eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
996 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ چرایی ایجاد شبهات متعدد علیه امام حسن مجتبی(ع) 🎙شهید مرتضی مطهری پاسخ می‌دهد: ✔️چون در دوران بنی‌عباس علویینِ بنی‌الحسن زیاد قیام می‌کردند، دستگاه سیاست و تبلیغات بنی‌عباس برای اینکه سادات بنی‌الحسن را بکوبد علیه جد آنها یعنی امام حسن تبلیغات ناروایی کردند. در حالی که امام مجتبی(ع) اعبد اهل زمان خود و نمونه‌ای کامل از پدر بزرگوارش علی(ع) بود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔸به‌بهانه یادداشت اخیر سروش محلاتی؛ ☑️ استقلال حوزه و پاسخ‌های تکراری به یک شبهه تکراری ✔️«محمد سروش محلاتی» در یادداشتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر و بازنشر شده، با اشاره به اقامت خود در نخستین دهه از ماه مبارک رمضان در نجف اشرف به موضوعی می‌پردازد که البته نه دیروز و امروز بلکه حدود سه چهار دهه است با شدت و ضعف، نقل محافل است و مخالفان و موافقان نیز دارد؛ بحث «استقلال حوزه و عدم وابستگی به دولت‌ها و حاکمیت‌ها». ✔️وی در این مطلب بیان می‌دارد: حوزه نجف، حوزه‌ای کاملاً مستقل و فقط زیر نظر مرجعیت است، نهادهای حکومتی هیچ‌گونه دخالتی در آن نداشته و نمی‌توانند داشته‌باشند. نه فقط وزارت علوم و یا اداره اطلاعات و امنیت مداخله ندارد، بلکه وزارت کشور هم برای طلابی که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند و قصد اقامه دارند تابع حوزه است و بالاتر آنکه مرجعیت نه‌تنها اجازه نداده که دولت کمک مالی به حوزه داشته‌باشد، بلکه جلوی پرداخت از اداره اوقاف به طلاب را هم گرفته است. ✔️وی البته در اینجا به بهانه تجلیل از استقلال حوزه نجف به هر قیمتی، طعنه و کنایه‌ای به حوزه‌های علمیه ایران می‌زند و نقطه عطف ماجرا اینجاست که مدعی می‌شود تجربه ایران که به زعم او تلخ و اشتباه بوده، باعث هوشیاری و بصیرت مضاعف متولیان حوزه نجف و دیگر حوزه‌های عراق در این زمینه شده‌است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
✔️در رابطه با طرح این قبیل شبهات البته تکراری باید به چند نکته توجه داشت که در مقام پاسخ باز هم تکراری اما لازم به نظر می‌رسند؛ 🔸اینکه حوزه به‌لحاظ سازمانی، نهادی از نهادهای حکومت باشد، هیچ گاه مورد تأیید امامین انقلاب نبوده بلکه اتفاقاً همواره بر استقلال نهاد حوزه تأکید داشته‌اند. البته این سخن در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدین معنا نیست که حوزه در اهداف با حکومت همسو و همفکر نباشد، چه آنکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حوزه مادر نظام و انقلاب است و طبعاً هیچ مادری نمی‌تواند نسبت به نیازهای فرزند خود بی‌تفاوت باشد. 🔹در اینجا باید تأکید کرد که حفظ استقلال حوزه بدین معناست که ضمن دفاع از مشروعیت و مقبولیت جمهوری اسلامی، در مقابل کاستی‌ها و ضعف‌ها از خود واکنش نشان داده و به‌نقد و مطالبه‌گری دلسوزانه و صحیح بپردازد. 🔸مساله استقلال مالی حوزه نیز یک بحث بسیار مهم است، اینکه معیشت حوزویان نباید وابسته به حکومت باشد، سخن بسیار درستی است که تاکنون نیز انصافاً همین استقلال حفظ شده‌است، با این حال باید توجه داشت که رابطه‌ی هم‌سویی یا پشتیبانی هیچ منعی ندارد، بلکه حتی استفاده از امکاناتی که نظام در اختیار دارد، به شرطی که این استفاده منتهی به وابستگی مالی نشود، بدون اشکال است. 🔹ضمن آنکه به هر حال دولت در نظام اسلامی باید بخشی از بودجه‌ی خود را در کارهای فرهنگی مصرف کند و چه چیزی بهتر و مهمتر از ترویج دین و تبلیغ آموزه‌های اسلامی که متولی آن حوزه‌های علمیه و روحانیت است. 💢مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
📢 | صلح امام حسن؛ پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه‌ی تاریخ 🔹کتاب «صلح امام حسن؛ پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه‌ تاریخ» با نام اصلی «صلح الحسن» تألیف عالم جلیل‌القدر "شیخ راضی آل‌یاسین" از علمای حوزه‌ نجف بوده است که در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سن سی سالگی ترجمه شده است. کتاب با گفتاری نسبتاً مفصل از علامه عبدالحسن شرف‌الدین، رهبر شیعیان لبنان در نیمه‌ دوم قرن گذشته‌ هجری قمری و پیشگفتار کوتاه نویسنده درباره‌ کتاب آغاز می‌شود و پس از پرداختی کوتاه، به زندگی‌نامه و سیره و سیمای حضرت امام حسن (علیه‌السلام)، به سراغ محور اصلی بحث یعنی زندگی سیاسی پُرفرازونشیب ایشان می‌رود. 📥تهیه کتاب «صلح امام حسن؛ پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه‌ تاریخ» 🔍 «مطالعه کامل متن» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه هفتم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ " معنویت و اخلاق پژوهی" 🔹روزه در برابر معنویت سکولار 🔻نقش روزه در شریعت و معنویت دینی و نسبت آن با اخلاق و معنویت سکولار 👤دکتر محمد جعفری، عضو هیأت علمی مؤسسه امام(ره) 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ " معنویت و اخلاق پژوهی" 🔹روزه در برابر معنویت سکولار 🔻نقش روزه در شریعت و معنویت دینی و نسبت آن با اخلاق و معنویت سکولار 👤دکتر محمد جعفری، عضو هیأت علمی مؤسسه امام(ره) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ سکولارها؛ سرکوب‌گر کارکرد اجتماعی سیاسی معنویت 🖋حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد یاوری، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) مطرح کرد؛ 🔸انقلاب اسلامی به‌دنبال این است که اسلام و مسلمانان برای سعادت خویش با معنویت زندگی کنند و یک شاخصه یا سنجه اصلی این است که این معنویت بازگشت به انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف این انقلاب داشته باشد. 🔹اگر معنویت صرفا یک بُعد فردی داشته باشد، تنها و تنها می‌تواند فقط موجب رشد و کمال فرد شود؛ اما لازم است که این معنویت موجب رشد دیگران نیز شود. ✔️تفاوت این نوع معنویت با معنویت سکولار در این است که ممکن است در آن معنویت و بعدهای اخلاقی، ما انسان‌های صبوری را بیابیم؛ اما منبع، منشأ و بازگشت این صبر به توحید نخواهد بود. 🔸اساساً در نگاه سکولار یا عرفی‌نگری، هدف این است که شما همه‌چیز را عرفی ببینید و خودتان را منشأ همه رفتارها ببینید و خودتان تعریفی از معنویت داشته باشید. 🔹معنویت بخشی از دین است و این معنویت روحی در کالبد آن شریعت و احکام و دین است که هویت انسان و جامعه را معنا می‌بخشد. ✔️اخلاقیاتی که در غرب وجود دارد، اخلاقیاتی است که منافع فردی و دنیوی و این‌دنیایی برای فرد دارد و به عنوان یک نظم عادی با زندگی او پیوند خورده و سبک زندگی او تلقی می‌شود؛ لکن ارتباطی با مسئله توحید ندارد. ➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن 🎙 | قسمت اول ☑️ چرا الهیات اجتماعی را باید از قرآن گرفت؟ گفت‌وگو با 👤حجت‌الاسلام دکتر حبیب‌الله بابایی؛ مدیر پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✔️@sch_negah 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ خودآگاهی ملت فلسطین تاریخ را رقم می‌زند 👤حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار، مدیر مؤسسه فتوح اندیشه ✔️ملت فلسطین این بار ظهور دیگری پیدا کرد. چهره‎ها خونین است، کشته‌های زیادی داده‌اند اما در چهره‌شان غم و یأس نمی‌بینید، آن‌ها را آماده فرار نمی‌بینید، چرا که وقتی خودآگاه می‌شوید که دارید تاریخ را رقم می‌زنید، اتفاقات این چنینی شما را به هم نمی‌ریزد. 📥 فایل کامل نشست را در آپــارات و یــوتیــوب فکرت مشاهده کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ راز هتاکی به ناهیان منکر 📝حجت‌الاسلام تهرانی پویا 🔹وقتی شخصی مورد نهی از منکر قرار می‌گیرد طبیعی است که مقداری این تذکر برایش سنگین باشد؛ مخصوصاً با هجمه‌های رسانه‌ای علیه ناهیان منکر به‌خصوص در قضیه‌ی حجاب طبیعی است که حتی با مقداری پرخاش بگوید که به تو ربطی ندارد! 🔸اما اینکه پا را از حد فراتر گذاشته و به ناهی منکر به‌راحتی هتاکی کند و الفاظ رکیکی را با اینکه می‌داند تصویر او ضبط می‌شود استفاده کند و گاهی هم اقدام به ضرب و شتم ناهی از منکر کند نشان دهنده ی رویه‌ی خطرناکی در جامعه است. ✔️این امر از زوایای مختلفی باید بررسی شود؛ اما از جهت حاکمیتی یکی از علل آن را با توجه به نامه ۵۳ نهج البلاغه که سندی از توصیه‌های اسوه عدالت امیرالمومنین علی علیه السلام به والی خود مالک‌اشتر است می‌خواهیم بررسی کنیم. ✨در این نامه حضرت می‌فرمایند: وَ لایَکُونَنَّ الْمُحْسِنُ وَ الْمُسیءُ عِنْدَکَ بِمَنْزِلَة سَواء، فَاِنَّ فی ذلِکَ تَزْهیداً لاَِهْلِ الاِْحْسانِ فِی الاِْحْسانِ، وَ تَدْریباً لاَِهْلِ الاِْساءَةِ عَلَی الاِْساءَةِ، وَ اَلْزِمْ کُلاًّ مِنْهُمْ ما اَلْزَمَ نَفْسَهُ 🔸به این مضمون که با نیکوکار و بدکار یکسان برخورد نکن زیرا این موجب بی رغبتی اهل نیکوکاری نسبت به کار نیک در جامعه می‌شود و همین طور باعث می‌شود اهل ناهنجاری نسبت به کار زشتشان تشویق شوند و این تبدیل به رویه‌ای برای آنها در جامعه شود. 🔹فاجعه آن وقتی است که نه‌تنها نهادهای حاکمیتی نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی بی تفاوت باشند؛ بلکه در بیاناتشان و یا در مقام عمل دست به حمایت از فرد هتاک بزنند و در لباس پشتیبان آن این پیام را به جامعه بدهند که ناهی از منکر در اقدام خود تنهاست. باید دانست این امر ناخودآگاه موجب تقویت جریان هنجار شکن در جامعه می‌شود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
💥دومین فراخوان همایش بین‌المللی 🖇به مناسبت سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🎁همراه با هدایای ارزنده و اعطای تندیس سال دشمن شناسی ⏰زمان برگزاری: 8 تیرماه 1403 ⏱ مهلت ارسال آثار: 31 اردیبهشت‌ماه 1403 👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید: 🌐farajnejad.ir/hamayesh2 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: http://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
☑️ تاریخ‌مندی؛ توهمی بر اندیشه صحیح قرآنی ▫️حجت الاسلام محمد عرب‌صالحی، دانشیار گروه منطقِ فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در اولین نشست از «» تشریح کرد: ✔️بعضی‌های می‌گویند که مخاطب کل قرآن عرب شبه جزیره زمان رسالت پیامبر است. یعنی وقتی قرآن هم می‌خوانیم، انگار دارد با آن عرب‌ها سخن می‌گوید. آیا واقعاً ما وقتی قرآن را می‌خوانیم، فقط احساس می‌کنیم که دارد با عرب‌ها سخن می‌گوید؟ آن هم با عرب‌های صدر اسلام؟ یا اینکه نه، نوع آیات قرآن به گونه‌ای است که انگار دارد با جان انسان و با فطرت انسان سخن می‌گوید؟ ✔️قائلین به تاریخ‌مندی قرآن ملاکی دارندکه باید آموزه‌های قرآن و آموزه‌های دین را به ذاتی و عرضی یا گوهر و صدف تقسیم کنیم. آنچه مانا و ماندنی است، ذاتیات قرآن و ذاتیات دین است و آنچه که باید تغییر کند و بگوییم که به خاطر شرایط خاص است، تاریخ‌مند می‌شود و باید اینها را کنار بگذاریم. ➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
☑️ «» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون : 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی سیدافقهی، کاردار سابق ایران در لبنان و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا ⏰پنج شنبه ۹ فروردین، ساعت ۲۱. 2️⃣ فلسطین و تاریخچه خشونت یهود 👤دکتر مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ⏰جمعه ۱۰ فروردین، ساعت ۲۱. 3️⃣ نسبت جمهوری اسلامی ایران با مسأله فلسطین 👤علیرضا سلطانشاهی، دبیر کمیته حمایت از انقلاب فلسطین ⏰شنبه ۱۱ فروردین، ساعت ۲۱. 4️⃣ جهان عرب و مسأله فلسطین 👤سعدالله زارعی، کارشناس مسائل حوزه مقاومت و رئیس موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور ⏰یک‌شنبه ۱۲ فروردین، ساعت ۲۱. 5️⃣ استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری در مسأله فلسطین 👤غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه ⏰دوشنبه ۱۳ فروردین، ساعت ۲۱. 6️⃣ نسبت تحولات اخیر فلسطین با آخر الزمان و مهدویت 👤محمدهادی همایون، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ⏰سه‌شنبه ۱۴ فروردین، ساعت ۲۱. 7️⃣ بررسی حقوق بشر در قبال جنایات غزه 👤دکتر شهریار زرشناس، پژوهشگر و استاد دانشگاه ⏰چهارشنبه ۱۵ فروردین، ساعت ۲۱. 🔹میزبان: 👤حسین کاوه، پژوهشگر مسائل سیاسی 🔸لینک اتاق نشست: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
برگزاری نشست اول از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه" با حضور دکتر سیدهادی سیدافقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان 🔸لینک اتاق نشست: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ «روایت غــــزه» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی سیدافقهی، کاردار سابق ایران در لبنان و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه هشتم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ «» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون 🔸فلسطین، مسأله جهان اسلام 🎙سیدهادی سیدافقهی،کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا ✔️جامعه ما متاسفانه این را نمی‌داند و فکر می‌کند که انقلاب اسلامی بود که خود را با مسائل فلسطین و اسرائیل درگیر کرد، در حالی که جهان اسلام از گذشته درگیر این مسئله بود. چندین جنگ قبل از انقلاب اسلامی و قبل از شکل‌گیری محور مقاومت بین جهان‌اسلام و رژیم صهیونسیتی صورت گرفته بود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ تكرار شب قدر در هر سال 🖊آیت‌الله مصباح یزدی(ره) ✔️بیشتر علمای اهل تسنن و همه علما و محدثین شیعه بر این باورند كه شب قدر در ماه رمضان هر سال تكرار شده، و در هر سال شبی وجود دارد كه از هزار ماه برتر است و ملائكه و روح در آن شب نازل می‌‌شوند. ✔️كسانی كه نزول ملائكه را تنها در یك مرحله و آن هم برای نزول بر پیامبر خدا(ص) می‌دانند، دیگر نیازی به پاسخ‌گویی به این پرسش ندارند. چرا كه نزول ملائكه و روح، فقط یك بار برای نزول قرآن انجام شده است. اما این نظر با لفظ قرآن و روایاتی كه در این زمینه وجود دارد، سازگاری ندارد. «تَنَزَّلُ»؛ فعل مضارع است به معنی نازل می‌‌شود. درباره نزول قرآن در شب قدر قرآن می‌گوید «إِنّا أَنْزَلْناهُ»؛ ، كلمه «أَنْزَلْنا»؛ فعل ماضی است، یعنی قرآن را در شب قدر نازل كردیم. ✔️ این نزول یك بار بود و تمام شد. به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی نزول نور قرآن بر قلب مقدس پیغمبر اكرم(ص) در این شب بود. امّا وقتی گفته می‌شود: «تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ،»؛ كلمه «تَنَزَّلُ»؛ مضارع و به معنی آن است كه نازل می‌‌شوند و این نزول استمرار دارد. علاوه بر این در آینده نیز استمرار خواهد داشت. 🖇«مطالعه متن کامل» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
برگزاری نشست دوم از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه" موضوع: فلسطین و تاریخچه خشونت یهود باحضور دکتر مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون سیاسی و امور بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین 🔸لینک اتاق نشست: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ «روایت غــــزه» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون 2️⃣ فلسطین و تاریخچه خشونت یهود 👤دکتر مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ مفهوم شناسی دعا در قرآن ▫️حجت‌الاسلام دکتر محمد غفوری‌نژاد، مدیر گروه تاریخ تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب، در اولین نشست از «» تشریح کرد: ✔️چنانچه مرحوم علامه طباطبایی اشاره فرمودند، «دعا و دعوت به معنای توجه دادن نظر مدعو به سوی داعی است». وقتی من خدا را می خوانم در واقع و در اصل می خواهم توجه خدا را به سمت خودم جلب کنم. ✔️حقیقت دعا چیزی جز خواندن نیست و حقیقت اجابت هم چیزی جز توجه مدعو نسبت به داعی نیست. در بحث طلب حاجت، سؤال امری است که خارج از حقیقت دعا است و امری است که در واقع غایت از دعا و متمم دعا است. وگرنه حقیقت دعا، فقط خواستن و جلب توجه مدعو است. ➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
✔️کار ، مدعی فقاهت و اخباری‌گری، به کجا رسیده که اعضای صفحه‌اش را ترغیب می‌کند به شنیدن هر نوع موسیقی و شعری و هر خواننده‌ای؟! ✔️البته وقتی پای کاسبی و درآمدزایی در میان باشد، دیگر فقه و قرآن و عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی می‌شود لقلقه‌ی زبان... 🖍بچسب به نان که خربزه آبه😊 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
⚪️ نقدی بر موضع اخیر زیدآبادی؛ ☑️ مهارت تولید نفرت 🖋مجتبی عادل‌پور، نویسنده حوزوی ✔️نگاهم به نوشته احمد زیدآبادی درباره حد ترخص افتاد و چشمانم همان‌دم گرد شد. بی‌اختیار به مهارت سوژه‌یابی این بشر آفرین گفتم! تولید نفرت از یک مفهوم خنثی و یا حتی مثبت، هنر می‌خواهد. ✔️کاری که زیدآبادی کرده و می‌کند همین است: ایجاد گسل و به دنبال آن آشوب در ذهن مخاطب و قرار دادن رقیب در سیبل حملات. ✔️معنا و مفهوم خودمانی حد ترخص یعنی حفظ حد و مرزها و دست نینداختن به رخصت‌ها. با این وصف، هر چیزی حد ترخصی دارد؛ حتی دشمنی‌ها و کینه‌ها. ✔️وقتی محمود افغان به ایران حمله کرد، یکی از اقوام خود به نام مگس‌خان را حاکم شیراز قرار داد. او قصد داشت قبر حافظ را خراب کند. دیگران او را از این کار نهی کردند. در نهایت تفألی به دیوان حافظ زد. این بیت آمد: ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری ➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت