eitaa logo
فقه نظام ساز
597 دنبال‌کننده
758 عکس
28 ویدیو
83 فایل
ارتباط با ادمین @fnhuman
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مشروعیت قانونگذاری عرفی دراندیشه شیخ فضل­ الله نوری ✍حجت الاسلام محمد وظیفه ­مند. 👇👇👇👇 https://plink.ir/g3ykv ♻️شبکه معالم 🆔 @maalem_ir
♻️سومین هم اندیشی فقه نظام ساز ✔️ فقه و حقوق مالکیت فکری دکتر دکتر ☎ 02133131861 🔹مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا 🆔 @feghheumanism
دکتر ضیغمی رئیس کانون پتنت در نشست فقه و مالکیت فکری
آیت الله رشاد و دکتر حکمت نیا در نشست علمی فقه و مالکیت فکری
🔄 چیزی به نام دوگانه فقه یا حقوق نداریم 🔸دکتر حکمت نیا در نشست «روش شناسی استنباط حکم در فقه و حقوق» ✔️ در حقیقت آن چه داریم نظام حقوقی اسلام است که در عرضش نظام حقوقی کامن لو، رومی ژرمنی و ... قرار دارد که همه این ها به لحاظ مبانی، منابع، ساختار، قواعد و شیوه حل مساله تفاوت دارند. نظام حقوقی ما به دلایلی توانمند نیست و نتوانسته برخی مسایل را به خوبی حل کند، ولی نظام های حقوقی‌ای دیگر پاسخ داده اند.  👇👇👇👇 http://vasael.ir/fa/news/15941/ 🌐کانال فقه نظام ساز 🆔 @feghheumanism
🔹دکتر مسلم ملکی در نشست علمی فقه و مالکیت فکری: ✔️ آنارشی قانون‌گذاری در حوزه مالکیت فکری فضای مجازی 👇👇 https://iqna.ir/fa/news/3877105/
🔸دکتر محمود حکمت‌نیا در نشست فقه و مالکیت فکری: ✔️ واکاوی مشروعیت ساز و کارهای تولید ارزش اقتصادی در حوزه 👇👇👇 https://iqna.ir/fa/news/3877110/
🔶 استاد در نوشتاری مطرح کرد: 🔰 «تفقه در مقیاس کلان» یا «اجتهاد نظام ساز و تمدن ساز» ⚜️ مشروح یادداشت: 🌐 iict.ac.ir/ijtihad 🆔 @iictchannel
✔️استاد هادوی تهرانی در نشست «هم­ اندیشی فقه حکومتی» مطرح کرد: 💢مسیر در دستیابی به مکتب به بن‌بست منتهی می‌شود، ولی اصل ایده بسیار راهگشاست. 🔹سال های پیش حضرت آقا نظریه را مطالعه کرده اند و البته اظهار لطف هم داشتند. ✔شاید بتوان گفت، اصطلاح «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» مُلهم از این نظریه بوده است. زیرا اساس این نظریه آن است که اسلام به صورت جهان­‌شمول نگاهی دارد که شما باید آن‌را در موقعیت ایران امروزی مورد مطالعه قرار بدهید. گزارش شبکه اجتهاد👈 https://b2n.ir/608463 گزارش پایگاه وسائل👈 vasael.ir/0004
🔸خلاء حقوقی و دوگانگی فقه و حقوق؛ دو اثر رویکرد پوزیتیویستی در نظام حقوقی ما 🔅حجت الاسلام دکتر در نشست«رابطه متقابل فقه و حقوق» : 🔹 آنچه در قانون مدنی متبلور است، قانون نیست بلکه فقه است و به نظر می‌رسد که راه صحیح در نظام حقوقی ما، همین است؛ یعنی ما باید به جای زنده کردن قانون با نگاه پوزیتیویستی، فقه را زنده کنیم. 🔸فقه قبل از آنکه مجموعه‌ای از قواعد باشد، خود یک روش است. آنچه از تعریف فقه به دست می‌آید این است که فقه کاملا ناظر به روش معنا پیدا می‌کند و بدین خاطر است که کسی به رساله عملیه، فقه نمی‌گوید. 🔹ما باید فقه و این روش را در نظام حقوقی خود زنده کنیم که نتیجه آن، اولا زوال خلاء حقوقی و قانونی است و دوما، دوگانگی فقه و حقوق نیز از بین می‌رود. 🔸کسی اشکال نکند که در این بین، تکلیف قانون چه می‌شود؟ چراکه[پاسخ خواهیم داد] اولا باید دید که آیا قانون مفهوم واضح و روشنی دارد که بخواهیم پای آن بایستیم، ثانیا نظام حقوقی دیگری نظیر کامن لو، مشابه و منطبق بر این نگاه ما است. 🔹هنگامی نظام حقوقی مدرن وارد ایران شد که مردم ایران، کشور و نظام فکری انگلیس را دشمن خود می‌دانستند و نسبت به کشور فرانسه این ذهنیت منفی وجود نداشت. به همین خاطر ناخودآگاه نظام حقوقی فرانسه مورد پذیرش ایرانیان قرار گرفت. 🔸 به نظر می‌رسد که اگر خود آگاه بودیم، نظام کامن لو را انتخاب می‌کردیم. در این صورت، نظام حقوقی ما با نظام فقهی که با آن آموخته شده ایم، بسیار منطبق می‌شد. 🌐 vasael.ir/00049a 🆔 @vasael_ir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
4_5920191321762432950 (2).pdf
12.99M
📝 کتابچه میثاق‌نامه مکتب حاج قاسم 🔹حاوی وصیت‌نامه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه تصاویر منتشر نشده و دستخط وصیتنامه @Farsna
فقه سنتی و نظام سازی/ تالیف عباس معلمی و محسن جاجرمی‌زاده/ انتشارات تمدن نوین اسلامی (قم)/ 1398/ 334 صفحه. فقه سنتی چیست و روش های بدیل آن کدام است؟ فقه چگونه می تواند کلیه امور اجتماعی را سرپرستی و هدایت کند و نقش آن در نظام سازی چیست و انحراف از آن به چه صورت اتفاق می افتد؟ در کتاب حاضر به این مسائل و موضوعات با زبانی ساده پرداخته شده است. 🆔 @libisca