eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
964 ویدیو
150 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 این نزدن‌ها نشانه‌ی نمی‌توانیم‌ها نیست؛ نشانه‌ی تدبیر است. ▪️انتقاد از انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی اگر نشانه‌‌ای از یاس و مرعوب شدن داشته باشد، بی‌انصافی است. نزدن، همیشه نشانه نتوانستن نیست. 🎙حجت‌الاسلام محسن قنبریان در محفل چهاردهم فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
برگزاری نشست پنجم از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه" موضوع: استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری در مسأله فلسطین باحضور غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه 🔸لینک اتاق نشست: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ «روایت غــــزه» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون 5️⃣ استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری در مسأله فلسطین 👤غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ از شاخصه‌های زبان قرآن تا برداشت‌های متعدد ▫️حجت الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، در اولین نشست از «فصل برکت» تشریح کرد: ✔️زبان قرآن شاخه جدید از علوم قرآنی است که با توجه به مباحث زبانشناسی معاصر و با نگاه تحلیلی به ساختار قرآن، محتوا و انواع گزاره‌های آن به دنبال کشف صفات عام و خاص این گزاره‌ها است. که نتیجه تحلیل‌های انجام شده به نگرش‌های متعددی در باب زبان دین به طور عام و زبان متون مقدس به طور خاص منجر می‌شود. ✔️زبان قرآن متشکل از چهار مشخصه است؛ معناداری، واقع‌نمایی، تألیفی بودن و شبکه‌ای بودن؛ هر کدام از این رویکردها، رویکرد رقیبی دارند. رویکرد معناداری در برابر رویکرد بی‌معنایی قرآن است، با توجه به بحث‌هایی که اوایل قرن بیستم در بحث پوزیتیویست‌های منطقی و نوپوزیتیویست‌ها مطالبی مطرح شد که با توجه به آنها رویکردهایی به میدان آمدند که مدعی بودند قرآن و سایر کتاب‌های مقدس معنادار نیستند و تهی از معنا هستند. این مدعیان می‌گویند درمتون مقدس جملاتی هستند که این جملات قابل اثبات تجربی نیستند. ➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
☑️ «» ✔️ روایتِ دین‌پژوهی 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان 1️⃣ آسیب‌های دین‌پژوهی در مطالعات علوم اجتماعی 👤حجت‌الاسلام حمید پارسانیا؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ⏰ساعت ۱۵ 2️⃣ روش‌شناسی مطالعات اجتماعی دین 👤دکتر محمدرضا قائمی‌نیک؛ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ⏰ساعت ۱۵:۳۰ 3️⃣ ملاک‌های اجتماعی دینداری 👤دکتر مریم منصوری؛ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی ⏰ساعت ۱۶ 4️⃣ موانع دینداری انسان مدرن 👤دکتر علی‌اصغر اسلامی‌تنها؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ⏰ساعت ۱۶:۳۰ دبیر نشست: محمدجواد رحمانی، پژوهشگر علوم قرآن و حدیث ⏰ سه‌شنبه ۱۴ فروردین، ۲۲ رمضان ساعت ۱۵ 💠 «لینک ورود به اتاق نشست» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
☑️ معنویت انقلابی؛ جهان‌شمول و انسان‌ساز ▫️حجت‌الاسلام مهدی عصمتی، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب 🔸معنویت را می‎توان به معنویت فردی و اجتماعی، معنویت فعال و منفعل، معنویت پویا و ایستا و معنویت جهادی-انقلابی و معنویت خنثی و سازشکار تقسیم کرد. ✔️معنویت؛ خلوت و خلسه صرف نیست و با مواسات و رعایت حقوق شهروندی، نسبتی تامّ و تمام دارد، نه اینکه نسبتشان در بی‎نسبتی و جزیره‌ای بودن آنها با هم باشد؛ چه اینکه معنویت، معلول معرفت و مولود عبودیت و محصول تحقق عدالت فکری و اخلاقی در حوزه انسانیت انسان است و راه کسب معنویت نیز اصلاح درون و برون است. 🔹معنویت اومانیستی، سکولاریستی و لیبرالیستی اساساً معنویت نیست و اگر باشد ناقص و ناکافی است، چه بسا انسان و جامعه انسانی را دچار «بحران هویت» نماید و معنویت بر پایه باورهای اسلامی، رابطه دو سویه با عدالت اجتماعی و کرامت و حریت انسانی دارد و تاثیر معنویت و معرفت، معنویت و کرامت، معنویت و عدالت و معنویت و حریت، تاثیری دو جانبه و متقابل است. 🔸امروز نظام اسلامی و جامعه اسلامی از درون، هم از جهت فکری-فرهنگی و هم از جهت معنوی و رفتاری، تهدیدپذیر و در معرض خطرات و آفات است و باید به سنت لایتغیر خدا توجه داشته باشیم که «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» (رعد/11). ➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ شب قدر، شب انسان کامل است 🎙استاد شهید مرتضی مطهری(ره) ✔️شب قدر شبی است که میان ملک و ملکوت ارتباطی برقرار می‌شود که طبیعت و ماوراء طبیعت در وجود امام یکی می‌شود که او هم وجود ملکی دارد و هم وجود ملکوتی. ارزش عبادت در این شب برای انسان از هزار شب بیشتر است. ✔️، شبی است که امام در حالت قربی الهی است و موقعی است که جو روحی عالم به‌گونه‌ای است که درهای زمین و آسمان باز شده است در چنین شرایطی اگر افرادی مثل ما هم ذره‌ای هماهنگی نشان دهند فیضی که در این شب می‌توانند ببرند برابر است با هزار ماه. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔻بازگشت از ناامیدسازی ✔️ کار مهم اندیشمندان اسلامی در طول تاریخ، حرکت جامعه به سمت احقاق حق و سهیم کردن همه ملت برای دفاع از اسلام و میهن بوده است. 🖌حالا مقابله با دشمن خارجی نیاز به سهیم‌شدن همگانی دارد حتی نیاز به بازگشت داخلی از خودکم‌بینی و ناامیدسازی ملت. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
برگزاری نشست ششم از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه" موضوع: نسبت تحولات اخیر فلسطین با آخر الزمان و مهدویت باحضور محمدهادی همایون، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) 🔸لینک اتاق نشست: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ «روایت غــــزه» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون 6️⃣ نسبت تحولات اخیر فلسطین با آخر الزمان و مهدویت 👤محمدهادی همایون، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت