eitaa logo
فقه و اصول
295 دنبال‌کننده
235 عکس
44 ویدیو
46 فایل
ادمین @MasoudDorosti
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 مستند آیت الله العظمی خویی را در آپارات تماشا کنید👇 https://www.aparat.com/v/vZcjY
جبل العامل کجاست؟ سرزمین‌های ساحلی و کوهستانی جنوب لبنان. این منطقه سرزمین شیعیان شمرده می‌شود و اهالی آن پیش از دیگر شهر‌های لبنان به تشیع گرویده‌اند. پیامبرانی همچون:  یوشع بن نون وصی حضرت موسی(ع) و حزقیل پیامبر ، حضرت عیسی(ع) در آن بوده اند. 🔹 جبل عامل خواستگاه علمای بسیار زیادی بوده بصورتی که در تشییع جنازه دختر ، معروف به سِتّ المَشایخ و از مجتهدانِ شاگردپرور حوزه جبل عامل، هفتاد مجتهد حاضر بودند* وقتی در ۱۱۹۵، به دستور احمدپاشا جزّار، والی عثمانی صیدا، آثار و تألیفات عالمان جبل عامل سوزانده شد، حجم این آثار به اندازه‌ای بود که مأموران حکومت تا هفت روز در عکّا به سوزاندن کتاب مشغول بودند!!! 🌺 نامور‌ترین شاعران و ادیبان جبل عامل این اشخاص بوده‌اند: عَدِیّبن رقّاع (متوفی ح ۱۰۰) شاعر معروف ولیدبن عبدالملک اموی (حک: ۸۶ ـ۹۶) و معاصر جریر، شاعر بزرگ عصر اموی** عبدالمحسن بن احمدبن غالب صوری (متوفی ۴۱۹)*** علی بن محمد بیاضی (متوفی ۷۹۱)؛ تقی الدین ابراهیم بن علی کفعمی (متوفی ۹۰۵) 🌷 بزرگانی چون ابوبکر  مؤلف تاریخ بغداد، ابوالقاسم علی بن حسن  مؤلف تاریخ مدینه دمشق که ده سال در صور اقامت گزید و حضورش تأثیر بسیاری در تقویت نهضت فرهنگی در جبل عامل داشت، ناصربن ابراهیمی بویهی (متوفی ۵۸۳)، عبداللّه بن حسین تستری و پزشک مشهور داودبن عمر انطاکی در جبل عامل مدتی اقامت کردند. * حر عاملی، قسم ۱، ص۱۵ ازهری، ج ۲، ص ۴۲۲، ذیل «عمل»؛ ابوالفداء، ج ۱، ص ۱۰۴؛ مرتضی زبیدی، ج ۲۱، ص ۱۱۵؛ فقیه، ص ۸۵ * حرّعاملی، قسم ۱، ص ۱۱۴؛ محسن امین، ۱۴۰۳ الف، ج ۸، ص ۹۴ـ۹۹ @feghh_osoul
⚫️مرثیه‌ای از مرحوم شیخ محمد حسین (کمپانی): ماتم جهانسوز خاتم النبیین‌ است؟ یا که آخرین روز صادر نخستین‌ است؟ روز نوحه قرآن در مصیبت طاهاست روز ناله فرقان از فراق یاسین‌ست خاطرى نباشد شاد در قلمرو ایجاد آه و ناله و فریاد در محیط تکوین‌ ست کعبه را سزد امروز، رو نهد به ویرانى زانکه چشم زمزم را سیل اشک خونین‌ ست صبح آفرینش را، شام تار باز آمد تیره، اهل بینش را دیده جهان بین‌‌ست رایت شریعت را، نوبت نگونسارى‌ست روز غربت اسلام، روز وحشت دین‌ست شاهد حقیقت را، هر دو چشم حق‌بین خفت آهِ بانوى کبرى همچو شمع بالین‌ ست هادى طریقت را، زندگى به سر آمد گمرهان امت را سینه‌‌یى پر از کین‌ ست شاهباز وحدت را، بند غم به گردن شد کرکس طبیعت را، دست و پنجه رنگین ‌ست شد هماى فرّخْ ‌فر، بسته بال و بى‌ شهپر عرصه جهان یکسر، صیدگاه شاهین‌ ست خاتم سلیمان را اهرمن به جادو برد مسند سلیمانى، مرکز شیاطین‌ ست شب ز غم نگیرد خواب، چشم نرگس شاداب لیک چشم هر خارى، شب به خواب نوشین‌ ست پشت آسمان خم شد زیر بار این ماتم چشم ابر پر نم شد در مصیبت خاتم 🏴 @feghh_osoul
💢کتاب «حلقات» برای تکمیل دراسات اصولی نافع است اما جای «رسائل و کفایه» را نمی‌گیرد ✔️استادسید محسن حسینی‌فقیه که کتب «رسائل، کفایه و حلقات» را چندین دوره تدریس کرده معتقد است: حلقه دوم و سوم جای رسائل و کفایه را نمی‌تواند بگیرد بلکه برای تکمیل دراسات اصولی بسیار نافع و مفید هستند؛ خصوصاً اینکه درس‌های خارج کنونی بیشتر بر مبنای کفایه الاصول برگزار می‌شود و این جهت علاوه بر محسنات متعدد دیگر، مزید بر علت هست که باید کفایه را به‌خوبی خواند. 👈بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/s50418 @feghh_osoul
✅استاد حسین شوپایی جویباری: خدا رحمت کند مرحوم آقای تبریزی را در بعضی از موارد برای اینکه بفهمد طلبه اهل درس و بحث است یا نه؟ از کلام مرحوم شیخ در رسائل سؤال می‌کرد. یکی از جاهایی که ایشان سؤال می‌پرسید بحث دلیل عقلی بر قبح بود که مرحوم شیخ می‌فرماید: «فان العقاب بما لایرجع بالآخره الی الاختیار قبیح الا ان عدم العقاب لامر لایرجع الی الاختیار قبحه غیر معلوم» می‌پرسید معنای این عبارت چیست؟ متن کامل: https://b2n.ir/e33009 @feghh_osoul
⚠️خاک بر سر آن عالم اعلم و افقه! اگر کسی اعلم و افقه هم باشد، اما نتواند بفهمد و ببیند که ، امروز در ایران اسلامی، چه‌طور بر مبنای حق قیام کرده و چه‌طور نظام جاهلی مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین برده ... و حتی با آن‌ها هم‌صدا شود و برای آن ها خوراک درست کند ... خاک بر سر آن عالم اعلم و افقه! آن‌هم، علم نیست جهل است؛ نور نیست، ظلمت است؛ و الا اگر نور بود، اول، خود این نوع افراد را هدایت می کرد.... 💬امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، در آغاز درس خارج فقه، ۲۰شهریور۷۳ @feghh_osoul
تخصيص الاكثر ✅ السيد الخوئي: إنّ العموم المذكور في الكلام: تارةً يكون من قبيل القضايا الخارجية ويكون الملحوظ في الكلام ثبوت الحكم للأفراد الخارجية، فحينئذ لا إشكال في استهجان تخصيص الأكثر، بلا فرق بين أن يكون التخصيص بعنوان واحد أو بعناوين مختلفة، فلو قيل قتل جميع العسكر إلّابني تميم، وكان في العسكر من غير بني تميم رجل أو رجلان، ففي الحقيقة كان المقتول رجلاً أو رجلين، فلا إشكال في استهجان التعبير عن قتلهما بمثل قتل جميع العسكر إلّا بني تميم، وإن كان التخصيص بعنوان واحد مثل ما إذا كان التخصيص بعناوين مختلفة، كما لو قيل: قتل جميع العسكر إلّازيداً وإلّا عمراً وإلّا... حتّى لا يبقى إلّا رجل أو رجلان مثلاً. واُخرى: يكون العموم المذكور في الكلام بنحو القضايا الحقيقية، ويكون الحكم ثابتاً للموضوع المقدّر بلا نظر إلى الأفراد الخارجية، فلا يكون التخصيص حينئذ مستهجناً وإن بلغ أفراده ما بلغ، لعدم لحاظ الأفراد الخارجية في ثبوت الحكم حتّى يكون الخارج أكثر من الباقي. وهذه هي القاعدة الكلّية لقبح تخصيص الأكثر. 📚 مصباح الاصول ج١ ص٦٢٣ @feghh_osoul
🔴ضابط تخصيص الاكثر المستهجن🔴 الشيخ لطف الله الصافي: ليس كل تخصيص بالأكثر مستهجناً إذا بقي تحت العام من أفراده مقدار يصح به جعل العنوان العام مرآة له وموضوعاً للحكم القانوني ضرباً للقاعدة -كما هو الشأن في هذه الروايات-وإذا كان ما خرج بالمخصص من تحت العام عنوانا كان له أفراد أكثر مما يبقى تحت العام-كما هو كذلك في مسألتنا هذه-، وإذا احتملنا أنه كان للمتكلم غرض عقلائي لالقاء الكلام الدال على العموم وإخراج الأكثر منه وإفادة مراده بهذه الصورة، كإفهام أن علة الحكم على ما يبقى تحت العام أو مقتضيه صدق هذا العنوان وإن الأكثر المخرج منه إنما أخرج لفقد الشرط أو وجود المانع أو غير ذلك. والقدر المتيقن من التخصيص المستهجن هو ما إذا كان ما تحت العام من الأفراد أفراد لا يجمعها جامع غيره وخصص العام بتخصيصات كثيرة بالنسبة إلى كل فرد من أفراده حتى لا يبقى تحته إلا فرد أو اثنان أو ثلاث أو نحو ذلك؛لأن هذا خلاف وضع المحاورة ولا يتكلم به إلا من لم يعرف أساليب الكلام. 📚 الرسائل ج١ ارث الزوجة من العقار ص٢٥٩-٢٦٠ @feghh_osoul
🌺روز نهم ربیع الاول در کلام آقا امیرالمومنین علیه السلام🌺 فقال أمير المؤمنين عليه السلام : هذا يوم الاستراحة ، ويوم تنفيس الكربة ، ويوم الغدير  الثاني ، ويوم تحطيط  الأوزار ، ويوم الخيرة ، ويوم رفع القلم ، ويوم الهدو ، ويوم العافية ، ويوم البركة ، ويوم الثارات ، ويوم  عيد الله الأكبر ، ويوم يستجاب فيه الدعاء ، ويوم الموقف الأعظم ، ويوم التوافي ، ويوم الشرط ، ويوم نزع السواد ، ويوم ندامة الظالم ، ويوم انكسار الشوكة ، ويوم نفي الهموم ، ويوم القنوع ، ويوم عرض القدرة ، ويوم التصفح ، ويوم فرح الشيعة ، ويوم التوبة ، ويوم الإنابة ، ويوم الزكاة العظمى ، ويوم الفطر الثاني ، ويوم سيل النغاب ، ويوم تجرع الريق ، ويوم الرضا ، ويوم عيد أهل البيت ، ويوم ظفرت به بنو إسرائيل ، ويوم يقبل الله أعمال الشيعة ، ويوم تقديم الصدقة ، ويوم الزيارة ، ويوم قتل المنافق ، ويوم ( الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ ) ، ويوم سرور أهل البيت ، ويوم الشاهد ويوم المشهود ، ( وَيَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى يَدَيْهِ ) ، ويوم القهر على العدو ، ويوم هدم الضلالة ، ويوم التنبيه ، ويوم التصريد ، ويوم الشهادة ، ويوم التجاوز عن المؤمنين ، ويوم الزهرة ، ويوم العذوبة ، ويوم المستطاب به ، ويوم ذهاب  سلطان المنافق ، ويوم التسديد ، ويوم يستريح فيه المؤمن ، ويوم المباهلة ، ويوم المفاخرة ، ويوم قبول الأعمال ، ويوم التبجيل ، ويوم إذاعة السر ، ويوم نصر المظلوم ، ويوم الزيارة ، ويوم التودد ، ويوم التحبب ، ويوم الوصول ، ويوم التزكية  ويوم كشف البدع ، ويوم الزهد في الكبائر ، ويوم التزاور ، ويوم الموعظة ، ويوم العبادة ، ويوم الاستسلام. بحار الانوار جلد ۳۱ صفحه ۱۲۷ و ۱۲۸ اسکن کتاب : http://s3.picofile.com/file/8229103826/BaharAlAnvar2_1_.png @feghh_osoul
🌺 ۹ ربیع الاول 🌺 @feghh_osoul
اعمال روز نهم ربیع الأوّل.pdf
410K
اعمال روز نهم ربیع الأوّل 🚩 اللهم العن الجبت و الطاغوت 🚩 @feghh_osoul
فرحة الزهراء (ع) برواية أحمد بن إسحاق القمّي - الشيخ نهاد الفيّاض.pdf
1.78M
🌷فرحة الزهراء (ع) برواية أحمد بن إسحاق القمّي - الشيخ نهاد الفيّاض @feghh_osoul
📚 پی دی اف کتاب شریف "مثالب النواصب" تالیف ابن شهر آشوب رضوان الله علیه به زبان عربی برای اهل تحقیق 📝 از جامع‌ترین کتب در بیان مطاعن دشمنان اهل بیت علیهم السلام و غاصبین خلافت 📥 تصویر کتاب: 🌐 http://bit.ly/2iHpouf 📥 لینک دانلود جلد اول: 🌐 http://bit.ly/2jzsPDW 📥 لینک دانلود جلد دوم: 🌐 http://bit.ly/2B4WaQG 📥 لینک دانلود جلد سوم: 🌐 http://bit.ly/2iGCSX7 @feghh_osoul
مثالب النواصب - ابن شهر آشوب.zip
9.81M
📚 پی دی اف کتاب شریف "مثالب النواصب" تالیف ابن شهر آشوب رضوان الله علیه به زبان عربی برای اهل تحقیق 📝 پنج زیپ فایل پی دی اف کتاب در یک فایل زیپ👌 @feghh_osoul
📚 پی دی اف کتاب فرحة الزهرا علیها السلام نوشته شیخ ابو علی اصفهانی از کتب برائتی ممنوعه برای اهل تحقیق 📥 لینک دانلود نسخه عربی: 🌐 bit.ly/2zOhSZj 📥 لینک دانلود ترجمه فارسی: 🌐 bit.ly/2Al5iOc @feghh_osoul
نهم_ربیع؛_فضیلت‌ها،_شرافت‌ها_سیّد_علی.pdf
2.72M
📚 فایل پی دی اف کتاب نهم ربیع الاول فضیلت ها و شرافت ها نوشته سید علی حسینی خراسانی @feghh_osoul
🌷توجه: هدف ما از بارگذاری کتب نه اختلاف افکنی بین مذاهب و نه تایید این کتب هست، صرفا هدف آشنایی اهل تحقیق با این نوع کتب و اختیار قول مختار است. @feghh_osoul
❌ کسب شهرت از راه دین! ✍ حضرت آیت الله سعادت پرور(ره) : 🔺 انسان اگر بخواهد برای نفس و شهوت از طریق دین به آنها برسد، این گناهی بس بزرگ است، انسانی که می خواهد مشهور بشود و بین مردم شهرت پیدا بکند ، بدترین راه این است که از ابزار ونردبان دین استفاده بکند و خودش را استاد اخلاق یا تربیت جا بزند. 📚 کتاب @feghh_osoul
شاهرگ علم رجال، پاسخ به پرسش زیر است که در فهمیده می شود : : موضوع حجیت خبر واحد، کدامیک از دو گزینه زبر است : الف) یعنی موضوع حجیت خبر واحد، آن راوی است که به نحو اسمی و ثبوتی توثیق شده است؛ در این صورت فارغ از تک تک اخباری که راوی آنها را نقل کرده و صرفا به صورت کلی، راوی توثیق شده است مثلا جناب زراره به صورت کلی موثق است، چون رجالیون بر توثیق او اتفاق نظر دارند ب) یعنی موضوع حجیت خبر واحد، آن راوی است که به نحو فعلی و حدوثی توثیق شده است؛ در این صورت با نظارت بر تک تک اخباری که راوی آنها را نقل کرده و به صورت جزئی، راوی توثیق شده است مثلا عمروعاص در زمینه راوایاتی که در فضائل امیرالمومنین علیه السلام نقل کرده است، توثیق می شود، چون داعی بر جعل در این زمینه ندارد : اصطلاحا بر طرفداران پاسخ گزینه (الف) "وثوق سندی" و بر طرفداران پاسخ گزینه (ب) "وثوق صدوری" گفته می شود هر یک از دو دسته طرفداران "وثوق سندی" و "وثوق صدوری"، متناسب با پاسخی که به پرسش مذکور داده اند، به سراغ مبادی خاصی برای اثبات آنچه مسئله علم رجال در قالب پاسخ به پرسش مذکور ارائه داده اند، می روند نتیجتا بدیهی است که طرفداران پاسخ (الف) به سمت مبادی همچون توثیق رجالیون می روند و طرفداران پاسخ (ب) به سمت مبادی همچون شهرت عملی و وجود روایت در کتب اربعه می روند تمامی این بحثها باید در انجام شود که وظیفه دارد از مبادی علم رجال بحث کند حالا می فهمیم انحصار گرایی طرفداران وثوق سندی در مبادی علم رجال از کجا نشأت گرفته که انتقاد را هم بر انگیخته است : ثمّ اعلم: أنّه قد شاع بعد صاحبي (المعالم) و (المدارك) أنّهم يطرحون أخبارنا المعتبرة الّتي اعتبرها فقهاؤنا القدماء، بل و المتأخّرون أيضا- كما بيّنته و أثبته في التعليقة- طرحا كثيرا 👈 بسبب أنّهم لا يعتبرون من الأمارات الرّجاليّة سوى التوثيق، و قليل من أسباب الحسن.و بسبب ذلك اختلّ أوضاع فقههم و فتاواهم، و صار بناؤهم‌ على عدم ثبوت المسائل الفقهيّة غالبا. و ذلك فاسد، لأنّ أسباب التثبّت الظنيّة موجودة في غاية الكثرة، و حصول الظنّ القويّ منها لا يتأمّل فيه. و مرّ اعتبار الظنّ في التثبّت كاعتباره في ثبوت العدالة من دون تفاوت.و هذه الأسباب اعتبرها الفقهاء في كتبهم الاستدلاليّة، و أهل الرّجال في علم الرّجال، فلا بدّ من معرفتها و ملاحظتها، لئلا يطرح الأخبار المعتبرة الكثيرة، و لا يخالف طريقة فقهاء الشّيعة القدماء و المتأخّرين منهم، و لا يبقى في التحيّر و التّردّد في معظم المسائل الفقهيّة، ثمّ يترك أو يقلّد فيها المجتهدون. (نام کتاب : الفوائد الحائرية ؛ نویسنده : الوحيد البهبهاني، محمّد باقر ؛ صفحه : 224) به نقل از جناب @ALImaa @feghh_osoul
هدایت شده از 
💥 خبر خوب😍 : با توجه به درخواست مکرر دوستان مبنی بر تقویت زبان انگلیسی و شروع از پایه ، تصمیم بر آن شد کلاس های آفلاین برای عزیزان گذاشته شود. این دوره شامل حدود ۵۰ جلسه کلاس به همراه تمرین های مربوطه بوده و ما بصورت عهده دار تقویت زبان انگلیسی شما خواهیم بود. @English021 💯 اگه تا حالا زبان رو شروع نکردی یا شروع کردی و شکست خوردی این دوره بهترین فرصته 😉 متقاضیان درخواست بدن 👇 @MasoudDorosti شرایط دوره پایین موجوده👇
🌷 چند کتاب خوب در مورد زندگانی آقا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم 🌷 1⃣ آفتاب آخرین، نوشته مهدی قزلی 2⃣ "سرزمین نور" ، محمد رضا سرشار، انتشارات پیام آزادی 3⃣ سیمای پیامبر خدا، ترجمه کحل البصر، شیخ عباس قمی 4⃣ سیمای پیامبر اعظم در آینه نهج البلاغه، علامه مصباح یزدی 5⃣ تاریخ اسلام ، مهدی پیشوایی، دفتر نشر معارف تاریخ تحقیقی اسلام، یوسفی غروی، موسسه امام 6⃣راز بزرگ رسالت، آیت‌الله جعفر سبحانی تبریزی، موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق (ع( 7⃣ 8⃣ رمان محمد (ص)، ابراهیم حسن بیگی، انتشارات مدرسه 9⃣ محمد پیامبری برای همیشه، حسن رحیم پور ازغدی، دفتر نشر فرهنگ 0⃣1⃣ قصه‌های پیامبران، مرتضی امین، پیام آزادی 1⃣1⃣ فروغ ابدیت، جعفر سبحانی، بوستان کتاب 2⃣1⃣ داستان پیامبران، علی موسوی گرمارودی، قدیانی 3⃣1⃣ آنک آن یتیم نظر کرده، محمدرضا سرشار، به نشر 4⃣1⃣ «شعای از نیر اعظم»، امام خامنه‌ای، انتشارات سروش 🌷برای دوستان خود بفرستید. @feghh_osoul
هدایت شده از 
📢 اطلاعیه: از شنبه بنده بصورت حضوری در موسسه زبان مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام ( واقع در قم _ میدان معلم ) کتاب Top Notch fundamental A را برای برادران تدریس خواهم کرد. دوستان طلبه پایه ۷ و به بالا که در زبان کاملا مبتدی هستند می‌توانند با مسئول ثبت نام تماس گرفته و در این کلاس ها شرکت کنند. نکته: زمان ثبت نام و تعداد شرکت کننده محدود می‌باشد. در ضمن اگر تعداد دوستان به اندازه یک کلاس باشد، یک کلاس مجزا برای دوستان ممکن است در نظر گرفته شود. بعد از ثبت نام به بنده اطلاع دهید. در صورتی که به هر دلیل نتوانستید با مسئول ثبت نام تماس بگیرید به بنده خبر دهید. 🔹 موقع ثبت نام اسم بنده رو به مسئول ثبت نام بفرمائید تا توفیق هم بحثی بودن با شما رو داشته باشیم. 🔹 شماره تماس مسئول ثبت نام: 👇 ۰۲۵۳۷۱۰۸۱۴۰ @English021
✅ شیخ علی میسی و شیخ علی بن عبدالعالی کرکی از علمای امامیه قرن دهم و از اساتید شهید ثانی بودند. جناب حدود ۸ سال به دهکده میس جهت تتلمذ از جناب شیخ علی می‌رفتند. شیخ علی میسی صاحب کتاب المیسیة در فقه، که در قسمت ارث کتاب اینطور آمده: العلیین یعنی شیخ علی کرکی و شیخ علی میسی. همچنین آراء فقهی ایشان در کتاب جناب سید محمد جواد موسوی عاملی و جناب و در سایر کتب مورد توجه قرار گرفته است . به نقل از استاد ایده الله بمعونته @feghh_osoul
❌ نظر آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم درباره تحول در متون درسی: تغییر و ضروری است زیرا علم اصول پیشرفت کرده است. ❌ ایشان کتاب «الکافي في أصول الفقه» را برای اینکه جایگزین کتب اصول سطوح عالی شود نوشتند و در مقدمه در مورد دو کتاب رسائل و کفایه و بعد از تمجید از دو مولف بزرگ آن (ره) تصریح کردند: «غير أن تطور العلم في هذه المدة الطويلة [گذشت یک قرن از کفایه] بفضل أعلام التحقيق الذين برزوا في الساحة، يفرض الحاجة لكتاب يخلفهما يتناسب مع ذلك التطور المشرّف، و يحاول التخلص من سلبيات الكتابين [الرسائل و الکفایة]، و أهمها عدم تناسبهما في العرض، و عدم وفاء الكتاب الأول بدورة أصولية كاملة، و الاختصار المشفوع بالتعقيد و غموض البيان في الكتاب الثاني [الکفایة]». ❌ در بخشی دیگر از مقدمه الکافی با غصه به وضع حوزه (ظاهرا مراد حوزه نجف است) اشاره کرده و می فرمایند: «یکی از دلایل اینکه تغییری در کتب درسی رخ نمی‌دهد این است که حوزه مدیریت مرکزی ندارد و لذا بیش از یک قرن این کتب تغییری نکرد و اگر هم گاهی کتابی نوشته می‌شد، ساختار کتاب درسی نداشت و معطوف به بیان نظریات یک بزرگی بوده است». ایشان در پایان و در کمال ناراحتی می‌نویسند: «و كانت وجهة نظرنا أن نجاح مشروع التجديد بعد غياب القرار المركزي في الحوزات يخضع لعوامل كثيرة و ملابسات معقدة لا تتسنى السيطرة عليها و لا الإحاطة بها، قد يكون أهمها خلوص النية مع اللّه تعالى الذي منه فيض التوفيق و التسديد». 📚 منبع: الکافي في أصول الفقه ١: ٥ - ١٠ @feghh_osoul 👈 متن کامل عربی و ترجمه فارسی👇 https://b2n.ir/w47734 https://b2n.ir/z27270