eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥 مقاومت؛ سیاسی یا مردمی!؟ جامعه امروزِ ایران، وقتی کلمه‌ی «مقاومت» را می‌شنود، عباراتی مانندِ «محور مقاومت»، «جبهه‌ی مقاومت»، «نیروهای مقاومت» و «مقاومت فلسطین و لبنان و ...» در ذهنیتش پدیدار می‌شود. در این برداشت، جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف سیاسی خود، دارد از گروه‌هایی که به عنوان مقاومت شناخته می‌شوند، حمایت می‌کند. این برداشت سیاسی ـ نظامی و جغرافیایی از مفهوم مقاومت، برداشت غلطی نیست، امّا با عمق معنایی مقاومت فاصله دارد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🏴 اذا غاب سید...؛ اذا غاب سید...؛ اذا غاب سید... ♨️ داستان عشقبازی ما را پایان نیست چون نهضت ادامه دارد و به یقین بر حقیم! 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎞 سلبریتی‌های مترجم 👤روح‌الله اسلامی؛ نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه 📍جریان روشنفکری در ایران چون نقطه اتکای درستی در مسائل داخلی ندارد، به ابتذال کشیده شده و صرفا به ترجمه آثار خارجی و تحقیر فرهنگ داخلی روی آورده است. ➕بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
| 🔰 تله دوگانه جنگ و توسعه 🎙امیر خراسانی؛ 🔸به نظر من پیش‌زمینه مقاومت، عدالت است. باید عدالت اقتصادی برقرار باشد تا مقاومت برقرار گردد. مشکل اصلی ما این است که اقتصاد جامعه و فاصله طبقاتی برخی از آقازاده‌ها مانع از این است که مردم بخواهند به مقاومت فکر نمایند. اما این فرآیند اقتصادی در غزه و حزب‌الله وجود ندارد. فرماندهان حزب الله، آدم‌های عادی هستند و کسی در آنجا این ظن و گمان را ندارد که فرمانده حزب‌الله به دنبال معامله میلیونی است. 🔹اکنون در ایران بیش از مقاومت، اندیشه توسعه حاکم است. زمانی که صحبت از جنگ می‌گردد، این ترس برقرار می‌شود که با جنگ، توسعه ایران متوقف می‌شود. ساختارها و نهادهای سیاسی و اقتصادی ایرانی به دنبال الگوگیری از فضای آمریکا و غرب هستند و همین ساختارها موجب زدودن اندیشه مقاومت از جامعه می‌گردند. به نظر من اتفاقا تسلیم در برابر فرهنگ غربی، مانع بزرگ توسعه‌یافتگی ماست. اگر تسلیم‌شدن موجب توسعه‌یافتگی می‌شد، عربستان و اردن و غیره که پیش از ما تسلیم شدند، باید وضع بهتری از امروز می‌داشتند. ➕برای مطالعه کامل این گفتگو اینجا کلیک کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
| 🔶 تولد قیام؛ ایران، مقاومت و جهان 👤 سخنرانی دکتر قیس قریشی 🖇 عنوان سخنرانی: پیروز نبرد کیست؟ همایش مشترک رسانه فکرت و مدرسه نگاه 📅 ۲۶ مهرماه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
قیس قریشی.mp3
42.97M
📌پیروز نبرد کیست؟ 👤 قیس قریشی اسرائیل و تاریخچه‌اش 1:20 عادت به خشونت در ملت‌ها 08:20 متون یهود و پایان اسرائیل 12:25 پیروز جنگ کیست؟ 16:30 اسرائیل بعد از ۷ اکتبر 22:50 رویکرد پارتیزانی و کلاسیک 30:30 نظریه دو دولت 34:24 وحدت داخلی و مناسبات امنیتی 40:00 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔰تحریف روایت‌ها به نفع استعمار ادوارد سعید و رویکردهای جدید به شرق‌شناسی 🎙ویدا یاقوتی، عبدالله کریم‌زاده و مهدی فدایی مهربانی 📍دومین پیش نشست علمی همایش شرق‌شناسی در جهان معاصر (با تکیه برآرا ادوارد سعید) واپسین روز از مهرماه سال جاری به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه تهران برگزار شد. آن چه در ادامه می‌آید خلاصه‌ای از صحبت‌های مطرح شده در این نشست است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
🔸پس از حملات ۱۱ سپتامبر روایات نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه برای جنگ‌های استعماری تشدید شد که نشان‌می‌دهد غرب رویکرد خود را در مورد شرق تغییر نداده‌است؛ بنابراین اثر سعید در حقیقت به بازنمایی تفکر غرب می‌پردازد و اینکه غرب، فرهنگ شرق را فاقد پویایی توصیف می‌کند یعنی فرهنگ شرق پیش پا افتاده و بدوی است. 🔹دانشگاهیان در شرق گاهی در دام شرق‌شناسان گرفتار شده و پروژه‌های فکری آنان را بازتاب و پرورش داده و خواسته و یا ناخواسته به آنان خدمت کرده‌اند. در روایتی که مبتنی بر تقابل‌های دوگانه است یکسری نسبت‌ها به شرقیان داده شده‌است و هدف هم تولید کلیشه بوده است؛ این کلیشه‌ها قدرت بازتعریف را از شرقیان گرفته است؛ یکی از کارهایی که ما نتوانسته‌ایم انجام دهیم و روایت خود را داشته باشیم ولی دیگران ما را روایت کرده‌اند تولید همین کلیشه‌های منفی در مورد شرق است. 🔸استعمارگر تلاش می‌کند در روایت موضوعات تاریخی و فرهنگی را سرکوب کند تا از مکانیزم ضدحافظه استفاده کند؛ همین دیروز مقاله‌ای در مورد غزه می‌خواندم که در مورد درستی و غلطی عملیات طوفان‌الاقصی بحث کرده بود. از نظر غرب، شروع روایت خیلی مهم است که از کجا باید شروع شود؛ در انگاره‌های غربی همه داستان اسرائیل و غزه را به هفتم اکتبر برمی‌گردانند و نه چندین دهه اشغال‌گری اسرائیل. 🔹شرق‌شناسی در نگاه ادوارد سعید شیوه تسلط بر شرق است؛ او می‌گوید استمرار گفتمان شرق‌شناسی غرب‌محور به این معناست که ما یک غربی داریم که در جایگاه فاعل شناسا است و یک شرقی را در برابر غرب داریم که بقیه دنیاست و سوژه غرب در مطالعه است. از نگاه ادوارد سعید شرق‌شناسی یک گفتمان است و شرق خارج از این گفتمان نمی‌تواند فهم شود. ➕برای مطالعه ادامه گزارش از اینجا اقدام نمایید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💥 زندگی‌کردن یا زنده‌بودن؟ مساله این است...! ⚠️ تماشای این مناظره را از دست ندهید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
| 🔰 دفاع از مدل مقاومت ملی 🎙رقیه‌سادات موسوی؛ 🔸یکی از مشکلات این است که مقاومت کاملاً از منظر نظامی دیده می‌شود؛ یکی از نکات مهم در این زمینه، فاصله ما از دفاع مقدس است یعنی از تاب‌آوری اجتماعی آن دوران فاصله گرفته شده است. به همین دلیل است که مردم ما در زبان با مقاومت همراهی دارند اما در عمل نمی‌توانند همراه مقاومت باشند. فرد ایرانی امروز رفاه مدرن را برای خود انتخاب کرده در حالی که مقاومت اساساً ارتباطی با مدرنیته ندارد. 🔹این یک اشتباه استراتژیک است که یک مدل مقاومت را برای همه ایرانیان تعمیم داده‌ایم. مقاومت یک انتخاب است و این انتخاب در خلا شکل نمی‌گیرد؛ لذا باید در طرح ایده مقاومت برای هر جامعه و قشری، به اقتضائات آن توجه کرد. به نظر من نمی‌توان از مدل فعالیت حزب‌الله و حماس برای ترویج مقاومت در ایران، الگوگیری کرد؛ به این دلیل که هر یک از مناطق، الگوی اختصاصی خود را دارند و علت آن تاریخ و شرایط جغرافیایی، سیاسی و اجتماعی است که هریک از این مناطق دارند. ➕برای مطالعه کامل این گفتگو اینجا کلیک کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
| 🔶 تولد قیام؛ ایران، مقاومت و جهان 👤 سخنرانی آقای علی علیزاده 🖇 عنوان سخنرانی: جنگ اراده‌ها همایش مشترک رسانه فکرت و مدرسه نگاه 📅 ۲۶ مهرماه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
علی علیزاده.mp3
48.52M
📌جنگ اراده‌ها 👤 علی علیزاده امام و نظم جهانی 04:36 تعیین تکلیف توسعه داخلی 14:35 آینده ایران و اسرائیل 22:00 مشکل اراده جنگ است 32:00 اختلاف داخلی و توقف ایران 41:00 دال مرکزی ایران کجاست؟ 43:00 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔰 تل‌آویو سقوط کرد... امید و مسئله فلسطین 🎙محسن دنیوی و محمد نصر‌آوی 📍رخدادِ ۷ اکتبر و مقاومت، هسته رویای صهیون‌ها را هدف رفته است. در این میان مسئله فلسطین به عنوان نمادی از مقاومت در برابر استعمار، استثمار و استکبار مطرح است. مردمی که با امید و تخیل برای آینده‌ای بهتر مبارزه می‌کنند. این مبارزه نه تنها فیزیکی بلکه معنوی و رویایی است. آن‌ها با نگه‌داشتن رویای آزادی در قلب‌هایشان به مسیر خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر مسئله فلسطین نمادی است از پایداری و مقاومت در برابر ظلم و بی‌عدالتی. مردم فلسطین با وجود تمامی چالش‌ها و سختی‌ها امید و تخیل خود را حفظ کرده‌اند. آن‌ها نه تنها در میدان نبرد بلکه در عرصه‌های فرهنگی و معنوی ادامه می‌دهند. رویای آزادی و زندگی در صلح همچنان در قلب‌هایشان زنده است و این رویای اجتماعی به آن‌ها نیرو می‌دهد تا در برابر ناملایمات ایستادگی کنند. 📍آن‌چه واقعیت دارد این است که دعوا بر سر نظم جهانی است؛ نظم جهانی‌ای که از ۱۹۵۰ به بعد تثبیت شده است. چرا برای ایران پس از انقلاب اینقدر فلسطین اهمیت پیدا می‌کند؟ به این خاطر که طرح بزرگ امام خمینی (ره)، تغییر نظم جهان است. مبارزه با اسرائیل نقطه‌ تغییر نظم جهانی است و محو شدن اسرائیل مناسبت جهان را تغییر خواهد داد. ➕برای مطالعه ادامه گزارش از اینجا اقدام نمایید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎞 معنادهی ابردولت به جهان 🎙محمدعلی روزبهانی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران 📍به روایت سیاسی، با ابردولتی به نام ایالت متحده مواجهیم که در پروسه جهانی‌سازی، معنا را به جهان می‌بخشد. این آمریکا عصاره ساینس، تکنولوژی، پول، نظامی‌گری و هر چیزی است که تجربه انسان طاغوتی به آن دست پیدا کرده است. این مغزافزاری است که همه جهان را می‌جنباند. اینجا جایی است که بزرگترین صنعت تصویری جهان یعنی هالیوود را در اختیار دارد... ➕فایل کامل گفت‌وگو را در «آپارات» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
📌غیرت دینی و مدارای اجتماعی ✍🏻دکتر مهدی امیدی 🔹«توجه» به مسائل اجتماعی و «حساسیت» در قبال آنها، افراد یا گروه‌ها را به «مسؤولیت مدنی» شان «آگاه» کرده و آنها با «انتقاد» و «هشدار» نسبت به وضع موجود و «اعتراض» نسبت به انحرافات اجتماعی، زمینه «اصلاح امور» و «بهبود فضای زیست جمعی» را فراهم می‌کنند. در نقطه مقابل «بی‌توجهی» و «بی‌تفاوتی» و «تساهل» و «مداهنه» در قبال امور اجتماعی سبب «جهل» نسبت به مسؤولیت مدنی شده و زمینه‌ساز «اباحی‌گری»، «نفوذ و سلطه اشرار» افزایش روزافزون «منکرات» و بسط «جریان‌های انحرافی» در جامعه و آلوده‌شدن فضای زیست جمعی می‌شود. 🔸تربیت فرد یا گروهی که در برابر تحولات اجتماعی حساسند و با انگیزه اصلاح امور به‌نقد و اعتراض در قبال وضع نامطلوب موجود می‌پردازند، «آرمان» هر مکتب یا جامعه‌ای است که درصدد پیاده‌سازی فضایل اخلاقی در تمام عرصه‌های اجتماعی است. این حساسیت در زبان دین به «غیرت» موسوم است. غیرت دینی به‌عنوان یک تکلیف دینی، زمینه‌ساز حفظ و حراست از دین و دفاع از حاکمیت ارزش‌های متعالی انسانی و طرد ارزش‌های منفی یا اندیشه‌ای انحرافی است. 🔹از سوی دیگر زندگی اجتماعی مقتضی تعامل و همیاری جمعی، گذشت، فداکاری و نادیده گرفتن برخی لغزش‌هایی است که ممکن است از سوی فرد یا گروه انجام شود. بی‌تردید انسان‌ها در زندگی اجتماعی با ناملایماتی مواجه می‌شوند که زندگی را برای آنها دشوار کرده و هر یک‌بر اساس ظرفیت وجودی خود تلاش می‌کنند آنها را از خود دفع کنند؛ برخی با تأمل و تفکر، برخی با صبر و تحمل، برخی با انتقاد و اعتراض و برخی نیز با خشونت و تخریب در برابر این ناملایمات از خود واکنش نشان می‌دهند. فرد مؤمن باید با درک این تفاوت‌ها، از جهت روحی خود را برای زندگی مسالمت‌آمیز در کنار هر یک از اینها مهیا کند. این نوع رفتار از منظر دین به مداراه‌الناس موسوم است. 🔸اکنون پرسشی قابل طرح است و آن اینکه چگونه ۲ مقوله غیرت دینی و مدارا کردن با مردم قابل جمع است؟ پاسخ این پرسش را از تبیین مفهومی هر یک از این ۲ واژه می‌توان به‌دست‌آورد. غیرت دینی به جلوگیری از تعرض به باورها و ارزش‌های دینی یا اخلاقی ناظر است و بر فرد یا گروه مؤمن فرض می‌داند که در برابر انحرافات ارزشی و ضدارزش‌ها ایستادگی کند اما مداراه‌الناس ناظر به عفو و گذشت در برابر لغزش‌های جزئی و شخصی است که هر یک از افراد ممکن است در زندگی نسبت به شخص دیگر مرتکب شوند بدون آنکه قصد داشته‌باشند این لغزش‌ها را به‌صورت رویه جاری درآورده یا با تکرار خطا در عرصه عمل، آنها را به عادت یا ملکه نفسانی مبدل کنند. 🔹انسان مؤمن موظف است بر اساس مسؤولیت مدنی خویش در قبال تعرض به دین و دگرگونی‌های ارزشی که به‌تدریج در جامعه رخ می‌دهند حساسیت یا غیرت دینی نشان داده و با دفاع از حاکمیت دین و ارزش‌های مطلوب به طرد ارزش‌های نامطلوب بپردازد و در عین حال از خطاهای جزئی و مقطعی در امور شخصی که ممکن است از سوی اطرافیان در محیط‌های مختلف زندگی رخ دهد، گذشت و با آنان به مدارا رفتار کند. 🔎 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب |ایتا | تلگرام | اینستاگرام |توییتر
| ▫️فکرت با همکاری پژوشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌کند: 🔶 نامسئله‌ی فیلترینگ در ایران امروز 🖇 پانزدهمین پیش‌نشست همایش ملی تنظیم‌گری فجازی با حضور: 👤ارائه‌دهنده: دکتر محمد محمدی‌نیا؛ هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ 👤ناقد: دکتر وحید سهیلی؛ عضو گروه سایبرپژوهی بنیادین موسسه شناخت؛ 👤دبیر: رسول لطفی؛ سردبیر رسانه فکرت 📅 شنبه ۵ آبان‌ماه ⏰ ساعت ۱۵:۳۰ 🌐 لینک شرکت در نشست http://skyroom.online/ch/iict/cyber 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
| 🔰 لزوم روایت‌سازی ملی از مقاومت 🎙علیرضا کمیلی؛ 🔸اساساً درک موضوع و تلقی جامعه از مقاومت، در لایه ملی بسیار شدنی­تر است تا لایه امتی. مردم برای حفظ منافع و امنیت خود می‌پذیرند که باید مقاومت نمایند و حتماً نیازمند به ایدئولوژی خاصی ندارند. این به دلیل که احساس فطری عزت‌طلبی و استقلال‌طلبی است که در ملت‌ها وجود دارند. عملیات وعده صادق نشان داد که مردم احساس غرور و عزت خاصی نسبت به ایده مقاومت دارند اما زمانی که این ایده بیرون از مرزها وارد می‌شود و منافع ملی جایگزین منافع امتی، جمعی و منطقه‌ای می‌گردد، پذیرش مقاومت برای برخی سخت می‌شود. 🔹جامعه ما بیش از آنچه که باید باشد، پای کار هست. مهمترین ضعف در این میان، نبود روایت صحیح فرهنگی و ملی است؛ از مقاومت در جامعه ما صرفا یک روایت سیاسی و نظامی خاص شکل گرفته که نمی‌تواند مردم را با خود همراه کند. یک مقاله از یک جامعه‌شناس درباره جامعه فلسطینی و انسان فلسطینی وجود ندارد. به نظر من از این نظر جامعه حق دارد بیشتر از آنچه امروز وجود دارد، داده و تحلیل به او ارائه شود. ➕برای مطالعه کامل این گفتگو اینجا کلیک کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
| 🔶 تولد قیام؛ ایران، مقاومت و جهان 👤 سخنرانی دکتر علی عبدی 🖇 عنوان سخنرانی: در میدان چه می‌گذرد؟ همایش مشترک رسانه فکرت و مدرسه نگاه 📅 ۲۶ مهرماه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
علی عبدی.mp3
56.03M
📌در میدان چه می‌گذرد؟ 👤علی عبدی نبود مرکز مطالعات صهیونیستی ؟03:35 استراتژی پنج‌ضلعی اسرائیل 05:50 سندروم موشک‌زدگی جمهوری اسلامی 13:00 شهید رئیسی و توازن قوای منطقه 19:20 تاکتیک اسرائیل پس از ترور شهید هنیه 24:00 تشکیلات حزب‌الله 32:00 عملیات گولانی 39:55 ایران و نامتعارف‌سازی تاکتیک‌ها 46:10 افزایش سطح بازدارندگی 49:40 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
📌روشنفکر دانشگاهی و قصه‌های میدان ✍🏻 سید محمدمهدی موسوی 🔸دکتر نعمت‌الله فاضلی در مقاله‌ای با عنوان "قصه‌های میدان" بر این نکته تاکید می‌کند که چرا اساتید دانشگاهی که بعضاً در رسانه‌ها از آنها به عنوان "روشنفکر دانشگاهی" یاد می شود، در حوزه عمومی مشارکت کمتری دارند. وی البته در این نوشته از سه دهه تجربه زیسته خود در امر مشارکت در حوزه عمومی قلم زده و بر این نکته تاکید می‌کند که گرچه ده‌ها هزار مدرس دانشگاهی در کشور داریم اما شمار اندکی از آنها از طریق فضاهای مجازی و در بستر کلی رسانه به فعالیت و کنشگری می‌پردازند. 🔹 ورای دیدگاه این استاد دانشگاه و جامعه‌شناسِ شناخته‌شده، آنچه حائز اهمیت است این که البته حضور در حوزه عمومی برای دانشگاهیان علوم اجتماعی، امر غریب و ناشناخته‌ای نیست اما واقعیت آن است که تعداد مشارکت‌کنندگان در این مجال بسیار اندک است و لذا این امید می‌رود که اساتید و نخبگان دانشگاهی بیش از پیش این احساس مسئولیت را پیدا کنند که در حوزه عمومی و به خصوص ناظر به تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی مشارکت بیشتری داشته و به رسالت خویشتن در این باره به نحو شایسته‌ای جامه عمل بپوشانند. 🔸لزوم دغدغه‌مندی و احساس مسئولیت ایجاب می کند که اساتید دانشگاهی از ظرفیت و بستر رسانه و فضای مجازی برای هوشیارسازی جامعه نسبت به اولویت‌های اجتماع بهره لازم را ببرند و حال آن که متاسفانه بخش قابل توجهی از اساتید و نخبگان با وجود اشراف به اهمیت این موضوع کمتر به دنبال مشارکت و کنشگری در این عرصه هستند. دغدغه رشد و ارتقای شغلی و گاه عافیت‌طلبی در این باره باعث شده که برخی از اساتید آن طور که باید و شاید در این مجال، نقش‌آفرینی مورد انتظار را نداشته باشند. 🔹به تعبیر جالب دکتر فاضلی، فعال حوزه عمومی‌بودن هرچند گاه محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی به همراه دارد اما در درون خود واجد شیرینی‌ها و دلخوشی‌هایی است از جمله این که فرد کنشگر و دغدغه‌مند در این زمینه قبل از هر چیز دیگری به ارتقای سرمایه اجتماعی خود کمک می کند و بدین سان، شکلی از رضایت حرفه ای به جهت توجه به آرمانهای جمعی حاصل می شود. 🔸از سوی دیگر در رهگذر از این کنشگری‌ها، شناخت استاد دانشگاه نسبت به واقعیت‌ها و تحولات اجتماعی و الزامات و بایسته‌های آن به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد و این مهم کمک می‌کند که در امر تصمیم‌سازی برای تصمیم گیرانِ عرصه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی به شکل شایسته‌تری نقش‌آفرینی داشته باشد. 🔎 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب |ایتا | تلگرام | اینستاگرام |توییتر
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 روشنفکران ایرانی و پایان دموکراسی سیدجواد نقوی 💢«در یک چنین شرایطی پرسش اساسی این است که آیا می‌شود از صحبت کرد؟ آیا نمی‌شود آن ایده جهانی‌سازی و را دوباره برقرار کرد؟ ولی اهل فکر و _انسانی در ایران ترسش این است که چیزی بگوید تا جمهوری اسلامی سود کند! حال که مسئله نیست بلکه _غرب به صورت خودکار در حال نقض شدن است ولی شما نمی‌بینید یک کسی حتی را ببینید...!» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام