eitaa logo
فاطمیه‌ی حضرت ولی‌عصر صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه
6.5هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
595 ویدیو
11 فایل
©تنها صفحه‌ی رسمی دفتر آیت الله العظمیٰ وحیدخراسانی ☑️قم صفائیه کوی۲۳ 📞 +982537475 تلگرام T.me/Fatemyeh_ValiAsr سروش Sapp.ir/Fatemyeh_ValiAsr اینستاگرام Instagram.com/Fatemyeh_ValiAsr سایت WahidKhorasani.com
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ ⚫️ [ای‌فاطمه!] هنگامی‌ که اولیای الهی در بهشت مستقر می‌شوند،عموم پیامبران، از تا به زیارت تو می‌آیند! ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️ ♨️ قلم بر تمام سیئات باید به دست زهرا سلام‌الله‌علیها کشیده بشود... 🎙 بیان آیت الله العظمی وحیدخراسانی 📅 ۱۶/اردیبهشت/۱۳۸۸ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
⚫️ ﴿وَ الَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ.¹﴾ و كسانى كه پيامبر خدا را آزار مى‌رسانند، عذابى پر درد [در پيش] خواهند داشت. --------------------------------------------------------- 🖤 بخاری نقل می‌کند که سلام‌الله‌علیها در قضیّه‌ی منعِ فدک، از ناحیه‌ی اولی و اطرافیانش اذیت شد: «... فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ.²» ⁉️ افرادی همچون فخر رازی که روایات بخاری را به عنوان مسلّمات می‌پذیرند، آیا فکر کرده‌اند که اذیت به کجا منتهی می‌شود؟ و آیا فهمیدند که قضیه‌ی که مبدأ آن را نقل نمودند، منتهایش چه شد؟ آیا فهمیدند که در این قضیّه، تمام جُرثومه‌های فساد مجتمع است؟ ☄ تمام اساس فساد به سه کلمه منتهی می‌شود: « »، « »، « ». 👈🏻 طرفِ سخنِ ما اشخاصی مثل فخر رازی، بخاری، مُسلم و ائمه‌ی چهار مذهب هستند و احمد حنبل که خودِ او روایتِ ایذا فاطمه سلام‌الله‌علیها را نقل می‌کند.³ ⁉️ آیا بزرگان اهل سنت فهمیدند که به «ظلم» منتهی شد، غصب فدک به «نفاق» منتهی شد، غصب فدک به «کفر» منتهی شد؟! 🔥 ﴿إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ⁴﴾؛﴿بَشِّرِالْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَاباً أَلِيماً٥﴾؛ ﴿وَ بَشِّرِالَّذِينَ كَفَرُوا بِعَذَابٍ أَلِيمٍ.٦﴾ ⁉️ آیا علمای عامه منتهای این آیه را متوجه شدند: ﴿وَ الَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ﴾؟ ✅ نتیجه این است که :قضیه‌ی فدک و محاکمه‌ی فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها به نصِّ سنّتِ مقبوله عند الکلّ، است و ایذاء او به نصّ قرآن، مستلزم « » است و «عذاب الیم» هم باز به نصّ قرآن برای طبقات ثلاث از ، و است... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. التوبة، آیه۶۱. ۲. صحیح بخاری، ج۵، ص۸۲. ۳. مسند احمد، ج۴، ص۳۲۸. ۴. ابراهیم، آیه۲۲ و الشوری، آیه۲۱. ۵. النساء، آیه۱۳۸. ۶. و كسانى را كه كفر ورزيدند، از عذابى دردناک خبر ده. (التوبه، آیه۹) 📚 برگرفته از کتاب فدک نحله‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◼️ سلام‌الله‌علیها ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‍ ⚫️ چه اجتماع شومی! ◼️ علیه‌السلام هنگام دفن سلام الله علیها خطاب به صلی الله علیه و آله: «سَتُنَبِّئُکَ ابْنَتُکَ بِتَظَافُرِ [بَتَضَافُرِ] أمَّتِکَ عَلَى هَضْمِهَا!» 🏴 به زودی دخترت تو را آگاه خواهد ساخت که امتت در ستم کردن به وی اجتماع کرده بودند... 📚 مناقب، ابن شهر آشوب، ج۳، ص۱۳۹. ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️ ♨️ مساله فوق عصمت است..! 🎙 بیان آیت الله العظمی وحیدخراسانی 📅 ۲۲/مهر/۱۳۷۵ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
🏴 مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ◼️ از چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه| به‌مدت پنج روز|ساعت۱۰:۳۰صبح ◼️ باتوجه به محدودیت فضا و جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، درب ورودی پس از تکمیل ظرفیت بسته خواهد شد. 📍 در صفحه‌ی فاطمیه‌ حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام در اینستاگرام‌ 🔻 instagram.com/Fatemyeh_ValiAsr ⚠️ مراسم متعاقبا اعلام می‌گردد. ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
⚫️ ﴿إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُهِيناً.¹﴾ بى‌گمان كسانى كه خدا و پيامبر او را آزار مى‌رسانند، خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذابى خفّت‌آور آماده ساخته است. 💥 در این آیه خدای متعال عذاب را با خصوصیت «مُهین» معین فرموده و « » غیر از « » است. ⁉️ چه کسانی استحقاق عذاب «مُهین» را دارند و این چگونه عذابی است؟ 📛 قرآن کریم در سوره‌ی آل عمران مساله را تا حدی شرح داده؛ وقتی بشر به حدّی رسید که از قابلیّت خارج شد و به مرتبه‌ای رسید که آن مرتبه، مرتبه‌ی «املاء²» است؛ در آن مرتبه بیان خداوند متعال این است: ﴿إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْماً.³﴾ ☄ دیگر مهلت و ادامه‌ی حیات، برای این است که بر اثم و طغیان بیفزایند و شدّت عمل به این حد رسیده که: ﴿يَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ⁴﴾؛ وقتی به این مرتبه رسید می‌فرماید: ﴿إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ.٥﴾ 🔥 و در سوره‌ی نساء، آن مطلبِ سوره‌ی آل عمران را به اتمام رسانده: ﴿يُدْخِلْهُ نَاراً خَالِداً فِيهَا وَ لَهُ عَذَابٌ مُهِينٌ٦﴾؛ که بعد از ذکر خلود در جهنم، فرمود: جزایش است. ✅ نتیجه این است که: به نص قرآن ، مستلزم «عذاب مهین» است و بعد از آنکه رسول الله -به اقرار بزرگان اهل سنت- سلام‌الله‌علیها را به خود ملحق نمود، یعنی ایذاء صدیقه‌ی طاهره فقط آزار او نیست، بلکه آزار و اذیت الله است و ایذاء رسول الله، است، که ثمره‌اش می‌شود «عذاب مهین». 🔍 حال اهل دقت ملاحظه کنند: در سوره‌ی توبه، «عذاب الیم» را بر ایذاء رسول مترتب فرمود و در اینجا (سوره‌ احزاب، آیه‌ی ۵۷)، با تغییر صفتِ «الیم» به «مهین»، عذاب مهین را معین فرموده؛ یعنی ضمّ آن آیه (سوره توبه، آیه ۶۱) به این آیه (سوره احزاب، آیه‌ی ۵۷)، ثابت کرد که خداوند تعالی در ایذاء رسول خدا بین «عذاب ألیم» و «عذاب مُهین» جمع کرد تا روشن بشود که در برخی از اعمال و صفات، هم «عذاب مهین» است و هم «عذاب ألیم»... ۱. الاحزاب، آیه ۵۷. ۲. مرحوم طبرسی در تفسیر جوامع الجامع (ج۱، ص۳۵۳) می‌فرماید: منظور از «إملاء» و مهلت دادن به كافران اين است كه خداوند امر آنها را به خودشان وا مى‏‌گذارد. ۳. همانا ما فقط به ايشان مهلت مى‌دهيم تا بر گناه [خود] بيفزايند. (آل‏ عمران‏، آیه۱۷۸) ۴. (اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَ يَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ)؛ خدا [است كه] ريشخندشان مى‌كند و آنان را در طغيانشان فرو مى‌گذارد در حالی که سرگردانند. (البقره، آیه۱۵) ۵. (وَ لاَ يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ)؛ و البته نبايد كسانى كه كافر شده‌اند تصور كنند اينكه به ايشان مهلت مى‌دهيم براى آنان نيكوست ما فقط به ايشان مهلت مى‌دهيم تا بر گناه [خود] بيفزايند، و [آنگاه] عذابى خوارکننده خواهند داشت. (آل‏‌ عمران‏، آیه۱۷۸) ۶. (وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ نَاراً خَالِداً فِيهَا وَ لَهُ عَذَابٌ مُهِينٌ)؛ و هر كس از خدا و پيامبر او نافرمانى كند و از حدود مقرّر او تجاوز نمايد، خدا وى را در آتشى درآورد كه همواره در آن خواهد بود و براى او عذابى خوار کننده است. (النساء، آیه۱۴) 📚 برگرفته از کتاب فدک نحله‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◼️ سلام‌الله‌علیها ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 ◼️ آقای مجید تال روز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ◼️ دفتر آیت الله العظمی وحیدخراسانی ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
| حضور آیت الله العظمی وحیدخراسانی در روز اول مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها 📅 ۲۴/دی ماه/۱۳۹۹ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 آقای باقری ◼️ شهادت علیها السلام 📅 روز اول|۲۴/دی/۱۳۹۹ 🏴 ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 حجت الاسلام بندانی‌نیشابوری ◼️ شهادت علیها السلام 📅 روز اول|۲۴/دی/۱۳۹۹ 🏴 ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️ ♨️ «بَضْعَةٌ مِنِّی» یعنی: ... 🎙 بیان آیت الله العظمی وحیدخراسانی 📅 ۲۷/فروردین/۱۳۹۰ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 آقای باقری ◼️ شهادت علیها السلام 📅 روز دوم|۲۵/دی/۱۳۹۹ 🏴 ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 حجت الاسلام بندانی‌نیشابوری ◼️ شهادت علیها السلام 📅 روز دوم|۲۵/دی/۱۳۹۹ 🏴 ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
⚫️ ﴿إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَ الآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُهِيناً.¹﴾ بى‌گمان كسانى كه خدا و پيامبر او را اذیت می‌کنند، خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده است. ---------------------------------------------- 🔆 خصوصیت این است: «وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‌ءٍ²»؛ سعه‌ی رحمت الهی شیئیّتِ هر شیئی را فرا گرفته، هیچ امری اوسع و اشمل از رحمت الهیه نیست، هر شیئی در رحمت خدا مستغرق می‌شود. 🤲🏻 لذا در ادعیه آمده: «اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ ذَنْبِي عِنْدَكَ عَظِيماً فَعَفْوُكَ أَعْظَمُ مِنْ ذَنْبِي³»؛ پروردگارا، اگر گناه من نزد تو بزرگ باشد، لکن و تو خیلی بزرگتر از معصیت من است. 🤲🏻 «اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ أَكُنْ أَهْلًا أَنْ أَبْلُغَ رَحْمَتَكَ فَرَحْمَتُكَ أَهْلٌ أَنْ تَبْلُغَنِي لِأَنَّهَا وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‌ء»؛ خدایا، اگر من سزاوار رحمت تو نباشم، پس این رحمت توست که به من می‌رسد؛ چون رحمت تو واسعه است و تمام اشیاء را فرا گرفته است. ⁉️ وقتی حقیقت رحمت روشن شد، حال ببینیم حقیقت لعن چیست؟ 💥 عبارت است از اینکه خدای رحمان آن شخص مورد لعن را از این رحمت دور نماید؛ این است که حرف آخر و ختام الکلام در این آیه است: ﴿إِنَّ الَّذينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ.﴾ 🌪 وقتی به سر حدّ لعنت رسید، دیگر مطلق از و ، حاصل می‌شود. 🔍 حالا دقت کنید برهان چیست؟ ⚠️ به ضرورت جمیع مذاهب، از اعظم کبائر و موبقات است و در مرتبه‌ی مؤمن است: «وَ لَعْنُ المُؤْمِنِ كَقَتْلِهِ.⁴» 🔥 و آن حکمی که از نظر شدّتِ عذاب، برای قتل مؤمن است، بر لعن مؤمن هم مترتب است: ﴿وَ مَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَ غَضِبَ الله عَلَيْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً.٥﴾ 💯 قهراً نتیجه‌ی بحث این می‌شود: کسی که لعن او به حکم قرآن جائز شد، بالضرورة العقلیة و الشرعیة از دائره‌ی خارج است؛ «ملعون» بودن یک شخص، با ایمان او قابل جمع نیست. ♨️ ماحصل بحث به سیر برهانی و قیاس منطقی بر اساس مواد مستخرجه از کلام اللّٰه و سنّت رسول خدا که مورد اتفاق همه‌ی مذاهب اربعه است، این است که محاکمه‌ی صدیقه و بیّنه خواستن در دعوای نحله، سلام‌الله‌علیها است و ایذاء فاطمه، است _از جهت اینکه بضعة الرسول است_ و ایذاء خاتم لازمه‌ی لاینفکّ عالم است و نتیجه‌ی لعنت او در دنیا و آخرت، است... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. الاحزاب، آیه۵۷. ۲. فرازی از دعای کمیل؛ مصباح المتهجد، ص۸۴۴. ۳. فرازی از تعقیبات مشترکه نماز مصباح، كفعمی، ص۲۰. ۴. صحيح مسلم، ج۱، ص۷۳. ۵. و هر كس عمداً مؤمنى را بكشد، كيفرش دوزخ است كه در آن ماندگار خواهد بود و خدا بر او خشم مى‌گيرد و لعنتش مى‌كند و عذابى بزرگ برايش آماده ساخته است. (النساء، آیه۹۳) 📚 برگرفته از کتاب فدک نحله‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◼️ سلام‌الله‌علیها ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr