eitaa logo
جلسه قرآن یکشنبه شبها
131 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه قرآن و عترت یکشنبه شب‌های پایگاه امشب منزل برادر بسیجی مسیب خاکباز ، شهرک بهاران محسن خان ، یاس ۹. 🇮🇷🇵🇸 پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول‌الله صلی الله علیه وآله تفت.
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ توبه - ١٢٨ همانا ‌شما‌ ‌را‌ پيامبري‌ ‌از‌ خودتان‌ آمد ‌که‌ رنج‌ و زيان‌تان‌ ‌بر‌ ‌او‌ گران‌ ‌است‌، ‌به‌ [هدايت‌] ‌شما‌ اصرار دارد و ‌به‌ مؤمنان‌ دلسوز و مهربان‌ ‌است‌. ************** نکته ها: خداوند جز بر پیامبر اسلام، بر هیچ یك از پیامبران دو نام از نام هاى خویش را اطلاق نكرده است. «رؤف، رحیم» توجّه به صفات رهبران آسمانى كه در این آیه مطرح است و مقایسه ى آنها با صفات دیگر رهبرانِ بشرى، لطف خدا را به بشر و لزوم اطاعت مطلق از این گونه رهبران را نشان مى دهد. ************** پیام ها: - رسول خدا برخاسته از میان خود مردم است. «من انفسكم» - رسول خداصلى الله علیه وآله غم خوار امّت است. «عزیز علیه ماعنتم» - رهبران اسلامى باید در سختى ها و گرفتارى ها با مردم همدل و همراه باشند. «عزیز علیه ماعنتم» - پیامبر خداصلى الله علیه وآله در هدایت و ارشاد مردم، سر از پا نمى شناسد. «حریص علیكم» - از عوامل تأثیر كلام در دیگران، خیرخواهى، دلسوزى، مهربانى، بى توقّعى و تواضع است. «عزیز علیه، حریص علیكم، رؤف رحیم» - رهبر اسلامى تنها بر مؤمنان رئوف و رحیم است، نه بر همه كس، بلكه بر دشمن شدید و غلیظ است. «بالمؤمنین رؤف رحیم» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَىَ إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا کهف - ١١٠ بگو: جز ‌این‌ نيست‌ ‌که‌ ‌من‌ بشري‌ مثل‌ ‌شما‌ هستم‌ [‌با‌ ‌این‌ تفاوت‌] ‌که‌ ‌به‌ ‌من‌ وحي‌ مي‌شود ‌که‌ خداي‌ ‌شما‌ خدايي‌ يگانه‌ ‌است‌. ‌پس‌ ‌هر‌ كس‌ ‌به‌ لقاي‌ پروردگارش‌ اميد دارد بايد عمل‌ شايسته‌ كند و كسي‌ ‌را‌ ‌در‌ عبادت‌ پروردگارش‌ شريك‌ نسازد. ************** نکته ها: در این آیه هم توحید، «الهٌ واحد» هم نبوّت، «یُوحى الىّ» و هم معاد، «لقاء ربّه» هم امید به رحمت الهى، «یرجوا» هم تلاش در رسیدن به آن، «فلیَعمل» و هم اخلاص در عمل «لایُشرك» آمده است. از این جهت پیامبرصلى الله علیه وآله فرمود: اگر تنها آیه ى آخر سوره ى كهف بر امّت من نازل مى شد، براى آنان كافى بود.(120) در روایات بسیارى در ذیل این آیه، از اهمیّت اخلاص و خطر ریا و شرك خفىّ، سخن به میان آمده است. امام رضا علیه السلام مأمون را در حال وضو گرفتن دید كه غلامش روى دست او آب مى ریزد، امام با تلاوت جمله ى «ولا یشرك بعبادة ربّه احداً» به او فهماند كه در وضو و كارهاى عبادى، كمك گرفتن شرك، و موجب بطلان عمل است.(121) در حدیث آمده است: هر كس هنگام خوابیدن این آیه را بخواند، هر ساعتى كه بخواهد از خواب بیدار مى شود.(122) ----- 120) تفسیر درّالمنثور. 121) تفسیر مجمع البیان؛ البتّه در كتاب اصول كافى (ج 3، ص 69) مسئله ى كمك در وضو درباره خود حضرت رضاعلیه السلام مطرح شده كه امام اجازه نداد كسى آب روى دست مباركشان بریزد. 122) تفسیر نورالثقلین. ************** پیام ها: - نباید خود را بیش از آنچه هستیم معرّفى كنیم، پیامبران خود را بشر مى دانستند. «أنا بشر مثلكم» - شرط نبوّت، انسان بودن است تا پیامبر در عمل نیز الگوى دیگر انسان ها باشد. «أنا بشر مثلكم» - رهبران الهى باید جلو غُلوّ و مبالغه ها را بگیرند. «أنا بشر مثلكم» - براى كار خدایى كردن، حتّى امید به پاداش الهى كافى است گرچه یقین نباشد. «فمن كان یرجوا... فلیعمل» - امید در انسان باید به صورت یك حالت دائمى و پیوسته باشد، نه لحظه اى. «فمن كان یرجوا» - امید بدون عمل، كارساز نیست. «یرجوا، فلیعمل» - مرگ براى همه حتمى است، امّا ارزشمندتر آن است كه انسان آرزوى ملاقات با خدا را داشته باشد. «یرجوا لقاء ربّه» - شرك، به هر نحوى باشد ممنوع است. «لایشرك بعبادة ربّه احداً» - ارزش كارها در سه جهت است: اصل كار، انجام دهنده ى كار ونیّت و هدف آن. در این آیه هر سه جهت آمده است. «عملاً صالحاً، من كان یرجوا، و لایشرك بعبادة ربّه» - این آیه، هم توحید در الوهیّت را بیان مى كند، «الهكم اله واحد» هم توحید در ربوبیّت و عبادت را. «لا یشرك بعبادة ربّه احداً» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) تَتَجَافَىَ جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضَاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفًا وَطَمَعًا وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ سجدة - ١٦ ‌از‌ بسترهاي‌ خواب‌ [‌براي‌ عبادت‌ شب‌] پهلو تهي‌ مي‌كنند و پروردگارشان‌ ‌را‌ ‌با‌ خوف‌ و رجا مي‌خوانند و ‌از‌ آنچه‌ روزيشان‌ كرده‌ايم‌ انفاق‌ مي‌كنند. ************** پیام ها: - سحر خیزى و دل كندن از رختخواب، یكى دیگر از نشانه هاى مؤمنان است. «تتجافى جنوبهم...» - عبادت هایى كه با نوعى ریاضت و خفا همراه باشد ارزش بیشترى دارد. «تتجافى » - مؤمن، نه مأیوس است، نه مغرور، هم بیم دارد، هم امید. «یدعون ربّهم خوفاً و طمعاً» - تواضع، سحرخیزى و انفاق، خصلت دایمى مؤمنان است. «لایستكبرون - یدعون - ینفقون» (همه با صیغه ى مضارع آمده است.) - رابطه ى شبانه با خداوند، باید با رسیدگى به محرومان همراه باشد. «یدعون - ینفقون» - مورد انفاق، تنها مال نیست، بلكه شامل علم و آبرو و دیگر سرمایه هاى انسان نیز مى شود. «ممّا رزقناهم ینفقون» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
سخنان تکاندهنده  «گیورا ردلر » خاخام صهیونیستی علیه ملت ایران خطاب به رسانه‌های غربی*   🕳راست و دروغ را بهم بریزید و معجونی از اخبار جهت‌دار درست کنید. مردم ایران سواد رسانه‌ای ندارند‌، مطالعه ندارند، تمام حرف‌های شما را باور خواهند کرد. من اطمینان دارم شما موفق خواهید شد. آنها را فریب دهید تا از همه چیز و از همدیگر متنفر شوند تا برده ما شوند!!! 🔰یک خاخام صهیونیستی بنام «گیورا ردلر » در جلسه‌ای با مدیران و کارکنان رسانه‌های ضدایرانی (بی بی سی، منو تو، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال و...) در لندن مطالب مهمی بیان کرده که برای نخستین بار منتشر می‌شود: ♦️ شما کار مهمی دارید و برای اسراییل خدمات مهمی انجام می‌دهید. من از صمیم قلب از شما تشکر می‌کنم. نگران هزینه نباشید، دوستان ما هستند. عربستان قبول کرده همه هزینه‌ها را بدهد. اما کار شما چیست؟!  👈🕳  ایران را سیاه سیاه نشان دهید. کاری کنید که ایرانیها از همه چیز و همه کس و از یکدیگر متنفر شوند.  آنها را بمباران خبری کنید. هر لحظه و هر ساعت، با خبرهای ناامید کننده و ترسناک.  مردم ایران را دائم بترسانید، شکنجه روحی بدهید.!!! 🕳. مردم ایران ادعای آقایی می‌کنند، اما آقای دنیا ماییم و همه برده ما هستند.  آنها را تحقیر کنید. با انواع فیلم‌ها و مستندات غربی تحقیر شان کنید. آنها نباید احساس غرور و افتخار کنند. 👈 دروغ‌های بزرگ بدهید آنها باور می‌کنند. در ذهن آن‌ها بکوبید که رسانه‌های ایران دروغگو هستند تا جذب اخبار شما شوند.  👈 شما بار سنگینے بر دوش دارید. باید تلاش کنید، حتے یک لحظه آرام نباشید. زمانی آرام خواهیم شد که باهم در تهران باشیم و ایران را چند تکه کنیم و انتقام‌مان  را بگیریم. 🕳. شما نباید هیچ خبر مثبتی از ایران انتشار دهید.  مردم ایران نباید به آینده امیدوار شوند. آنها باید دائم خبر منفی بشنوند. بگذارید شما را راحت کنم، تنها راه شکست ایرانیها ناامید کردن مردم ایران هست. آنها دارای عقاید محکم مذهبی  هستند و این کار ما را سخت کرده است.  تحریم اقتصاد ایران کار بسیار واجبی هست. ایرانیها باید مجازات شوند، آنها تنها گروهی هستند که نه تنها در برابر ما تعظیم نکردند بلکه قصد نابودی ما را دارند، تمام کار شما این باشد. من برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم. }} 🔰 پی نوشت:  سخنان این خاخام خبیث صهیونیستی را بدقت بخوانید و تفکر کنید. آنها چه در سر دارند و برای آقایی بر دنیا و از جمله ایران چه نقشه‌های شومی کشیده‌اند. هوشیار و بیدار باشیم. فریب امپریالیسم  رسانه‌اے را نخوریم. ❗️ انتشار این محتوا در راستای روشنگری با شما...
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
شهید رئیسی چگونه توانست ناترازی شدید به ارث رسیده از دولت های قبل در حوزه برق و گاز را مدیریت کند؟ سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم: 🔹شهید رئیسی چند اقدام برای مدیریت ناترازی «برق در تابستان» و «گاز در زمستان» داشت تا نه برق در تابستان که اوج مصرف را داریم قطع شود نه گاز در زمستان. ۱- ساخت انواع نیروگاهها اعم از گازی و خورشیدی و بادی و ... را هم توسط دولت هم بخش خصوصی در اولویت قرار داد به نحوی که در دو سال و نیم دوره مدیریت ایشان رکورد ساخت نیروگاه در کشور شکسته شد و مجموعا حدود ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد. ۲- صنایع را الزام کرد که برای تامین برق خودشان نیروگاه بسازند و در همین راستا چند نیروگاه هم در دوره ایشان ساخته شد و افتتاح گردید از جمله نیروگاه بوتیا در کرمان و نیروگاه فولاد مبارکه اصفهان و ... . ۳- زمان توزیع برق بین صنایع را مدیریت کرد. مثلا با هماهنگی برخی صنایع، شیفت کاری خطوط تولیدی آنها بعضا به روزهای تعطیل و ... جابجا شد. ۴- اصلاح الگوی مصرف برق خانگی را هم با سیاستهای تشویقی در دستور کار قرار داد. 🔹 بطور همزمان از همان روزهای اول که دولت را هنوز تحویل نگرفته بود، از ناترازی گاز مطلع شد و همکاران متخصص خود در این زمینه را مأمور کرد برای حل بحران احتمالی گاز در زمستان چاره جویی کنند در این زمینه هم چند اقدام انجام شد: ۱- از فرصت شهریور تا آبان ماه که زمان طلایی ذخیره سوخت مایع برای نیروگاه هاست را کاملا استفاده کردند و توانستند در همان سال اول ذخایر را از حدود یک میلیارد مترمکعب در اوایل شهریور به حدود دو ونیم میلیارد متر مکعب در آبان ماه برسانند. ۲- نسبت به تامین سوخت مایع برای نیروگاه‌های استانهای شمالی، شمال شرق و شمال غرب کشور با اولویت اقدام کردند. ۳- هماهنگی دو وزارت خانه نفت و نیرو برای عدم ایجاد چالش را شخصا مدیریت کرد. ۴- در همان تابستان نسبت به حل چالش فی مابین با ترکمنستان بابت بدهی و جریمه قرارداد گازی با ترکمنستان اقدام کرد و بدهی حدود ۳ میلیارد دلاری را قسط بندی و پرداخت کرد و در پاییز ۱۴۰۰ قرارداد سه جانبه سوآپ گازی بین ایران و ترکمنستان و آذربایجان امضا شد که در رفع ناترازی استانهای شمالی بسیار موثر است. 🔹شاه بیت همه این اقدامات مدیریت مدبرانه و فرابخشی شخص رئیس جمهور در هماهنگی های بین وزارت خانه ای و مطالبه و پیگیری حل مسأله و البته مدیریت جهادی وزرای مربوطه بود که اجازه بحران را نمی‌داد. مثلا در زمستان سال ۱۴۰۲ که یک روز در تربت جام افت فشار اتفاق افتاد تمام وزارت نفت و سایر دستگاهها را بسیج کرد برای حل مشکل آنجا با انواع روش های مکمل. 🔹همه می‌دانستند رییس جمهور شهید شخصا هم تلفنی هم بعضا با حضور در اتاق کنترل وزارتخانه ها پیگیری میکرد و همین موضوع برای حل مسأله، انرژی و انگیزه مضاعف در بدنه مدیریتی کشور تولید میکرد و آنها را هوشیار میکرد تا به موقع اقدامات لازم را بعمل آوردند و مثلا در زمستان غافلگیر نشوند. 🔹 لازم به ذکر است که میزان ذخایر سوخت مایع تحویلی در نیروگاهها در مرداد ماه ۱۴۰۳ بیشتر از میزان ذخایر سوخت مایع در مرداد ماه سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بوده ولذا با مدیریت صحیح میبینیم که در زمستان های آن سال ها قطعی برق و گاز نداشته ایم. 🔹 در حالیکه اگر تدابیر درست مدیریتی در آن سالها نبود، در نتیجه ی «هم افزایی ناترازی برق و گاز» همین اتفاقی که الان رخ داده است میفتاد یعنی قطعی همزمان برق و گاز در زمستان! خداوند به همشان خیر دهد و خدا رحمت کند شهدای خدمت را ــــــــــــــــ 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
هدایت شده از مدیریت خانواده۱۲تجربی وریاضی
♦️آجیل‌های ناسالم آمریکایی در بازار ایران/ ۷۰ درصد گردوها در بازار ما قاچاق و ناسالم است 🔹غلامرضا خدامی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار: ۷۰ درصد گردویی که مردم ما مصرف می‌کنند قاچاق است، این گردو ناسالم است و از لحاظ بهداشتی سلامت مردم ما را به خطر می‌اندازد. 🔹مطمئن باشید غربی‌ها خشکبار سالم و ارگانیک به ایران صادر نمی‌کنند. #
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ انفال - ٢٤ اي‌ مؤمنان‌؟ نداي‌ ‌خدا‌ و پيامبر ‌را‌ آن‌گاه‌ ‌که‌ ‌شما‌ ‌را‌ ‌به‌ پيامي‌ حياتبخش‌ مي‌خواند، اجابت‌ كنيد، و بدانيد ‌که‌ ‌خدا‌ ميان‌ انسان‌ و دل‌ ‌او‌ حايل‌ مي‌گردد [و همه‌ چيز ‌را‌ مي‌داند] و ‌به‌ حضور ‌او‌ گرد آورده‌ مي‌شويد. ************** نکته ها: حیات، اقسام مختلفى دارد: - حیات گیاهى. «انّ اللّه یحیى الارض بعد موتها» (464) خداوند زمین را زنده مى كند. - حیات حیوانى. «لمحیى الموتى» (465) خداوند مردگان را زنده مى كند. - حیات فكرى. «مَن كان میّتاً فأحییناه» (466) آن كه مرده بود و زنده اش كردیم. - حیات ابدى. «قدّمت لحیاتى» (467) كاش براى زندگیم چیزى از پیش فرستاده بودم. مقصود از حیاتى كه با دعوت انبیا فراهم مى آید، حیات حیوانى نیست، چون بدون دعوت انبیا نیز این نوع حیات وجود دارد، بلكه مقصود حیات فكرى، عقلى ومعنوى، اخلاقى و اجتماعى و بالاخره حیات و زندگى در تمام زمینه ها مى باشد. البتّه ممكن است مراد از دعوت به حیات در اینجا (به دلیل آن كه آیه در كنار آیات جنگ بدر آمده است)، دعوت به جهاد باشد. حیات انسان، در ایمان و عمل صالح است و خداوند و انبیا هم مردم را به همان دعوت كرده اند. «دعاكم لما یحییكم» اطاعت از فرامین آنان رمز رسیدن به زندگى پاك و طیّب است، چنانكه در جاى دیگر مى خوانیم: «مَن عمل صالحاً من ذكر أو أنثى و هو مؤمن فلنحیینّه حیاة طیّبة» (468) و طبق روایات شیعه وسنّى، یكى از مصادیق حیات طیّبه، پذیرش نداى پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله در مسأله ى ولایت علىّ بن أبى طالب علیهما السلام و اهل بیت اوست. (469) حایل و فاصله شدن خدا میان انسان و قلبش، نشان دهنده ى حاضر و ناظر بودن خداوند در همه جا و احاطه ى او بر تمام موجودات است و اینكه قدرت و توفیق از اوست. از رگ گردن به ما نزدیك تر است، فعالیّت عقل و روح نیز به دست اوست و اگر لطف او نبود، هرگز انسان به حقّانیّت حقّ و بطلان باطل پى نمى برد. از امام صادق علیه السلام روایت شده است كه یكى از مصادیق حایل بودن خدا بین انسان و دل او، مسأله ى محو و اثبات است؛ محو كفر و اثبات ایمان، محو غفلت و شك و تثبیت تذكّر و یقین. (470) در جاى دیگر فرمودند: خداوند نمى گذارد انسان، باطل را حقّ ببیند. (471) همچنین فرمودند: گاهى انسان با گوش، چشم، زبان و دست خود به چیزى علاقه دارد، ولى اگر آن را انجام دهد، قلبش با آن همراه نیست و مى داند آنچه میل به آن داشته حقّ نیست. (472) و ممكن است حائل شدن، كنایه از مرگ باشد. ----- 464) حدید، 17 465) فصّلت، 39 466) انعام، 122 467) فجر، 24 468) نحل، 97 469) تفسیر فرقان 470) تفسیر فرقان 471) بحار، ج ************** پیام ها: - شرط ایمان واقعى، اجابت كردن دعوت خدا و رسول است. «یا ایها الّذین آمنوا استجیبوا للّه و للرّسول» - دعوت خدا و رسول، داراى حقیقت و هویّتى واحد مى باشد. «دعاكم» و نفرمود: «دعواكم» - حركت در مسیر خدا و انبیا، حیات واقعى است و كناره گیرى از آن، مرگ انسانیّت است. «دعاكم لما یحییكم» - تمام دستورات دینى و فرامین انبیا، حتّى فرمان جنگ و جهاد، مایه ى حیات فرد و جامعه مى باشد. «دعاكم لما یحییكم» - كسى كه به حضور و احاطه خداوند ایمان داشته باشد، از دعوت پیامبران سرپیچى نمى كند. «استجیبوا... یحول بین المرء و قلبه» - تا از دنیا نرفته و فرصت داریم، حقّ را بپذیریم. (بنابراین كه حائل شدن خدا بین انسان و قلبش، كنایه از مرگ باشد). «استجیبوا... یحول بین المرء و قلبه» - نه مؤمن مغرور شود ونه از كافر مأیوس گردید، چون دلها به دست خداست و او مقلّب القلوب است. «یحول بین المرء و قلبه» - جاى هیچ عذرى براى نپذیرفتن توحید و یگانگى خداوند نیست. «یحول بین المرء و قلبه» زیرا توحید، امرى فطرى است. (473) - هر فكر و اندیشه اى كه بر دل انسان بگذرد، خداوند بدان آگاه است. «یحول بین المرء و قلبه» - خداوند از هر چیزى به انسان نزدیك تر است، حتّى از قلب او به خودش. «یحول بین المرء و قلبه» - همه ى ما خواسته یا ناخواسته در قیامت محشور خواهیم شد، پس به رسولان الهى پاسخ مثبت دهیم. «استجیبوا للّه وللرّسول... الیه تحشرون» ----- 473) تفسیر المیزان ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
هدایت شده از مسجد محله شهدا
⭕️‏ستارخان در خاطراتش می‌گوید: من هیچوقت گریه نکردم، چون اگر گریه می‌کردم آذربایجان شکست می‌خورد و اگر آذربایجان شکست می‌خورد ایران شکست می‌خورد. اما یک بار گریستم و آن زمانی بود که ۹ ماه در محاصره بودیم بدون آب و بدون غذا از قرارگاه آمدم بیرون، مادری را دیدم با کودکی در بغل کودک از فرط گرسنگی به سمت بوته علفی رفت و باضعف شدید بوته را با خاک ریشه میخورد گفتم الان مادر کودک مرا ناسزا می‌دهد و می‌گوید لعنت به ستارخان. اما مادر، فرزند را در آغوش گرفت و گفت: "اشکالی ندارد فرزندم، خاک می‌خوریم، اما خاک نمی‌دهیم." آنجا بود که اشک از چشمانم سرازیر شد. 🇮🇷🇵🇸 پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول‌الله صلی الله علیه وآله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت پاهای یه سرباز مرزبانی که در اثر شدت سرمای این چند روز یخ زده💔 امنیت اتفاقی نیست... ‌‌✔️به کانال ساعت ۰۰:۰۰ بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/2792882744C3f5cd5b9ff
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام زمان درد مارو می‌دونه! 🔹حکایت شیخ مرتضی زاهد و حضرت صاحب الزمان 🇮🇷جلسه قرآن و عترت یکشنبه شب‌های پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول‌الله صلی الله علیه وآله
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَتُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَتُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَتَرْزُقُ مَن تَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ آل عمران - ٢٧ شب‌ ‌را‌ ‌در‌ روز و روز ‌را‌ ‌در‌ شب‌ داخل‌ مي‌كني‌، و زنده‌ ‌را‌ ‌از‌ مرده‌ و مرده‌ ‌را‌ ‌از‌ زنده‌، بيرون‌ مي‌آوري‌، و ‌هر‌ ‌که‌ ‌را‌ خواهي‌ بي‌حساب‌ روزي‌ مي‌دهي‌. ************** نکته ها: این آیه وآیه، قبل دوازده مرتبه نشانه هاى قدرت خدا را نام برده است تا روح توحید را در انسان شكوفا كند. مراد از داخل كردن شب در روز ویا روز در شب، یا كم وزیاد شدن طول ساعات شب وروز در فصل هاى مختلف است ویا غروب وطلوع تدریجى. البتّه معناى اوّل روشن تر است. نمونه قدرت نمایى خداوند در بیرون آوردن زنده از مرده، آفریدن سلّول زنده از مواد غذایى بى جان است. گاهى از كافران مرده دل، فرزندان مؤمن و زنده دل، و از مؤمنان زنده دل، فرزندانى كافر و مرده دل ظاهر مى شود[33] كه این یكى از مصادیق آیه است. مراد از رزق بى حساب، رزق فراوان وبى شمار است، نه آنكه حسابش از دست او خارج باشد. و ممكن است مراد آن باشد كه رزق او خارج از محاسبات شماست، و او از راهى كه گمان نمى برید رزق مى دهد. تفاوت مردم در رزق، یكى از حكمت هاى الهى است، تا مردم به یكدیگر نیازمند بوده و تشكیل زندگى اجتماعى دهند و صفات سخاوت و ایثار و صبر و قناعت در آنان شكوفا شود. زیرا در صورت یكسان بودن، این صفات شكوفا نمى شود. امّا اگر یكى نعمتى داشت و دیگرى كمتر داشت یا نعمتى دیگر داشت، مردم براى جبران كمبودها دور هم جمع مى شوند و صفات تعاون و سخاوت از طرف دارنده نعمت، و صفات قناعت و عفّت و صبر از سوى نادار شكوفا مى شود. ----- 33) تفسیر مجمع البیان، ج 2، ص 728. ************** پیام ها: - تغییرات شب و روز و پیدایش فصل ها یكى از بركات و الطاف الهى است. «بیدك الخیر... تولج اللیل فى النهار» - علاوه بر آفرینش، هرگونه تغییر وتدبیر به دست اوست. «تولج اللیل فى النهار» - قدرت خداوند محدود نیست. او از مرده، زنده و از زنده، مرده خارج مى سازد. «تخرج الحىّ من المیّت و تخرج المیّت من الحىّ» - سرچشمه لطف الهى بى انتهاست. رزق بى حساب، یعنى براى سرچشمه رزق محدودیّتى نیست. «ترزق من تشاء بغیر حساب» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشگویی عجیب امام خمینی: آقای خامنه ای تا وقتی انقلاب به اوج به خود برسد و تا آخر هم خواهد بود. بشارت های رهبر معظم آیت الله خامنه ای درباره اتصال انقلاب ایران به حکومت جهانی امام عصر(عج) 🇮🇷🇵🇸 پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول‌الله صلی الله علیه وآله تفت
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) ثُمَّ رُدُّوا إِلَى اللَّهِ مَوْلَاهُمُ الْحَقِّ أَلَا لَهُ الْحُكْمُ وَهُوَ أَسْرَعُ الْحَاسِبِينَ انعام - ٦٢ آن‌گاه‌ ‌به‌ سوي‌ خداوند، مولاي‌ حقيقي‌شان‌ بازگردانده‌ مي‌شوند. بدانيد ‌که‌ حكم‌ ‌از‌ ‌آن‌ اوست‌ و ‌او‌ سريع‌ترين‌ حسابرسان‌ ‌است‌. ************** نکته ها: در روایات آمده است كه خداوند، حساب بندگانش را به اندازه ى دوشیدن شیر یك گوسفند و در زمانى بسیار كوتاه، انجام مى دهد. (363) از امام على علیه السلام سؤال شد: «كیف یُحاسِبُ اللّه الخلقَ على كثرتهم؟ فقال: كما یَرزقُهم على كثرتهم. فقیل: كیف یُحاسِبهم و لایرونه؟ فقال: كما یَرزقهم و لایرونه» (364) چگونه خداوند با وجود مخلوقین زیاد به حساب آنان رسیدگى مى كند؟ حضرت فرمودند: همان گونه كه آنان را روزى مى دهد. سؤال شد: چگونه حسابرسى مى كند در حالى كه او را نمى بینند؟ فرمودند: همان گونه كه روزى شان مى دهد، ولى او را نمى بینند. سؤال: با این همه آیات وروایات بر حسابرسى سریع الهى، پس طولانى بودن روز قیامت براى چیست؟ پاسخ: بلندى روز قیامت، نوعى عقوبت است، نه به خاطر فشار كار و ناتوانى از محاسبه ى سریع. (365) (بشر كه مخلوق الهى است، در دنیاى امروز به وسیله ى كامپیوتر، در كمتر از یك دقیقه بزرگ ترین محاسبات را انجام داده و مثلا انبارها و كالاهاى آن و امور مالى مربوط به آن را بررسى و محاسبه مى نماید). ----- 363) تفاسیر مجمع البیان و نورالثقلین. 364) نهج البلاغه، كلام 300. 365) تفسیر اطیب البیان. ************** پیام ها: - بازگشت همه به سوى خداست و او یگانه قاضى قیامت است. «ردّوا الى اللَّه... له الحكم» - مولاى حقیقى كسى است كه آفریدن، نظارت كردن، خواب و بیدارى، مرگ و بعثت، داورى و حسابرسى به دست او باشد، «الى اللَّه مولاهم الحقّ» - همه ى مولاها یا باطلند، یا مجازى، مولاى حقیقى تنها خداوند است. «اللَّه مولاهم الحقّ» و ولایت انبیا و اولیا، پرتوى از ولایت الهى است. - سرعت حسابرسى خداوند، از هر نوع و هر وسیله ى حسابرسى سریعتر است. «و هو أسرع الحاسبین» - سرعت حسابرسى و رسیدگى به امور، یك ارزش و روش الهى است. «و هو أسرع الحاسبین» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) إِنَّ اللَّهَ لَا يَظْلِمُ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ وَإِن تَكُ حَسَنَةً يُضَاعِفْهَا وَيُؤْتِ مِن لَّدُنْهُ أَجْرًا عَظِيمًا نساء - ٤٠ ‌خدا‌ ‌به‌ اندازه‌ي‌ سنگيني‌ ذره‌اي‌ ستم‌ نكند، و ‌اگر‌ كار نيكي‌ ‌باشد‌ دو چندانش‌ كند و ‌از‌ نزد ‌خود‌ پاداش‌ بزرگي‌ دهد. ************** نکته ها: معمولاً ریشه ى ظلم، یا جهل است یا ترس، یا نیاز، یا حرص و... ولى خداوند غنى و دانا و منزّه است، پس ظلم نمى كند. به علاوه خداوند خود به عدل و احسان فرمان داده، چگونه ظلم مى كند؟ البتّه پاداش خداوند، چند برابر (ده برابر تا هفتصد برابر) است واین احسان و لطف اوست. ************** پیام ها: - خداوند عادل است ومجازات هاى او عكس العمل كردارهاى خودماست. «ان اللّه لایظلم...» - كیفرهاى الهى مطابق جرم، ولى پاداش هاى الهى چند برابر است. «یضاعف» - خداوند، علاوه بر افزایش حسنات، از جانب خود نیز اجر عظیم مى دهد. «من لدنه اجراً عظیماً» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
💐سلام. میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر مبارک باد.💐 جلسه قرآن و عترت یکشنبه شب‌های پایگاه امشب در مسجد قمر بنی‌هاشم علیه السلام محله محسن خان برگزار می گردد. میزبان: برادر رزمنده و بسیجی سید علی پور طباطبایی ساعت شروع جلسه ۱۸ 🇮🇷🇵🇸 پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول‌الله صلی الله علیه وآله تفت
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی برای هر اقدامی در منطقه نیاز به نیروی نیابتی ندارد 🔹نبرد و مبارزه یمن، حزب‌الله، حماس و جهاد بر اساس ایمان و عقیده است. @Farsna
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُمْ فِي جَهَنَّمَ خَالِدُونَ مؤمنون - ١٠٣ و ‌هر‌ ‌که‌ ميزان‌ اعمالش‌ سبك‌ ‌باشد‌، آنان‌ كساني‌اند ‌که‌ ‌به‌ خويشتن‌ زيان‌ زده‌اند و هميشه‌ ‌در‌ جهنم‌ مي‌مانند. ************** نکته ها: سؤال: در بعضى آیات آمده است كه در قیامت مردم از یكدیگر سؤال مى كنند، «واَقبل بعضهم على بعض یَتسائلون» [107] و یا اهل بهشت از دوزخیان مى پرسند: چه چیز باعث شد كه شما به دوزخ در آیید؟ «ما سَلكَكم فى سقر» [108] پس چرا در آیه ى مورد بحث مى فرماید: مردم از یكدیگر سؤال نمى كنند «و لا یتسائلون» دلیل این تفاوت چیست؟ پاسخ: این دو مطلب با هم منافاتى ندارند؛ در مورد اوّل كه مى فرماید: «مردم از همدیگر سؤال مى كنند» این مربوط به پس از رسیدگى به حساب و كتاب است و درباره ى اهل بهشت و دوزخ است كه مطالبى از یكدیگر مى پرسند، ولى آیه ى مورد بحث درباره ى آغاز قیامت و زمان حساب و مرحله ى پیش از ورود مردم به بهشت یا دوزخ است كه مى فرماید: از یكدیگر سؤال نمى كنند. [109] ----- 107) صافات، 27 ؛ طور، 25. 108) مدثّر، 42 . 109) المیزان، ج 15، ص 69 . ************** پیام ها: - آغاز رستاخیز با نفخ صور است. «فاذا نفخ... فلا انساب» - در قیامت، اسناد افتخار دنیوى محو مى شود. «فلا انساب بینهم» - همه ى عمل هاى دنیوى حساب و كتاب دارند. «فمَن ثَقُلت - و مَن خَفّت» - براى هر كارى میزانى است. «مَوازینه» - بزرگ ترین خسارت انسان، هدر دادن عمر و استعدادهاى خویش است. «خسروا انفسهم» - رستگاران، كسانى هستند كه براى قیامت ذخایرى داشته باشند. «هم المفلحون» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
: ⏺ یادواره شهدای مسجد قدس و مدافعان حرم همراه با سالگرد شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و شهید امیرحسین قربانی 🎤با سخنرانی: حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی 🎤با نوای کربلایی: امیر حسین توکلی 📖|قاری بین المللی: استاد کریمی نیا 🎤با اجرای: فاضل فخرالدینی 📅 زمان : جمعه ۷ دی ماه ۱۴۰۳ 🔹همراه با نماز مغرب و عشاء 🕌 مکان : مسجد قدس 🇮🇷پایگاه مقاومت بسیج قدس/کوثر 🇮🇷هیات علمداران ولایت شهرستان تفت 🇮🇷حوزه مقاومت بسیج روح الله ❇️ به کانال تفت آنلاین بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2589720576C97983aea22
⭕️ ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها حتما حضوربهم رسانید.🌺🇮🇷🌹