11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 باهنر
خوشا سعادتِ همواره در سفر بودن
به سمت مقصد هستی گشودهپر بودن
پیامِ عشق به سرتاسر جهان بردن
کبوترانه بر این بام نامهبر بودن
لباس عافیت از جان خویش برکندن
همآشیان و همآغوش با خطر بودن
نخفتن از تبِ اندوه کودکانِ حصار
به داغ غربتِ سردار، خونجگر بودن
به پاسداری ایران خوشا صدفمانند
خوشا فدایی این مرز پرگهر بودن
ترازِ راستی و راستقامتی، چون سرو
خوشا که بر سر این خاک سایهور بودن
شگرف و شاد و شکیبا چو فرش ایرانی
چو شعر سعدی شیراز جلوهگر بودن
سخن ز خویش نگفتن، ز خویش بیخبری
از آشیانهٔ خورشید با خبر بودن
نظر ز سیم و زر و مال و جاه پوشیدن
از ارتفاع جهان صاحبِ نظر بودن
خوشا به گفتهٔ اغیار قدرنادیدن
ولی به دیدهٔ جانان عزیزتر بودن
ز طعنههای حسودان خوشا نرنجیدن
به تیرهای عنودان خوشا سپر بودن
خوشا سکوت، خوشا عاشقی، خوشا اندوه
خوشا فراغت از این خاکِ فتنهگر بودن
***
«محال نیست رجایی شدن»، رئیسی گفت
به ما که باز نشد چشممان به تر بودن
تو نیز با هنر خویش یادمان دادی
محال نیست دگرباره: «باهنر بودن»
حسن صنوبری
با یاد شهید مظلوم «حسین امیرعبداللهیان»🌷
@FihMaFih
به نام خدا
و سلام
مطالبم مخصوصاً در اینستاگرام و سپس بله و تلگرام همواره بهروز است و منتشر میشود با همین نشانی. به همین دلیل و به دلیل فرصت کمم کاری به پلتفرمهای دیگر نداشتم. ولی این مدت بسیاری از دوستان تذکرهای مشفقانه و بعضا اعتراضی و گلایهمندانه مطرح کردند که چرا در ایتا مطالب را نمیگذارم.
از امروز برای احترام به این دوستان سعی میکنم دستکم مطالب مهمتر را در ایتا هم منتشر کنم. ممنون میشوم شما هم نشانی و مطالب این صفحه را به دیگران برسانید.
به امید خدای مهربان
@FihMaFih
در آن نیامده ایام
فرجامنویسی | فصل دوم:
🔻«جلیلی و دومین قمار، با سرنوشت ایران»
(صفحه ۱/۳)
▪️یک
«و لقد صدقکم الله وعده اذ تحسونهم باذنه حتی اذا فشلتم و تنازعتم فی الامر و عصیتم من بعد ما ارکم ما تحبون منکم من یرید الدنیا و منکم من یرید الاخره ثم صرفکم عنهم لیبتلیکم …»
▪️دو
دومین قمار بزرگ سعید جلیلی نیز با گرو گذاشتن سرنوشت ایران و انقلاب به شکست انجامید و امپراطوری تبلیغاتی ایتا، لشکر سایبری رائفیپور، نوسلبریتیهای انقلابی صداوسیما در مدیریت جدیدش، سامانه بیستکال، حزب پایداری و رأی اجباری دیگر انقلابیها هم نتوانست جلیلی را به قدرت برساند
این چهارمین شکست انتخاباتی جلیلی و مهمتر: این دومینبار است که سعید جلیلی به جای سیاستورزی عاقلانه، قمار میکند و اسم رمز پیروزی جناح غربگرا -و به تبعش خود غرب- در ایران میشود
اگر بخواهیم بیتعارف بگوییم جلیلی با دوقطبیسازیهایش همواره برگ برندۀ لیبرالها در انتخابات ایران بوده است، یکبار ۱۳۹۲ و اینبار در ۱۴۰۳ ، و امروز فهمیدیم آن شعار به جز سواستفاده و دورویی، اصلا از آن کسی دیگر بوده! :
برگ برندۀ ما
شهید زندۀ ما!
▪️سه
آنچه منتقدان اصولگرا و انقلابیِ جلیلی دلسوزانه هم در ۹۲ و هم در ۱۴۰۰ و ۱۴۰۳ پیش از انتخابات میگفتند دوباره اثبات شد:
جلیلی و ادبیات و تیمش، توان گفتگو با همۀ مردم ایران را ندارند، جلیلی و گفتمانش جز سوار شدن بر آرای انقلابیها (آنهم پس تبلیغات سلبی و انگزدن به دیگر رقبایش در این جبهه) توانایی بیشتری ندارد و اگر ائتلاف نکند کشور را به سمت دوقطبیای میبرد که پیروزش قطعا جناح غربگراست. امسال همۀ تحلیلهای غیرمتعصبانه و همۀ نظرسنجیهایی که وضع دوقطبی را بررسی کرده بودند به وضوح گفته بودند: اگر جلیلی کنار برود قالیباف در دور دوم بر پزشکیان پیروز میشود و اگر جلیلی با پزشکیان به دور دوم برود قطعا پیروز پزشکیان است (سهصفحه بعد را ورق بزنید). بسیاری از دلسوزان ایران و اسلام از همینرو بارها دعوت به ائتلاف کردند ولی جلیلی قبول نکرد. امروز میفهمیم آن عقلانیت و محبتی که قالیباف به آن دعوت میکرد و خود به آن عامل بود چقدر مهم بود
طبیعتا بعد از این شکست تریبونهای قدرتمند رسانهای حامی جلیلی عملیات شستوشوی ذهن مخاطب، توجیه و تفسیرِ دروغین رویداد و تخریب منتقدان و رقبا را آغاز خواهند کرد تا مسیر برای قمارهای بعدی هموار باشد. حتما خواهند گفت این خود یک پیروزی بزرگ است. حتما به رأیهای ربودهشده یا استقراضی خود میبالند. چه بسا گناه را گردن این و آن هم بیاندازند و قطعا هیچ مسئولیتی درباب شکست امروز جبهه انقلاب و جناح غربستیز نخواهند پذیرفت
دریغ و صد دریغ که اینبار قمار، به جز جبهه انقلاب و آیندۀ ایران با آبروی شهیدان انجام شد. آنهم شهیدانی که تا بودند زیر بار فشار و اتهامات و جنگ روانی تیم جلیلی بودند و وقتی شهید شدند خونشان فرش ستاد انتخاباتی این جماعت شد
▪️چهار
اما آیا میگذاریم این قمارها باز هم ادامه پیدا کند؟ آیا مثل ۹۲ بعضی که مقصرند خود را به حواسپرتی میزنند و بعضی دیگر که آگاهند به اسم مصلحت سکوت میکنند تا از تاریخ درس گرفته نشود؟
آیا باز هم میگذاریم جنگهای روانی و بداخلاقیهای انتخاباتی به جای اندیشه، احساسات ما را هدف قرار دهند و با هیجانیکردن و فریفتن ما سرنوشت کشور را تعیین کنند؟ آیا باز هم مینشینیم تا جلیلیِ باتقوا، اشتری و ثابتی و رسایی و دارابی و منصوری و نیلیاش را برای تخریب دیگران به میدان بفرستد، به آمار مشارکت و استعدادهای موفقیت کشور لطمه بزند و خود در خانقاه تنزه از خویش تندیس قدیسان بسازد تا پرستش شود؟ آیا باز هم بعضی از ما به سودای نامزد معصوم و منزهی که توان گفتگو با جامعۀ متکثر و رنگارنگ ایرانی را ندارد و نیز ترس از سرزنششدن و نامزد خاکستری داشتن، لباس تعصب میپوشیم و عینک سیاهوسفید میزنیم و به خود و به همۀ ایران ضربه میزنیم؟
▪️پنج
بسیاری از طرفداران پروپاقرص جلیلی در ۹۲ که رای بسیاری هم برای او جمع کردند هم امسال هم در ۱۴۰۰ جزو یارانش نبودند، اینکه چرا جای تامل دارد، اما نکتۀ مهمتر اینجاست که به جای آنها و بیشتر از آنها جلیلی با شبکهسازی از سنین کمتر یارکشی کرد، جوانان و نوجوانانی که پیشینهها را نمیدانند و همان فریب را دوباره خوردند. من برای این خواهران و برادران عزیزم (که بعضا از روی محبت فراوان به نامزد انقلابی، تندترین توهینها و تهمتها را در دایرکت و کامنت برای بنده نوشتند و خواهند نوشت!) بخشی از تاریخ این سرزمین را باز میگویم، تا شاید فردا شاهد سومین غزوۀ احد -در این به اصطلاح جبهۀ انقلاب- نباشیم...
ادامه 👇🏽
@FihMaFih
در آن نیامده ایام
فرجامنویسی | فصل دوم: 🔻«جلیلی و دومین قمار، با سرنوشت ایران» (صفحه ۱/۳) ▪️یک «و لقد صدقکم ا
فرجامنویسی | فصل دوم:
🔻«جلیلی و دومین قمار، با سرنوشت ایران»
(صفحه ۲/۳)
سال ۱۳۹۲ از عالمان بزرگ انقلابی که تردیدی در انقلابی بودنشان نیست دو نفر وارد صحنۀ انتخابات شدند، یکنفر مرحوم آیتالله مصباح یزدی بود و دیگری مرحوم آیتالله مهدوی کنی تا در برابر قدرت سیاسی و جریان ذینفوذِ مرحوم هاشمی رفسنجانی حزباللهیها را تقویت کنند. اما با دو مشی کاملا متفاوت. اولی –که بسیاری از هواداران دیروز و امروز آقای جلیلی هم مریدش هستند- با قاطعیت اعلام کرد نامزد اصلح دکتر محمدباقر لنکرانی است و زیر آسمان به خوبی ایشان نیست. خب جناب جلیلی با اینکه از نظر فکری به طیف ایشان نزدیک بود وقعی ننهاد و وارد انتخابات شد (بعدها با رد صلاحیت باقری لنکرانی آقای مصباح مجبور به حمایت از جلیلی شد)
دومی –که استاد و رئیس دکتر جلیلی در دانشگاه امام صادق بود- و از طرفی سابقهای طولانی در سیاستورزی انقلابی و فهم ظرائفش داشت حرف بسیار عاقلانهای زد، او از تمام نامزدهای جبهۀ انقلاب متواضعانه خواهش کرد برای حفظ انقلاب و ضرر نکردن مردم و نیفتادن کشور به دست جناح غربگرا بیایید ائتلاف کنید. ائتلاف یعنی چی؟ یعنی اولا علیه هم فعالیت نکنید، ثانیا پس از مناظرهها با سازوکارهای مبتنی بر نظرسنجی و همفکری عمومی یک نفر در صحنه بماند و بقیه خارج شوند. آقای جلیلی حتی حاضر به یکبار حضور در جلسات آیتالله مهدوی کنی هم نشد و رأسا به کارزار رفت. بیشترین حجم تخریب تیمش هم اول قالیباف بود (که پیش از مناظرهها در تمام نظرسنجیها اول بود) دوم روحانی و جناح هاشمی. همان وقت در همۀ نظرسنجیها دو نکته روشن بود، یکی اینکه روحانی در شرایط دوقطبی پیروز میشود (به خاطر خستهشدن مردم از احمدینژاد در آن برهۀ زمانی خاص و وضع پاندولی) دوم: رأی قالیباف از جلیلی بیشتر است. با اینحال جلیلی در صحنه ماند. در آن زمان به عنوان ادامۀ احمدینژاد معرفی شد. ستادش تبلیغ فراوانی کرد که رأی ۲۴ میلیونی دارد و اصلا نیازی به ائتلاف نیست. و خلاصه شد آنچه شد: هشتسال کشور در اختیار گفتمان کارنکردن و مذاکرهکردن قرار گرفت. درست مثل جنگ احد که عدهای «دیدبان» به طمع غنیمت به میدان آمدند و شکست بزرگی برای اسلام رقم زدند...
▪️شش
سخنی با آقای جلیلی و ستاد و آندسته از هواداران متعصبش:
۱. بار کج به منزل نمیرسد
۲. از اول سوءاستفاده از نام شهیدان و سنجاقکردن رییسی بر پوستر تبلیغاتی غلط بود
۳. سیاستورزی سلبی و کاستن از مشارکت و آرای دیگران و ترساندن مردم از دیگر نامزدها غلط بود
۴. بیتوجهی به انبوه مشورت دلسوزان و آمار واضح افکارسنجیها غلط بود
۵. تحریف و تقطیع سخنان امام خمینی غلط بود
۶. لجبازی و ائتلافستیزی و کوفتن بر طبق تفرقه غلط بود
۷. برائت نجستن و حتی نزدیکی بیشتر به چهرههای تندرو غلط بود
۸. با ثابتی ثبتنام کردن، با رسایی رأیدادن، منصوری را رئیس ستاد کردن و درعین در مناظره منبر درمورد تندرو نبودن ستاد رفتن غلط بود
۹. نفهمیدن دکترین شوک اصلاحطلبان و نوع دستخط امروزی استعمار غلط بود و هست
۱۰. کاش امروز و این دهۀ معنوی را بین خود و خدای خود خلوت کنید و ببینید روش و منش شما چقدر به نفع ایران و اسلام است و چقدر تا کنون این دو موطن مقدس را به خطر انداخته است
هدف وسیله را توجیه نمیکند. اگر هدف خدمت است در هر مرتبهای میشود خدمت کرد و هرگز نباید قیام ما برای خدمت منجر به ضرر به کشور و آیین و سرزمین و مردمان شود. تنها در صورتی هر امری قابل قمار است که هدف قدرت و ریاست و منفعت شخصی باشد. که فرمود « إن آخر ما يخرج عن رؤوس الصديقين حبُّ الرئاسة»
ادامه 👇🏽
@FihMaFih
در آن نیامده ایام
فرجامنویسی | فصل دوم: 🔻«جلیلی و دومین قمار، با سرنوشت ایران» (صفحه ۲/۳) سال ۱۳۹۲ از عالمان ب
فرجامنویسی | فصل دوم:
🔻«جلیلی و دومین قمار، با سرنوشت ایران»
(صفحه ۳/۳)
▪️هفت
«خنک آن قماربازی که بباخت آنچه بودش
بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر»
این بیت را ظریف توییت کرده بود
ولی متأسفانه زبان حال جلیلی است
من هرگز مردم را شماتت نخواهم کرد. مردم گناهی نکردند. آنانکه رای ندادند که محترماند چون هموطناند، آنانکه رای دادند هم -در هر دوره به هرکسی- درود بر شرف و حمیتشان که پای امنیت و آزادی ایران ایستادند، اما انقلابیهایی هم که در دور اول فریب خوردند و جلیلی را برکشیدند گناهی ندارند، گناه از آن کسانی است که هم سواد رسانه دارند هم فهم امنیت، هم به مراکز افکارسنجی دسترسی دارند هم بینهایت تریبون و تشکیلات و اتاق فکر و صداوسیما و وکیل و وزیر دارند و با آگاهی کامل از «قماربودن» حضور سیاسیشان از روی قدرتطلبی برای بار دوم با سرنوشت ایران و اسلام و انقلاب قمار کردند
آزادگان و آگاهان امروز ایران دیگر هرگز به چنین گروه بیاخلاق، لجباز و خودخواهی نباید اجازه دهند برای فتح دیگر سنگرهای قدرت برخیزند و کلاه سر مردم انقلابی بگذارند. و این محقق نخواهد شد مگر به همت تشکیل هستههای آگاهیبخشی مردمیِ آزاده و مستقل و غیرمنفعتطلب. پیش از این هم نوشتم «ملتی که از گذشتهٔ خود درس نگیرد...» «محکوم به تکرار شکستها...» به کنار، اصلا ملت نمیماند!
ما همواره انعکاس صدای خودیم.
▪️هشت
«... قلتم اَنّى هذا؟
قل هو من عند انفسکم»
صدق الله العلی العظیم
@FihMaFih
فرجامنویسی | فصل دوم:
🔻«جلیلی» و دومین قمار، با سرنوشت ایران
(تصاویر پیوست مطلب)
@FihMaFih