eitaa logo
منبرک فاطمی
6.1هزار دنبال‌کننده
992 عکس
888 ویدیو
1.3هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️امرمعروف و نهی منکر ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز @a_f_133 🔺فهرست + تبلیغات شما و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅نکات و شبهات انتخابات ۱_ما بی طرف هستیم ؟! ۲_نماز میخوانم ولی شرکت درانتخابات نه ۳_آقای قرائتی:پای هر سختی ننشینیم پنج نکته در باره انتخابات ۴_بدانید جمهوری اسلامی حرم ۵_حکم جهادصادر شده تاکید رهبری https://eitaa.com/fatemi222/3447 ۶_جلوه‌های دفاع از حق(سه جلوه) ۷_حالا مگه یک رای چه تاثیری داره؟ ۸_چهار ویژگی شهید مدرس ونماینده شما ۹_دو عامل بسیار مهم در هلاکت جامعه جایگاه انتخابات در کلام رهبری ۱۰_کمپین تواصی ۱۱_انگیزه سازی در انتخابات در کشوری آزادی نیست؟ چرایی شرکت در انتخابات؟ آیا رای ندادن نشانه اعتراض به حاکمیته در کشوری آزادی نیست، هشت پیشنهاد ساده برای دعوت به رای راهکارهای تقویت مشارکت حداکثری چرا رای؟چون... تاکتیک برای بحث سیاسی (مباحثی از قبل)شناخت صحنه پاورپوینت بصیرتی انتخابات مجلس پاور پونت ویژه انتخابات ره توشه ویژه انتخابات پاسخ به مهمترین شبهات انتخاباتی منبرکهای انتخاباتی پاور انتخاب مطلوب چرا شرکت در انتخاباتی که معلومه احکام انتخاباتی روی هر نکته و شبهه بزنید جواب نشون داده می شود 🇮🇷ویژه نامه دهه فجر و انتخابات 👇 https://eitaa.com/fatemi222/12076
پیروزی شیرین یوزهای ایرانی بر سامورایی‌های ژاپنی
خدایاشکرت
👓 الان‌اگه برعکس بود: بابا اونها حرفه‌ای هستن مثه ما نیستن! بابا اونها برنامه دارن مثه ما نیستن بابا اونها سوباسا دارن مثه ما نیستن!.... ❗️ خودتحقیری بدترین مریضی دنیاست! 🍃🌹🍃 @fatemi222
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه | مکانیسم تأثیر «ذکر حقیقی» و اُنس با خدا، در کنترل انواع ۱ـ ها ۲ـ دیگران و شیطان ۳ـ دنیا و آخرت با تحلیل قصه‌های قرآن! 🍃🌹🍃 @fatemi222
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️عنایت ویژه امام زمان(عج) با انجام سه عمل بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 🍃🌹🍃 @fatemi222
بسته احکام انتخاباتی ارائه می‌شود👇 سه نکته در باره انتخابات https://eitaa.com/ahkam31/1958 اجازه شوهر https://eitaa.com/ahkam31/1959 انتخاب اشتباه https://eitaa.com/ahkam31/1962 اکر اصلح را نشناسیم https://eitaa.com/ahkam31/1963 وظیفه مردم در قبال انتشار دروغ و شایعه در انتخابات https://eitaa.com/ahkam31/1966 وظیفه روحانیون و خواص در شناسایی اصلح در انتخابات https://eitaa.com/ahkam31/1968
👓 این ژاپن شاد رتبه دوم خودکشی در بین کشورهای توسعه یافته را داره! در حالی که ایران رتبه ۱۵۵ رو داره! ❗️ وقتی داعش یک خبرنگار ژاپنی رو دستگیر کرد و جلوی دوربین سرش رو ب_رید موجی از حقارت در مردمش ایجاد شد، از اینکه چرا کشور ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم ارتش مستقل نداره که بتونه از حقوق شهروندانش و حیثیت کشورش دفاع کنه، توی همون مقطع هم آمار خودکشی هاشون دوباره رفت بالا🙂 ❗️ اما علت اصلی خودکشی این مردم شاد دقیقا همونیه که مزدک میرزایی گفت؛ مشکلات اقتصادی و هزینه بالای پزشکی و افسردگی و مشکلات اخلاقی خانوادگی... پ ن: دم بچه هامون گرم! تودهنی از این محکم تر نمیشد به این مردک زد!😁 🍃🌹🍃 @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اسیر شیطان ♦️حضرت موسی (علیه‌السلام) در جایی نشسته بود، ناگاه ابلیس که کلاهی رنگارنگ بر سر داشت نزد موسی آمد. وقتی که نزدیک شد، کلاه خود را برداشت و مؤدبانه نزد موسی (علیه‌السلام) ایستاد. ♦️موسی (علیه‌السلام) گفت: تو کیستی؟ ابلیس گفت: من ابلیس هستم! ♦️موسی (علیه‌السلام) گفت: آیا تو ابلیس هستی؟ خدا تو را از ما و دیگران دور گرداند! ابلیس گفت: من آمده‌ام به خاطر مقامی که در پیشگاه خدا داری، بر تو سلام کنم! ♦️موسی (علیه‌السلام) گفت: این کلاه چیست که بر سر داری؟ ابلیس گفت: با رنگ‌ها و زرق و برق‌های این کلاه، دل انسان‌ها را می‌ربایم. ♦️موسی (علیه‌السلام) گفت: به من از گناهی خبر ده که اگر انسان آن را انجام دهد، تو بر او چیره می‌شوی و هر جا که بخواهی، او را می‌کشی. ابلیس گفت: اذا اعجبته نفسه و استکثر عمله، و استصغر فی عیبه ذنبه؛ ⏺سه گناه است که اگر انسان گرفتار آن بشود، من بر او چیره می‌گردم: 1- هنگامی‌که او، خودبین شود و از خودش خوشش آید؛ 2- هنگامی‌که او عمل خود را بسیار بشمارد؛ 3- هنگامی‌که گناهش در نظرش کوچک گردد. 📚 اصول کافی، ج 2، ص 262 🇮🇷ویژه نامه دهه فجر و انتخابات 👇 https://eitaa.com/fatemi222/12076
🔴 انقلابی پشیمان، مانند روزه‌داری است که قبل از غروب افطار کند ♦️رهبر معظم انقلاب:راه انقلاب، راهى است كه احتياج دارد به عزم، به ايمان، به ثبات قدم. بعضى اين ثبات قدم را دارند، بعضى در بين راه برميگردند؛ البته اينها به ضرر خودشان عمل ميكنند. ♦️ آن کسانی که از راه انقلاب برگردند، مثل کسانی هستند که در تابستان روزه گرفته‌اند و تا اواخر روز، روزه را حفظ میکنند، اما یک ساعت به غروب، طاقتشان تمام میشود؛ افطار میکنند. ♦️این مثل همان کسی است که از اولِ روز، روزه نگرفته است. باطل کردن روزه در هر زمانی از ساعات روز باشد، ابطال روزه است. ۸۷/۳/۱۴ 🔺برنامه معرفتی صالحین👇 https://eitaa.com/fatemi222/11639
نکاتی از زندگی امام کاظم علیه السلام https://eitaa.com/fatemi222/2429
soud2.pdf
5.59M
صعود چهل ساله ۲ نظام_و_جمهوری_اسلامی 🍃🌹🍃 @fatemi222
شاخص های سنجش معنویت در انقلاب اسلامی.pdf
452.5K
🌀 شاخص های سنجش معنویت در انقلاب اسلامی ایران ✍️ بیان مسئله: 🔻یکی از پرسش های اساسی که در جامعۀ ما مطرح می گردد این است که آیا معنویت مردم ایران قبل از انقلاب اسلامی با بعد از انقلاب اسلامی افزایش یافته است یا روند رو به نزولی پیدا کرده است؟ 🔻مردم در دوران انقلاب اسلامی نسبت به دوره گذشته معنوی تر شده اند یا معنویت آنها کاهش پیدا کرده است؟ 🔻اساسا معنویت مردم ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه تغییری کرده است؟ 📋 فهرست بحث: 🔻شاخص اول: توجه به وضع گذشته 🔻شاخص دوم: موانع پیشرفت معنوی 🔻شاخص سوم: محدودۀ دخل و تصرف حکمرانی در معنویت جامعه 🔻شاخص چهارم: نقش حالات روحی مردم در سنجش معنوی 🔻شاخص پنجم: تفاوت ارزشمندی عناصر مقوم معنویت جامعه 🔻وزنۀ ولایت در سنجش معنویت جامعه ✅بررسی معنویت در دوران پهلوی ✅برخی از دستاورهای معنوی انقلاب اسلامی: 1️⃣. شهادت پروری 2️⃣. حضور میلیونی جوانان در زیارت اربعین و مراسمات دینی ✅موانع تراشی نظام سلطه برای معنویت زدایی از مردم ایران ✅ابعاد جهانی آثار و برکات معنوی انقلاب اسلامی ✅«انقلاب اسلامی» سرآغاز امواجی از معنویت در جهان بشریت 🇮🇷ویژه نامه دهه فجر و انتخابات 👇 https://eitaa.com/fatemi222/12076
در ادامه مبحث بالا ویژه معنویت، به ادرس زیر هم میشود مراجعه کرد👇 https://eitaa.com/fatemi222/5065
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتکاف بصیرتی مشهد با حضور استاد راجی 🍃🌹🍃 @fatemi222
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
انواع جهاد و اولویت جهاد امروز 🍃🌹🍃 @fatemi222
📜 حکومت، ضرورت و مشروعیت ▫️یک نگاه به استناد روايتِ‌: «كُلُّ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ‌»: هر پرچم و هر جريانى را كه در دوران غيبت برافراشته شده و قيام نمايد حتى اگر مقبوليت هم داشته باشد، بدون مشروعيت و طاغوت مى‌داند. ▫️استاد به اين نگرش اين‌گونه پاسخ مى‌دهند: آن‌جا كه پذيرش جهانى براى حكومت مهدى نيست، نمى‌توان از پذيرش‌هاى مقطعى و منطقه‌اى چشم پوشيد، بلكه بايد از اين امكان استفاده كرد و به زمينه‌هاى بيشتر و گسترده‌تر دست يافت. ▫️ آن چه در اين روايت نفى شده اين است كه در اين مرحله به خويشتن دعوت كرد و از معصوم چشم پوشيد، كه دعوت به خويشتن و بالا بردن پرچم و استقلال در حكومت، همان طاغوت‌تراشى و حمايت و دعوت به طاغوت است. ▫️بنابراين، تلاش براى تشكيل حكومتى كه به معصوم دعوت نموده و زمينه‌ساز حاكميت او باشد ضرورى و مشروع است و آن چه نامشروع مى‌باشد دعوت به خويش است. ✍🏻 عین‌صاد 📚 | ص ۱۳ #️⃣ 🇮🇷ویژه نامه دهه فجر و انتخابات
سحر انشالله
یکی از پرسش های مهم در زندگی امام کاظم (ع) این است که چرا آن حضرت دست به قیام مسلحانه نزد؟ در پاسخ می گوییم: وضع سیاسی و اجتماعی عصر امام نشان می دهد که شرایط برای قیام مسلحانه فراهم نبوده است، زیرا در روزگار بنی عباس به ویژه هارون، عرصه چنان بر اهل بیت (علیهم السلام) تنگ بود که کسی توان فعالیت سیاسی و حتی فرهنگی نداشت. راویان حدیث جرئت نداشتند آشکارا از امام کاظم (ع) نام ببرند و مطالب گران بهای تفسیری، فقهی، عرفانی و علمی او را نقل کنند. به همین دلیل آنان آثار گران بها و مطالب مستند حضرت را به صورت کنایه و اشاره می نوشتند و برای یک دیگر می خواندند، و با عبارت های زیر از امام یاد می کردند: سمعت ابا ابراهیم، سمعت ابا الحسن، روی عن العبد الصالح، قال العالم او السید، حدثنی الرجل و یا کتبت الیه... . از سوی دیگر، سیاست و مشی حکومت ، ستیز با شیعه بود. ضمن این که نظام استبدادی بنی عباس از موسی بن جعفر (ع) و پیروانش وحشت داشت و کینه و حسد خویش را از راه های مختلف نشان می داد. هارون نیز روش هادی را ادامه داد و فدک را غصب کرد و نگذاشت منافع آن به حضرت موسی بن جعفر (ع) و اهل بیت برسد. او با گماردن مأموران ویژه، ارتباط مالی امام و شیعیان را قطع کرد تا جایی که آن بزرگوار بارها از سختی معیشت خویش می نالید. افزون بر آن، هارون هر از گاهی برای آن حضرت مزاحمت فراهم می کرد و او را از مدینه به بغداد و یا بصره منتقل می نمود و به بهانه این که مردم را به سوی خود می خواند و کارش به اختلاف و خون ریزی می انجامد، به زندانش می افکند. هارون در سال 170 ه.ق در برابر قبر پیامبر خدا (ص) برای فریب افکار عمومی چنین گفت: ای پیامبر خدا! برای کاری که تصمیم گرفته ام انجام دهم از تو پوزش می طلبم؛ می خواهم موسی بن جعفر (ع) را زندانی کنم، زیرا او مردم را به خویش دعوت می کند و با این کار در پی اختلاف میان امت تو و ریختن خون آنهاست. به هر روی، وضع جامعه عصر امام کاظم (ع) به گونه ای بود که قیام مسلحانه ره به جایی نمی برد. به همین دلیل آن حضرت تصمیم گرفت از راه های دیگری با حکومت طاغوت مبارزه کند، که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می کنیم نکاتی از زندگی امام کاظم علیه السلام https://eitaa.com/fatemi222/2429
شیوه‌های مبارزه سیاسی امام کاظم (ع) با چهار خلیفه 1- فرهنگ سازی برای تشکیل حکومت خلفای معاصر امام از جمله هارون می دانست که امام کاظم (ع) و پیروانش، وی را غاصب خلافت پیامبر و زمام دار ستم گری می دانند که با زور و قدرت، سرنوشت مسلمانان را در دست گرفته است و اگر روزی قدرت را به دست آورند، در نابودی حکومت او لحظه ای درنگ نخواهند کرد. از سوی دیگر، دشمنان نیز می دانستند که امام در صدد تشکیل حکومت است و آن را حق خود می داند. از این رو نسبت به آن حضرت، حساس و در صدد از بین بردن او بودند. در مقابل، امام کاظم (ع) نیز از راه های مختلف سعی می کرد فرهنگ تشکیل حکومت اسلامی در جامعه نهادینه شود. این امر بسیار مهم بود، زیرا این اندیشه به وجود می آمد که حکومت از آنِ خاندان پیامبر است و بنی عباس، آن را غصب کرده اند. گفت و گوی زیر که میان پیشوای هفتم و هارون رخ داده به خوبی از اهداف عالی امام در زمینه تشکیل حکومت اسلامی و نیز از نیات پلید هارون، پرده بر می دارد. روزی هارون (شاید به منظور آزمایش و کسب آگاهی از آرمان امام هفتم) به آن حضرت اعلام کرد که حاضر است «فدک» را به او برگرداند. امام (ع) فرمود: در صورتی حاضرم فدک را تحویل بگیرم که آن را با تمام حدود و مرزهایش پس بدهی. هارون پرسید: حدود و مرزهای آن کدام است؟ امام فرمود: اگر حدود آن را بگویم هرگز پس نخواهی داد. هارون اصرار کرد و سوگند یاد نمود که این کار را انجام خواهد داد. آن گاه امام حدود آن را چنین تعیین فرمود: حدّ اولش، عدن؛ حدّ دومش، سمرقند؛ حدّ سومش، آفریقا و حدّ چهارمش مناطق ارمنیه و بحر خزر است. هارون که با شنیدن هر یک از این حدود، تغییر رنگ می داد و به شدت ناراحت می شد، نتوانست خود را کنترل کند و با خشم و ناراحتی گفت: در این صورت چیزی برای ما باقی نمی ماند. امام فرمود: می دانستم که نخواهی پذیرفت و به همین دلیل از گفتن آن امتناع داشتم. نکاتی از زندگی امام کاظم علیه السلام https://eitaa.com/fatemi222/2429
2- نفوذ در حکومت یکی از روش های بسیار مهم مبارزه امام، نفوذ در حکومت غاصب بود. این روی کرد هم موجب حفظ شیعیان می شد و هم امام از سیاست های حکومت آگاهی می یافت، و در سمت و سوی مبارزه امام و شیعیان تأثیرگذار بود؛ بدین معنا که راه کارهای مناسبی برای مبارزه علیه حکومت و حفظ شیعیان پیش بینی می نمودند. بدین منظور امام برای سامان دادن به مبارزات سیاسی و حمایت از نیروهای شیعی، برنامه‌ای تدارک دید که بر اساس آن نیروهای فعال و مطمئن، در مسئولیت‌های کلیدی حکومت قرار می گرفتند که یکی از اعضای فعال آن، «علی بن یقطین» بود. او بارها از امام (ع) خواست که اجازه دهد از مسئولیت‌های خویش در حکومت بنی عباس کنار رود، لکن امام (ع) بدان رضایت نداد و او را با کلمات زیر دل گرم نمود که شاید خداوند به وسیله تو شکسته احوالی ها را جبران و آتش فتنه مخالفان را از دوستان خویش دفع کند. بعضی از ثمرات نفوذ افراد مؤمن در دستگاه خلافت جور بدین قرار است: - رساندن اطلاعات داخلی حکومت به امام علیه السلام مرحوم مجلسی می نویسد: زمانی که قیام شهید حسین (فخ) سرکوب شد، سرهای آنان به همراه عده ای اسیر برای موسی فرزند مهدی، از خلفای بنی عباس، فرستاده شد. او دستور داد که اسرا کشته شوند و از دیگر علویان سخن به میان آورد تا این که به نام امام موسی بن جعفر (ع) رسید و با خشم زیاد اظهار داشت که حسین (فخ) به دستور او قیام کرده است، زیرا او وصی این خاندان است. خدا مرا بکشد اگر او را زنده نگه دارم. در این زمان بود که علی بن یقطین، واقعه را به صورت مکتوب به حضور امام تقدیم داشت و آن حضرت را از این تصمیم با خبر نمود. - پشتیبانی مالی از امام علیه السلام مرحوم کشّی در رجال خود می نویسد: علی بن یقطین، نامه ها و اموال فراوانی را توسط دو نفر از معتمدان خویش برای امام ارسال کرد. قرار ملاقات در بیرون مدینه در محلی به نام «بطن الرمه» بود. امام شخصاً طبق قرار در آن مکان حضور یافت و اموال را از آنان تحویل گرفت. سپس نامه هایی از آستین خود بیرون آورد و فرمود: اینها جواب نامه های شماست، برگردید و آن را به علی بن یقطین برسانید. - کمک مالی به شیعیان علی بن یقطین برای کمک مالی به شیعیان و حمایت از آنان، هر سال عده ای را از طرف خود به حج می فرستاد و به این بهانه، پول‌های فراوانی به آنها می پرداخت. مرحوم قمی از قول یونس می‌نویسد که در یکی از سال‌ها برای علی بن یقطین 150 حج‌گزار برشمردند. هم چنین در مواردی که شیعیان می بایست مالیات بپردازند به ظاهر از آنها می گرفت، ولی به صورت پنهانی به آنان بر می‌گرداند. نکاتی از زندگی امام کاظم علیه السلام https://eitaa.com/fatemi222/2429