eitaa logo
تکلیف بزرگ
566 دنبال‌کننده
608 عکس
619 ویدیو
178 فایل
🔸ارتباط @alam_yalam_beanallaha_yara @ste_gonabad5 جهت #روشنگری واجب فراموش شده.و #مطالبه گری فهرست کلی: https://eitaa.com/fatemi5/2772
مشاهده در ایتا
دانلود
"هر کس، لباس و حجاب زن مسلمان را که یکی از شرایع دین است انکار کند و بگوید: لباس زن، عادت است لذا هر اندازه می‌خواهد را آشکار کند و هر اندازه را می‌خواهد بپوشاند چنین شخصی، یکی از امور قطعی و ضروری دین را انکار کرده است و همانند منکر نماز، زکات و حج است". -شیخ عبدالعزیز طریفی 📚(الحجاب (۷۸-۷۹) )
⭕️ عصبانیت بی حجاب ها از تذکر شنیدن در مشهد حتی در مناطق تفریحی و مرفه شهر 👌 🔹تلاش یکساله گروه های مردمی امر به معروف و بی تفاوت نبودن عده ای از مشهدی ها باعث عصبانیت براندازها از وضعیت حجاب در مشهد شده است ـــــــ * ــــــ فتنه کشف حجاب با حضور در صحنه مردم و اجرای قانون توسط مسئولین جمع خواهد شد 🌱
"امر به معروف و نهی از منکر" 🌻امر به معروف ،کلید خوبی هاست و ماهیت نیکی و نیک آوری دارد.نهی از منکر، چراغ تابنده ای است که ماهیتش نیکی و ضد پلیدی است. 🌻امر به معروف و نهی از منکر ،دوبال برای پرواز و اوج گرفتن به سوی کمال و سعادت. 🌻امر به معروف انتشار خوبی ها و افشاندت بذر نیکی ها در کشتزار جان آدمی است. 🌻امر و نهی دینی ،حضور مثبت اهل ایمان در جامعه است. 🌻ای عزیز ! بدان که امر کنندگان به ه خوبی ها و نهی کنندگان از بدی ها، پیام آوران حق اند که به آینده تو می اندیشند و به سود تو سخن می گویند. 🌻نهی از منکر ، بارش قطرات زلال باران بر سرزمین جان گنهکار است که شعله های گناه را خاموش میسازد و به گسترش تیرگی قلبش پایان میبخشد. 🌻یک دانشجو هم میتواند در محیط درس و علم نهی از منکر کند.آیت الله خامنه ای 🌻تکثیر خوبی ها و خشکاندن مرداب بدی ها با امربه معروف و نهی از منکر شدنی است‌. 🌻امر به معروف و نهی از منکر بر همه ملت واجب است.امام خمینی 🌻منکرات ،هم اخلاقی،هم سیاسی و هم اقتصادی است.همه جا هم ، جای نهی از منکر است.امام خامنه ای 🌻مهربانی،بردباری و موعظه خیرخواهانه ،فردخطاکار را در پذیرش امر و نهی مشتاق تر میسازد 🌻امر به معروف و نهی از منکر یک واجب اسلامی است و باید در میان مردم رایج بشود.آیت الله خامنه ای امر به معروف و نهی از منکر ؟ چرا و چگونه؟؟ امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز واجب و مثل نماز یادگرفتنیست.. میدونستید از زمانی که نماز به شما واجب شده امر به معروف و نهی از منکر هم واجب شده؟!؟🤯😳 میدونستید این واجب قضا نداره؟😢 اگه یکروز نماز صبحت قضا شه خیلی ناراحت میشی ولی سوال اینجاست مگه نهی از منکر واجب نبود مثل نماز چرا برای اون هم ناراحت نشدیم؟؟؟ ꧁꧂🌿꧁꧂🌿꧁꧂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید چند روز پیش چه اتفاقی داخل کانال کمیل افتاده؟ بزرگوارانی که در نشر این مطلب ما رو یاری می‌کنند، در ثواب جهاد تبیین سیره شهدا شریک هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ یارکشی کن آمران وناهیان رو زیاد کنید 👌 امیدوار باشیم به ظهور فقط یه پازل مونده یا علی مدد
شرح ❣امیرالمومنین علیه‌السلام مى فرماید: ▫️وَالاَْمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَوَامِّ، وَالنَّهْيَ عَنِ آلْمُنْكَرِ رَدْعاً لِلسُّفَهَاءِ 💠و امر به معروف را براى اصلاح توده مردم و نهى از منكر را براى باز داشتن بى‌خردان قرار داد ✍اين امتياز مهم را قانون اسلام بر بسيارى از قوانين جهان دارد كه همه افراد جامعه را در برابر آنچه در جامعه مى‌گذرد مسئول مى‌داند، هرگاه كسى از انجام وظيفه خود عدول كند، همه به عنوان واجب كفايى مأمورند او را نصيحت كرده وبه انجام وظيفه فرا خوانند و هرگاه كسى آشكارا منكرى را انجام دهد و كارى برخلاف موازين اسلامى مرتكب شود، همه مسئولند او را اندرز دهند و از آن كار بازدارند.
makarem.ir ☎️پرسش : امر بمعروف ونهی از منکر چه مراحلی دارد؟ 📜پاسخ اجمالی:  🛎امر به معروف و نهى از منکر سه مرحله دارد، که توجّه به آن لازم است: 1- مرحله قلبى: یعنى در دل عاشق معروف و دشمن منکر باشد؛ 2- مرحله زبانى: علاوه بر عشقِ درونى نسبت به معروف و بیزارى قلبى از منکرات، آن را بر زبان جارى سازد و در برخورد با منکرات و ترک معروف ها با زبان خویش و به صورت مؤدّبانه و دوستانه تذکّر دهد؛ 3- برخورد عملى و فیزیکى: که این مرحله از امر به معروف و نهى از منکر، کار حکومت است. 👈پاسخ تفصیلی: همان گونه که در روایات (1) و رساله توضیح المسائل فقها آمده، امر به معروف و نهى از منکر سه مرحله دارد، که توجّه به آن لازم است: الف) مرحله قلبى: یعنى در دل عاشق معروف و دشمن منکر باشد. هنگامى که معروفى را مى بیند خوشحال و مسرور گردد و در مواجهه با منکرات منزجر و غمگین شود، و خلاصه حالت درونى اش در برخورد با این دو پدیده یکسان نباشد. که این حالت درونى انگیزه عمل خواهد شد. ب) مرحله زبانى: علاوه بر عشقِ درونى نسبت به معروف و بیزارى قلبى از منکرات، آن را بر زبان جارى سازد و در برخورد با منکرات و ترک معروف ها، با زبان خویش و به صورت مؤدّبانه و دوستانه، تذکّر دهد. اگر بدون خشونت و با رویى گشاده و پرهیز از جریحه دار کردن احساسات، به طرف مقابل تذکّر دهد، قطعاً اثر خواهد کرد. ج) برخورد عملى و فیزیکى: مرحله سوم امر به معروف و نهى از منکر، یعنى برخورد عملى و فیزیکى که کار حکومت است. اگر شخص یا اشخاصى آشکارا در جامعه مرتکب منکرات شوند و معروف ها را زیر پا بگذارند و به تذکّرات دیگران توجّهى نکنند، حکومت اسلامى باید آنها را دستگیر و مجازات کند. و چنانچه آزادى آنها به نظام اسلامى ضربه بزند، باید آنها را زندانى نماید. تکرار مى کنیم که این مرحله، کار افراد عادى نیست، بلکه وظیفه حکومت است. (2) مطالب مرتبط: تعريف «معروف» مراحل امر بمعروف و نهی از منکر https://makarem.ir/maaref/l/0322755 پی نوشت: (1). وسائل الشیعه، ج 11، ابواب الامر والنهى، باب 3. (2). گرد آوري از کتاب: اهداف قيام حسينى‏، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى ، امام على بن ابى طالب عليه السلام‏ ، قم‏ ، 1389 ه. ش‏ ، ص 40 مشاهده کامل
☝️پرسش : چه مراحلی برای امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است و هر مرحله شامل چه کسانی است؟ 👈پاسخ اجمالی: امر به معروف و نهى منکر سه مرحله دارد: 1- مرحله درونى و انكار باطنى یعنی اين كه از ديدن كارهاى خلاف، يا ترك كارهاى خوب، قلباً ناراحت و متأثّر شود. 2- مرحله برونى و اعتراض گفتارى؛ در اين مرحله آثار تنفّر انسان از انجام يك كار زشت، يا ترك يك كار زيبا و واجب، از چهره و حركات فراتر رفته، و بر زبان نيز جارى مى گردد. 3- مرحله عملى و فعلى؛ اين مرحله خود بر دو قسم است: نخست اقدام فيزيكى و تنبيه بدنى كه به حدّ جراحت يا قتل نرسد. ديگر، ضرب و تنبيه بدنى كه منتهى به جراحت يا مرگ گردد. 👳🏻‍♂پاسخ تفصیلی: امر به نيكيها (معروف) و نهى از زشتيها (منكر) سه مرحله، و به اعتبارى چهار مرحله دارد: الف) مرحله درونى و انكار باطنى كه به دو شكل تفسير شده است: نخست اين كه از ديدن كارهاى خلاف، يا ترك كارهاى خوب، قلباً ناراحت و متأثّر شود، و اين تألّم و ناراحتى در چهره و حركاتش ظاهر و آشكار گردد. اين برداشت از صاحب جواهر است. ديگر اين كه صِرف ناراحتى درونى كافى است، هر چند بروز و ظهورى نداشته باشد، و به تعبير ديگر، همين كه قلباً از تحقّق واجبات الهى، و ترك گناهان خوشحال، و با ملاحظه ترك واجبات پروردگار و انجام گناهان ناراحت و متأثّر شود، به اين مرحله از امر به معروف و نهى از منكر عمل كرده است. ما تفسير اوّل را بر مى گزينيم، و آن را صحيح مى دانيم؛ زيرا تفسير دوم نوعى حبّ و بغض و تولّى و تبرّى محسوب مى شود، و «امر» و «نهى» به آن گفته نمى شود. ب) مرحله برونى و اعتراض گفتارى؛ در اين مرحله آثار تنفّر انسان از انجام يك كار زشت، يا ترك يك كار زيبا و واجب، از چهره و حركات فراتر رفته، و بر زبان نيز جارى مى گردد. به تعبير ديگر، در اين مرحله مبارزه منفى تبديل به مبارزه مثبت مى شود، و به عبارت سوم، به تذكّر غير مستقيم كردارى قناعت نمى شود، و وارد مرحله يادآورى گفتارى مستقيم مى شويم. اين دو مرحله بر تمام مردم واجب است، و اجراى آن اختصاص به حاكم شرع ندارد. يعنى هم دولت اسلامى بايد در اين دو مرحله تمام سعى و تلاش خويش را به كار گيرد، و هم بر تك تك افراد جامعه لازم است در مواجهه با منكرات، به دو شكل بالا از خود عكس العمل نشان دهند، و بى شك اگر هر دو گروه، به خوبى به وظيفه خويش در اين دو مرحله عمل كنند، در غالب موارد نوبت به مرحله سوم نمى رسد. آيه شريفه 110 سوره آل عمران، كه تمام امّتِ اسلامى و جامعه مسلمانان را مخاطب قرار داده، ناظر به همين دو مرحله است. توجّه كنيد: «كُنْتُمْ خَيْرَ اُمَّة اُخْرِجَتْ لِلنّاسِ تَأَمُرُونَ بالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ»؛ (شما بهترين امّتى بوديد كه به سود انسانها آفريده شده اند؛ [چه اين كه] امر به معروف و نهى از منكر مى كنيد، و به خدا ايمان داريد). ج) مرحله عملى و فعلى؛ اين مرحله خود بر دو قسم است: نخست اقدام فيزيكى و تنبيه بدنى، كه به حدّ جراحت يا قتل نرسد و ديگری ضرب و تنبيه بدنى، كه منتهى به جراحت يا مرگ گردد. مشهور بين فقهاى ما اين است كه قسم اوّل از مرحله سوم، همانند دو مرحله سابق، وظيفه عموم مردم است، ولى تا زمانى كه مراحل پائين تر جوابگوست، لازم است از اقدام به مراحل بالاتر خوددارى شود. ولى چنانچه مرحله اوّل و دوم انجام شد و نتيجه اى نداد، مؤمنان و مخاطبان آيه فوق حق دارند قسم اوّل مرحله سوم را نيز اجرا كنند. و امّا در مورد قسم دوم از مرحله سوم (ضربى كه منتهى به جراحت يا مرگ مى گردد) دو نظريّه وجود دارد: اوّل: اين مرحله مخصوص حاكم شرع است؛ همان گونه كه شيخ طوسى در بعضى از تأليفاتش، و فخر المحقّقين، و شهيد اوّل، و فاضل مقداد، و محقّق ثانى اين نظريّه را انتخاب كرده اند و شهيد ثانى در مسالك آن را اشهر، و محقّق اردبيلى آن را مشهور ناميده، و صاحب جواهر نيز آن را برگزيده است. دوم: اين مرحله نيز همانند مراحل گذشته وظيفه همه مردم است. سيّد مرتضى و شيخ طوسى در بعضى ديگر از تأليفاتش، و علاّمه حلّى و ابن سعيد و برخى ديگر از فقها پذيراى اين نظريّه شده اند. ولى به نظر ما مرحله سوم در هر دو شاخه اش وظيفه حكومت اسلامى است، و عامّه مردم نبايد در آن دخالت كنند. به دو دليل: نخست اين كه، اگر اجازه دخالت به همه مؤمنان داده شود، هرج و مرج وسيع و گسترده اى جامعه را فرا مى گيرد، و نظم جامعه مخصوصاً در عصر و زمان ما بر هم مى ريزد. و ديگر اين كه، اين گونه امور از قديم تا به امروز در سراسر جهان از وظايف حكومتها شمرده شده، و مى شود.
بنابراين سيره عقلا قبل از اسلام و پس از آن، بر سپردن اين مرحله به حكومت بوده، و قانونگذار اسلام نيز مهر تأييد بر آن زده است؛ آنجا كه مى فرمايد: «وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ اُمَّةٌ يَدْعُونَ اِلَى الْخَيْرِ يَأمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ و يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ و اُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»(1)؛ (بايد از ميان شما، جمعى دعوت به نيكى، و امر به معروف كنند، و آنها همان رستگارانند). تفسيرى ديگر از شيخ طوسى پيرامون مرحله سوم وجود دارد که می گوید: «منظور از مرحله فعلى، اقدام عملى نسبت به شخصى كه «معروف» را ترك مى كند، يا «منكر» را انجام مى دهد نيست؛ بلكه «آمر به معروف» و «ناهى از منكر» نسبت به خودش اقدام عملى انجام دهد. يعنى جان و روح خويش را آراسته به معروف نمايد، و از منكر پاك كند، و در نتيجه اسوه و الگوى عملى براى ديگران، مخصوصاً تاركان معروف و آلودگان به منكر گردد. همان گونه كه حديث كوتاه، امّا بلند «كُونُوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيْرِ اَلْسِنَتِكُمْ»(2)؛ (با كردارتان مردم را به كارهاى نيك دعوت كنيد) دلالت بر اين مطلب دارد». نتيجه اين كه، مرحله اوّل و دوم امر به معروف و نهى از منكر وظيفه همه مردم، امّا مرحله سوم كه در حقيقت مرحله تعزيراتى است، وظيفه حاكم شرع است. بنابراين ادلّه امر به معروف و نهى از منكر شامل تعزيرات نيز مى گردد، و به همان دليل كه اين دو فريضه بزرگ واجب است، تعزيرات نيز لازم مى باشد.(3)
2.14M
🔰اهمیت حضور مردم در نظام اسلامی در کلام امیرالمومنین😊 🔰نیاز نظام اسلامی به مردم در کلام امیرالمومنین☺️ 🌷با مشارکت خوب مردم با بصیرت و دشمن شناس 🎙ر.فنودی کانال حجاب زهرایی
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ♨️ زنیکه در ظاهر لباس پوشیده اما در باطن لخت وعریان است: پیامبر صلی الله علیه وسلم می‌فرماید:‌ «به زودی در پایان امت من، زنانی می‌آیند که به ظاهر، لباس پوشیده‌اند ولی در واقع، عریان و لخت‌اند. آنها را لعنت کنید زیرا آنها ملعون‌اند». [جامع الاحادیث الصحیح].
گفتگوی دوتا خانم یکی محجبه یکیشون بی حجاب 👇👇👇 بهش گفتم: امام زمان عج رو دوست داری؟ گفت: آره ! خیلی دوسش دارم گفتم: امام زمان حجاب رو دوست داره یا نه؟ گفت: آره! گفتم : پس چرا کاری که آقا دوست داره انجام نمیدی؟ گفت: خب چیزه!…. ولی دوست داشتن امام زمان عج به ظاهر نیست ، به دله گفتم: از این حرف که میگن به ظاهر نیست ، به دله بدم میاد گفت: چرا؟ براش یه مثال زدم: گفتم: فرض کن یه نفر بهت خبر بده که شوهرت با یه دختر خانوم دوست شده و الان توی یه رستوران داره باهاش شام می خوره. تو هم سراسیمه میری و می بینی بله!!!! آقا نشسته و داره به دختره دل میده و قلوه می گیره.عصبانی میشی و بهش میگی: ای نامرد! بهم خیانت کردی؟ بعد شوهرت بلند میشه و بهت میگه : عزیزم! من فقط تو رو دوست دارم. بعد تو بهش میگی: اگه منو دوست داری این دختره کیه؟ چرا باهاش دوست شدی؟ چرا آوردیش رستوران؟ اونم بر می گرده میگه: عزیزم ظاهر رو نبین! مهم دلمه! دوست داشتن به دله… دیدم حالتش عوض شده بهش گفتم: تو این لحظه به شوهرت نمیگی: مرده شور دلت رو ببرن؟ تو نشستی با یه دختره عشقبازی می کنی بعد میگی من تو دلم تو رو دوست دارم؟ حرف شوهرت رو باور می کنی؟ گفت: معلومه که نه! دارم می بینم که خیانت می کنه ، چطور باور کنم؟ معلومه که دروغ میگه گفتم: پس حجابت…. اشک تو چشاش جمع شده بود روسری اش رو کشید جلو با صدای لرزونش گفت: من جونم رو فدای امام زمانم می کنم ، حجاب که قابلش رو نداره از فردا دیدم با چادر اومده گفتم: با یه مانتو مناسب هم میشد حجاب رو رعایت کرد! خندید و گفت: می دونم ! ولی امام زمانم چــــــادر رو بیشتر دوست داره می گفت: احساس می کنم آقا داره بهم لبخنــــــــــد می زنه. آجرکم الله یا صاحب الزمان عج 🥀🥀‌ -
🍀🌻🍀🌻🍀🌻🍀🌻🍀 ✳ کسانیکه آرزوی همراهی با و کل را دارند ، باید خود نیز از درجامعه برخوردارباشند🔍 ♻️تجلی عینی این روحیه در جامعه و است🥰 و :👇 💫 انسان به مردم است💟 💫 وعلاقه انسان به سلامتی جامعه است🫂 💫 است🤍 💫 است🤌 و نوعی است👥👤👥👤 یعنی محدود کردن تمایلات اشخاص در برابر 🤏 در واقع ، نوعی است 🚔🚔🚔🚔🚔🚔🚔🚔🚔 🔴حضرت لوط علیه السلام در برابر گروه گناهکار پرسید: آیا درمیان شما یک نفر رشید هست تا مانع اینکار شما شود؟(سوره هود آیه ۷۸) ♦️آری اگر ما از درون مراقب خود باشیم ، و مردم از بیرون مراقب ما باشند و در راس ، نظام سیاسی و حکومتی⚖📸 ، مشوق خوبیها و مانع بدیها باشد ... خواهیم بود،چنانچه قرآن میفرماید👈(کُنتُم خَیرَ اُمَّةٍ اُخرِجَت لِلنّاسِ تَأمُرونَ بِاالمَعروفِ وَ تَنهَونَ عَنِ المنكَرِ وَ تُومِنونَ بِالله ، سوره آل عمران آیه ۱۱۰) 🎛 و مشتاق ظهور که خواستار است ، باید بداند که عزت یافتن کلمه توحید به و است🕋 🌕رسول خدا ص فرمود : کلمه *لااله الاالله* عذاب الهی را از انسان دور میکند ، به شرط آنکه 👈 این کلمه مبارک مورد و قرار نگیرد🚨🚨 مردی از پیامبر صلی الله علیه و اله پرسید: چگونه ممکن است کلمه توحید مورد استخفاف قرار گیرد⁉️ فرمود: 👈اگر گناهان ، انجام گیرد و کسی گناهکار را نکند و او را تغییر ندهد ، به توحید اهانت شده است🔥🔥🔥(محمد محمدی ری شهری ، میزان الحکمه ، ج ۶ ، ص ۲۶۶) ⬅️اگر پیامبر اکرم ص فرمود : ، در زمینند✌️(میرزا حسین نوری ، مستدرک الوسائل ج ۱۲ ، ص ۱۷۹) ⬅️و اگر امیر المومنین علی علیه السلام بیان کرد: و دو خلق از اخلاق الهی است که هر کس این دو فریضه را یاری کند ، خداوند به او عزت میدهد💪(شیخ صدوق ، الخصال ، ج ۱ ، ص ۴۲) 💯قطعا آنهاییکه در ، فرمانروایان زمین شده و بدین صورت عزت می یابند ، باید با و ، چه در عصر ظهور و چه در زمانه غیبت نیز با بهره گیری از این دو ابزار ، به بپردازند🔦 🔮از همین روست که امام زمان در آغاز قیام جهانی خویش ، ودر عهد نامه ای که با کارگزاران خویش میبندد ، یکی از مفاد عهد نامه را التزام به و قرار داده و میفرماید:🥲 ⚘ أبايعكم علي أن ....تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر⚘ (علی یزدی حائری ، الزام الناصب ، ج ۲ ، ص ۱۸۲) ✍📕بر گرفته شده از کتاب شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم ، نوشته 🧊فهرست امر به معروف و نهی از منکر https://eitaa.com/fatemi222/4609
کاش: من هم پوشیده بودم مادر!! مگر من از موبایلت کمترم که براش محافظ گرفتی؟ https://eitaa.com/fatemi5/2772
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بساط هرزه ها جمع نشود ، تابستان کفن پوش خواهیم شد دمت گرم شیر زن که به ولله از هر مسئول نامردی مرد تری ، ما همه از ایده این فرزندوهمسر شهید حمایت میکنیم وبه مسئولین هشدار میدهیم تا اوضاع بدتر نشده جلوی این بی حرمتی هارا بگیرند، وگر نه کفن پوش به میدان خواهیم آمد. نشرحداکثری تا هم به گوش مسئولین برسد وهم بی حجابها 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ https://eitaa.com/fatemi5/2772
در بسیاری از سخنانِ درِگوشی (و جلسات محرمانه) آنها، خیر و سودی نیست؛ مگر کسی که (به این وسیله،) امر به کمک به دیگران، یا کار نیک، یا اصلاح در میان مردم کند؛ و هر کس برای خشنودی پروردگار چنین کند، پاداش بزرگی به او خواهیم داد. نساء - 114
۞ لَّا خَيْرَ فِي كَثِيرٍ مِّن نَّجْوَاهُمْ إِلَّا مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلَاحٍ بَيْنَ النَّاسِ ۚ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا نساء - 114
نکات: امام صادق علیه السلام فرمود: مراد از معروف در آیه، قرض‌الحسنة دادن است. [368] امام صادق علیه السلام فرمود: ایجاد خوش‌بینى و اصلاح ذات‌البین حتّى با دروغ، عملى پسندیده است. [369] 368) کافى، ج‌4، ص‌34. 369) کافى، ج‌2، ص‌341. پیام ها: 1- نجوا، جز در موارد استثنایى، ناپسند است، چون سبب سوء ظنّ میان مؤمنان مى‌شود. «لا خیر فى کثیر من نجویهم» 2- در اظهار نظر، باید منصفانه رفتار کرد. همه‌ى نجواها را زیر سؤال نبریم. «فى کثیر من نجواهم» 3- گاهى آشتى دادن میان مردم، ایجاب مى‌کند که با هر یک از طرفین، مخفیانه گفتگو کنیم. «اصلاح بین الناس» 4- گاهى امر به معروف یا صدقه‌ى آشکار، سبب شرمندگى و لجاجت طرف مى‌شود، باید با نجوا و پنهانى عمل کرد. «اَو معروف» 5 - اهمیّت آبروى مردم، تا حدّى است که نجواى ناپسند، به خاطر حفظ آن پسندیده مى‌شود وصدقه و امر به معروف مخفیانه، زشتى نجوا را تحت الشعاع قرار مى‌دهد. «الا مَن امر بصدقة...» 6- ارزش کارها به اخلاص است. «ابتغاء مرضات الله» 7- انجام هر کار خیر پنهانى و محرمانه، نشان اخلاص نیست، شاید خود تظاهر باشد. «و من یفعل ذلک ابتغاء مرضات الله» 8 - خدمت به جامعه، دعوت به نیکوکارى و همزیستى مسالمت‌آمیز سبب دریافت اجر عظیم است. «نؤتیه اجراً عظیما» نساء - 114
🔷در مسیر مشهد، زنی دیدم کشف حجاب کرده.. به همسرم گفتم بهش تذکر می‌دادی با اینکار حداقل 9گناه در نامه عملش می‌نویسه ، که یکیش به تنهایی در لحظه می‌تونه صدگناه در نامه عمل وارد کنه 👈زیر پا گذاشتن حکم قرآن 👈ایذاء امام زمان عج 👈زیر پا گذاشتن قانون 👈ترویج گناه و قبح شکنی 👈تشویق دیگران به کشف حجاب 👈هرز کردن چشم دیگران (گناه نگاه کردن دیگران هم ، گردن این هست، یعنی جایی بری صدنفر نگاهت کنند. صدتا گناه در لحظه میاد تو نامه عملت) 👈تحریک جنسی جوانان 👈تشویق جوانان به نگاه و زنا و... 👈سست کردن زندگی دیگران و محبت بین زن و شوهر این کشف حجاب ، ارزش گناهش داره؟؟؟ خودمون کم گناه داریم ، گناه دیگران هم به دوش بکشیم.. ✍🏻قاضی زاده 🍃🌹🍃 @fatemi222
. 💥💥 💥💥 حتما شما هم "رطب" رو که به پیامبر اکرم (ص) نسبت دادن رو شنیدین (اگر نشنیدید میتونید خودتون از سایتها جستجو کنید🔍🔍🔍) واماااااا پیامِ مثلا اخلاقیِ این افسانه 👇 ⚠️ کسی که خطا و گناه داره، نمیتونه و بکنه، یا به عبارتی دیگر کسی که خودش عامل نیست، نمی‌تواند به دیگری امر و نهی کند🤫 واماااااا ضرب المثل این افسانه 👇 🌴 رطب خورده، کی منع رطب کند. 🌴 حالا ما اومدیم در کتابی با عنوانِ ، جعلی و ساختگی و نفوذی بودنِ اینو تفصیلا ثابت کردیم و با تلاشهای فراوان دوستان، توانستیم از کتابهای درسی دانش آموزان هم حذفش کنیم. 😍✌️ و گفتیم که این افسانه نه تنها با آیات، روایات، آموزه های اسلام و هم‌ خوانی نداره، بلکه بر ضد اونها هم هست❗️ ✴️ اگر بینی که نابینا و چاه است، اگر خاموش بنشینی، گناه است (حتی اگر قبلا خودت درون چاه افتاده باشی و حتی اگر اون شخص نابینا هم نباشد، باز بر تو واجب است بهش تذکر بدی) و بر طبق فتاوای صریح مراجع معظم تقلید، عامل بودنِ آمر، وجوب امر به معروف و نهی از منکر نیست. 📚 ❇️ امیر المومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرمایند : ✨ وأمُر بِالمَعروف تَکُن مِن أهلِه... 🌱 امر به معروف کن تا خود نیز اهلِ همان معروف شوی... با اینکه : 1 - سند ندارد ❌ 2 - متن عربی ندارد ❌ 3 - حتی متن فارسی معتبر هم ندارد❌ 4 - دلالت هم ندارد ❌ ⚠️ حتی رجال ندارد! حدیث نیست اصلا... حتی منقطع و معنعن و شاذ و مضطرب هم نیست ... ⚠️ ❌❌ ولی با این حال باز عده ای در منابر و سخنرانی ها مدام تکرارش میکنن😐 یک مثال☝️ حدیث باید و داشته باشد تا از نظر ضعف و قوت، دسته بندی شود. در هیچ دسته حدیثی قرار نمی‌گیرد. 📑 👈 حالا که اینجوریه بد نیست چند حدیث از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) بخوانید. 😊 1️⃣ هرکس به عمد بر من دروغ بندد، جایگاهش آتش است. 🔥🔥🔥 (بحارالانوار، کنزالعمال و...) 2️⃣ هر کس از قول من حدیثی را که فکر می‌کند دروغ است، نقل کند، یکی از دو دروغگوست🤥 (کنزالعمال، امالی للطوسی و ...) 3️⃣ هرکس برمن دروغ بندد، در دوزخ برایش خانه ای ساخته میشود که بچرد 🐑🍃🐄🍃 (کنزالعمال) 4️⃣ هرکس برای گمراه کردن مردم، به عمد برمن دروغ بندد، جایگاهش در آتش است 😨😰 (کنزالعمال) 5️⃣ بار خدایا! من برای آنان روا نمی‌دانم که بر من دروغ بندند! (کنزالعمال) 6️⃣ از بزرگترین این است که کسی سخنی را به من نسبت دهد که من نگفته‌ام! (کنزالعمال) پس از این به بعد ۲ کار را باید انجام بدهی 👇👇 1 - خودت نقل دروغ نکنی 2 - همه جا روشنگری کنی و امااااا مجازات دروغ بستن به پیامبر(ص) ⚖️ 1️⃣ خدا و رسول را آزرده است ⚠️ 2️⃣ مردم را گمراه می کند ⚠️ 3️⃣ حرام قطعی است ⚠️ 4️⃣ روزه راباطل میکند ⚠️ 5️⃣ جایگاهش دوزخ است ⚠️ 6️⃣ ازبزرگترین گناهان کبیره است ⚠️ 🌷 به امید روزی که با همه ی مومنین، این افسانه دیگر در هیچ منبر و سخنرانی و گفتگویی تکرار نشود چرا که خروجیِ این دروغ بزرگ چیزی نیست جز :👇👇 1️⃣ مردم نسبت به گناهان و خطاهای علنی و آشکار یکدیگر ...❗️ 2️⃣ نداشتن یا به عبارتی نداشتن حس مسئولیت پذیری اجتماعی ...❗️ 3️⃣ گسترش روزافزون گناهان و مفاسد در پیِ و بی خیالی همه در مقابل خطاها و گناهان یکدیگر، با این توجیه واهی که من خودم خطا و ایراد دارم❗️ 4️⃣ و فراموش شدنِ بیش از پیشِ واجبات مهم و سرنوشت ساز دین اسلام ⚠️ یعنی و که بنا به فرموده‌ی مقام معظم رهبری، از ارکان اصلی جامعه اسلامی و هستند. ✍️ برگرفته از کتاب دروغی بنام رطب https://eitaa.com/fatemi5/2772