eitaa logo
فیض سحر
501 دنبال‌کننده
502 عکس
342 ویدیو
2 فایل
کانال محفل مناجاتی فیض سحر (دعای کمیل ، روضه ، سینه زنی ) بانوای طلبه جانباز حاج حسین حقی مکان :قم خ ارم درجوارمزارشهدای سوم خرداد(۶۰شهید) زمان : شبهای جمعه۲ساعت قبل اذان صبح ایتا:https://eitaa.com/feyzesahar ادمین کانال:Http://eitaa.com/admin_gomnam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍💠🔸کلام ناب 🔸💠 🔹 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم): ✍ هر کس زنی داشته باشد که وی را بیازارد، خداوند نه نماز آن زن را قبول کند و نه کار نیکش را، هر چند همه عمر روزه بگیرد تا زمانی که به شوهرش کمک کند و او را خشنود سازد. 📚 میزان الحکمه امام صادق(عليه السلام): ✍ ملعون است، ملعون است آن زنی که شوهر خود را بیازارد و غمگینش کند. 👌و خوشبخت است، خوشبخت آن زنی که شوهر خود را احترام نهد و آزارش ندهد و در همه حال از وی فرمان برد. 📚 میزان الحکمه، ج۵، ح۸۰۸۵ •┈┈••✾❀🌸❀✾••┈┈• https://eitaa.com/feyzesahar 🌸🍃🌼🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🔸یاد امام 🔸💠 حاج حسین حقی: امام مظهراطاعت وعبودیت محض وتجلی راستی ودرستی عصر ویادآور رافت ورحمت محمدی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بود... •┈┈••✾❀🌸❀✾••┈┈• https://eitaa.com/feyzesahar 🌸🍃🌼🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸نکات تفسیری ص ۴۴ قرآن 💠 ۲_ در پی آن باشیم که ایمان و یقین خود را بالا برده تا به مرز اطمینان برسیم. پژوهش و کنجکاوی یک ارزش است. «لِیَطْمَئِنَّ قَلْبِی» ۲_ هر دانه‌ای، در هر زمینی، هفت خوشه که در هر خوشه صد دانه باشد نمی‌رویاند؛ بلکه باید دانه، سالم، و زمین، مستعد و زمان، مناسب و حفاظت، کامل باشد. همچنین انفاق مال حلال، با قصد قربت، بدون منّت و با شیوه نیکو آن همه آثار خواهد داشت. ۳_ استفاده از مثال‌های طبیعی، هرگز کهنه نمی شود؛ و برای همه مردم در هر سن و شرایطی که باشند قابل فهم است. تشبیه مال به بذر و تشبیه آثار انفاق به خوشه‌های متعدّد پر دانه. «کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنٰابِلَ» ۴_ اگر انفاق مال، تا هفتصد برابر قابلیّت رشد و نموّ دارد؛ «کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنٰابِلَ فِی کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ» پس حساب کسانی که در راه خدا جان خود را انفاق می‌کنند؛ چه می‌تواند باشد؟! «وَ اللّٰهُ وٰاسِعٌ عَلِیمٌ» ۵_ گاهی انسان گامی برای خدا بر می‌دارد و کاری را به نیکی شروع می‌کند، ولی به خاطر عوارضی از قبیل غرور یا منّت یا توقّع و یا امثال آن ارزش کار را از بین می‌برد. با منّت، اثر انفاق از بین می‌رود؛ چون هدف از انفاق تطهیر روح از بخل است؛ ولی نتیجه‌ی منّت، آلوده شدن روح می‌باشد. منّت گذار، یا در صدد بزرگ کردن خود و تحقیر دیگران است و یا می‌خواهد نظر مردم را به خود جلب کند که در هر صورت از اخلاص بدور است؛ مگر خداوند به خاطر همه‌ی نعمت‌هایی که به ما داده بر ما منّت گذاشته تا ما با بخشیدن جزئی از آن برخلق او منّت بگذاریم؟!!! ۶_ شروع نیکو کافی نیست؛ اتمام نیکو هم شرط است. «یُنْفِقُونَ... ثُمَّ لاٰ یُتْبِعُونَ... مَنًّا» ۷_ اسلام حافظ شخصیّت محرومان وفقراست؛ و کوبیدن شخصیّت فقرا از طریق منّت را سبب باطل شدن عمل می‌داند. «لاٰ یُتْبِعُونَ... مَنًّا وَ لاٰ أَذیً» ۸_ خداوند، آینده انفاق کننده را تضمین کرده است. «لاٰ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لاٰ هُمْ یَحْزَنُونَ» ۹_ آبرو و شخصیّت فقیر، با ارزش تر از حفظ شکم فقیر است. «قَوْلٌ مَعْرُوفٌ... خَیْرٌ مِنْ صَدَقَةٍ» ۱۰_ «گفتگوی خوش» با فقیر، موجب «تسکین» او و عامل «رشد انسان» است؛ در حالی که «صدقه» با منّت، هیچکدام را بهمراه ندارد. «قَوْلٌ مَعْرُوفٌ... خَیْرٌ مِنْ صَدَقَةٍ» ۱۱_ خداوند آزار رسانی به فقیر را پاسخ می‌دهد؛ ولی نه با عجله. «حلیم» ۱۲_ منّت گذاری و آزار فقیر، پاداش انفاق و صدقات را از بین می‌برد. «لاٰ تُبْطِلُوا» ۱۳_ریا، نشانه عدم ایمان واقعی به پروردگار و قیامت است. «یُنْفِقُ مٰالَهُ رِئٰاءَ النّٰاسِ وَ لاٰ یُؤْمِنُ بِاللّٰهِ» ۱۴_ انفاق مهم نیست؛ انگیزه و روحیّه انفاق کننده مهم است. «رِئٰاءَ النّٰاسِ» ۱۵_ ریاکار، عاقبت رسوا می‌شود و حوادث، کاشف حقایق است. «فَتَرَکَهُ صَلْداً» ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی •┈┈••✾❀🌸❀✾••┈┈• https://eitaa.com/feyzesahar 🌸🍃🌼🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فیض سحر
روضه شهادت امام باقرعلیه السلام مسجدجوادالائمه علیه السلام سخنران حجت الاسلام لنگرودی مداح: حاج حسین حقی کربلایی امیرعباس مرتاضی بلوارمعلم مقابل مجتمع ناشران یکشنبه۴تیربعدازنمازمغرب وعشا •┈┈••✾❀🌸❀✾••┈┈• https://eitaa.com/feyzesahar 🌸🍃🌼🍃🌸
هدایت شده از مداحی آنلاین
مداحی_آنلاین_منم_که_عالم_هستی_حاج_حسین_حقی.mp3
3.76M
🔳 (ع) 🌴منم که عالم هستی 🌴گدای خوی من است 🎙حاج 👌بسیار دلنشین 🔴مرجع رسمی های روز ♨️ @Maddahionlin 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸نکات تفسیری ص ۴۵ قرآن🔸💠 🔹قسمت اول ۱_ اگر هدف تحصیل، رضای خداوند و رشد و کمال روحی باشد؛ کارها بارور می‌شود. «ابْتِغٰاءَ مَرْضٰاتِ اللّٰهِ... فَآتَتْ أُکُلَهٰا ضِعْفَیْنِ» ۲_ اخلاص، ساده بدست نمی‌آید؛ باید به سراغ آن رفت. «ابْتِغٰاءَ مَرْضٰاتِ اللّٰهِ» ۳_ کارهای خالص، همچون مزرعه‌ای در نقطه‌ای مرتفع است که از خرابی سیل محفوظ است. «بِرَبْوَةٍ أَصٰابَهٰا» ۴_ اگر هدف خدا باشد، از جلوه‌ها و جمال‌ها هم محروم نمی‌شویم. «مخلصین» در جامعه محبوب تر از ریاکارانند. «جَنَّةٍ بِرَبْوَةٍ» «انفاق خالص»، همانند مزرعه‌ی در دامنه کوه و زمین مرتفع است؛ که همه مردم آنرا می‌بینند و از آن لذّت می‌برند. ۵_ خرما و انگور، از مفیدترین میوه‌ها می‌باشند؛ و در قرآن نام آنها به کرّات آمده است. ۶_خودت را به جای دیگران بگذار تا مسائل را خوب درک کنی. «أَ یَوَدُّ أَحَدُکُمْ... » ۷_منّت و آزار بعد از انفاق، همچون باد سوزانی است بر باغی سرسبز، و آتشی بر بوستانی خرّم. «فَاحْتَرَقَتْ» ۸_ رشد یافتن، تدریجی است؛ ولی تخریب و حبط عمل در یک لحظه است. «فَأَصٰابَهٰا إِعْصٰارٌ فِیهِ نٰارٌ فَاحْتَرَقَتْ» ۹_ مثال‌های قرآن، برای فکر کردن است. «لَعَلَّکُمْ تَتَفَکَّرُونَ» ۱۰_ در انفاق باید کرامت محرومان محفوظ بماند. «وَ لاٰ تَیَمَّمُوا الْخَبِیثَ» ۱۱_ وجدان انسان، بهترین معیار، برای شناخت پسندیده و ناپسند است. هر آنچه را می‌پسندی که به تو انفاق کنند، شایسته است که انفاق کنی و اگر آنرا دوست نمی‌داری، شایسته‌ی انفاق نیست. «لَسْتُمْ بِآخِذِیهِ إِلاّٰ أَنْ تُغْمِضُوا» ۱۲_ گرفتن مال نامرغوب، نشانه رضایت فقرا نیست، بلکه نشانه‌ی استیصال(بیچارگی) آنان است. «تغمضوا»یعنی شما هم با اغماض(گذشت، چشم پوشی) و سختی ممکن است چیزی را بگیرید؛ ولی این نشانه‌ی رضایت شما نیست. 📒 ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی •┈┈••✾❀🌸❀✾••┈┈• https://eitaa.com/feyzesahar 🌸🍃🌼🍃🌸