🔸ماهی(نامزد ریاست جمهوری) دو فرزند دارد؛ پسری بهنام یوسف و دختری بهنام مائده. یوسف شخصیتی سختگیر، خشن، مذهبی و تندخو است. در خلال روایت اصلی فیلم، خرده روایتِ یوسف در رابطه با برخورد درست و ارتباط صحیح با بانوان وجود دارد.
🔹فیلم با نگاه فمینیستی رادیکال به ترسیم ارتباط مطلوب زن و مرد میپردازد؛ در سکانسی، یوسف(شخصیت اصلی مرد) با رفیقِ پسر(دوستپسر) یکی از کارکنان زن در شرکت مدلینگ دعوا میکند. نمایش رفیق پسر نوعی عادیسازی روابط نامشروع در سینمای ایران است.
🔸وقتی که یوسف به دلیل این دعوا از طرف خانمها محاکمه میشود و نمیتواند با آنها ارتباط سازندهای بگیرد و از آنها سرکوفت میشنود، صدایی در سر خود میشنود که امر به چشم گفتن میکند و درست از این لحظه به بعد وقتی به هر سخنی چشم میگوید؛ ارتباطش با خانمها حسنه میشود و خانمها دلشان با او صاف میشود.
[ادامه🔻]
🔸در یکی دیگر از سکانسها، آداب معاشرت صحیح با بانوان چنین عنوان میشود: «یه آقای محترم هیچ وقت از یه خانم سوال نمیپرسه، فقط میگه چشم!»
🔹یا در سکانسی دیگر وقتی دوستِ ماهی(کاندید ریاست جمهوری) از او میپرسد چرا اصلا باید مردها بخواهند شما رئیس جمهور شوید، در پاسخ میگوید: «باید بِخوان!»، همینقدر رادیکال و بدون استدلال صحیح!
🔸صرف نظر از اینکه این فیلم در عمل بهعلت عدم استدلال صحیح به ضد شعار خود تبدیل میشود، این رویکرد که زنان را برتر از مردان به حساب میآورد و مرد را غلام حلقه به گوش زن میخواهد؛ کاملا نگاهی رادیکال و نتیجه تفکر عاری از عقلانیت است.
🔹زن و مرد باید بنابر وظیفه الهی و اجتماعی و عقلانی خود با مشارکت سازنده و با رعایت احکام شرعی به تعامل سازنده بپردازند و نه مرد با چشم گفتن تسلیم خواستههای نامعقول زن شود، چنانچه فیلم انتظار دارد و نه بالعکس.
#یادداشت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💢سلسله جلسات
«#به_روایت_سینما»
📌با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب»
📌موضوع این هفته:
از قهرمان اجتماعی تا قهرمان تنها
📌با حضور استاد:
دکتر محمد حسنی
📌زمان برگزاری:
#سه_شنبه ۲۰ آذر ماه
۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰
📌مکان برگزاری:
پردیسان، تقاطع خیابان آقامحمدی یک و ایمان،جنب پوشاک فرخنده، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش
✍️ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود.
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
#فکرت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💠فرصتهای جبهۀ یهود در صدر اسلام
🔹یکی از اصلیترین موانع تحقق تمدن نوین اسلامی، تلاشهای جبهه یهود است؛ بنابراین یکی از دغدغههایی که هر محققی را به خود مشغول میکند، چگونگی ابزارها و فرصتهای یهود برای مبارزه با نظام اسلامی است.یهود از زمان تولد و نیز اقدامات پیامبر آخرالزمان اطلاعات کامل و جامعی داشت.
🔹یهود میدانست که پیامبر در مکه آزار خواهد دید و در نهایت به قصد نظامسازی و جامعهسازی به مدینه هجرت خواهد کرد؛ بنابراین یهود که نبرد با جبهه حق را از ابتدا شناسایی کرده بود زودتر وارد زمین جنگ شد.
🔹در ادبیات و فنون جنگی کسی که زودتر وارد میدان شود احتمال پیروزی بیشتری خواهد داشت؛ چرا که صحنه را خواهد شناخت و نقاط قوت و ضعفاش را پیشبینی خواهد کرد.با حضور زودتر یهود در میدان نبرد، صحنۀ نبرد شناسایی شد.
🔹یهود تمام تلاش خود را در جهت تغییر صحنه و عوامل نبرد به سود خود کرد و از جمله نتایج این تلاشها، نهادینه کردن فرهنگ و عقاید خود در متن جامعۀ مدینه بود؛ چرا که آنها به عنوان روشنفکران منطقه حساب میشدند و مراکز علمی و فرهنگی نظیر مدارس در دست آنها بود.در این میان ابزارهای گوناگونی در مسیر رسیدن یهود به اهدافش آن را یاری کردند؛ منابع اطلاعاتی و عوامل نفوذی دو نمونه از این ابزارها بود.
#عکس_نوشته
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا