eitaa logo
منبرک فاطمی
6.1هزار دنبال‌کننده
987 عکس
884 ویدیو
1.3هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️امرمعروف و نهی منکر ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز @a_f_133 🔺فهرست + تبلیغات شما و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌹آیه روز (۲۱تیرماه روز عفاف و حجاب) 🔸وقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىَ جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ... 🔹و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا .... 📗 سوره نور قسمتی از آیه ٣١ ✨🔸۲۱تیرماه روز عفاف و حجاب گرامی باد. @fatemi222
▫️ ﷽ ❌شبهه با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ @fatemi222
🔺سه نکته در حجاب 🔻ماجرای جالب مناظره حجت الاسلام والمسلمین زمانی با مسیحیان 💠 سخن تاثیر گذار کشیش مسیحی 🔹... در موقع خروج از کلیسا به من سخنی گفت که هنوز بعد از 36 سال در ذهن من همچنان نقش بسته است و آن سخن نقش کلیدی در آینده تبلیغی من گذاشت. گفت: "تمامی شما علمای اسلام در قیامت مؤاخذه خواهید شد". برگشتم گفتم چرا؟ گفت: به دلیل اینکه این همه آموزه ناب را از اسلام می ­دانید و به جان های تشنه ما نمی­ رسانید. فردای قیامت ما مسیحیان عالم از شما شکایت خواهیم کرد. ما اگر منطقی صحبت کنیم و اسلوب گفتمانی را رعایت بکنیم، مسیحیان و دیگران زمینه شنیدن و پذیرفتن دارند. 🔹 ...گفتم: اینکه فرمودید حرص ایجاد می­کند. ما جمله­ مشهوری داریم که "الانسان حریص علی ما منع". گفت: آفرین. گفتم بنابراین مطلب شما را اولاً تایید می­کنم. اما می­خواهم بگویم: قصه حجاب به ­عکس است. گفت: یعنی چه به­ عکس؟ گفتم: میخواهم ببینم آیا حجاب حرص می ­آورد برای فساد یا بی­ حجابی انگیزه فساد جنسی می­شود؟ من این سوال را از شمای کشیش که سِنی از شما گذشته نمی­پرسم، از جوانانی که اینجا هستند می­خواهم بپرسم. سوال این است که اگر دو خانم وارد این کلیسا بشوند یکی دخترخانم بی­ حجاب باشد و خودش را آرایش کرده باشد و با ناز و غمزه وارد کلیسا شود. این یک خانم. خانم دیگری هم با پوشش کامل و رنگ تیره وارد شود. شما جوان­ها نسبت به کدامیک از اینها هوس جنسی خواهید کرد؟ زدند زیر خنده گفتند مگر اولی اجازه می دهد ما به دومی فکر کنیم؟ گفتم: آقای کشیش بفرمایید این­هم جواب. ببینید آیا حجاب انگیزه می­شود برای فساد یا بی­ حجابی؟ این پاسخ اول. ◽️پاسخ دوم اینکه مثل خوردن آب و غذا نیست که انسان با یک مرتبه خوردن سیر می­ شود. مثل خوردن آب شور است. هرچقدر انسان آب شور بیشتر بخورد عطشش بیشتر می ­شود. غرب آن­چنان در سراشیب فساد جنسی افتاده است که در حال نابودی است اما نمی­ تواند بگوید بس است اکنون به طرف لجنزار تصویب قانون هم­جنس­ بازی حرکت کرده است. ◽️نکته سوم این چه تعبیری بود فرمودید اگر زن بی حجاب باشد پسری که به او نگاه کند انگیزه جنسی ندارد و مقداری با هم باشند سیر می ­شوند بعد فساد نمی­کنند. اینکه "سیر می­شوند" یعنی چه؟ صرف نگاه که منظور شما نیست ارتباطات جنسی منظور شماست و این یعنی . شما میفرمایید برای اینکه فساد نکنند اجازه بدهیم فساد بکنند؟ تناقض است. لطفا راهکاری بدهید که جامعه بدون فساد جنسی بتواند سالم بماند. ◽️پس در مقایسه روشن می­شود که حکم اسلامی حجاب زمینه ­ساز فساد نیست بلکه مانع فساد است و این حکم یکی از امتیازات شریعت اسلام است نه نقص آن. ‌ــــــــــــــــ @fatemi222
🔻اسلام برای ایرانیان ؛ بلکه ! 🔺دین اسلام علی رغم تمام احکامی که در قالب دینی کامل و جامع به مردم ایران منتقل کرد در مسئله حجاب حکم جدیدی برای ایرانیان نداشت. 👌چرا که حجاب در تاریخ بلند ایرانیان همواره وجود داشته است. در واقع اسلام برای ایرانیان حجاب را آسان کرد! 👈مورخان بزرگ تاریخ در آثار خود صراحتا اعتراف کرده اند ایرانیان به لحاظ قانون حجاب؛ دستور تازه ایی از دین جدید خود دریافت نکردند. بلکه حجاب اسلامی به مراتب راحت تر از حجاب خود ایرانیان بوده است و بعبارت دیگر اسلام حجاب را برای ایرانیان آسان تر کرد! ✍ویل دورانت؛ مورخ نامدار جهان میگوید: زنان طبقات بالای اجتماع؛ جرات آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون آیند. 👈 به آنها اجازه داده نمیشد که آشکارا با مردان اختلاط کنند. زنان شوهردار [بعد از ازدواج] حق نداشتند هیچ مردی؛ ولو پدر یا برادرشان را ببینند. [۱] 👌برجستگی پوشش در ميان زنان ايران چنان چشمگير است که برخي از انديشمندان و تمدن نگاران، ايران را منبع اصلي ترويج حجاب معرفي کرده اند. [۲] 👌پلوتارک؛ مورخ مشهور یونان باستان میگوید: مردم آسیا به ویژه ایرانیان غيرت زنان را سخت نگه میدارند. آنچنان نگاهشان میدارند که همیشه باید درون خانه باشند و از در بیرون نیایند و هرگاه سفر بکند آنان را در چادرهای در بسته که از هر سوی آنان را فرا میگیرد جا داده بر روی گردونه ها مینشانند. [۳] 👌جلیل ضیاء پور؛ مورخ ایرانی میگوید: زنان در دوره هخامنشیان چادری مستطیل بر روی همه لباس خود افکنده و در زیر آن، یک پیراهن با دامن بلند و در زیر آن نیز، پیراهن بلند دیگری میپوشیدند که تا مچ پا بوده است. [۴] 👌استرابون؛ جغرفیدان بزرگ یونان باستان میگوید: ایرانیان اینکه بخشی از بدنشان برهنه باشد را بیشرمی می دانستند و لباس های بلند که تا ساق پا را در بر میگرفت میپوشیدند. [۵] 👌با توجه به منابع ذکر شده و دیگر منابع موجود؛ به اختصار میتوان گفت زن در ایران باستان بشدت محدود بود و حجاب سختی داشت. تا حدی که محارم زن هم برای او بیگانه شمرده میشدند! صراحتا حجاب را برای زنان آسان تر کرد؛ رعایت حجاب را در برابر محارم واجب نشمرد اما از جنبه احترام رعایت آن را بهتر دانست. اختلاط زن با مردان را با حفظ شرایطی که وقار و ارزش زن حفظ شود جایز دانست. حق کار و تحصیل و کسب درآمد و پس انداز را مستقلا به زن داد. [۱]: تاریخ تمدن؛ جلد ۱؛ پارس ها؛ اخلاق و آداب پارسیان؛ زنان [۲]: تاريخ تمدن؛ جلد ۲؛ ص ۷۸ [۳]: ایرانیان و یونانیان؛ ترجمهٔ احمد کسروی؛ ص ۶١ [۴]: ضیاء پور؛ پوشاک باستانی ایرانیان؛ ص۵۶ [۵]: تاريخ اقوام ايرانی؛ ص ۱۲۴ ☆گردآوری توسط کانال حقیقت @fatemi222
♻️ رابطۀ حیا، حجاب و غیرت 🔶 حفظ کردن در نفس است 🔷 و ، بدست آوردن حالتی در نفس و در واقع تقوای جنسی و . 🔶 نیز به معنای حمیت، تعصب و تلاش در نگهداری چیزی که حفظش ضروری است می‎باشد، که ریشه در دارد و یکی از ملکه های نفسانی و از صفات الهی و پیامبران است. 🔷 غیرت دامنه گسترده‎ای دارد که شامل نگهداری از هرچیز باارزش نزد انسان می‎شود و مهمترین این موارد باارزش، شامل ناموس، وطن، دین و آبرو می‎گردد. 🔶 غیرت باعث می شود که مرد به عمل ناشایست کشیده نشود. چون همان طور که نگهبانی از خودش برایش مهم است، نگهداری و عدم تجاوز به نوامیس دیگران نیز برایش مهم است و این به معنای همان و دینی می‎باشد. 🔷 اگر را در مورد در نظر بگیریم، حالتی در درون مرد می‎شود که عفت و پاکدامنی زن را نگهبانی می کند. 🔶 حجاب، حیا و غیرت، هستند و برای حفظ عفاف، باید از طریق ابزار آن وارد شد. 🔷 حجاب و حیا زن می‎باشد 🔶 و ابزار بیرونی جهت از عفت زن. 👤مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی @fatemi222 @umefafgaraei
‌ای از شهید «محسن ثابت» پیش از عملیات كربلای 1، به رزمندگان لشكر5 نصر خراسان، و از جمله گردان روح‌الله چند روز مرخصی دادند. من نیز همراه با شهید «محسن ثابت» به مشهد مقدس آمدم و سپس برای صله ارحام و دیدار اقوام به شهرستان بجنورد سفر كردیم. اواخر خرداد ماه بود و هوا هم بسیار گرم، به همین دلیل، یکروز همراه تعدادی از دوستان برای آب تنی و شنا به محل استخر طبیعی«بِش‌قارداش» رفتیم. برخی وارد آب شدیم، شهید محسن نیز آماده ورود به آب بود كه ناگهان حوله را به خود پیچید و سپس هایش را پوشید! علت این كار را جویا شدیم اشاره كرد به خانم‌‌های نادانی كه آن سوی استخر ایستاده بودند و مردانِ شناگر را تماشا می‌كردند. گفتم: به آنها تذكر داده شده ولی در عین حال باز هم به فضای ویژه مردان وارد می‌شوند! پس مقصر اصلی خودشان هستند. لیكن شهید محسن این استدلال را ـ و به‌عبارت بهتر این توجیه را ـ نپذیرفت و گفت: من شرم دارم از اینكه آنها به من كنند و به واسطه من به گناه بیافتند. به او گفتم: شما داخل آب شوید و تنها سر و گردنتان را بیرون آورید تا بدن شما را نبینند؛ ولی باز هم نپذیرفت. چند روز بعد به جبهه بازگشتیم، به و دیدار جمال الهی سراسر وجودش را فرا گرفته بود به‌گونه‌ای كه بعد از هر نماز برمی‌خاست و مشتاقانه دوستانش را در آغوش می‌كشید و از آنان التماس و خواهش می‌كرد كه برای شهید شدنش كنند. سرانجام در عملیات ‌کربلای یک ـ 11/4/65 ـ در تپه‌های قلاویزان (منطقه مهران) شهد شیرین شهادت را نوشید و فرشته‌گون از عالم خاكی پركشید. (کتاب امین، ج1، ص347 ) مزار > مشهد مقدس، بهشت رضا، بلوك30، ردیف43، شماره 1 @fatemi222 @efaf_amin
🔰به مناسبت هفته حجاب و عفاف: 👈مسابقه کتابخوانی از کتاب 🍃جهت دریافت فایل کتاب و سوالات به آیدی @mosalla038 📌لطفاً در ایتا پیام دهید. 📆مهلت ارسال پاسخنامه تا ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ @fatemi222
✴️آنچه از روایات اسلامی برمی‎آید، مسئله بی عفتی و بی بندباری اخلاقی، از و چالش‎های مهم آخرالزمانی است. ❇️اما طرق مواجهه با عفاف، سه رویکرد ، و می‎باشد. 1️⃣رویکرد فردی 🔷این رویکرد، و پرهیزگاری را به دو دستۀ تقوای گریز و تقوای ستیز تقسیم می‎کند. 🔺در ، فرد باید در مواجهه با برخی گناهان، با خود یا با دیگران ستیز کند. مانند دروغ، تهمت، حرامخواری، ربا و... 🔻در ، فرد چون اساساً یارای ستیز با برخی گناهان را ندارد، وظیفه او گریز است. مانند همان کاری را که حضرت یوسف (ع) در مقابل فتنه زلیخا انجام داد. در برخی روایات از جدل و مناظره نیز، نسخه گریز داده شده است. ✅در این نگاه، اگر جامعه ای به مسئله و چالش بی عفتی دچار شد، راه آن فرار و پناه بردن به یک منطقه ایمن از بی عفتی است. 2️⃣رویکرد اجتماعی در این رویکرد، ما علاوه بر تکلیف فردی، یک وظیفه اجتماعی (اصلاح جامعه و امر به معروف) نیز داریم که نمی‌توان از آن گریخت. ما در مقیاس اجتماعی راه گریز نداریم؛ بنابراین نمی‌توان صرفاً به گریز اکتفا کرد؛ بلکه باید یک و کاربر خوب و فعال بود. یعنی در عین اینکه گریز فردی داریم، نیز باید داشته باشیم. 3️⃣رویکرد حکومتی در این رویکرد، صرفاً یک کاربر و کنشگر ستیزگر کافی نیست؛ چراکه این کار چیزی جز در زمین حریف بازی کردن نیست. بلکه باید مدیریت ابزارها و مسیرهای فسادآفرین را به دست گرفت و بر آن مسلط شد و به پرداخت. @fatemi222 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم کوتاه وسوسۀ شیطان هنگام بیرون رفتن خانمها 🍂🍁🥀🍁🍂 📛 دشمنی بیرونی است و تا پایگاهی در درون نداشته باشد، نمی‌تواند به انسان بزند. 🔥کار شیطان صدور به درون انسان است. 👈اگر کسی که می‌خواهد دیگری را با سم از پای درآورد، آن را در جیب شخص بگذارد، تأثیری در وی ندارد یا اگر سم را به او بخوراند و او بالا بیاورد، باز هم اثری ندارد. ✅دستگاه گوارش باید سم را بپذیرد و آن را جذب کند تا پس از ورود به خون، اثر زیانبار خود را به جای بگذارد. 📌 ‌ها نیز چنین است. 👤آیت الله جوادی آملی @fatemi222 @umefafgaraei
🌺چیکار کنیم دخترمون باحجاب بشه؟ 💢 وقتی می‌خواهیم بچه‌هایمان را تربیت کنیم، بیشتر روی کنش‌های معطوف به هدف کار می‌کنیم. مثلاً می‌گوییم، اگر می‌خواهی بروی حجابت را رعایت کن، یا اگر می‌خواهی نروی چشمانت را بپوشان. ✴️در حالی که یک قسمت کوچک زندگی ما، کنش‌های معطوف به هدف است و اکثر زندگی ما بر اساس ، ، و ساخته می‌شود. ❇️مثلاً به مادری که دوست دارد دخترش حجاب داشته باشد باید گفت آیا حواست به «» دختر راجع به بوده؟ 🔺یعنی یک مادرِ با حجابِ مرتب و تمیز بوده‌اید؟ 🔺آیا روی «عادت‌های» او کار کرده‌اید؟ 🔺یعنی کودک، کم‌کم روسری و لباس مناسب جلوی نامحرم پوشیده است؟ 🔺آیا تا به حال به حجاب «» کرده‌اید؟ 🔺مثلاً آیا پدر خانواده، تا به حال جلوی فرزندان و همسر خود گفته من افتخار می‌کنم که در فامیل ما شما سر می‌کنید و این چقدر قشنگ است؟ ❌ اما ما معمولاً همه اینها را رها می‌کنیم. 👤دکتر سید کمیل حسینی @fatemi222 @umefafgaraei
📚 همسر شهید چمران در کتاب "نیمه پنهان ماه" اشاره می‎کند: 🔶یادم هست در یکی از سفرهایی که به روستاها می‌رفت، همراهش بودم. داخل ماشین هدیه‌ای به من داد -اولین هدیه‌اش به من بود و هنوز ازدواج نکرده بودیم-. خیلی خوشحال شدم و همان‌جا باز کردم و دیدم است. یک روسری قرمز با گل‌های درشت. 🔷من جا خوردم، اما او لبخند زد و به شیرینی گفت: «بچه‌ها دوست دارند شما را با روسری ببینند.» 🔶از آن وقت روسری گذاشتم و مانده. من می‌دانستم بچه‌ها به مصطفی حمله می‌کنند که چرا شما خانمی را که ندارد می‌آوری مؤسسه. 🔷اما برایم عجیب بود که مصطفی خیلی سعی می‌کرد -خودم متوجه می‌شدم- مرا به بچه‌ها نزدیک کند. می‌گفت: «ایشان خیلی خوبند. این طور که شما فکر می‌کنید نیست. به خاطر شما می‌آیند مؤسسه و می‌خواهند از شما یاد بگیرند. ان‌شاءالله خودمان یادش می‌دهیم.» 📌نگفت این حجابش درست نیست، مثل ما نیست، فامیل و اقوامش آن‌چنانی‌اند. این‌ها خیلی روی من تأثیر گذاشت. او مرا مثل یک بچه کوچک قدم به قدم جلو برد و به آورد. 🌷 31 خرداد سالروز شهادت سردار رشید اسلام، گرامی باد. @fatemi222 @umefafgaraei
❇️در هر انسان، بیش از 130 میلیون سلول گیرنده نور وجود دارد و هر سلول گیرنده نور نیز 100 تریلیون اتم دارد. ✅به عبارت ساده تر، ذرات چشم انسان، از تمام کهکشانی که ما در آن زندگی می‌کنیم بیشتر است. 👈حال این سؤال مطرح می‎شود که با داشتن چنین باشکوهی، رواست که از آن در جهات ناصحیح استفاده کنیم؟!؟ 🍃🌺🌺🌺🍃 📌هر یک از اعضای بدن مؤمن نسبت به عبادت پروردگار متعال خاصی بر عهده دارد که اگر بدان وظیفه عمل کرد، است. 🎈چشمی که به نگاه حرام آلوده نشود، سبب زیر می‌گردد: 🍃دیدن شگفتی‌ها 🍃راحتی قلب 🍃نیک خویی 🍃پاداش الهی 🍃چشیدن شیرینی ایمان 🍃بروز صفت شجاعت @fatemi222
👤 مادر شهید می‎گوید: 🍃 حسن نگذاشت تالار بگیریم. ما هم مراسم را توی خانه گرفتیم. 🍃 خانم‎ها دور تا دور نشسته بودند و طبق رسم، باید می‎آمد کنار می‎نشست تا هدایای خانواده‎ها تقدیم‎شان شود. 🍃 گفتم: "مادر جان! است، همه منتظرند؛ چرا نمیایی؟ اگر نیایی فکر می‎کنند عیب و ایرادی داری!" 🍃 گفت: "نه، هر فکری می‎خواهند، بکنند؛ از نظر درست نیست جایی بروم که این همه خانم آنجاست. ها در این شرایط سخت است مادر!" 🔶مهندس آقاسی‎زاده، در سال 65 برای مصاحبه با زائران مسلمان به حج مشرف می‎شود و با 120 نفر از زائران، به زبان عربی و انگلیسی گفت‎وگو و انقلاب اسلامی ایران را به آن‎ها معرفی می‎کند. 🔷حاج حسن در مکه با خدای خود چنین مناجات می‎کرد: "بار الها... بارها جانم را در میادین مبارزه در مقابل گلوله دشمن قرار دادم و هزاران تیر از مقابلم عبور کرد و من را که آرزویم است، هیچ به من اصابت نکرد. بار الها... یا من شهادت ندارم یا باعث می‎شود که به سویت نیایم و یا اینکه دین است که بمانم". 🔶مهندس آقاسی‎زاده چندین بار مجروح می‎شود، ولی کارش را ترک نمی‎کند. فقط آخرین بار که از ناحیه ستون فقرات آسیب می‎بیند توان مقاومتش کم می‎شود. 🌷، سرانجام در سن 28 سالگی، به مقام رفیع می‎رسد. @fatemi222 @umefafgaraei
🔰 می‎فرمایند: 🍀 "من اطلق ناظره اتعب حاضره، من تتابعت لحظاته، دامت حسراته" 🍀"هر که دیده‎اش را رها سازد، خود را بر باد داده است و هر که نگاه‎هایش پیاپی باشد، ‎هایش همیشگی خواهد بود". 📚میزان الحکمه، ح 20251 ❇️کسانی که قادر باشند خویش را مهار کنند، دریچه قلب و درون خویش را تحت درآورده‌اند و از انواع پیامدهای انحرافی خواهند ماند. ✅بنابراین مسئله ، از مهم‎ترین مسائل در تنظیم و سالم میان زنان و مردان است. ⚠️زیان‎های چشم‌ چرانی: 1️⃣آشفتگی روانی و افسردگی 2️⃣زمینه‌ساز عشق‎های شیطانی 3️⃣ایمن نماندن خانواده و بستگان 4️⃣به خطر افتادن سلامت نسل 5️⃣بی‌میلی به همسر، نزاع، طلاق و جدایی 6️⃣عدم قبولی روزه 7️⃣از دست دادن ایمان 8️⃣زمینه‌سازی جنایات و قتل‌ها 9️⃣پر شدن چشم‎ها از آتش و عذاب سخت الهی ⁦✍️⁩عبدالحمید صادقی، خوشبختی در همین نزدیکی @fatemi222 @umefafgaraei
🔮 حجاب و ساختار بیولوژیک بدن انسان، پیوندی ناگسستنی دارند. ✴️زمانی که از سخن به میان می‌آید، با عضوی از بدن به نام بیشتر سر و کار داریم. اگر خداوند به زنان امر به و عدم می‌کند، به دلیل مصون ماندن از است؛ همچنان که خود حجاب موضوعی است که خداوند در زنان نهاده و آن را با ارزشی به نام ، قوام بخشیده است. ♦️خداوند وقتی از چشم به عنوان منفذ و و روح انسان سخن می‌گوید، از سیستمی صحبت می‌کند که بیش از 100 میلیون نورون در آن نهفته است. ♦️همچنین بیش از 80 درصد از تمام اطلاعات حسی که به وارد می‌شود، از طریق چشم و دیدن است. از این جهت در آیه 30 سوره نور به مردان امر می‌کند که چشمان خود را از فروگیرید؛ "قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ" ✅بنابراین مدلی که خداوند ارائه می‌دهد، گام برداشتن منطبق بر است. ✴️آنجا که در ماجرای دختران شعیب می‌فرماید: "فَجاءَتْهُ إِحْداهُما تَمْشی‏ عَلَى اسْتِحْیاء"؛ پس یکى از آن دو [ زن ] در حالى که با حالت گام برمى‏‌داشت، نزد او (موسی) آمد. 📌انسانی که برای خویش ایجاد کند، کسی نمی‌تواند از آن حریم گذر کند. 👤فاطمه علمداری، پژوهشگر مطالعات قرآنی @fatemi222 @umefafgaraei
✴️یکی از ویژگی‌هایی که در نسل جدید ایجاد شده، این است که آن‌ها از پررنگ‌تر می‌شود. علت حضور پر‌رنگ بچه‌ها در فضای مجازی به چند دلیل است: 1️⃣خلأ ارتباطی: 🔶بچه ‌ها می‌خواهند با کسی حرف بزنند، اما پدر و مادر وقت ندارند و یا گرفتاری‌های اقتصادی زیاد شده است. در گذشته عنوان می‌شد اگر در طول روز، کمتر از یک ربع صحبت مفید بین اعضای رخ دهد، این خانواده در معرض است؛ بخشی از این معضل که گفتگو در بین افراد خانواده اندک است، این است که پدر و مادر درگیر یا ماهواره و مسائل دیگر هستند. یعنی پدر و مادر نیز رسانه زده هستند و در نتیجه در خانواده کم شده است؛ فرزندان نیز از باب همانندسازی با والدین و برای پر کردن به فضای مجازی مراجعه می‌کنند. 2️⃣خلأ عاطفی: 🔶این خلأ به دنبال خلأ ارتباطی پیش می‌آید؛ بخشی از به دلیل سیاست‌های تک فرزندی خواهد بود. از طرفی در مدرسه مسائلي را می‌شنود که بر احساس یا وي اضافه می‌گردد؛ او این توهم را خواهد داشت که من از دیگران عقب هستم، زیرا آن‌ها با یکدیگر دارند. 3️⃣حس استقلال ‌طلبی، ظهور، بروز و توجه طلبی 🔶این موارد نیز دست به دست یکدیگر می‌دهند تا نسل جدید به این سمت سوق پیدا کنند که حداقل برای حفظ ظاهر، فضای عاطفی را برای خود فراهم کنند. 📌لازم است که خانواده ها دربارۀ فرزند خود مقید باشند؛ امروزه یکی از نسخه‌های حیات بخش "برنامه‌ریزی برای بچه‌ها" است. 👤دکتر رضا صمدی @umefafgaraei
🍂نقش در بی حجابی 🔴خانواده‌هایی که از آموزه‌های دینی فاصله می‌گیرند، در برزخ میان عمل به آموزه‌های دین یا تن دادن به خواسته‌های نفسانی خود قرار می‌گیرند. به گونه‌ای که باورهای آنها دارد، ولی و اساس دینی ندارد. 💥این خانواده‌ها را در محدوده‌ای می‌پذیرند که با باورهای غیردینی آنها نداشته باشد. 🔥بنابراین دین، لقلقه زبان اینان است و در صورت روبه رو شدن با کمترین سختی یا تضاد آموزه‌های دین با تمایلاتشان، به راحتی از دین چشم می‌پوشند. 📛اشتباه است که به مسائل تربیتی مربوط به شرم و حیای دختران تا نُه سالگی توجه نشود و تنها با فرارسیدن زمان تکلیف، از آنها خواسته شود تا یک باره در درون خود و فلسفی برپا کنند. ✅فراگیری امور تربیتی، حقیقتی است که باید به تدریج شکل گیرد و نیز نوعی است و باید کم کم در گذر زمان و حساب شده، در روح و جان فرزندان نهادینه شود. ⚠️ سرپرستان خانواده‌ها نیز در گرایش به بدحجابی زنان و دختران نقش دارد. ♨️خانواده‌هایی که خود را تربیت دینی فرزندان نمی‌دانند و حتی در برابر بی حجابی اهل و عیال خود نیز می‌کنند، هم آنان را از جاده سلامت بیرون می‌برند و هم جامعه را به می‌کشانند. ✍️زهرا ویسه @fatemi222 @umefafgaraei
﷽ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🍂🍃 🌸 يكى از وظايف 🧕🧔 آماده ‏سازى كودكان 🙎‍♂🙎‍♀ براى انجام تكاليف است كه از آنها به عبادات تمرينى ياد مى ‏شود در اين زمينه چهار نكته را ذكر مى‏ نماييم: 1⃣👈 تمرين اطفال به وظايف شرعى بر عهده والدين است. 2⃣👈 بر 🙎‍♀ غير بالغ حجاب واجب نيست، ولى بر پدر و مادر 🧔🧕 لازم است كه دختران خود را به رعايت وادار نمايند. 3⃣👈 شايسته است دخترانى كه به بلوغ نرسيده ‏اند به تشويق شوند تا هنگام بلوغ رعايت حجاب براى آنان دشوار نباشد. 4⃣👈 مستحب است بچه را به نماز خواندن و عبادت‏ هاى ديگر عادت دهند بلكه مستحب است او را به قضاى نمازها هم وادار نمايند. 📗 : ۱. مسائل جدید محسن محمودی ص ۱۸۰ ۲. العروه الوثقی ج ۲ ص ۳۱۷ م ۱۳۳۷ ۳. توضیح المسائل مراجع ج ۱ ص ۱۳۸۹ @fatemi5 •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈•
💢چرا در مملکت اسلامی، و بی حجابی و آمار بالای طلاق و فقر....وجود دارد؟ 🌺⇦شاید هرکس از منظر خود، دهها دلیل برای پاسخ به این سوال مطرح کند. اما دین با دینداری فرق دارد. تقریبا کسی نیست که با اصل دین و دیانت مخالف باشد. 🌸⇦اما کجاست؟ دین اسلام ذاتا و فطرتا خدشه ای ندارد. مشکل در دینداری یا میلی ماست. یعنی چه؟ یعنی اینکه در دینداری، رفتار میکنیم. مثلا نماز و روزه را بجا می آوریم اما کاری به حجاب و نامحرم نداریم! 🌷⇦یا نماز میخوانیم روزه هم میگیریم نسبت به نامحرم هم رعایت میکنیم اما اهل خمس و زکات نیستیم. 🍀⇦از همه بالاتر، همه اعمال را انجام میدهیم اما کاری به ظالم و مظلوم و اختلاس و فساد و امر به نداریم! طبیعتا برای کسی که به دین و آخرت اعتقادی ندارد، این مساله اهمیت هم ندارد. اما انتخابی، گزینشی، میلی، دینداری نیست! بلکه بازی است. 🔔⇦به همین دلیل (ع) میفرماد که این افراد دین را به بازی گرفته اند و بدترین عاقبت را خواهند داشت. نکنیم!
❖﷽❖ ⭕️قل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ... ﺑﻪ ﻣﺮﺩﺍﻥ با ﺑﮕﻮ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺣﺮﺍم ﺍﺳﺖ ﻓﺮﻭ ﺑﻨﺪﻧﺪ... ⭕️وقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ.. ﻭ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺑﮕﻮ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺣﺮﺍم ﺍﺳﺖ ﻓﺮﻭ ﺑﻨﺪﻧﺪ... آیات ۳۰ و ۳۱ سورهٔ نور . . . 🌀 انسان به سرعت میشوند، عادت به دیدنِ بسیار ناپسند و بد عاقبت است، چه در فضای واقعی و چه در ! 🔹در این مسئله آثار را به همراه دارد.یکی از آثارش ، شدن ، دلبسته شدن که بخاطر طبعشان اتفاق می افتد! حالا جدای از فضای واقعی ،صحنه های در فضای مجازی دیده شده،آن هم بین مذهبی ها ! 🔸داداش خوشگلم ، داداش خوشتیپم،بسیار زیبا هستین ، شبیه شهدا نورانی هستین ، خوشبحالتون برادر با چهره زیباتون و ... تعدادی از که از بعضی خواهران مذهبی مشاهده شده که واقعاً در یک بانوی مسلمان نیست! 🔸و همینطور بالعکس از سمت مذهبی ! ازجمله نظر در مورد تصاویر پروفایل خواهران و گفتن جملاتی از قبیل چادر و حجاب چقدر به شما می آید و اظهار محبت های پوشالی پشت ظاهر دین ... یا حضور در های مختلط به ظاهر مذهبی...چگونه یک مومن به خود اجازه می دهد در مورد نامحرم اظهار نظر کند⁉️ 🔹 در فضای مجازی و واقعی تفاوتی ندارد...نامحرم نامحرم است...همانطور که همکلامی و بگو و بخند با نامحرم در فضای واقعی است در مجازی هم به همین شکل هست...فضای مجازی هم خداست... 🚫مراقب باشیم! به یک باره وارد نمیشود بلکه کم کم دین انسان را می گیرد...آیه قرآن اشاره دارد که حتی از وسوسه های شیطان(خطوات) هم کنید... ان شاء الله به دستورات خداوند باشیم.‌.. ....
❇️از آنجا که عدم رعایت ، به عنوان یکی از مهمترین معضلات جامعه امروز به شمار می‌رود، سزاست که جهت از کیان جامعه اسلامی اندیشیده شود؛ ⚠️زیرا به نظر می‌رسد با ادامه روند کنونی، جوانان در معرض خطراتی چون افزایش بی بندو باری، ایجاد روابط نامشروع و قرار گرفته و متزلزل می‎گردد و عدم رعایت عفاف، منجر به سقوط خواهد شد. ✴️راهکارهای گسترش عفاف 1️⃣فردی 🍃تقویت باورهای دینی 🍃 احیاء امربه معروف و نهی از منکر 🍃تقویت غیرت مرد و حیای زن 2️⃣خانوادگی 🍃رعایت خدامحوری در زندگی 🍃 مأنوس کردن فرزندان با قرآن کریم و معارف دینی 🍃بیداری فطرت انسانی 🍃معرفی الگوهای مناسب برای فرزندان 3️⃣اجتماعی 🍃نقش نهادهای فرهنگی (نظیر وزارت آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) 🍃نهادهای قانونگذاری و اجرایی (نظیر نیروی انتظامی، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی) ✴️پیامدهای گسترش عفاف 1️⃣پیامدهای فردی 🍃سلامت و آرامش روانی 🍃رضایت الهی و تعالی معنوی 🍃درک لذّت ایمان 🍃ارزشمند شدن زن 2️⃣پیامدهای اجتماعی 🍃استحکام خانواده 🍃استحکام نظام اجتماع 🍃سلامت اخلاق جامعه 🍃مسئولیت پذیری اجتماعی ✍️خانم نادری https://eitaa.com/fatemi222
🔻 تربیت کردن، کار سختی هم نیست. 🔻 فقط کافیست از کودکی، بر تنش بپوشانیم. 💠خرید لباس‌هایی از قبیل آستین‌حلقه‌ای، شلوارک‌های کوتاه را برای دخترانمان، از پنج‌سالگی به بعد محدود کنیم. اگر هم بچه‌ها دوست داشته باشند چنین لباس‌هایی بپوشند، به آن‌ها آگاهی لازم را بدهیم که فقط در خانه و نه جلوی دیگران، مجاز به پوشیدن چنین لباسهایی هستند. 💠بگذاریم پایه‌های و در آنها از همان کودکی شکل بگیرد؛ چرا که در خیابان‌ها و کوچه‌ها و محیط‌‌های مختلط آن‌قدر زیاد است که، فرزندان باید تحت نظر آموخته باشند که امر خدای مهربان را در هر جایی باید اطاعت کرد، وگرنه دچار تعارض خواهد شد. 💠از بزرگترهای فامیل نیز بخواهیم، گاهی به دختران خردسال مان، به خاطر لباسهای پوشیده ای که بر تن دارند، هدیه ای بدهند و همچنین در برابر همه فامیل به او احترام بخصوصی بگذارند و او را تکریم کنند. به این صورت کودک می فهمد که همگان برای او ارزش قائل هستند نه فقط پدر و مادر. 🔮 به این ترتیب کودک بالایی کسب کرده و می فهمد که با حجابش برای همه است و با این اعتماد به نفس، راه درست را از نادرست تشخیص داده و را انتخاب می کند. 👈به علاوه، داشتن حیا و رعایت مواردی مانند پوشش بدنی در خردسالی، باعث پیشگیری از برخی آسیبها و تنشهای اجتماعی نیز خواهد شد. 📌 اما وقتی دختر بچه ها را در کودکی با لباسهای باز، تحسین کنیم؛ چطور ممکن است که از او انتظار داشته باشیم که در بزرگسالی، بر تن کند؟! https://eitaa.com/fatemi222/3664
🍃تأکید بر پوشش زنان به خاطر سلامت اجتماع است نه به دلیل محدود کردن آنها 🍂امروز فرصت تربیتی والدین کم شده است. فرصت تعامل فرزندان با والدین در روز به ۵ دقیقه می رسد. در کنش هاست که ها انتقال می یابد. 🍃ارزش های مادی، بر ارزش های معنوی و اعتقادی، در جهان غلبه پیدا کرده است. وقتی تئوری ها را از می‌گیریم، باید آنها را بومی ‌کنیم. 🍂برای مثال اکنون ، به جای دغدغه فرزند خود، درگیر تحصیلات و درآمد و شغل اوست. حتی اولین سؤالی که از خواستگاران در جلسات خواستگاری از سوی والدین صورت می‌گیرد، درآمد و شغل آنهاست! 🍃پوشش برنامه‌ای برای و امنیت اجتماعی است. در خلأ توسعه نمی یابد، بلکه در کنش ها و روابط متقابل شکل می گیرد. امروزه نمی توان مشکلات به وجود آمده و و رفتاری را صرفاً با کمک مراکز مشاوره حل نمود. ⚠️چرا که کار از حد فرد گذشته است. 🍃برای مثال وقتی باغ میوه را تالار و مجلس عروسی می‌کنند و اندرونی و بیرونی را یکی می کنند، می توان از فرد انتظار داشت که ها را حفظ کند؟ 🍂 تغییر کرده است. در ساختار های امروزی، سخت می شود. عدم رعایت حجاب، امروزه مانند عبور از چراغ قرمز شده و دیگر یک ناهنجاری محسوب نمی شود! 🍂🍃🌺🍃🍂 👤سید غلامرضا حسنی https://eitaa.com/fatemi222
۱) آرایش مختصر زن با حفظ حجاب و پوشش موی سر، چه حکمی دارد؟ ۲) استفاده زن از لنز رنگی که تفاوت زیادی با رنگ چشم ندارد، چه حکمی دارد؟ جواب: به طور کلی آنچه عرفاً زینت و آرایش محسوب می‌شود، باید از نامحرم پوشانده شود.
وقتى كه ]طلحه و زبير[ نزد على عليه السلام آمدند، گفتند: اى اميرمؤمنان! نزد تو آمد هايم تا براى رفتن به عمره، كسب اجازه كنيم. على عليه السلا م[ بدانان اجازه نداد. گفتند: مدّت هاست كه عمره نرفت هايم. به ما اجازه رفتن بده. ]على عليه السلا م[ بدانان فرمود: «به خدا سوگند، شما قصد عمره نداريد؛ بلكه قصد پيما نش كنى داريد و مىخواهيد به بصره برويد ». گفتند: بار خدايا! ما را بيامرز. ما قصدى جز عمره نداريم. بدانان فرمود:«براى من به خداوند بزرگ، سوگند ياد كنيد كه نسبت به امور مسلمانان، در كار من فساد نمك‏ىنيد و بيعتى را كه با من كرديد، نم ىش كنيد و در فتنه جو ىي تلاش نخواهيد كرد ». آنان زبان به سوگندهاى غليظ در آنچه از آنان خواسته بود، گشودند. وقتى از نزد او بيرون آمدند، ابن عبّاس، آن دو را ديد و بدانان گفت: آيا اميرمؤمنان به شما اجازه ]عمره [ داد؟ گفتند: آرى. ابن عباس بر امير مؤمنان وارد شد و على عليه السلام آغاز ]به سخن[ كرد و فرمود: «اى ابن عباس! آيا نزد تو خبرى است؟ ». گفت: طلحه و زبير را ديدم. به وى فرمود: «آن دو از من براى عمره اجازه خواستند و من هم پس از آنك‏ه با سوگندها ىي از آنان پيمان گرفتم كه حيله نكنند و بيعت نشكنند و فسادى ايجاد نكنند، اجازه دادم. اى ابن عباس! به خدا سوگند، آنان، جز فتنه قصدى ندارند. گويا م ىبينم كه به مكّه رفته اند تا براى نبرد با من مدد جويند؛ چرا كه يعلى بن منيه خيانت پيشه تبهكار، ثروت هاى عراق و فارس را با خود برده تا در اين راه هزينه كند و به زودى اين دو مرد، كارم را تباه م ك‏ىنند و خون پيروان و يارانم را م ىريزند ». عبد ا للّه بن عباس گفت: ا گر چنين نظرى دارى، چرا به آنان اجاز ه دادى و چرا آنان را زندان نكردى و با آهن به بند نكشيدى تا مسلمانان را از شرّشان آسوده دارى؟ فرمود: «اى ابن عباس! آيا مرا وا م ىدارى كه ستمْ آغاز كنم و بدى را پيش از نىكي به كار گيرم و آنان را بر پايه گمان و اتهام، يكفر دهم و پيش از انجام دادن كار، مؤاخذه كنم؟ هرگز! به خدا سوگند، از آنچه خداوند از من پيمان گرفته از داورى بر پايه عدل و سخن حق عدول نمك‏ىنم. اى ابن عباس! من بدانان اجازه دادم و آنچه را از آنان سر م ىزَند، مىدانم؛ ليك در برابر آنان، از خداوند كمك خواستم و به خدا سوگند، آنان را خواهم كشت و اميدشان را نااميد خواهم ساخت و آن دو به خواسته شان نخواهند رسيد؛ چرا كه خداوند، آنان را بر ستمشان بر من و بيعت شكنى با من و تعدّى بر من، مجازات خواهد كرد. ⬅️ پس حجاب اجباری چرا؟ •شاید برای بعضیها این پرسش مطرح شود که پس چرا در کشور ما که سیستم حا کمیتش ولایی است حجاب اجباری است مگر نگفتید ولایت آزادی می دهد پس کو؟ »✅انبیاء با هر عاملی که موجب بر هم زدن آزادی جوامع شود برخورد می کنند •اتفاقاً حجاب اجباری به خاطر این است که آزادی جوامع بشری حفظ شود. انبیا با هر عاملی که موجب بر هم زدن آزادی جوامع می شود برخورد م یکنند. بی حجابی آزادی جوامع بشری را مختل می کند. پس حجاب فلسفه اش این است که آزادی روحی و روانی در فضای جامعه برهم نخورد. وگرنه در خانه که کسی باحجاب کاری ندارد. جامعه مهم است. •آداب حضور در جامعه با خانه فرق می کند؛ مثلا در خانه انسان یک طوری لباس می پوشد بیرون به یک شکل دیگر می آید. کسی ا گر تنها بود م یتواند هر طور که دلش م یخواهد زندگی کند اما ا گر در جامعه زندگی کردی جامعه نیاز دارد به اینکه آزادی آن مختل نشود. ا گر بی حجابی مانع آزادی بود پس باید با آن برخورد کرد. •بی نمازی بااینکه بدتر از بی حجابی هست اما کسی با آن کار ندارد چون به جامعه ضرر نم یزند دودش به چشم خودش می رود؛ اما ا گر معصیت اجتماعی بود و به جامعه ضرر زد؛ همه آسیب م یبینند باید با آن برخورد کرد. البته فرهنگ سازی و دل سوزی هم جای خودش محفوظ هست