eitaa logo
تکلیف بزرگ
559 دنبال‌کننده
548 عکس
520 ویدیو
173 فایل
🔸ارتباط @alam_yalam_beanallaha_yara @ste_gonabad5 جهت #روشنگری واجب فراموش شده.و #مطالبه گری فهرست کلی: https://eitaa.com/fatemi5/2772
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 امام جواد علیه السلام میفرمایند : مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبیحاً کانَ شَریکاً فیهِ. (بحارالانوار، ج75، ص82)هر که کار زشتى را تحسین و تأیید کند، در [عِقاب]آن شریک است. 🔻گاهی وقتها در اجتماع های کوچک یا بزرگ میبینیم که فردی کار حرام یا قضاوت بدون استنادی را مطرح میکند ، یا اظهار نظر باطلی نسبت به مسئله ای دارد و مستمعین هم بدون اینکه واکنشی در برابر او نشان دهند سکوت اختیار میکنند و با سکوت و سر تکان دادن او را همراهی می‌کنند یا اینکه به جهت دلیل دیگری ، با وجود اینکه میدانند حرفهای گوینده دلیل یا استناد موجهی ندارد ، او را تایید و تحسین میکنند . ▪️آنچه در این جنس روایات میتوان فهمید این است که کسانی که تحسین کنند گناه را در گناه شریکند . 🚨خصوصا تحسین گناه در فضای مجازی و اجتماعی در غالب به اصطلاح مرسوم لاتینی لایک کردن عینیت بیشتری پیدا میکند . 🔻کسی که به جنایتی راضی باشد، در آن شرکت نموده است. چنان که امیرمؤمنان علی (علیه‌السّلام) در فرازی از یکی از خطبه‌ها( خطبه ۲۰۱ ) می‌فرماید: «ناقه صالح را تنها یک نفر به هلاکت رسانید، ولی خداوند همه را مشمول عذاب ساخت، چرا که همه آنها به این امر رضایت دادند.» 🔻امام رضا علیه السلام فرمود: « اگر کسی در شرق عالم قتلی انجام دهد و دیگری در غرب عالم راضی به آن قتل باشد در پیشگاه خدا شریک قاتل خواهد بود»وسائل الشیعه ج16 ص139 🔻امام صادق علیه السلام فرمود: « کسی که ظلم کند و کسی که او را یاری کند و کسی که راضی به ظلم آنان باشد هر سه در گناه شریکند»الکافی ج2 ص333 ▪️بنابراین نه تنها شرکت در عمل یا تهیه مقدمات و اعانت بر اثم سبب شرکت در نتیجه است بلکه رضایت قلبی نیز همین کار را می کند لذا در زیارت اربعین می خوانیم: « خداوند لعنت کند گروهی را که جنایت جانیان را در کربلا شنیدند و به آن رضایت دادند»(زیارت اربعین امام حسین علیه السلام ) @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود: شاه مردان باکلام 🌼🌺🌸 @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
شاه مردان.pdf
203.2K
سرود: شاه مردان متن @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
1.ppsx
1.78M
پاورپوینت نشانه هایی از خدا (قسمت اول) 📎 📎 📎 @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
خدای مهربونن در قرآن درباره مهربانی خدا می خوانیم که: إِلَّا مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُولَٰئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا مگر کسانی که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند، که خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدّل می‌کند؛ و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است! خداوند به لطف و کرمش، بعد از توبه کردن و اظهار پشیمانی ، گناهان او را محو مى کند، و به جاى آن ثواب برای شخص توبه کننده می نویسد. خدا می‌گوید: گناه کردی، به احدی نگو. به خودم بگو تو را می‌بخشم. نمی‌گوید: دیر می‌بخشم، «سریع الرضا»، زود هم راضی می‌شوم. نمی‌گوید: می‌بخشم. می‌گوید: همان گناه را تبدیل به ثواب هم می‌توانم بکنم. امام رضا علیه السلام فرمود: به پیامبر گفته شد: فلانى انسان بدبختى است، زیرا بسیارى از گناهان را مرتکب شده است. پیامبر فرمود: هرگز چنین نیست که شما مى‏ گویید، بلکه او نجات یافت و به حسن عاقبت رسید و گناهانش از بین رفت و به حسنات تبدیل شد. زیرا او روزى از راهى مى ‏گذشت، مؤمنى را دید که عورتش پیدا بود و خود متوجّه نبود. (گویا خواب بوده است) این شخص بدن او را پوشاند و براى آن که خجالت نکشد او را با خبر نکرد، وقتى آن مؤمن متوجّه شد، در حقّ او چنین دعا کرد: خداوند به تو پاداش بسیار عطا کند، آخرت تو را با خیر همراه سازد و در حساب با تو مناقشه و سختگیرى نکند. خداوند دعاى آن مؤمن را در حقّ آن شخص، مستجاب فرمود و او خوش عاقبت شد. وقتى که این مژده‏ پیامبر اکرم به آن گناهکار رسید او از همه‏ى گناهانش توبه کرد و اهل طاعت خدا شد. پس از یک هفته که گروهى از دشمنان اسلام به مدینه حمله کردند، پیامبر دستور دفاع داد، آن مرد نیز همراه با مسلمانان دیگر براى دفاع آماده شد و در درگیرى با دشمنان به شهادت رسید و عاقبتش به خیر وسعادت ختم گردید. بحار، ج 5، ص 155. ایستگاه فکر: آیا با این آیه و روایت ما می توانیم هرگناهی را مرتکب شویم و بعد با توبه کردن و عمل صالح تمام گناهانمان بخشیده شود. 📎 📎 📎 @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 زندگی من و شما 🔻مردی غمزده و نومید از زندگی، از بالای یک ساختمان بیست طبقه خودش را به پایین پرتاب کرد. 🔹همینطور که داشت می کرد، از پنجره به داخل خانه ها نگاه می کرد. ▫️به دلخوشی های کوچک همسایه ها. به عشق های زیبا و آرام و بی صدا، ▫️به ظرافت انگشت های یک زن وقتی با قاشق قهوه را هم می زد، ▫️به جدیت یک مرد وقتی جدول روزنامه را حل می کرد و انگار اگر یک خانه جدول را پر نمی کرد او را می بردند دادگاه!، ▫️به لبخند زیبای یک کودک که آرام خوابیده بود، ▫️به چین های برجسته پیشانی پیرمردی که داشت از تلویزیون فوتبال نگاه می کرد و جوری فریاد می زد که انگار اگر تیم محبوبش پیروز می شد، او را دوباره به جوانی برمی گرداندند و ... 🔺سقوط می کرد و چیزهایی را می دید که هیچوقت توی آسانسور یا پله های آپارتمان ندیده بود. ▫️درست وقتی که به آسفالت خیابان خورد، انگار فهمید برای خارج شدن از زندگی انتخاب کرده است. ▫️در آن لحظه آخر حس کرد، ارزش زیستن را داشت اما دیگر دیر شده بود! 🔴 .... پیش از آنکه به آسفالت خیابان برسیم یادمان بیاید که همین کوچک ارزش زيستن دارد،ارزش و !!! ╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮ @fatemi222 ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
💬❌ آیا سقط بر اثر مشکلات جایز است ؟ ╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮ @fatemi222 ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
سوال⁉️ خداوند متعال در قرآن مي فرمايد: خداوند كسي را نمي دهد مگر اينكه خودش بخواهد اما در جايي ديگري آمده است: خداوند نمي خواهد آنها شوند رابطه اين چيست؟ آيه اي که مورد استناد اين پرسش بود چنين است «انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم»[1] خداوند سرنوشت هيچ قومي و «ملّتي» را تغيير نمي دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند، كه در دو مورد از قرآن با تفاوت مختصري آمده است[2]، يك قانون كلي و عمومي را بيان مي كند، قانوني سرنوشت ساز و حركت آفرين و هشدار دهنده! اين قانون كه يكي از پايه هاي اساسي جهان بيني و جامعه شناسي در اسلام است، به ما مي گويد: مقدرات شما قبل از هر چيز و هر كسي در دست خود شما است و هرگونه تغيير و دگرگوني در خوشبختي و بدبختي اقوام در درجه اوّل به خود آنها بازگشت مي كند.[3] و اين يك سنّت تغيير ناپذير الهي است. فيض و رحمت خدا بيكران و عمومي و همگاني است، ولي به تناسب شايستگي ها و لياقت ها به مردم مي رسد. در ابتدا خدا نعمتهاي مادّي و معنوي خويش را شامل حال اقوام مي كند. چنانچه نعمتهاي الهي را وسيله اي براي تكامل خويش ساختند و از آن در مسير حق مدد گرفتند و شكر آن را كه همان استفادة صحيح است بجا آوردند، نعمتش را پايدار، بلكه افزون مي سازد؛ امّا هنگامي كه اين مواهب وسيله اي براي طغيان و سركشي و ظلم و بيدادگري و تبعيض و ناسپاسي و غرور و آلودگي گردد، در اين هنگام نعمت ها را مي گيرد و يا آن را تبديل به بلا و مصيبت مي كند. بنابراين دگرگونيها همواره از ناحية ما است وگرنه مواهب الهي زوال ناپذير است.[4] پس آنچه كه اين آية شريفه در مقام بيان آن است اين است كه سعادت و خوشبختي و شقاوت و بدبختي همة انسان ها و سرنوشت دنيوي و اخروي آنها را خودشان رقم مي زنند. و خود راه ضلالت و گمراهي و يا هدايت و رستگاري را بر مي گزينند. در مقابل اين آيات، آيات ديگري وجود دارد كه هدايت و ضلالت را به دست خداوند مي داند: «من يهد الله فهو المهتدي و مَن يُضلِل فأولئك هم الخاسرون»[5] آن كس را كه خدا هدايت كند هدايت يافته «واقعي» اوست و آن ها را كه گمراه سازد زيانكاران آنهايند. يا در آية 213 سورة بقره مي خوانيم «و الله يهدي من يشاء الي صراط المستقيم» خداوند كسي را كه بخواهد به راه راست هدايت مي كند. و در آيه 93 سورة نحل آمده است: «ولكن يضلّ من يشاء و يهدي من يشاء» ولي او هر كسي را بخواهد هدايت مي كند و هر كسي را بخواهد گمراه. و شبيه اين تعبير كه هدايت و ضلالت را فعل خداوند مي شمرد و هر دو را به او نسبت مي دهد در بسياري از آيات قرآن مجيد به چشم مي خورد.[6] در مورد اين كه رابطه بين اين دو دسته از آيات و نحوة جمع آنها چگونه بايد باشد، تفاسير مختلفي[7] ارائه شده است. و ما در اين جا دقيق ترين تعبيري كه با همة آيات هدايت و ضلالت سازگار است و همة آنها را به خوبي تعبير مي كند، بي آنكه كمترين خلاف ظاهري در آن باشد را، بيان مي كنيم. هدايت در لغت به معناي دلالت و راهنمائي تؤام با لطف و دقت است[8] و آن را به دو شعبه تقسيم كرده اند: «ارائه طريق» و «ايصال به مطلوب» و به تعبير ديگر «هدايت تشريعي» و «هدايت تكويني». با اين توضيح كه: گاه انسان راه را به كسي كه طالب آن است، با دقت تمام و لطف و عنايت نشان مي دهد، اما پيمودن راه و رسيدن به مقصود به عهدة خود اوست. «هدايت تشريعي، ارائه طريق». ولي گاه دست طالب را مي گيرد و علاوه بر ارائه طريق او را به مقصد مي رساند «هدايت تكويني، ايصال به مطلوب». هدايت تشريعي به معناي ارائه طريق جنبة عمومي و همگاني دارد و هيچ قيد و شرطي در آن نيست. چنانكه در آية 3 سورة دهر آمده «انّا هديناه السبيل اما شاكراً و اما كفوراً» ما راه را به انسان نشان داديم خواه شكر گذاري كند يا كفران. و در آية 51 آل عمران مي خوانيم. و انك لتهدي الي صراط مستقيم: تو همة انسان را به صراط مستقيم دعوت مي كني.[9] 👇👇
🍃🌸 از صدای گذر چنان فهمیدم 🍃🌸 تندتر از آب روان گران می گذرد 🍃🌸 زندگی را ارزش غم خوردن نیست 🍃🌸 آنقدر بخند که ندانی غم چیست 🤣 👌 زندگیتون زیبا و رنگارنگ ╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮ @fatemi222 ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
33.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 آهنگ سلام یا زهرا 🎼 به سبک سلام فرمانده 🌸 عهدمیبندم که حافظ دین وچادرت باشم ╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮ @fatemi222 ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️خوشا آنان که مهدی یارشان بی بهشت جاودان ماوایشان بی داستان تشرف سید کریم محمودی (کفاش) به محضر امام عصر علیه السلام. 📎 📎 📎 ╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮ @fatemi222 ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
Zamani_362883.mp3
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
Ahangaran_362881.mp3
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
Amrica_362882.mp3
امام على عليه السلام: 💠من كانَ لَهُ في نَفسِهِ واعِظٌ كانَ علَيهِ مِن اللّهِ حافِظٌ هر كه واعظى درونى داشته باشد، او را از جانب خداوند نگهبانى است ميزان الحكمه جلد13 صفحه 318 ╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮ @fatemi222 ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 موج کره ای 🇰🇷 💠 جلسه اول 📣 📎 📎 🎧 بی تی اس(BTS) ، اکسو (EXO) ، بلک پینک ( BLACKPINK) 🔴 نفوذ موسیقی کره ای میان دانش آموزان خصوصا دختران ، تدریس شده توسط استاد مجید دهبان @fatemi222
🌸🍃🌸🍃 پنج سفارش فوق العاده زیبا از امیر المومنین علی (ع) به مومنین: شما را به پنج چیز سفارش می کنم که اگر در طلب آنها متحمل رنج زیاد شوید سزاوار است: 1⃣ جز به خدا امیدوار نباشید . 2⃣ غیر گناه خود از چیزی نترسید. 3⃣ اگر چیزی بلد نیستید از گفتن نمیدانم خجالت نکشید. 4⃣ اگر چیزی را نمی‌دانید در یادگیری آن خجالت به خود راه ندهید . 5⃣ همواره صبر پیشه کنید که صبر در ایمان مانند سر در بدن است. بدنی که سر نداشته باشد خیری در آن نیست و ایمانی که صبر نداشته باشد نیز خیر ندارد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ٤٨٢ @fatemi222