eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.5هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
60 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ هالیوود و صهیونیسم 🔘 لابی بسیار قدرتمند رسمی صهیونیسم در آمریکا با نام بنیاد امور عمومی آمریکا و اسرائیل که به اختصار ایپاک AIPAC (American Israel Public Affairs (Committe نامیده می‌شود، امروزه آن چنان در سیاست و هالیوود تاثیر گذار است که برخی آن را سلطان واشنگتن نامیده‌اند. 🔘 نصیر صاحب خلق در کتاب «تاریخ ناگفته و پنهان آمریکا» فصلی به مغصوبان ایپاک اختصاص داده و عاقبت سیاست‌مدارانی چون چارلز پرسی، آدلای استیونسن، جورج بال، جی.ویلیام فول برایت، پاول مک کلوسکی و پل فیندلی را بررسی کرده است که پس از مخالفت با سیاست‌های رسانه‌ای _ سیاسی ایپاک، مورد هجوم گسترده‌ی رسانه‌های صهیونیستی، موسسات مالی، سیاسی و یهودی صهیونیست قرار گرفته‌اند. 🔘 یهودیان هالیوود، خصوصا تهیه کنندگان و پشتیبانان مالی اصلی، کاملا به لابی‌های مختلف صهیونیستی و اسرائیلی وابسته هستند. نمونه‌ی کاملا واضح آن رابرت مردوخ (روپرت مرداک) یهودی استرالیایی الاصل است که در «انگلیس» و «آمریکا» و «استرالیا» نفوذ بسیار گسترده‌ای دارد. وی صاحب چندین کمپانی معظم رسانه‌ای، انتشاراتی و فیلم‌سازی است. مهم‌ترین دارایی رسانه‌ای مرداک، شرکت عظیم نیوزکرپوریشن است. این اَبَر شرکت فقط در سال ۱۹۹۶ م. حدود ۱۰ میلیارد دلار سود کرد. 📚 اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه ۵۳ و ۵۴، محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | کارگاه سواد رسانه با محوریت سینمای یهود (قسمت اول) 💠مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 👈 فيلم کامل جلسه را در صفحه آپارات ببینید: ⭕️fekrat.net/?p=7076 🔸تحلیل انیمیشن شاهزادهٔ مصر (The Prince of Egypt ) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
31.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 |‌فرزند زمانه 📎گزیده ای از سخنان استاد حسن عباسی در مورد مرحوم فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📎لینک خرید کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی (بررسی انیمیشن هایی از ایران، آمریکا، چین، ژاپن، هند و کشورهای اسلامی) بررسی انتقادی مهم ترین رویکردهای فرهنگی، صنعت پویانمایی در غرب و شرق: ketabejamkaran.ir/114183/ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | کارگاه سواد رسانه با محوریت سینمای یهود (قسمت دوم) 💠مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 👈 فيلم کامل جلسه را در سایت فکرت ببینید: ⭕️fekrat.net/?p=7223 🔸تحلیل انیمیشن شاهزادهٔ مصر (The Prince of Egypt ) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
☑️ به کارگیری اسطوره‌ها در راه اهداف یهود 🔘 همه‌ی اسطوره‌ها، با خیال و وهم پیوند مستقیم دارند و برخی ریشه‌هایی تاریخی هم دارند و با خشونت یا عشق یا خیال یا فلسفه، قرین هستند. همگی آرمان و الگویی به بشر عرضه یا تابلویی را یادآوری می‌کنند که همواره در قالب داستانی، جاودانه شده است. سینما نیز، چیزی جز زاویه نگاه کارگردان فیلم به دنیای حقیقت نیست. پس کارگردان به خوبی می‌تواند از این شباهت‌های سینما و اسطوره سود جوید و اساطیر برگزیده‌ی خویش را با گزینش فن مناسب سینمایی، به خورد مخاطب دهد و الگو یا تابوی مورد نظر خویش را از راه بیان اسطوره به شکل سینمایی، ماندگار کند. 🔘 تولید فیلم‌های اسطوره‌ای در هالیوود جایگاه ویژه‌ای دارد، به گونه‌ای که تازگی، کتابی به نام «سفر نویسنده» در آمریکا منتشر شده است که بیش از بیست میلیون نسخه‌ی آن فروخته شده و خواندنش برای تمام کارگردانان و تهیه کنندگان هالیوودی ضروری است. این کتاب، روش فیلم‌نامه‌نویسی با اسطوره را آموزش می‌دهد. البته قطعا در فضای هالیوود، حقیقت به نفع سردمداران آن رقم می‌خورد و در هر صورت تمام آثار هالیوودی متکی بر این الگو، به سمت ایده‌ها و منافع زرسالاران حاکم، جهت دار می‌شود. 📚 اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه ۶۷ و ۶۸، محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
هدایت شده از فکرت
🎬 | کارگاه سواد رسانه با محوریت سینمای یهود (قسمت سوم) 💠مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 👈 فيلم جلسه را در سایت فکرت ببینید: ⭕️fekrat.net/?p=7444 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
🎬 | کارگاه سواد رسانه با محوریت سینمای یهود (قسمت چهارم) 💠مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 👈 فيلم جلسه را در سایت فکرت ببینید: ⭕️fekrat.net/?p=7590 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
🎬 | کارگاه سواد رسانه با محوریت سینمای یهود (قسمت پنجم) 💠مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 👈 فيلم جلسه را در سایت فکرت ببینید: ⭕️fekrat.net/?p=7689 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
📣📣 فراخوان جذب نیروی متخصص در زمینه رسانه‌ای و فضای مجازی 💠 موسسه فرهنگی هنری شناخت جهت تکمیل کادر رسانه‌ای خود اقدام به جذب نیرو کرده است. 📌مزایای فعالیت مجموعه شناخت: 🔹تربیت نیرو با علوم نوین رسانه از ابتدا 🔹برخورداریاز حقوق و مزایا اداره کار به همراه بیمه 🔹بهره‌مندی از فضای علمی و اندیشه‌ای جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال رزومه، به شماره 0918323887 پیام دهید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
به یاد مرحوم محمدحسین فرج نژاد که جایش در شادی امشب انقلابی ها خالیست... حتما جای بهتریست... eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
هدایت شده از عصر زنان
📍 امشب؛ مناظره پیرامون «حجاب الزامی در جمهوری اسلامی» از طریق پیج اینستاگرام (لایو) . 🔻در این نشست قرار است پیرامون سوالات زیر به گفتگو بنشینیم: . ❓مبنای قانونی شدن حجاب در جمهوری اسلامی چه بود؟ ❓چرا ابتدای انقلاب که با مشارکت همه زنان با عقاید مختلف حتی بی حجاب تحقق پیدا کرد، اما بعد از مدتی قانون حجاب برای همه زنان وضع شد؟ ❓مبنای وضع این قانون به لحاظ فقهی چیست؟ ❓مبنای وضع قانون بلحاظ حاکمیتی و اجتماعی چیست؟ ❓چه چیز موجب شده حجاب بعنوان یک امر فرهنگی تبدیل به یک امر سیاسی بشود؟ ❓آیا الزامی شدن حجاب موجب بهبود شرایط فرهنگی و غفاف در جامعه شده است؟ ❓در چه شرایطی ممکن است است حاکمیت از این قانون عقب نشینی کند؟ . 🔁 لطفا اطلاع‌رسانی کنید. . 🔰 «عصر زنان»، محفلی برای گفتگو پیرامون مسائل جنسیت و زنان @asrezanan_ir
هدایت شده از فکرت
📣📣 فراخوان جذب نیروی متخصص در زمینه رسانه‌ای و فضای مجازی 💠 موسسه فرهنگی هنری شناخت جهت تکمیل کادر رسانه‌ای خود اقدام به جذب نیرو کرده است. 📌مزایای فعالیت مجموعه شناخت: 🔹تربیت نیرو با علوم نوین رسانه از ابتدا 🔹برخورداری از حقوق و مزایا اداره کار به همراه بیمه 🔹بهره‌مندی از فضای علمی و اندیشه‌ای جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال رزومه، به شماره 09183523887 پیام دهید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
🎬 | کارگاه سواد رسانه با محوریت سینمای یهود (قسمت ششم و آخر) 💠مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 👈 فيلم جلسه را در سایت فکرت ببینید: ⭕️fekrat.net/?p=7798 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
☑️ اسطوره پردازی، ساحل نجات یهود 🔘 اسطوره پردازی سینمایی، صهیونیست‌ها را به هدف هایشان نزدیک کرده است. به گونه‌ای که آنها سینما را ساحل نجات خود و مهم‌ترین وسیله برای حفظ حافظه‌ی تاریخی یهودیان و گسترش ارزش‌های مادی می‌دانند و برای پشتیبانی و هدایت یاران پراکنده‌شان در دیگر کشورها، ابزاری نیرومندتر از سینما نیافته‌اند. 🔘 یکی از ویژگی‌های اسطوره، رازآمیز بودن آن است که بر جذابیت فیلم سینمایی می‌افزاید و بهره‌گیری از ابهام‌های عمدی،در جای جای فیلم‌نامه،به دل‌پذیری و زیبایی این فیلم‌ها کمک می‌کند. از این رو اساطیر، برای فیلم‌نامه‌نویسان و کارگردانان و داستان‌نویسان، جایگاه ویژه‌ای دارند و آنها به آسانی می‌توانند از آنها برای خلق آثار نو، سود جویند. با توجه به ویژگی صهیونیست‌ها که جعل و کتمان تاریخ و فریب انسان است، می‌توان دلیل دیگر استقبال آنان از اسطوره‌ها را یافت. 📚 اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه ۷۱، محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
تمام تلاشش این بود که بیان کند که چه خون‌ها که ریخته شد و چه دهان‌ها دوخته و چه حرمت‌ها شکسته شد که ما ولادت و ولایت مولا را جار بزنیم و فریادِ «فقط حیدر امیرالمومنین است» سر دهیم..} 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
☑️ رویای یهود برای تسلط بر ارض موعود 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
☑️ رویای یهود برای تسلط بر ارض موعود 🔘 صهیونیست‌ها می‌گویند چون ما از نژاد ابراهیم‌(ع) هستیم و در کتاب «تورات» چنین وارد شده است که: «در این روزها خداوند با ابراهیم پیمان بست و گفت: این سرزمین، از رود مصر گرفته تا سطح بزرگ و از آنجا تا سطح فرات را به نسل تو می‌بخشم.» این وعده در جاهای دیگری هم، درباره‌ی سرزمین‌های خاصی آمده است که بیشتر شامل کرانه‌ی باختری رود «اردن» فعلی می‌شود. در برخی جاها، به گونه‌ای نمادین، از تپه‌ی کنار شهر بیت‌المقدس، «زایان» (zion) یا شهر «اورشلیم» به عنوان نماد ارض مقدس و سرزمین موعود یاد شده است. 🔘 با مطالعه اساطیر باستان «خاورمیانه» در می‌یابیم که در همه اسطوره‌ها از جمله مصریان ، اهالی «بین‌النهرین» و هیتی‌ها، از وعده‌ی زمین یاد شده است. روژه گارودی در این باره می‌گوید: «اگر عبرانیان چنین وعده‌ای دریافت نمی‌کردند، حقیقتا استثنائی بودند.» 🔘 این وعده به دلیل ویژگی جغرافیایی فلسطین یا نژاد بنی‌اسرائیل نبود، بلکه به دلیل بیعت آنان با خداوند بود که هر زمان که شکسته شد و پیامبران او فراموش شدند و ماده گرایی و انسان‌محوری، آرمان صهیونیست‌ها گشت، آن وعده هم از بین می‌رود و ملاک، حرکت در مسیر توحید ناب است؛ زیرا خداوند، مالک تمام سرزمین‌هاست و خلیفه‌های واقعی او جانشینان وی در زمین هستند. 🔘 بر اساس این اسطوره، فیلم‌های بسیاری چون پرنس مصر، ده فرمان و کتاب آفرینش ساخته شده و در فیلم‌های دیگری به شکل نمادین، فردی دور از خانه یا کودکی دور از مادر یا خانواده، به نمایش در آمده است که پس از تلاش بسیار، به خانه و سرزمین مادری خود باز می‌گردد. در فیلم و پویانمایی ماتریکس، برای رهایی سرزمین «زایان»، تلاش بسیاری شد. 📚 اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه ۷۵ و ۷۶ و ۷۷ و ۷۸ و ۷۹، محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
☑️ سو استفاده یهود از ارض موعود 🔘 برای جذب مسیحیان و یهودیان سراسر جهان، تبلیغات بسیاری صورت گرفته تا باور کنند «ارض موعود»، همان «آمریکا»ست که باید به آنجا بروند تا بستری برای ظهور موعود رهایی بخش، فراهم شود. 🔘 ویل دورانت در مجموعه‌ی «تاریخ‌تمدن»، کریستف کلمب را یک یهودی اهل «پرتغال» می‌داند که برای کاستن از دشواری‌های یهودیان، سفر مقدسی را برای یافتن « ارض موعود» آغاز کرد و به آمریکا رسید. به همین دلیل، از دیرباز، «نیویورک» (به معنای شهر جدید) پایتخت مالی یهودیان جهان بوده است. سینمای اروپا هم در این مسیر از رقیب هالیوودی خود دور نمانده و آثاری با همین مضمون پدید آورده است. 📚 اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه ۸۰ و ۸۱، محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
☑️ خود بزرگ بینی یهود 🔘 بنی اسرائیل، شامل دوازده قبیله بود که از میان آنها قبیله‌ی یهودا که مردمانی زیاده‌خواه داشت، بر دیگر قبیله‌ها چیره شد. خود یهودا که ریاست این قبیله را بر عهده داشت، نماد دورویی و نیرنگ در میان پسران حضرت یعقوب(ع) بود. او نقشه به چاه انداختن حضرت یوسف(ع) را کشید. 🔘 یهودیان به ویژه صهیونیست‌ها بر برگزیده بودن نژاد عبرانی تاکید فراوانی دارند. ناهوم سوکولف می‌گوید: «در میان ملل متمدن، بی گمان یودیان خالص ترین نژادند.» این خودپسندی سبب شده است که انسان یهودی را از خدا بالاتر یا هم‌ردیف آن بدانند: «یهودی، خدای زنده‌ای است در کالبد انسان؛ خدواند، مجوبر به برآورده کردن نیاز خاخام‌ها روی زمین است.» 🔘 این قوم گرایی در فیلم‌های بسیاری دیده می‌شود. در فیلم بیگانه‌ای میان ما، داستان زندگی یهودیان در شهر «نیویورک» به تصویر کشیده شده است. با توجه به اینکه بیشتر مردمان نیویورک، مسیحی هستند به نظر می‌رسد منظور از بیگانه، یهودیان هستند ولی منظور از بیگانه یک پلیس زن مسیحی از اهالی نیویورک است که میان جامعه‌ی یهودی می‌رود و اتفاق‌هایی برایش پیش می‌آید. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 90 و 91 و 92 و 93 و 94، محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (6) 🔦قرآن می‌فرماید «وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ» این دسته از مومنان مجاهد فی سبیل الله، با اموال‌ و نفس خود، زندگی خود را وقف می کند. آیا اگر کسی از مرحوم وقت می‌خواست کلاس می‌گذاشت و می‌گفت به مسئول دفترم بگو و یک هفته دو هفته بعد بهت وقت می‌دهم؟! 🔦اگر طلبه ای کارش داشت برایش وقت می‌گذاشت. رویکردی داشت که هر جوان باهوشی را تور می‌کرد‌. مجاهد این است. نیروساز و پرورش دهنده است. تربیت و دستگیری می‌کند. بعضی آدم ها که فقط به فکر رشد خودشان هستند. می‌گوید عالم شوم فقیه شوم، چه کار دارم بقیه چه کار می‌کنند. اما بعضی‌ها وقت می‌گذارند، وقت هم می‌گذارند کاسب هستند. 🔦من نمی‌خواهم بگویم که انسان نباید به معیشت‌اش توجه کند در حد ضرورت، اما انسان کاسب باشی یک حرف دیگر است. 🔦خداوند می‌فرماید «الْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ» بعد می‌فرماید «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً» بعد هم به این درجه بسنده نمی‌کند می‌فرماید «وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰ» بعد هم به این درجه کفایت نمی‌کند «وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيما». 🔦سه بار خداوند این مجاهدین را تشویق می‌کند، اول «دَرَجَةً» بعد می‌گوید «وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰ» بعد می‌‌فرماید «أَجْرًا عَظِيما». در بعضی از مکان ها می‌گوید اشکال ندارد که مرگ ایشان را شهادت بنامیم. 👤حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad