با سلام سروران علاقمند سریعا اعلام آمادگی بفرمایید سپاسگزارم
کانون جنبش نرمافزاری و تولید علم دانشگاه شیراز برگزار میکند:
کارگاه رایگان مقدماتی مقاله نویسی
سرکار خانم دکتر قاسم نژاد (مدیر امور اجتماعی دانشگاه شیراز)
چهارشنبه ۳۰ خردادماه ساعت ۸ تا ۱۰
اتاق ۱۲۰ ساختمان معاونت فرهنگی
🔺معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز در قالب پویش مردمی و دانشگاهی غدیر برگزار می کند:
🔹پویش احیای سنت شیعی اطعام غدیر
دست کم هفتاد پرس غذای گرم جهت هفتاد فرد محروم شیراز و حومه
علاقمندان می توانند نذورات متبرکه خود را به هر مبلغی که مقدور باشد با عنایت به قیمت ۱۰۰ هزار تومان برای هر پرس غذا به شماره کارت6104338622758544 به نام حمید ایماندار واریز نمایند.
گزارش دریافت و توزیع نذورات در کانال اخبار فرهنگی دانشکده الهیات دانشگاه شیراز به آدرس @farhangielahieat مستندا اطلاع رسانی خواهد شد.
جهت بهره مند از ثواب انفاق پنهانی نیازی به ارسال فیش واریز نیست و همه واریزی ها صرف طرح اطعام غدیر خواهد شد.
💢پویش مردمی و دانشگاهی غدیر
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز در قالب پویش مردمی و دانشگاهی غدیر برگزار می کند:
🟥 طرح سراسری نذر ذکر
علاقمندان به شرکت در این ختم جمعی می توانند پس از انجام ختم ، تعداد مشارکت خود را در هریک از اذکار فوق
به آیدی @Ya_zahraali در پیام رسان بله و ایتا یا به شماره موبایل 099154914۰9 پیامک دهند و
در این پویش جمعی شیعیان امیرالمومنین علی (ع) شرکت نمایند .
پویش مردمی و دانشگاهی غدیر
📢 با سلام و عرض ادب
۱۶ و ۴ ام دو امتحان و ۶ تیرماه باقی مانده است....لطفا سریعا خیرین گرامی اعلام آمادگی بفرمایید سپاسگزارم
با سلام و عرض ادب ساعات پایانی جهت مشارکت در طرح اطعام عید سعید غدیر 💐🙏
فضاسازی دانشکده به مناسب اعیاد دهه ولایت👇
با سلام
امروز دوشنبه تا ساعت ۲۱ ؛ آخرین فرصت شرکت در طرح اطعام غدیر جهت تعدادی از محرومین در شهر شیراز.
1_12175314645.mp3
19.22M
چرا فقدان #شهید_رئیسی جبرانناپذیر است؟
🔺️۴۰ دقیقه
▪️باید بدانیم آدمها در میدان سیاست و تاریخ کجا ایستادهاند. شناخت ویژگیهای اخلاقی بهتنهایی چندان اهمیتی ندارد.
▪️سیری در آیات سوره حشر و شناخت نقش آفرینی مؤمنین در تاریخ دینی
▪️مقام تابعین که میراثدار اسلاماند مقام استغفار و مراقبه از الفت میان مؤمنین است و این کانون تولید قدرت در جامعه اخوانی است.
▪️نشانه سیاست برآمده از عقل قدسی، الفت و وحدت است و نشانه سیاست برآمده از وهم، تفرقه و کینتوزی است.
▪️#شهید_رئیسی جلوهای از این عقل قدسی بود. نشانهاش الفت در جبهه انقلاب بود. طلوع عقل قدسی طلوع رحمت و وحدت است.
▪️تاثر ملّی و داغ ملّی ما به خاطر ارتباط فطری و قلبی ملت ما با عقل قدسی و جلوات آن است و دوست داشتن کسانی چون #شهید_رئیسی مربوط به عالم اراده و ذهن نیست.
➕️ @yaminpour
#روشنفکران | #بازیابی_هویت | #بازگشت_به_خویشتن
❖ مردم و روشنفکران
•
•
• سید عطاءالله مهاجرانی
•
•
༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
• با توجه به تجربهام در سفر یک ماهه به نجف اشرف و عراق، در مقالهای به این نکته اشاره کردم که میتوان میان دنیای مجازی به معنای همین فضای توییتر و اینستاگرام و... و دنیای حقیقی تفاوت قائل شد؛ اجتماعات میلیونی مردم ایران در سوگ و فقدان شهیدان خدمت، شاهدی بود که از راه رسید و این دوگانگی و تفاوت را بیشتر نشان داد.
• در فضای مجازی گفته میشد که مردم ایران از فقدان ابراهیم رییسی و همراهان در فاجعهی سقوط بالگرد نه تنها متأسف نیستند، بلکه خوشحالند. نشانههایی از خوشحالی مانند رقص و پایکوبی و برهنگی که البته معلوم نبود کی و کجاست، منتشر کردند. اما در دنیای حقیقی در تبریز و قم و تهران و مشهد، حکایت دیگری جاری بود. دریایی از مردم در خیابانها و میدانها جاری شده بود. خوشبختانه نمایندگان رسانههای جهانی که هوشمندانه دعوت شده بودند، گوشههایی از واقعیت دنیای حقیقی را منتشر کردند.
• میخواهم به تجربهی بسیار مهم داستایفسکی در«دفتر یادداشت روزانه یک نویسنده» اشاره کنم. این کتاب با ترجمهی«ابراهیم یونسی» و در سه جلد و 1500 صفحه به زبان فارسی ترجمه شده است. کتاب بی مانندی است و در تاریخ ادبیات و فرهنگ بینظیر، داستایفسکی درست در نیمهی دوم دههی پنجاه سالگی خود، در اوج آفرینندگی و کمال شخصیتی، در سالهای 1876 تا 1880، یادداشت روزانه را نوشته و به بررسی و تحلیل مهمترین مسائل آن روزگار روسیه پرداخته است. در تمام یادداشتها، موضوع دوگانگی مردم روسیه و روشنفکران یا نخبگان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی تکرار می شود. وقتی نوشتهی داستایفسکی را با دقت میخوانیم، میبینیم، گویی ما در ایران امروز با چنان دوگانهای رویارو هستیم.
• روشنفکرانی که حال و هوا و ارزشها و زبانِشان با مردم متفاوت است. مردم را دست کم میگیرند و بلکه تحقیر میکنند. نگاهِشان به ارزشهای آن سوی مرزهاست. سکولار از دهان شان نمیافتد! باورهای دینی و اخلاقی مردم را طرد میکنند. امر مقدس نداریم! به توانایی ملی باور ندارند. اما در مواجهه با واقعیت مردم سرگشته میشوند. البته این شهامت و صراحت را ندارند که اقرار کنند مردم را درست نشناخته بودند. برعکس وقتی با واکنش مردم رویارو میشوند، به تحریف واقعیت میپردازند. مردم را ناآگاه تلقی میکنند.
• روشنفکران روسی خود را در برابر اروپا به معنی آلمان و انگلستان و فرانسه ناچیز و بلکه زبون احساس میکردند، رمانهای تولستوی، آینهی این استحاله به ویژه در تشبث روشنفکران و نخبگان به فرانسه دانی و فرانسه پرانی است. داستایفسکی نوشته است:«میگفتند(روشنفکران) که ما کشوری ناچیز و فقیر و بی اهمیت هستیم. با تمسخر به همه اطمینان میدادند که ما چیزی به نام«روح ملی» نداریم، زیرا ملت و مردمی نداریم و بین رهبری سیاسی و مردم وحدتی نیست. نیهیلیسم همه چیز را جویده است و سربازان تفنگهای شان را زمین میاندازند و مثل گله گوسفند فرار میکنند و مهمات و تدارکات نداریم و خودمان خوب میدانیم که توپ میزنیم! و پا را زیادتر از حدمان دراز کردهایم.»
• ببینید چقدر این حرفها آشناست! گفتند آمریکا ظرف یک ساعت میتواند تمام توان دفاعی ایران را نابود کند. عینالاسد اتفاق افتاد. گفتند ایران جرأت مقابله با اسراییل را ندارد، «وعدهی صادق» اتفاق افتاد. گفتند مردم علیه نظام هستند و نظام 8 درصد بیشتر طرفدار ندارد. دریای جمعیت مردم به تکاپو درآمد. گفتند رهبری کاریزمایش با خاک یکسان شده است! دیدند با یک جمله آیتالله خامنهای و آرامشی که در کلام ایشان بود، ملت و کشوری که نه مجلس داشت و نه رییس جمهور، مثل سرو ایستاد و قامت خم نکرد و کمترین اختلالی در اداره کشور پیش نیامد و عمق اقتدار ملت و کشور و نظام بیشتر شد.همسایگان و دیگر کشورها پررنگتر از همیشه، با حضور در مراسم فقدان شهدای خدمت اشتیاق خود را برای توسعه روابط یا بازسازی روابط با ایران نشان دادند.
•
•
•
༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b