eitaa logo
محمد مهدی فاطمی صدر
2.9هزار دنبال‌کننده
475 عکس
37 ویدیو
2 فایل
مدرسه‌ی شیعی وتر | روایت نهضت امت @mahdi_vvatr
مشاهده در ایتا
دانلود
گام‌های آخر حرکت پیاده از خانه به عتبه از قم تا کاظمیه تا کربلاء تا نجف، در شارع‌الرسول را به نیابت که پیاده می‌روم و پا به صحن علوی می‌نهم؟ پاسخش برایم آنی بود که سال‌ها پیش اربعین و ظرفیت تمدنی آن را کشف کرده بود و از آن سال هنوز به عراق نیامده بود: سید علی حسینی خامنه‌یی...
حرکت پیاده از خانه به عتبه؛ از مبدأ قم مقدسه. موسم اربعین ۱۴۰۲؛ روز بیست‌ودوم، حرم امیرالمؤمنین، علیه‌السلام...
امریکایی‌های اشغال‌گر خیلی پیش از آن که پای ما به جاده‌های پیاده‌ی اربعین برسد، برای آن نام هم انتخاب کرده بودند: التنین الاسود/افعی سیاه...
پس از نماز نقشه را می‌بینم و به عادت جمع می‌کنم تا به جاده بزنم؛ جاده‌ی بیاده‌ی موسم اربعین ام‌سال اما تمام شده است و من در انتهای آن در ابتدای شارع‌الرسول نجفم. چه می‌کنم؟ مبدأ حرم رضوی و معبر سومار و موعد عصر عاشوراء برای شروع پیاده‌روی موسم بعد را بررسی می‌کنم؛ چله‌ی حکمت...
آینده‌ی حرکت پیاده از خانه به عتبه بر دوش پاک‌ها و ترک‌ها است؛ این‌ها پیاده‌روی عمیق اربعین را تا عمق شبه‌قاره‌ی هند و ساحل اقیانوس آرام خواهند برد و آن‌ها تا عمق اروپای غربی و ساحل اقیانوس اطلس...
از سامرای عراق پیاده تا زینبیه‌ی سوریه رفته‌‌اند؛ یک کاروان از ناصریه. مسیر برگشت آن را از رأس‌الناقورة باید رفت، به بیروت به دمشق به تدمر به آل‌بوکمال به موصل به سامراء به کاظمیه به کربلاء به نجف...
پیاده از خانه به عتبه که می‌روی، پیاده از عتبه هم به خانه بر می‌گردی؟ می‌گفتم: نه، این قدرها حزب‌اللهی نیستم؛ و آن روایت‌های فضیلت بازگشت پیاده به خانه از عتبه ته ذهنم خلجان می‌کرد. تا این بار که پیاده از خانه به عتبه رفتم و پیاده از عتبه به خانه برگشتم؛ به خانه‌ی پدری، کوفه...
در نجف معاون فرهنگی دفتر حضرت ره‌بر میزبان ما بود؛ و دفتر در فاصله‌یی نزدیک از حرم، هم‌آن انتهای شارع‌الرسول بود. یکی از رفقاء می‌گفت: شیخ از هم‌آن ابتدای طلبه شدن عربی می‌خواند به این عزم که مجاور امیرالمؤمنین باشد؛ و رؤیایی که اکنون تعبیر شده بود‌‌‌...
پیاده‌روی اربعین یک مناسک عراقی نیست؛ بازه‌ی پایانی مناسک پیاده‌روی اربعین در عراق است...
پیاده‌روی و موکب‌داری چهل‌وهشتم سرپل گذار از خصوص اربعین به عموم بیاده در محیط ایران است...
ایستادن نهادهای مردمی بیاده در اربعین و وانهادن چهل‌وهشتم در ایران تا نیمه‌ی شعبان در عراق به نشستن نهادهای روایت در جنگ هشت‌ساله و نرفتن به معرکه‌های دیگر مقاومت می‌ماند؛ درست با هم‌آن عواقب...