قم آنلاین @onlineQom.mp3
22.92M
⚫️🔴 #فوری
ساعتی پیش صوت سخنرانی مهم دکتر حسن عباسی در قم
🔴 پشت پرده سقوط هواپیمای اوکراینی در نتیجه حمله سایبری آمریکا
🔴 بررسی ابعاد شهادت سردار سلیمانی و اهداف پشت پرده آن
🔴 آغاز پروژه فروپاشی جمهوری اسلامی در نیمه اول سال 2020 با محوریت ترور مردم و کشتهسازی
▪️مراسم گرامیداشت شهید سردار سلیمانی پردیسان- قم ۹۸/۱۰/۲۳
http://eitaa.com/joinchat/23527424Cc6ba52ee21
🕌 دوره تخصصی تربیت مبلغه غرب🔝
هدایت شده از ایتایار
جشنواره مسابقات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی🇮🇷
از اول تا 30بهمن ماه📅
یادواره سید شهیدان مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
📝داستان نویسی
📚کتابخوانی
🖊مقاله نویسی
🎞تولید کلیپ
📸عکاسی
🖼نقاشی
📊اینفوگرافی
🌹🌹🌹🌹
سن شرکت در مسابقات از 5 سال به بالا👦👧👨👩🧔🧕👴
همراه با جوایز نقدی💎💎💎
شرکت در جشنواره از طریق نرم افزار موبایلی فلاح
نصب رایگان نرم افزار👇
http://falaah.ir/app.apk
مطالعه شرایط شرکت در مسابقه👇
@falaahapp
هدایت شده از ️حقیقت واصل
✅عناوین مهم بیانیه گام دوم انقلاب برای ظهور و تمدن سازی آرمان بزرگ انقلاب یعنی
🌹 #آمادگی_برای_طلوع_خورشید_ولایت #عظمی(ارواحنافداه)
🌹چه کرده آقای ما
👈هفت ویژگی جمهوری اسلامی
👈هفت ثمره و نتیجه گام اول انقلاب
👈هفت ماموریت برای نسل جوان در
#گام_دوم_انقلاب در بعثت انقلاب اسلامی
✨باکلیدواژه #جوانان
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین.
1⃣ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله خودسازی،جامعه پردازی و تمدن سازی
2⃣پیروزی انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدید عالم
3⃣شعارهای جهانی،فطری،درخشان و همیشه زنده ی انقلاب اسلامی
4⃣دفاع ابدی از نظریه نظام اسلامی
5⃣جمهوری اسلامی و فاصله میان بایدها و واقعیتها
6⃣انقلاب اسلامی، مایه سربلندی ایران ایرانی
7⃣برای برداشتن گام های استوار درآینده باید گذشته را درست شناخت
8⃣آغاز انقلاب ونظام اسلامی از نقطه صفر
9⃣تقابل دوگانه جدید"اسلام واستکبار"پدیده برجسته ی جهان معاصر
🔟مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل
#ما_میتوانیم عامل عزت وپیشرفت ایران درهمه عرصه ها
🌹 #ویژگی_های_جمهوری_اسلامی:
1️⃣ برای همه چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است چون ویژگیهایی مثل آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری در فطرت بشر است.
2️⃣ به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان میدهد. ولی از ارزشهایش فاصله نمیگیرد.
3️⃣ انعطافپذیر و آمادهی تصحیح خطاهای خویش است. اما تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست.
4️⃣ پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده است. متحجّر و در برابر پدیدهها و موقعیّتهای نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست.
5️⃣به اصول خود بشدّت پایبند و به مرزبندیهای خود با رقیبان و دشمنان بشدّت حسّاس است. مرتکب افراطها و چپرویهایی که مایهی ننگ بسیاری از قیامها و جنبشها است، نشده است.
6️⃣ این انقلاب از آغاز تا امروز نه بیرحم و خونریز بوده و نه منفعل و مردّد. در هیچ معرکهای گلولهی اوّل را شلیک نکرده است، ولی پس از حملهی دشمن از خود دفاع کرده و ضربت متقابل را محکم فرود آورده است.
7️⃣ از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است و با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان ایستاده است
🌹 #درسهایی که رهبرانقلاب به عنوان نسل اول انقلاب برای جوانان گفتند:
👈 همه چیز علیه ما بود، چه رژیم فاسد طاغوت که علاوه بر وابستگی و فساد و استبداد و کودتایی و چه آمریکا و قدرت های شرق و غرب.
👈 هیچ تجربهی پیشینی و راه طی شدهای در برابر ما وجود نداشت. اما گام های بزرگی را طی کرد.
🌹 #برکات بزرگ انقلاب اسلامی یا #ثمرات_و_نتایج_گام_اول_انقلاب
1️⃣ ثبات و امنیّت کشور و حفظ تمامیّت ارضی ایران
2️⃣ موتور پیشران کشور در عرصهی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساختهای حیاتی و اقتصادی و عمرانی.
3️⃣به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی
4️⃣ارتقاء شگفت انگیز بینش سیاسی آحاد مردم
5️⃣ سنگین کردن کفّهی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور
6️⃣افزایش چشمگیر معنویّت و اخلاق در فضای عمومی جامعه
7️⃣ایستادگی روز افزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان
✅انقلاب چهل ساله و گام بزرگ دوم
📍اقتدار انقلاب اسلامی و تغییر چالشها و شکست مستکبران
📍جوانان،محور تحقق نظام پیشرفته ی اسلامی
📍نیروی انسانی مستعد و کارآمد بازیربنای عمیق و اصیل ایمانی ودینی مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور
📍فهرست طولانی فرصتهای مادی کشور
🌹 #توصیه_ها و #ماموریت_اساسی در پرتو #امید و نگاه خوش بینانه به آینده(👈ماموریت نخست برای فعالان رسانه ای: شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن و ایجاد امید)
1⃣علم وپژوهش
2⃣معنویت و اخلاق
3⃣اقتصاد
4⃣عدالت و مبارزه با فساد
5⃣استقلال وآزادی
6⃣عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن
(براساس: اصل عزت،حکمت و مصلحت )
7⃣سبک زندگی👈تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران،زیانهای بی جبران اخلاقی به ملت مازده، مقابله با آن جهادی همه جانبه و هوشمندانه می طلبد که باز چشم امید درآن به شما جوانهاست.
🌹در پایان از #حضور_سرافرازانه و افتخارانگیز و دشمنشکن ملّت عزیز در #بیست_و_دوّم_بهمن #تشکّر_میکنم و پیشانی سپاس بر درگاه حضرت حق میسایم. #سلام_بر_حضرت_بقیّة_الله (ارواحنافداه)؛ سلام بر ارواح طیّبهی شهیدان والامقام و روح مطهّر امام بزرگوار؛ و سلام بر همهی ملّت عزیز ایران و سلام ویژه به جوانان.
دعاگوی شما
سیّدعلی خامنهای
۲۲ بهمنماه ۱۳۹۷
📝 مطالعه متن کامل👇
http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673
🌺 به مناسبت سالروز بیانیه گام دوم انقلاب در ۲۲ بهمن ماه ۹۷🌺
#گام_دوم_انقلاب
#تمدن_سازی_ظهور_آقا_امام_زمان
@hagigatevasel
هدایت شده از تاریخ تحلیلی تطبیقی اسلام و تاریخ معاصر
1_153031493.mp3
21.56M
💠سخنرانی حجت الاسلام طائب در مورد بیانیه گام دوم و آشوبهای آبان ماه
🔹حریف ما در گام دوم چه کسی است؟
🔹خاطره شنیده نشده از حاج احمد متوسلیان
🔹دلیل سرگردانی مسئولین در ابتدای آشوبها؟
🔹آینده آمریکا چه می شود؟
🔹رهبر کی علنی نظرات خود را بیان میکنند؟
🔹مهمترین وظیفه ما الان چیست؟
🔹نتیجه استیضاح ترامپ؟
🔹دلیل موافقت رهبر با گرانی بنزین؟
✅ بیانیه_گام_دوم (یک_جلسه)
✅@tarikh_basirat
هدایت شده از نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام دکتر راسخی
120329_001.MP3
20.04M
🔈 #کلیپ_صوتی
🎙 سخنرانی حجة الاسلام و المسلمین #وکیلی
📌 موضوع: «نقش حوزه و روحانیت در تحقق #گام_دوم انقلاب»
1️⃣ مطالبۀ اصلی رهبری از مجموعۀ #حوزه و طلاب در #گام_دوم_انقلاب چیست؟
2️⃣ رسالت حوزه و #طلبۀ_انقلابی نسبت به معارف دینی و تحقق دین در جامعه چیست؟
3️⃣ تفاوت فعالیت #فرهنگی طلبۀ عصر انقلاب با دانشجوی متدین و با دغدغه چیست؟
4️⃣ دلیل #نارسایی فعالیتهای رایج فرهنگی، در حل معضلات اجتماعی مثل بدحجابی چیست؟
5️⃣ ویژگیهای #حوزۀ_تراز_انقلاب_اسلامی چیست؟ معنای صحیح پشتیبانی حوزه از نظام اسلامی چیست؟
6️⃣ اهمیت و جایگاه #علوم_انسانی نسبت به سایر علوم به چه صورت است؟ علت سرمایه گذاری کشورهای غربی بر نخبگان حوزۀ علوم انسانی چیست؟
7️⃣ ارتباط انقلاب، نظام و #دولت_اسلامی در روند تشکیل #تمدن_اسلامی به چه نحو است(جایگاه قدرت و استقلال سیاسی)؟
8️⃣ معنای صحیح #حوزۂ_سکولار چیست؟
📆 ۲۲ بهمن ماه ۹۸
#امام_خامنهای
#سردار_سلیمانی
#ملت_مقاومت_علیه_آمریکا
#انتقام_سخت
#انتخابات
🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
طایب.mp3
18.95M
⭕️ مهم ترین دلیل موفقیت دشمن در برخی موارد استفاده از جنگ روانی و رسانه ای هست...
🚫 ما هرجایی باختیم به خاطر جنگ رسانه ای دشمن بوده نه قدرت دشمن!
#استاد_طائب
🇮🇷 @IslamLifeStyles
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 متن دعای هفتم صحیفه سجادیه که رهبر انقلاب خواندن آن را توصیه کردند
🔺️ رهبر انقلاب امروز در مراسم روز درختکاری ضمن توصیه همگان به عمل به توصیهها و دستورالعملهای مسئولان و متخصصان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مردم را به توسل و توجه به پروردگار فراخواندند و گفتند: «توصیه میکنم دعای هفتم صحیفه سجادیه را که در مفاتیح هم هست با توجه به معنای آن بخوانند.» ۹۸/۱۲/۱۳
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از اجتهاد
📗 نگاهی به مقالات اولین شماره دوفصلنامه «نظام ولائی» + دانلود
✔️ اولین شماره دوفصلنامه «نظام ولائی»، با هدف تولید و ترویج اندیشه و علم در حوزه فقه سیاسی، نظام سیاسی و حکومت اسلامی (ولایت فقیه)، به همت موسسه اندیشه تمدنی اسلام و با سردبیری حجتالاسلام دکتر ذبیحالله نعیمیان با اخذ مجوز از وزارت ارشاد راه اندازی شد.
📜 مقالات این شماره از دو فصلنامه به این شرح است🔻
🔸 ولایت فقیه به مثابه تئوری برای عمل اجتماعی ـ سیاسی
🔸 مناسبات فقه حکومتی و مردمسالاری دینی
🔸 مدیریت امام خامنهای حفظهالله (محور اول: وظائف مبنائی مدیر)
🔸 بنیاد «مدیریت تمدّنی دانش» در افق «توسعه عقلانیت دینی
🔸 فقه نظام؛ نرمافزار گذار از تمدن غربی به تمدن نوین اسلامی
🔸 درآمدی بر فقه سرپرستی از دیدگاه آیتالله میرباقری اثر سنا خلف حیاوی
🔸 کرامت انسانی مبنای انسان شناختی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
محتوای مقالات + دانلود متن کامل مقاله👈 https://b2n.ir/031404
#اختصاصی
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
شرح بيانيه گام دوم2.mp3
8.01M
#بشنوید
🔰 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع شرح بیانیه گام دوم انقلاب
⭕️ دانشگاه معارف اسلامی| دی۹۸
#جلسه_دوم
🆔 @khosropanah_ir
شرح بيانيه گام دوم1.mp3
8.9M
#بشنوید
🔰 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع شرح بیانیه گام دوم انقلاب
⭕️ دانشگاه معارف اسلامی| دی۹۸
#جلسه_نخست
🆔 @khosropanah_ir
هدایت شده از اجتهاد
📗 نگاهی به مقالات اولین شماره دوفصلنامه «نظام ولائی» + دانلود
✔️ اولین شماره دوفصلنامه «نظام ولائی»، با هدف تولید و ترویج اندیشه و علم در حوزه فقه سیاسی، نظام سیاسی و حکومت اسلامی (ولایت فقیه)، به همت موسسه اندیشه تمدنی اسلام و با سردبیری حجتالاسلام دکتر ذبیحالله نعیمیان با اخذ مجوز از وزارت ارشاد راه اندازی شد.
📜 مقالات این شماره از دو فصلنامه به این شرح است🔻
🔸 ولایت فقیه به مثابه تئوری برای عمل اجتماعی ـ سیاسی
🔸 مناسبات فقه حکومتی و مردمسالاری دینی
🔸 مدیریت امام خامنهای حفظهالله (محور اول: وظائف مبنائی مدیر)
🔸 بنیاد «مدیریت تمدّنی دانش» در افق «توسعه عقلانیت دینی
🔸 فقه نظام؛ نرمافزار گذار از تمدن غربی به تمدن نوین اسلامی
🔸 درآمدی بر فقه سرپرستی از دیدگاه آیتالله میرباقری اثر سنا خلف حیاوی
🔸 کرامت انسانی مبنای انسان شناختی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
محتوای مقالات + دانلود متن کامل مقاله👈 https://b2n.ir/031404
#اختصاصی
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
▫️فایل صوتی جلسه اول از دورهٔ کاملِ «تبیینِ گفتمان تمدن نوین اسلامی» آیت الله سید محمدمهدی میرباقری ریاست محترم فرهنگستان علوم اسلامی قم و استاد درس خارج فقه و اصول
🔹موضوع جلسه اول : تحلیل لایههای تمدن غرب و بررسی سه رویکرد مهم در مواجهه با جریان تجدد
🔹فایل های صوتی زیر جلسه اول حضرت استاد میرباقری می باشد که در جمع نخبگان استان البرز در شهر کرج به تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۹۵ برگزار شده است.
🔹ایشان در این بحث که با عنوان دوره تبیین مبانی گفتمان «تمدن نوین اسلامی» در استان البرز برگزار شده است با بیان جریان تجدد و توسعه تعریف شده توسط تمدن مادی غرب، اشاره می کنند که عالم اسلام در مواجهه با این مسئله سه رویکرد داشته است.
🔹رویکرد اول اعتقاد به جریان تمدن غرب است. رویکرد دوم بدنبال اصلاح و گزینش از غرب هستند. رویکرد سوم جریان غرب و تجدد را یک امر واحد به هم پیوسته می بیند و مواجهه گزینشی از تمدن غرب را صحیح نمی داند.
🔹در واقع توسعه در تمدن غرب یک برنامه ریزی جامع و همه جانبه برای تحول همه عرصه ها و لایه های اجتماعی به سمت آرمان های خاصی است. ایشان در ادامه تفاوت های مختلفی از این سه نگاه را بحث کرده و نگاه به عصر ظهور را در این سه نگاه اشاره می کنند و با جملاتی از حضرت امام(ره) بیان می کنند که ایشان معتقد به تصرف حداکثری اسلام در عرصه اجتماعی و مدیریت عالم بوده اند.
🔹در انتهای بحث ایشان سرفصل های لوازم حرکت تمدنی اسلام در مواجهه با تمدن مادی غرب را بیان کرده و مسیر بحث در جلسات آینده روشن می شود.
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
▫️فایل صوتی جلسه دوم از دورهٔ کاملِ «تبیینِ گفتمان تمدن نوین اسلامی» آیت الله سید محمدمهدی میرباقری ریاست محترم فرهنگستان علوم اسلامی قم و استاد درس خارج فقه و اصول
🔹جلسه ۲: بررسی حقیقت توحیدِ در الوهیت و رسیدن به محیط ولایت الله
🔹فایل های زیر جلسه دوم بحث جناب آیت الله سیدمحمد مهدی میرباقری؛ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم می باشد که در جمع نخبگان استان البرز به تاریخ ۲۰ خردادماه ۹۵ برگزار شده است.
🔹ایشان در این بحث که با عنوان دوره تبیین مبانی گفتمان «تمدن نوین اسلامی» در استان البرز برگزار شده است، در مقدمه بحث اشاره می کنند اگر ما بخواهیم یک حکومت دینی و تمدنی در مقیاس اسلام را بنا کنیم باید درک ما از دین و همچنین نظام اعتقادی و فکری ما متناسب با همین امر باشد.
🔹ایشان با لزوم دقت در مبانی اعتقاد اسلامی و نکات لازم در نگاه تمدنی بیان می کنند که اصل اساسی که باید در ابتدای نگاه تمدنی مورد بررسی قرار دهیم جریان توحید و الوهیت خداوند متعال است.
🔹 این سیر بحثی است که با جریان ولایت از آن اشاره شده و در آیت الکرسی مورد اشاره است. ایشان در ادامه بحث با توضیح جریان ولایت و سیر در محیط نور بیان می کنند که محیط نور از نورانیت و هدایت خداست و تمثلی در عالم دارد تا به بیوتی می رسد که سراسر بندگی و ذکر است. این جریان تنزل نور است و برای سیر انسان همین مسیر نور را در صعود باید طی کند و خداوند اعمال ولایتش در همین جریان است.
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
▫️فایل های صوتی جلسه سوم از دورهٔ کاملِ «تبیینِ گفتمان تمدن نوین اسلامی» آیت الله سید محمدمهدی میرباقری ریاست محترم فرهنگستان علوم اسلامی قم که در حمع نخبگان استان البرز به تاریخ ۲۴ تیرماه ۹۵ برگزار شده است.
🔹جلسه ۳: تبیین حقیقت توحید و شرک مجسم در دستگاه ولات حق و باطل
🔹ایشان در این بحث که با عنوان دوره تبیین مبانی گفتمان «تمدن نوین اسلامی» در استان البرز برگزار شده است، در ابتدا بیان می کنند که با توجه به حقیقت اقامه یک فعل و برگشت فعل به مصدر مولد آن و حضور اراده اقامه کننده در امر اجتماعی، ولات اجتماعی تاریخی هستند که قوای خودشان را در عالم جاری کرده اند. لذا مجرای تحقق توحید در عالم، خلفاء الهی و اولیاء معصوم هستند و در طرف مقابل نیز کفر و شرک از اراده های ظلمانی سران استکبار و طغیان متولد شده است.
🔹ایشان در ادامه باز آیات شجره طیبه و خبیثه را در همین فضا معنا می کنند و محیط توحید را با محیط ولایت پیوند داده و در مقابل جریان کفر و شرک نیز فروعات خود را دارد و توسعه پیدا می کند. در انتها نیز بحث آیات نور و ظلمت و شرک در عبادت و پرستش را مطرح کرده و محیط نور و هدایت و توحید را با اولیاء الهی معنا کرده و در مقابل جریان ظلمات هم با سران آن معنا می شود.
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
♦️ویروس کورنا و نظم تمدنی جهان♦️
🔹یک احتمال و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری کرونا در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملتها از نظم فعلیِ تمدنی بهسمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد.
🔹جوانانِ آتشبهاختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیهها را فراهم کنند. ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحیها، میتواند ضربههای مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند.
آیت الله سید محمد مهدی میرباقری بخش اول
🔸بیماریای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ اجتماعی و تمدنی، یک پدیدۀ چندوجهی است نه یکوجهی.
🔸ما با یک امرِ میانرشتهای و بلکه فرارشتهای مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد. وجهی از این پدیده، جنبۀ بهداشتی است که مربوط به دانشهای وابسته به پزشکی است. وجه دیگر مربوط به حوزه علوم انسانی و علومِ شناختی و همچنین دانشهای تمدنی و فلسفه تاریخ و حوزۀ رسانه و امثال اینها است. حتی جنبۀ امنیتی و جنگ بیولوژیکی هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگیهایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است.
🔸امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را بهشدت تحتتأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است، به طوری که بعضی از صاحبنظران جهانی دربارۀ دنیای پساکرونا شروع به نظریهپردازی کردهاند.
این حوادث نشان میدهد که این واقعه، جدیتر و فراتر از یک پدیدۀ یکبُعدیِ بهداشتی و پزشکی است.
🔸به نظر میرسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبههایی که عرض شد، مقصد جدیتر و بزرگتری هم در پشتصحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است.
🔸دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحیهای خود را متناسب با آنها دنبال کنیم.
1⃣ احتمال اول این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحتتأثیرِ هدایتهای الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛ یعنی این پدیدهها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را بهتدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرتها بهسمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد.
2⃣ اما در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحیهای بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، بهدنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیدهتر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرتهای مادی بر جهان بهسمتِ حاکمیت مجازی و حکمرانی مجازی و سایبری باشند که فضایی مدیریتپذیرتر، خشکتر و سختتر است.
🔸 این طراحیها ممکن است توسط دستهای پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛ کمااینکه دستهای پشت صحنه در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونهای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت ملتها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمانهای بینالمللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعههای آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند.
آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرتها از طریقِ شبکۀ سازمانهای بینالمللی تن بدهند.
🔸میدانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید دهها میلیون کشتههای خاموش دادهاند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگها را هدایت میکردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرتهای برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیبپذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند.
🔸علیایّحال، همانطور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد، این فضای ناامنِ کنونی هم میتواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد حکمرانی مجازی مهیا کند.
ادامه دارد ...
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
♦️ویروس کورنا و نظم تمدنی جهان♦️
🔹اگر مقیاس این بحران، عبور دادنِ جامعه جهانی بهسمتِ یک حکمرانی بلامنازع جدید باشد و ظرفیت چنین تصرفاتی فراهم آمده باشد، باید تحرکات و اقدامات متناسب با آن طراحی و عملیاتی شود.
🔹راه ما آماده شدن برای مواجهه با احتمالات است و این آمادگی چیزی نیست جز قوی شدن در عرصههای مختلف اقتصادی، مجازی، علمی و فرهنگی.
آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری بخش دوم (بخش آخر)
🔸این دورکاریها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از جامعۀ حقیقی به جامعۀ مجازی و ایجاد بستر برای پذیرشِ حلوفصل امور (تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی) در فضای مجازی، و قرائن فراوان دیگر بهویژه قرار گرفتن در شرایطِ یک رزمایش بزرگِ زیست در فضای مجازی، که آخرین مقاومتها در برابرِ آن در حال فروریختن است و...، مؤیداتی بر این احتمال است که شاید چنین پشتِ صحنهای وجود دارد تا بتوانند سیطره بلامنازع مجازی بر جهان پیدا کنند. گمان من این است که این بیانی که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در روز عید مبعث فرمودند و اشاره کردند که ما در فضای مجازی هم باید قوی بشویم، شاید با توجه به این نکته بوده باشد.
🔸این احتمال و فرضیه ممکن است معارضاتی داشته باشد، از جمله اینکه اگر چنین مقاصدی در کار باشد، پس چرا این بیماری دامن اروپا و آمریکا را هم گرفته است؟ در پاسخ باید گفت: منافاتی ندارد، چون در جنگ جهانی هم کل جامعۀ جهانی ناامن شد و جهان به سمتی کشیده شد که شعار نظم نوین و صلح پایدار را بپذیرند.
🔸به هر حال، ما باید احتمالات و فرضیهها، بهخصوص احتمالات و فرضیههای بزرگ و استراتژیک را در نظر بگیریم و صحت و سُقم آنها را دنبال کنیم و برنامهریزی و رزمایشِ متناسب برای مواجهۀ فعال و هوشمندانه با آن انجام دهیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. نباید فرضیههای بزرگ را صرفاً با چند قرینۀ خُردِ مخالف رد کرد. البته این فرض هم دور از نظر نیست که این ویروسِ منحوس اما هوشمند، از همان آغاز هم با هدفِ ایجاد گسست اجتماعی از یک طرف، و شکلدهی به پیوست و انسجامِ مجازی و کلبۀ الکترونیکی از طرف دیگر، مهندسی و مدیریت شده باشد.
🔸به نظر میرسد اگر آن نهادها و ساختارهایی که باید پشتیبانیِ فکری کنند، شکل گرفته بود و مسیر خودش را طی میکرد، امروز میتوانست دربارۀ این مسائل، نظر کارشناسی بدهد، ولی تلقی حقیر این است که اکنون، شبکۀ نیروهای جوان و فعال و بهخصوص نیروهای آتش به اختیار، و نخبگان، فضاهای اندیشهورزی در این زمینهها را باید بهسرعت فراهم کنند و بستر تأیید یا رد این فرضیهها را بررسی کنند و سپس بهدنبال یک طراحی همهجانبه و سازوکار جامعی در مقابلِ این پدیده، با ابعادی که برای آن مفروض است، داشته باشند و در برنامههای خود، علاوه بر حوزه بهداشت و حوزه جنگهای بیولوژیکی که بخشی از کار هستند، به این فرضیهها هم توجه کنند.
🔸 اگر مقیاس این بحران، عبور دادنِ جامعه جهانی بهسمتِ یک حکمرانی بلامنازع جدید باشد و ظرفیت چنین تصرفاتی فراهم آمده باشد، باید تحرکات و اقدامات متناسب با آن طراحی و عملیاتی شود و این کار نیاز به فعالیتهایی در لایههای مختلفِ بنیادی، راهبردی و برنامهریزیهای عملیاتی دارد و بعد اقدام گسترده در صف بهصورت یک شبکه منسجم انجام بگیرد.
🔸شکی نیست که تابآوری جامعه دینی در برابر این ابتلا بسیار بیشتر از جامعه مادی و مدرن است. این ویروس میتواند برخلاف همۀ طراحیها، ضربههای مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. این ویروس میتواند به ظهور شکافها و ضعفهای فراوانِ مستتر در نظم مدرن (از جمله اصالت منافع فردی) منتهی گردد.
🔸از طرف دیگر، امروز، تمدن غرب یک تمدنِ بیرقیب نیست. در رقابت تمدنی بین جبهۀ غرب و جبهۀ اسلام، اگر مقاومت کنیم و موضعگیری و برخورد آگاهانه و فعال در مقابلِ طراحیهای غیرانسانی غرب داشته باشیم، نتیجۀ متفاوتی رقم خواهد خورد و فروپاشیِ تمدن غرب تسریع خواهد شد.
🔸راه ما آماده شدن برای مواجهه با احتمالات است و این آمادگی چیزی نیست جز قوی شدن در عرصههای مختلف اقتصادی، مجازی، علمی و فرهنگی.
(۱۳۹۹/۱/۱۰)
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
💥 «بیانیۀ گام دوم» پاسخی است به مسئلۀ مستحدثۀ دوران ما
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔹 از منظرِ بیانیۀ گام دوم، میتوان گفت که #مسئلۀ_مستحدثۀ اصلیِ ما دوران جدیدی است که با رنسانس شروع شد که محصولش یک تمدّن مادیِ فراگیر در جامعۀ جهانی است.
🔹 اگر فرضاً به قبل از انقلاب اسلامی برگردیم، مسئلۀ مستحدثۀ دنیای اسلام در مواجهه با دنیای غرب چه بود؟ آیا کارخانه و ماشین و قطار برقی و نظام خیابانها مسئلۀ مستحدثۀ ما بود؟ خیر، مسئلۀ مستحدثۀ ما #انقلاب_صنعتی و بلکه مسئلۀ «تمدّن» و مسئلۀ دوران مدرن بود.
امروز دورانی شکل گرفته که زندگی را از بندگی جدا کردهاند. اگر بگویید روح تمدّن مدرن چیست، میگوییم: سکولاریسم و عرفیسازی و جدا کردن ساحت دین و زندگی. آنها برای ساخت این تمدّن، شش ـ هفت مرحله کار کردهاند؛ اول، ایدئولوژیشان را تولید کردهاند که رکن مهم و جانِ ایدئولوژیشان همین عرفیسازی و زمینیسازی و جدا کردن دین از زندگی بشر و عاری ساختن عرصۀ حیات از آموزههای قدسی است. سپس بر اساسِ این ایدهها، دکارت و کانت و هگل و... فلسفههای جدیدی را تولید کردند؛ بعد از شکلگیری این اندیشههای فلسفی، تحولات علمی اتفاق افتاد و بعد از آن، در همان دوران، انقلاب صنعتی به راه افتاد و ساختارهای جدید جهانی و ملی درست شد و سپس #سبک_زندگی و محصولاتِ قابلِمصرف ایجاد کردند. این تمدّن حاصلِ دورانی است که با یک ایده (ایدۀ جدا کردن دین از زندگی) شروع میشود و همین ایده است که کمکم بسط پیدا میکند و به یک تمدّن تبدیل میشود و یک سبک زندگیِ فراگیر و دهکدۀ واحدی با ایدئولوژی واحد به وجود میآورد. سردمداران این تمدّن میخواهند همۀ عالَم را یکدست کنند؛ لذا اسناد بینالمللی (مثل سند 2030 و...) مینویسند و آن اسناد توسطِ کشورهای جهان امضاء میشود و همۀ کشورها مکلف میشوند که به این اسناد عمل کنند تا جامعۀ جهانی همبافت شود.
🔹 مسئلۀ مستحدثۀ امروز ما یک تمدّن فراگیر است که حاصلِ یک انقلاب علمی و صنعتی است. در مقابل این مسئلۀ مستحدثه، چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا باید مجموعههای تبلیغی درست کنیم و یا #کتاب بنویسیم؟ همه اینها خوباند ولی پاسخ این مسئله نیستند. پاسخِ این مسئله ایجادِ یک دورانِ جدید است که با یک انقلاب شروع میشود و مراحلی را طی میکند و میتواند در مقابل دورانی که آنها ایجاد کردند تمدّنی دیگر ایجاد کند و جامعه جهانی را به عصر جدید دیگری وارد کند. #انقلاب_اسلامی گام اول از این فرایند است. ایده این انقلاب اولاً باید اسلامی باشد و ثانیاً جهانی باشد و بتواند در مقابل رنسانس، دوران جدید را برای جامعۀ بشری رقم بزند؛ چرا که نزاع انقلاب با رنسانس بر سر نظام بینالملل و جامعۀ جهانی است نه صرفاً بر سر مناسبات ملی و ضداستبدادی یا ضداستعماری. بعد از انقلاب اسلامی، #نظام_اسلامی ساخته شد و در ادامه، باید بهسمت #دولتسازی_اسلامی و #جامعهسازی و #تمدّنسازی برویم؛ این #فرایند_پنجمرحلهای، پاسخگوی مسئلۀ مستحدثۀ دوران ماست. من ترسیمِ این فرایند را نوعی #تفقه دینی میبینم. مگر تفقه دینی چیست؟ اگر بخواهیم از منظر دینی نگاه کنیم مسئلۀ مستحدثۀ امروز ما همین تمدّن مادی کنونی است و پاسخش فرایندِ پنجمرحلهایِ تمدّنسازی است که انشاءالله در #چلۀ_دوم انقلاب اسلامی ادامه خواهد یافت.
🔹 این نگاه به مسئلۀ مستحدثه و نحوۀ مواجهه با آن، خیلی عمیقتر از مواجهه با «نظام اقتصادی مادی» و نظامهای دیگر است. اینگونه نیست که ما صرفاً با نظام اقتصادیِ مارکسیسم یا سرمایهداری مواجهیم و باید در مقابل آن، نظام اقتصادی اسلامی را طراحی کنیم؛ مسئلهْ فراتر این سطح است؛ ما با «تمدّن» مواجهیم و در مقابل آن باید تمدّن دیگری بسازیم؛ بلکه ما با یک #دوران مواجهیم و در مقابل آن باید دوران جدیدی را رقم بزنیم. از منظر #بیانیۀ_گام_دوم، این عصر جدید، با جمع بین دین و دنیا و بر اساسِ اسلام ناب، اتفاق افتاده است.»
(منبع: #کتاب_عصر_جدید)
☑️ @mirbaqeri_ir