eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
8.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
153 ویدیو
63 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 | حجاب از دیدگاه علمی و دینی 👤 دکتر سید علی مرعشی 🔸در حال حاضر و در نتیجه اقدامات برخی از افراد ناپخته، حجاب مسیر کلیشه‌شدن را طی می‌کند، به‌طوری که اگر بگوییم حجاب، تصویر مرواریدی در صدف یا شکلاتی که پوستی دور آن است در ذهن ما شکل می‌گیرد. برای جلوگیری از این روند نادرست، به کار فرهنگی و فعالیت هرچه بیشتر افراد پخته و دغدغه‌مند نیاز است که مسیر صحیح را با ارائه دلایل علمی و محکم به مردم نشان دهند و اقدامات لازم را انجام دهند. 🔹حجاب فقط مخصوص خانم‌ها نیست و آقایان نیز باید حجاب داشته باشند و فقط هم مخصوص پوشش نیست، بلکه حجاب فکر، چشم و زبان و... را هم شامل می‌شود که مفهوم جامع آن را می‌توان حیا در نظر گرفت. 🔸در این سمینار که در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شده است دکتر سید علی مرعشی سخنان خود را با عنوان حجاب از دیدگاه روان تحلیل گری آغاز می‌کند و پنج دوره رشد روانشناختی را برای انسان ذکر می‌کند و یادآور می‌شود که نیازهایی در انسان وجود دارد که نه باید سرکوب شوند و نه باید بدون حد و حساب ارضا شوند بلکه باید در جای خود و موقعیت مناسب مورد توجه قرار گیرند و این نیازمند تعویق کامیابی است که رفتاری متمدنانه محسوب می‌شود؛ زیرا نظم و قاعده بر آن حاکم است. 🔹دکتر مرعشی در ادامه نیز به بیان نکات مهمی می‌پردازند که شما را به صوت سخنرانی ارجاع می‌دهیم. 📥 لینک دریافت رایگان صوت 👇🏻 🌐 fatehan.net/post/126 🆔 @fatehan_net
👆لطفا در انتشار پیام فوق سهیم باشید 👆
📝آفتابه لگن مجازی هفت دست، شام و ناهار کف خیابان هیچ! اینجا جمهوری اسلامی است.... 🖋سرکار خانم محسنی فر 🔹غزوه‌ی احد با پیروزی لشکر ابوسفیان به پایان رسید و سپاه اسلام بعد از رها کردن تنگه‌ی احد، قلع و قمع شد. لشکریان قریش که به سمت مکه برگشتند، از اینکه تمام جبهه‌ی اسلام را از پا در نیاورده بودند، پشیمان شدند و دوباره به سمت مدینه حرکت کردند تا کار اسلام را یک‌سره کنند‌. خبرچین‌ها بین دو سپاه شروع به شایعه‌پراکنی کردند. ابتدا کسی به ابوسفیان رساند که لشکر انبوه محمد (ص) نو نوار شده و در تعقیب شمایند و دیر بجنبید، باید فاتحه‌‌ی خود را بخوانید. همین شایعه کمر لشکر ابوسفیان را شکست و دست از پا درازتر قصد بازگشت کردند. برای اینکه فرصت کافی جهت عقب‌نشینی داشته باشند، ابوسفیان از تجّاری که به مدینه می‌رفتند خواست که شایعه‌‌ی مشابهی را در آنجا پخش کنند؛ اینکه چه نشسته‌اید که سپاه قریش در راه است و اگر برسد، تار و مار می‌شوید. از آنها بترسید. پاسخ مسلمانان دندان‌شکن بود: «خدا ما را کفایت می‌کند و او بهترین وکیل است». شیرازه‌ی سپاه قریش با یک شایعه از هم پاشید اما عملیات فریب دشمن بر مسلمانان بی‌نتیجه ماند و بدون خونریزی خطر از سر امت اسلام دور شد. 🔸لشکر ربات‌ها فضای مجازی را مثل سرطان گرفته‌ است. پیرمردهای کمپ تیرانا این روزها اضافه‌کاری می‌کنند. گنجشکک اشی مشی چوب خود را با اجی مجی در حوض نقاشی فجازی چرخانده و لجن‌های کف حوض رو آمده‌اند. در بورس لندن عرضه‌ی اشک تمساح از تقاضای آن پیشی گرفته و بی‌بی‌سی فارسی مجبور به تعدیل نیرو شده است. اکانت‌های ستاره‌دار آبی‌رنگ، بدون ترس از زمستان سرد اروپا، یکدفعه یاد زبان مادری افتاده و به فارسی جیک جیک مستون می‌کنند. کار سالومه و مسیح به خاطر یک مشت دلار به گیس و گیس‌کشی کشیده. در مجازی نظام بارها سقوط کرده و به دست مخالفان افتاده. براندازان توییتری که با هشتگ‌های میلیونی موش زاییده‌اند، افسردگی بعد از زایمان گرفته‌اند. کنتورهای دروغ‌شمار در فضای سایبری از کار افتاده‌ است. قیام نیاز به تنفس دهان به دهان دارد. 🔹پیج سلبریتی‌ها تنگه‌ی احد شده است. زامبی‌ها و آدمخوارهای مجازی به کمک انبوه ربات‌های جگرخواری که قرص‌های خود را نخورده‌اند، به این صفحات حمله‌ور شده و تقاضای بادبزن می‌کنند. آتش در حال خاموش شدن است و در اروپا قیمت بنزین سر به فلک کشیده. خط لوله‌ی نورد استریم هم منفجر شده و گازی در فندک‌ها باقی نمانده. اما فوت کردن که مالیات ندارد. هوادار را از سلبریتی جماعت بگیری، جانش در می‌آید و زوارش در می‌رود. خطر ریزش فالوور جدی‌تر از خطر متروپل است. ما را بکُش اما آنفالو نه. سکوت نشانه‌‌ی رضایت به وضع موجود است. اگر چیزی از خودت توییت نکنی، در خون به ناحق ریخته شده‌ی ربات‌ها سهیمی. محبوبیتی که نظام خرده خرده برایت ساخته، یکدفعه کرور کرور بر باد خواهیم داد. به حجاب دم‌خروسی مریم رجوی قسم ما بی‌شماریم. به استحکام ساختمان‌های پژاک و کومله در برابر موشک‌های سپاه سوگند ما هرگز فرو نمی‌ریزیم ... 🔸در خیابان‌ها اما هیچ پهپادی پر نمی‌زند و جریان نرمال زندگی برقرار است. مدرسه‌ها باز شده و رفتگر محل منتظر سطل آشغال جدید است. بجز گنجشک‌ها و پلیس سر چهارراه، کسی در خیابان سوت نمی‌زند. قبوض آب و برق به روال همیشگی پرداخت می‌شود. در نیم‌کره‌ی غربی، فعالان فارسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی خوابیده‌اند و موقع تعویض شیفت است. زمستان در راه است و قیمت لحاف در اروپا دارد رکورد می‌زند. بایدن تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کند و تحلیل‌گران سیاسی خمیازه می‌کشند. اینجا جمهوری اسلامی است و مردم خود را برای جشن ۴۴ سالگی انقلاب آماده می‌کنند. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648 ♨️به جمع بپیوندید 👇 http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
📝نگاهی روانشناسانه به حجاب ✍دکتر سید علی مرعشی(پزشک، دکتری تخصصی روانشناسی،عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) آیا پوشش و ظاهر افراد امری شخصی است؟ دوستی داشتم که تحصیل کرده آمریکا بود، برایم تعریف کرد که وقتی در آمریکا مشغول تحصیل بودم پدرم برای دیدنم به آنجا آمد، او که دیده بود بعضی ها نیمه برهنه به خیابان می آیند، یک روز با پیژامه از منزل خارج شد تا از سوپرمارکت آنطرف خیابان چیزی بخرد، که در بین راه پلیس او را دستگیر کرد، پدرم پرسیده بود چرا من را می گیرید، گفتند چون با پیژامه در خیابان ظاهر شده ای، پدرم گفته بود خوب چرا نمی روید اینهایی که هیچ به پا ندارند! بگیرید، من که اقلا پیژامه به پا دارم، پلیس جواب داد: آنها طبق هنجارهای اجتماعی ما بیرون می آیند اما بیرون آمدن با پیژامه با هنجارهای جامعه ما در تضاد است و بنابراین جرم است. آیا پوشش امری فردی است یا اجتماعی؟ پوشش در منزل و فضای خصوصی امری فردی است و کسی اجازه مداخله ندارد، کما اینکه حتی ارتکاب گناه در خفا مشروط به عدم تهدید حقوق دیگران امری است بین فرد و خدا و کسی حق دخالت ندارد، اما بی حجابی در عرصه اجتماع قضیه ای متفاوت است، زیرا تظاهر اجتماعی به شکستن حدود الهی و وهن آنست، از طرفی جلوه گری در عرصه اجتماع دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد و لذا به حقوق اجتماعی مربوط است، کسی که بگوید پوشش من امری فردی است ومن هر طور بخواهم از منزل بیرون می آیم و هرکس ناراحت است نگاه نکند، مانند کسی است که بگوید بوق ماشین من شخصی است و هر طور و هر وقت بخواهم آنرا به صدا در می آورم و اصلا دستم را روی آن می گذارم و توی خیابان حرکت می کنم و هرکس هم خوشش نمی آید گوش نکند، تاثیری که یک فرد دارای پوشش جلوه گرانه روی اجتماع می گذارد از قشری تا قشری متفاوت است، اقلیتی اهل ورع و تقوی فقط به زحمت می افتند تا نگاه نکنند و گاه توی جوی آب هم می افتند. جوانان مجرد زیادی که توان ازدواج ندارند تحت بمباران تحریک جنسی قرار می گیرند و ضمن تحمل ناراحتی و ناکامی گاه تحت این فشارها مرتکب محرمات دیگر و گاه مزاحمت برای نوامیس مردم می شوند، لذا امنیت اجتماعی تا حدی به خطر می افتد، و این جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش، مردان متأهل اما نه چندان مسلط بر نفس به علت مقایسه زنان جلوه گر با همسر خود، در بسیاری موارد دچار دلسردی از همسران خود می شوند، همسرانی که گاه طراوت و جوانی خود را به پای این مردان ریخته اند و سختی های زندگی را مثلا 20 سال تحمل کرده اند تا زندگیشان از آب و گل درآمده، اما اکنون شوهرشان را زنان جلوه گر هوایی کرده اند و سردی زندگی یا خیانت همسر یا طلاق را باید تحمل کنند، فرزندان طلاق و ناهنجاریهای شخصیتی بعدی آنها هم که باید جامعه هزینه آن را بپردازد خود موضوع دیگری است، و اینها جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش، دختران و زنان باحیا و اهل پوشیدگی که زنان جلوه گر را در خیابان می بینند، احساس ناامنی در رقابت با آنها می کنند و امنیت روانی آنها به خطر می افتد، و برخی دچار مشکلات و تعارضات روانشناختی می شوند و این جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش، زنان و دخترانی که تسلیم می شوند وارد رقابت شده تا در این میدان کم نیاورند و بتوانند شوهری دست و پا کنند یا آنها هم شوهران زنان دیگر را بفریبند همانگونه که زنان دیگر شوهران آنها را فریفتند، و این دور باطلی است که روز به روز بر حدت و شدت مشکلات فوق الذکر می افزاید، و این جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش. تحریک جنسی و خشونت در سیستم عصبی انسان مدارهای در هم تنیده ای دارند، و افزایش تحریک جنسی سبب افزایش خشونت های اجتماعی می شود، و این یک جنایت عمومی است نه یک انتخاب شخصی در پوشش! ♨️به جمع بپیوندید : http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
📝دعوا سر نگاه انسانی به زن است! 📌زنان جمهوری اسلامی 🖋استاد صادق شهبازی 🔺‏دعوای ما با مخالفین اجرای حکم شرعی حجاب، دعوا سر نگاه انسانی به زن در برابر نگاه حیوانی و به‌مثابه برده و ابژه عمل جنسی و وسیله شهوترانی مردست. ما میگوییم زن کرامت دارد باید محترم و به‌مثابه انسان بتواند آزاد درصحنه حاضر، داری حق تعیین سرنوشت و قله علمی، سیاسی، اجتماعی و...باشد. 🔺زن_انقلاب_اسلامی برخلاف نگاه بسته متحجرین، محصور در خانه و دور از جامعه نیست. زن خانه‌دار به‌مثابه الگوی معیار و ستایش‌شده، مدیر عاطفی خانه است نه زندانی خانه، بریده از جامعه نیست در نهادهای جامعه است و هر موقع لازم شد در صحنه مستقیما حاضر. مادری و همسری افتخار اوست نه بار اضافی. 🔺سالها پیش یکی از دانشمندان های‌تک جهان اسلام برای همایشی در تهران بود به او گفتم شما که شیعه نیستی، چطور طرفدار انقلاب اسلامی شدی؟ گفت ابتدای انقلاب دیدم خانمهای محجبه در تهران کنار مردها با حفظ عفت در صحنه سیاسی هستند. دیدم شما دینی را ارایه میدهید زن هم عفت دارد هم در صحنه است. 🔺زن انقلاب اسلامی مرضیه دباغ است که خود رهبر مبارزه نظامی هم هست و سفیر ایران برای در هم شکستن بلوک شرق. مریم کاظم زاده است که همپای اصغر وصالی در خط مقدم است. معصومه رامهرمزی و همه خواهران خط مقدم دفاع ازخرمشهر است که هم عفیفند هم مجاهد. 🔺زن جمهوری اسلامی اسلامی کونیکو یاماموراست که نه‌تنها جگرگوشه‌اش را به میدان فرستاده خودش از هنر تا فضای سیاسی, ورزشی و... حاضر است. حتی برای زنهای فاحشه‌خانه شاه کلاس میگذارد تا به جامعه برگردند. صدیقه صارمی است که از سوادآموزی در روستای دورافتاده تا کارفرهنگی در فلان مدرسه هست. 🔺‏زن جمهوری اسلامی زینب نورمحمد و فروز رجایی‌فرند که یک روز برای دفاع از حقوق ملت از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند، حالا آن چهره علمی است و این اکتیویست بین المللی. زن جمهوری اسلامی طاهره صفارزاده مادر شعر و هنر انقلاب است که صدها جوان هنرمند در مکتبش تربیت شدند. 🔺زن جمهوری اسلامی سهیلا صادقی فسایی استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران است که سیاسی نیست، اما چهره علمی است که به اصلاح محیط علمی میپردازد حمله زمین و زمان او را عقب نمی‌برد. هزاران چهره علمی، فرهنگی، سیاسی و... زن جمهوری اسلامی میلیونها زن خانه‌دار و مادرند که تاریخ‌ساز اصلی کشورند. 🔺رژیمهای دیکتاتور میگویند زن برده جنسی باشد و مرد سرگرم سکس تا مشروعیت حکومتشان را حفظ کنند. این همه هزینه‌ای که جمهوری اسلامی برخلاف دیکتاتوریها حاضر است بدهد و فحش بخورد، حتی از مشروعیتش هزینه کند برای دفاع از انسان بودن، آزادی و کرامت و حق انتخاب و تعیین سرنوشت و رشد زن است. ♨️به جمع بپیوندید: http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
🔰 رفتار والدین... اختلاف و دعوا بین زوجین کاملاً طبیعی است و قرار نیست همیشه با هم موافق باشند ❌ کودک می‌تواند از والدین خود روش درست حل مسئله را بیاموزد و ببیند چطور با داشتن اختلاف، عشق و محبت به پایان نمی‌رسد ✅ برخورد با احترام، ابراز صحیح عقاید، خوب شنیدن طرف مقابل و در نهایت حل اختلاف از جمله مواردی است که کودک از رفتار والدین خود درس می‌گیرد. ↗️ برای✌️نفر از دوستان‌تون ارسال کنید. ➕ به جمع بپیوندید👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
📝 | جستاری در تفاوت‌های جنسیتی 🔸ما با یک عقب ماندگی علمی در علوم انسانی مواجهیم. کتاب‌هایی که در آمریکا به عنوان تاریخ علوم انسانی وجود دارد در ایران به عنوان علم روز تدریس می‌شود. چیزی شبیه نبش قبر نظریات! 🔹یکی از این عقب ماندگی‌ها، عقب ماندگی در شناخت جریانات منتسب به مطالعات زن و خانواده است. آنان که امروز در ایران به عنوان طرفداران جریان حقوق زن پرچم‌داری می‌کنند در حال تهوع نظریات چند دهه‌ی گذشته‌ی غربی‌ها هستند. طرفداران حقوق زنان سه دوره‌ی تاریخی گسترده را در غرب پشت سر گذاشته‌اند. 🔸دوره اول: تلاش‌هایی که برای مشارکت اجتماعی زنان (کرافت، کتاب حقانیت حقوق زن) صورت گرفت. 🔹دوره دوم: اعتراض تئوریک (دوبووار، کتاب جنس دوم) که اعتقاد داشتند زنانگی یک موقعیت بیولوژیک نیست بلکه حاصل یک نگاه فرهنگی به زن است و باید علیه آن قیام کرد. 🔸دوره‌ی سوم: که به لطف عقب ماندگی کاروان علم در ایران برای دانشجویان ناشناخته است. این گروه علیه دو جریان اول خروج کرده است، در نقد آنها نوشته است که شما بی‌سواد بودید! ارزش زن بودن و ارزش مادر بودن را از زن سلب کردید. و به این نتیجه رسیده‌اند عنصر تفاوت زن و مرد امری طبیعی است. در آثار روانشناسان خانواده از جمله گاتمن این نظرات به وضوح دیده میشوند. گاتمن به خوبی تفاوت های فیزیولوژیک، هیجانی، ادراکی و روانشناختی مرد و زن را بیان میکند. 🔹در ایران ما با همان نسل اول و دوم طرفداران حقوق زن مواجهیم، نسلی که تحت تاثیر هیجانات و نه مکتوبات و مستندات علمی که تفاوت زن و مرد را از منظر بیولوژیکی اثبات کرده‌اند هستند، با اساتید غرب زده‌ای مواجهیم که بوی تعفن غرب زدگی‌شان روزانه و در حوادث مختلف بیش از پیش به مشام میرسد. 🔸با تفکرشان خانواده را به گند میشکند و به عبارت بهتر چیزی به نام خانواده را به رسمیت نمیشناسند، غایت‌شان همان جفت‌گیری‌های شن‌وار غربی است، نقش‌ها و مسئولیت‌ها را متناسب با تفاوت‌ها به رسمیت نمیشناسند و با شعار برابری برابری برابری (و نه عدالت) فرزندان را از دلبستگی ایمن به مادر محروم میکنند. بر طبل برابری میزنند تا مرزهای خانواده را به اسم روشنفکری به ابتذال بکشانند. ✍ سید محمد آل‌عمران | کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ↗️ برای✌️نفر از دوستان‌تون ارسال کنید. ➕ به جمع بپیوندید👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
🔰 ما پیروز شدیم! یکی از دوستان میگفت روزی رفتم منزل و دیدم دختر دبیرستانی‌ام که در مدرسه تیزهوشان درس می‌خواند، رفته یک گوشه کز کرده. غذا هم نمی‌خورد. گفتم بابا چی شده؟ گفت من که چادر میپوشم توی مدرسه مسخره‌ام می‌کنند. بابا میشه من چادر نپوشم؟❌ گفتم دخترم این یعنی تسلیم شدن، یعنی شکست. تو باید قوی‌تر از اونها باشی. گفت اونها زیادن! گفتم ولی تو باهوشی. با اراده‌ای. چنان درس بخون که هیچکدوم به گردت نرسن. اونوقت نمیتونن مسخره کنن. میتونی؟ گفت میتونم. شروع کرد به تلاش مضاعف و از همه جلو زد. جوری که همکلاسی‌ها فهمیدند باید برای حل مشکلات درسی به دخترم مراجعه کنند. دخترم بعد از مدتی الگوی درس خوندن شد. و کم کم الگوی همه چیز. بعضی‌ها برای اینکه شبیه دخترم به نظر برسند چادر سر کردند. پدر و مادرها هم سراغ ما اومدن که بگید چکار کنیم دختر ما مثل دختر شما بشه.✅ کاش برخی زنان و دختران ما می‌فهمیدند که باید با خصلت‌های والای انسانی شان دیده شوند و نه با جنسیت شان!!! دومی خیلی بی کلاسی دارد. ↗️ برای✌️نفر از دوستان‌تون ارسال کنید. ➕ به جمع بپیوندید👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
📝 | خانواده یک موضوع امنیتی است 🔸انسان برای آنکه رشد شخصیتی و روانشناختی متعادلی داشته باشد به دو نوع محبت نیازمند است. محبت مشروط یا مقتدرانه یا پدرانه، و محبت نامشروط یا مادرانه. اینها اساسا دو نوع محبت هستند و جای یک دیگر را نمی‌گیرند بلکه مکمل‌اند درست مانند فاز و نول برق یا چسب دوقلو. هرگاه یکی از آن دو مفقود باشد فرزندان احساس نمی‌کنند که به اندازه کافی دوست داشته شده‌اند. لذا می‌گوییم که به هر دلیل پدر نبود باید شخصی مانند عمو، دایی، پدربزرگ، برادر بزرگتر... محبت مقتدرانه را به فرزندان ارائه کند. هرگاه مادر به هر دلیلی نبود باید خاله، عمه، مادربزرگ، خواهر بزرگتر یا... محبت نامشروط را ارائه کند وگرنه فرزندان کمبود محبت خواهند داشت. انسان‌هایی که در این شرایط بزرگ می‌شوند چون به اندازه کافی دوست داشته نشده‌اند نمی‌توانند آنچنان که باید دوست بدارند. درنتیجه تواتر رفتارهای بی‌رحمانه در آنها افزایش می‌یابد. 🔹خانم دکتر دایان هیلز در کتاب An Invitation to Health می‌نویسد در آمریکا 30 درصد مردم پدر خود را نمی‌شناسند (شناسنامه های تک والدی در آمریکا رایج و متداول است). 🔸در چنین وضعیتی است که ضریب بی‌رحمی و خشونت در جامعه فزونی می یابد. 🔹کسانی که در جامعه ما نیز به دنبال ترویج ازدواج سیاه (باصطلاح سفید)، والدین همجنسگرا، روابط آزاد جنسی، جشن طلاق و... هستند بی تردید از عوامل گسترش خشونت در جامعه هستند حال چه رسانه باشند، چه بازیگر، چه توپ لگد کن، چه مروجین سند 2030 در آموزش و پرورش و مهدکودک‌ها، و چه هر جنایتکار دیگر... 🔸سالهاست می‌گویم و مینویسم که خانواده یک موضوع امنیتی است، ٱیا گوش کسی بدهکار هست؟ ✍ دکتر سید علی مرعشی (پزشک، متخصص روانشناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) ↗️ برای✌️نفر از دوستان‌تون ارسال کنید. ➕ به جمع بپیوندید👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
📖 قهر ممنوع 🔸قهر کردن، موجب خوش‌حالی شیطان است و از آن سو، وقتی دو طرف، قهر را کنار گذاشته و با هم سخن می‌گویند به قدری برای شیطان گران تمام می‌شود که ناله هلاکت سر می‌دهد. 🔹خشم خداوند بر قهر هم نشانه روشنی بر مخرب بودن آن است تا اندازه‌ای که به کسی که مقصر هم نیست، دستور داده شده اگر قهر بیش از سه روز شد، با به عهده گرفتن تقصیر هم که شده، به این قهر پایان دهد و گرنه مبتلا به خشم الهی می‌شود. 🔸در هنگام بروز اختلاف، گفتگو بهترین کار است؛ البته با رعایت قوانین گفتگو. در حالت قهر، دو طرف به جای این که در عالم واقعی باهم سخن بگویند، در ذهن خویش با همسرشان حرف می زنند. این کار نوعی محاکمه غیابی است که در آن شاکی همیشه پیروز و متّهم محکوم به شکست است. اگر گفتگو هم اختلاف را حل نکرد، بهترین کار گذشت است. ✂️ : گامی به سوی زندگی به سبک اسلامی "زندگی مشترک"، ص۱۲۸ 👤 محسن عباسی ولدی ↗️ برای✌️نفر از دوستان‌تون ارسال کنید. ➕ به جمع بپیوندید👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
📝 | دختر موجودی است محبت طلب 🔸در فضای خانواده دخترها بیش از پسرها به محبت و توجه نیاز دارند. اما هر محبت و توجهی هم آنها را سیراب نمی‌کند. آنها به محبت یک پدر مقتدر نیاز دارند تا مطمئن شوند یک فرد قوی آنها را دوست دارد و حمایتشان می‌کند. 🔹اگر پدر به دخترش محبت نکند، قربان صدقه او نرود، از او تعریف نکند و مهر نثارش نکند، دختر گرسنگی عاطفی و احساس بی پشتوانگی و ناامنی پیدا می‌کند. آنگاه گدای چشمک فلان پسر بی سر و پا و هرزه‌ای می‌شود که از دختر مانند دستمال کلینکس استفاده کرده و پس از رفع نیاز دورش می‌اندازد. 🔸اما اگر پدری که محبت می‌کند ضعیف باشد و کلاهش پشم نداشته باشد و فاقد اقتدار و قاطعیت کافی باشد، محبت او برای دختر پشتوانه محسوب نمی‌شود و ارزشی ندارد. باز هم دختر، فقیر عاطفی و محتاج چشمک آن پسر هرزه و یک موجود فریب خور است. 🔹زنان می‌توانند در عرصه خانواده به انحاء مختلف اقتدار شوهر خود را بشکنند، این نه هنر است نه زیاد زحمتی دارد. اما باید بدانند اگر ابهت پدر شکسته شد، اول از همه مادر آسیب می‌بیند زیرا زن، مرد ضعیف را دوست ندارد و محتاج مردان دیگر خواهد شد. دوم دختر خانواده است که آسیب می‌بیند. زیرا اقتدار حامی او از بین رفته و محبت پدر بی ارزش شده. حال زن و دختر خانواده باید در خیابان و پاساژ و بازار و فضای مجازی و دانشگاه و اداره و... به دنبال محبت ظاهری یک مرد به ظاهر مقتدر بگردند تا گرسنگی عاطفی خود را تسکین دهند. برای خریدن این محبت هم باید حیای خود را بفروشند و جنسیت خود را به حراج بگذارند. جز خودنمایی و عشوه گری و التماس نگاه آلوده مردان چاره دیگری نیست. 🔸نتیجه ساده: مردان ضعیف و نامقتدر و خانواده های زن سالار نتیجه شان زنان و دختران بی حیا است. 🔹حال قابل درک است که چرا لشکر سیاسیون خائن در سیاست‌ها و گفتارشان و سلبریتی های پول پرست خودنما در فیلم‌های پلیدشان اینهمه در تضعیف مرد می‌کوشند؟ آنها به دنبال اضمحلال نهاد خانواده‌اند زیرا امنیت و قدرت هر کشور و ملتی به استحکام خانواده های آن کشور و ملت بستگی دارد. آنها مامورند با ایران قوی مبارزه کنند. ✍ دکتر سید علی مرعشی (پزشک، متخصص روانشناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) ↗️ برای✌️نفر از دوستان‌تون ارسال کنید. ➕ به جمع بپیوندید👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5