eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
18.9هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ارتباط کابالا و جریان اومانیستی ▫️ کابالا که نفوذ و تاثیر آن در پروتستانتیسم دیده می‌شود، در جریان انسان مداری و اومانیستی غرب نیز نفوذ کرد و جهان غرب را به سوی جسم‌انگاری و انتروپومورفیسم و جادو و ... پیش برده است. اومانیسم جریانی بود که در اواخر قرون وسطی، در میان هنرمندان جنوب اروپا خصوصاً ایتالیا و فرانسه سر برداشت. ▫️ متاسفانه در تاریخ‌نویسی رسمی، تعامل اما نیست و کابالا چندان مورد توجه قرار نگرفته است. مالاچی مارتین نویسنده مشهور و استاد «انستیتوی پاپی کتاب مقدس واتیکان» کتاب مطول خود موضوع کشمکش صدها ساله کاتولیک، کاپیتالیسم و سوسیالیسم را مورد بررسی قرار داده است. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۸۹، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
27.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|مهم‌ترین و اساسی‌ترین پرسش در حوزه رسانه؛ ماهیت رسانه 👤دکتر محمد حسنی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📺 پرسش اساسی در مورد ماهیت رسانه 💬 باید از کسانی که در مورد ماهیت رسانه تحقیق، پژوهش و تولید محتوا کردند بپرسیم که در تفکر شما رسانه چه تصویری از جهان به ما ارائه می‌دهد؟ جهان را چگونه به ما نشان می‌دهد؟ 💬 وقتی ما مطالعه‌ای در این موارد انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که حرف‌های آن‌ها از جهاتی مرتبط هست اما لازمه و تکمله آن این است که پرسشی باشد و ما با آن نخ تسبیح این‌ها را گرد هم بیاوریم و پرسش این است که جهان در رسانه‌ها چگونه منکشف می‌شود؟ 💬 این اندیشمندان باید بگویند این رسانه‌ای که میانجی میان انسان و جهان است، چه تصویری از جهان برای ما ارائه می‌کند، ویژگی‌ها و مختصات این تصویر چیست. 📎 قسمتی از جلسه بازنمایی فلسفه و ماهیت سینما، با تدریس استاد محمد حسنی در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|به استراتژی دشمن حمله کنید، نه خود دشمن 👤استاد روح الله رفیعی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_12_09- عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 1.mp3
21.6M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 1 📆9 اسفند 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_12_09- عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 2.mp3
21.6M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 2 📆9 اسفند 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
⭕️ تکنولوژی، ارتباط با حقیقت را از انسان‌ها دور می‌کند! 📑 «ژان بودریار» می‌گوید در hypperreality بویژه hypperabjectivity تکنولوژی رابطه انسان را کاملا با واقعیت قطع کرده است. 🌐 یک زمان شما با یک واقعیتی ارتباط مستقیم دارید، در یک مرحله دیگر شما یک بازنمایی از یک واقعیت را می‌بینید برای مثال یک تصویری از آن برای شما می‌کشند که بخش‌هایی از واقعیت در آن وجود دارد اما عین واقعیت نیست. ⚜️ در مراحل بعد این مسئله به جایی می‌رسد که دیگر شما هیچ ارتباطی با واقعیت ندارید. دیگر آن پدیده که با آن بوسیله بازنمایی ارتباط داشتیم، تبدیل به یک جهان شده که ما را اقناع می‌کند و همچنین القاء می‌کند که شما دیگر نیازی به واقعیت و جهان واقعی پیدا نکنید! 📎 قسمتی از کلاس فلسفه و ماهیت سینما، با تدریس استاد محمد حسنی در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️ارتباط کابالا و جریان اومانیستی ▫️ کابالا که نفوذ و تاثیر آن در پروتستانتیسم دیده می‌شود، در جریا
◾️ پروتستانتیسم و اصلاحات دینی ▫️ ایام اصلاحات دینی در مسیحیت و نهضت اعتراض پروتستانتیسم از سال ۱۵۱۷ آغاز شد و تا سال ۱۶۰۰ ادامه پیدا کرد. در ۱۵۱۷ کشیش معترض به مناسک و تجملات کلیسای کاتولیک با نام «مارتین لوتر» در آلمان اعلامیه‌ای را با نود بند نوشت کلیسای «ویتن برگ» آلمان برد. ▫️از آنجا که زمینه درونی در کلیسای اشرافی و روم‌زده و میترائیستی و خرافی واتیکان، برای برخی اعتراضات لوتر فراهم بود، این نارضایتی به سرعت در میان برخی کشیش‌ها و مردم فراگیر می‌شود. ▫️ بسیاری از کشیش‌ها و روحانیون که از فساد و بهشت‌فروشی و تظاهر و خرافات کلیسای منحرف رُم خسته شده بودند و نیز بسیاری از اشراف محلی به‌خصوص در آلمان، اعتراضات را پذیرفتند و سلطنت مرکزی واتیکان را تضعیف و خود را تقویت کردند. ▫️تئوری سیاسی مارتین لوتر این بوده است که «به جای اینکه آلمان تابع نظام امپراطوری مقدس روم و به عبارتی تحت تاثیر کلیسای کاتولیک باشد، لازم است شورایی از شاهزادگان، آلمان را اداره کنند.» یهود گرایی مارتین لوتر، در کنار دشمنی مشترک لوتر و یهودیان با قدرتمندی کلیسا، باعث همراهی برخی کابالیست‌ها با وی در این نهضت شد و تاکنون نیز پروتستانتیسم نسبت به کاتولیسم، به یهودیت نزدیکتر است. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۹۱ و ۹۲، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
رسانه، میانجی بین انسان و جهان.mp3
3.68M
🎙| رسانه، میانجی بین انسان و جهان 👤دکتر محمد حسنی، کلاس فلسفه و ماهیت سینما 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📜تاریخ یهود (دوره چهارم) 🔘دوره چهارم: پس از فوت حضرت موسی (ع)، یوشع بن نون، رهبری بنی اسرائیل را به دست گرفت و حوالی سال 1407 ق.م. وارد فلسطین شدند. در سفر یوشع از تورات، این ورود به همراه خونریزی‌ها و کشتار فلسطینیان تصویر شده است. 🔘مبنای «سیاست سرزمین سوخته» غاصبان کنونی فلسطین، نیز برخی مضامین این کتاب است؛ درصورتی که یوشع از اولیای الهی بوده باشد، این تصویر تورات قابل خدشه است. سکونت در میان اعراب و بومیان فلسطین و حکومت قضات بر بنی اسرائیل نیز در همین دوران است. 🔘نبردهای مختلفی که بین آنها و کنعانیان شکل گرفت، در فیلم‌هایی چون داوود به تصویر کشیده شده است. در این ایام، بنی اسرائیل تحت تأثیر بت پرستی کنعانیون و فینیقی ها قرار گرفتند و بت بعل، جایگاه عمیقی نزد دنیاطلبان بنی اسرائیل پیدا کرد. این دوره حدود 200 سال تداوم یافت. 📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 121 و 122 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad122
🎞 اهمیت سینما و پیچیدگی‌های آن 📽 با توجه به اینکه فضای مجازی گستردگی زیادی پیدا کرده است، اما هالیوود تولیدات خود را کم نکرده و سرعت بیشتری هم داده است زیرا متوجه است که با فیلم‌ حرف‌هایی زده می‌شود که هیچگاه با رسانه قابل بیان نیست؛ می‌توان در ناخودآگاه انسان‌ها اثراتی گذاشت که هیچ‌گاه با فضای مجازی قابل اجراء نیست. 🌐 جریان‌سازی سینما یعنی از لایه‌‌ای به لایه دیگر انتقال و از پرده سینما به زندگی روزمره مردم می‌رسد و نکته بعدی هم عمیق بودن و پیچیده‌تر بودن سینما نسبت به دیگر هنرهای دیگر است. 🔘 برای مثال در روش تحلیل سینما به رمزگان سینما می‌پردازیم: رمزگان دوربین، صدابرداری، چهره‌پردازی،رمزگان اجتماعی، زمان، مکان و تدوین و... هرکدام از این‌ها پیچیدگی‌های زیادی دارند در صورتی که رسانه‌های دیگر این پیچیدگی‌ها را ندارند! 🖇دوره دین و سینما، کلاس دین در سینمای ایران، دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🎞 اهمیت سینما و پیچیدگی‌های آن 📽 با توجه به اینکه فضای مجازی گستردگی زیادی پیدا کرده است، اما هالیو
💡هر رسانه ساحت جداگانه‌ای دارد! 📔از این که می‌گوییم دیگر رسانه‌ها، پیچیدگی سینما را ندارند برداشت نشود که اهمیتی هم ندارند. متاسفانه اشتباهی که در فضای ذهنی و در کشور ما وجود دارد این است که فکر می‌کنیم هرگاه رسانه‌ جدیدی آمد، رسانه‌های قبلی را باید نادیده گرفت! این اشتباه هست. 📔الگوی رسانه‌ای همچون یک انسان است. مغز آن کتاب است، دست راست و چپ آن رادیو و مطبوعات و پای راست و چپ آن هم تلویزیون و سینما است. فضای مجازی هم سایه این انسان است و همه‌ی بخش‌های آن هست ولی در واقع هیچ‌کدام نیست. 📔هرکدام از این رسانه‌ها یک کارکردی دارد. مثلاً کارکردی که رادیو داشته هنوز هم دارد و درحال استفاده است. هنر سیاست‌گذاران باید این باشد که از همه‌ی رسانه‌ها در کارکرد خودش استفاده کند، ما اشتباهاً فکر می‌کنم رسانه‌ها جای یکدیگر را پر می‌کنند و رسانه جدید جای قبلی را می‌گیرد درصورتی که هرکدام در جای خودش باید مورد استفاده قرار بگیرد و هرکدام درحال پیشرفت هست. 🖇دوره دین و سینما، کلاس دین در سینمای ایران، دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad