eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
8.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
154 ویدیو
63 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 🎙استاد پناهیان ◽️اگر یأس به پروردگار نداشتیم 🕰01:35 🌐fatehan.net 🆔 @fatehan
1_420557534.pdf
1.3M
❗️شما هم منتشر کنید ❗️ 📋توهم‌ یا تقلب؟ 🖋دکتر رضامنتظر 🔍پزشک و پژوهشگر طب سنتی پرده اول: در چند روز اخیر نمی‌دانم چه شد که مسئولان وزارت بهداشت همزمان متوجه خطر طب سنتی شدند و به یک‌باره و یکصدا گفتند: کرونا را ولش کنید طب سنتی را بگیرید! ابتدا آقای دکتر جهان‌پور افاضه فرمود: "ادعای درمان کرونا با حنظل و گلاب و فلان شربت گیاهی و بهمان مکتب طبی و... اغلب دکانی بیش نیست"..... 🌐Fatehan.net 🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 🎙استاد عالی ◽️راه کنترل شهوت 🕰07:00 🌐fatehan.net 🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 🎙استاد پناهیان ◽️حرمت پدر را ببر بالا 🕰02:06 🌐fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 آش نخورده و دهان سوخته! 🔹فرض کنید برای نظافت منزلتان با یک شرکت نظافتی تماس گرفته و با دادن نشانی منزل، قرار می گذارید که چند کارگر ماهر، فلان ساعت برای نظافت، به منزل شما بیایند. 🔸اما در ساعت مقرر هر چه منتظر می شوید، کسی از سوی این شرکت به سراغ شما نمی آید. پس از گذشت مدتی، افرادی زنگ خانه شما را می زنند و می گویند: ببخشید! ما از شرکت نظافتی هستیم، نشانی منزل را اشتباه کرده و برای نظافت به منزل همسایه تان رفتیم. ایشان هم چیزی نگفتند و ما منزل ایشان را نظافت کردیم. خود ایشان را هم شاهد آوردیم که شهادت بدهند کارمان را خوب انجام داده ایم. حالا اگر ممکن است لطفا مزدمان را بدهید! 🔹اگر برای شما چنین اتفاقی بیافتد چه جوابی می دهید؟ آیا نمی گویید برای هر کس کار کردید، مزدتان را هم از همان بگیرید؟! 🔸جالب است بدانید که پاسخ شما یکی از سنت های الهی است و هر کس برای هر که کار کند برای دریافت مزد به همان فرد واگذار می شود. به این روایت هشداردهنده دقت کنید: 🔹امام صادق (علیه السلام) فرمودند: از ریاکاری بپرهیز! زیرا هر که برای غیر خدا کاری کند، خدا او را به همان کس که برایش کار کرده است واگذارد. ✂️ : عمرتون چند؟! ص ۴۹ 👤 نوشته سید مصطفی هاشمی محجوب 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 👤 دکتر نوده ئی | انعطاف پذیری در روابط با دیگران 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 👤 آیت الله حائری شیرازی | نامرد نیستم 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 مسلمانان ؛ استاد ما اروپائیان 🔹 بعضی از اروپاییان عار دارند که اقرار کنند مسلمانان سبب خارج شدن اروپای مسیحی از حالت توحش و جهالت گردیده است لذا آن را مکتوم نگاه می دارند ولی این نظر به درجه ای بی اساس و تاسف آور است که به آسانی می توان آن را رد نمود ... 🔸نفوذ اخلاقی همین اعراب زاییده اسلام ، آن اقوام اروپا را که سلطنت روم را زیر و زبر نمودند ، داخل در طریقه آدمیت نمود و نیز نفوذ عقلانی آنان دروازه علوم و فنون و فلسفه را که از آن به کلی بی خبر بودند ، به روی آنان باز کرد و تا ششصد سال استاد ما اروپاییان بودند . ✂️ : تمدن اسلام و عرب ص 751 👤 نوشته گوستاولوبون 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📝 | با علی(ع) تا بولیوی 🔸 چند سال پیش در جلسه‌ای با مجموعه‌ای از فعالان سیاسی و رؤسای احزاب و سندیکاهای کارگری کشور بولیوی (واقع در آمریکای جنوبی) شرکت کردیم. 🔹 وزیر کار بولیوی به عنوان رئیس هیات، این سوال را مطرح کرد که «نظریه عدالت» جمهوری اسلامی چیست؟ و آیا جمهوری اسلامی طرح و نقشه‌ای برای ایجاد و گسترش عدالت دارد؟ و البته این نکته را هم اضافه کرد که ما در بولیوی به این نتیجه رسیده‌ایم که از طریق اجرای سوسیالیسم و اندیشه‌های چپ نمی‌توان به عدالت رسید و به همین دلیل در جستجوی نظریه‌ای کاربردی برای تحقق عدالت در کشورمان هستیم. 🔸 چون این پرسش به صورت ناگهانی مطرح شد و از قبل اعلام نشده بود دوستان حاضر در جلسه پاسخ را به حقیر محول کردند. از آنجا که هنوز چنین نظریه‌ای به صورت منسجم ارائه نشده، چاره‌ای جز پناه بردن به نهج البلاغه نداشتم. بر اساس شناخت محدودی که از نهج‌البلاغه داشتم، متناسب با پرسش‌های مطرح شده، بخش‌هایی از فرمایشات و نامه‌های حضرت امیر را مطرح کرده و توضیح دادم. 🔹 جلسه بیش‌از دو ساعت طول کشید. در انتهای جلسه اعضای هیات به اجماع بیان کردند بهترین پاسخ‌ها را دریافت کرده‌اند و هیچ یک از سوالاتشان بی‌پاسخ نمانده و خواهش کردند متنی که نظریه عدالت جمهوری اسلامی در آن مطرح شده، جهت ترجمه در اختیارشان قرار گیرد. 🔸 در آنجا بود که توضیح دادم پاسخ سوالاتشان را بر اساس کتابی داده‌ام که‌ بخشی از سخنان و نامه‌های داماد پیامبر اسلام در آن جمع‌آوری شده و هنوز در جمهوری اسلامی به صورت رسمی نظریه عدالت تدوین نشده است! 🔹 در آن حال اعضای هیأت، با اصرار خواستار چند جلد نهج البلاغه شدند و با تعجب می‌پرسیدند با وجود چنین کتابی دیگر شما چه نیازی به نظریه عدالت و امثال آن دارید؟ 👤 دکتر محمدصادق کوشکی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖‍ سرنوشت اسلام به غدیر گره خورده است... 🔹انکار غدیر از اینرو انکار اسلام است که غدیر تعیین سرنوشت حیاتی اسلام است. 🔸یعنی اگر اسلام بخواهد بماند و اسلام باشد و به همه جزئیات آن مانند دوران پیامبر عمل شود و مسائلی که تازه پیش می‌آید بر طبق ملاک‌های صرفا اسلامی و قرآنی نه آرا و ظنون اشخاص، بر میزان علم نبوی فیصله داده شود و آنگاه آیات قرآن احکام وحی محمدی جهانگیر گردد، باید جامعه اسلامی کسی را در رأس داشته باشد تألی تلو پیامبر که جز پیشبرد اسلام صحیح و اجرای یکایک برنامه‌های آن با اطلاع وسیع و درست احتیاط کافی در مورد این برنامه‌ها به صورتی جدی و حقیقی و صحیح هدفی نداشته باشد. و به اصطلاح سر تا پا مجسمه‌ای باشد از اسلام و عمل به اسلام. 🔸پس محتوای غدیر یعنی اسلام و عمل به اسلام و بقای اسلام و تثبیت اسلام. به عبارت دیگر محتوای غدیر یعنی اقامه حدود اسلام و ادامه اجرای امر به معروف و نهی از منکر که عزت و بقای احکام خدا به این دو امر است وبس. و تبلیغ همه احکام قرآن به سراسر جهان بنا بر این آیا انکار چنین محتوایی انکار اسلام نیست؟ ✂️ : حماسه غدیر ص۴٧ 👤 نوشته استاد محمد رضا حکیمی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📝 | حقیقت یا منیت؟ 🔸کشمکش حقیقت یا منیت پیشینه تاریخی دارد.انسان در وسط ریسمانی خودش را در می‌یابد که یک سرش حقیقت است و سر دیگر آن در دست من او(نفس) است. و این جدال و کشمکش از لحظه آغازین آفرینش او شروع می‌شود اما تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟ 🔹من می‌گویم این‌که پایانش چه می‌شود از لحظه شروع مشخص است.این‌که فرد عزمش را جزم کدام طرف ریسمان می‌کند حق؟یا من؟ بنابراین من می‌گویم هیچ امکان ندارد که کسی یکباره دست به شمشیر برد و در برابر حق قرار گیرد، امکان ندارد ابوبکر وعمر وعثمان یک روزه خیمه‌ای را روبروی حقانیت علم کرده و در برابر علی بایستند. 🔸همانطور که می‌گویم عمر سعد سال‌ها پیش فرماندهی سپاهی در برابر جبهه حق را به عهده گرفته بود و شمر سالها پیش نقشه بریدن سر حسین بن علی را کشیده بود. آن‌روزهایی که ما دیدیم، تنها عرصه ظهور نقشه‌های شوم این منِ سرکش بود.می‌پرسی چگونه امکان دارد؟ 🔹من بسیار حرفه‌ایست و البته بسیار بسیار فرصت طلب؛به شرایط و اوضاع و احوال آن‌زمان نگاه می‌کند و اگر قدرت را هم جهت با حق دید شخص را وادار می‌کند که در آن مسیر گام بردارد، و گاه آن‌قدر موذیانه و زیرکانه این کار را می‌کند که نه تنها دیگران متوجه نمی‌شوند بلکه خود فرد هم گمان می‌کند که سینه چاک ره حق شده است. اما کی این من سرکش از زیر رنگ و لعاب خود بیرون می‌آید؟ 🔸هنگامی که قدرت به جبهه مقابل حق برسد.زمانی که دنیا به باطل روی بیاورد و برگ برنده به آن سمت گذر کند آن‌وقت فرد می‌بیند که دیگر جانباز جنگ صفین نیست، شمر ذی جوشن است.می‌بیند دیگر سینه چاک حق نیست،شعله‌های سوزاننده در خانه دختر پیامبر است. اما از کجا می‌شود به حیله‌ها این منِ مکار قبل از سر براوردن از زیر پوششش خبر دار شد؟ 🔹اگر چه این من یا بهتر بگویم نفس عملیات خود را تا فرا رسیدن زمان مناسب به تعویق می‌اندازد اما نشانه‌ هایی از خود را به تصویر می‌کشد.آن‌ها در وقایع مختلف تصمیمات ناگهانی می‌گیرند و بعد همه افراد را ملزم به آن می‌کنند، پا فشاری خود را تا آن‌جا ادامه می‌دهند که حتی ولی خدا را تهدید به مرگ می‌کنند که بر تصمیم آن‌ها مهر تایید بگذارند(بر تصمیم آتش بس به حکم نیزه کشیدن قرآن‌ها). 🔸آن‌ها همچنین در پیروی از حق چنان گستاخانه عمل می‌کنند که انگار دین خدا ارثیه پدری‌شان است و با دیگرانی که به ظاهر خارج از گروه خودشان هستند چنان بد رفتاری می‌کنند که گویی حتی اگر دست خودشان بود حق زندگی کردن را هم از آنها می‌ستاندند.آن‌ها را موجوداتی پست و مفلوک خطاب می‌کنند بدون این‌که یکبار تلاشی کنند تا جلوه های حق را به آن‌ها نشان دهند و در سایه عطوفت و مهربانی به آن‌ها حق را نشان دهند.آن‌ها حتی نسبت به هم کیشان خود هم بدگمان اند، اگر در موردی با آن‌ها مخالفت کنند خیلی زود آن‌ها را مرتد دانسته وحکم تکفیر آن‌ها را صادر می‌کنند بدون این‌که بخواهند دلیل مخالفتشان را بدانند... 🔹با همه‌ی این اوصاف و داستان‌های تاریخی آیا به گمانتان جدال بین حق و باطل یا حقیقت و منیت درونی تمام شده؟ چه کسی می‌تواند به جرات بگوید کدام سمت این ریسمان قرار دارد؟ چه کسی می‌تواند به راستی ادعا کند که پیشانی مهرخورده اش از خواندن نماز برای حق است یا تنها ماه پیشانی برای این من؟ چه کسی می‌تواند ادعا کند که سینه چاکی اش برای حق او را مخلص انقلابی کرده یا حیله های من برای به دستگیری قدرت؟ 🔸چه کسی چون می‌تواند باشد که سخن گفتنش برای حق، سکوتش برای حق، جنگیدنش برای حق، بخشش برای حق، حتی خوردن و خوابیدن و به تمام معنا همه‌ی هستی اش برای حق باشد؟راستی تمام فحش‌ها و ناسزاها گفتن‌هایمان به افراد به ظاهر مخالف برای حق بود یا من؟ 🔹پیش از آن‌که بتوانیم ادعا کنیم که ما هم چون کوفیان مهدی (عج) را تنها نمی‌گذاریم باید به خود برگردیم و بپرسیم کدام طرف این ریسمان مرا به خود می‌کشد؟ 👤سرکارخانم همتیان | کارشناسی روانشناسی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan