eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
8هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
169 ویدیو
64 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
jalase-5.mp3
6.97M
🔷🔹※ فایل صوتی خلاصه [ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن] ◤ ※∵ [※] ∴ ※ ◢ @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r کانال فتح ⏬⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
جلسه پنجم، ایمان و پایبندی به تعهدات.pdf
130K
| فایل pdf "آن کسی که مومن است و می‌خواهد مومن بماند و از ثمرات مومن بودن بهره ببرد؛ در مقابل همه‌ی احکام خدا باید احساس تعهد کند..!" [ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن کریم] ◤ ※∵ [※] ∴ ※ ◢ @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r کانال فتح ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
تو خود طبیب خودی ‼️ قسمت 2⃣ 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر  «درمان در وجود خود توست!»  و «درمان‌گر فقط یک راهنماست!». این ایام مشغول بررسی مفصل منابع دینی هستم و دنبال پیدا کردن این سوال که آیا می‌شود از منابع دینی راه کارهایی را شناسایی و طراحی کرد که خود افراد بتوانند با استفاده از آن به درمان خودشان بپردازند؟ در منابع اسلامی نقش تقوا در سلامت و نجات بیشتر مورد تأکید قرار گرفته است. تقوا به‌عنوان پناهگاهى با بلنداى استوار و نفوذناپذیر معرفی شده است. تقوای الهی مایه سالم ماندن از عوامل آسیب زا خواهد بود(کلینی، 1407، ج8، ص52) ،  به‌طوری که : «هر کس تقوا را انتخاب کند، سختی‌ها از او دور می‌گردند، تلخی‌ها شیرین و فشار مشکلات و ناراحتی‌ها برطرف خواهند شد، و مشکلاتِ پیاپی و خسته کننده، آسان گردیده و خودارزشمندیِ از دست رفته چون قطرات باران بر او فرو می‌بارند، رحمت بازداشته‌ی حق باز می‌گردد، و نعمت‌های الهی پس از فرو نشستن به جوشش می‌آیند، و برکات تقلیل یافته فزونی می‌گیرند»(شریف رضی، 1414، خ198، ص313). در روایات تصریح شده است:  که تقوای الهی داروی بیماری دل‌ها، روشنایی تاریک بینی‌ها، شفای امراض جسمانی، مایه اصلاح فساد دل‌ها، و پاکی آلودگی‌های درونی می‌باشد (شریف رضی، 1414، خ198، ص312).  اما اینکه تقوا چیست و مکانیزمهای تحقق آن کدام است موضوعی است که نیاز به پژوهش جدی دارد.. کانال فتح ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
گزارشی مختصر از جلسه ششم کارگاه روانشناسی اسلامی(۳۰ اردیبهشت ۹۸) _ دکتر مرعشی در ابتدای جلسه نمونه‌ای از تعارض‌های دیدگاه‌های غربی و اسلامی را بیان کردند. ایشان فرمودند: یونگ در نظریه شخصیت خود معتقد است که اعتقاد به خدا مربوط به کهن الگوی خداست. در حالی که در دیدگاه انسان‌شناسی اسلامی اعتقاد به خدا یک امر فطری است و ربطی به تکرار نسل‌ها ندارد. این نظریه یونگ نه با دین سازگار است و نه با علم. _ دکتر مرعشی در ادامه فرمودند: پژوهش یکی از حیطه‌های روانشناسی اسلامی است و روانشناسی اسلامی باید بتواند فرضیه‌های خود را از دیدگاه اعتقادی به دیدگاه علمی ببرد. _ ایشان در جمع بندی روش‌شناسی روانشناسی اسلامی فرمودند: روش‌شناسی روانشناسی اسلامی یک روش‌شناسی نقلی، عقلی و تجربی خواهد بود. _ در این جلسه نیز به سوال مهم زیر پاسخ داده شد: اگر یک فرضیه در روانشناسی اسلامی تایید نشد، آیا به اسلام لطمه وارد نمی‌شود؟ 🔺گروه علمی فرهنگی فتح 🔺 www.fatehan.net 🔺 http://eitaa.com/fatehan 🔺 https://ble.im/fatehan https://www.instagram.com/fatehan__net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎥کلیپی از تصاویر شش جلسه کارگاه روانشناسی اسلامی 🎓مدرس:دکتر #سیدعلی_مرعشی (پزشک،متخصص روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) مخصوص دانشجویان روانشناسی،مشاوره و علوم تربیتی https://www.instagram.com/fatehan__net
سبقت بگیرید و بهترین باشید.mp3
3.75M
‍ ‍✔ 💥سبقت بگیرید و بهترین باشید 🔷🔹〰〰〰🔹🔷 💠امام صادق علیه السلام میفرمایند: اگر در محله ای باشید و درآنجا کسی از تو برتر باشد....خود را به مانسبت ندهید... ❓چرا نبایدآینه ی امام باشیم؟ 🎤استاد آقا تهرانی 🔷🔹〰〰〰🔹🔷 بافتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ ‍ 📚📚 📙۶ 〰〰〰〰〰〰〰 ✔ نفی خودپرستی ؛ منشا همه قدرتهاست.... ✔ ریشه همه ترس هاست. انسانی که از گرسنگی وحشت دارد ، با اولین محاصرهٔ اقتصادی تسلیم میشود. آدمی که از جان خویش میترسد. با اولین تهدید به زانو می افتد و از حقوق خویش در میگذرد. همهٔ قدرتهای جهنمی دنیا اکنون شب و روز در این اندیشه اند که نقطهٔ ضعف و انفصام کار ما را پیدا کنند و از همان نقطه بر ما فشار بیاورند. هیچ یک از تجربیاتی که دربارهٔ انقلاب های دیگر داشته اند، در مورد ما کارگر نبوده و حیله ها یکی پس از دیگری شکست خورده است. این عروةالوثقایی که ما بدان تمسک جسته ایم، چیست و در کجاست؟ ✔ سپاه پیروزمند اسلام که اکنون بزرگترین قدرت جهان است، این قدرت عظیم را از کجا کسب کرده است؟... 👈جواب روشن است: «حب نفس یا خودپرستی ریشه همه وابستگی ها و نفی آن منشأ همهٔ قدرت هاست.» ✔بالعکس، درجھان امروز "خودپرستی" را منشا همه خیرات می دانند. که تفکر غالب انسان امروز است، برخلاف آنچه اکثراً پنداشته اند، نه تنها انسان را را در جایگاه حقیقی خویش نمی نشاند، بلکه او را به سوی خودپرستی می راند. ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
نعمت عافیت و سلامت.mp3
3.75M
‍ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📣 ♦نعمت عافیت و سلامت 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔘باید برای سلامت جسم و جان تلاش کرد زیرا که تمام های زندگی و و ما وابسته به نعمت عافیت و سلامت انسان است،به همین دلیل است که اهمیت دارد... 🔘ما روایات بسیاری در زمینه و داریم که نشان دهنده اهمیت مسئله سلامت جسم در دین اسلام میباشد... 🎤استاد حیدری کاشانی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 با همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
 خشمت را قورت بده‼️ قسمت 3⃣ 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر در دوره‌ای در روان‌شناسی، تلقی بر این بود که انسان مانند دیگ زودپزی است که با تراکم بخار باید تخلیه‌ای در او اتفاق بیافتد تا به انفجار منجر نشود. پس تأکید می‌شد که بایستی فرد در هنگام عصبانیت فریاد زده و حتی اجسام را بشکند. امّا روان‌شناسان متوجه شدند این شیوه حداقل دو پیامد منفی به بار می‌آورد:   پیامد اول این‌که با داد و فریاد کردن شاید فرد به طور موقت آرام می‌شد اما دوباره روز از نو و روزی از نو. در هنگام عصبانیت مجدداً مجبور به شکستن اجسام بیشتری می‌شد. چرا که فرد با این حالت اقناع نمی‌شد و مجبور بود فریاد بیشتری بزند. به عبارتی آستانه ارضاء پذیری او بالا رفته بود.  پیامد دوم این‌که مشاهده ‌شد افراد با داد و فریاد و شکستن اشیاء اصلاً آرام نمی‌شدند. به عبارتی با این کار فرد به خود یاد می‌داد که فردی عصبانی باشد. در طول زمان افراد متوجه شدند با این کار به خود القا می‌کنند که خشمگین باشند.  به عبارتی الگوی یادگیری‌ای برای عصبانیت ایجاد شد. بنابراین امروز مرسوم نیست که فرد در هنگام عصبانیت فریاد بزند و لزوماً فریاد زدن یا ضرب و شتم منجر به آرامش فرد نمی‌شود. درست است که شاید همان لحظه آرام گیرد ولی این حالت کفایت نکرده و نیاز به فریاد زدن در او بیشتر می‌شود. پس به مرور زمان به خود یاد می‌دهد که شخصیتی عصبانی داشته باشد در حالی‌که روانشناسان جدید موضوع مهار کردن خشم را توصیه می‌کنند. به طوری که هر چه قدر به خودمان کنترل خشم را آموزش دهیم حالت خشمگینی از بین خواهد رفت.  البته در این میان برخی افراد هم هستند که به مثابه یک بمب ساعتی یا همان زودپز، حالت‌های انفجاری دارند که به مرور زمان کنترل بر خشم خود نداشته و به آستانه‌ای که برسند، منجر به انفجار خواهند شد. البته تعداد این افراد محدود است که چه بسا نیاز به درمان روانی داشته باشند. به هر حال این یک واقعیت است که اگر به فرد آموزش مدیریت خشم را در طول یک بازه زمانی بدهیم دیگر بمب ساعتی معنا نخواهد داشت. از طرفی دیگر توجه به این نکته هم مهم است که آستانه تحمل و خشم در ارتباط مستقیمی قرار دارند. خشم از حالات هیجانی و تحمل ویژگی شخصیتی افراد است. برخی افراد تحمل بالاتری نسبت به جامعه و تاب‌آوری بالایی در مقابل استرس و مشکلات دارند. از این افراد توقع نداریم زود خشمگین شوند اما افرادی که این ویژگی را ندارند زود به زود هیجان خشم در آنها بروز می‌کند. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد تاثیر ژنتیک بر میزان عصبانیت، تاب‌آوری و تحریک‌پذیری افراد در موقعیت‌های بروز خشم است. ادامه دارد..... با فتح همراه باشید ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⬇️⬇️ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
طلبه تراز انقلاب.mp3
6.17M
‍ ‍ ‍ 🔹 ✔طلبه تراز انقلاب اسلامی 🔹〰〰〰〰🔹 انقلاب راستین انقلاب امام زمان است وشماباید برای آن انقلاب عظیم آماده شوید: 👈به شرط ، ، 🔹〰〰〰〰〰🔹 🎤استاد رحیم پور ازغدی بافتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
☝☝ *فصلنامه رروانشناسی اسلامی فرا به روز رسانی شد* *دانلود جدیدترین شماره فرا* *دانلود نسخه الکترونیکی شماره ۶ بهار۹۸* شما میتوانید فایل نسخه جدید و نسخه های قبلی را از طریق لینک زیر دانلود نمایید: 👈دریافت از طریق لینک زیر: Www.fatehan.net/post/131 @faramagazine_atu @fatehan 👈ارتباط با ادمین و ارسال مطالب: @fara_magazineatu 👈 *علوم انسانی اسلامی 👈 فصلنامه رواشناسی اسلامی فرا 👈 گروه علمی فرهنگی فتح 👈دانشگاه علامه طباطبایی تهران* 🔎 باما همراه باشید.
📚برشی از کتاب 📚 📜تقویت تقوی ✅شايد اسب‌هاي چموش را ديده باشيد كه چقدر سخت است اگر بخواهيم آنها را از جايي به جايي ديگر ببريم. اگر يك لحظه از كنترل آن‌ها غفلت كنيد از دستتان در رفته است، بايد با يك هوشياري و كنترلِ دائمي مواظب آن‌ها باشيد، اگر يك لحظه غفلت كنيد مي بينيد سرِجاي اول برگشته‌اند، و باز بايد از اول كار را شروع كنيد. بعضي‌ها از اول تا آخر ماه ‌رمضان يك روز هم روزه نمي‌گيرند، چون در جهت اصلاح تدريجي خود نيستند ، سي منزل بايد اين اسب چموش را ببري تا إن‌شاءالله در منزل سي‌اُم رام بشود. شهوات و نفسانيات نيز همين‌طور است، اگر سي روز كنترل شوند، آهسته‌آهسته رام مي‌شوند و زير فرمان عقل و شريعت قرار مي‌گيرند. حالا اگر در موقع افطار هوس‌ها را دوباره رها كني، مثل آن اسب چموشي است كه آن را در كنترل خود نياورده‌اي و لذا دوباره سر جاي اولش برمي‌گردد. 🔹 اگر مقاومتي را كه در طول يك روز با روزه‌داري به‌دست آوردي در هنگام افطار رها كني از آن روزه چيزي عايدت نشده است. پس مواظب باشيد مقاومت شخصي‌تان كه عبارت است از «تقوي»، در موقع افطار گسسته نشود، چرا كه روزه، تقويت قدرت پرهيزكاري است. به‌همين جهت در آخر آيه 183 سوره بقره كه مربوط به روزه است، مي‌فرمايد: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» يعني شايد بتوانيد از طريق روزه متّقي شويد و قدرت پرهيزكاري بيابيد. به آية روزه نظر كنيد كه مي‌فرمايد: «يا اَيُّهَاالَّذينَ امَنُواكُتِبَ عَلَيْكُمُ‌الصِّيامُ كَماكُتِبَ عَلَي‌الَّذينَ مِنْ قَبْلِكـُم، لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» يعني: اي مؤمنان! بر شما روزه را واجب كرديم، همان طور كه بر امت‌‌هاي گذشته واجب نموديم شايد پرهيزكار شويد، و در نتيجه آن روحية مقاومت در مقابل هوس‌ها در شخصيت شما رشد پيدا كند. 🔹ملاحظه كرده‌ايد؛ گاهي اوقات مي‌خواهيد كارهاي خوب و جدّي انجام دهيد ولي نمي‌توانيد. چرا؟ چون قدرت پرهيزكاري شما ضعيف است، مدتي كه روزه گرفتيد كاري را كه نمي‌‌‌‌‌‌توانستيد‌ انجام دهيد و هوس‌‌‌هايتان مانع مي‌‌‌شد، حالا همان كار را مي‌‌‌توانيد انجام دهيد. بعضي مواقع ديده‌ايد كه دلتان مرده است، اصلا معنويت در جانتان خشك شده است، با روزه كه «حيات قلب» است دوباره دل زنده مي‌شود. مولوي چه خوب مي‌گويد: چشم بندِ آن جهان،‌حلق ‌و ‌دهان اين ‌دهـان ‌بربند تا بيني‌عيان تاهوي ‌تازه‌است،ايمان ‌تازه ‌نيست اين‌دهان ‌جزقفل‌ آن دروازه نيست يعني: تا هوس در صحنه است ايمان تحرك ندارد ولي اگر دهانت را كنترل كردي، دروازة ايمان بر جانت گشوده مي‌شود، چرا كه اگر دهان كنترل شد، دريچه‌ها‌ي غيب آهسته‌آهسته بر جان انسان باز مي‌شود. براي كساني كه جايگاه گرسنگي و كنترل دهان را در عمل شناخته‌اند، گرسنگي بسيار خوشمزه است. اگر كسي مزة گرسنگي را چشيد از سيري و پرخوري متنفّر مي‌شود. بيخود نيست كه در روايات داريم: خداوند از شكم سير بدش مي‌آيد. ما كساني را مي‌شناسيم، از روزي كه رياضتشان را شروع كرده اند تا آخر عمر يك روز سيرنبوده‌اند. 📖روزه،دریچه ای به عالم معنا 🗒22 🖋استاد اصغر طاهر زاده با فتح همراه باشید ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
وصیت من به همه آن است که با یاد خدای متعال به سوی خود شناسی و خود کفایی و استقلال، با همه ابعادش به پیش بروید و بی تردید دست خدا با شما است اگر شما در خدمت او باشید و برای ترقی و تعالی کشور اسلامی به روح و تعاون ادامه دهید. و اینجانب با آنچه در ملت عزیز از بیداری و هوشیاری و تعهد و فداکاری و روح مقاومت و صلابت در راه حق میبینم و امید آن دارم که به فضل خداوند متعال این معانی انسانی به اعقاب ملت منتقل شود و نسلاً بعد نسل بر آن افزوده گردد. با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر میکنم. و به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم. و از خدای رحمان و رحیم میخواهم که عذر مرا در کوتاهی خدمت و قصور و تقصیر بپذیرد. واز ملت امیدوارم که عذرم را در کوتاهیها و قصور و تقصیر ها بپذیرند. و با قدرت و تصمیم اراده به پیش روند و بدانند که با رفتن یک خدمتگزار در سدّ آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد که خدمتگزاران بالا و والاتر درخدمتند و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است .
4_5881703299484222347.pdf
519K
✔باشگاه نویسندگان 🤔مشکلات اقتصادی ما کی حل میشود؟! 〰〰〰〰〰 ✔1. خب چرا وضع اقتصادی خراب است ؟ چرا ما و این همه مشکلات اقتصادی ؟ میتوان شعار داد که بله آقا همه اش تقصیر احمدی نژاد است و کلی حرف های عوامانه پسند مخابره کرد تا مشکل حل شود .اما مشکل از منظر عمیق تری قابل بررسی است ، (کمی بجای کنش های اقتصادی دولت ها قصد بررسی بینش ها را در این مجمل داریم )  ✔2. سیطره ی امپریالیسم و استعمار شامل چند شاخه است . یکی از این شاخه ها بحث اقتصاد است . هر کجا که رفته سعی در مدرن کردن سیستم اقتصادی جامعه ی هدف داشته است . (مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان)  ✔3. حاکمیت رضا خان سفاک به عنوان عامل انگلیس جهت اجرایی کردن فرامین و دستورات کفتار پیر (بخوانید انگلیس) توسط چند عامل کلید میخورد و از آن میتوان به تاسیس دانشگاه تهران و مدرنیزاسیون سیستم آموزشی (بخوانید نابود کردن سیستم سنتی آموزش ما که خروجی اش شیخ بهایی ها بوده) فعالیت های ضد مذهب او (هنوز کشتار 4000نفر در یک شب در صحن گوهرشاد از یادمان نرفته) و ایجاد شبکه ی مدرن اقتصادی در بحث معصیت .  به قلم سید محمد آل عمران ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
خشمت را قورت بده ‼️4⃣ 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر  دین و اخلاقیات در مهار و کنترل خشم کارکرد دین و اخلاقیات در مهار و کنترل خشم نکته دیگری است که در اینجا حائز اهمیت است. در واقع در راهکار چهارم کنترل خشم، دین و اخلاق است که نقش پیدا می‌کند. به عبارتی در این مرحله می‌توان به سراغ دین رفت که چه راهکارهای جایگزینی برای مدیریت موفقیت‌آمیز خشم  پیشنهاد می‌کند. به طور خلاصه راهکارهای دینی در دو دسته کلان و خرد جای داده می‌شوند. راهکارهای کلان یک سری اصول و برنامه کلی در سبک زندگی به ما می‌دهد اما راهکارهای خرد اختصاصاً در رفتارهای سطحی خشم به کار می‌آید. راهکارهای کلان دینی 1.  از جمله راهکارهای کلان اینکه دین به ما یاد می‌دهد که از ابتدا مراقب شکل‌گیری آرزوهای غیر‌عقلانی باشیم تا به ناکامی و نتیجتاً به خشم منجر نشود. 2. اسلام به ما یاد می‌دهد مراقب شکل‌گیری دلبستگی‌های دم دستی، کم ارزش و بی ارزش دنیایی باشیم؛ از جمله دلبستگی به موقعیت شغلی، اجتماعی و موارد دنیایی که با از دست دادن آنها فرایند ناکامی-خشم-پرخاشگری فعال می‌شود. 3. اسلام یاد می‌دهد که در برخی امور ارزنده‌سازی و در برخی دیگر ناارزنده‌سازی داشته باشیم. به این صورت که در مسائل اخروی ارزش گذاری‌ کنیم. آن وقت اگر در این دست مسائل ناکام شویم، خشمگین شدن در آن هم با ارزش خواهد بود. مثلاً وقتی توسط عده‌ای، اعتقاداتمان پایمال می‌شود، شاید خشمگین شویم و این همان خشم مثبت و مقدس است. در مقابل، به مسائلی که به آخرت کمکی نمی‌کند ارزش ندهیم. مثلاً اگر برای فردی خسارت ناشی از تصادف خودرو بی‌ارزش باشد، خشمی رخ نخواهد داد، اما اگر در این موضوع ارزنده‌سازی کرده باشد، درگیری، یقه گیری و ضرب و شتم به همراه خواهد داشت. 4.  در نهایت اسلام به ما یاد می‌دهد شخصیت و بزرگی را در امور معنوی ببینید. به عبارتی آدم‌هایی عصبانی می‌شوند که احساس بی ارزشی می‌کنند، احساس می‌کنند شخصیتشان زیر سوال رفت. این جا این موضوع که کدام شخصیتِ خود را لحاظ کنیم اهمیت دارد. یعنی فردی که احساس توهین شدن دارد باید ببیند به کدام شخصیت اش توهین شده است، شخصیت با ارزشی که اسلام تعریف کرده یا شخصیتی که خودمان برای خودمان ساخته‌ایم؟ گاهی ما با نقاب‌های پوشالی و خودساخته وارد جامعه می‌شویم، نقاب‌هایی که ممکن است مرتب در حال تغییر باشد. از خودمان بپرسیم آیا این نقابها زیر سوال رفتند یا شخصیت واقعی؟. ادامه دارد.... با فتح همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
مدیریت روابط دختر و پسر2.mp3
2.42M
💥مدیریت روابط دختر و پسر۲ 👈ورود و و شرایط در این روابط 💥〰💥〰💥 🎤دکتر حمید حبشی ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📚📚 📙۲۵۰_ساله۱ 〰〰〰〰〰〰〰 ✔️ _چیست ؟ یک عده ای اسلام را فقط مسئله فردى دانستند وسياست رااز اسلام گرفتنددر حالی که نبی مکرم اسلام در آغاز هجرت،در اولی که توانست خود رااز دشواری های مکه نجات دهد اولین کاری که کرد سیاست بود بنای جامعه اسلامی ،تشکیل جامعه اسلامی ،تشکیل نظام جامعه اسلامی ،تشکیل قشون اسلامی ،نامه به سیاست مداران بزرگ عالم ،ورود در عرصه سیاسی عظیم بشری آن روز ،سیاست است. چطور می شود اسلام را از سیاست جدا کرد ؟!چطور می شود سیاست را با دست هدایتی غیر از دست هدایت اسلام ،معناو تفسیر کرد و شکل داد ؟!بعضی قرآن را تکه پاره می کنند. به عبادت قرآن ایمان می آوردند؛ امابه سیاست قرآن ایمان نمی آورند. قسط چیست؟ ✔️ یعنی استقرار عدالت اجتماعی در جامعه ،چه کسی می تواند این کار را انجام دهد؟تشکیل یک جامعه همراه باعدالت وقسط یک کار سیاسی است ؛کار مدیران یک کشور است . این ،هدف انبیاست.نه فقط پیغمبر ما،بلکه عیسی و موسی و ابراهیم و همه پیغمبران الهی برای سیاست و برای تشکیل نظام اسلامی آمدند. ◀️صفحه۳۴و۳۵ 〰〰〰〰〰〰 💥بیانات مقام معظم رهبری ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ ‍ 🎧🔹🎧🔹🎧🔹🎧🔹🎧 🎧بشنو 🎤همایش 🔵فلسفه سیاسی اسلام 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین واسطی معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، فلسفه سیاسی اسلام و ساختار اعمال قدرت براساس نگرش اسلام را تبیین کردند. بحث پیرامون محورهای فلسفه سیاسی اسلام است؛ در مباحث فلسفه سیاسی در سه محور؛ هویت سیاست، سازههای سیاست، فرآیندهای سیاست بحث و گفتگو صورت می‌پذیرد. هویت سیاست: سیاست یعنی: برنامهریزی برای مدیریت کلان اجتماعی. اگر کسی بگوید من با سیاست کاری ندارم، یعنی برایم مهم نیست که جامعه ی من چگونه باشد، رسانه من چگونه باشد، نظام آموزشی من چگونه باشد و ... . آنهایی که خود را از سیاست کنار می کشند، غالبا از بداخلاقیهای سیاسی نفرت دارند. مسلمان نمی تواند خود را از سیاست به معنای تلاش برای بهینه‌سازی برنامه‌ها و مدیریت کلان اجتماع کنار بکشد. سازههای سیاست: عقل بشر به جایی رسیده که در مورد ضرورت تشکیل حکومت بحثی ندارد. بحث در مورد این است که چه کسی و با چه برنامهای میخواهد بر آنها حکومت کند. هر جامعهای به دنبال پاسخ این سؤالات است: مشروعیت حاکم، منبع قانون و حیطه اختیارات حاکم. اگر سیاست مدیریت کلان است، عناصر و متغیرهای اصلی آن چیست؟  چهار عنصرِ «سرزمین، جمعیت، قانون و دولت» عناصر اصلی در فرآیندهای سیاسی هستند. نوع سیاست تابعی است از ... 🎤سخنران حجه الاسلام و المسلمین شیخ واعظی لینک دریافت فایل صوتی📥 🔹 fatehan.net/post/69 🎵🔹🎵🔹🎵🔹🎵🔹🎵 کانال های فتح🔽 ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
خشمت را قورت بده‼️ 5⃣ قسمت آخر 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر 🔰راهکار های خرد از منابع دینی می‌توانیم برخی از راهکارهای خُرد را نیز استنباط کنیم که در قالب موارد ذیل به ما سفارش شده است: 1. اذکار و دعاها، 2. تغییر موقعیت، 3. سکوت 4. عاقبت اندیشی بنابراین هرچقدر جامعه به سمت اخلاق‌مداری و دین‌داری حرکت کند و پایبندی واقعی به مباحث اعتقادی داشته باشد قطعاً بروز عصبانیت و پرخاشگری در جامعه و خانواده کم‌رنگ خواهد شد و آمار ناهنجاری‌های ناشی از خشم و پرخاشگری کاهش می‌یابد. تحقیقات انجام شده در کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که آمار پرخاشگری و جرم در زمان‌هایی از سال به خصوص ماه مبارک رمضان کاهش داشته است. این آمار به خویشتن‌داری افراد در جامعه بر‌می‌گردد که یک نوع آن، در خویشتنداری خشم تجلی پیدا می‌کند و در نتیجه این نوع کنترل، آثار مثبت مدیریت خشم در جامعه اسلامی پدیدار می‌گردد. با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
jalase-6.mp3
6.25M
🔷🔹※ فایل صوتی خلاصه ۱ [ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن] ◤ ※∵ [※] ∴ ※ ◢ @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r با فتح همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
جلسه ششم، نویدهای ۱.pdf
133.3K
| فایل pdf ۱ "انسانی که عادت به داد و ستد کرده است، با مبادله زندگی را گذرانیده است؛ دوست می‌دارد ببیند مبادله او با خدا به چه صورت است؟.." ◤ ※∵ [※] ∴ ※ ◢ @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r کانال فتح ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
✅با سلام و احترام و عرض خوش آمد به دوستانی که به تازگی به جمع ما پیوستند. در کانال به مباحث کاربردی روانشناسی با نگاه بومی اختصاص دارد. سری اول این یادداشت ها در 5 قسمت با محوریت تقدیم شما شد. پیشنهادهایی که تا الان برای ادامه مطرح شده مواردی شامل تربیت فرزند، ازدواج و... بوده است. پیشنهاد شما برای موضوع بعدی این یادداشت ها چیست ؟ یپشنهادات و انتقادات ⏬ @moshaver1
⃣ 📝حجت الاسلام دکتر پسندیده از دغدغه هاي اساسي متدينان، تربيت ديني بوده و هست. به راستي تربيت ديني چيست؟ و جوان با ايمان كيست؟ پرسشي ساده، اما پاسخي دشوار!!؟؟ واقعيت اين است كه آنچه بيش و پيش از هر چيزي اهميت دارد، معناي تربيت ديني است. از گلوگاه هاي اساسي تربيت ديني، داشتن تعريف دقيق از آن است. ما بيش از آن كه به مغز تربيت ديني بپردازيم، به پوسته آن پرداخته و فقط شعار داده ايم. تا ندانيم ماهيت تربيت ديني چيست و شاخصه هاي فرزند با ايمان كدام است، چگونه مي توانيم موقعيت فعلي خود را ارزيابي و براي آينده برنامه ريزي كنيم و درجه ايمان و ديانت آنان و موفقيت خودمان را اندازه گيري كنيم؟ فقدان تعريف مشخص، از عوامل ناكامي در تربيت ديني است. به خواست خداوند متعال، از این هفته در چند یادداشت به بررسی این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm لینک دسترسی به سایر یادداشت های تربیت فرزند 👇 🆔https://eitaa.com/fatehan/775 🆔https://eitaa.com/fatehan/786 🆔https://eitaa.com/fatehan/793 🆔https://eitaa.com/fatehan/819
مدیریت روابط دختر و پسر3.mp3
1.93M
💥مدیریت روابط دختر و پسر۳ 🔸〰🔸〰🔸 آیا از لحاظ غرائز انسان موقتی هستند یا همیشگی؟ 🎤دکتر حمیدحبشی 🔸〰🔸〰🔸 بافتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 یا رشد در زبان قرآن خیلی پربارتر و عمیق‌تر از تکامل است. البته می‌توان هر کلمه‌ای را در برابر هر معنایی قرار داد و وضعی جدید به وجود آورد ولی این قرار داد و وضع جدید نباید ما را فریب بدهد. رشد در برابر خسر است و کمال در برابر نقص. آنچه که به اوج خویش رسید؛ مثلاً قدرت بازوها، قدرت فکری، قدرت عقلی، قدرت روحی و... هنگامی که به اوج خود رسیدند و از نقص‌ها رها شدند، تازه همین‌ها همراه یکی از دو حالت رشد و یا خسر هستند. اگر با دستم و قدرت بازویم در جهت عالی‌تر کار کنم رشد کرده‌ام وگرنه خسارت دیده ام و باخته‌ام. و همین طور در قسمست فکری و عقلی و روحی. ما خیال می کنیم که اگر بعد معنوی این قرن به اندازهٔ بعد صنعت و قدرت مادی پیشرفت کند، کار انسان به سامان می‌رسد و این است که نهضت اخلاقی راه می‌اندازیم ... در حالی که این انسان به تکامل رسیدهٔ در این دو بعد، بیشتر و عمیق تر بن‌بست و پوچی و عبث را احساس می‌کند... ادامه دارد... با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm