eitaa logo
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی
467 دنبال‌کننده
63 عکس
97 ویدیو
0 فایل
صفحه و کانال های رسمی : صفحه رسمی اینستاگرام instagram.com/fazellankarani.ir کانال رسمی واتساپ chat.whatsapp.com/F2WS11GJdomL9kQdytQvM4 کانال رسمی تلگرام t.me/Fazellankarani_ir آپارات https://www.aparat.com/fazelLankar
مشاهده در ایتا
دانلود
اين تعبير از امام رضا (ع)‌ درباره حضرت معصومه (س) وارد شده كه » كسي كه اين بي‌بي را زيارت كند، مثل اين است كه مرا زيارت كرده است.» تمام روايات بسيار عجيب و بسيار مهمي كه در ثواب زيارت حضرت رضا (ع) وارد شده، همه بر زيارت حضرت معصومه (س) مترتب است؛ و در جاي خود روشن است كه ائمه ما (ص) هيچ گاه در مقام مبالغه و زياده‌گويي نبودند. @Fazellankarani
اسلام به زنها کرامت بخشيد و تساوي مرد و زن را اعلام کرد. از نظر اسلام و قرآن، زن و مرد هر دو انسانند و مکمل انسانيت يک ديگر هستند. اما چون در دستگاه طبيعت هرکدام وظايف خاصي دارند، متناسب با وظيفه خودشان از نظر جنسيت، متفاوت از هم خلق شده‌‌اند و اين به معناي تفاوت و رنج نيست. آيات قرآن با صراحت بيان مي‌‌کند که مرد و زن مساوي در انسانيت‌اند. @Fazellankarani
بسيجي يعني کسي که براي دين در هر ميداني حاضر است فداکاري کند. بگذريم از اينکه ممکن است بعضي‌ها، که البته خيلي نادر هستند، شايد درست به عمق اين معاني نرسيده‌اند، فکر مي‌کنند که بسيج يک مجموعه نظامي است. نه، بسيجي يعني آن کسي که در همه شرايط براي دفاع از دين و براي دفاع از انقلاب آمادگي دارد، اين معناي بسيجي است، در محيط کار، آنقدر کارش را دقيق انجام مي‌دهد که مبادا حيثيت انقلاب و حيثيت دين زير سؤال برود، در محيط اداره، در برخورد با مردم، در جامعه، در فاميل، در خانواده اينها همه شؤون بسيجي است. @Fazellankarani
🔵آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار با مسؤولان ستاد راهبردی فناوریهای هوشمند حوزه : استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به پیشبرد علوم دینی کمک فراوانی نماید. 🔵 دین برای همه‌ی ابعاد بشر، دنیا و آخرت بشر، مسائل اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و ...حرف دارد. 🔵 بدون استفاده از تکنولوژی ها و علم روز، نمی‌توانیم به آن هدف متعالی برسیم. یعنی هوش مصنوعی وقتی به میدان بیاید و مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد تازه جوهر و ارزش دین شکوفا می‌شود. 🔵 با استفاده از هوش مصنوعی بسیاری از مسائل شکل دیگری پیدا می‌کند. با هوش مصنوعی فقه و اجتهاد جدید به میدان می‌آید و این جدیدی که می‌گوئیم نه اینکه ضوابط گذشته را کنار بگذاریم. متن کامل در 👇 www.fazellankarani.com @Fazellankarani
🔵رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در دیدار مسؤولین مؤسسه آینده روشن: مهمترین مقدمه فقه سیاسی این است که اثبات کنیم اکثر دستورات و راهبردهای دین، اجتماعی است. اگر نگاه کسی به دین یک امر فردی باشد قطعاً نمی‌تواند جزء منتظران قرار بگیرد. 🔵مقوله انتظار یکی از مفاهیمی است که هنوز به خوبی برای جامعه‌ اسلامی و حتی برای خواص آن طور که باید و شاید روشن نشده است. 🔵من هدف اصلی انتظار را ظهور حضرت نمی‌دانم، گرچه الآن وقتی حرف انتظار به میان آید می‌گویند انتظار ظهور اما به نظر من ظهور حضرت خود مقدمه است برای تحقق آیه شریفه 33 سوره توبه«هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ» دین جهانی خواهد شد چه ضمیر کلّه به کل دین برگردد یا کل مردم، در هر صورت تحقق دین جامع برای همه بشر، غایت اصلی انتظار است. 🔵وقتی ظهور صورت بگیرد ظهور حضرت فی نفسه موضوعیت ندارد، ظهور حضرت طریق است برای اینکه دین با همه ابعادش در جامعه تحقق یابد. 🔵مردم را باید با ابعاد و حقیقت دین بیشتر آشنا کنیم،ما دین را فردی نمی‌دانیم بلکه آن را در همه جهات، اجتماعی هم می‌دانیم. 🔵در بحث فقه سیاسی به بعضی از آیات قرآن در اجتماعی بودن دین اشاره کرده‌ایم، هنوز عده‌ای هستند که فکر می‌کنند دین کاری به سیاست و اجتماع ندارد، بلکه یکسری دستورات فردی برای انسان است. 🔵می‌توانیم به کسی که دین را از سیاست جدا می‌داند بگوئیم تو نمی‌توانی منتظر حضرت باشی،این یک تلازم روشن و قهری دارد،انتظار ظهور برای این افراد معنا ندارد.انتظار، کسب آمادگی است. @Fazellankarani
بسم الله الرحمن الرحیم إنا لله و إنا إلیه راجعون ارتحال مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی(ره) همه ارادتمندان به مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و محبان و منتظران حضرت ولی عصر(عج) و حوزه‌های علمیه و شیعیان را داغدار نمود. این شخصیت بزرگ مجموعه‌ای از خرد و عقلانیت، متانت و تواضع، علم و تقوا، تدبیر و آینده‌نگری، دلسوزی و رأفت بود. در محضر او آنچه که بیش از همه و قبل از هر چیز بروز داشت، اخلاص و سرسپردگی به ولایت ائمه معصومین(علیهم السلام) خصوصاً امام زمان حجة بن الحسن العسکری(ارواحنا فداه) بود. آن مرجع بزرگ و وارسته افتخار تألیفات گرانسنگ در فقه و اصول خصوصاً روایات منتخب مرتبط با حضرت بقیة الله الاعظم(عج) و تحلیل بسیار جامع و دقیق از حادثه کربلا را داشت. حضور بسیار مؤثر و جدی ایشان در انقلاب و مجلس خبرگان قانون اساسی و نیز ریاست شورای محترم نگهبان حکایت از نگاه عمیق و اعتقاد راسخ به نقش دین در جامعه داشت. این مصیبت بزرگ را به محضر مقدس امام عصر(ارواحنا فداه) و حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید، خصوصاً رهبری معظم انقلاب و بیت رفیع مرجع بزرگ شیعه حضرت آیت الله العظمی آقای گلپایگانی(قدس)) و آقازادگان و بیت مکرم ایشان خصوصاً حضرت مستطاب حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد حسن صافی و نیز دامادهای محترم و بالاخص آیت الله آقای کریمی جهرمی و ارادتمندان و مقلدان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم. حشره الله مع الانبیاء و الصالحین محمدجواد فاضل لنکرانی ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ @Fazellankarani
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی بر سر مزار آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره).
21.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا تعریف از امیرالمؤمنین(علیه السلام) و دعوت به ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام) دعوت به غیر خداست؟! @Fazellankarani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی از آقایان احتمال داده‌اند اینکه در روایات وارد شده خدای تبارک و تعالی در ازای هر قدم یک حسنه‌ای به (علیه السلام) مي‌دهد، این برای کسی است که وارد شده و در منزلش استقرار پیدا کرده و بعد از منزل می‌خواهد به برود. این حرف کاملاً مخالف با روایات است. از روایات استفاده می‌شود که اين ثواب براي هر زائري است که از هر نقطه‌ای به کربلا برود ولو هزاران فرسنگ فاصله داشته باشد. چون در بعضی از روایات کلمه‌ی «من منزله» را دارد. منزل در اینجا یعنی از وطن خودش و جایی که در آن زندگی می‌کند نه در مکاني که در کربلا استقرار پیدا کرده است. @Fazellankarani
22.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. (ع) خطاب به جابر بن یزید جعفی فرمودند: ✅ اگر کسی به شما کرد، شما هم در مقابل به او ظلم نکنید. ✅ اگر کسی به شما کرد شما به او خیانت نکن، ✅ اگر حرف دروغی را به شما نسبت دادند، از قول شما حرف دروغی را نقل کردند، غضبناک نشو، ✅ اگر شما را تعریف کردند و برای شما القابی ذکر کردند، خوشحال نشو؛ ✅ اگر نسبت به شما کردند، جزع نکن و ناراحت نشو؛ ✅ اگر پشت سر شما بدگویی کردند، فکر کن؛ اگر مطلبی در مورد شما گفتند و دیدید که این مطلب در شما وجود دارد، بدان سقوط تو از چشم خدا، وقتی خدا بر انسان می‌کند، مصیبتش بسیار بالاتر از این است که انسان از چشم مردم ساقط شود. @Fazellankarani
31.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله : 🔹 به بهانه ، دنبال از بین بردن و است. 🔹 را بشنوند. 🔹 مردم از سختیهای اقتصادی مستأصل شده‌‌اند. 🔹مسئولین حقایق حوادث را هر چه زودتر برای مردم روشن کنند. 🔹اگر کسی بگوید حق ندارید حرف بزنید، نه مطابق با دین است نه مطابق با قانون 🔹یادم نمی‌آید از اول انقلاب تاکنون چنین اتّحاد رسانه‌ای وجود داشته باشد. متن کامل سخنرانی معظم له را میتوانید در سایت ایشان ملاحظه کنید: https://fazellankarani.com/persian/news/24608/ @Fazellankarani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مباحث اخلاقی پیرامون خطبه شقشقیه: بعد از این‌که (عليه‌السلام) فرمودند را دیگری تقمص کرد و از ، لباس ظاهری آن‌را برداشت و به حقیقت و واقعیت آن توجهی نداشت، می‌فرمایند «فَسَدَلْتُ دُونَهَا ثَوْباً وَ طَوَيْتُ عَنْهَا كَشْحاً.» فاء در اینجا برای تفریع است یعنی بعد از ، من در مقابل خلافت لباسی را آویزان کردم و دامن خود را از آن پیچیدم. این تعابیر کنایه از این‌ است که نسبت به آن بی اعتنائی و آن‌را رها کردم. سپس می‌فرمایند «وَ طَفِقْتُ أَرْتَئِي» یعنی تدبر و فکر کردم «بَيْنَ أَنْ أَصُولَ بِيَدٍ جَذَّاءَ أَوْ أَصْبِرَ عَلَى طَخْيَةٍ عَمْيَاءَ» بین این‌که در مقابل دشمنان با دست خالی به میدان بیایم و قیام کنم؛ یا در این تاریکی عمیاء و محض صبر کنم که این تاریکی این خصوصیات را دارد که «يَهْرَمُ فِيهَا الْكَبِيرُ وَ يَشِيبُ فِيهَا الصَّغِيرُ وَ يَكْدَحُ فِيهَا مُؤْمِنٌ حَتَّى يَلْقَى رَبَّهُ» آدم کبیر در آن فرسوده و فرتوت، صغیر در آن پیر می‌شود و مؤمن به تلاش و زحمت می‌افتد. http://fazellankarani.com/persian/lessons/view/23283 @Fazellankarani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی: (ع) می‌فرمایند وقتی خلوتی پیدا می‌کنید در آن خلوت از خدا پرهیز کنید. چرا؟‌ برای اینکه حاکم محکمه همان است، فرق محکمه قیامت با محکمه دنیا این است که در محکمه دنیا حاکم خودش شاهد بر عمل نبوده اما در قیامت حاکم خودش شاهد می‌باشد. در درجه اول شاهد بر اعمال ما خداست در درجات بعد اعضا و جوارح، ملائکه الهی، زمینی که انسان در آن خدای ناکرده معصیتی را انجام داده قرار دارند. آنگاه نسبت به (ص) می‌فرماید «وَ جِئْنا بِكَ عَلى‌ هؤُلاءِ شَهِيداً»، در اینکه هؤلاء اینجا به چه اشاره دارد دو احتمال وجود دارد؛ یکی اینکه مورد اشاره باشد یعنی همین ، بنابر این احتمال معنای آیه چنین می‌شود همان‌طور که گذشته هر کدام شاهد بر اعمال امت خودشان بودند پیامبر ما هم شاهد بر اعمال امت خودش هست، اینکه الآن هم پیامبر شاهد بر اعمال من و شما است مطلب بسیار مهمی است چون همه ما مفتخریم که جزء امت هستیم و باید بدانیم که او شاهد بر اعمال ما است. احتمال دوم این است که مورد اشاره انبیاء گذشته باشند. در این صورت معنای آیه چنین می‌شود. «فَكَيْفَ إِذا جِئْنا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِيدٍ» ما در برای هر امتی شاهدی می‌آوریم که او بر اعمال آنها شهادت می‌دهد و تو را نیز شاهد بر انبیاء گذشته می‌‌آوریم. مقام چنان عظمتی دارد که شاهد اعمال انبیاء گذشته است و اینکه آنها رسالت خود را درست انجام دادند یا نه؟ @Fazellankarani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این فتنه‌ی اخیر که بسیار فتنه‌ی بزرگی است مسئله تجزیه ایران محور اصلی دشمن است. مشروح سخنان معظم له : https://fazellankarani.com/persian/news/24651/ @Fazellankarani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇ عدالت جنسیتی (بخش اول) به همّت دفتر همکاری‌‌های علمی و بین المللی مرکز فقهي ائمه اطهار و مرکز تحقيقات زن و خانواده‌‌ مرکز مديريت حوزه‌‌های علميه خواهران، نشست علمي با عنوان «تأمّلی در مفهوم عدالت جنسيّتی در احکام اسلامی» با نظريه پردازي آيت الله محمّدجواد فاضل لنکرانی روز شنبه 10 مهر 1395 برگزار شده است. ایشان در این نشست به تبيين نظريه خود پرداختند. مشروح سخنان ایشان را در لینک زیر مشاهده کنید: https://fazellankarani.com/persian/scientificconference/21637 @Fazellankarani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇ عدالت جنسیتی (بخش دوم) به همّت دفتر همکاری‌‌های علمی و بین المللی مرکز فقهي ائمه اطهار و مرکز تحقيقات زن و خانواده‌‌ مرکز مديريت حوزه‌‌های علميه خواهران، نشست علمي با عنوان «تأمّلی در مفهوم عدالت جنسيّتی در احکام اسلامی» با نظريه پردازي آيت الله محمّدجواد فاضل لنکرانی روز شنبه 10 مهر 1395 برگزار شده است. ایشان در این نشست به تبيين نظريه خود پرداختند. مشروح سخنان ایشان را در لینک زیر مشاهده کنید: https://fazellankarani.com/persian/scientificconference/21637 @Fazellankarani