eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ «» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون : 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی سیدافقهی، کاردار سابق ایران در لبنان و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا ⏰پنج شنبه ۹ فروردین، ساعت ۲۱. 2️⃣ فلسطین و تاریخچه خشونت یهود 👤دکتر مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ⏰جمعه ۱۰ فروردین، ساعت ۲۱. 3️⃣ نسبت جمهوری اسلامی ایران با مسأله فلسطین 👤علیرضا سلطانشاهی، دبیر کمیته حمایت از انقلاب فلسطین ⏰شنبه ۱۱ فروردین، ساعت ۲۱. 4️⃣ جهان عرب و مسأله فلسطین 👤سعدالله زارعی، کارشناس مسائل حوزه مقاومت و رئیس موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور ⏰یک‌شنبه ۱۲ فروردین، ساعت ۲۱. 5️⃣ استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری در مسأله فلسطین 👤غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه ⏰دوشنبه ۱۳ فروردین، ساعت ۲۱. 6️⃣ نسبت تحولات اخیر فلسطین با آخر الزمان و مهدویت 👤محمدهادی همایون، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ⏰سه‌شنبه ۱۴ فروردین، ساعت ۲۱. 7️⃣ بررسی حقوق بشر در قبال جنایات غزه 👤دکتر شهریار زرشناس، پژوهشگر و استاد دانشگاه ⏰چهارشنبه ۱۵ فروردین، ساعت ۲۱. 🔹میزبان: 👤حسین کاوه، پژوهشگر مسائل سیاسی 🔸لینک اتاق نشست: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
برگزاری نشست اول از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه" با حضور دکتر سیدهادی سیدافقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان 🔸لینک اتاق نشست: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
روایت غزه - استاد سیدافقهی.mp3
16.25M
☑️ «روایت غــــزه» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی سیدافقهی، کاردار سابق ایران در لبنان و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
lakzaee_tarhkoli_8.mp3
28.37M
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه هشتم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
14.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ «» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون 🔸فلسطین، مسأله جهان اسلام 🎙سیدهادی سیدافقهی،کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا ✔️جامعه ما متاسفانه این را نمی‌داند و فکر می‌کند که انقلاب اسلامی بود که خود را با مسائل فلسطین و اسرائیل درگیر کرد، در حالی که جهان اسلام از گذشته درگیر این مسئله بود. چندین جنگ قبل از انقلاب اسلامی و قبل از شکل‌گیری محور مقاومت بین جهان‌اسلام و رژیم صهیونسیتی صورت گرفته بود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ تكرار شب قدر در هر سال 🖊آیت‌الله مصباح یزدی(ره) ✔️بیشتر علمای اهل تسنن و همه علما و محدثین شیعه بر این باورند كه شب قدر در ماه رمضان هر سال تكرار شده، و در هر سال شبی وجود دارد كه از هزار ماه برتر است و ملائكه و روح در آن شب نازل می‌‌شوند. ✔️كسانی كه نزول ملائكه را تنها در یك مرحله و آن هم برای نزول بر پیامبر خدا(ص) می‌دانند، دیگر نیازی به پاسخ‌گویی به این پرسش ندارند. چرا كه نزول ملائكه و روح، فقط یك بار برای نزول قرآن انجام شده است. اما این نظر با لفظ قرآن و روایاتی كه در این زمینه وجود دارد، سازگاری ندارد. «تَنَزَّلُ»؛ فعل مضارع است به معنی نازل می‌‌شود. درباره نزول قرآن در شب قدر قرآن می‌گوید «إِنّا أَنْزَلْناهُ»؛ ، كلمه «أَنْزَلْنا»؛ فعل ماضی است، یعنی قرآن را در شب قدر نازل كردیم. ✔️ این نزول یك بار بود و تمام شد. به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی نزول نور قرآن بر قلب مقدس پیغمبر اكرم(ص) در این شب بود. امّا وقتی گفته می‌شود: «تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ،»؛ كلمه «تَنَزَّلُ»؛ مضارع و به معنی آن است كه نازل می‌‌شوند و این نزول استمرار دارد. علاوه بر این در آینده نیز استمرار خواهد داشت. 🖇«مطالعه متن کامل» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
برگزاری نشست دوم از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه" موضوع: فلسطین و تاریخچه خشونت یهود باحضور دکتر مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون سیاسی و امور بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین 🔸لینک اتاق نشست: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
روایت غزه - استاد رحماندوست.mp3
10.63M
☑️ «روایت غــــزه» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون 2️⃣ فلسطین و تاریخچه خشونت یهود 👤دکتر مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ مفهوم شناسی دعا در قرآن ▫️حجت‌الاسلام دکتر محمد غفوری‌نژاد، مدیر گروه تاریخ تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب، در اولین نشست از «» تشریح کرد: ✔️چنانچه مرحوم علامه طباطبایی اشاره فرمودند، «دعا و دعوت به معنای توجه دادن نظر مدعو به سوی داعی است». وقتی من خدا را می خوانم در واقع و در اصل می خواهم توجه خدا را به سمت خودم جلب کنم. ✔️حقیقت دعا چیزی جز خواندن نیست و حقیقت اجابت هم چیزی جز توجه مدعو نسبت به داعی نیست. در بحث طلب حاجت، سؤال امری است که خارج از حقیقت دعا است و امری است که در واقع غایت از دعا و متمم دعا است. وگرنه حقیقت دعا، فقط خواستن و جلب توجه مدعو است. ➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
✔️کار ، مدعی فقاهت و اخباری‌گری، به کجا رسیده که اعضای صفحه‌اش را ترغیب می‌کند به شنیدن هر نوع موسیقی و شعری و هر خواننده‌ای؟! ✔️البته وقتی پای کاسبی و درآمدزایی در میان باشد، دیگر فقه و قرآن و عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی می‌شود لقلقه‌ی زبان... 🖍بچسب به نان که خربزه آبه😊 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
⚪️ نقدی بر موضع اخیر زیدآبادی؛ ☑️ مهارت تولید نفرت 🖋مجتبی عادل‌پور، نویسنده حوزوی ✔️نگاهم به نوشته احمد زیدآبادی درباره حد ترخص افتاد و چشمانم همان‌دم گرد شد. بی‌اختیار به مهارت سوژه‌یابی این بشر آفرین گفتم! تولید نفرت از یک مفهوم خنثی و یا حتی مثبت، هنر می‌خواهد. ✔️کاری که زیدآبادی کرده و می‌کند همین است: ایجاد گسل و به دنبال آن آشوب در ذهن مخاطب و قرار دادن رقیب در سیبل حملات. ✔️معنا و مفهوم خودمانی حد ترخص یعنی حفظ حد و مرزها و دست نینداختن به رخصت‌ها. با این وصف، هر چیزی حد ترخصی دارد؛ حتی دشمنی‌ها و کینه‌ها. ✔️وقتی محمود افغان به ایران حمله کرد، یکی از اقوام خود به نام مگس‌خان را حاکم شیراز قرار داد. او قصد داشت قبر حافظ را خراب کند. دیگران او را از این کار نهی کردند. در نهایت تفألی به دیوان حافظ زد. این بیت آمد: ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری ➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت