15.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙علم دینی و اسلامی سازی علوم انسانی از دیدگاه علامه مصباح
پادکست حاضر، دیدگاه آیت الله مصباح یزدی درباره علم دینی و اسلامی سازی علوم انسانی است که از آثار ایشان استخراج شده است.
📌فایل با کیفیت را در سایت فکرت تماشاکنید
⭕️fekrat.net/?p=7282
#علامه_مصباح
#علوم_انسانی
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
📝 #بخوانید|نگاهی به ویژگیهای علمی، اخلاقی و بصیرتی آیت الله مصباح یزدی
اضلاع سه گانه شخصیت علامه مصباح
🖋دکتر جواد سلیمانی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره)
🔰آیتالله مصباح(رضوانالله علیه) عالمی مجاهد و مصلح، شخصیتی بلندنظر و ژرفاندیش، دانشمندی انقلابی یعنی آرماندار، و دارای برنامه برای نیل به آرمانها و اهل استقامت در راه تحقق آرمان بود، لذا از نوادر علمای معاصر بود که از تفکر راهبردی برخوردار بود و استراتژیست دقیقالنظر و باریکبین برای انقلاب اسلامی ایران به شمار میآمد و فقدان ایشان خسارتی بزرگ برای جبهه انقلاب و ثلمهای جبرانناپذیر بهشمار میآید. به امید آنکه خداوند در آینده امثال ایشان را به جامعه خسارت دیده مومن عنایت فرماید.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه:7دقیقه
#مصباح_یزدی
#علم_دینی
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
✳️ ثبت نام مقطع کارشناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ویژه طلاب برای سال 1402-1401
🔵 دوره حضوری در 13 رشته ویژه برادران: فلسفه، کلام، تاریخ، روانشناسی، علوم سیاسی، علوم تربیتی، علوم قرآنی، اخلاق، ادیان، اقتصاد، حقوق، مدیریت و جامعهشناسی
🔵 دوره نیمهحضوری در 7 رشته ویژه برادران و خواهران: فلسفه، کلام، تاریخ، علوم سیاسی، علوم قرآنی، علوم تربیتی، روانشناسی
🔷 مزایا:
🔸 امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشتههای علوم انسانی با رویکرد اسلامی
🔸 اعطای دانشنامه رسمی کارشناسی وزارت علوم
🔸 پرداخت شهریه «ویژه دانشپژوهان دوره حضوری»
🔸 آشنایی طلاب با مبانی اندیشههای اسلامی در رشتههای علوم انسانی
✅ شرایط پذیرش:
1️⃣ اتمام سطح یک حوزه علمیه تا تاریخ 1401/05/31
2️⃣ اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه
3️⃣ موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبهها
✅ محل تحصیل: برای متقاضیان دوره حضوری: شهر مقدس قم، تهران و شیراز
✅ محل برگزاری آزمون: قم، مشهد، تهران، شیراز، اصفهان، کرمان، بناب، اهواز و بابل.
✅ ثبت نام تا تاریخ 1400/11/30
✅ آزمون کتبی: جمعه 23 ادریبهشت 1401
☎️ 02532113618 – 02532113628 – 02532113664
🏢 قم، بلوار امین، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدیریت پذیرش
🌐 جهت ثبت نام، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنمای آزمون به سایت پذیرش مراجعه فرمایید.
🌐 http://paziresh.iki.ac.ir
🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
🔴 از مجموعه نشستهای پنل حکمرانی فضای مجازی/سومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی جریان حلقههای میانی تمدنساز
💠 عنوان نشست: حکمرانی فضای مجازی در گام دوم انقلاب اسلامی؛ بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی
🔸با حضور:
👤دکتر علی زرودی؛ پژوهشگر سابق مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و عضو مرکز علم و فناوری رسانه و جنگ نرم دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی
📆چهارشنبه۲۹دیماه ۱۴۰۰
🕙ساعت ۱۶
🏢دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام، دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی، سالن جلسات شهید آوینی
✅برای پیوستن به جلسه از طریق مجازی به لینک زیر مراجعه نمایید👇🏻
🌐https://b2n.ir/d21782
🔰برای شرکتکنندگان در نشست گواهی حضور صادر میگردد.
🖥 hgaam2.ihu.ac.ir
┄┅─═◈═─┅┄
🆔 @hgaam2
🆔@farhanghi_E
🔊 روابط عمومی سومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی📚
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
14.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙حکومت از دیدگاه علامه مصباح یزدی
پادکست حاضر، به نظرات و دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی درباره مبانی و شبهات نقش مردم در حکومت اسلامی می پردازد.
📌فایل کامل و با کیفیت را در سایت فکرت تماشاکنید
⭕️fekrat.net/?p=7306
#علامه_مصباح
#حکومت_دینی
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
🔰گروه روانشناسی مؤسسه شناخت برگزار میکند:
🔸کرسی مبانی نظری مدیریت مرز ارتباطی خانواده
«الگوی انعطاف ــ نفوذناپذیری»
💢لینک حضور مجازی
⭕️skyroom.online/ch/shenakht/shenakht
📌پخش زنده از صفحه اینستاگرام فکرت
زمان: 5 بهمن ماه ساعت 9 الی 10:30
مکان: پردیسان، سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
🔰گروه روانشناسی مؤسسه شناخت برگزار میکند:
🔸کرسی علمی مداخله عملی مدیریت مرز ارتباطی خانواده
«الگوی انعطاف ــ نفوذناپذیری»
💢لینک حضور مجازی
⭕️skyroom.online/ch/shenakht/shenakht
📌پخش زنده از صفحه اینستاگرام فکرت
زمان: 5 بهمن ماه ساعت 10:30 الی 12
مکان: پردیسان، سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
🔰مجموعه نشستهای پنل حکمرانی فضای مجازی
🔸چالشهای حکمرانی فرهنگی در عصر فضای مجازی
دکتر محمدعلی روزبهانی؛ رئیس حوزه هنری استان قم و عضو پژوهشکده فرهنگ وهنر اسلامی
دکتر امیررضاباقرپور شیرازی؛ مدیر گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی
⏰پنجشنبه 30 دی ماه 1400 ساعت 10
قم، دبیرخانه انجمنهای علمی حوزه علمیه
به قسمت پخش زنده سایت همایش به آدرس hgaam2.ihu.ac.ir مراجعه فرمایید.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
🔰گفتگوی ادبی و محفل شعرخوانی
🔸 ویژه برنامه اندیشه فاطمی در شعر و ادب فارسی
باحضور:
🔸فاطمه نوری؛ شاعر و نویسنده کتابهای کودک
🔸سعید مبشر؛ شاعر و نویسنده «کتاب غرل کوبه»
🔸مصطفی هاشمی اهری؛ شاعر و نویسنده کتاب «غزل دورنا»
🔸مجری؛ حجتالاسلام مصطفی نصیری
زمان: جمعه ۱۴۰۰٫۱۱٫۱؛ ساعت ۲۲
📌پخش زنده از صفحه اینستاگرام فکرت
☝️اینجا کلیک کنید☝️
#حضرت_زهرا
#شعر
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
🔰نقد پیشنویس طرح تحوّل شورایعالی انقلاب فرهنگی
🖋مهدی جمشیدی
دوگانۀ «فزونخواهی ساختاری/ مسئولیّتپذیری ساختاری»
🔸مطالعۀ طرح نشان میدهد که گویا شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیش از آنکه دغدغۀ اصلاح و بازسازی خویش را داشته باشد و خود را متناسب با اقتضاها و ضرورتهای انقلاب، دگرگون سازد، «فرافکنی» میکند و چشم به دیگران میخواهد «قدرت ساختاریِ» خود را افزایش بدهد، حالآنکه باید صریح و شفاف پرسید که در طول دهههای گذشته، شورا با همین حدّ از «اختیارها و امکانهای ساختاریِ» خویش، چه کرده و آیا از تمام ظرفیّتها و بضاعتهایی که این قلمرو داشته، بهره برده است؟
🔸 نباید مظلومنمایی و فرافکنی کرد و کاستیها و سستیهای فراوان خویش را ندید و سایۀ خویش را بر سر دیگران گستراند، بلکه باید در درجۀ اوّل، نقص و عیب را به خویش ارجاع داد و دید با وجود مرتبۀ سازمانیِ «عالی»، چگونه این اندازه تأخیر و تعلل و عقبماندگی در میان است و در طول چهار دهه، هیچ اتّفاق چشمگیر و بزرگی رخ نداده است؟!
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
فکرت
🔰نقد پیشنویس طرح تحوّل شورایعالی انقلاب فرهنگی 🖋مهدی جمشیدی دوگانۀ «فزونخواهی ساختاری/ مسئولیّت
🔰نقد پیشنویس طرح تحوّل شورایعالی انقلاب فرهنگی
🔸یک «بازی کوچک» در متن یک «دغدغۀ بزرگ»
🖋مهدی جمشیدی
دوگانۀ «ریاضیاندیشیِ فرهنگی/ انسانیاندیشیِ فرهنگی»
🔸عقبۀ فکری و معرفتیِ شورای عالی انقلاب فرهنگی همچون بسیاری از نهادهای فرهنگی دیگر، همواره در اختیار نیروهایی بوده که از زوایۀ «علوم فنی» یا «علوم طبیعی» به فرهنگ نگریستهاند و تخصص و تمحّضِ خاص دربارۀ «فرهنگ» نداشتهاند. این امر در بسیاری از سندهایی که شورا در طول دهههای گذشته نگاشته است، نمایان و برجسته است. همین امر، سببسازی نگاههای «صوری» و «بیاثر» شده و «عمق» و «اتقان» را از آنها ربوده است. هیچیک از سندهای منتشرشدۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی، بهطور همزمان، ادبیّاتِ «راهبردی/ کلان/ پهندامنه» و «فاخر/ عالمانه/ متعمّقانه» ندارند، بلکه این سندها، نوشتههایی از قبیل «تکرارهای اداری و صوری» هستند که مخاطب را قانع نمیسازند.
🔸بهبیاندیگر، شورا فاقد بدنه و عقبهای است که بتواند در مرتبۀ انقلاب اسلامی و مبتنی بر «رگههای عمیقِ فلسفیِ» آن، سندنگاری کند. همهچیز به «برداشتهای سطحی و نازل» فروکاهیده شده و از «رویکرد عالمانه و معنایی»، تهی شده است. روشن که چنین ضعف بزرگی، آنان را که مسلّط به ادبیّات فاخر و نگاه انسانی هستند، متقاعد نخواهد کرد و شورا را به یک نهاد بهشدّت دیوانسالارانه و ادرای فرو کاهیده است. این در حالی است که در طرح تحوّل، این مسألۀ زیرپوستی و ناپیدا، برجسته نشده است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
فکرت
🔰نقد پیشنویس طرح تحوّل شورایعالی انقلاب فرهنگی 🔸یک «بازی کوچک» در متن یک «دغدغۀ بزرگ» 🖋مهدی جمشی
🔰نقد پیشنویس طرح تحوّل شورایعالی انقلاب فرهنگی
دوگانۀ «تجدیدنظر سازمانمدارانه/ تجدیدنظر معنامدارانه»
🔸هر چند سخن دربارۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی است، امّا افسوس که در اینجا نیز رویکردهای «سازمانی/ نهادی/ اداری/ مدیریّتی» غالب است و تحوّل به همین قلمرو، محدود میشود یا دستکم این امور، صدرنشین و اصلی هستند؛ حال آنکه انتظار از شورایی که فرهنگ در هستۀ مرکزی آن نشسته این است که براساس نظریۀ «اصالت فرهنگ»، به مناسبات و معادلات بنگرد و از این زوایه، فهم و تجویز کند.
🔸منحصرساختن تحوّل به این «سطحِ اقلّی و تنگدامنه» و ندیدن «واقعیّتهای معنایی و بینشی»، خطایی است که بر تمام این طرح، سایه افکنده است. نیروهای بوروکرات و تکنوکرات که در ساختار رسمیِ نظام جمهوری اسلامی، فراوانند و از این نهاد به آن نهاد منتقل میشوند و هنری نیز جز «وصلهوپینهکردنهای اداری» ندارند، چنین درکی از تحوّل دارند و «سقف» توصیف و توصیهشان بیش از این نیست. اینان هم در عمل، «فرهنگ» را کنار مینهند و میکوشند در چهارچوب «تجویزهای سازمانزده و اداریمدارانه»، دردها و زخمها را علاج کنند، و هم به دلیل «محافظهکاری نهادینهشده و هنجارشده» در وجودشان، از رویکردهای «انقلابی» و «بنیادین»، هراس دارند و نمیتوانند «ساختارشکنی» و «بازسازی ساختاری» کنند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net