جمعه ها طبع من احساس تغزل دارد
نا خود آگاه به سمت تو تمایل دارد
بی تو چندی است که در کار زمین حیرانم
مانده ام بی تو چرا باغچه مان گل دارد؟
شاید این باغچه ده قرن به استقبالت
فرش گسترده و در دست گلایل دارد
یازده پله زمین رفت به سمت ملکوت
یک قدم مانده، زمین شوق تکامل دارد
جمکران نقطه امید جهان شد که در آن
هرچه دل، سمت خدا دست توسل دارد
هیچ سنگی نشود سنگ صبورت، تنها
تکیه بر کعبه بزن کعبه تحمل دارد
(سید حمید رضا برقعی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 «با نهج البلاغه» جلسه پنجم
❓سؤال مسابقه:
چرا امیر المومنین علیه السلام، مالک اشتر را از مشورت با بخیل منع کردند؟
الف: چون آدم بخیل فقط به فکر رفع مشکل خودش است.
ب: چون انسان بخیل قساوت قلب دارد.
ج: چون آدم بخیل انسان را از کمک به دیگران باز می دارد
✅ پاسخ کاملتر را تا ساعت 22 امشب (19 آذر) به شماره 5000241183 پیامک کنید؛
✍🏻 ابتدای پاسخ بنویسید «جلسه پنجم »
❎ شرکت برای عموم آزاد و حداقل سن شرکت در مسابقه 15 سال است.
🟢شخصیت حضرت زينب كبرى سلام الله علیها
يكى از زنان اسلام كه مايه افتخار جهان است زينب كبرى عليها السلام است.
تاريخ نشان مى دهد كه حوادث خونين و مصائب بى نظير كربلا زينب را به صورت پولاد آب ديده درآورد.
يكى از زنان فاضله مسلمان عرب در زمان ما به نام دكتر «عايشه بنت الشاطى» كتابى درباره زينب نوشته به نام «بطلة كربلا» يعنى بانوى قهرمان كربلا.
اين كتاب چند بار به فارسى ترجمه و چاپ شده -است.
اين بطولت و قهرمانى قسمت زيادش معلول همان حوادث و شدايد كربلاست.
حوادث كربلا بود كه زبان زينب كبرى را به آنچنان خطابه غرا و آتشينى در مجلس يزيد جارى كرد كه همه شنيده ايد.
ابو تمام مى گويد:
«لو لا اشتعال النار فى ما جاورت
ما كان يعرف طيب عرف العود»
یعنی: اگر آتش در كنار چوب عود مشتعل نشود
و داغى و سوزندگى آن ، عود را نگيرد
بوى خوش عود ، ظاهر نمى گردد.
تا آتش نباشد،
تا درد و سوزش نباشد،
هنر چوب عود ، ظاهر نمى گردد.
سعدى در همين مضمون مى گويد:
قول مطبوع از درون سوزناك آيد كه عود
چون همى سوزد جهان از وى معطر مى شود
استاد شهيد مطهرى سيرى در سيره ائمه اطهار عليهم السلام
jpg2pdf.pdf
7.38M
#عابده_آل_علی
#⃣ #بروشور تولیدی واحد رسانه
بسیج دانشجویی علوم قرآنی تهران
❇️ به مناسبت میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها)
#فایل_PDF
#محتوای_تولیدی
#نهضت_تولید_محتوا
#ولادت_حضرت_زینب
# دانشکده علوم قرآنی تهران
•┈┈••••✾•🌿🦋🌿•✾•••┈┈•
•°|@basiij_quranii|°•
•┈┈••••✾•🌿🦋🌿•✾•••┈┈•
امروز شنبه
20 آذر 1400
06 جمادی الاولی 1443
11 دسامبر 2021
🔸#قرآن سوره انعام آیه 28:
🌺اعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
بَلْ بَدَا لَهُمْ مَا كَانُوا يُخْفُونَ مِنْ قَبْلُ ۖ وَلَوْ رُدُّوا لَعَادُوا لِمَا نُهُوا عَنْهُ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ ﴿٢٨﴾
[ولی آرزوی آنان از روی صدق و راستی نیست] بلکه آنچه [از حقّانیّت توحید و نبوّت و معاد] پیش از این پنهان می داشتند برای آنان آشکار شده [که این گونه آرزو می کنند]، و اگر به دنیا بازگردانده شوند، یقیناً به کفر و شرکی که از آن نهی شده اند بازمی گردند؛ و مسلماً آنان دروغگویند. (۲۸)
💠 #حدیث_روز
🔸امام صادق علیه السلام: اِسعَ عَلى عِيالِكَ ، وإيّاكَ أن يَكونوا هُمُ السُّعاةَ عَلَيكَ .
🔹براى خانواده ات تلاش كن. مبادا آنان براى تو كار و تلاش كنند! .
📚الكافي : ج ٥ ص ١٤٩ ح ٦
ما وقتى از اسلام صحبت مى کنیم، به معنى پشت کردن به ترقى و پیشرفت نیست، بلکه عکس آن صحیح است. به عقیده ما اساساً اسلام یک مذهب ترقیخواه است... اسلامى که بیشترین تأکید خود را بر اندیشه و فکر قرار داده است و انسان را به آزادى از همه خرافات و اسارت قدرت هاى ارتجاعى و ضد انسانى دعوت مى کند، چگونه ممکن است با تمدن و پیشرفت و نوآوری هاى مفید بشر که حاصل تجربه هاى اوست سازگار نباشد؟
نقش دانشجویان در اوّل انقلاب نقش برجستهای بود؛ درحالیکه دانشجویان آنروز کشور از لحاظ تعداد و کمیّت، با دانشجوی امروز قابل مقایسه نبودند، ما آنروز حدود دویستوخردهای هزار در کلّ کشور دانشجو داشتیم، امروز حدود نزدیک به پنج میلیون داریم؛ یعنی جمعیّت کشور شده حدوداً دو برابر، [امّا] جمعیّت دانشجو در کشور شده حدوداً بیست و یکیدو برابر؛ از لحاظ کیفیّت هم مثل شماها نبودند، بله پُرشور بودند، انقلابی بودند، انگیزه داشتند امّا عمق انقلابیشان و عمق تفکّر اسلامیشان مثل دانشجوی امروز نبود؛ یعنی این حرفهایی که امروز این برادرها اینجا زدند، اینها خیلی سطحش بالاتر است از آنچه آنروز دانشجوی زُبده و نخبهی انقلابی برزبان میآورد.۱۳۹۵/۰۴/۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 «با نهج البلاغه» جلسه ششم
❓سؤال مسابقه:
حد وسط بین جُبن و تهور کدام است؟
الف: شجاعت
ب: خوف
ج: رجاء
✅ پاسخ کاملتر را تا ساعت 22 امشب (20 آذر) به شماره 5000241183 پیامک کنید؛
✍🏻 ابتدای پاسخ بنویسید «جلسه ششم»
❎ شرکت برای عموم آزاد و حداقل سن شرکت در مسابقه 15 سال است.
.
رایانه در پیشبرد پژوهش چقدر اثر داشته؟
.
با توجه به گسترش فناوری، نوع نگاه به پژوهش دگرگون شده و حالا همه ابزارها در اختیار پژوهشگران هست
.
اما چگونه باید از این ابزار استفاده بهینه کرد؟
این یک مهارت هست که نیاز به آموزش دارد
.
#مهدی_ساغری_زاده مهندس آیتی و کارشناس ارشد علوم قرآنی که بیش از دو دهه با نرمافزارهای دینی و فرهنگی در حوزه تولید و توزیع سر و کار داشته، درباره پژوهش رایانهای در حوزه دین وبینار ارائه میکند
.
این وبینار رایگان را که به میزبانی#بصیر_رایانه در اسکای روم برگزار میشود، از دست ندهید
.
.
.
.
#پژوهش #پژوهشگر #پژوهشگران #هفته_پژوهش #پژوهشگر_قرآن #پژوهشگر_دینی #محقق #محققان #محققین #محقق_علوم_تربيتي_و_روانشناسي #وبینار #وبینار_آموزشی #موسسه_نور
💠 پخش زنده مراسم روضه
🔹 و دیدار با خانواده محترم
💠 شهید مرتضی کریمی
🔸 شنبه ۲۰ آذر ماه
🔸 حوالی ساعت ۱۸
🌷 نثار شهید بزرگوار صلوات
🆔 @Heiatorrasoul
دانشکده علوم قرآنی تهران
🌿انجمن علمی دانشجویی دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار می کند:
نشست علمی_تخصصی؛
🔴"اعتبار سنجی روایات: با نگاهی بر تحلیل فهرستی "🔴
📆 شنبه، ۲۰ آذر ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۲۰ تا ۲۱
🎙با ارائه: دکتر معصومه طاهریان قادی، دانش آموخته دکتری رشته علوم قرآن و حدیث، دانشگاه مازندران
🖥پخش زنده در ادوبی کانکت به آدرس:
🌐http://meet.quran.ac.ir/amol
📄همراه با اهدا گواهی معتبر به شرکت کنندگان
🔶️🔶️🔶️🔶️🔶️🔶️🔶️🔶️🔶️🔶️
🔴 توجه: مراحل اجرای کارگاه شامل ۴ رکن است:
۱)آشنایی با اعتبار سنجی روایات
۲) پرسش دانشجوها در زمینه بخش ۱
۳)آشنایی با تحلیل فهرستی
۴) پرسش دانشجوها در زمینه بخش ۲
🔴 برای نظم هرچه بهتر نشست، از دانشجویان محترم درخواست می شود ، قبل از نشست سوالات مرتبط با هر بخش را دسته بندی کرده و در زمان مقرر و با نوبت مطرح فرمایند، چنانچه کارگاه مورد استقبال محققان فعال واقع شود و حول محور اصلی خود باشد، به صورت سلسله جلسات ادامه می یابد.
🔶️🔶️🔶️🔶️🔶️🔶️🔶️🔶️🔶️🔶️
🆔@quran_amol
مصباح 8.pdf
39.73M
🔴فصلنامه علمی،فرهنگی،قرآنی
#مصباح
#سال_سوم_شماره_هشتم
#پاییز_هزار_و_چهارصد
🔶️پیوند قرآن و صحیفه سجادیه
🔶️معرفی تفسیر《مخزن العرفان در تفسیر قرآن》
🔶️سیمای قرآن در اندیشه امام خمینی(ره)
🔶️اضطراب و راهکار درمان آن با آموزه های قرآن
🔶️فرهنگ قرآن خوانی در جامعه اسلامی
🔶️آثار یاد مرگ از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه
🔶️روشهای فقه الحدیثی شیخ طوسی(ره) در کتاب استبصار
🔶️معاد جسمانی از دیدگاه قرآن کریم و احادیث
🔶️تبعیض نژادی از منظر قرآن و روایات
🔶️#منجی دلها《مهدویت و وظایف منتظران》
#مصباح_هشت
#انجمن_علمی_دانشجویی
#علوم_قرآنی_آمل
🆔@quran_amol
🔻 روزشمار🔻
🔰۵ روز تا پایان دریافت آثار جشنواره
🎊جشنواره "خوشترینهای دانشجویی"
🎈از خوشترین خاطرات دانشجوییتون محتوا تولید کنید و جایزه ببرید...
💫آخرین مهلت ارسال آثار ۲۵ آذر ماه
🌈اختتامیه جشنواره و اعلام نتایج ۳۰ آذر ماه
🏆 جوایز جشنواره :
🏅اثر برتر استند آپ کمدی : 5.000.000 ریال
🏅اثر برتر فیلم کوتاه : 5.000.000 ریال
🥇اثر برتر کلیپ : 2.000.000 ریال
🥇اثر برتر پادکست: 2.000.000 ریال
🥇اثر برتر عکس نوشته : 2.000.000 ریال
🥇اثر برتر عکاسی : 2.000.000 ریال
🥈آثار شایسته تقدیر: 1.000.000 ریال
📍کسب اطلاعات بیشتر در سایت رسانه هنری هدینا به نشانی زیر:
🌐 https://hadayna.ir/jashnvareh/
─═༅🍃🌸🍃༅═─
•°@hadayna_ir°•
─═༅🍃🌸🍃༅═─
با همکاری انجمن علمی دانشکده، رونمایی و نقد کتاب آسیب های ادعایی حاکمیت دینی در دانشکده علوم قرآنی سبزوار
لینک ورود به جلسه:meet2.quran.ac.ir/ro
#یــلدای_مهربـــانـــی🍉
_به بهونه شب یلدا و به کمک شما عزیزان ، میخواهیم دل چند خانواده را شاد کنیم.
تهیه اقلام برای #نیازمندان
کمکهایغیرنقدیشماعزیزانراهم پذیراییم.
💳شماره کارت جهت مشارکت در این طرح:
"بنام گروه جهادی شهید گمنام "
6273817010110579
_ مهلت مشارکت تا ۲۵آذر۱۴۰۰میباشد.
#بسیجدانشجوییدانشکدهعلومقرآنیآمل
#گروه_جهادی_شهیــد_گمـــنام
#یـلدای_مهربــــانــــی🍉
🆔 @bso_quran
امروز شنبه
20 آذر 1400
06 جمادی الاولی 1443
11 دسامبر 2021
🔸#قرآن سوره انعام آیه 28:
🌺اعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
بَلْ بَدَا لَهُمْ مَا كَانُوا يُخْفُونَ مِنْ قَبْلُ ۖ وَلَوْ رُدُّوا لَعَادُوا لِمَا نُهُوا عَنْهُ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ ﴿٢٨﴾
[ولی آرزوی آنان از روی صدق و راستی نیست] بلکه آنچه [از حقّانیّت توحید و نبوّت و معاد] پیش از این پنهان می داشتند برای آنان آشکار شده [که این گونه آرزو می کنند]، و اگر به دنیا بازگردانده شوند، یقیناً به کفر و شرکی که از آن نهی شده اند بازمی گردند؛ و مسلماً آنان دروغگویند. (۲۸)
💠حدیث روز💠
💎امام علی علیه السلام:
أحیِ قَلبَکَ بِالمَوعِظَةِ
دلت را با اندرز زنده بدار.
نهج البلاغه، نامه ۳۱