eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.3هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 امشب شب میلاد علمدار حسین (ع)است 🌸🍃 میلاد علمدار وفادار حسین(ع) است 🌸🍃 گر بود علی (ع)محرم اسرار محمد(ص) 🌸🍃 عباس علی (ع)محرم اسرار حسین(ع) است به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 جانباز، با لبخند زخم خویش، خاطرات خفته عباس(س) را در کربلا بیدار می کند. 🌸🍃 ولادت حضرت ابوالفضل(سلام الله علیها) و روز جانباز مبارک باد 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاهی به تاریخچه و اعتقادات فرقه ذکری ها 🔻 بخش اول (قسمت: سوم) 3️⃣ 🔻 رابطه ذکری ها و اسماعیلیه 🔷 نظام های صوفیانه بلوچستان، بیشتر انتقالی بـود کـه از افغانستان، هند، شبه جزيره عربستان یا ایران پدید آمده اند. 🔶 فرقه ذکری کمابیش از سده شانزدهم میلادی در بخش جنوبی بلوچستان و پاکستان و ایران پیدا شد پیروان این فرقه بیشتر با تکرار نام های مرتبط با وحدانیت خداوند به ذکر (عبادت) او می پردازند و به همین دلیل ذکری - در برابر «نمازی»؛ یعنی اهل سنت حنفی بلوچستان - نام گرفته اند. 🔷 ذکری ها را «داعی» یا «داهی» نیز می نامند که «داه» به معنای پیام و مانند اصطلاحات اسماعیلیان است. شاه طاهر انجدانی اسماعیلی که دعوی امامت داشت پس از ظهور شاه اسماعیل اول صفوی به هند گریخت (حقیقت، ۱۳۶۱ ۹۵۵) انجدان روستایی از دهستان مشک آباد بخش فرمهین شهرستان اراک ایران در بخش پایانی دشت فراهان و دامنه کوه های «هفتاد قله» است. 🔶 این ده زمانی مرکز امامان اسماعیلیه بود و قبرهای آنان در آنجا قبه و بارگاه و صندوق و دستگاهی نیز دارد از این رو دوره فعالیت اسماعیلیان را در ایران «دوره انجدان نیز می نامند که که در تاریخ نزاریان از انجدان آغاز میشود و از آن با نام «دوره تجدید حیات و «نوزایی یاد کرده اند( دفتری، ۱۳۸۶، ۵۲۱). 🔷 کیش نزاری و تصوف در ایران پس از دوره «الموت» با هم آمیختند؛ زیرا کیش نزاری آرام آرام با آموزه های صوفیه و اصطلاح های آن ممزوج شد و مشایخ و متفکران صوفیه نیز که همچون اسماعیلیه به تأویلات باطنی نظر داشتند، به استفاده از اندیشه های منسوب به اسماعیلیان پرداختند. 🔶 اسماعیلیان نزاری در این التقاط از دید ظاهری نیز زندگی صوفیانه ای در پیش گرفتند و از همین ،روی گفته اند شمس الدین محمد از امامان اسماعیلی و جانشینان پس از او کمابیش پنهانی و به صورت پیران صوفیه می زیستند و پیروانشان نیز خود را «مرید» می نامیدند که از عنوان های برجسته صوفیان است(۱۸p ,۱۹۳۳,wladimir). 🔷 این رویداد بر وجود زمینه های مشترکی میان طریقت باطنی (اسماعیلی) و طریقت صوفیانه خبر میدهد؛ چنان که امامان اسماعیلی به سادگی خود را بـه ظـاهـر صوفیان در می آوردند. یافتن رابطه میان نزاریه و صوفیه در ایران دشوار است، اما این رابطه در شبه قاره آشکارتر است. 🔶 از کتابی به نام پندیات جوان مردی نام برده اند که خطابه های امام اسماعیلی مستنصر بالله دوم را در بردارد و گزارش میدهد که نزاریان با اصطلاحات صوفیه مانند اهل حق و اهل حقیقت یاد شده اند و امامشان «پیر»، «مرشد» و «قطب» خوانده شده است. این اثر، بر پایه اندیشه های صوفیانه پندهایی در بردارد (دفتری، ۱۳۸۶، ۵۳۳). 🔻 عراق 🔷 شاه طاهر انجدانی معروف به طاهر ،دکنی از اخلاف اسماعیلیانی بود که از مصــر بــه عراق آمدند و به خواندیه شهیر شدند و در اراک ایران مسکن گزیدند. وی به سبب اسماعیلی بودنش از شاه اسماعیل اول صفوی ترسید و به دکن رفت و به گستراندن مذهب خویش پرداخت او و برادرش در آغاز به حکم نظام شاه دکنی به زندان افتادند، اما پس از آزادی شان از زندان در جرگه نزدیکان نظام شاه در آمدند. ♦️ گـویـی نـظـام شــاه به کوشش کسی به نام جمال خان به آیین مهدوی گراییده بوده است. برخی از باطنیان و اسماعیلیان نیز در دوره شاه اسماعیل اول به بلوچستان آمدند و در ناحیه «سرباز» ساکن شدند و بعدها زمینه های گسترش مذهب اسماعیلی و باطنی و پس از ارتباط با محمدمهدی اتکی زمینه پیدایی مذهب ذکری را فراهم آوردند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به تاریخچه و اعتقادات فرقه ذکری ها 🔻 بخش اول (قسمت: چهارم) 4️⃣ ♦️ بنیادگذار فرقه ذکری 🔻 چند دیدگاه درباره مؤسس این فرقه عرضه شده است: 1️⃣ بنیادگذار این فرقه شخصیتی اسطوره ای و دارای حرمت بسیار است که همه ذکری ها او را «مهدی» می خوانند و معتقدند. پیروان قـديـم و سنتی ذکـری، چنین دیدگاهی دارند و میگویند کسی به نام «محمداتکی با نام مهدی، فرقه ذکری را تأسیس کرده است. منابع ذکری مانند (در وجود) نوشته محمد در افشا و مهدی نامه نوشته ملانورالدین ،کمالان او را« محمد عتقی» خوانده اند؛ 2️⃣ مؤسس مذهب ذکری، «سید محمد جونپوری» است که نسب نامه ای ویژه نیز دارد؛ 3️⃣ سید محمد جونپوری و محمد اتکی یکی اند. 🔶 گفتنی است برخی از منابع در این باره از کسان دیگری نیز نام برده اند. برای نمونه، هوگز انگلیسی« ملا رحمت الله»، «دوست «محمد» و «خدادابه» را بنیادگذار فرقه ذکـری گمان زده است ( Hughes1902 p243) حاج عبدالنبی کابلی که از سیاحان ریزبین و هشیار بوده و به نزدیک بلوچستان و مکران سفر کرده (۱۸۳۹) نیز رهبر این فرقه را کسی به نام حسین الدین یا پیرروشن دانسته است اهل سنت او را با نام «پیر تاریک» ریشخند می کرده اند (Haj I Abdulnabi,,1844 p810). 🔷 دیدگاه کسانی که محمد اتکی را بنیادگذار این فرقه میداند مستندتر می نماید؛ چنان که منابع ذکری نیز از او یاد کرده اند. هم چنین بیشتر ذکریها از رهبر خود به نام مهدی یاد میکنند و زادگاه او را «اتک» می دانند که ناحیه ای در پنجاب پاکستان است. 🔶 ذكرى ها معتقدند مذهبشان شاخه ای از مهدویت هند است که آن را محمد جونپوری یا محمدداناپوری بنیاد گذارده اند منابع هندی از سرگذشت او چنین گزارش می دهند که وی در ناحیه چشت پرورش یافت و از این روی که عرفان اسلامی در آنجا گسترش داشت؛ چنان که به «شیراز هند» شهیر بود او نیز به عارفی پرآوازه و سرآمد بدل گشت. 🔻 تاریخ پیدایی ذکری ها 🔷 کسی به نام سید عثمان در آغاز سده نهم هجری از سمرقند به هندوستان هجرت کرد که پسری به نام عبدالله داشت عبدالله با دختری به نام «بی بیآ ن آمنه» ازدواج کرد و از آنان فرزندی به نام محمد زاده شد. سید محمد در هفت سالگی قرآن را حفظ کرد و در دوازده سالگی علوم دینی را فراگرفت و واعظ معتبری شد و به سخنرانی های مذهبی پرداخت. 🔶 او از سقوط حکومت جونپوریان و پایان عصر فرمانروایی شاهان شرقیه هند (۸۸۲ ق / ۱۴۷۷ م) تأثیر پذیرفت و این رویداد را نشانه پایان یافتن کار جهـان دیـد و بنابراین، مدعی مهدویت شد و به قصد زیارت حج به مکه رفت (۹۰۱ ق / ۱۴۹۵ م) و در آنجا نخستین دعوتش را آشکار کرد رشید احمد، (۱۳۷۳، ۱۸۹). 🔷 او در ۹۰۵ قمری (۱۴۹۹ م) در بازگشت به احمدآباد هند بار دیگر خودش را مهدی موعود خواند و مردم را به خودش فراخواند و گروهی به وی گرویدند و گروهی به دشمنی با او پرداختند. علمای دینی نیز با او دشمنی و تعقیبش کردند. 🔶 سرانجام دشمنانش بیشتر روحانیان او را از شهر بیرون راندند و از این زمان، دوره هجرت پنج ساله وی آغاز شد. او تا (۹۱۰ قمری ۱۵۰۴ م)؛ یعنی سال مرگش هجرت می کرد و به نشر باورهایش می پرداخت و شمار فراوانی از مردم به کیش وی گرویدند. پیروان سید محمد این دوره سرگردانی را عصر «هجرت» نامیده اند. 🔷 او در این زمان حتی تعدادی از فرمانروایان و حکـام هـنـدی و شاه بیگ ارغون قندهار و میرزنون حکمران فراه را هم به پیروی از آیین خود در آورد. سید محمد در سن ۶۳ سالگی در سال ۹۱۰ قمری ( ۱۵۰۴ میلادی) در شهر «فراه» در جلگه هیرمند در افغانستان امروزی درگذشت (جعفری ۱۳۴۳، ص ۲۶۱ ) ♦️ نام و سن سید محمد و نام پدر و مادرش (عبدالله و آمنه)، با نام و سن حضرت محمد و نام پدر و مادر آن حضرت همانند بود و از سوی دیگر، اهل سنت و جماعت چشم به راه مرد سیدی بودند که نامش محمد و نام پدرش عبدالله باشد. از این رو، بیش تر آنان دعوت سید محمد جونپوری را پذیرفتند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عجیب ترین جاسوس چینی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف مولکول حیات در فضا ✨🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید. 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
19.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : قلعه مرگ « اچ اچ هولمز » 🔺 ♦️ پرونده های مخوف قسمت (ششم) 6️⃣ ♦️ این مستند (11 قسمتی ) به برسی سرگذشت خطرناک ترین قاتل زنجیره ای آمریکا و هتل خوفناکش « قلعه‌ مرگ » می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 ولادت حضرت ابوالفضل العباس(سلام الله علیها) و روز جانباز مبارک باد 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا