eitaa logo
مطالب علمی و تولید محتوای فرزاد تات
5 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
237 فایل
مطالب علمی به قلم فرزاد تات
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ با گرفتن یکی دو تا فاسد که مشکل فساد حل نمیشه! 🔰ما باید از امکاناتمون به گونه ای استفاده کنیم که با اصل ریشه های فساد مبارزه کنیم و سازو کار های فساد زاد رو از بین ببریم. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از شهید جمهور
🔻گردش مالی ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی دانش‌بنیان‌ها در ۱۴۰۲ 🔹معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی: دانش‌بنیان‌ها در سال ۱۴۰۲ با رشدی چشمگیر، به گردش مالی ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی دست یافتند و گامی بلند در مسیر تبدیل ایران به قطب فناوری و نوآوری برداشتند. 🔹در حال حاضر قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان به ثبت رسیده‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۷۵۰ شرکت دانش‌بنیان «نوپا»، بیش از دو هزار و ۳۲۰ شرکت دانش‌بنیان «نوآور» و بالغ بر ۸۶۰ شرکت نیز از دانش‌بنیان‌های «فناور» هستند. 🔹حمایت‌های مختلفی در ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای حمایت از تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فناور پیش‌بینی شده است که به مسیر رشد و اثرگذاری هرچه بیش‌تر این شرکت‌ها را فراهم می‌کند. 🔹همچنین با توجه به انگیزه‌ها و ظرفیت‌هایی که در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا وجود دارد از سوی معاونت علمی و نیز صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه‌های حمایتی مختلفی از جمله تسهیلات قرض‌الحسنه، حمایت از همکاری و به هم پیوستن شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و تولید محصول مشترک برای ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا به فناور در نظر گرفته شده است. @ShahidJomhor
هدایت شده از شهید جمهور
🔻مالیات کجای کشور هزینه می‌شود؟ 🔹دولت از طریق درآمدهای مالیاتی توانست نیروگاه‌های تجدیدپذیر را توسعه دهد، شبکه ریلی و بزرگراه‌ها را بهبود بخشد و پروژه‌های نیمه‌تمامی حوزه بهداشت بیمارستان‌ها را تکمیل کند. پروژه‌های بزرگی مانند کریدور جنوب به شمال را نیز تکمیل کند. 🔹سهم مشخص مالیات بر ارزش افزوده جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، از دیگر موارد مصرف مالیات بوده است. @ShahidJomhor
هدایت شده از خبرهای فوری / مهم🔖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قاضی‌زاده هاشمی: نامزدها نمی‌تواند خارج از قانون قول و وعده بدهند/ این گونه افراد یا ناآگاه هستند یا دروغگو 🔹 دولت‌ها برای محبوبیت آنی و جلب سریع رضایت مردم شکلات در دهان آنها می‌گذارند 🔹 70 سال است تورم مزمن داریم که سفره مردم را کوچک تر می کند باید با استمرار کارهای دولت شهید رئیسی کام مردم را شیرین کنیم. 🔹خودم را مکلف به پیروی و سربازی ولایت می دانم 🔹رئیس جمهور اگر قولی به مردم می دهد باید مطابق قانون باشد/ دولت مجری قانون برنامه هفتم و قانون جاری کشور است ✅ @Khabar_Fouri
هدایت شده از سعیدیسم ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قاضی‌زاده: نباید بگذاریم نسخه‌های ارتجاعی بازگشت به گذشته تکرار شود 🔹شهید رئیسی را اسوه می‌شناسم و خودم را موظف می‌دانم که مسیر او را ادامه دهم. ✅ با : @saeedism
« فان فی العدل سعه و من ضاق علیه العدل فالجور علیه اضیق »
نام کتاب : سیری در نهج البلاغه نویسنده : مطهری، مرتضی جلد : 1 صفحه : 114 گرفته باشند و یا کنیزکان خریده باشند باز هم آن را به بیت المال‌ برمی‌گردانم . « فان فی العدل سعه و من ضاق علیه العدل فالجور علیه اضیق » [1] . یعنی همانا در عدالت گنجایش خاصی است ، عدالت می‌تواند همه را در برگیرد و در خود جای دهد ، و آنکس که بیمار است اندامش آماس کرده در عدالت نمی‌گنجد باید بداند که جایگاه ظلم و جور تنگتر است . یعنی عدالت چیزی است که می‌توان به آن به عنوان یک مرز ایمان داشت و به حدود آن راضی و قانع بود ، اما اگر این مرز شکسته و این ایمان گرفته‌ شود و پای بشر به آن طرف مرز برسد دیگر حدی برای خود نمی‌شناسد ، به هر حدی که برسد به مقتضای طبیعت و شهوت سیری ناپذیر خود تشنه حد دیگر می‌گردد و بیشتر احساس نارضائی می‌نماید . نتوان تماشاچی صحنه‌های بیعدالتی بود علی ( ع ) عدالت را یک تکلیف و وظیفه الهی ، بلکه یک ناموس الهی‌ می‌داند ، هرگز روا نمی‌شمارد که یک مسلمان آگاه به تعلیمات اسلامی ، تماشاچی صحنه‌های تبعیض و بی‌عدالتی باشد . در خطبه شقشقیه ، پس از آنکه ماجراهای غم انگیز سیاسی گذشته را شرح‌ می‌دهد
قال الامام علی (علیه‌السلام):«فَانَّ فی العَدْلِ سَعَةً ومَنْ ضاقَ علیه العَدْلُ فالجَوْرُ علیه اَضْیقُ»
«گشایش و راحتی در عدل است و کسی که محیط عدل و داد در نظرش تنگ آید عرصۀ جور و ستم بر وی تنگ‌تر خواهد بود» (نهج‌البلاغه، خ 15)
قال الامام علی (علیه‌السلام): «فَانَّ فی العَدْلِ سَعَةً ومَنْ ضاقَ علیه العَدْلُ فالجَوْرُ علیه اَضْیقُ» (نهج‌البلاغه، خ 15) امام علی (علیه‌السلام) فرمودند: «گشایش و راحتی در عدل است و کسی که محیط عدل و داد در نظرش تنگ آید عرصۀ جور و ستم بر وی تنگ‌تر خواهد بود» توضیح: کسانی که از تمدن انسانی و مقررات عادلانه آن ناراحت هستند و تصور می‌کنند که سعادت و خوشبختی بشر در آزادی کامل و غرائز و تمایلات طبیعی است سخت در اشتباهند، زیرا بر فرض اگر تمدن و مقررات عادلانه آن ملغی شود و نظم و انضباط قانونی از بین برود و بشر مانند حیوانات در ارضاء و خواهش‌های نفسانی خود از هر قید و بندی آزاد گردد نه تنها خوشبخت و خشنود نمی‌شود بلکه با بدبختیهای بیشتر و محرومیت‌های زیادتری مواجه خواهد شد. و در این موقع است که طرفداران آزادی نامحدود غرائز، از ستم و بیداد لجام گسیختگان بجان می‌آیند و صمیمانه تمدن قانونی و محدودیت غرائز و تمایلات نفسانی را آرزو می‌کنند.
سختی تن ندادن به قانون تلخ تر از سختی تن دادن به قانون
گشایش بودن عدل برای همه، حتّی برای محکوم
الإمامُ عليٌّ عليه السلام ـ فيما رَدَّهُ عَلَى المُسلِمينَ مِن قَطائعِ عُثمانَ ـ : و اللّه ِ لَو وَجَدتُهُ قَد تُزُوِّجَ بِه النِّساءُ و مُلِكَ (تُمُلِّكَ) بِهِ الإماءُ لَرَدَدتُهُ؛ فإنَّ في العَدلِ سَعَةً، و مَن ضاقَ عَلَيهِ العَدلُ فالجَورُ عَلَيهِ أضيَقُ .حديث امام على عليه السلام ـ درباره برگرداندن زمينهايى كه عثمان به تيول داده بود ـ فرمود : به خدا سوگند، اگر زمينى را بيابم كه به كابين زنان رفته و به وسيله آنها كنيزانى خريدارى شده باشند، بى گمان آن را برمى گردانم؛ زيرا، عدالت فراخ است و هركه عدالت بر او تنگ آيد، بى عدالتى بر وى تنگ تر آيد
«العدل اقوی اساس »
عدالت روح و کالبد احکام الهی است . «العدل اقوی اساس » . (2) عدل سنگ زیرین بنیاد اسلام است . «ان العدل میزان الله الذی وضعه للخلق و نصبه لاقامة الحق فلاتخالفه فی میزانه » . (3) عدالت وسیله سنجشی است که خداوند برای مردم نهاد تا حق در جامعه استوار گردد . بنابراین خدا را در این میزان همراه باش و مخالفت نکن . «العدل یضع الامور مواضعها و الجود یخرجها من جهتها، والعدل سائس عام والجود عارض خاص، فالعدل اشرفهما و افضلهما» . (4) از حضرت سؤال شد: ارزش عدالت بیشتر و بالاتر است یا بخشش؟ حضرت فرمود: عدالت کارها را بدانجا می نهد که باید و بخشش آن را برون نماید . عدالت تدبیر کننده ای است به سود همگان و بخشش به سود خاصان، پس عدالت شریف تر و با فضیلت تر است . «اکرم الاخلاق السخاء و اعمها نفعا العدل » . (5) گرامی ترین خویها سخاوت است و سودمندترین آن عدل . «فان فی العدل سعة و من ضاق علیه العدل فالجور علیه اضیق » . (6) در عدالت گشایش است و آن که عدالت را برنتابد ستم را سخت تر یابد . «علیک بالعدل علی الصدیق والعدو» . (7) حضرت به فرزند خود سفارش می کند: بر تو باد که با دوست و دشمن به عدل رفتار کنی . «ولایکونن المحسن والمسی ء عندک بمنزلة سواء فان فی ذلک تزهیدا لاهل الاحسان فی الاحسان و تدریبا لاهل الاسائة علی الاسائة و الزم کلا منهم ما الزم نفسه » . (8) مبادا نکونکار و بدکار در دیده ات برابر آید که آن رغبت نکوکار را در نیکی کم کند و بدکردار را به بدی وادار نماید . درباره هر یک از آنان آن را عهده دار باش که او بر عهده خود گرفت . «ثم اعرف لکل امرء منهم ما ابلی و لا تضمن بلاء امرء الی غیره و لاتقصرن به دون غایة بلائه و لا یدعونک شرف امرء الی ان تعظم من بلائه ما کان صغیرا و لا ضعة امرء الی ان تستصغر من بلائه ما کان عظیما» . (9) اندازه رنج هر یک از کارگزاران را در نظر داشته باش و رنج یکی را به حساب دیگری مگذار و در پاداش او به اندازه تلاشی که کرده و رنجی که دیده، کوتاهی مکن . مبادا بزرگی کسی موجب شود که رنج اندک او بزرگ جلوه کند و فرودی رتبه کسی سبب شود که کوشش سترگ او خوار و کم جلوه به حساب آید . «ولیکن احب الامور الیک اوسطها فی الحق و اعمها فی العدل و اجمعها برضی العامة » . (10) و باید از کارها آن را پیش تر دوست بداری که نه از حق بگذرد و نه فرو ماند و عدالت را فراگیرتر و رعیت را دلپذیرتر باشد . «و ان افضل قرة عین الولاة استقامة العدل فی البلاد» . (11) و آن چه پیش تر دیده والیان بدان روشن است، برقراری عدالت در شهرهاست . «فاخفض لهم جناحک و الن لهم جانبک و ابسط لهم وجهک و آیس بینهم فی اللحظة والنظرة حتی لایطمع العظماء فی حیفک لهم و لاییاس الضعفاء من عدلک بهم، فان الله تعالی یسالکم معشر عباده عن الصغیرة من اعمالکم و الکبیرة والظاهرة والمستورة فان یعذب فانتم اظلم و ان یعف فهو اکرم » . (12) با آنان فروتن باش و نرمخو و هموار و گشاده رو و به یک چشم بنگر به همگان، خواه به گوشه چشم بنگری و خواه خیره شوی به آنان، تا بزرگان در تو طمع ستم بر ناتوان نبندند و ناتوان از عدالت تو مایوس نگردند که خدای تعالی می پرسد از شما بندگان از خرد و درشت کارهاتان و از آشکار آن و نهان . پس اگر عذاب کند شما ستمکارتر و اگر ببخشد او بزرگوارتر . «ان الله یامر بالعدل والاحسان، العدل الانصاف والاحسان التفضل » . (13) از معنی این آیه شریفه از حضرت سؤال شد، فرمود: عدل ستم نکردن و انصاف است و احسان نیکویی کردن و بخشش است . «استعمل العدل واحذر العسف والحیف فان العسف یعود بالجلاء والحیف یدعوا الی السیف » . (14) به یکی از فرمانداران خود فرمود: کار به عدالت کن و از ستم و بیداد بپرهیز که ستم رعیت را به آوارگی وادارد و بیدادگری شمشیر را در میان آرد . پی نوشت ها: 1 . فهرست غرر الحکم، ج 7، ص 236 . 2 . فهرست غرر الحکم، ج 7، ص 236 . 3 . میزان الحکمة، ج 6، ص 78 . 4 . نهج البلاغه، حکمت 437 . 5 . غرر الحکم، ج 7، ص 156 . 6 . غرر الحکم، ج 7، ص 238 . 7 . غرر الحکم، ج 7، ص 238 . 8 . نهج البلاغه، نامه 53 . 9 . نهج البلاغه، نامه 53 . 10 . نهج البلاغه، نامه 53 . 11 . نهج البلاغه، نامه 53 . 12 . نهج البلاغه، نامه 27 . 13 . قصار الحکم، 231 . 14 . قصار الحکم، 476 .
هدایت شده از ܩࡅ࡙ܩܢ🛍🌱>
🔺جدول پخش برنامه‌های دکتر سعید جلیلی از رسانه ملی _ _ _ _ _ __ _ 🇮🇷👉🏻 @said_jalili محتوای سعید جلیلی 🇮🇷👉🏻 @said_jalili محتوای سعید جلیلی
طرح های میکروگرید و ماکروگرید در سطوح ملی