eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📌معلم مقاومت، صدای ما بود ✍🏻 مجتبی نامخواه 🔸 درود بر او که در عمل اثبات کرد ایدهٔ مقاومت به قرائت امام خمینی، نه امری ممتنع که کنشی به کلی امکان‌پذیر است. او با تمام وجود به رهبری شایستهٔ جانشینِ امام خمینی باور داشت و با هدایتش حرکت حزب‌الله را چنان رشد داد که طی تنها سه دهه، ایده هسته‌های مقاومتِ خمینی، در قامت فراجنبشی بزرگ و الهام‌بخش ظهور کرد. 🔹 در هیاهوی منطقه، فریاد رسای غربِ آسیا علیه غرب بود. به خوبی به ما نشان داد چگونه دین و چه نگرشی به دین می‌تواند در ستیز با سلطه، نماینده شایسته فرودستانِ این نظم نابرابر جهانی باشد. 🔸در نظم کنونی جهان که نابرابر است، طبقه‌ای کوچک به استثمار عموم مردم زمین می‌پردازند و بر دیگران استکبار می‌ورزند. تعداد بیشتری بر این نابرابری نمی‌شورند و برای بالارفتن از نردبان‌های کوچک قدرت و ثروت در جوامع پیرامونی، با این نظم نابرابر کنار می‌آیند. 🔹با این همه، هستند انسان‌هایی که به رهایی، مقاومت، سلطه، استکبار، مستضعفین، جنبش و انسان می‌اندیشند؛ برای برپایی یک «جهان انسانی» جهاد می‌کنند و «تصمیم دارند پرچم لااله الا الله را در قلل رفیع کرامت به اهتزاز درآورند». برای این مبارزان بی‌همتایِ «جهان فقر و گرسنگی»، خون فرمانده نصرالله الهام‌بخش‌تر از سخنرانی‌ها و عملیات‌های او خواهد بود. ان شاءالله. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🖇 نشان می‌دهد و می‌آموزد و پیام می‌دهد که در برابر ظلم و ستم، ای کسانی که می‌پندارید: «نتوانستن، از جهاد معاف می‌کند» و ای کسانی که می‌گویید: «پیروزی بر خصم هنگامی تحقق دارد که بر خصم غلبه شود.» نه! شهید انسانی است که در عصر نتوانستن و غلبه یافتن، با مرگ خویش بر دشمن پیروز می‌شود و اگر دشمنش را نمی‌کشد، رسوا می‌کند. ✍🏻علی شریعتی 📚کتاب حسین(ع) وارث آدم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام|تویتر
🔰«زندگی» در «جنگ» ✍🏻 دکتر محمد محمدنیا؛ 📌مفهوم جهاد، در وهله نخست، مفهومی به‌معنای نوعی زندگی است. با مفهوم «قتال» یا «حرب» فرق می‌کند. جهاد، ابدی است، چون زندگی‌کردن همواره جاری است و جهاد کردن یعنی نوعی زندگی کردن اختیاری. می‌توانیم انتخاب کنیم که جور دیگری زندگی کنیم. عاشورا به ما می‌آموزد که آن جور دیگر، «وهمی از زندگی» و نوعی مرده‌ی متحرک است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔸 بانیان و مسببان این حالتِ «الاضطرار بالاختیار» باید به‌صورت روشن توضیح دهند. نه از باب محاکمه و دادرسی لزوما (که در مواردی واجب است)، بلکه حداقل از باب تبیین و توضیح نیروها و مناسبات تولید و توزیع و اقتصاد سیاسی مسلط بر ایران امروز، صورتی از زندگی را شکل داده که با جهاد به‌معنای «نوعی زندگی‌کردن» سازگاری کمی دارد. 🔹 آموزش و پرورش (چه مدرسه‌ای چه آکادمیک) از همیشه، محافظه‌کارتر و نمایشی‌تر شده است. از همه مهم‌تر، علم در ایران، در افول و رخوت است. نهاد علم، موجودی زنده است، قبض و بسط، تپش و سکته و قدرت و ضعف دارد. بنیاد وضع کنونی زندگی در ایران به علم بازمی‌گردد. 🔸چگونه تماشاچی صرف نباشیم؟ به‌سادگی نمی‌توان از این وضع رها شد. علم در سیاست، به‌زبان سیاست ترجمه می‌شود. اینکه عموم مردم از ایده‌ی مستتر در پیام قطعنامه (امام خمینی، مرداد 1366)، به‌ دو دسته 1 بی‌تفاوت و 2 تماشاچیِ نگران تبدیل شده‌اند، یک‌باره رخ نداده، یک‌باره هم متحول نمی‌شود: 🔹 «آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه‏‎ ‎‏استقلال و آزادی مستضعفان جهان با سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی منافات ندارد‏‎ ،‎‏با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. ‏بحث دنیاخواهی و آخرت‌جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند... جنگ ما جغرافیا و مرز نمی‌شناسد» جمهوری اسلامی بسیار جوان است و تازه، قدم در راهی گذاشته که بسیاری ملت‌ها در رویا هم ندیده‌اند. هنوز دیر نشده است. ➕برای مطالعه کامل این گفتگو اینجا کلیک کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام|تویتر
📌 شرایط مرگ و زندگی ✍🏻 محسن قنبریان 🔸 مهمترین دیده بانی رهبر انقلاب اسلامی بعد از طوفان الاقصی در این جمله بروز کرد: «شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است هم برای جبهه حق!» (در دیدار «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان ۱۴۰۳/۰۳/۰۲) 🔹از حرف های تکراری و کلیشه ای و شعاری که به قصد امید بخشی از اتمام کار اسرائیل و وعده های تاویلی و مبهم می دهند بگذرید؛ برای جبهه حق هم شرایط مرگ و زندگی است! از تبیین و سخن گفتن درباره اش برای مردم و بدنه انقلابی نترسیم! 🔸 با حمله به لبنان و ترورهای اخیر بخصوص سید مقاومت این موازنه به نفع اسرائیل در حال به هم خوردن است! حرفهای مخدّر را جای امید و شعارهای توخالی را جای تسلیت تحویل نگیریم! 🔹 شرایط خاص زمانی را درک کنیم و این دیده‌بانی فرمانده کل را پاس بداریم. مردم را برای مقابله جدی (مستقیم یا باواسطه) مهیا و از مسئولین(سیاسی و نظامی) جدی مطالبه کنیم. عدم درک شرایط ویژه زمان در لحظه مرگ و حیات، ملامت غیر جبران دارد! 🔎 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
📌 زمانی که فاشیسم به یک ملت تبدیل شد از ساختن خانه بر خرابه‌ها تا زیستن بر خون کودکان ✍🏻 مهدی فدایی مهربانی 🔸 هیچ‌گاه یک ایدئولوژی تاریخ گذشته‌ی مربوط به قرن بیستم نیست، فاشیسم یک خلق و خو، یک شیوه‌ی بودن در جهان، یک سبک زندگی، یک فلسفه و یک جهان بینی است که هر لحظه امکان ظهور در سطح فردی یا جمعی را دارد. یک روز در هیتلر و موسولینی، یک روز در صدام حسین و امروز تمامیت آن در روح نتانیاهو حلول کرده است. 🔹 اما جدای از اشخاص، آیا ممکن است فاشیسم به مثابه آنطور که جیوانی جنتیله و آندره زیگفرید می‌گفتند در مردمانی حلول کند؟ من معتقدم هرگز! نه در آلمان، نه در ایتالیا و نه در هیچ‌جای دیگری نشد؛ چه بسا روح‌های آزاده‌ای چون نیکلاس وینتون که در عصر سلطه‌ی وحشت، اصیل زیستند. تجسم روح کلی فاشیسم هرگز در تاریخ رخ نداد تا آنکه جماعتی در ۱۴ می ۱۹۴۸ به بعد، در «دومین فساد خود در ارض»، تجلی روح ملی فاشیسم شدند؛ اینان که هرکس غیر خود را تفاله‌های عالم هستی و مستحق مرگ می‌دانند. 🔸فاشیسم تنها در یک‌جای عالم و در یک‌زمان از عالم همزمان در دولتمردان و شهروندان بصورت یکپارچه حلول و بدل به نکبتی فراگیر شد و آن روزِ نکبت بود! اینکه چرا شهروندانِ این زائده‌ی چرکین، این دُمَل باقی‌مانده بر پیکر رنجور بشریت نیز در آن نکبت شریک‌اند، چون آگاهانه خانه‌های خود را بر ویرانه‌ی خانه‌های مردمانی دیگر ساخته‌اند و از خون هرروزه‌ی کودکی که محل ارتزاق و معاش آنان است، خرسندند؛ درست مانند درنده‌ای که از مکیدن خون دیگری زنده است. 🔹به زعم من، این زائده‌ی چرکین، صرفاً گریبانِ مسلمانان، ایرانیان، اعراب، یا مردمان این منطقه را نگرفته است؛ این عفونت قطعاً روزی به دیگر نقاط جهان سرایت خواهد کرد. جهان هرگز روی آرامش نخواهد دید تازمانی که نَفَس این گرگان و سگان نَفَس بشریت را آلوده می‌کند. 🔎 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فکرت
#گفتگو رسانه فکرت برگزار می‌کند: ☑️ نبرد در مرزهای نامرئی؛ بررسی علمی جنگ هیبریدی و جنگ‌افزارها
📸«گفتگوی علمی با موضوع بررسی جنگ هیبریدی و جنگ‌افزارهای فناورانه با حضور محمد حسین قربانی زواره مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه جنگ هیبریدی در رسانه فکرت برگزار شد. این نشست به واکاوی فناوری‌های تهاجمی با توجه به تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان صورت گرفت.» ➕ صوت و کلیپ‌های تصویری این جلسه به زودی منتشر خواهد شد... 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔈 | 🔶نبرد در مرزهای نامرئی؛ گفتگو با: 👤 استاد محمدحسین قربانی زواره نشست اختصاصی رسانه فکرت 📅 ۵ مهر 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
صوت آقای قربانی.mp3
26.69M
🔶نبرد در مرزهای نامرئی گفتگو با: 👤دکتر محمدحسین قربانی تغییر نظم کلی نظام بین الملل 01:23 جنگ‌های نسل چهارم 05:14 جنگ‌های اجتماع‌محور 08:05 فتنه 1401 یک جنگ شناختی با رویکرد ترکیبی 12:57 ویژگی‌های جنگ‌های هیبریدی شناختی 14:53 سه ویژگی مهم در درگیری های مدرن 19:42 کمپانی های خصوصی بازیگران اصلی جنگ‌های مدرن 23:17 بررسی تهدیدهای نو پدید در قالب جهاد تبیین 31:54 جنگ های مدرن مواجهی هستند نه مقابله‌ای! 32:42 اقدام صهیونیست‌ها در لایه های خاکستری 35:03 عدم اتحاد جامعه مسلمانان 40:02 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|توییتر
🖇جنگیدن علیه ستمگران جهان، تنها حق معتبری است که برای انسان عصر ما باقی‌مانده است... جنگ به اوج عظمت و حقانیت خود می‌رسد! پس به خاطر حفظ و حراست از تنها حقی که برای انسان باقی‌ مانده‌ است، بجنگ...! ✍🏻نادر ابراهیمی 📚آتش بدون دود 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
🔰چندخط پیشنهاد در سوگ‌ سید ✍🏻 حسین ایزدی؛ طلبه‌ حوزه‌علمیه قم 📌همه داغدار شدیم قلبمان تیر می‌کشد، احساس می‌کنیم علمدار مقاومت را زدند. ضربه خوردیم، بد هم خوردیم. حزب‌الله مقتدر است اما رفتن سید یقیناً ثلمه بود. حالا چرا؟ بماند برای بعد چون تحلیل متفاوتی با آنچه اکنون دست‌به‌دست می‌شود دارم. اما باید کاری کرد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔸 نگاه به مسئله سید باید از منظر امت باشد نه ملیت، همان خطی که مدتی است آقا در حال برجسته‌سازی آن هستند و مقابل آنچه غرب‌گرایان نمی‌پسندند. پس زدن سید، زدن اسطوره امت است نه اسطوره لبنان فقط. پس این سوگ باید در جان همه ما باشد، اگر جامعه‌ای سوگمند شد، و داغی وجودش را گرفت، حرکت می‌کند. پس اولین گام نمایش سوگ اجتماعی است. 🔹 این نمایش مهم است، نمایش بروز حس جامعه و خواست درونی است، مانور اجتماعی است، جهت‌دهنده به جامعه و حاکمیت است و پیام‌دهنده به جهان. این مانور اجتماعی اهمیت راهبردی دارد. حتی اگر حساب‌شده انجام شود می‌تواند سرمایه اجتماعی ما را نیز افزایش دهد. 🔸 اما سوگ موجب سکون و ناامیدی و سرخوردگی نه، سوگی که آغاز حرکت است. سوگ باید عزتمندانه باشد، با غیرت و غرور باشد، با گردن برافراشته باشد. سوگ باید قرین حماسه باشد. احساس اینکه ما آماده و البته در حال مبارزه هستیم. آماده جهاد هستیم. 💢 در این میان باید دردمندی و حتی مطالبه‌گری همراه با امید باشد. هرگونه دمیدن در موج ناامیدی و بدبین کردن مردم به نیروهای مسلح و ساختار نظامی کشور که اکنون در وسط معرکه است، غلط و اشتباه راهبردی است. ➕برای مطالعه کامل این گفتگو اینجا کلیک کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام|تویتر