eitaa logo
فکرنوشته
10 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
982 ویدیو
26 فایل
و لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون《ان کنتم مومنین》... بازتاب حاصل دغدغه های یک دانش پژوه دلبسته انقلاب اسلامی مطالب حاصل تاملات بنده است، برای فکر و تامل خوبه، تخصص ندارم.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اندیشکده قصد
نقطه اشتراک نظریۀ تثبیت و نظریۀ تعدیل، انقباض پولی و مالی است؛ یعنی همان اتفاقی که برای اقتصاد امروز ایران سَمِ مهلک است. اندیشکدۀ قصد بارها این موضوع را تذکر داده است که راهکار کاهش تورم، رشد تولید است. لازمۀ این دو اتفاق مهم، سیاست‌های معقول انبساطی توأم با محدودکردن خریدوفروش و مبادله و گردش سرمایه در ساختارهای سفته‌بازی مثل بورس کالا، بانک خصوصی و بازار ارز است. نقدینگی در موقعیت امروز ایران به نسبت تولید، به کمترین میزان خود رسیده و تکافوی فعالیت‌های اقتصادی را نمی‌دهد. اصرار بر سیاست‌های انقباضی، دولت را به کوچک‌ترین مقیاس تاریخی رسانده و اقتدار و نظم بخشی را از نهاد دولت زدوده است. در چنین شرایطی رانت‌خواران هرچه از سیاست و قیمت را که برای منافعشان لازم است به اقتصاد تحمیل می‌کنند. در عین حال تلاش می‌کنند هر عاملی که اندک رفاهی برای مردم به همراه دارد، به نام مبارزه با رانت از بین ببرند. از جمله توزیع انفال میان مردم، بنزین و گاز ارزان، استفاده از نفت و گاز و قیر برای ساخت کالاهای عمومی و ... لذا اندیشکدۀ قصد، سیاست اساسی برای پیشرفت اقتصادی کشور را اقتصاد مقاومتی می‌داند. سیاستی که تولید و صادرات را توأم با دانش و عدالت طراحی کرده است. 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
‏همه تخلف کم اظهاری در صادرات و بیش اظهاری در واردات ناشی از ضعف گمرک ج.ا.ایران است. گمرک از مؤلفه‌های اصلی جنگ اقتصادی است و سال‌هاست که اصلاحات آن در دستور کار است ولی هنوز این مشکلات مرتفع نشده. وقتی هیچ چیزمان برای جنگ اقتصادی مهیا نیست، هزینه جنگ را فقط مردم خواهند پرداخت. https://eitaa.com/DrRezaGholami
📊نوسانات دلار چقدر بر پیش‌بینی مردم از تورم تاثیر دارد؟ 👤 عبداللهی، مدیر گروه اقتصاد کلان و مدل‌سازی مرکز پژوهش‌های مجلس: 🔹 یک روش برای سنجش انتظارات تورمی، بررسی نظرات مردم در کانال‌های اقتصادی و عمومی شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام است. 🔹روزانه بین ۱۵هزار نظر در این پلتفرم‌ها رصد شده و ۱۰میلیون نظر در یک سال گذشته در رابطه با اخبار اقتصادی استخراج شده است. 🔹 در زمان وقوع «طوفان الاقصی» هر دو شاخص نرخ ارز و انتظارات تورمی که از شبکه‌های اجتماعی به دست آمده بود افزایش یافت. 🔹 اما ابتدای سال جاری، به دنبال توافق ایران و عربستان،‌ شاخص انتظارات تورمی شبکه‌های اجتماعی و اخبار کاهش پیدا کرد اما نرخ ارز کاهشی نداشت. 🔹 بنابراین نمی‌توان به سادگی این نتیجه را گرفت که شاخص انتظارات تورمی و نرخ ارز همیشه با یکدیگر در یک راستا حرکت می‌کنند./دنیای اقتصاد @rasad_tahlil
‏چرا هم سیاست تثبیت نرخ ارز اجرا می‌شود، هم رشد نقدینگی کاهشی است، ولی قیمت‌ها هنوز افزایشی هستند؟ چون، نرخ ارز تثبیت نشده، بلکه ایجاد نرخ های متعدد و افزایش وزن اقلام تأمین شده با نرخ های بالا، در حال بالا بردن نرخ ارز مؤثر در اقتصاد است. آقای ‎@mrfarzin_ir تا کی بازی می‌کنید؟ @DrRezaGholami
هدایت شده از احمد فربهی
بدون شک جامعه ما دین‌‌دار شده‌است. من اگرچه همیشه وجوهی برای دین‌دارتر شدن جامعه به‌ذهنم خطور می‌کرد، اما هیچ‌وقت با معیاری برگرفته از آموزه‌های دینی نمی‌توانستم درباره دین‌دارتر شدن جامعه قضاوتی قاطع داشته‌باشم! تا این‌که شور و نشاط گروه‌های مختلف جامعه را در احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر دیدم! برخی دوستان به من خبر داده‌اند که از وقتی تذکر زبانی در تعدادی از متروهای تهران شروع شده، نسبت خانم‌های بدحجاب به خانم‌های محجبه‌ به‌شکل معناداری در حال تغییر است یعنی اگر سابقا اکثر خانم‌هایی که به آن‌مترو می‌آمدند بد‌حجاب بودند کم‌کم اکثر خانم‌ها در مترویی که تذکر لسانی در آن رایج شده، باحجاب‌تر شده‌اند!. نمی‌خواهم بگویم اصلاح پوشش خانم‌ها علامت دین‌دارتر شدن جامعه است، نه! بلکه می‌خواهم بگویم: «گسترش فرهنگ نهی از منکر علامت دین‌دارتر شدن جامعه است!» زیرا بر اساس آموزه‌های دینی، مؤمنانی که نهی از منکر نمی‌کنند دین‌ ندارند!، ما به کسی دین‌دار می‌گوییم که حافظ دینش در بستر جامعه باشد و امروز که این فرهنگ در حال گسترش، نهادینه‌شدن و روشمند شدن است، جامعه دینی در حال دین‌دارتر شدن است!، بدون‌شک اگر «مؤمنان»، «دین‌دار» شوند، «اهل‌منکر» کم شده و شریعت در بستر جامعه «قوام»، و مؤمنان «قوت» یافته و «فرهنگ‌بانان بی‌فرهنگی» ذلیل می‌شوند. من از این وارثان انبیاء‌ صمیمانه تشکر می‌کنم و با ابراز رضایت از آن‌ها، از خدا می‌خواهم مرا نیز در جمع‌شان قرار دهد!
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ با این نکات قابل تأمل، آیا تأیید صلاحیت روحانی ممکن است؟! عملکرد و مدیریتش به نفع غربی‌ها و به ضرر ملت ایران در دوره ۸ ساله به کنار! مخالفت‌های علنی‌ و صرحیش با ولایت فقیه هم ندید بگیرید! آیا باز تأیید ممکن است؟ 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
این نقشه گویاست میخواد چی بگه دیگه؟!
هدایت شده از مهدی عبداللهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️فیلمی جالب و گویا از علامه مصباح یزدی درباره مردم‌سالاری دینی 🔹در زمان حیات فیلسوف بزرگ معاصر آیت‌ الله مصباح یزدی عده‌ای به دروغ و با لحنی مردم‌سالارانه بارها این مدعا را مطرح کردند که ایشان اعتقادی به حق انتخاب مردم ندارد و معتقد است که مردم در حکم‌رانی کاره‌ای نیستند. در این ایام نیز این مدعای دروغ بار دیگر از سوی برخی سیاست‌بازان تکرار شد. 🔹این مدعا هیچ مستندی نداشت و مدعیان هرگز سند و منبعی از آثار نوشتاری و گفتار فیلسوف بزرگ نیاوردند. 🔹این فیلم کوتاه که بریده‌ای از مستند است، روایت درست‌ دیدگاه آیت‌ الله‌ مصباح یزدی از زبان خود ایشان است. «نگاه خدا این است که ما زمینه را فراهم کنیم برای انتخاب مردم.» «باید تلاش کرد مسلمان آگاه تربیت کرد.» ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
هدایت شده از مهدی عبداللهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت‌پرده تولید کوکاکولای آمریکایی در ایران ✍️ مهدی عبداللهی 🆔 @MAbdullahi
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
42.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم کامل مصاحبه با برنامه درباره انگاره در ایران 🆔 @DrSaeedi
دقیقا نقطه اختلاف در مورد بزرگی دولت، محاسبه یا عدم محاسبه شرکت های دولتی و هزینه و سودهاشون در اقتصاد به پای دولت یا عدم محاسبه اون در دولت هست. دکتر سعیدی میگن اولا ما آمارهای دقیقی نداریم که حجم شرکت های دولتی کشورهای مختلف در این باره رو با هم مقایسه کنیم. ثانیا بعضی شرکتا مثل نفت انحصاری اند و هم چنین عمومی اند و همچنین خصوصی سازیشون ثروت وحشتناکی برای یک اقلیت درست میکنه که درست نیست. ثالثا اگر منظور بانک های دولتی هست، خب اینجا ایشون در حقیقت مبنائا بانک خصوصی رو قبول ندارند، لذا از نظرشون مشکلی نداره اینکار. در مجموع با احتساب شرکت ها و بانک های دولتی، به نظر اقتصاد ما دولتیه و دولت بزرگی داریم. اما خود دولت فارغ از شرکت هاش و صرفا با احتساب بودجه اش اگر نسبت به اقتصاد در نظر گرفته بشه، خیلی هم کوچک هست دولت. حالا باید دید اهمیت بزرگ یا کوچک بودن دولت در چیه تا ببینیم چطور محاسبه کنیم. اگر اهمیتش در تصدی گری دولت باشه، دولت تصدی گری زیادی داره. اگر اهمیتش ارائه خدمات عمومی باشه، نه دولت کوچیکه از این نظر. به نظر میرسه بزرگ بودن دولت طبق هر دو معیار مشکل نداره، بلکه مهم اینه که دولت در کجا مداخله بکنه. اگر در بخش های عمومی و ملی و انحصاری تصدی گری داشته باشه هیچ مشکلی نداره، به شرطی که ملزومات مدیریت صحیح رو رعایت بکنه، من جمله شایسته سالاری و شفافیت کامل. اگر هم در بخش های ارزش افزوده ای دخالت بکنه، اون غلطه و باید خودش رو کوچیک و جمع کنه و به مردم بسپاره. @fekrneveshte
مردم سپاری اقتصاد با سرمایه داری فرق داره.
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی که هنوز فرق و را نمی داند و به بهانه مبارزه با فساد تبعیض را تجویز میکند حتی لیبرال هم نیست! فریب خورده لیبرالهاست... بشنوید فرق فساد و تبعیض را از زبان حجت الاسلام دکتر خاکی (رتبه یک دکتری اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس و طلبه درس خارج حوزه علمیه قم) قانونی شدن تبعیض یعنی همین کاری که فولادی ها و پتروشیمی ها و ... انجام می دهند یعنی فساد را بهانه می کنند تا قیمت را بالا ببرند! در حقیقت دولت می گوید یا من فساد میکنم و با فاسدین همکاری میکنم یا اجازه بدهید قیمت ها را بالا ببرم! تبعیض یعنی بانک خصوصی یعنی اتاق بازرگانی یعنی به رسمیت شناختن بازار سیاه ارز یعنی قانونی بودن سفته بازی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
دائما از ما می پرسند این پیشنهادی که می دهید کجای دنیا اجرا شده است؟ پاسخ شهید بهشتی به همین مساله در کتاب مشروح مذاکرات قانون اساسی: وقتی این بحث شد که آیا یک چنین نظام جدیدی که نه سوسیالیسم است نه مارکسیسم است به شکل نهایی و نه کاپیتالیسم و نه هیچ ایسم دیگر، بلکه اسلام است ما می گوئیم که این نوع جدید، این نظام جدید، این مبنای جدید [ولا تجربه هایی در دنیا در این رابطه داریم] و بعد هم مسلم است که یک نظام جدید را نمی شود گفت که تجربه اش را دیگران بکنند و ما تجربه اش را وارد بکنیم به ایران و سرزمین اسلام. ما خود باید شروع کننده این تجربه باشیم. مگر روزی که نظام های دیگر کارشان را آغاز کردند گفتند ببینیم جای دیگر تجربه شده یا نه؟ خب، دست به تجربه می زنند و در اثنای عمل به برنامه ریزیها، نواقصش را می بینند و و اصلاحاتی می کنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
شهید بهشتی در حال دفاع از اصل 43 قانون اساسی است. دو ایراد به بحث مدیریت شورایی (غیردولتی) مطرح می شود. یکی از طرف آیت الله مکارم که می گوید تمرکز به هر صورتی خطرناک است! که شهید بهشتی در جواب می گویند این که دیگر تمرکز نیست. دقیقا عدم تمرکز است. در حقیقت نشان می دهد چون مساله جدید است هنوز اعضاء مجلس خبرگان قانون اساسی در مورد اصل ماجرا توجیه نشده اند که به مدیریت کارگاه ها و کارخانه ها توسط خود مردم می گویند "تمرکز" ایراد دیگر از آیت الله منتظری است که می گوید: در شوروی هم نظام شورائی هست! و شهید بهشتی در پاسخ می گویند: اینها جواب شرعی و اقتصادی نیست! چقدر جالب است که منتظری دقیقا همان حرف و ادعایی را دارد که امثال غنی نژاد طرح می کنند. اینکه این حرفها، حرفهای کمونیست هاست! بدون هیچ استدلالی! فقط یک برچسب بی ارزش! و از اینجا مشخص می شود که نزدیکی لیبرالها به آیت الله منتظری فقط از باب ساده لوحی او نبوده بلکه به لحاظ مبنای فکری هم به آنها نزدیک بوده است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
بنی صدر در دفاع از بند 2 اصل 43: میفرمایید (این اصل) بار دولت را سنگین می کند. ما می گوئیم باید ابزار تهیه بکنید... ما هستیم و پول نفت. آن پول نفت مال همه مملکت هست یا نیست؟ اگر پول نفت مال همه مملکت است پس باید به وسیله دولت به صورت سرمایه در اختیار همه مردم به صورت ابزار و زمین قرار بگیرد. ما که نمی توانیم در اینجا چیزی که به عموم تعلق دارد از عموم بگیریم و بدهیم دست یک عده سرمایه دار برای اینکه نکند دولت یک سرمایه دار بزرگ بشود! اینکه سرمایه دار بزرگ هست برای این است که پول نفت به او می رسد. دولت حق دارد سرمایه گذاری بکند یا نه؟ اگر سرمایه گذاری کرد آیا این مالکیت مال او خواهد بود یا نه؟ ...می گوییم آقای دولت تو تا حالا بر اساس سیاست غلطی عمل می کردی، پولهای مملکت را بجای اینکه ابزار و زمین درست بکنی می بردی اسلحه می خریدی و خرجهای دیگر می کردی حالا از این به بعد این ضوابط در اقتصاد است یعنی باید وسائل ایجاد بکنی... این ضوابط نظام ما را نه سرمایه داری خصوصی خواهد کرد نه سرمایه داری دولتی. پ ن: قطعا تفکرات بنی صدر دچار انحرافات جدی بود اما اگر او حرفهای حقی نمی زد که مورد اعتماد بزرگان انقلاب و مردم انقلابی قرار نمی گرفت. فلذا فارغ از اسم و رسم او، صحبت هایش را بخوانید و ببینید چرا برخی با بند 2 اصل 43 مخالفت می کنند و بهانه شان این است که بنی صدر از آن دفاع کرده است. (اصل 43 پیشنهاد شهید بهشتی است نه بنی صدر و ...) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
لطفا این چند خط را بخوانید: اگر برای کسی در تهران زندگی ارزانتر شد و وسایل از همه جهت فراهم شد، مزدش هم بالا بود مسلم است که مردم می آیند به تهران چه شما این ضابطه را بگذارید چه نگذارید. چنانکه تا حالا هم همین کار را کرده اند. اگر میخواهید که نیایند باید در جایی که هست مدرسه برایش فراهم بشود، ابزار کار فراهم بشود و در روستا بدون ابزار کار نماند که بگوید من که از زمین چیزی در نمی آورم ول بکنم بروم تهران! بله. این برای آن کار است و دقیقا عکس آن ترس و بیمی است که شما دارید. این موضوع (بند 2 اصل 43) ضابطه ای معین می کند برای دولت که در همه جا بر اساس نیازهای اساسی جامعه برای انسان ها وسائل فراهم کند. این صحبت ها در دفاع از بند 2 اصل 43 قانون اساسی طرح شده است. بند 2 اصل 43 می گوید باید ابزار و وسایل کار را در اختیار کسانی که در جستجوی کار هستند ولی ابزار کار ندارند قرار دهیم. مخالفان این بند می گفتند اگر شما این کار را انجام دهید دیگر کسی برای دیگری کار نمی کند و می رود و برای خودش کار می کند و بخش خصوصی نابود می شود. اما در نهایت با توضیحاتی که داده شد با رأی بالایی این بند تصویب شد. اما دو نکته: 1. طبق صحبت هایی که در مشروح مذاکرات شده است اخبار این بند از قانون اساسی به بیرون درز کرده بوده و عده ای از صاحبان سرمایه ترسیده بودند و هیاهو راه انداخته بودند که اگر این مطلب در قانون اساسی بیاید دیگر کسی برای ما کار نخواهد کرد! این نشان می دهد که جامعه ای که به قانون اساسی رأی داده است کاملا می دانسته به چه چیزی رأی می دهد. 2. این اصل اگر چه تصویب شد اما بعد از انقلاب و بخصوص بعد از جنگ به آن اعتنا نشد و مهاجرت از روستاها به شهرها و از شهرها به کلانشهرها و پایتخت شدت گرفت. پ ن: دفاعیاتی که در ابتدای این متن خواندید توسط بنی صدر طرح شده بود. اینجا دقیقا جایی است که باید گفت: انظر الی ما قال! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏♦️چگونه خصولتی ها و‌ صادراتی ها دولت را مجبور به ارز دونرخی میکنند؟ 1️⃣افزایش مداوم نرخ ارز 2️⃣افزایش سطح عمومی قیمتها و نارضایتی اجتماعی 3️⃣مجبور شدن دولت برای تثبیت نرخ کالاهای اساسی از طریق ارز دونرخی و دوباره فشار بر دولت که نرخ دولتی رابه بازار نزدیک کند و دوباره افزایش نرخ ارز 🇮🇷 @NationalEconomy
▫️ ولایت مهم‌تر است یا حجاب؟ 🔰یکی از برداران‌ انقلابی و اهل فضل در مناظره‌ای عنوان کرده بود: "حجاب ضروری دین است و منکر ضروری دین کافر است اما ولایت امیرالمومنین علیه السلام ضروری دین نیست لذا اهل سنت را کافر نمی‌دانیم". این مقایسه باعث واکنش برخی اساتید و طلاب حوزه علمیه و حتی برخی مداحان اهل بیت علیهم السلام شده بود. 👈 برای قضاوت باید اول جمله بالا را معنا کنیم: ۱) آیا مقصود جمله فوق این است که حجاب مهم‌تر از ولایت است؟ مسلما خیر! پس مقصود چیست؟ فقها و مراجع تقلید یک حکم شرعی را عنوان کرده‌اند که اگر کسی "ضروری" دین را انکار کند مرتد است. ضروری دین یعنی چه؟ 👈 یعنی حکمی از احکام خدا که آن قدر مشهور و معروف بین مومنان به آن دین و بلکه غیر مومنان و خارجان از آن دین است که می‌شود گفت آن دین را به این حکم می‌شناسند. 👈 مثلا ما مسیحیت را با تثلیث و غسل تعمید می‌شناسیم، آن قدر نماد پدر، پسر و روح القدس در اشکال مختلف دیده‌ایم که صورت نمایان این دین برای همگان شده است. حجاب، نماز و حرام بودن الکل را به سادگی می‌توان جزء ضروریات دین اسلام دانست. ۲) حال چرا منکر آن‌ مرتد است؟ دلیلش آن است که ضروری دین در واقع همان خود "دین" است. 👈 ضروری دین آن قدر روشن و مسلم در دین است که اگر کسی آن را انکار کند از آن حیث است که پیامبری پیامبر را قبول نکرده است. در واقع منکر ضروری دین، منکر یک امر فرعی نیست بلکه منکر چیزی است که به نوعی همه دین است. به تعبیر دقیق منکر حکمی است که با اعتبار و توافق عقلا (یعنی دینداران) همه‌ی دین شمرده می‌شود. پس منکر حجاب بما هو حجاب مرتد و خارج از دین نیست بلکه منکر حجاب از آن جهت که این حکم، همه دین است منکر همه دین است. به بیان دیگر منکر ضروری دین‌، منکر وحی و نبوت است. ۳) پس ترجمه مطلب بالا این است که منکر نبوت کافر است ولی منکر ولایت کافر نیست. با این حال این‌ جمله صحیح نیست، بهتر بگویم: این مقایسه صحیح نیست. 👈 دلیلش این است که مخالفان ولایت اقتضاء کافر بودن دارند اما به دلایل و مصالح اجتماعی و سیاسی با آنها معامله کافر نمی‌شود. 👈 توحید زمانی تمام می‌شود که امر ولایت محقق شود و بدون ولایت توحید جز یک توهم، چیزی بیشتر نیست. پس منکر ولایت هم مقتضی کفر را دارد اما چون ادله شرعی مانع از این اطلاق تا زمان ظهور امام عصر سلام الله علیه هستند ایشان را کافر قلمداد نمی‌کنیم.
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیم‌های سازمان‌دهی شده برای «عادی‌سازی کشف حجاب» یک تیم سازماندهی شده که لباس‌های به‌شدت نامناسبی داشته‌اند، بعد از ایجاد درگیری با ماشین بدون پلاک فرار می‌کنند. یکی از برنامه‌های دشمنان در سال‌های اخیر برای «عادی‌سازی بی‌حجابی» استفاده از تیم‌های سازماندهی شده است. @BisimchiMedia
هدایت شده از ایران اقتصادی
🔸 حرف سیاستمدارها را نباید جدی گرفت، زمین بازی اصلی اقتصاد است و بر اساس آمارها می‌شود فهمید که رویکرد کشورها چیست ! @iran_eghtesadi 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏آقای روحانی گفتند: صادرکننده ای که با تأخیر ارز را بر می‌گرداند خائن است... یعنی بر ‎ 100% و فوری تأکید دارند. دلیل عدم بازگرداندن را هم منافع و مزایای شخصی برخی مدیران عنوان می کنند. این ها را کسی می گوید که رییس قوه مجریه کشور بوده است. اون وقت یه کارشناس ساده بی تجربه مدعی می شود که "نمی شود". لطفا با دقت گوش کنید. @DrRezaGholami