سلسله نشست های اخلاق قرآنی.pdf
1.8M
✅ جزئیات سلسله نشست های درآمدی به اخلاق قرآنی (دانشگاه شهید بهشتی)
📆زمان: ماه رمضان 1402
✔️با حضور بیش از 80 استاد داخلی و خارجی
👈سامانه ثبت نام (رایگان): https://b2n.ir/quransbu
🌐کانال اطلاعات نشست ها: http://eitaa.com/ethicssbu
نوروز_در_روایات_اسلامی.pdf
1.7M
🌿نوروز در روایات اسلامی
✍ استاد مهدی مهریزی در این مقاله به واکاوی نوروز از منظر روایت و حدیث پرداخته است.
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢چکیدهای از ۳۰۰ جلسۀ درس خارج با موضوع «تقیه»
✔️استاد محمد عندلیب همدانی، مباحثی در مورد «تقیه» را در درس فقه و آنگاه با نگاه اصولی در درس اصول، طی حدود سیصد جلسه در جمع برخی از فضلای حوزهٔ علمیهٔ قم ارائه کرده است، آنچه در ذیل میآید فهرستی کلی و چکیدهای از آن جلسات است.
👈 بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=70669
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🔴تدبیر امام باقر علیه السلام برای شکستن واحد پول خارجی!!
#بسیار_خواندنی
🔺در سده ى اول هجرى زدن سکه در انحصار رومیان بود و مسیحیان مصر نیز که سکه میزدند به روش رومیان و بنا بر مسیحیت نشان «اب و ابن و روح »بر آن مى زدند،«عبد الملک خلیفهٔ اموى » سکه ای از این گونه را دید و در مارک آن دقیق شد و فرمان داد آن را براى او به عربى ترجمه کنند،و چون معناى آن را دریافت خشمگین شد که چرا باید در سرزمین مسلمين سکه ها چنین نشانى داشته باشد،بى درنگ به فرماندار مصر نوشت که از آن پس بر سکه ها شعار توحید-شهد الله انه لا اله الا هو-بنویسند و نیز به فرمانداران سایر ایالات اسلامى نیز فرمان داد سکه هایی که نشان مشرکانه ى مسیحیت دارد را از بین ببرند و از سکه هاى جدید استفاده کنند.
🔺سکه هاى جدید با نشان توحید اسلامى رواج یافت و به شهرهاى روم نیز رسید و خبر به قیصر بردند و او در نامه یى به «عبد الملک »نوشت: صنعت سکه هماره با نشان رومى مى بود و اگر کار تو درمنع آن درست است پس خلفاى گذشته ى اسلام خطا کار بوده اند و اگر آنان به راه درست رفته اند پس تو در خطا هستى ، من همراه این نامه براى تو هدیه اى لایق فرستادم و دوست دارم که سکه های نشان دار را به حال سابق واگذارى و پاسخ مثبت تو موجب سپاسگزارى ما خواهد بود.
عبد الملک هدیه را نپذیرفت و به قاصد قیصر گفت:این نامه پاسخى ندارد.
🔺قیصر دیگر بار هدیه اى دو چندان دفعه ى پیش براى او گسیل داشت و نوشت: گمان مى کنم چون هدیه را ناچیز دانستى نپذیرفتى،اینک دو برابر فرستادم و مایلم هدیه را همراه با خواسته ى قبلى من بپذیرى.عبد الملک باز هدیه را رد کرد و نامه را نیز بى جواب گذاشت.
🔺قیصر این بار به عبد الملک نوشت:دو بار هدیه ى مرا رد کردى و خواسته مرا بر نیاوردى براى سوم بار هدیه را دو چندان سابق فرستادم و سوگند به مسیح اگر سکه های نشان دار را به حال پیش برنگردانى فرمان مى دهم تا زر و سیم را با دشنام به پیامبر اسلام سکه بزنند و تو مى دانى که ضرب سکه ویژه ى ما رومیان است، پس همان بهتر که هدیه را بپذیرى و خواسته ى ما را بر آورى تا روابط دوستانه مان چون گذشته پا بر جا بماند.
🔺عبد الملک در پاسخ بیچاره ماند..... و با مسلمانان به مشورت پرداخت ولى هیچکس نتوانست چاره اى بیندیشد،یکى از حاضران گفت:باید از«باقر»اهل بیت چاره ى این مشکل را بجویى.
🔺عبد الملک به فرماندار مدینه نوشت «امام باقر» (ع) را با احترام به شام بفرستد،و خود فرستاده ى قیصر را در شام نگهداشت تا امام علیه السلام بشام آمد و داستان را به او عرض کردند،
فرمود: تهدید قیصر در مورد پیامبر (ص) عملى نخواهد شد و خداوند این کار را بر او ممکن نخواهد ساخت و راه چاره نیز آسان است،هم اکنون صنعتگران را گرد آور تا به ضرب سکه بپردازند و بر یک رو سوره ى توحید و بر روى دیگر نام پیامبر (ص) را نقش کنند و بدین ترتیب از مسکوکات رومى بى نیاز مى شویم.و توضیحاتى نیز در مورد وزن سکه ها فرمود تا وزن هر ده درهم از سه نوع سکه هفت مثقال باشد و نیزفرمود نام شهرى که در آن سکه مى زنند و تاریخ سال ضرب را هم بر سکه ها درج کنند.
🔺 (امام علیه السلام فرمود:سه نوع سکه ضرب شود،نوع اول هر درهم یک مثقال و ده درهم آن ۱۰ مثقال،و نوع دوم هر ده درهم ۶ مثقال و نوع سوم هر ده درهم ۵ مثقال باشد بدین ترتیب هر سى درهم از سه نوع ۲۱ مثقال مى شد و این برابر با سکه هاى رومى بود و مسلمانان موظف بودند سى درهم رومى که ۲۱ مثقال بود بیاورند و سى درهم جدید بگیرند.)
🔺 عبد الملک دستور امام را عملى ساخت و به همه ى شهرهاى اسلامى نوشت که معاملات باید با سکه هاى جدید انجام شود و هر کس از سابق سکه اى دارد تحویل دهد و سکه ى اسلامى دریافت دارد،آنگاه فرستاده ى قیصر را از آنچه انجام شده بود آگاه ساخت و باز گرداند.
🔺قیصر را از ماجرا خبر دادند و درباریان از او خواستند تا تهدید خود را عملى سازد،قیصر گفت: من خواستم عبد الملک را به خشم آورم و اینک این کار بیهوده است چون در بلاد اسلام دیگر با پول رومى معامله نمى کنند
📚(«المحاسن و المساوى بیهقى »ج ۲ ص ۲۳۲- ۲۳۶ چاپ مصر- «حیوه الحیوان دمیرى »چاپ سنگى ص ۲۴با اختصار و نقل به معنى در پاره اى از جملات.) .
💡کانال جامع نفوذشناسی_تبیین:
🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید
📌نشست علمی «بررسی وضعیت شیعیان نیجریه (شیخ زکزاکی)
📌با ارائه فاضل گرامی آقای سلیمان محمد ادریس
📌فارغ التحصیل جامعه المصطفی و فعال فرهنگی نیجریه
⏰ سه شنبه ۸ فروردین ۱٠۴۲، بعد از نماز عصر
🌐 نمازخانه مدرسه علمیه سلیمانیه
#پژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه_مشهد_مقدس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزشی
💻 تایپ خودکار صدای شما با کامپیوتر یا موبایل
برای کسانی که مشکل تایپ دارند.
#تایپ_صوتی
•┈┈••✾••📚••✾••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه_مشهد_مقدس
#پویش_کتابی_که_من_خواندم
♦️معرفی کتاب «شبهات زن در نهج البلاغه و پاسخ به آن ها»
اثری از مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری (س)
نشر چاپ و نشر بین الملل
♦️با ارائه طلبه گرامی آقای محسن حسنی فر
♦️ شبهات مربوط به زن در نهج البلاغه ترسیم طرحی یک بعدی و مغرضانه از چهره کامل زن در قران است که تحت تاثیر فتنه ها و دسیسه های دوران شکل گرفته، و حتی گاهی شارحان نهج البلاغه را تحت تاثیر قرار داده است.
🔺با مطالعه دقیق شرایط تاریخی زمان صدور این دسته از روایات و شان ورود آن ها، در می یابیم که تعابیر امیر مومنان (ع) درباره زن، هرگز به ذات انسانی او باز نمی گردد. و اساسا مبانی انسان شناسانه آن حضرت در نهج البلاغه هیچ یک به جنسیت مربوط نمی شود و انسان را فارغ از جنسیت موجودی صاحب کرامت معرفی می فرماید که باید کرامتش از سوی خود و دیگران پاس داشته شود.
#پویش_کتابی_که_من_خواندم
#کتابخانه_مدرسه_علمیه_سلیمانیه
#پژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه
#گزارش_تصویری
نشست علمی «بررسی وضعیت شیعیان نیجریه (شیخ زکزاکی)
📌با ارائه فاضل گرامی آقای سلیمان محمد ادریس
📌فارغ التحصیل جامعه المصطفی و فعال فرهنگی نیجریه
#پژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه
چی بگم آخه.....17 آذر 99.pdf
7.55M
✅جملات ساده تذکرلسانی
برای موقعیتهای مختلف👌
🔻مطابق احکام فقهی و ظرافتهای روانشناسی
کاری از مرکزتخصصآموزشامربهمعروفکشور
🔻تحت اشراف علمی دکترعلیتقوی
نویسنده اجازه انتشار در فضای مجازی را داده است.
#نشر_رگباری
همه جا پخش کنید
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
✅دعوت به حضور و مشاركت اساتید، پژوهشگران و طلاب معزز حوزه علميه خراسان در همايش «الصادقُ والكاظمُ -عليهما السلام- صادقا آل محمّد»
🕌عتبه عباسیه عراق
📆 زمان: 20 ذی الحجه 1444 هجری قمری
آدرس اینترنتی:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSezv
🖼جهت مشاهده محورهای مقالات و سایر اطلاعات پوستر را ملاحظه فرمائید.
•┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈•
🌐پژوهش
eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐 @howzehpajohesh
📙 کتاب «الکافئة فی إبطال توبة الخاطئة»
از ابوعبدالله، محمدبن محمدبن نعمان شیخ مفید (۴۱۳-۳۳۶ ه.ق) متکلّم و محدث برجسته جهان تشیع است.
بنا به گفته شیخ طوسی در کتاب فهرست، شیخ مفید در موضوع جنگ جمل حداقل سه تألیف به نگارش درآورده است که عبارتند از: «أحکام أهل الجمل»، «النصرة لسید العترة فی أحکام البغاة علیه بالبصرة» و «المسألة الکافیة فی إبطال توبة الخاطئة». از این میان کتاب، «المسألة الکافیة فی إبطال توبة الخاطئة» که به نام: «الرسالة الکافیة فی إبطال توبة الخاطئة» نیز خوانده شده است، به زبان عربی و در باره جنگ جمل و معرفی سه شخصیت اصلی آن، یعنی عایشه، طلحه و زبیر است. مؤلف در این کتاب بر آن بوده تا اثبات کند آنان آگاهانه به جنگ با امیر المؤمنین، علی (علیه السلام) پرداختند و از این کار هم توبه نکردند. این کتاب که پس از کتاب جمل به نگارش در آمده است در واقع در حکم تکمله بر آن بوده و شیخ در کتاب الکافئه با ذکر حوادث تاریخی درباره واقعه جمل، دیدگاه خود را از رهگذر روایات موجود در کتب شیعه و سنی درباره سه شخصیت مذکور و موضع آنان در برابر امیرالمؤمنین (علیه السلام) بر مخاطبان عرضه می کند. استناد این کتاب، به شیخ مفید ثابت بوده و شخصیتهای فراوانی از علمای شیعه به آن اشاره کردهاند، از جمله، نجاشی، شیخ طوسی، ابن شهر آشوب، علامه مجلسی، محدث نوری و بسیاری دیگر از علما.
#معرفی_کتاب
@madras_emb
#مهارت_پژوهشی
📖 دسترسی به محتوای کارگاه ها و دوره های مهارتهای پژوهشی در کانال رسمی پژوهش حوزه علمیه خراسان:
با جستجوی هشتکهای زیر:
1️⃣ #گام_به_گام_تا_مقاله_نویسی
2️⃣ #روش_تحقیق
3️⃣ #روش_صحیح_مطالعه
4️⃣ #خلاصه_نویسی
5️⃣ #شیوه_نقد_اثر
6️⃣#چگونه_مطالعه_موثر_داشته_باشیم
7️⃣ #پایان_نامه_نویسی
8️⃣#مهارت_جستجوی_مقاله_فارسی
9️⃣#چند_اصل_در_ارتباط_با_چکیده_نویسی
🔟#پرسش_پاسخ_پژوهشی
11) #آموزشروشتحقیق
12) #طراحی_شبکه_مسائل
13) #کارگاهروشطرحنامهنویسی
14) #نکات_پژوهشی
15) #محتوای_کارگاه_پژوهشی
16) #کارگاه_نویسندگی_خلاق
💽 دانلود رایگان نرم افزارهای پژوهشی مورد نیاز در این کانال :
#َآشنایی_با_مفاهیم_پژوهش
#مهارت_روش_نقد
#مقاله_نویسی
#پژوهش_و_حوزه
•┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈•
🌐پژوهش
eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐 @howzehpajohesh
#معرفی_نرم_افزار_پژوهشی
💽برخی از نرم افزارهایی که قبلا در کانال معاونت معرفی شده تقدیم همراهان گرامی:
🔹 نرمافزار اندروید مهارت روش نقد
🔸 نرم افزار پژوهشی وارثین
🔹مقاله نویسی آسان و کاربردی
🔸مجموعه آثار و دروس استاد علی محمدی خراسانی
🔹نرم افزار روح الله (آثار امام خمینی)
🔸 نرمافزار «شرح» (شبکه روابط حدیثی)
🔹نسخه موبایلی نهج البلاغه به همراه شروح و ترجمه و صوت
🔸نرم افزار جزوات پژوهش و مهارتهای پژوهشی
🔹نرمافزار اندروید معجم رجال الحدیث آیتالله العظمی خویی(ره)
🔸صحیفه نور امام خمینی(ره)
🔹نور مطهر "مجموعه آثار شهید مطهری
🔸 منبع شناسی اندروید فقه و حقوق در قرآن
🔹نرم افزار آشنایی با مفاهیم پژوهشی
•┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈•
🌐پژوهش
eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐 @howzehpajohesh
💢 در مورد ماجرای فلسطین چه بخوانیم؟ چه ببینیم؟
✔️هر آن چه از فلسطین و رژیم صهیونیستی لازم است بدانیم؛ اینجاست! در این بسته جامع و متنوع سعی کردهایم تعدادی از بهترین کتابها، مستندها و فیلمهای تولید شده مرتبط با مساله فلسطین و رژیم صهیونستی را معرفی کرده و با تفکیکی کاربردی ارائه کنیم.
🔻این بسته کامل مطالعاتی در 9 سرفصل ارائه شده است که عبارتند از:
1️⃣ آشنایی با یهود
2️⃣ آیین و تفکرات صهیونیسم
3️⃣ روند شکل گیری و تاریخ رژیم صهیونیستی
4️⃣ بافت اجتماعی و ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی
5️⃣ نظامی گری و جاسوسی در تاریخ اسرائیل
6️⃣ زندگی فلسطینی
7️⃣ جریان شناسی سیاسی- اجتماعی فلسطین
8️⃣ غرب و اسرائیل
9️⃣ ایران و مساله فلسطین
🔗برای دانلود این کتابچه کلیک کنید: https://zaya.io/سیر_مطالعاتی_فلسطین
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
گزارش طرحهای فعال پژوهشگاه حوزه و دا نشگاه فروردین 1402.pdf
1.43M
💎اللهم عجل لولیک الفرج
❇️جهاد علمی
#اطلاع_رسانی
📊 فهرست عناوین طرح های پژوهشی فعال پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به تفکیک پژوهشکده، گروه پژوهشی و درج آخرین وضعیت پیشرفت طرح
♨️ دوباره کاری نکنیم!
📅تاریخ به روز رسانی: ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
📎 توضیحات تکمیلی در فایل pdf پیوست
•┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈•
🌐پژوهش
eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐 @howzehpajohesh
4_5902467447725755082.pdf
2.46M
#معرفی_کتاب
✳️ « امام علی، صدای عدالت و انسانیت»
🔹جلد اول
🔸نویسنده: جرج جرداق مسیحی
🔸مترجم: سیدهادی خسروشاهی
🔺موضوع: زندگی نامه امام علی(ع) از زبان یک شخصیت مسیحی
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸فقه حکومتی چگونه بدست می آید؟🔸
سال ۱۳۴۵ بود و من ۳۰ ساله بودم و جوان. دورهی بازجویی در ساواک را تجربه میکردم. شب و روز آزادی و خلاص خود از بند را از خداوند و همهی بندگان صالح او درخواست میکردم و خبری نمیشد. از شدت ناراحتیها دستهایم دانهها زد. یک روز صبح آیهای به نظرم آمد که بارها به آن استناد کرده بودم و دلیل توحید و وحدانیت خداوند بود؛ «لو کان فیهما آلهه الاّ الله لفسدتا». اما این بار از این آیه معنی جدیدی دریافت کردم که در غیر حال مبارزه و منازعه حاصل نمیشد. همیشه از عدم فساد جهان به عدم تعدد آلهه میرسیدم اما این دفعه از وجود فساد به وجود الهه اما نه در همهی عالم، که در خودم پی بردم! از خودم پرسیدم آیا من هم جزء «فیهما» هستم؟ آیا حال و وضع خوبی دارم یا وضع بدی دارم؟ به خودم جواب دادم اگر وضع خوبی داشتم، چرا این همه دعا میکنم که خلاص شوم؟ خوب است به دنبال «آلهه الا الله» میگشتم، دیدم خودم هستم که میخواهم الوهیت کنم و برای خودم تصمیم بگیرم. الله برای تربیت من، ماندن در زندان را لازم میداند و آلهه الاّ الله که خودم باشم، برای راحت شدن، خلاص خود را میطلبم. با خودم گفتم یکی از این دو باید کوتاه بیایند: یا الله کوتاه بیاید یا آلهه الاّ الله! به خود گفتم با چه چیزت میخواهی خدا به نفع تو کنار برود؟ با علمت؟ با اطلاعاتت؟ یا با خیرخواهیات نسبت به خودت؟ دیدم در همهی این قسمتها حق با خدا است. پس با خداوند عهد کردم که آزادی خودم را مطالبه نکنم و راضی به رضای او باشم. در این حال بود که در جهنم ساواک برایم یک حوزهی بهشتی حاصل شد. در جهنم ساواک پلاس و فرشی بهشتی برایم پهن شد و راحت شدم.
مرحوم آیتالله طالقانی بحث «قرآن در صحنه» را با همین مقدمه در تلویزیون پیش میبرد که ما در زندان از آیات و روایات نکات تازهای میفهمیدیم. لذا فقه حکومتی در حال مبارزهی سیاسی-اجتماعی-اقتصادی شکوفا میشود. غفلت از فقه حکومتی نتیجهی از حوزه خارج نشدن و در اطاق دربسته ماندن و به فهم کتابی بسنده کردن است.
معرفی آثار 37
ارزیابی اخبار قضاوتهای امیرالمؤمنین علی(ع)
نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، 1392
🚪تاکنون کتابهای بسیاری درباره قضاوتهای حضرت علی(ع) نگاشته شده است.
⚖️ غالب این آثار، به جذابیت داستانهای قضایی بسنده کرده و از کنار نقدهای احتمالی یا تعارض برخی از آنها با آیات قرآن یا دیگر اخبار معصومین یا دادههای علمی عبور کردهاند.
🔍 این کتاب تلاش میکند با نگاه جدیدی به نقد و بررسی اخبار قضاوتها بپردازد و آنها را با معیارهای حدیثی و تاریخی بسنجد.
✍️ نویسنده با عنایت به معانی واژه قضا، کاربردهای آن در روایات معصومین را بررسی کرده و معتقد است الزاماًً همه قضاوتهایی که شهرت دارد، در تاریخ رخ نداده و میتوان برخی از آنها را حکمی از سوی امام درباره آن واقعه دانست.
این کتاب و دیگر آثار پژوهشگاه، در کتابخوان همراه پژوهان قابل مطالعه است.
#امیرالمؤمنین
#ماه_شهادت_علی(ع)
#مستبین
در ایتا
https://eitaa.com/Mostabin
در تلگرام
https://t.me/AlMostabin
📸حتما کتابهای شرح حال شهدا را بخوانید
رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان:
🔹در دوران دفاع مقدس دو فرصت تعالی و عروج بصورت مشترک در کنار هم قرار گرفتند.
🔹جوانهایی که وارد میدان جنگ شدند حرکتشان و اوجگیریشان جوری بود که فردی مثل امام راحل، امام بزرگوار که سالهای متمادی سلوک و عرفان را تجربه کرده بود به حال آنها غبطه میخورد، من نمیدانم شماها شرح حال این شهدا را میخوانید؛ این کتابها را یا نه؟ من میخوانم و اشک میریزم و استفاده میکنم برای من حقیقتاً استفاده دارد.
🔹من خیال میکنم شما یکی از کارهایی که میکنید حتماً همین باشد شرح حال این شهدای عزیز را بخصوص بعضیهایشان را که خیلی معنویت دارند بخوانید. اینها استفاده کردند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🆔 https://eitaa.com/pajouheshkhoei
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
hadees_peimaneh.pdf
2.39M
📗کتاب «حدیث پیمانه»
پژوهشی در انقلاب اسلامی
✍️حمید پارسانیا
💠کتاب «حدیث پیمانه» از نگاه رهبر انقلاب:
▶️ کتاب #حدیث_پیمانه نوشتهٔ شماست؟ کتاب بسیار خوبی است. مدتها پیش به دوستان فیلسوفمان در قم، از کمبودی گله میکردم و میگفتم:
✅«فرق فلسفهٔ ما با فلسفهٔ غرب (از زمان ارسطو و افلاطون تاکنون) این است که فلسفهٔ غرب، همیشه یک دنباله و ادامهٔ اجتماعی و سیاسی و مردمی داشته است؛ اما فلسفهٔ ما ادامهٔ اجتماعی و سیاسی نداشته است.
✅ حداکثرش به ادامهٔ تربیت فردی رسیده؛ والا اینکه فلسفهٔ ما بگوید شکل حکومت چگونه باید باشد، حقوق مردم چیست، ارتباطات آنها با یکدیگر چگونه است، چنین ادامهای ندارد. در حالی که همهٔ این مبانی میتواند مبنای فلسفهٔ اجتماعی و سیاسی قرار بگیرد.»
✅ وقتی من ترتیب و فصلبندی کتاب شما را (البته همهاش را نخواندهام) نگاه کردم، دیدم این کار شده است. از مبانی فکری و فلسفی شروع کردهاید و به جمهوری اسلامی و مسائل آن رسیدهاید.
✅ این چیز باارزشی است. الحمدلله اینطور فکرها در جامعهٔ ما حضور دارد. از اینها باید حداکثر استفاده بشود. این سبک کار، درست است. باید متمسّک به مبانی بود.
🎙بیانات رهبر انقلاب در دیدار هیئتمدیرهٔ دفتر تبلیغات اسلامی حوزهٔ علمیهٔ قم، ۲۹دی۱۳۸۰
📚منشور حوزه و روحانیت، ج۵، ص۳۱۰تا۳۱۱
@parsania_net
#دوستان_کتاب
📚@dostaneketab
❇️ شماره هشتم دوفصلنامه علمی تخصصی مصباح الفقاهه (پاییز و زمستان1401) به زودی در سایت مصباح الفقاهه بارگذاری می شود.
🔺 در شماره هشتم این نشریه مقالههایی با عناوین
1️⃣ جستاری نو در تعیین ملاکِ میزانِ استحقاق و مسئولیت پزشک از حجت الاسلام و المسلمین محمد مروارید و حجت الاسلام فیروز محمدی
2️⃣ واکاوی حکم فقهی مصرف محصولات تراریخته از حجج اسلام سیدعلی دلبری، محسن جهانگیری و حسن رشیدآبادی
3️⃣ مقام بیان، بررسی و نقد دیدگاهها از حجج اسلام محمد عظیمی و محمدمحسن نیشابوری به چاپ رسیده است.
همچنین مقالات
4️⃣ واکاوی حکم رفتارهای جنسی مُحرم از دیدگاه فقه امامیه مطالعه نگاه، لمس، بوسیدن و ملاعبه از حجت الاسلام احمدی صابری مجد
5️⃣ روش فهم حدیث از نگاه شیخ عبدالکریم حائری با تکیه بر «کتاب الصلاة» اثر حجج اسلام احمد زارع و حمید محمدی
6️⃣ روایت «مَنْ تَعَدَّى فِي الْوُضُوءِ كَانَ كَنَاقِضِهِ» در ترازوی نقد از حجج اسلام سیدابوالقاسم حسینی زیدی و محمدحسن قاسمی
نیز، در این شماره منتشر می شود.
🔺 علاقهمندان ميتوانند آثار خود را با رعايت شرايط مندرج در بخش «راهنماي نويسندگان» در سامانه دو فصلنامه به آدرس http://muf.journals.hozehkh.com/ ارسال نمايند و برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره 32230941-051 تماس بگيرند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🆔 @misbahulfiqahe
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
📀 از نرمافزار مجموعه آثار آیت الله العظمی #مکارم_شیرازی حفظهالله رونمایی شد!
این #کتابخانه دیجیتالی به ارائه متن 194 عنوان #کتاب در 364 جلد از آثار معظمٌله، به زبان #فارسی و #عربی پرداخته است.
🌐 مطالعه خبر تفصیلی در #نورسافت :
www.noorsoft.org/fa/News/View/111368
🌐 دریافت #نرم_افزار :
www.noorsoft.org/fa/software/View/74131
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
پیشگام در داده پردازی هوشمند علوم اسلامی
www.noorsoft.org
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🆔 https://eitaa.com/pajouheshkhoei
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🔔 امکان خرید از نمایشگاه کتاب تهران برای طلاب سراسر کشور فراهم شده است
◻️ امکان خرید کتاب از سی و چهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران برای طلاب و اساتید برادر و خواهر حوزه های علمیه کشور از جمله خراسان و اصفهان فراهم گردیده است.
◻️ نمایشگاه بینالمللی کتاب از تاریخ بیست اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ کار خود را آغاز و تا سی اردیبهشت ماه به فعالیت خود ادامه میدهد.
همزمان با برگزاری بخش حضوری نمایشگاه، بخش مجازی نیز در سامانه Ketab.ir امکان خرید برای علاقهمندان به کتاب را در ۲۴ ساعت شبانهروز مهیا میکند.
📌 مکان برگزاری این دوره از نمایشگاه بینالمللی، مصلای امام خمینی(ره) از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب می باشد.
◻️ استفاده از بن کارتهای تخفیفی تنها در شیوه خرید مجازی امکانپذیر است؛ بنکارت تخفیف تنها به کد ملی هر فرد اختصاص پیدا میکند و مشمولان دریافت این بن کارت، تنها میتوانند از طریق سامانه Ketab.ir و در زمان برگزاری نمایشگاه از آنها استفاده کنند؛ خارج از بازه زمانی برگزاری نمایشگاه بنهای کتاب اعتباری ندارند.
◻️ با پیگیری های بعمل آمده لیست کلیه طلاب، اساتید و پژوهشگران ارسال شده و برای طلاب و اساتید برادر و خواهر حوزههای علمیه کشور از جمله خراسان و اصفهان امکان خرید فراهم گردیده است.
◻️ زمان و چگونگی ثبت نام دریافت بن کتاب متعاقبا اعلام خواهد شد.
🇮🇷اولین رسانه مستقل و جامع طلاب خراسان بزرگ در ایتا🇮🇷
@ettelaeiye_kh
هدایت شده از حمید پارسانیا
70113989303.pdf
1.28M
👆دریافت مقاله👆
💠 بررسی روششناسی بنیادین و کاربردی علم اقتصاد اسلامی در مقایسه با نامگرایی روششناختی اقتصاد متعارف
🖌 این مقاله به بررسی نامگرایی معرفتشناختی و آثار آن در علم اقتصاد متعارف میپردازد. نامگرایی تأثیراتی بر روش کاربردی علم اقتصاد دارد که تفکر فرضیهای و فردگرایی روششناختی از جمله آنهاست.
✴️ این روش کاربردی موجب آثاری مانند شکلگیری نظریه جامعه مدنی، تغییر معنای عدالت توزیعی و نظریه مطلوبیت و تمرکز بر اقتصاد خرد در تحلیلها گشته است. در مقابل، حکمت عملی اقتصاد اسلامی میتواند با بهرهبردن از روش بنیادین حکمای اسلامی، به روش کاربردی متناسب با خود دست یابد. حکمت اسلامی به ویژه حکمت متعالیه با نقد نامگرایی، کلیات را دارای صدق و حکایت از خارج میداند. روش کاربردی اقتصاد اسلامی بر اساس هستیشناسی موضوعات شکل میگیرد و در هر موضوع تابع نوع هستی آن موضوع است.
🔸بنابراین تنها در موضوعات مادی که قابلیت تجربه دارد، از روش تجربی و قیاس استثنایی استفاده میکند و دیگر روشها در موضوعات دیگر کاربرد دارد. از سوی دیگر ادله نقلی در روش کابردی اقتصاد اسلامی دارای جایگاه ویژهای است.این روش کاربردی آثاری در پی دارد که شناخت جوهر انسان و ارتباط آن با کنش اقتصادی از جمله آنهاست. این نوشته با روش کتابخانهای و تحلیلی انتقادی نامگرایی و آثار آن را در اقتصاد متعارف بررسی کرد و روش کاربردی جایگزین مناسب را برای حکمت عملی اقتصاد اسلامی پیشنهاد میدهد.
✍️ حمید پارسانیا
✍️محمدعلی فراهانی فرد
✍️علی اصغر هادوی نیا
💠 @parsania_net