متوسطه اول.pdf
35.5K
🔰بستهی معرفت حسینی ۱
🔸️چهارده کتاب
ویژهی دانش موزان متوسطهی اول
#بازنشر
#مناسبِ_نمایشگاه_کتاب
🆔 @farzandanerouhollah
متوسطه دوم.pdf
33.9K
🔰بستهی معرفت حسینی ۲
🔸️چهل و یک کتاب
ویژهی دانش موزان متوسطهی دوم
#بازنشر
#مناسبِ_نمایشگاه_کتاب
🆔 @farzandanerouhollah
نوجوان.pdf
82K
🔰بستهی معرفت حسینی ۳
🔸️توضیحاتی پیرامون هجده کتاب
ویژهی دانش آموزان متوسطه ی دوم
#بازنشر
#مناسبِ_نمایشگاه_کتاب
🆔 @farzandanerouhollah
دانشجو وطلبه.pdf
49.5K
🔰بستهی معرفت حسینی ۴
🔸️هشتاد و هفت کتاب
ویژهی دانشجویان و طلاب
#بازنشر
#مناسبِ_نمایشگاه_کتاب
🆔 @farzandanerouhollah
جلسات.pdf
41.1K
🔰بستهی معرفت حسینی ۵
🔸️بیست و پنج کتاب
ویژهی جلسات و گعده با دانش آموزان
قابل استفاده برای مربیان تربیتی
#بازنشر
#مناسبِ_نمایشگاه_کتاب
🆔 @farzandanerouhollah
پیشنهادی.pdf
573.5K
🔰بستهی معرفت حسینی ۶
🔸️توضیحاتی پیرامون شصت و یک کتاب
ویژهی دانشجویان و طلاب
#بازنشر
#مناسبِ_نمایشگاه_کتاب
🆔 @farzandanerouhollah
🔰 هیئتی ها این کتاب را از دست ندهند
📚#معرفی_کتاب
🔸کتاب #ادب_عاشقی با موضوع «آداب حضور در مجالس اهل بیت(ع)» برگرفته از نکات معرفتی و کاربردی مدرس برجسته حوزه علمیه قم؛ استاد #محمدرضا_عابدینی توسط نشر معارف به چاپ رسیده است.
🔹کتاب حاضر ماحصل سخنرانی های استاد به مناسبت اربعین حسین است که در ۳ گفتار منتشر شده است:
🔸 گفتار اول (اربعین و ظهور حق در طول تاریخ) دربردارنده نگاه تاریخی - تمدنی به جریان نبرد حق و باطل و نقش انبیا الهی در تاریخ انسانی و تبیین جایگاه حماسه عاشورا و توجه انبیا و اولی الهی به آن، به عنوان گلوگاه تاریخ در این سیر و نسبت یابی اربعین به عنوان فعلیت و امتداد ظرفیت های عاشورا برای مقدمه سازی ظهور است.
🔹گفتار دوم (اربعین؛ امتداد عاشورا تا ظهور) این مبنا را با نگاهی عینی و مصداقی و با تدبر و تجربه اندیشی در متن حماسه پیاده روی اربعین همراه می سازد و تلاش می کند با نگاهی تحلیلی و مصداقی به نهضت اربعین ظرفیت آن را به عنوان یک الگوی اجتماعی و تمدنی تحلیل کرده و در نهایت به آسیب شناسی اربعین بپردازد.
🔸در گفتار سوم (شرح زیارت نامه اربعین) تلاش شده است، به زیارت اربعین به عنوان فصل اخیر و کمالی غایی زائر نگاه شده و شرحی هر چند مختصر بر متن زیارت نامه اربعین، با این مبنا اراده شود.
ادامه در پست بعد .....
#ادب_عاشقی
#استاد_عابدینی
#بازنشر
#مناسبِ_نمایشگاه_کتاب
🆔 @farzandanerouhollah
📚#معرفی_کتاب
🔰 در بخشی از متن این کتاب می خوانیم:
🔸منِ حقیقی انسان که منِ دینش بود، در جریان عاشورا نشان داده شد. ائمه دیگر هم منِ اسلام را نشان دادند، اما برای همه ظهور و بروز پیدا نکرد. در جریان عاشورا دشمن به دست خودش باعث شد که منِ دین، منِ اسلام، منِ عبودیت،منِ توحیدی برای همه بارز شود. همه، حتی دشمنان دیدند. بسیاری از نقل ها در جریان عاشورا ناقلش دشمنان ما هستند. لذا شروع، وسط و پایان حرکت عاشورا، حرکت به سوی امام و فانی کردن من های خود در منِ امام است. در زیارت عاشورا می خوانیم: سلام بر ارواحی که«حلت بفنائک»؛ یا می گوییم: «بابی انت و امی و نفسی و مالی و ولدی»
برگرفته از صفحه ۹۰ کتاب
🔹#حجت_الاسلام_پناهیان در یادداشتی بر این کتاب نوشته است: «کتاب وزین و نورانی ادب عاشقی، بابی است برای ورود به بطن مجالس ذکر اهلبیت(ع) و اذن دخولی است برای اندیشه و احساس ناب ولایی مومنان. اگر کسی میخواهد در مورد مجالس اهل بیت علیهمالسلام نگاه خود را عمیق کند یا مطالعات عمیقی در این حوزه داشته باشد، باید این کتاب را مطالعه کند تا ذهنیت معنوی دقیقی پیدا نماید.....
#بازنشر
#مناسبِ_نمایشگاه_کتاب
🆔 @farzandanerouhollah
🔰 رادیو سین جیم
سوال و جواب های کاربردی در حوزه ی تعلیم و تربیت
بخش اول: افزایش نقش مشارکتی پدر در تربیت
🔻ویژه ی کانون های تربیتی نخبه پرور
#سین_جیم
💠 فرزندان روحالله (ره)
شبکه کانونهای مردمی نخبهپرور
بنیاد نهضت انقلاب اسلامی
🆔 @farzandanerouhollah
643178241_914552500.mp3
23.87M
🎧 بشنوید
🔸 #سین_جیم
🎤ارائه توسط: محمد تقی دهقانی
🆔 @farzandanerouhollah
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅
آغاز محرم الحرام ۱۴۴۴ ه.ق
طبل عزا را بنواز ای فَلَک
🔰 جُرعِه
پُست های عاشورایی
▪️دهه ی اول محرم الحرام ۱۴۴۴ ه.ق
🆔 @farzandanerouhollah
-1140318461_-685969006.mp3
5.4M
🔰 جُرعِه ی یکم
جئنا لِنُسعِدَ اُمِّک
☑️ با چه نیّتی در مجالس عزا وارد شویم؟
حجت الاسلام کاشانی
#شنیدنی
🆔 @farzandanerouhollah
السَّلامُ عَلَى الْمُجَـرَّعِ بِکَأْساتِ الرِّماحِ.
سلام بر آنکه از جام هاى نیزه ها جرعه نوشید.
🔰 جُرعِه ی دوّم
درمان بیارادگی امت، هدف امام حسین علیهالسلام از انقلاب
▪️ بی ارادگی مرضی بود که امام حسین علیهالسلام با رفتار رهبرانۀ خود آن را درمان کرد؛ رفتاری که آخرین بخش از آن را در روز باشکوه عاشورا به نمایش گذاشت. حال که مقدر شده بود فداکاری، درمان این بیماری باشد، پس بایسته بود تا این فداکاری همپای ژرفای بیماری در جسم امت، ژرف باشد و همپای گسترهاش در هستی امت، گسترده باشد.
▪️ وقتی حسین(ع) رو بهسوی عراق گذاشت تا در جایگاه کسی که علیه جاهلیتِ واپسگرای اشغالگر انقلاب کرده، مسئولیت های بزرگ خود را به عهده گیرد، از سوی کسانی که در آن روزگار «خردمندان مسلمانان» نامیده می شدند، با سِیلی از اندرز روبهرو شد؛ آنان که تهوّر را ناصواب میدانستند و همرأی بودند که رفتار امام رفتاری طبیعی نیست؛ ازاینروی امام را از مرگ می ترساندند و با ایشان از نتایجی سخن می گفتند که امام علی و امام حسن علیهماالسلام در نبرد داغ خود با امویان بهدست آوردند و برای تندرستی او ابراز نگرانی میکردند.
ادامه از پست قبل...
▪️آن اندرزگویان ـ که اهل رتقوفتق امور در جامعه بودند ـ از فداکاری تصوری نداشتند، جز تصور کودکی از دریا. اندرزهای آنان پردهای از فروپاشی روانی ژرفی را به نمایش میگذاشت که سران مسلمین را فراگرفته بود؛ کسانی همچون عبداللهبنعباس و عبداللهبنعمرو و عبداللهبنجعفر. بگذریم از جمهور مردمی که از سویۀ رفتاری و ارزشی دوچندان در این فروپاشی بهسر میبردند.
▪️حسین علیهالسلام با چنین رفتارِ مطلقاً سلبیای روبهرو بود؛ هرچند اشتیاق برای رهایی وجود داشت و گرچه این انقلاب بزرگ همۀ ویژگی های یک ناجی را داشت: قدرت، اخلاص، تصمیم و….
📚امامان اهلبیت علیهمالسلام، صفحه ۵۴۷
🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جرعه ی سوم
جاماندگان و پیشتازان عاشورا
▪️طرماح ابن عدی گفت:
حسین را وداع کردم و با او گفتم《خدای شر جن و انس را از تو دور کند. من برای کسان خویش از کوفه آذوقه آوردهام و نفقهی آنها نزد من است. بروم و آذوقهی آنها را برسانم آنگاه، سوی تو بازآیم انشاءالله. و اگر به تو رسم، البته تو را یاری کنم.》
گفت《اگر قصد یاری من داری، بشتاب! خدای بر تو ببخشاید.》
دانستم به مردان محتاج است.
نزد اهل خویش رفتم و کار آنها راست کردم و وصیت به جای آوردم. از عجله من تعجب کردند. مقصود خود گفتم و از راه بنی ثعل روانه شدم تا به عذیبالهجانات رسیدم. سماعة ابن بدر را دیدم خبر کشته شدن حسین را داد.
بازگشتم.
▪️▪️▪️
▪️غروب تاسوعا محمد ابن بشیر حضرمی را گفتند《پسرت در ثغر ری اسیر شد.》
گفت《ثواب مصیبت او و خود را از خدای چشم دارم. دوست ندارم او اسیر شود و من زنده باشم.》
حسین سخن او بشنید و گفت《رَحِمَکَ الله، من بیعت از تو برداشتم. در رهایی پسر خود بکوش.》
گفت《درندگان زنده زنده مرا بخورند اگر از تو جدا شوم.》
گفت《پس این جامههای بُرد را به این پسرت ده تا در فدای برادرش، بدانها استعانت جوید.》 و پنج جامه به وی بخشید که بهای آن هزار دینار بود.
🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جرعه ی چهارم
من الغریب الی الحبیب
از: حسین بن علی
به : فقیه گرانقدر حبیب ابن مظاهر
اما بعد.....
ای حبیب تو بیشتر و بهتر از دیگران ما را میشناسی.
خودت را از ما دریغ نکن!
🆔 @farzandanerouhollah
🔰 دوره آموزش مربیان مهنا(مربی هویت ساز نوجوان انقلابی)
مرحله اول؛ مباحث مقدماتی
این بخش از این دوره که به بررسی جایگاه کانون در تربیت و گامهای مقدماتی در تربیت اختصاص دارد در اختیار تشکیلات مردمی نخبه پرور قرار می گیرد.
جلسه هشتم: گام های مقدماتی تربیت
https://www.aparat.com/v/r1Qm7
#برای_اولین_بار
#میز_مدیریت_تشکیلات_و_آموزش_کادر
💠 فرزندان روحالله (ره)
شبکه کانونهای مردمی نخبهپرور
بنیاد نهضت انقلاب اسلامی
🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جرعه ی پنجم
لَانْدُبَنَّکَ صَباحاً وَ مَسآءً.....
گردی سخت سیاه و تاریک برخاست و بادی سرخ وزید که هیچ چیز پیدا نبود: آسمان سرخ گردید و آفتاب بگرفت ــ چنانکه ستارگان در روز دیده شدند. هیچ سنگی را برنداشتند، مگر زیرِ آن خونِ سرخِ تازه بود. مردم پنداشتند عذاب فرود آمد. کسی در لشکر آمد و فریاد میزد. او را از فریاد منع کردند. گفت «چگونه فریاد نزنم و حال آنکه میبینم رسولِ خدا را: ایستاده، نگاه به زمین میکند و جنگِ شما را مینگرد. و من میترسم بر اهلِ زمین نفرین کند و من با آنها هلاک شوم.» آنها با یکدیگر گفتند «دیوانه است.» او جبرئیل بود.
🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جُرعِه ی ششم
شیرین تر از اَنگبین
▪️نَفس المهموم لظلمنا تسبیح
دمع السجوم یعنی "اشکی که می ریزد "_ می شود "اشک روان" یا بسا "باران اشک"اش هم خواند_ و نفس المهموم یعنی نفسِ کسی که غم دارد.بهترین معادل برای نفس المهموم آه است. ما در فارسی به نَفسِ آدمی که غمگین است و دلش دارد از غصه می ترکد چیزی جز آه نمی گوییم. اسم این کتاب را از این جهت آه گذاشتم.
بخشی از معرفی کتاب آه اثر #یاسین_حجازی
🆔 @farzandanerouhollah