فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 آخرین مرحله قبل از ظهور، تشکیل حکومت اسلامی شیعی هست
#استاد_عالی
🔰عنایت ویژه به اهل معروف🔰
✨ ابوهاشم جعفری میگوید: از امام حسن عسکری علیه السلام شنیدم که فرمودند:
✨ إِنَّ فِي اَلْجَنَّةِ لَبَاباً يُقَالُ لَهُ اَلْمَعْرُوفُ لاَ يَدْخُلُهُ إِلاَّ أَهْلُ اَلْمَعْرُوفِ
✨ در بهشت دربی🚪 است که به آن معروف میگویند و فقط اهل معروف و نیکوکاران از آن وارد میشوند
🔹پس من در دلم خدا را شکر 🤲کردم و از اینکه متکفل و عهدهدار حوائج مردم هستم خوشحال شدم.
✨ حضرت نگاهی به بنده کردند و فرمودند:
نَعَمْ فَدُمْ عَلَى مَا أَنْتَ عَلَيْهِ فَإِنَّ أَهْلَ اَلْمَعْرُوفِ فِي اَلدُّنْيَا هُمْ أَهْلُ اَلْمَعْرُوفِ فِي اَلْآخِرَةِ جَعَلَكَ اَللَّهُ مِنْهُمْ يَا أَبَا هَاشِمٍ وَ رَحِمَكَ
✨ بله [همین طور است]، پس بر آن کارهایی که تا به حال انجام میدادی مداومت داشته باش؛ چرا که اهل معروف و نیکوکاران در دنیا همان اهل معروف در آخرت هستند.
ای اباهاشم! خداوند تو را رحمت کند و از آنها قرار دهد.
📚 کشف الغمه ج۲ ص۴۲۰
فهرست امر به معروف و نهی از منکر
https://eitaa.com/fatemi5/2772
تبلیغ چهره به چهره.pdf
4.27M
📗پاورپوینت، استاد صالح پرور
Pdf
عنوان: مهارت های ارتباط موثر
📚 @fatemi222
تاریخچه و جریان شناسی 333.pptx
38.51M
📍پاورپوینت جمعیت، استاد شفیعی
📚 @fatemi222
تبیین عملیات طوفان الاقصی تاریخچه،چگونگی، پیامدها و نتایج pptx.pptx
22.24M
🛑 پاورپوینت با موضوع عملیات طوفان الاقصی
💢ویژه اساتید ، مربیان و دانشجویان گرامی
🇯🇴 @fatemi222
منبرک فاطمی
✋نشانه های تواضع در لا به لای روایات پیش گفته و تعریفهایی که از تواضع ارائه گردید، به برخی نشانه ه
سلام
✍ یکی از علامتهای انسان متواضع #ترک_جدل هست .
اما مباحثی پیرامون #جدل که بعضا ما گرفتارش هستیم و ضربه های هم میخوریم و #ریشه آن #غرور و تکبر هست
اصل روایت👇
https://eitaa.com/fatemi222/11040
🌸🍃﷽🍃🌸
🌹یا اَبا ذَرٍّ! لا تَکُن عَیّاباً وَ لا مَدّاحاً وَ لا طَعّاناً وَ لا مُماریاً.
🌹 «پیامبر اکرم (ص) به اباذر میفرمایند: ای اباذر! عیبجو و مدحگو و طعنهزن و اهل #مجادله با دیگران نباش.»
🌹و اهل جدل هم نباش. «ممارات» یعنی مجادله کردن، مباحثههای بیخودی؛ سر یک چیزی کوچکی یا بحث علمی یا بحث غیر علمی مدام سر و کله زدن و مدام بحث کردن و مدام استدلال کردن و مانند اینها.
🌹خب همهی حرفهای دنیا را میشود یک دلیلی برایش ذکر کرد، و بر همهی دلیلهای دنیا هم میشود یک اشکالی ــ وارد یا ناوارد ــ وارد کرد؛ این [یکی] به آن اشکال کند، آن به این اشکال کند؛ تمامشدنی نیست.
امام خامنه ای در کلاس درس خارج
#جدل
#غرور
#تواضع
🇯🇴 @fatemi222
🌸🍃﷽🍃🌸
✋جدل در آیات
ما یُجادِلُ فِی آیاتِ اللَّهِ إِلَّا الَّذِینَ کَفَرُوا فَلا یَغْرُرْکَ تَقَلُّبُهُمْ فِی الْبِلاد؛[مومن4]
تنها کافران در آیات خدا مجادله و ستیزه مى کنند [اینان را هیچ شأن و اعتبارى نیست ]؛ پس مبادا رفت و آمدشان در شهرها [به خاطر قدرت نمایى، تجارت و ثروتمند شدنشان ] تو را بفریبد.
وَ لا تُجادِلْ عَنِ الَّذِینَ یَخْتانُونَ أَنْفُسَهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ مَنْ کانَ خَوَّاناً أَثِیماً[ نساء: ، آیه 107.] و از کسانى که به خود خیانت مى کنند دفاع مکن؛ زیرا خدا هر کس را که خیانت پیشه و گناه کار است دوست ندارد.
وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یُجادِلُ فِی اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَ یَتَّبِعُ کُلَّ شَیْطانٍ مَرِیدٍ؛[ه حج:، آیه 3.] و برخى از مردم اند که [همواره ] بدون هیچ دانشى [بلکه از روى جهل و نادانى ] درباره خدا [با اصرار بر یک اعتقاد بى پایه ] برخورد خصمانه و گفتگوى ستیزآمیز مى کنند، و از هر شیطان سرکشى پیروى مى نمایند.
وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یُجادِلُ فِی اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَ لا هُدىً وَ لا کِتابٍ مُنِیرٍ؛و از مردمان کسى است که همواره بدون هیچ دانشى [بلکه از روى جهل و نادانى ] و بدون هیچ هدایتى، و هیچ کتاب روشنى درباره خدا مجادله و ستیزه مى کند.
در دنباله آیه قبل مى فرماید: ثانِیَ عِطْفِهِ لِیُضِلَّ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ لَهُ فِی الدُّنْیا خِزْیٌ وَ نُذِیقُهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ عَذابَ الْحَرِیقِ ؛[آن هم ] با حالتى متکبرانه و مغرورانه که سرانجام مردم را از راه خدا گمراه کند؛ براى او در دنیا رسوایى است و روز قیامت عذاب سوزان به وى مى چشانیم.
یُجادِلُونَکَ فِی الْحَقِّ بَعْدَ ما تَبَیَّنَ کَأَنَّما یُساقُونَ إِلَى الْمَوْتِ وَ هُمْ یَنْظُرُون انفال: آیه 6. ]پس از آن که حق [بودنِ انگیزه هاى رفتنت به جنگ بدر] روشن شد با تو در این حقّ [روشن و آشکار] مجادله و ستیزه مى کنند [تا رأى خود را در ترک جنگ به عنوان این که جنگى نابرابر است، تحمیل کنند؛ چنان از شرکت در جنگ ترسیده بودند] که گویا به سوى مرگ رانده مى شوند و آن را با چشم خود مى بینند.
و نیز فرموده: وَإِذَا رَأَیْتَ الَّذِینَ یَخُوضُونَ فِی آیَاتِنَا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّىٰ یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ؛[ انعام: آیه 68.] و چون کسانی را ببینی که در آیات ما به یاوهگوئی فرو میروند از آنها روی بگردان تا در سخنی غیر از آن گفتگو کنند.
👌بنابر این، از مجموع این آیات استفاده می شود که مجادله و مراء به حق و به روش حق، صحیح و پسندیده است؛ ولی مجادله و مراء به باطل، بدون علم، به روش نامناسب و بعد از روشن شدن مطلب - برای فرد یا طرف مقابل – نا صحیح و ناپسند است.
🇯🇴 @fatemi222
✋ما گفتوگو میکنیم یا جدل؟
✍ده تفاوت جدل با گفتگو
۱. هدف گفتوگو، این است که من بدانم در ضمیر شما چه میگذرد و شما بدانید که درد من چیست؛ اما جدل، تشنۀ پیروزی است و شهوت استیلا بر غیر دارد.
۲. پایان جدل، دشمنی است و پایان گفتوگو، دوستی. ذهن و زبان جدلیون، در تسخیر سوء ظن به دیگران یا خودخواهی است؛ اما گفتوگو، راهی است برای کاستن از افتراقها و سوءتفاهمها. گفتوگو ما را به یکدیگر نزدیکتر میکند و جدل، دورتر و دشمنتر. گفتوگو، اگر گرهی نگشاید، گره را کورتر نمیکند.
۳. در گفتوگو، میان اندیشه و صاحب اندیشه فرق میگذاریم. یعنی مخالفت ما با اندیشهای، به دشمنی ما با صاحب آن اندیشه نمیانجامد.
۴. در گفتوگو میکوشیم که حرف دیگری را بفهمیم و در جدل میکوشیم که حرف خود را در گوش او فرو کنیم.
۵. اهل جدل، درد حقیقت ندارند. از همین رو هیچگاه به هیچ خطایی یا جفایی اعتراف نمیکنند. اما در گفتوگوی سالم، طرفین گهگاه میپذیرند که در فلان مسئله خطا کردهاند یا دچار غفلت یا مبالغه شدهاند یا تند رفتهاند.
۶. جدل، استثمار گفتوگو است؛ یعنی گفتوگو در جدل، بهانهای بیش نیست. بدین رو اهل جدل، گاهی این بهانه را وامینهند و از ابزاری دیگر استفاده میکنند که هیچ سنخیتی با گفتوگو ندارد؛ مانند زورگویی و تهدید و نصیحت و افشاگری و تجاوز به حریم خصوصی افراد.
۷. جدلگرایان، معمولا زبانی درشتگو و پر از نیش و کنایه دارند؛ اگرچه هر درشتگویی جدلگرا نیست و هر جدلگرایی درشتگو نیست.
۸. جدل گذشتهگرا است؛ اما گفتوگو آیندهساز است. در جدل، شما از راهی دفاع میکنید که آن را طی کردهاید؛ اما در گفتوگو راهی را میجویید که آینده را بسازد. از همین رو گفتوگو پیشرونده است؛ اما جدل، هر بار به نقطۀ آغاز برمیگردد.
۹. در گفتوگو میکوشیم که چیزی بیاموزیم؛ در جدل، کوشش ما بیشتر برای آن است که دیگران را شیرفهم کنیم.
۱۰. سماجت و افراط در پیگیری مباحث، از نشانههای اهل جدل است. اهل گفتوگو به همان آسانی که وارد گفتوگو میشوند، آن را رها میکنند و میدانند که کجا و کی باید کنار بکشند؛ اما جدلیون تا بالا بردن پرجم پیروزی و اعتراف خصم به شکست، دستوپا میزنند.
#جدل
#غرور
#تواضع
🇯🇴 @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ دلتنگی ویژه دهمین سالگرد شهادت حاج حسن طهرانی مقدم
🇯🇴 @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 ویدئوی جدید از حماسهسازی مجاهدان قسام
🌹تمام معادلات جنگهای چریکی دنیا را بر هم زده اند...
ما شا الله و این قدرت ایمان است.
🌹بدون تردید میگم، مقاومت امروز در برابر رژیم صهیونسیتی، یکی از نتایج بسیار مهم ۸ سال دفاع مقدس است...شادی شهدا و سلامتی رزمندگان اسلام صلوات هدیه کنید
🇯🇴 @fatemi222
⁉️ نگاه نکردن به #نامحرم فایده ای هم دارد؟
🔻1⃣رهایی #قلب از حسرت💔
👈کسی که چشم👀 خود را برای دیدن نامحرم آزاد می گذارد حسرتش💘 بیشتر می گردد.
👈آنچه را چشم به قلب انتقال🔃می دهد مضر است، چون چشم چیزهایی را می بیند که رسیدن به آن، مقدور نیست❌ او نمی تواند صبر کند و این نهایت رنج است.😭
🔻2⃣نورانی شدن قلب💖
👈چشم پوشیدن🙈 از نامحرم قلب را روشن می سازد و این درخشش در چشم، روی دیگر اعضای بدن نمایان می گردد.
🔻3⃣غلبه💪بر نفس
👈این عمل یک خوشحالی روانی به قلب می دهد که از لذت نظر به نامحرم به مراتب خوبتر و زیباتر است، چون این شخص با دشمن خود یعنی #شیطان👹 قهر نموده، #شهوت خود را لبیک نگفته🔞 و بر نفس خود غالب آمده است.
🇯🇴 @fatemi222
💠 ۶ راهکار قرآنی برای مقابله با جنگ شناختی ترکیبی در سورهی حجرات
1-از رهبری جامعه پیشی نگیرید. (حجرات آیه1)
2- صدای خود را بالاتر از صدای رهبری قرار ندهید. (حجرات آیه 2)
3-اگر فاسقی برای شما خبری آورد در مقام تحقیق و تبیین برآیید، بهراحتی قبول نکنید.(حجرات آیه 6)
4-اگر نزاعی بین مؤمنین رخ داد آتش بیار معرکه نباشید بین آنها صلح و آشتی برقرار کنید. (حجرات آیه 10)
5-مبادا گروهی از شما گروهی دیگر را مسخره کنند.(حجرات آیه 11)
6- از بسیار گمانها دوریکنید، زیرا برخی گمانها گناه است. در کار یکدیگر تجسس نکنید. غیبت یکدیگر را هم نکنید.(حجرات آیه 12)
🇯🇴 @fatemi222
🇮🇷دکتر یوسف الحاضری:
در یک اجلاس عربی و اسلامی، هیچ کس یک آیه قرآنی را نخواند مگر رئیس جمهور ایران که سخنانش مملو از آیات قرآن به نشانه افتخار به هویت دینیاش بود.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌹 د.يوسف الحاضري (
قمة عربية اسلامية لم يقرأ احدهم آية قرآنية واحدة الا رئيس #إيران الذي امتلأت كلمته ايات قرآنية كإعتزاز بهويته الدينية
#د_يوسف_الحاضري
🇯🇴 @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویر لندن در حمایت از فلسطین فقط با این موزیک معروف که گذاشتم کیف میده ✌️😀
#خیزش_لندن
🇯🇴 @fatemi222
قدرت واقعی را، ایمان و توکل به خدا میدانست، روی هر موشکی که پرتاب میکرد، آیه شریفه «و ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمى» را حک کرده بود...
🍃به مناسبت سالگرد شهید طهرانی مقدم
روحش شاد و نامش جاودان باد.
࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
🇯🇴 @fatemi222
🔺پنج دلیل دوست داشتنی بچه ها از نظر پیامبر اکرم صلی الله علیه قال رسول الله(صلی الله علیه و آله):
🔹حبُّ الصِّبیانَ لِخَمسٍ : اَلاوَّلُ : اَنـَّهُم هُمُ البَکّاؤونَ وَالثّانى : یَتَمَرَّغونَ بِالتُّرابِ وَ الثّالِثُ : یَختَصِمونَ مِن غَیرِ حِقدٍ وَ الرّابعُ : لا یَدَّخِرونَ لِغَدٍ شَیئا وَ الخامِسُ : یُعَمِّرونَ ثُمَّ یُخَرِّبونَ.
🔹پیامبر اکرم صلی الله علیه فرمودند: من بچه ها را به پنج دلیل دوست دارم:
🔹اول آنکه بسیار گریه می کنند ( گریه کلید بهشت است).
🔹دوم آنکه با خاک بازی می کنند ( تکبر ندارند).
🔹سوم آنکه با یکدیگر دعوا می کنند ولی زود آشتی می کنند ( کینه به دل نمی گیرند).
🔹چهارم آنکه چیزی برای فردا ذخیره نمی کنند ( طمع ندارند).
🔹پنجم آنکه خانه می سازند سپس آن را با دست خود خراب می کنند ( دل بسته به دنیا نیستند).
🔺 منبع: مواعظ العددیه؛ صفحه ۲۵۹
🇯🇴 @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراقب آسیبهای اجتماعی باش...
این آسیبها عموماً از یک نقطه شروع میشوند!
🇯🇴 @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سبک بال باشید...
خود را از متعلقات دنیایی رها کن....
آماده ظهور باشیم
🇯🇴 @fatemi222
منبرک فاطمی
✋ما گفتوگو میکنیم یا جدل؟ ✍ده تفاوت جدل با گفتگو ۱. هدف گفتوگو، این است که من بدانم در ضمیر شما
✋آداب جدال و احتجاج
1. توكل و استعانت از خدا
🔸بر مؤمن و مسلمان لازم است كه در هنگام بحث و مناظره با مخالفين از خداوند در شفاف ساختن حقايق در گفتگوها استعانت جويد.«و ترجون من الله ما لايرجون...»(نسا:آيه104)؛شما[مؤمنين] چيزهايي از خدا اميد داريد كه آنها اميد ندارند.
🔸امام سجاد(عليه السلام) در دعاي مكارم الاخلاق مي فرمايد:پروردگارا! بر محمد و آلش درود فرست... و من را بر كسي كه با من بحث كند زباني گويا ده...(مفاتيح الجنان:دعاي مكارم الاخلاق).
🔸امام رضا (عليه السلام) نيز براي مناظره كردن وضو گرفت و با مخالفين وارد بحث شد (التوحيد:ص419).
2. پيروي از معيارهاي عقلي و علمي
🔸در اسلام پيروي از معيارهاي عقلي و علمي مورد توجه قرار گرفته و عقل و منطق، جايگزين زور و تزوير است. خداوند متعال در قرآن كريم بارها مخالفين را مخاطب قرار داده است، و به پيامبر اكرم دستور مي دهد كه:«قل هاتوا برهانكم ان كنتم صادقين »(بقره:آيه111)؛ به آنان بگو: اگر راست مي گوييد، دليل و برهانتان را بياوريد.
🔸امام رضا(عليه السلام) در مناظره با نصراني، ضمن دعوت به تعقل و انصاف ،هيچ گاه عصباني نشد:
سل عما اردت، فاعقل عما سالت عنه.هر چه مي خواهي بپرس، و در جواب من دقت كن و آن را بفهم (التوحيد:ص429 ـ 430).
3. رعايت آداب و ارزش هاي اخلاقي
🔸اخلاق گفتگو، از نظر اسلام، موضوع با اهميتي است. بسياري از مواقع براهين عقلي به دليل رعايت نكردن كامل جنبه اخلاقي گفتگو، موفق به كشف حقايق نمي شوند. احترام به طرف مقابل، برخورد نيكو و صادقانه و همراه با انصاف و چنگ زدن به رهنمود هاي اخلاقي قرآن و سنت ،بسيار مفيد و سازنده است.
3 ـ احترام به طرف مقابل بحث
پيامبراكرم ( صلي الله عليه و آله) در مناظره با عبدالله مخزوني ابتدا به سخنان او گوش مي دهد و همين كه ساكت مي شود او را به بيان عقايدش ترغيب مي كند، و بارها از او مي پرسد:
آيا چيزي ازكلامت باقي مانده است؟ (الاحتجاج:ج1ص42).
🔸ابن ابي العوجاء زنديق عصر امام صادق(عليه السلام) درباره ايشان مي گويد: او ابتدا حرفهاي ما را مي شنود، و هيچ وقت در صحبت با ما، بد زباني نمي كند و جز پاسخ حرفهاي ما، سخن اهانت آميزي نمي گويد.
🔸با كمال بردباري و متانت به سخن ما گوش ميدهد و از ما مي خواهد كه هر چه دليل بر عقيده خود داريم، بياوريم. پس از اينكه حرف ما تمام شد در حاليكه ما به خيال خود او را محكوم كرده ايم شروع به صحبت مي كند و با چند كلمه كوتاه تمام حرفهايي را که زده ايم، باطل مي سازد و با استدلال هاي متين خود، راه هر گونه بهانه جويي را بر ما مي بندد، به طوري كه نمي توانيم پاسخهاي او را رد كنيم(بحارالانوار:ج3ص58).
4) خويشتن داري از تندي(قول لَين)
🔸خداوند متعال به موسي دستور ميدهد كه با هارون به سوي فرعون بروند و با گفتاري نرم او را به سوي خود بخوانند:
«اذهبا الي فرعون انه طغي فقولا له قولاً ليناً لعله يتذكر او يخشي» (طه: آيات 43 ـ 44)؛ به سوي فرعون برويد كه طغيان كرده است، سپس به نرمي با او سخن بگوييد، شايد متذكر شود يا (از خدا) بترسد.
حداقل فايده اينگونه سخن گفتن اين است كه همان بار اول طرف را وادار به مقابله نمي كند. خداوند متعال در جاي ديگر خطاب به پيامبر اسلام مي فرمايد:«فبما رحمه من الله لنت لهم و لو كنت فظاً غليظ القلب لا نفضوا من حولك...»(آل عمران:آيه 159)؛ به بركت رحمت الهي در برابر آنان(مردم) نرم و مهربان شدي! و اگر خشن و سنگدل بودي از اطراف تو پراكنده مي شدند...
بنابراين خويشتن داري از اصيل ترين آداب مناظره است.
5)ضرورت رعايت انصاف
مناظره كننده بايد امكاناتي براي طرف مقابل بوجود آورد تا آنچه در ذهن فراهم آورده به كار گيرد و ايراد نمايد. امام رضا(عليه السلام) در مناظره به مخالفين، هر جا جمله درستي از طرف مقابل مي شنيد فوراً تأييد مي كرد و مي فرمود:«صدقت» (التوحيد:ص429) و گاهي مي فرمود:الآن جئت بالنصفه. اكنون كلام به انصاف راندي(الاحتجاج: ج2ص426).
و بدين وسيله شخص را ترغيب مي كرد سؤالش را ادامه دهد.
#جدل
#غرور
#تواضع
🇯🇴 @fatemi222
✍️یکی از نشانه تواضع ترک جدل هست.
https://eitaa.com/fatemi222/11040
1-جدل در روایات
https://eitaa.com/fatemi222/11084
2-جدل در آیات
https://eitaa.com/fatemi222/11085
3-ده تفاوت گفتگو با جدل
https://eitaa.com/fatemi222/11086
4-آداب جدال و احتجاج
https://eitaa.com/fatemi222/11097
تواضع-جدل.pdf
465.9K
+درجات تواضع
+ثمرات تواضع
+نشانه های تواضع
+ده تفاوت جدل با گفتگو
✍️آنچه امروز در جلسه اخلاق طلاب گنابادی مطرح شد.
https://eitaa.com/fatemi222/11098
سلام حاج آقا منبر در رابطه با موضوع شوخی(شوخی بیجا. آثار شوخی زیاد. ...) میخواستم شما احیانا ندارین؟