eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
553 ویدیو
92 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
حوزه علمیه تمدن ساز
◾️ فاجعه کاهش شدید رشد جمعیت _ استاد #رحیم_پور_ازغدی
📕 کاهش جمعیت ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین این ٢-٣ صفحه از کتاب علامه (ره) را بخوانیم تا متوجه خیانت های سازمان جهانی بهداشت و صندوق بین المللی پول در داستان کنترل جمعیت بشویم: "... آنان که در جنگ تحمیلی ما را تحریم کرده بودند و نخ بخیه نمی دادند ولی میلیاردها پول برای کنترل جمعیت در ایران هزینه کردند ... " @jahanepasakorona
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 علاقه مندان به سفارش کتاب مثبت۳، به لینک زیر مراجعه نمایند: مبلغ کتاب: فقط ۴۰ هزار تومان 🔺پست رایگان 🔺با تخفیف ۲۰٪ @admin_mosbate3 🆔 @mosbate3
💢 افکار ملاصدرا، عالی ترین متاع انقلاب: 🔸 اميد است در سايه اين تلاش ها افکار ملاصدرا محافل علمی دنیا را فرا بگیرد و اين متاع معنوی و با ارزش به عنوان "عالی ترین متاع" به کشورهاى ديگر صادر شود. 🔸 و برای اين منظور لازم است علما و بزرگان حوزه علمیه و دستگاه های مختلف به ويژه صدا و سيما و وزارت ارشاد نيز همکاری کنند، تا اين کار با ارزش و بسیار مهم به نتیجه برسد. 🌿 ديدار اعضای شورای عالی کنگره بزرگداشت ملاصدرا با رهبر انقلاب- ۷۴/۱۱/۱۵ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
💢 مظلومیت و غربت امام خمینی نزد انقلابیون و غیر انقلابیون امام خمینی گرچه در عرصه سیاست و حکومت شناخته شده است، اما ایشان در دیگر ابعاد معرفتی، به ویژه اخلاق، فلسفه و عرفان، چه در ساحت کنش (مانند اتصاف به فضایل و شهود عرفانی) و چه در ساحت دانش (مانند تسلط بر فلسفه و عرفان نظری)، در مظلومیت و مجهولیت و گمنامی به سر می برد. ایشان بعد از انقلاب شروع به تفسیر فلسفی-عرفانی قرآن نمودند ... و با زبان عمل، هدف انقلاب را ارتقاء معرفت الهی مردم بیان داشته است. وی در بسیاری از مواضع و سخنان در طول قیام خود، هدف انبیاء و حکومت را انسان سازی معرفی می‌کند. مراد از انسان در اندیشه امام هم بدون شناخت مراحل تجلیه در فقه (انجام واجبات و ترک محرمات)، تخلیه و تحلیه در اخلاق (رفع رذایل و کسب فضایل) و نیز محو (فنای فعلی)، طمس (فنای وصفی) و محق (فنای ذاتی) در عرفان، و نیز بدون شناخت سفرهای چهارگانه سلوکی، میسر نمی‌گردد. از این رو باید گفت: بدون شناخت هندسه معرفتی امام در مباحث فلسفی و عرفانی (انسان شناسی و هستی شناختی) و قرآنی، برداشت ما از اعمال و گفتار و به ویژه اهداف وی، کاریکاتوری و خام خواهد بود. غیرانقلابیون به کنار، متاسفانه انقلابیون هم به شناخت درستی از خمینی کبیر دست نیافته‌اند. برخی هم گرچه اطلاعاتی ژورنالی راجع به این ابعاد بلند امام خمینی می‌خوانند، اما همان اطلاعات را نیز صرفا برای تایید و اثبات حقانیت امام در امر حکومت و سیاست، به نحوی طوطی‌وار به دیگران منتقل می‌کنند. به راستی باید گفت قاطبه انقلابیون از طی کردن راه خمینی بما هو خمینی عاجزند، چه در دانش، بینش و اندیشه، و چه در کنش، گرایش و انگیزه. بدون تعارف بنده بشخصه اعتقادی به این قبیل پیروان ندارم، و آن‌ها را پیرو خمینی کبیر چه به حمل اولی (مفهومی) و چه به حمل شایع (مصداقی) نمی‌دانم. بلکه به خاطر نمایش تصویری کاریکاتوری از وی با عمل و گفتار خود، در برخی ساحت‌ها ضررشان را بیشتر از فایده‌شان می‌دانم. کسانی که در همان گام اول و نخست تجلیه (ترک محرمات و انجام واجبات) سست‌عنصر و اهل توجیه‌اند، کسانی که بدون طی کردن یکی از سفرهای چهارگانه، می‌خواهند جهانیان را به طریق خمینی کبیر رهنمون سازند و بدون موانستی با کتب معرفتی وی، می‌خواهند دیگران را خمینی شناس و قدردان خمینی کنند!! ✍ امین دهقانی
1_4351552187.pdf
1.06M
📄 مقاله "حقیقت آزادی و آزادی حقیقی" در اندیشه علامه ▫️(حقیقت آزادی و رابطه آن با حق و تکلیف و عدالت) ✍ امین دهقانی ✅ @feghheakbar
🖥 اقامه نماز عید سعید فطر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 📽ببینید👇 Farsi.Khamenei.ir/Live
علامه : علما و فضلاى حوزه، فلسفه را تريبون دين قرار دهند. اين تريبون را به دست دين داده و فلسفه اسلامی را در جهان گسترش دهيد. اگر افرادی سياست زده به مقدسات اسلامی اهانت مى کنند، ميسورند، دنیا اين ها نيستند و همواره از این افراد بوده و هست. بر مبلغان دين لازم است که اين افراد را به حساب نياورده، بلکه بدانند تحصیل کردگان ، منتظر ره توشه فلسفی بزرگان حوزه هستند. روحانیون با توجه به تکمیل و اشراق، فلسفه ابن رشد را ترويج و تدریس کرده، حکمت متعاليه را در آن اشراب و با اين اشراب به غرب منتقل کنند، تا هم از دين و هم از فلسفه حمایت کرده باشند. 🍀 همایش دين و فلسفه- ۱۵ مهر ۸۹ ‌ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
هرگز از جلو به یک گاو، از عقب به یک الاغ و از هیچ سمتی به یک احمق نزدیک نشو، نادان را از هر طرف بخوانید نادان است. _ دکتر انوشه
1_4306162721.mp3
2.51M
🔸 ضرورت توجه به معقول و منقول 🔸 بازگشت جامعه علمی غرب از تخصص‌گرایی افراطی و جزیره‌ای 🔸 سنت اصیل حوزوی در متن محوری. حوزویان متن محور بودند، نه واحدی. الان هم غرب به این برگشته. من سرکلاس درس دانشگاه‌های منچستر، آکسفورد، لیورپول و ویانا رفته‌ام، اساتید متن می‌گذارند جلو و آن را درس می‌دهند. 🔸 هر رشته ای که می‌خونید باید فلسفه بخوانید. معقول و منقول را باید جمع کرد. اما در شاخه‌های زیرین باید در یکی تمحض بیشتری پیدا کرد. 🔸 ما در دانشگاه‌های کشور تعداد زیادی استاد تمام داریم که توان نظریه‌پردازی ندارند. حتی توان نقد نظریه‌ها را هم ندارند. 🔸 در روسیه کسی بخواهد دکترا بخواند باید در سه رشته آزمون بدهد: زبان روسی، فلسفه و رشته تخصصی خود. چون فهمیده‌اند فلسفه مادر علوم است. _ استاد ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
استاد #پارسانیا
💫 نکته ای راهبردی از استاد 📔 نوشته پشت جلد کتاب "روش شناسی انتقادی حکمت صدرایی" اثر حمید پارسانیا ✅ @feghheakbar
💢 ساخت خانه های قوطی کبریتی آن هم با به رسمیت شناختن کوه خواری! در سرزمین پهناوری که هیچ مشکلی برای تامین زمین ندارد و مساحت همه کلانشهرها و شهرها و روستاهایش، مجموعا کمتر از ۱ درصد از وسعت سرزمین است! تاریخ درباره این نوع شهرسازی ما چه قضاوتی خواهد کرد؟! 🔸 تنها با صرف ۲ درصد از مساحت کشور، ۲۶ ملیون خانوار صاحب خانه های وسیع می‌شوند (منبع) 🔸 فقط یک درصد مساحت کشور!!! ... تا کنون شهرها، شهرک ها، روستاها و تمام ساخت و ساز ها، تنها یک درصد از مساحت کشور را اشغال کرده است (اینجا ببینید) @setad_memari @baladetayyeb
💢 ممنون، دکتر غنی نژاد❗️❗️❗️ ♦️ در مناظره اخیر دکتر غنی نژاد و دکتر درخشان صحبت های دکتر غنی نژاد برای بنده واقعا انگیزه بخش بود. ♦️ واقعیت این است که نهال اقتصاد اسلامی هرچند تا پختگی فاصله قابل توجهی دارد اما در حال حاضر، خیلی جلوتر از بسیاری از دانش های دیگر علوم انسانی مانند مدیریت، علوم سیاسی و جامعه شناسی و ... است و در سالهای اخیر در مجموع تلاش کرده است که به تدریج جای خود را باز کرده و در مسائل ورود جدی کند. ♦️ با دکتر غتی نژاد آشنا نبودم چون رشته تخصصی ام اقتصاد نیست هرچند در رشته مدیریت از لیبرالهای غربزده و تسبیح بدست های باطنا سکولار تازیانه‌ها خورده بودم. ♦️ صحبت های غنی نژاد برای ما مهم بود؛ می خواستیم بدانیم سخن کسانی که نظام اسلامی چهاردهه به آنان اعتماد کرده و تربیت دهها هزار دانشجو و خیلی از میزهای مدیریت را دهه ها به آنها سپرده و میلیاردها تومان در قالب حق التدریس، پایان نامه و گرنت و هزینه پژوهش و سفر و ... را خرج آنها کرده چقدر از اهداف بنیادین این نظام را برآورده کرده اند. ♦️ فکر می کردم دکتر، صداقت دارد ولی وقتی دیدم حرف های کاملا غیرواقعی در مورد تدوین می زند و شهید مظلوم دکتر را در جرگه کمونیست ها معرفی می کند! و واقعیات روشن را انکار می کند، از فکر خود برگشتم. ♦️ فکر می کردم ایشان انسان دانشمندی باشد ولی وقتی دیدم یک استاد درجه یک، هنوز نمی داند که دانش علوم انسانی در هر جای دنیا که تولید می شود مبتنی ارزش شناسی، پیش از آن انسان شناسی، پیش از آن جهان بینی و پیش از آن شناخت شناسی است؛ حیرت زده شدم!! ♦️ مگر می شود استاد برجسته‌ای سخن از روش بگوید و هی تکرار کند اما به شناخت شناسی بی توجه باشد؟ یا اگر توجه دارد با حذف مرموز در شناخت شناسی، دربست تجربه گرایی غرب را ملاک تولید علم اقتصاد در یک کشور مسلمان قرار دهد و با بی ادبی علمی، بی شرمانه به بزرگترین فقهای عصر توهین کند که متخصص نیستند!! ♦️ مگر می شود یک استاد چهاردهه در سیستم آموزشی یک کشور اسلامی خدایی کند و بعد لیبرالیسم خشن غربی را چنان ملوس معنا کند که خلاف واضح تاریخ خود غرب است؟ ♦️ مگر در قرن هیجده دقیقا با همین معنای لیبرالیسم و اینکه انسانها صدرصد آزادند موجب نشدند که کارگران به شدت فرسوده و فقیر شوند و سرمایه داران دچار انفجار ثروت گردند؟ آیا بعد از مسائل قیام های سنگین قرن هجده و نوزده کارگری در اعتراض به دوران سیاه لیبرالیسم اقتصادی در غرب شکل نگرفت که منجر به تصویب دخالت دولتها در روابط کار و تشکیل سندیکاها شد؟ ♦️ اصلا مگر و یادمان کشته شدن کارگران در دوران لیبرالیسم اقتصادی غرب نیست؟ ♦️ دکتر غنی نژاد فلاسفه بنیان گذار لیبرالیسم در انگلیس و آمریکا را می ستاید و اقتصاد برآمده از لیبرالیسم را تقدیس می کند؛ اما به اقتصاد اسلامی که می رسد با غیرت لیبرالیستی و سکولاریسم افراطی به بصورت عوامانه حمله می کند؟ ♦️ چطور می شود که جوانان معصوم مسلمان را در اختیار کسانی قرار می دهیم که اول لیبرالیسم را قبول دارند بعد اسلام را!! و اسلام را با لیبرالیسم متر می کنند؟ ♦️ صحبت های دکتر غنی نژاد، چهره خشن لیبرالیسم پنهان شده در نظام آموزشی و سیاسی کشور را عریان کرد. ♦️ از این بابت از ایشان ممنونیم. از ایشان ممنونیم که باعث شد انگیزه ما برای مبارزه علمی و پاکسازی فضای آموزشی و مدیریتی کشور از لیبرال ها چند برابر شود. ♦️ مبارزه ای که دامنه آن نباید محدود به دانشگاه باشد بلکه تا وسط حوزه و تا بیت آن خود مرجع پنداری که اقتصاد اسلامی را هجو می کند باید امتداد داشته باشد. ✍️حمیدرضا ابراهیمی
پست پیشین رو مطالعه کنید 👆 دانشگاه و مدیریت کشور رو به صورت عریان به شما گزارش میده ... حالا در هریک از علوم انسانی که می‌خواید مجتهد و متخصص بشید، توجه به این وضعیت میتونه و و تلاش علمی-فرهنگی شما رو چند برابر کنه.
آیات قرآن مملو از حکمت است. ولی چون نقل قرآنی هست، می گوییم خب ربطی به حکمت فلسفی ندارد که این غلط است و همین باعث شده که ما در محروم بشویم. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
همجنس بازی مصوب در مجالس قانونگذاری غرب، از سگ و خوک هم سر نمی زند. 🎙 آیت الله : حضرت لوط علیه السلام به قوم خود فرمود گناهی می کنید که هیچ سابقه ای در عوالم ندارد. نه عالم حیوان، نه جن و نه انسان. نه پرندگان این کار را می کنند و نه درندگان. این کار از هیچ سگ و خوکی سر نمی زند. طبق فرمایش قرآن کریم کسانی که این کار را در مجلسشان هم به تصویب می رسانند از حیوان هم پست تر هستند ... آن ها [غرب] که از نظر صنعت پیشرفت کرده اند ولی از معارف بی بهره اند، قرآن می فرماید زندگی پست تر از حیوان دارند. سگ و خوک هم این عمل شنیع را انجام نمی دهند که این ها در مجلسشان آن را مصوب می کنند. @Islamicphilosophy_ir
علامه : شما دقیق ترین مسائل فلسفی یا فقهی یا کلامی یا اصولی را به بازار عرضه کنید، خریدار ندارد؛ اما وقتی بودید در ، مردم متاثر می‌شوند. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
پیامبر اکرم (ص): وَالَّذی لا الهَ الّا هُوَ ما اعطِی مُؤمِنٌ قَطُّ خَیرَ الدُّنیا وَالاخِرَةِ الابِحُسنِ ظَنِّهِ باللّه؛ سوگند به خدای یکتا که برخورداری از دنیا و آخرت به انسان مومن ارزانی نشده مگر بر پایه حسن ظن او به خداوند. سپس فرمود: لَیسَ مِن عَبدٍ ظنَّ بِهِ خَیراً الا کان عندَ ظَنِّه؛ هیچ بنده مؤمنی به خداوند گمان خوب نمی برد مگر آنکه خداوند طبق همان گمان با وی رفتار می کند. امام رضا علیه السلام: احْسِنِ الظَّنَّ باللّهِ فَانَّ اللّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یقُولُ انَا عِندَ ظَنِّ عَبدِی المُؤمِنِ انْ خیراً فَخَیراً وَان شَرّاً فَشَرّاً؛به خداوند نیکو گمان باش که خداوند عزوجل می فرماید: من به گمان بنده مؤمنم هستم، اگر خوش گمان بود نیکی می کنم، و اگر بدگمان بود، بر اساس آن بااو رفتار می کنم.