eitaa logo
فقه و احکام
286 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
4.8هزار ویدیو
115 فایل
©️ کپی ممنوع 🚫 👌 فقط فوروارد ✅
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مباحث
1402.9.22.mp3
10.36M
| 🎧 کنترل چشم 👁👁 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری دام عـزّه ⏱ زمان: ۴۲ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲۲ 📍 مدرسه صاحب‌الزمان ارواحنافداه | اصفهان ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«نظام باید ... به جای تقسیم به خودی و غیرخودی، مفهوم شهروند را احیاء کرده و حقوق شهروندی را در عمل به رسمیت شناسد. سیاست‌هایی که در کشور موجب دوقطبی‌شدن جامعه شده و مردم را به شیعه و سنی، قومیت‌های مختلف، مذهبی و غیرمذهبی، حزب‌اللهی و غیرحزب‌اللهی، انقلابی و غیرانقلابی، زن و مرد، ایران و اسلام و مانند آن تقسیم کند، حس یکی‌شدن را از مردم می گیرد. ... در این صورت، تعلق به یک واحد مشترک به نام وطن از بین می‌رود.» https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1615426 🖇 تعلیقه: ۱. نویسنده - که عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه است - در مقام تعریض به اصطلاحات رهبری نوشته «خودی و غیرخودی» و «انقلابی و غیرانقلابی» را کنار بگذارید و به همه به چشم «شهروند» نگاه کنید. ۲. می‌خواهد بگوید دین و انقلاب، ملاک و معیار نباشد؛ چون جامعه از این ارزش‌ها عبور کرده و تأکید بر آنها، شکاف‌ساز است. پس «جوان مؤمن انقلابی»، «دولت جوان حزب‌اللهی»، «انقلابی‌گری» و ... همگی جامعه را دوقطبی می‌کنند. ۳. حال‌آن‌که خود امام می‌گفت «مکتبی»، «متعهد» و ... و در هر نظر و‌ اظهارش، سخن از «خداوند تبارک‌وتعالی» و «انبیای الهی» و «اسلام» و «قرآن کریم» بود. ۴. خدا نگذرد از سیدحسن خمینی بابت انتشار این مواضع خائنانه و سکولاریستی در سایت جماران که کم هم نیستند. کافی بود همین یک یادداشت به اطلاع امام خمینی می‌رسید. او که برای لغزش زبانی یک زن که در مصاحبه‌‌اش گفته بود اوشین الگوی من است، آن پیام قاطع را صادر کرد، در برابر تلاش سایت نوه‌اش برای بی‌اعتبارسازی اسلام و زوال حجیت انقلاب چه می‌کرد؟! ✍ مهدی جمشیدی │📱 @Mabaheeth
هدایت شده از مباحث
86.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کنترل چشم 👁👁 🎙 استاد مکـــرّم حاج شیخ جعفر دام عـزّه ⏱ زمان: ۴۲ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲۲ 📍 مدرسه صاحب‌الزمان ارواحنافداه | اصفهان @nasery_ir ‌ ‌ ‌‌╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از مباحث
1402.9.22.mp3
10.36M
| 🎧 کنترل چشم 👁👁 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری دام عـزّه ⏱ زمان: ۴۲ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲۲ 📍 مدرسه صاحب‌الزمان ارواحنافداه | اصفهان ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اثر مال حرام 🔥 بر ژن انسان 🎙 آیت الله https://eitaa.com/ghararemotalee/2579 ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📖 @feqh_ahkam ╰๛- - - - -
🔻مناظره با موضوع: امکان اجتماعیِ الزام به حجاب 🖇 با حضور: بیژن عبدالکریمی مهدی جمشیدی ۹ آذرماه ۱۴۰۲ 🖇 نسخه‌ی کامل تصویری این مناظره را مشاهده کنید. متأسفانه با وجود اصرار بنده به دوستان اصلاح‌طلب سایت کافه خبر، نسبت به‌ این‌که تیزر را «بی‌طرفانه» تولید کنند، چنین نکردند؛ همچنان‌که عنوان مناظره را نیز بدون هماهنگی با من تغییر دادند. برخلاف بازنمایی تیزری که به‌صورت «غیرحرفه‌ای» و «غیراخلاقی» منتشر شده است، هم آقای عبدالکریمی در برابر بسیاری از تناقض‌یابی‌ها و ابطال‌گری‌های من، سکوت اختیار کرد یا به حاشیه زد، و هم مخاطب و مضمون سخنم آن نبوده که در این تیزر تقطیع و تحریف شده، وانمود شده است. ترجیح دادند با «تکه‌بندی» و «برجسته‌سازی»، از من یک فاشیست مذهبی بسازند.‌ 📍فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید: http://aparat.com/v/iOnTJ
🔻حکم حجاب، ضروری اسلام است 🖇 استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۸۱، سؤال ۸۵۵: آیا حجاب از ضروریات اسلام است؟ منکر آن و کسانی که به این دستور الهی،‏‎ ‎‏مخصوصاً در جامعه اسلامی، بی‌اعتنایی می‌کنند چه حکمی دارند؟‏ بسمه تعالی. اصل حکم حجاب از ضروریات است و منکر آن، حکم منکر‏‎ ‎‏ضروری را دارد و منکر ضروری، محکوم به کفر است؛ مگر این که معلوم‏‎ ‎‏باشد که منکر خدا یا رسول نیست.‏ 🖇 استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۸۸، سؤال ۸۷۲: بسمه تعالی. کسی که توحید یا نبوت یا یکی از ضروریات دین را انکار‏‎ ‎‏نماید کافر و نجس است.‏ 🖇 ‏‏استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۸، سؤال ۸۹۳: بسمه تعالی، اگر کسی خدا یا رسول یا یکی از ضروریات دین را منکر باشد‏‎ ‎‏محکوم به کفر و نجاست است.‏ 🖇 استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۰: نفی عدل و امامت و ولایت علی (علیه السلام) جزء ضروری دین است؟ و آیا منکر‏‎ ‎‏مسائل فوق، از جرگۀ مسلمین خارج می شود؟ بسمه تعالی. اگر خدا و رسول را قبول دارد، مسلِم است.‏ 🖇 استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۳: اگر کسی به اصول دین و... ایمان داشته باشد ولیکن فریضۀ نماز را به جای‏‎ ‎‏نیاورد، آیا این شخص مسلمان است یا خیر؟ و آیا حق دارد در بین جمع، خود را‏‎ ‎‏مسلمان معرفی کند یا خیر؟ بسمه تعالی. مسلمان است، ولی فاسق است.‏ (سند سخنی که در بخشی از مناظره بیان کردم). http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_64845/
♻️ نماز اول وقت ♨️در راه برگشت صدای اذان آمد احمد گفت "کجا نگه می داری تا نماز بخوانیم؟" ⚡️گفتم "۲۰دقیقه ی دیگر به شهر می رسیم وهمانجا نماز می خوانیم" ✔️از حرفم خوشش نیامد و نگاه معنا داری به من کرد و گفت "من مطمئن نیستم تا ۲۰ دقیقه ی دیگر زنده باشم! و نمی خواهم خدا را در حالی ملاقات کنم که نماز قضا دارم!!!! 🌺 دوست دارم نمازم با نمازامام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)  در همان وقت به سوی خدا برود"️ شادی روح مطهرشان صلوات.
6.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرسشهای بی‌پاسخ ✅ شمایی که بیست سال عمر معرفتی داشتید، نباید من نسل سومیِ دهه شصتیِ به سوال شما جواب بدم! چرا به سنّت تاریخی پایبند نیستید؟ از چه می‌خواهید دفاع کنید؟ از تجدّد دفاع می‌کنید؟ 🎙 مهدی جمشیدی 📮 مدرسه فکرت | رادیوفکرت ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیژن عبدالکریمی، مسئله و را به گونه‌ای غلط به آقای جمشیدی نسبت می‌دهد. مهدی جمشیدی این نسبت غلط به خود را مستند به نظرات متفکران بزرگ انقلابی پاسخ می‌دهد. جمشیدی اذعان دارد که کسی که بی‌حجاب است، بی‌عفت نیست، بلکه دچار نقصان عفت است. برخلاف نگاه آقای عبدالکریمی که ایشان را متهم می‌کند، مسئله عفت تشکیکی است نه صفروصدی. @cafe_fekr ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۱ چرا در این مناظره، سخن از به‌عنوان «ضروری دین» به میان آمد؟! طرف مقابل چه گفت که چنین پاسخی شنید؟! این سخن، خطاب به «روشنفکری تاریخی‌اندیش» بود که دینی‌بودن حکم حجاب را انکار کرد، یا «بی‌حجاب‌ها»یی که از چنین مباحثی بی‌خبرند و اغلب، فقط در عمل، التزام ندارند؟! اگر نیروهای روشنفکری شبه‌دینی تلاش کردند که «زیربنای دینی حجاب» را متزلزل کنند و اعتبار و ارزش وحیانی آن را سُست سازند، چاره‌ای جز ارجاع به ضروری‌بودن این حکم داریم؟! آیا «ضروری مذهب»، ضروری دین است و برادران اهل سنت، از اسلام خارج هستند؟! ما زیدیان یمن را نه‌فقط مسلمان، بلکه شیعه نمی‌دانیم؟! ضروری دین یعنی «اجزای قطعی دین در مقام اثبات» یا «اجزای بنیادین دین در مقام ثبوت»؟! ضروری دین، معطوف به «معارف مبنایی» است یا «معارف مشهور»؟! ضروری دین، ناظر به «اسلام ظاهری» است یا «اسلام باطنی»؟! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
20.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۲ آیا تأدیب بر تعلیم، تقدّم دارد؟! و جلال بر جمال؟! و سیف🗡 بر قلم🖋؟! و میسم بر مرهم؟! و یا باید به تعبیر ، میان این دو، «توازن» و «تناسب» باشد و هیچ‌یک را نادیده نگرفت؟! پیامبر فقط موعظه و نصیحت می‌کرد یا به «دولت» و «قانون» و «اجرای حدود اسلامی» نیز اهتمام داشت؟! آیا تصریح به این که باید «جنبه‌ی قانونی» نیز داشته باشد به معنی بگیروببند است ؟! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────