eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
994 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه یازدهم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ تهدیدهای الهیات مدرن 🖋دکتر مجتبی رستمی‌کیا، پژوهشگر فلسفه زبان ▫️روند گذشته الهیات ما کاملاً مشخص است و حوزه عقلی و استدلالی را بعد از خواجه نصیر طوسی در حوزه الهیات شاهد هستید، ما یک روند کلان کاملاً عقل‌گرایانه در حوزه الهیات داریم. ▫️چیزی که باعث شکل‌گیری مدرنیته شد و نهضت روشنگری را راه انداخت، چه شخصیتی مثل خود «مارتین لوتر» که پروتستانیزم را ایجاد کرد و چه «فریدریک شلایر ماخر» به‌عنوان پدر هرمنوتیک رومانتیک و چه دیگران، به‌شدت اعتقادشان این بود که می‌توان با بسط تجربه دینی و احساس دینی، مرجعیت دین را از مراجع و علما و از دانشمندان و کلیسا گرفت و آن را به تک‌تک انسان‌ها واگذار کرد. ▫️نکته قابل توجه این است که، آنچه در حال اتفاق افتادن است دو چیز است؛ اولین چیز این است که در معرفت مدرن و معرفت مبتنی بر تجربه، تراکم ظنون یا انباشت داده‌ها به‌جای معرفت می‌نشیند وقتی این اتفاق بیفتد ما دیگر اساساً معرفتی نداریم. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ " روایت دین‌‌پژوهی" 4️⃣ موانع دینداری انسان مدرن 👤دکتر علی‌اصغر اسلامی‌تنها؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ " روایت دین‌‌پژوهی" 4️⃣ موانع دینداری انسان مدرن 🎙دکتر علی‌اصغر اسلامی‌تنها؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️شاخصه‌های هنر متعالی و مطلوب از نگاه شهید آوینی 🖋دکتر سیدحسین شرف الدین، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره): ▫️سید شهیدان اهل قلم در جایی می‌گوید: کار هنرمند، تنزل بخشیدن و تمثل بخشیدن به حقایق متعالی وجود است. یعنی کار هنرمند این است حقایقی که در عالم بالا وجود دارد را به پایین بیاورد و برای ما زمینی کند. ▫️از نگاه شهید ، جذابیت اولین شرط تحقق مفهوم فیلم و سینماست، با این حال معتقد است جذابیتی که در سینمای دینی وجود دارد از جنس جذابیت های متعالی و فطری است؛ چنین جذابیتی، آدمیان را متوجه حقایقی می کند که در شرایط عادی زندگی ممکن است از آن غافل باشند. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ مواجهه جدید شهید آوینی در نقد غرب 🖋دکتر سید حسین شهرستانی ✔️شهید سید مرتضی آوینی، اندیشمندی دغدغه‌مند در ابعاد و عرصه‌های گوناگون بود و اندیشه این شهید والامقام تحت تأثیر اتمسفر و فضای حاکم بر انقلاب اسلامی پیش از هر چیز باید دریافت که مسائل شهید آوینی برگرفته از آرای دکتر «فردید» و دکتر «داوری اردکانی» بوده است، البته ایشان تحت تأثیر این دو نفر، قرائت و تقریر خود را به خصوص ناظر به هنر و سینما به شکلی ترکیبی ارائه کرده است. ✔️سید مرتضی ، غرب را از جایگاه نیروی مهاجم سیاسی و نظامی و سلطه سخت افزاری خارج کرده و آن را در قامت تمدنی که با نسبت خاصی از انسان و جهان شکل گرفته مورد توجه قرار می‌دهد. ✔️آوینی هرچند دست به تقریر مباحث می‌برد؛ اما او در نقد غرب و تفکر و تمدن غربی، مباحث نوینی را طرح می‌کند. این جاها به معنای واقعی کلمه نشان می‌دهد که بسیار روی این مباحث کار کرده و خودش صاحب نظر است. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️شاخصه‌های هنر متعالی و مطلوب از نگاه شهید آوینی 🎙دکتر سیدحسین شرف الدین، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ✔️شهید معتقد بود هدف هنر تفنن و سرگرمی نیست. هنرهایی که کارکرد تفننی دارند هنر نیستند. هنر می‌تواند در خدمت تذکر و رهایی از غفلت باشد. هنر می‌تواند بیانگر حقایق و معانی عمیق باشد و همچون آیینه باطن دنیا را انعکاس دهد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ اشـــراق آویـنـی 🖋مجید رنگی، پژوهشگر هنر ✔️شهید یک تفکر بود و اهل تأملات عمیق معرفتی. هر چند او در ظرف فرهنگ و هنر هم نخبه بوده است و با «روایت فتح» یک اثر هنری بی‌بدیل و فاخر و مرز شکن را آفرید. ✔️او به دنبال صراحت بیان و دوری از سیاست بازی خرد و کلان بود. در جایی می‌گوید: «در زمان ما صراحت کمیاب و سیاست بازی باب شده است» در اندیشه سیدمرتضی دو رویی، ریا و نفاق در جامعه مانع شفافیت در عرصه معرفت و تفکر، و صراحت یک اصل است. ✔️آنچه در تفکر آوینی و در کتاب‌ها و نوشته‌هایش به چشم می‌خورد این است که «غرب و اندیشه غربی، یک مسأله است و ما باید نسبت‌مان را با غرب مشخص کنیم» مصلحت‌اندیشی و دورویی در معرکه رو در رویی با غرب جایی ندارد. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ تاریخ پژوهی 1️⃣ آفـــات بـدعـــت 🔻بدعت‌گذاری خلفا در دین و تغییر باور دینداری 👤دکتر سعید طاووسی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ تاریخ پژوهی 1️⃣ آفـــات بـدعـــت 🔻بدعت‌گذاری خلفا در دین و تغییر باور دینداری 🎙دکتر سعید طاووسی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ مفهوم اخلاق در اوصاف الاشراف خواجه نصیرالدین طوسی» 🖋حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی، استاد حوزه و دانشگاه در دومین جلسه نشست فصل برکت: ✔️«خواجه نصیرالدین طوسی» گفت: «خواجه نصیرالدین طوسی» از علما و حکما و فلاسفه بزرگ تاریخ بشریت است که علامه حلی به ایشان لقب «عقل هادی عشر» دادند. ✔️«خواجه نصیرالدین» نقش احیاگر معارف اسلامی را داشت و تلاش می‌کرد تا از انحرافات در حوزه‌های فلسفی و کلامی و همچنین در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه جلوگیری کند. ✔️کتاب «تجرید الاعتقاد» جناب خواجه نصیر، در واقع محور مباحثات کلامی قرن هشتم و نهم تا زمان «ملاصدرا» و حتی پس از «ملاصدرای شیرازی» است. تا جایی که شخصیت‌هایی مانند «سعدی» و «حافظ» از طریق استادان خود متأثر از آثار او شدند. ✔️خواجه نصیرالدین بعد از نگارش اخلاق ناصری وارد حیطه‌ عرفانی شده و رساله‌ متقن حکمی و در عین حال عمیقی را تحت عنوان «اوصاف الاشراف» تألیف کرد. ✔️از ویژگی‌های کتاب اوصاف الاشراف از این قرار است؛ موجز و مختصر است، کاملا قرآنی به نگارش درآمده است. همه فصول این کتاب کاملا مستند به آیات قرآن و روایات نبی مکرم اسلام است و ویژگی سوم اینکه، بسیار متقن است. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ عقل محاسبه‌گر؛ میدان سلطه سرمایه‌داری 🖋علی عسگری، پژوهشگر علوم اجتماعی ▫️عقل محاسبه‌گر به هر اندازه که سرمایه‌داری در قامت یک زندگی زیبا جلوه‌گری کند، رشد می‌کند تا جایی که در بین مردم مذهبی، دین‌داری و مناسک مذهبی را می‌تواند تحت الشعاع قرار دهد ▫️عاقبت نگاه محاسبه‌گر در مناسک دینی نیز بدون شک در عربستان سعودی تجسم یافته، که در کنار مسجدالنبی(ص) و یا مسجدالحرام، کنسرت و جشنواره‌های غیر اسلامی و بعضا مغایر با شئون متفق جهان اسلام صورت می‌گیرد که در نوع خودش قابل توجه است! ▫️بی‌تردید تبعیت از عقل محاسبه‌گر آغازی بر پایان هویت انسان ایثارگر و خادم بوده و سبب تولد اربابانی می‌شود که جز بریدن سر رعیت به چیز دیگری راضی نخواهند شد و باید گفت این جامعه هیچگاه روی نظریه استخلاف شهید صدر را نخواهد دید؛ چرا که دائما با دیو صفتان موجود در بخشی از نظریه استخدام علامه طباطبایی(ره) دست و پنجه نرم می‌کنند. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ روش‌شناسی مطالعات اجتماعی دین 👤دکتر محمدرضا قائمی‌نیک، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ✔️در علوم اجتماعی علی رغم اینکه به‌دنبال توضیح منطق عام پدیده‌ها هستیم باید موقعیت‌مندی آنها را در زمان و مکان خاص را هم توضیح دهیم. یعنی باید توضیح دهیم که چرا انقلاب اسلامی در این سده و در این شرایط در ایران اتفاق افتاده است و البته یک وجه کلی و قدسی جهان شمولی هم دارد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| 🔻انجمن سواد رسانه طلاب برگزار می‌کند: 🔘دوره آموزشی تربیت مربی ⭕️حضوری و مجازی 💢همراه با اعطای گواهی معتبر ⏱ زمان: یک شنبه‌های بهار1403 📍مکان: قم، شهرک پردیسان، خ شهیدان تقوی، خ آقامحمدی، آقامحمدی یک، تقاطع خ ایمان، ساختمان زعفرانیه ♦️مهلت ثبت‌ نام: تا 25 فروردین ماه 1403 💳 هزینه ثبت‌ نام: 300 هزار تومان، برای طلاب و دانشجویان با ۵۰٪ تخفیف ارائه می‌شود. 🕰زمان شروع دوره: 26 فروردین ماه 1403 🛑برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @Savade_rasane یا با شماره تماس 09059496064 تماس حاصل بفرمایید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ تاریخ پژوهی 1️⃣حکمــرانی علــوی 🔻حکومت امام علی(ع) نقطه عطفی در تحول حکمرانی در اسلام 👤دکتر زهرا روح اللهی امیری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ تاریخ پژوهی 1️⃣حکمــرانی علــوی 🔻حکومت امام علی(ع) نقطه عطفی در تحول حکمرانی در اسلام 🎙دکتر زهرا روح اللهی امیری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔰دکتر زهرا روح اللهی امیری، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در نشست"فصل برکت": ☑️ حقیقت طلبی و اصول‌گرایی از شاخصه‌های کلیدی حکمرانی علوی است 🔻معمولاً حکومتگران و اصحاب قدرت برای ایجاد قدرت و به خصوص بقا و استمرار آن تلاش می کنند که امر مرسومی است اما بر اساس مبانی امام علی(ع) این گونه نیست که به هر قیمتی و به هر بهانه ای حکومت تداوم داشته باشد بلکه یکسری ملاکها در این زمینه وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. 🔻قبل از هر چیز باید دانست که اصول و مبانی حکومت علوی در واقع در راستای تداوم و تقویت اصول و مبانی سیره و حکومت نبوی است. 🔻امیرالمؤمنین(ع) برای شکل گیری و سپس بقای حکومت به هر طریقی متوسل نشدند و لذا باید بر این نکته تأکید کرد که حقیقت طلبی و اصول‌گرایی از جمله شاخصه های کلیدی حکمرانی علوی به شمار می رود. 🔻در واقع امام علی(ع) یک اصولگرای واقعی است چه آنکه به خاطر تحقق حق و حقیقت همه اهتمام خود را به خرج دادند و این گونه نبوده است که به اسم مصلحت اندیشی، حق و حقیقت را قربانی کنند. 🔻حضرت امیر(ع) از ابتدای حکومت با چالش های بسیاری مواجه بودند از جمله این که با چهره های شاخص که از صحابه پیامبر(ص) بودند برای گرفتن حق بیت المال و دادن آن به مردم و مستضعفان وارد چالش و مبارزه شدند و از سویی در مواجهه با باطل و طاغوتی چون معاویه به هیچ وجه اهل مدارا و مصلحت نبودند و بر این مساله تأکید داشتند که باید به دنبال اقامه حق بود و لذا حضرت معتقد بودند به خاطر مصلحت دنیا نباید فساد در دین ایجاد کرد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
💠 از خلوت تا جلوت 📌شاید بتوان عماد افروغ را یکی از مهمترین مصادیق متولی آشتی عقل و عشق در سالیان اخیر دانست که به اعتراف همسرش، زمانی که پای چوبین علوم بشری را مشاهده کرد، به دنبال قطعه تکمیل پازل معرفتی خود یعنی سلوک رفت. 📌 اندیشمندی که گرچه روزنگاشت زندگی‌اش پس از ابتلایی سخت، در سحرگاه شب قدر به سطر آخر رسید، اما دغدغه حقیقت‌جویی‌اش هیچگاه فراموش نخواهد شد. 📌 استادی که پس از عمری غور در عقلانیت و علوم آکادمیک و حوزوی، راه نجات را در پیوستی از جنس عشق دیده و فرصت مطالعاتی سلوک‌محور خود را در واپسین سالهای زندگی، در خلوت گذراند. ⚠️ برای دریافت ویژه‌نامه بررسی اندیشه «مرحوم عماد افروغ» می‌توانید درخواست خود را به آیدی @m110614 در ایتا و تلگرام ارسال نمائید. 🆔 @Didebane_Andisheh
"وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ بَصِيرٌ «انفال//39» و با آنان (دشمنان) بجنگيد تا فتنه‌اى (از كفر و شرك) بر جاى نماند و دين، يكسره براى خدا باشد، پس اگر (از كفر خود) دست كشيدند، همانا خداوند به آنچه انجام مى‌دهند بيناست." 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️ امشب، امشب شب توست 🖋وحید خضاب 🔻اگر از ذلت به عزت رسیده‌ایم، اگر خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم، اگر همه گردن‌کلفت‌های جهان عربدهٔ تهدید می‌کشند ولی چنان مستقلیم که باز هم می‌زنیم، در دنیایی که همه عملا در کنار آدم‌کش‌های اسرائیلی ایستاده‌اند یا حداکثر چند نق می‌زنند و بس اگر ما تنها کشوری هستیم که پنجه در پنجهٔ شیطان انداخته‌ایم، زنده‌شدهٔ دم مسیحایی توییم. ✔️ «امشب شب توست روح خدا». 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
▫️حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی ربانی، رئیس انجمن مهدویت حوزه در دومین نشست فصل برکت: ☑️ لزوم الگوگیری از پیامبران و اهل‌بیت در اخلاق عملی 🔸در اخلاق عملی اولویت‎ها و ارزش‎هایی وجود دارد که توجه به آن‎ها ما را به سیره‎ حضرت رسول (ص) نزدیک‎تر می‎سازد. چراکه نبی مکرم اسلام با شعار «اتمام مکارم اخلاق» وارد میدان شدند. 🔹همانگونه که باید از معارف ناب و نورانی اسلام سخن به میان آورده شود باید به نقش الگوها و اسوه‏ها اهتمام نیز داشت تا بتوان از این طریق از حوزه انتزاعی و ذهنی اخلاق خارج و به حوزه تجربی و ملموس آن معارف، نزدیک شد ✔️می‌توان آیه «اِنَّ الانسانَ لَفی خُسر» را در نسبت با ماه مبارک رمضان تببین کرد. با این بیان که قرآن به صراحت اعلام می کند که انسان در خسران است. یعنی هر نوع تلاش آدمی در این جهان، محکوم به خسران است. 🔻در روایت آمده است که «لاَ تَزُولُ قَدَمَا عَبْدٍ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ حَتَّى يُسْأَلَ عَنْ أَرْبَعٍ عَنْ عُمُرِهِ فِيمَا أَفْنَاهُ وَ عَنْ شَبَابِهِ فِيمَا أَبْلاَهُ ...» دو مورد اول عمر و جوانی انسان است که مورد محاسبه قرار می‌گیرد؛ دو عنصر اصلی حیات انسانی هم همین عمر و جوانی آدمی است. 🔹خداوند متعال در مقابل خسران آدمی، ماه مبارک رمضان را قرار داده است تا از خسران جلوگیری شود؛ زیرا رمضان، ماه مغفرت، رحمت، برکت و جبران کننده‎ کاستی‎ها و نقص‎هاست. ایامش بهترین ایام، روزهایش بهترین روزها، ساعاتش بهترین ساعت‎هاست. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ پاسخ مقتدرانه به یک چالش تمدنی 🖋دکتر شریف لک‌زائی ✔️پاسخ مشروع و متقابل نیمه شب یکشنبه ایران به رژیم صهیونسیتی با توجه به نگاه امام موسی صدر می تواند یک پاسخ تمام عیار تمدنی به شمار آید. ایشان در مجموعه مباحث خود که این روزها بسیار هم مشهور و بارها تکرار شده بر این نظر است که اسرائیل، شر مطلق و باطل محض است و اگر شیطان هم با اسرائیل بجنگد ما در کنار شیطان با این رژیم می جنگیم. ✔️از سویی نیز چالش اسرائیل در منطقه را یک چالش تمدنی می داند و البته به دنبال پاسخی تمدنی به این رژیم است. امام موسی صدر به عنوان بنیانگذار مقاومت در منطقه و در مقابل اسرائیل نتوانست پاسخ تمدنی به این رژیم را شاهد باشد اما می توان گفت دفاع مشروع ایران که در پاسخ حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران اتفاق افتاد را همان پاسخ تمدنی مورد نظر صدر دانست که با قدرت یابی ایران و جریان مقاومت در منطقه رخ داده است. تأکید امام صدر هم این بود که برای ارائه پاسخ تمدنی به رژیم باید قدرتمند شد. ✔️ این پاسخ صرفاً پاسخی به رژیم نیست و بلکه پاسخی به تمدن غرب و آمریکا است که حامی و بنیانگذار رژیم در منطقه هستند. به نظر صدر، اسرائیل، نتیجه و محصول تمدن غرب است و خاستگاه این رژیم نیز آمریکا است. بنابراین پاسخ تمدنی به اسرائیل، پاسخی به غرب و تمدن غرب و آمریکا به عنوان خاستگاه این رژیم نامشروع و جنایتکار است. به نظرم این پاسخ قدرتمندانه، آغاز وضعیت و دوره ای جدید برای ظهور و تحقق تمدن نوین اسلامی است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت