لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم بزرگداشت سردارسلیماتی وابومهدی در روشناوند گناباد ۱۴ دی ۹۸ با سخنرانی حجت الاسلام فاطمی
✅شهادت هدیه الهی هست
تلاش و اخلاص باعث جذب این هدیه میشود
✅بعد اینکه نتوانستندساختار و رفتار انقلاب راعوض کنند دنبال مهار انقلاب هستند.
سردار سلیمانی: طرح خاورمیانه بزرگ را بهم زد.
✅امریکا در عراق و افغانستان و لبنان و سوریه ناکام ماند.
✅شکست اسرائیل،داعش و تشکیل جبهه مقاومت سه اقدام اساسی سردار سلیمانی بود.
✅ثمره خون این شهدا خروج امریکا از منطقه و سقوط اسرائیل قطعاخواهد بود
@fatemi5
#حضرت_فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها
#فاطمیه
#مثنوی
#مرثیه
ای دختر نبیِّ خدا ، فاطمه سلام
ای همسر ولیِّ خدا ، فاطمه سلام
آتش گرفته سینه ی من با نوای تو
مادر دلم گرفته دوباره برای تو
بر روضه های پُر غم تو گریه می کنم
بر ناله ها و ماتم تو گریه می کنم
مقتل نوشته تا زِ ولایت بُریده اند
آتش به درب خانه ی طاها کشیده اند
مقتل نوشته است لگدها به در زدند
بر قلب بی قرار علی هم شرر زدند
مقتل نوشته تا که شما را کتک زدند
بر زخمهای سینه ی حیدر نمک زدند
مقتل نوشته دست علی را که بسته اند
با تازیانه بازویتان را شکسته اند
مقتل نوشته تا که شما خورده ای زمین
شد کشته محسن تو زِ بیدادِ ظلم و کین
مقتل نوشته کوچه و سیلی و مجتبی
دستی پلید و صورت نیلی و مجتبی
مقتل نوشته دومیِّ پست ، بی هوا
سیلیِ محکمی زده بر صورت شما
مقتل نوشته که زِ علی رو گرفته ای
بانو همیشه دست به پهلو گرفته ای
مقتل نوشته بعدِ پدر قد خمیده ای
در آن سه ماه روی خوشی را ندیده ای
#مرتضی_شاهمندی
#صلوات 👉
🔹 #اشعار_ناب_آیینی 🔹
#صله_رحم!
❓ آیا بخاطر قطع نشدن رابطه خانوادگی و صله رحم می توان در مراسم عروسی همراه موسیقی و رقص، شرکت کرد؟
✍ آیت الله خامنهای:
اگر شركت در اين مجلس مستلزم ارتكاب حرام ــ مانند گوش دادن به موسيقى و خوانندگى حرام یا اختلاط با نامحرم ــ باشد و يا حضور در آن تأييد گناه محسوب شود، جايز نيست و اگر نهي از منکر مستلزم خروج از مجلس باشد، باید از مجلس خارج شوید. (1)
✍ آیت الله سیستانی:
حضور در مجالس عروسی مختلط و یا مشتمل بر گناه های دیگر در صورتی جایز است که به هیچ وجه تایید عملی حرام محسوب نشود؛ و شخص با حضورش به گناهی ـ مانند نظر حرام و گوش دادن به آواز ـ مبتلا نگردد و در اینصورت باید ـ طبق شرایط یاد شده در رساله عملیه ـ حاضرین را امر به معروف و نهی از منکر کند؛ بلکه اگر احتمال تاثیر را هم نمی دهد باید ـ بنابر احتیاط لازم ـ با ترش رویی در مقابل گناه کاران ناراحتی و تنفر خود را از کار آنان اظهار نماید.(2)
✍آیت الله شبیری زنجانی:
گوش دادن به موسیقی مطرب حرام است، رقص غیر زن و شوهر هم جایز نیست حتی بنا بر احتیاط رقص زن برای زنان در مجلس عروسی.(3)
✍ آیت الله وحید:
شرکت در چنین مجالسی حرام است و گناهِ کبیرة می باشد، اگر چه دیگران ناراحت شوند و باید وظیفه صله رحم را از راه هایِ دیگرِ حلال انجام داد. (4)
✍ آیت الله مکارم شیرازی:
شرکت در مجالس گناه حرام است؛ در صورت ضرورت، مراتب زیر باید رعایت شود: اول: اگر میتوانید بعد از جمع شدن بساط رقص و موسیقی حرام شرکت کنید. دوم: چنانچه ضرورت داشته باشد مىتوانید به مقدار ضرورت شرکت کنید، یا در قسمتهایى بنشینید که گناهى صورت نمىگیرد و مجلس گناه صدق نمی کند (مثلا خود را مشغول پذیرایی، تدارکات و... بکنید). (5)
📚 منابع:
(1) استفتاء اینترنتی از سایت آیات خامنهای، ش:aYLgfOvLUxQ (2)سیستانی، ش: 701371 . (3)شبیری زنجانی، ش: 50008. (4) پايگاه اطلاع رسانی آيت الله وحید. (5) پایگاه اطلاع رسانی معظم له و استفتاء تلفنی از دفتر ایشان در قم.
@tasvir12
#صله_رحم!
❓ آیا بخاطر قطع نشدن رابطه خانوادگی و صله رحم می توان در مراسم عروسی همراه موسیقی و رقص، شرکت کرد؟
✍ آیت الله خامنهای:
اگر شركت در اين مجلس مستلزم ارتكاب حرام ــ مانند گوش دادن به موسيقى و خوانندگى حرام یا اختلاط با نامحرم ــ باشد و يا حضور در آن تأييد گناه محسوب شود، جايز نيست و اگر نهي از منکر مستلزم خروج از مجلس باشد، باید از مجلس خارج شوید. (1)
✍ آیت الله سیستانی:
حضور در مجالس عروسی مختلط و یا مشتمل بر گناه های دیگر در صورتی جایز است که به هیچ وجه تایید عملی حرام محسوب نشود؛ و شخص با حضورش به گناهی ـ مانند نظر حرام و گوش دادن به آواز ـ مبتلا نگردد و در اینصورت باید ـ طبق شرایط یاد شده در رساله عملیه ـ حاضرین را امر به معروف و نهی از منکر کند؛ بلکه اگر احتمال تاثیر را هم نمی دهد باید ـ بنابر احتیاط لازم ـ با ترش رویی در مقابل گناه کاران ناراحتی و تنفر خود را از کار آنان اظهار نماید.(2)
✍آیت الله شبیری زنجانی:
گوش دادن به موسیقی مطرب حرام است، رقص غیر زن و شوهر هم جایز نیست حتی بنا بر احتیاط رقص زن برای زنان در مجلس عروسی.(3)
✍ آیت الله وحید:
شرکت در چنین مجالسی حرام است و گناهِ کبیرة می باشد، اگر چه دیگران ناراحت شوند و باید وظیفه صله رحم را از راه هایِ دیگرِ حلال انجام داد. (4)
✍ آیت الله مکارم شیرازی:
شرکت در مجالس گناه حرام است؛ در صورت ضرورت، مراتب زیر باید رعایت شود: اول: اگر میتوانید بعد از جمع شدن بساط رقص و موسیقی حرام شرکت کنید. دوم: چنانچه ضرورت داشته باشد مىتوانید به مقدار ضرورت شرکت کنید، یا در قسمتهایى بنشینید که گناهى صورت نمىگیرد و مجلس گناه صدق نمی کند (مثلا خود را مشغول پذیرایی، تدارکات و... بکنید). (5)
📚 منابع:
(1) استفتاء اینترنتی از سایت آیات خامنهای، ش:aYLgfOvLUxQ (2)سیستانی، ش: 701371 . (3)شبیری زنجانی، ش: 50008. (4) پايگاه اطلاع رسانی آيت الله وحید. (5) پایگاه اطلاع رسانی معظم له و استفتاء تلفنی از دفتر ایشان در قم.
@tasvir12
#امام_زمان_علیه_السلام
#فاطمیه
#غزل_مرثیه
فتنهها بر پاست برگرد ای عزیز فاطمه
مادرت تنهاست برگرد ای عزیز فاطمه
پشت در جمعند اصحاب سقیفه وای من
شعلهها بر پاست برگرد ای عزیز فاطمه
یک لگد بر در گرفته ثلثی از سادات را
پشت در غوغاست برگرد ای عزیز فاطمه
نالهی حیدر بیا شد نالهی فضه بیا
اوج غم اینجاست برگرد ای عزیز فاطمه
پشت در زهرا صدایت کرد مهدیجان بیا
منتظر زهراست برگرد ای عزیز فاطمه
مرتضی آمد عبا را روی بانویش کشید
شرمسار آقاست برگرد ای عزیز فاطمه
روی دیوار و در و مسمارِ بیت مرتضی
رد خون پیداست برگرد ای عزیز فاطمه
@fatemi5
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع سخنرانی:نصرت الهی
زمان:17دیماه98 در دلویی گناباد/
حجت الاسلام فاطمی
نصرت الهی در قران
نصرت الهی:
نصرت دین خدا
نصرت ارزشهای الهی
نصرت ولی خدا
نصرت با همفکری
نصرت با مال و آبرو
نصرت با جان
https://eitaa.com/fatemi5/680
موضوع: #علت_سکوت_امام_علی_در_برابر_حمله_به_بیت_وحی
- بسم الله الرحمن الرحیم-باعرض تسلیت ایام شهادت
گاهی سوال میشود که چرا امیرالمومنین(ع) با آن همه #شجاعت در برابر حمله به خانه اش قیام نکرد؟
🌹اولا: امام فردی شجاع، ولی حکیم بود و جوانب وعواقب بعدی را که{ نابودی اسلام و بازگشت کفر وهمچنین تفرقه میان مسلمین (بحار، ج32، ص61)} بود، در نظر گرفت و حفظ اسلام مهمتر از غصب خلافت ظاهری و حتی شهادت همسرش بود،زیرا تمام معصومین(ع) برای حفظ اسلام شهید شدند.
🌹ثانیا: توضیح با مثالی مهم: دو مادر ادعای مادری نوزادی داشتند که امام فرمود:بچه را از وسط نصف کنید و به هرکدام نصفش رابدهید؛عواطف مادری باعث شد مادرحقیقی کوتاه بیاید تا بچه نمیرد؛ برای اسلام نیز دو مادر(امام-خلفا)بود که صاحب حقیقی برای حفظ اسلام از حقش گذشت تا توسط 4شمشیر(منافقین-مرتدین-رومیان-پیامبران دروغین) ازبین نرود.
علت در خطر بودن اسلام این بود که:
1-خطر منافقین که ظاهرا اسلام آورده بودند،ولی قلبا ایمان نیاورده بودند (سیره بن هشام، ج1، ص584)
2- خطر مرتدین بود که از اسلام برگردند و اصل اسلام به خطر بیفتد که خود امام یکی از علتهای عدم قیامش را همین نامیده است.( انساب الاشراف،)
3-خطر حمله رومیان بود که قبل از وفات پیامبر(ص) چند بار جنگیده بودند و آماده حمله به اسلام بودند(سیره ابن هشام، ج2، ص642)
4-پیامبران دروغین(مسیلمه و طلیحه) که نماینده پیامبر در یمن را کشته بودند و به سوی مدینه پیشروی می کردند(تاریخ طبری، ج3، ص229-236)
خداوند توفیق فهم معارف دین را به ما عنایت بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
#منبرک
@fatemi5
هدایت شده از beyat
حاج عظیم - دی 98 مصلای گناباد - شهادت حاج قاسم.mp3
27.92M
صوت سخنرانی حاج عظیم ابراهیم پور
در همایش گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی گناباد
@beyat_gonabad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
عوامل ایجاد استقامت(جوانان دلویی19 دی 98فاطمی)
https://eitaa.com/fatemi5/683
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت:
نتیجه نصرت الهی(جوانان دلویی18 دی 98فاطمی)
https://eitaa.com/fatemi5/684
⬅️همراه با قرآن
✅أ لَمْ تَرَوْا أَنَّ اللّهَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ أَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَهً وَ باطِنَهً وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یُجادِلُ فِی اللّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَ لا هُدیً وَ لا کِتابٍ مُنِیرٍ«20 لقمان »
✅آیا ندیدید که خداوند آنچه را در آسمان ها و آنچه را در زمین است برای شما مسخّر کرده،و نعمت های ظاهری و باطنی خود را بر شما سرازیر کرده است،ولی بعضی از مردم بدون هیچ دانش و هدایتی و بدون هیچ کتاب روشنگری،درباره ی خداوند به جدال و ستیز می پردازند.
💢نکته ها:
♦️ در این آیه به دو گونه نعمت اشاره شده است،#نعمت ظاهری مانند: سلامتی، روزی، زیبایی و امثال اینها
♦️و نعمت #باطنی مانند:ایمان،معرفت،اطمینان،حسن خلق،امداد غیبی، علم، فطرت،ولایت و....
🔷پیام ها:
1- #بی توجّهی به آفریده ها و نقش آنها در زندگی بشر،سبب #سرزنش و توبیخ است. «أَ لَمْ تَرَوْا» سعدی می گوید:
🔸این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود
🔸هر که فکرت نکند نقش بود بر دیوار
2- تمام آفریده ها #هدفدار و به خاطر بهره گیری انسان است. «سَخَّرَ لَکُمْ»
3- انسان #قادر است آنچه را در آسمان و زمین است،به #تسخیر خود درآورد. «سَخَّرَ لَکُمْ»
4- نعمت های الهی،هم #گسترده و #فراوان است، «أَسْبَغَ» هم در دسترس بندگان، «عَلَیْکُمْ» و هم متنّوع. «ظاهِرَهً وَ باطِنَهً»
5-نباید از نعمت های #باطنی خداوند #غفلت کنیم و به آنها بی توجّه باشیم. أَ لَمْ تَرَوْا ... باطِنَهً
6- علی رغم گستردکی و فراوانی نعمت ها،#انسان درباره ی خدا #مجادله می کند و این نوعی #کفران نعمت است. أَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ... یُجادِلُ فِی اللّهِ
7- جدالِ #منطقی نیکوست، «وَ جادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ» [نحل،125]ولی جدالی که بدون پشتوانه ی علمی و به دور از هدایت الهی و مخالف با کتاب خدا باشد، بی ارزش است. «یُجادِلُ فِی اللّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَ لا هُدیً وَ لا کِتابٍ مُنِیرٍ»
8-در جهان بینی الهی،#عقل،#فطرت و #وحی،منابع #معتبر شناخت هستند،نه غیر آن. «عِلْمٍ ، هُدیً ، کِتابٍ مُنِیرٍ»
https://eitaa.com/fatemi5/685
حکمت 477 نهج البلاغه: نکوهش کوچک شمردن گناه
وَ قَالَ (عليه السلام): أَشَدُّ الذُّنُوبِ، مَا اسْتَخَفَّ بِهَا صَاحِبُهُ.
✅همه گناهان نسبت به #مقام شامخ الهى كبيره است زيرا هرقدر شخصى كه معصيتش مى شود بزرگ تر باشد معصيت، بزرگ تر خواهد بود و چون خداوند از هرچيز برتر و بالاتر است هر معصيتى در پيشگاهش عظيم است.
♦️البته اين سخن از يك نظر صحيح است ولى از يك نظر مى توان #ميان گناهان تفاوت گذاشت. گاهى ذات گناهان با هم متفاوت است;
تفاوتى كه مثلاً در ميان #سيلى زدن به يك شخص بى گناه يا #كشتن او مى باشد و تفاوتى كه ميان زناى با غير محارم و زناى با محارم است.
♦️و گاه تفاوت به سبب اصرار يا ندامت و استغفار است. ممكن است كسى گناه #كبيره اى انجام دهد ولى #فوراً پشيمان شود و به درگاه خدا توبه كند اين گناه نسبت به گناه كسى كه صغيره اى را انجام مى دهد و اصرار بر آن دارد كوچك تر محسوب مى شود و گاهى اين تفاوت به سبب #نيت گناهكار است گاهى گناهكار گناه را با #ترس و وحشت و اضطراب انجام مى دهد و گاه با بى اعتنايى و كوچك شمردن گناه. به يقين دومى از اولى بزرگ تر است هرچند خودِ گناه هيچ تفاوتى نكند.
🔺امام عسکری(ع):
کوچک شمردن گناهان خطرناک است. بعضی می گویند: گناه ما چیزی نیست. مثلاً یک حرفی می زند، می گویند: این حرف درست نیست. می گوید: شوخی کردم. حالا شوخی کردی یا جدی کردی، این حرف درست نبود. آقا من یک میخ طلایی بردارم در چشم کسی بزنم و کور شود. می گوید: کورم کردی. می گویم: طلا بود. حالا یا طلا بود یا میخ بود. من کور شدم. یا شوخی یا جدی نمی شود گفت: شوخی کردم.
🔻مقایسه گناهان بزرگ و گناهان کوچک
مثلاً دخترخانمی حجابش خوب نیست، شرعی نیست. می گوییم: دخترخانم تو حجاب داری، یک کمی بهتر کن. می گوید: اینکه چیزی نیست. این خیلی مهم است، آدم می گوید: چیزی نیست این خیلی مهم است. یکوقت من یک سنگ یک کیلویی از دستم پرت می شود و روی پای شما می خورد. می گویم: معذرت می خواهم، ببخشید. با اینکه یک کیلو سنگ به پای شما خورد، اگر بگویم ببخشید، شما می بخشید. اما اگر یک شن از این شن هایی که به نان سنگک چسبیده به سر شما بزنم، برو بابا اینکه چیزی نیست! این را شما نمی بخشی. یک کیلو را می بخشی اما ...
♦️اين از يك نظر، ازنظر ديگر گناهى كه انسان درباره آن بى اعتناست به آسانى دامن او را مى گيرد و به او ضربه مى زند ولى گناهى كه در نظر او عظيم و خطرناك است كمتر به آن گرفتار مى شود. درست مثل اين كه انسان، دشمنى را كوچك بشمرد، از چنين دشمنى ممكن است به آسانى غافل شود و ضربه بخورد ولى از دشمنى كه او را بزرگ و خطرناك مى شمرد در امان بماند.
♦️در روايات اسلامى اين مسأله نيز به صورت گسترده آمده است. مرحوم شيخ حر عاملى در كتاب وسائل الشيعه در ابواب جهاد نفس، بابى تحت عنوان «وجوب اجتناب المحقرات من الذنوب» ذكر كرده و در آن باب، چهارده روايت از معصومين(عليهم السلام) در همين زمينه آورده است. ازجمله در حديثى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم كه فرمود: «لاَ تُحَقِّرُوا شَيْئاً مِنَ الشَّرِّ وَإِنْ صَغُرَ فِى أَعْيُنِكُمْ وَلاَ تَسْتَكْثِرُوا شَيْئاً مِنَ الْخَيْرِ وَإِنْ كَثُرَ فِى أَعْيُنِكُمْ فَإِنَّهُ لاَ كَبِيرَ مَعَ الاِسْتِغْفَارِ وَلاَ صَغِيرَ مَعَ الاِْصْرَارِ; چيزى از كار بد را كوچك نشمريد هرچند در نظر شما كوچك باشد و چيزى از كار نيك را بزرگ نشمريد هرچند در نظر شما بزرگ و فراوان باشد زيرا هيچ گناه كبيره اى با استغفار باقى نمى ماند و هيچ گناه صغيره اى با اصرار بر آن بخشوده نخواهد شد».
♦️از سويى ديگر هنگامى كه انسان درباره گناهى بى اعتنا باشد، آن گناه تكرار مى شود و روى هم انباشته مى گردد و تبديل به گناهى بسيار عظيم مى شود. همان گونه كه در حديثى از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «إِيَّاكُمْ وَ مُحَقَّرَاتِ الذُّنُوبِ فَإِنَّ لَهَا مِنَ اللَّهِ طَالِباً وَ إِنَّهَا لَتَجْتَمِعُ عَلَى الْمَرْءِ حَتَّى تُهْلِكَهُ; از گناهان كوچك برحذر باشيد زيرا از سوى خدا درباره آن مطالبه مى شود و آن ها روى هم انباشته مى گردد تا انسان را هلاك كند».