.
🗒 یکی از عوامل برای بیرونبردن مردم از صحنه، بیاعتقاد کردن مردم به عوامل قدرت است که در رأسش، ایمان دینی و تشرّع است؛ قضایای حجاب را «با این چشم» نگاه کنید! مسئله صرفاً این نیست که قضیّهی حجاب را یک عدّهای نمیدانند یا ملاحظه نمیکنند؛ نه، یک عدّهای انگیزه دارند برای مخالفت و معارضه.
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب | #قانون
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
6.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ پرسشهای بیپاسخ
✅ شمایی که بیست سال عمر معرفتی داشتید، نباید من نسل سومیِ دهه شصتیِ به سوال شما جواب بدم! چرا به سنّت تاریخی پایبند نیستید؟ از چه میخواهید دفاع کنید؟ از تجدّد دفاع میکنید؟
🎙 مهدی جمشیدی
📮 مدرسه فکرت | رادیوفکرت
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیژن عبدالکریمی، مسئله #عفاف و #حجاب را به گونهای غلط به آقای جمشیدی نسبت میدهد.
مهدی جمشیدی این نسبت غلط به خود را مستند به نظرات متفکران بزرگ انقلابی پاسخ میدهد. جمشیدی اذعان دارد که کسی که بیحجاب است، بیعفت نیست، بلکه دچار نقصان عفت است. برخلاف نگاه آقای عبدالکریمی که ایشان را متهم میکند، مسئله عفت تشکیکی است نه صفروصدی.
@cafe_fekr
#حجاب_حکم_خداست
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۱
چرا در این مناظره، سخن از #حجاب بهعنوان «ضروری دین» به میان آمد؟!
طرف مقابل چه گفت که چنین پاسخی شنید؟!
این سخن، خطاب به «روشنفکری تاریخیاندیش» بود که دینیبودن حکم حجاب را انکار کرد، یا «بیحجابها»یی که از چنین مباحثی بیخبرند و اغلب، فقط در عمل، التزام ندارند؟!
اگر نیروهای روشنفکری شبهدینی تلاش کردند که «زیربنای دینی حجاب» را متزلزل کنند و اعتبار و ارزش وحیانی آن را سُست سازند، چارهای جز ارجاع به ضروریبودن این حکم داریم؟!
آیا «ضروری مذهب»، ضروری دین است و برادران اهل سنت، از اسلام خارج هستند؟! ما زیدیان یمن را نهفقط مسلمان، بلکه شیعه نمیدانیم؟!
ضروری دین یعنی «اجزای قطعی دین در مقام اثبات» یا «اجزای بنیادین دین در مقام ثبوت»؟! ضروری دین، معطوف به «معارف مبنایی» است یا «معارف مشهور»؟! ضروری دین، ناظر به «اسلام ظاهری» است یا «اسلام باطنی»؟!
#حجاب_حکم_خداست
#حرام_اجتماعی
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
20.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۲
آیا تأدیب بر تعلیم، تقدّم دارد؟!
و جلال بر جمال؟!
و سیف🗡 بر قلم🖋؟!
و میسم بر مرهم؟!
و یا باید به تعبیر #علامه_حسنزاده، میان این دو، «توازن» و «تناسب» باشد و هیچیک را نادیده نگرفت؟!
پیامبر فقط موعظه و نصیحت میکرد یا به «دولت» و «قانون» و «اجرای حدود اسلامی» نیز اهتمام داشت؟!
آیا تصریح به این که #حجاب باید «جنبهی قانونی» نیز داشته باشد به معنی بگیروببند است ؟!
#حجاب_حکم_خداست
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۳
منطق فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی، تکخطی و تکلایه است که بتوان آن را طالبانیسم خواند یا «پیوستاری» و «طیفی» است؟!
نظام، «تکثر» و «تنوع» را در چهارچوب حداقلهای دینی، به رسمیت شناخته یا حداکثری و تنگنظرانه به فرهنگ نگریسته است؟!
نظام در تجربهی فرهنگیاش از سازوکارهای «نرم» و «جوششی» و «باطنی»، بهره برده، یا تنها نگاه امنیتی و پلیسی به فرهنگ داشته است؟!
،،،،،،،،،،
📍«ما میخواهیم مردم، متدیّن بشوند. این حرف، گاهی تکرار شده که ما مردم را نمیخواهیم به زور به بهشت ببریم؛ خُب این به نظر ما یک تعبیر صحیحی نیست، تعبیر مغالطهآمیزی است. هیچکَس به زور کسی را به بهشت نمیخواهد ببرد؛ امّا بایستی ما راه بهشت را به روی مردم باز کنیم، مردم را تشویق کنیم. اصلاً پیغمبران برای این آمدند؛ آمدند که مردم را به بهشت ببرند، نگذارند مردم به جهنّم بروند؛ اصلاً تمام ارسال رسل و انزال کتب و اینهمه زحمت و مجاهدت برای این بوده که نگذارند مردم، دچار جهنّم بشوند. این وظیفهی ما است، باید این کار را انجام بدهیم، مردم باید متدیّن بشوند؛ در این شکّی نیست. البتّه از طریق درست و به شکل درست. اینهم که حالا کسی بگوید در #اسلام در این زمینه، زور وجود ندارد، حرف درستی نیست؛ [پس] این حدود شرعیّه چیست؟ این فَاجْلِدُوا... مِائَةَ جَلدَة یا فَاجلِدوهُم ثَمانینَ جَلدَة پس چیست؟ اینها همان زور است.»
🖇 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=37721
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
12.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۴
۱. اصرار استاد مطهری در کتاب مسألهی حجاب، بر این است که در زمینهی #حجاب، خود «صورت مسأله»، غلط مطرح شده است.
۲. از نظر او، مسألهی واقعی این است که آیا باید «لذت جنسی مرد از زن»، آزاد و بیچهارچوب و خیابانی باشد(نه این که زن، پوشیده باشد)؟!
۳. استاد مطهری، لذت جنسی مرد از زن را دو لایه میداند: «لذت لمسی» و «لذت نظری».
۴. معطوف به لذت جنسی نظری(یا بصری)، دو معصیت جنسی وجود دارد: «تبرج در زن» و «چشمچرانی در مرد».
۵. میل #تبرّج در زن یعنی کشش زن به عرضه و دادن زیبایی بدنش به نگاههای مردان.
۶. و چون «عفت»، معطوف به «امر جنسی» و یکی از دو رکن آن است؛ پس «حجاب»، بنیان جنسی (هم) دارد.
۷. ازاینرو، «دهندگی لذت جنسی نظری به چشم مردان» - در قالب بدننمایی و برهنگی و کشف حجاب - نقص در عفت زن (و نه بیعفتی یا عدمعفت) خواهد بود.
۸. در نقطهی مقابل نیز، «غیرت» در کنار عفت بهعنوان رکن دوم اخلاق جنسی در اسلام مطرح شده که معطوف به مرد برای پاسداری از «ناموس» خویش است.
۹. پس عفت زن فقط به معنی «پاکدامنی» نیست، بلکه عفت و عدمعفت به «پوشش» و «سخنگفتن» و «راهرفتن» و ... نیز نسبت داده میشود.
#غیرت
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعیت را ببینید - ۵
نهفقط لطف،
نهفقط قهر،
و نه تقدّم قهر بر لطف.
🎞 فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید:
http://aparat.com/v/iOnTJ
@sedgh_mahdijamshidi
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب | #حق_الناس
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
امکان اجتماعی الزام حجاب.mp3
46.29M
🔻مناظره با موضوع:
امکان اجتماعیِ الزام به حجاب
🖇 با حضور:
بیژن عبدالکریمی
مهدی جمشیدی
۹ آذرماه ۱۴۰۲
(نسخهی کامل صوتی)
📍فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید:
http://aparat.com/v/iOnTJ
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب | #حرام_اجتماعی
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────