eitaa logo
فتح الفتوح لحظه های یاد شهدا در راه شهدا
506 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
187 فایل
پرورش جوانان خداجوی بسیجی، فتح الفتوح امام خمینی است. مقام معظم رهبری یاد مسئول گروه تحقیقاتی فتح الفتوح؛ حاج محمد #صباغیان که انتظار بر شهادت را رسم پرواز می دانست، صلوات.🌷 مدیر گروه @fathol_fotooh نذر صاحب الامر عجل الله فرجه الشریف 🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
راهکار های در جزء چهاردهم قرآن کریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال ‌متن روضه
باب الحرم _ حامد خمسه.mp3
12.99M
|⇦•هرکس که بر کریم پناهنده.. و توسل ویژۀ ولادت کریم اهل بیت امام حسن علیه السلام به نفس کربلایی حامد خمسه•✾• ●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ ده سـال پـیـش یه عـیـبی، صفـت بـد اخلاقی‌ای رو داشتی، هنوز هم داری؟! پس کـی می‌خـوای درســـت بشـی ؟!! تازه توجیه هم می‌کنی: "من عادتمه" .. پناه بر خدا !😏 «ماه رمضان فرصتِ خوبیه» 🆔 @babolharam_net 🖥 www.babolharam.net
هدایت شده از تسنا
💠ماه میهمانی خدا ✍امام حسن مجتبی(ع)فرمودند: خداوند متعال ماه رمضان را براى بندگان خود میدان مسابقه قرار داد. پس عدّه اى در آن ماه با اطاعت و عبادت به سعادت و خوشنودى الهى از یكدیگر سبقت خواهند گرفت. و گروهى از روى بى توجّهى و سهل انگارى خسارت و ضرر مى نمایند.» 📚 تحف العقول: ص ۲۳۴، 🌷میلاد امام حسن مجتبی (ع) مبارک ✅کانال زندگی پس از زندگی👇 https://eitaa.com/joinchat/1979252750C33ed740bf9
هدایت شده از KHAMENEI.IR
♥️ الگوی همیشگی جوانان 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: امام حسن و امام حسین را گفته‌اند: «سیّدی شباب اهل الجنّة». با این که اینها همیشه جوان نبودند و به سنین پیری هم رسیده‌اند، یعنی جوانی اینها باید به عنوان یک همیشه در مقابل چشم جوانهای دنیا باشد. ۱۳۸۳/۰۵/۱۷ 🌙 @Khamenei_ir
🌸، شرح دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان از آیت الله مجتهدی تهرانی🌸 آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح ابتدایی این دعا "اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین" می‌گوید: برای آنکه بدانیم خاشعین چه کسانی هستند، بهتر است اول در مورد متکبرین صحبت به میان آوریم؛ چراکه خضوع و خشوع به طور کامل با تکبر و غرور تضاد دارد، به طوری که هر آنچه که در صفات متکبرین وجود دارد، ضد آن در خاشعین موجود است. وی در ادامه برای روشن شدن این موضوع به قسمتی از سخنان گهربار حضرت علی (ع) در مورد متکبران اشاره می‌کند و تاکید دارد: حضرت این‌گونه فرمودند: «آگاه باشید زنهار، زنهار، از پیروی و فرمانبری سران و بزرگان‌تان، آنان که به اصل و حسب خود می‌نازند و خود را بالاتر از آنچه هستند می‌پندارند و کارهای نادرست را به خدا نسبت می‌دهند و نعمت‌های گسترده خدا را انکار می‌کنند، تا با خواسته‌های پروردگار مبارزه کنند و نعمت‌های او را نادیده انگارند، آنان شالوده تعصب جاهلی و ستون‌های فتنه و شمشیرهای تفاخر جاهلیت هستند. » این استاد اخلاق ادامه می‌دهد: امام علی (ع) همچنین در قسمتی دیگر نیز فرمودند: «کبر و خودپسندی چیزی است که قلب‌های متکبران را همانند کرده، تا قرن‌ها به تضاد و خونریزی گذراندند و سینه‌ها از کینه‌ها تنگی گرفت. » که با توجه به این تذکرات مقدس از زبان امیر مؤمنان، درمی یابیم که خضوع و خشوع همانند ظرفی است که انسان به وسیله آن به جمع آوری رضا و خشنودی خداوند می‌پردازد و تکبر چون ظرفی است تو خالی که هیچ چیزی در آن جز غرور و تکبر جای نمی‌گیرد و این خضوع و خشوع است که انسان را به خدای خویش نزدیک می‌سازد؛ زیرا که هرچه انسان نزد پروردگار عالمیان، خود را ذلیل و خوار نشان دهد، ارزشش در پیشگاه او بیشتر می‌شود. آیت الله مجتهدی تهرانی تصریح کرده: چنانچه حضرت علی (ع) فرمودند: «تاج تواضع و فروتنی را بر سر نهید و تکبر و خودپسندی را زیر پا بگذارید … و تواضع و فروتنی را سنگر میان خود و شیطان و لشکریانش قرار دهید، زیرا شیطان از هر گروهی لشکریان و یارانی سواره و پیاده دارد. » پس خضوع و خشوع در مقابل پروردگار عالمیان همان طاعت و بندگی خالصانه در مقابل ذات اقدس اوست که ما نیز در این روز از خداوند می‌خواهیم به ما عبادت و اطاعتش را همراه با خضوع و خشوع نصیب کند. وی در شرح قسمت دوم دعا "واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین" می‌گوید: ما باید بدانیم منتخبین چه کسانی هستند؟ در دعای این روز نکته اساسی که به آن تأکید شده است، خضوع و خشوع و فروتنی در مقابل ذات اقدس پروردگار است؛ به طوری که در این روز از خداوند درخواست می‌کنیم آنچه را که در صفات و اعمال خالصان و خاشعان و فروتنان وجود دارد، نصیب ما کند، اما در اینجا می‌خواهیم بدانیم مخبتین به چه معناست؟ این استاد اخلاق با اشاره به اینکه مخبتین به معنای فروتنان است، آن هم فروتنانی که فروتنی آنان فقط در مقابل پروردگار جهان و جهانیان است، اظهار می‌کند: حال شاید سوال کرد که فروتنان چه کسانی هستند؟ که در جواب باید بگوییم فروتنی یکی از صفات بارز مومنان تقوا پیشه است که شب و روز خود را به تقوا و پرهیزکاری می‌گذرانند. چنانچه حضرت علی (ع) در مورد صفت و نشانه یک پرهیزکار فرمودند: «در دینداری نیرومند، نرم‌خو و دوراندیش است، دارای ایمانی پر از یقین، حریص در کسب دانش، با داشتن علم بردبار، در توانگری میانه رو، در عبادت فروتن، در تهی دستی آراسته، در سختی‌ها بردبار، در جستجوی کسب حلال، در راه هدایت شادمان و پرهیز کننده از طمع ورزی، است. » 🤲🌸
راهکار های در جزء پانزدهم قرآن کریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸شرح دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان🌸 ، آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح «اَللّهُمَّ وَفِّقْنی فیهِ لِمُوافَقَةِ الاْبْرارِ» می‌گوید: خدایا کاری کن که من با افراد خوب موافقت کنم. مثلاً اگر در جایی رأی‌گیری است. اگر شخصی خوب است با او موافقت کنم و اگر بد است، به او رأی ندهم و در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به افراد خوب رأی بدهم. در رأی‌گیری نگاه کنیم ببینیم چه کسی آدم خوبی است و خدمت خدا می‌کند به او رأی دهم، نه به آنهایی که به ما قول پست و مقام داده‌اند. وی در ادامه به فراز بعدی دعا اشاره می‌کند و می‌گوید: «وَجَنِّبْنی فیهِ مُرافَقَةَ الاْشْرارِ» خدایا کاری کن من با بدها رفیق نشوم. جوان با الوات حتی اگر پسر عمویش باشد رفاقت نکند. حال چون «رحم» است، سلام و احوالپرسی کند؛ اما رفاقت نکند. نمی‌شود قطع «رحم» کرد اما از متدینین رفیق انتخاب کنید. این عالم ربانی در ادامه با اشاره به یک حدیث اظهار می‌کند: حواریون به حضرت مسیح (ع) گفتند که ما به چه کسانی رفاقت کنیم و حضرت مسیح فرمود: با ۳ نفر، اول کسی که نگاه به او تو را به یاد خدا بیندازد. دوم کسی که حرف می‌زند علم شما را زیاد می‌کند. سوم کسی که با عملش رغبت شما به آخرت را زیاد کنید. وی ادامه داد: هر کسی انسان را یاد خدا نمی‌اندازد و حتی هر عالمی هم یاد خدا را زنده نمی‌کند. از امام صادق (ع) سوال کردند که آیا اینکه نگاه کردن به عالم عبادت است، صحت دارد؟ و امام در پاسخ فرمودند که کلیت ندارد. نگاه کردن به صورت عالمی عبادت است که تو را به یاد خدا بیندازد. آیت‌الله مجتهدی تهرانی تصریح می‌کند: حدیث داریم که پیش هر عالمی ننشینید مگر اینکه شما را از چند چیز به چند چیز دعوت کند؛ از شک به یقین، از ریاکاری به اخلاص، از رغبت به دنیا به زهد در دنیا. وی تاکید می‌کند: با کسی نشست و برخاست کنید که دارای علم باشد و در مباحثه‌ها چیزی به شما بیاموزد و با کسی مجالست و مباحثت کنید که دارای علم باشد و در مباحثه‌ها چیزی به شما بیاموزد و مجالست و مباحثت با کسی که سواد ندارد بی‌فایده است. با کسی که علم می‌داند ولو اگر عمامه ندارد گفت‌وگو و رفاقت کنید. این استاد بزرگ اخلاق ادامه می‌دهد: رفاقت با کسی که اهل عبادت و مستجاب است را سفارش می‌کنم. کسی که اهل نماز شب، زیارت، دعا و انجام مستحبات است. آیت‌الله مجتهدی تهرانی در ادامه در شرح «وَآوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ اِلی دارِ الْقَرارِ بِاِلهِیَّتِکَ» بیان می‌کند: خدایا به رحمت خودت من را در بهشت جای بده به خدایی خودت، از خدا می‌خواهیم که به حق خدایی خودش، ما را در بهشت جای بده.🤲🌸
راهکار های در جزء شانزدهم قرآن کریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 محاسبه نفس 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: محاسبه‌ی نفس، خیلی چیز خوبی است. انسان باید خود را محاسبه کند، بعد یکی یکی از انجام گناهان خود کم کند. ما به بعضی از گناه‌ها عادت کرده‌ایم - گاهی انسان پنج تا، شش تا، ده تا گناه را عادت کرده - همت کنیم اینها را یکی یکی کنار بگذاریم؛ این نقاط ضعف را یکی یکی کم کنیم. 🌙 📥 نسخه قابل چاپ👇 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=49993
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
960929.mp3
45.54M
عنوان : زمینه های پیدایش بنی عباس
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
📝در بررسی بنی عباس و بنی امیه رسیدیم به این که راه دوتاست: ۱_قیام فی سبیل الله✅ که با سند اتصالش به الله و نبی الله و وصی نبی الله معلوم است ۲_قیام فی سبیل طاغوت❌ اگر احراز وصی نبود قطعا طاغوته راه سومم نداریم⁦✖️⁩ ما به دنبال اثرگزاری یهودیت🕍 بر جریان ها هستیم.پیامبر (ص) در بستر حضور و دشمنی قطعی یهودیت متولد شد.و یهودیت از این حادثه هراس داشت 🤯 به این علت که تمام منافعش از بین میرفت و زمان مرگش بود💣 🟢قران بارها در ایه ها اشاره به دشمنی یهود با مسلمین دارد (اشّداً اعدا...)👿 🟢یهودیت هرجریان و هر اقدامی رو که بر علیه خودش ببیند سریع اقدام عملیاتی و شروع به کار میکند. مثل ترور پیامبر 🟢جریان بنی امیه و بنی عباس هردو بستر یهودی دارند و اوج فاجعه و دشمنی یهودیت در واقعه عاشوراست😭 🟢حالا اگر کسی بخواد حکومت را از بنی امیه بگیرد صددرصد با مقابله رو به رو میشود مثل تقابل با اهل بیت...اما چرا درمقابل بنی عباس سکوت میکند❓چون بستر هردو یکیست.یهودیت است. بنی عباس تداوم بنی امی است.👌 🟢درکتاب📗تاریخ اخبار خلفای بنی عباس آمده: ⁦◀️⁩که خالد ابن یزید و عبدالملک طی گفتگویی بیان کردند که ادامه و تداوم حکومت دست فرزندان 👥عباس است. و در مسجد اموی🕌در دمشق ، هشام و محمدابن عباس و...نشسته بودند که راس الجالوت (بزرگ یهود) با دیدن محمدابن عباس خیره به او نگاه میکند و میگوید تداوم حکومت از نسل توست! 🟢یهودیت با برنامه پیچیده و زیبا انتقال قدرت رو از بنی امیه که تاریخ مصرفش گذشته بود، رو به بنی عباس انجام میده چرا که گرایش به اهل بیت درحال بیشتر شدن بود و دشمن اصلی اهل بیت هست پس نباید این اجازه داده بشه و بهترین کار حکومت تقلبی و شبه اهل بیت است . ◀️حالا این شبیه ترین جریان به شکل گیری داعش است⁦☠️⁩ داعش طرحی است برای جایگزینی حکومت های اهل سنت در دنیا🌍 چرا؟⁦⁉️⁩ چون اهل سنت داشت ضد صهیونیست پیش میرفت یعنی ضد یهود!پس باید بفکر جایگزین کردن حکومت دست نشانده و دوست با صهیون ها بود ک کاری با یهود نداشت و دشمن اهل بیت بود و اگر نبود این رشادت ها و توانمندی ها جهان اسلام دچار بدترین خسارات میشد.👌👌⁦ 🟢حالا ابومسلم خراسانی کی بود؟وچرا توسط امام صادق طرد شد و نامش پاره شد؟ 🔖چون نه تربیت شده توسط امام بود و نه شناختی وجود داشت و نه نیروهاش تعلیم دیده ی این مکتب بودن...پس والذین کفرو...❌❌❌ 🚫⁦🇮🇱⁩❌⛔یهود قائده ای داره و اون اینه که نفر رو میاره و تمام استفاده هارو ازش میکنه و اگر اونو مانع ادامه کار ببینه حذفش میکنه! انقدر پیچیده که اون هارو با اعتقاد خودشون حذف میکنه!💣پس هیچ وقت به‌کشته های درون سازمانی صهیونیست ها ساده نگاه نکنید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸شرح دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان 🌸 آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز «اللّهم اهدنی فیه لصالح الاعمال» می‌گوید: خدایا من را راهنمایی کن تا اعمال صالح انجام دهم. برخی در این ماه وقت سحر بلند نمی‌شوند و نماز صبح خود را اول وقت نمی‌خوانند. باید سحر بلند شوید و دعا بخوانید، خودتان دعا را بخوانید نه اینکه از رادیو گوش بدهید. دعای افتتاح، دعای ابوحمزه ثمالی را بخوانید و از خدا بخواهید که شما را با بلاهایی مانند سیل و زلزله عذاب ندهد. وی در ادامه می‌گوید: عالمانی که به روی منبر برای مردم صحبت می‌کنند، باید قال‌الباقر و قال‌الصادق بگوید و کاری به اخبار رادیو و تلویزیون و اتفاقاتی که در کوچه و خیابان می‌افتد، نداشته باشند. این استاد اخلاق همچنین در شرح «واقض لی فیه الحوائج و الامال» می‌گوید: خدایا احتیاجات و آرزوهای من را برآورده کن. هر چه احتیاجات و آرزوهای شرعی دارم را برآورده کن. مانند اینکه آرزو می‌کنم عروس یا داماد خوب پیدا کنم. خانه‌ام کنار مسجد باشد و رفیق و هم مباحثه خوبی داشته باشم. اینها آرزوهای شرعی است. وی ادامه می‌دهد: اگر امید داری که کسی دیگری دعایت را استجابت می‌کند، دعایت مستجاب نمی‌شود. اگر می‌خواهی که دعایت مستجاب شود؛ ببین در دلت اگر به هیچ کس امید نداری، خدا را صدا بزنی، خدا حاجتت را می‌دهد. توسل هم پیدا کنید مخصوصاً به «نرجس خاتون» که مادر ولی وقت (عج) است. وقتی به پسرش بگوید که کسی به من متوسل شده، پسر مجبور است به حرف مادرش گوش دهد. البته توسل به همه خوب است اما آنها مقداری طول می‌کشد. آیت‌الله مجتهدی تهرانی در ادامه در شرح «یا من لا یحتاج الی التّفسیر و السّؤال» اظهار می‌کند: ای خدایی که احتیاج نداری من شرح بدهم. خدا خودش همه چیز را می‌داند و احتیاجی ندارد که ما تفسیر کنیم. نه تنها خدا به تفسیر و سوال احتیاج ندارد، بلکه ائمه ما هم به آن احتیاج ندارند و از احوال ما باخبرند. وی ادامه می‌دهد: در بخش بعدی دعا می‌خوانیم: «یا عالماً بما فی صدور العالمین» یعنی «ای خدایی که ناگفته به حاجات و به اسرار خلق آگاهی» حالا چرا خدا احتیاج ندارد به سوال و تفسیر؟ برای اینکه عالم است و به هر چیزی که در دل مردم عالم است، خدا آگاه است؛ اما باید با خدا باشیم تا کار ما را درست کند. آیت‌الله مجتهدی تهرانی در توضیح عبارت پایانی دعا می‌گوید: خدایا بر محمد و آل اطهار (ع) درود بفرست 🤲🌸