📍 #اختصاصی
📝 #مصاحبه
♦️تبدیل جذابیتهای جنسی به ارزش اجتماعی، عامل تبعیض علیه زنان است.
🔹نه مرد و نه زن در #اسلام حق ندارند با جذابیت جسمی وارد روابط اجتماعی شوند.
🔹از نظر اسلام، ارزش اجتماعی یک زن به زیبایی یا موارد اینچنینی نیست، بلکه به دانایی و ایمانش بستگی دارد.
🔹به وزن و رنگ و نژادش بستگی ندارد، بلکه به اقدامات انسانی، اجتماعی و سیاسی او بستگی دارد.
🔹ما این را توهینِ به زن تلقی میکنیم که برای فروش تلفنهمراه و کالاها به نمایش اندام زنان روی بیاورند.
✍️نویسنده:محمدحسن قدیریابیانه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1410
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #مصاحبه
♦️تبدیل جذابیتهای جنسی به ارزش اجتماعی، عامل تبعیض علیه زنان است.
🔹ما تفاوت بین زن و مرد را در خلقت بشر میدانیم.
🔹نمیتوان تفاوت بین این رو را نفی کرد.
🔹زن است که میتواند مادر باشد، لذا نیازهای خود را دارد، متفاوت از مردان.
🔹البته در خیلی چیزها هم شبیه به هم هستند و در برخی چیزها هم متفاوت هستند؛ اما نکته مهم این است که زن و مرد مکمل یک دیگرند.
🔹لذا زنان در ایران اگر بخواهند، میتوانند نیمهوقت کار کنند، اما مردان این حق را ندارند.
🔹برای اینکه زن، فرزند و نیازهای دیگری دارد.
🔹او میتواند خودش تصمیم بگیرد که نیمهوقت کار کند.
🔹به همین دلیل ما از حقوق برابر صحبت نمیکنیم، بلکه از عدالت در حقوق صحبت میکنیم و این تفاوتها را لحاظ میکنیم.
🔹لحاظ نکردن و نادیدهگرفتن این تفاوتها و مطلقاً از برابری صحبتکردن، یعنی مرد نباید مسئولیت هزینههای خانواده را بر عهده داشته باشد، چراکه با برابری مغایرت دارد.
✍️نویسنده:محمدحسن قدیریابیانه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1410
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #مصاحبه
♦️ #لیبرالیسم ذاتا تبعیضآمیز است.
🔸وقتی که اروپاییها برای اولینبار به #آمریکا رفتند، تخمین زده میشود که در آمریکایشمالی و جنوبی و جزایر بین این دو، بین 50 تا 100 میلیون نفر بومی ساکن بودهاند.
🔸کریستوفر کلمبوس و افرادی که همراه او بودند در آمریکا قتلعامهای خیلی بدی انجام دادند، دست به بردهداری و شکنجه آنها زدند و یکسری برده را به اروپا بردند.
✍️نویسنده: محمد مرندی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1419
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #مصاحبه
♦️ #لیبرالیسم ذاتا تبعیضآمیز است.
🔸در یکی دو قرن مجموعا تخمین زده میشود که بالای ۹۰درصد بومیان توسط اروپاییها کشته شدهاند.
🔸اگر قرنهای بعدی را هم به حساب بیاوریم و پیشرفت سفیدپوستان از غرب قاره بهسمت شرق قاره آمریکایشمالی را طی قرنهای بعدی در نظر بگیریم، تخمین زده میشود که ۲۰۰ میلیون بومی در طول این فرآیند کشته شدهاند.
🔸فقط یکجا هست که در طول تاریخ تعداد کشتهها از اینجا بیشتر است و آن آفریقاست.
🔸یعنی استعمار اروپایی در آفریقا منجر به نابودی این قاره شد.
🔸به هر ترتیب بعضی از محاسبات نشان میدهد که نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر طی فرآیندی در قارههای آمریکا از شمال تا جنوب کشته شدهاند.
🔸برخی مستقیما به قتل رسیدهاند، برخی بهواسطه بیماریهایی که اروپاییها به آنجا بردند، کشته شدند؛ اروپاییها عمدا این بیماریها را پخش میکردند مثل smallpox که بهعنوان یک سلاح میکروبی عمل کرد.
✍️نویسنده: محمد مرندی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1419
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️ #هالیوود و #نژاد_پرستی
🔹سینما به عنوان یکی از دستاوردهای مدرنیته موضع و واکنش منفی نسبت به نژاد پرستی داشته و فیلمسازان تلاش کردند در مزمت و نکوهش این پدیده شوم آثار ماندگاری بسازند که از مهمترین این آثار میتوان به :
1️⃣ کشتن مرغ مقلد
2️⃣حدس بزن چه کسی برای شام میاید
3️⃣مالکوم ایکس
4️⃣ ساندر
5️⃣در گرمای شب و میسیسیپی آتش میگیرد اشاره کرد.
✍️نویسنده: یاسین سرمیلی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1393
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️ #هالیوود و #نژاد_پرستی
🔹طی دو قرن اخیر اتفاقات تلخی در مورد این گرایش ضد بشری و ضد انسانی رخ داده که نتایج تلخ تری به همراه داشته، اما باید توجه داشت که تجربه دو جنگ جهانی بزرگ و هزاران درگیری خونین، مرگ دها و صدها هزار انسان، هنوز هم عدهای ترجیح میدهند با رفتارهای غیر انسانی، روح نژادپرستی را زنده نگه دارند.
🔹با این وجود از ابتدا سینما به عنوان یکی از دستاوردهای مدرنیته موضع و واکنش منفی نسبت به نژادپرستی داشته و فیلمسازان تلاش کردند در مزمت و نکوهش این پدیده شوم آثار ماندگاری بسازند که از مهمترین این آثار میتوان به :
1️⃣ کشتن مرغ مقلد
2️⃣حدس بزن چه کسی برای شام میاید
3️⃣مالکوم ایکس
4️⃣ ساندر
5️⃣در گرمای شب و میسیسیپی آتش میگیرد اشاره کرد.
🔹البته این آثار تنها بخش کوچکی از فیلمهای مطرح #سینما در تقبیح نژاد پرستی است که ساخته شدهاند.
🔹اتفاقات اخیر #آمریکا و مرگ جرج فلوید بهانهای شد تا نگاهی کوتاه و گذرا به چند اثر تولید شده در این موضوع داشته باشیم.
✍️نویسنده: یاسین سرمیلی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1393
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️اقتصاد برجامی
✅ (بخش ششم)
🔻لینک مطلب:
🌐 http://fekrat.net/?p=1274
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
بخش ششم.mp3
2.19M
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه دکتر حسن حسن خانی
🔻(بخش ششم)
♦️اقتصاد برجامی
🔹ما از قبل از #برجام تحریم بودیم.
🔹در شرایط تحریم هم رویههای دور زدن تحریم و مشکلاتی وجود داشت.
🔹بانک مرکزیمان هم در دولت قبل تحریم بوده و هرکسی با هر روشی و هر سیاستی میتوانسته این را رفع کند، دستاورد محسوب میشده است.
🔹اما اتفاقی که در برجام افتاد این بود که یک شوک به اقتصادمان وارد شد.
🔹در سال 96 برای کنترل بازار نقد، بیش از 18 میلیارد دلار ارز به بازار نقد تزریق شد.
🔹لذا شرایط اقتصاد ایران قبل و بعد از خروج #آمریکا از برجام، به یک باره دگرگون شد.
🔹بدترین چیز برای یک #اقتصاد شوک است.
🔹شوک باعث میشود کسب و کارها هیچ تصویری از آینده نداشته باشند.
🔹وقتی هم تصوری نداشته باشند، سرمایهگذاریها کاهش پیدا میکند، مصرف ضربه میخورد و تولید آسیب میبیند.
🔻قسمت قبلی:
🆔 https://eitaa.com/fekrat_net/1391
🔻لینک مطلب:
🌐 http://fekrat.net/?p=1274
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🎙 #مصاحبه
♦️تاثیر #تکنولوژی امروز بر فرهنگ و نوع ارتباطات
🔹فینبرگ در کتاب «نظریه انتقادی تکنولوژی» نظریههای موجود درمورد تکنولوژی را به دو نوع نظریه تقسیم میکند.
🔹نظریه اول، نظریه ابزارانگارانه [در باب] تکنولوژی است که تکنولوژی را عاری از محتوای ارزشی و امری خنثی میداند؛ یعنی تکنولوژی نسبت به اهدافی که میتواند تحقق بخشد، خنثی است.
🔹نظریه دوم، نظریه ذاتانگارانه است که تکنولوژی خنثی نیست.
✍️نویسنده: دکتر محمدرضا واعظ شهرستانی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1370
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🎙 #مصاحبه
♦️تاثیر #تکنولوژی امروز بر فرهنگ و نوع ارتباطات
🔹در عصر مدرن آنچه تکنولوژی نامیده میشود، در مقایسه با سدههای میانه میلادی که بیماری همهگیر طاعون شیوع پیدا کرده بود، خنثی نیست و هدفساز است؛ تکنولوژی خود ذاتی است که به تغییر اهداف، فرهنگ و نظام ارزشی انسانها میپردازد.
🔹بنابراین در عصر جدید هنگامی که انسان واجد وسایل تازهای همچون شبکههای اجتماعی شد، لزوما واجد اهداف تازه هم میشود.
🔹برای نمونه، شبکههای اجتماعی همچون #فیس_بوک، #تلگرام و #اینستاگرام ابتدا برای تامین این هدف بهوجود آمدند که ارتباطات مجازی را امکانپذیر سازند.
🔹اما به مرور زمان خود بهعنوان یک وسیله به تولید فرهنگ جدید و ارزشگذاری پرداختند.
🔹برای نمونه، تعداد لایک یک پست یا استوری در چنین شبکههایی واجد ارزش مثبت یا منفی شد یا به اشتراک گذاشتن زندگی خصوصی افراد با جزئیات به فرهنگی جدید تبدیل شده است.
✍️نویسنده: دکتر محمدرضا واعظ شهرستانی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1370
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️معنویت عدالتگستر، پشتوانه جریان تحولخواهی
🔸 #انقلاب_اسلامی ما نیز به عنوان یک خیزش بزرگ اجتماعی که آرمانهای بزرگ الهی و انسانی را دنبال میکرد برای بقا نیازمند پویایی و تحول است.
🔸پویایی و تحول ضرورتاً به معنای دست کشیدن از آرمانهای اولیه نیست، بلکه توجه به واقعیتهای جاری است؛ نیازهایی که گذر زمان بر جوامع تحمیل میکند و اقتضائات جدیدی را رقم میزند.
✍️نویسنده:دکتر محمدرسول ایمانیخوشخو
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1385
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️معنویت عدالتگستر، پشتوانه جریان تحولخواهی
🔸به نظر میرسد آرمان معنویتخواهی در سالهای پس از #انقلاب به سمتی پیش رفته که کمکم بیش از حقیقت معنویت، بر قالبها و آیینهای معنوی تأکید شد.
🔸معنویت نیز دارای گوهر و صدفی است، گوهر معنویت همان احساس قرب و درک ناب از حضور خداوند است و زمینهساز این احساس و درک متعالی، تهذیب نفس و رشد فضایل اخلاقی در نهاد انسان است.
🔸امروز انقلاب اسلامی برای زنده نگه داشتن آرمان معنویتخواهی نیازمند ترویج اخلاق و بویژه اخلاق اجتماعی است.
🔸اگرچه در جامعه اسلامی دغدغهمندی به شریعت امری لازم است اما گاه توجه به این مسأله ما را از برخی مظاهر بیاخلاقی که در بخشهایی از اجتماع ریشه دوانده غافل کرده است.
🔸معنویتخواهی اگر کماکان میخواهد در صدر شعارهای انقلاب جایگاه خود را حفظ کند باید نشان دهد که در مقابل هیچ فسادی و در هیچ سازمان و نهادی بیتفاوت نیست.
🔸معنویتخواهی انقلابی باید اقدام جدی خود را در عدالتگستری و مبارزه با تبعیض در تمام اشکال آن به #جامعه نشان دهد.
✍️نویسنده:دکتر محمدرسول ایمانیخوشخو
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1385
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net