eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ در حکومتهای مادّی -عمدتاً در غرب- هم هست؛ [به‌اصطلاح] ؛ که این با آن، به‌طور مبنایی و اصولی متفاوت است. برای کردن است، در جهت دست یافتن به ، به ، به است. ⚜غربی‌ها انصافاً در این قضیّه، ورودشان هم خوب است، خیلی بلدند. تبلیغات به معنای غربی -پروپاگاندای غربی- را خیلی خوب بلدند؛ پول درمی‌آورند، به قدرت میرسند. با چه [کاری]؟ با کنترل افکار عمومی مردم. @gamedovomenghelab 💠 [امّا] مسئله‌اش این نیست؛ تبلیغ اسلامی عبارت است از ؛ بحثِ کنترل نیست، بحثِ تفاهم است؛ ذهنها را به سمت یک و والایی متوجّه کردن و ذهنها را به هم نزدیک کردن. 🌀 این تفاهم چیست؟ اثر تفاهم این است که مردم در جهت کارهای اساسی و خیر، خودشان وارد میشوند؛ این[طور] است. در تبلیغ اسلامی، بحث قدرت‌یابی نیست، بحث دست یافتن به پول نیست [بلکه] بحث آوردن مردم در مقام مسئولیّت است؛ خودشان احساس مسئولیّت میکنند، خودشان وارد میشوند و قهراً نتیجه‌ای که بر این عظیم مترتّب شد، منافعش هم متوجّه خود مردم خواهد شد. این معنای تبلیغ است؛ بنابراین بکلّی متفاوت است با آن کاری که غربی‌ها میکنند. در آن پروپاگاندای غربی، فریب افکار عمومی اشکالی ندارد، بازیگری اشکالی ندارد، رفتارهای هنرپیشه‌وار اشکالی ندارد، دروغ گفتن اشکالی ندارد. هرچه انسان را به آن نتیجه‌ی مادّی برساند، در پروپاگاندای غربی جایز است؛ [امّا] در تبلیغ اسلامی ابداً. در تبلیغ اسلامی ، ، و مانند اینها لازم است. خب، این [درباره‌ی] اصل مسئله‌ی تبلیغ. @gamedovomenghelab 🔻بیانات در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=38575 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ‎ ➕ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 ☄ با گام دومی ها بیندیش☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 تفسیر قرآن رهبر معظم انقلاب / تفاوت تبلیغ اسلامی با پروپاگاندای غربی @gamedovomenghelab 💎 رهبر معظم انقلاب در دیدار با روحانیون و مبلغان دینی با اشاره به آیاتی از سوره‌های مبارکه احزاب و مائده به اهمیت تبلیغ اشاره و فرمودند: تفاوت تبلیغ اسلامی با پروپاگاندای غربی این است که پروپاگاندا افکار عمومی را برای رسیدن به قدرت و ثروت کنترل می‌کند، اما در تبلیغ اسلامی بحث تفاهم برای متوجه کردن ذهن‌ها به سمت یک هدف عالی و والا است و اثرش این است که مردم در جهت کار‌های اساسی و خیر، مسئولانه خودشان وارد عمل می‌شوند. ➕ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
tabliq.pdf
1.31M
🌀مطالعه بیشتر درباره‌ «تبلیغ» @gamedovomenghelab ♨️ تبلیغ یکی از اصلی‌ترین و مهمترین ابزارهای دین مبین اسلام است که از دیرباز برای پیشبرد و نشر معارف اسلامی توسط مبلغان دین انجام می‌شد. سیره‌ای که از پیامبران، امام و بزرگان دین سینه به سینه منتقل شده و تا عصر حاضر به ما رسیده است. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با روحانیون یکی از اصلی ترین وظایف‌شان را تبلیغ دانسته و بارها برآن تأکیده کرده‌اند: «مسأله تبلیغ، یکی از مسائل اساسی در حیات اجتماعی است و مخصوص یک دوره نیست. تبلیغ که از آن در قرآن به «بلاغ»، «بیان»، «تبیین» و از این قبیل تعبیر شده است، یکی از وظایف مقدّس، وظیفه انبیا، وظیفه علما، وظیفه متفکّران و دانایان و مصلحان است. تبلیغ، یعنی رساندن. رساندنِ چه؟ رساندنِ آن حقایقی به اذهان و دلهای مخاطبان که بدون آن، دچار خسارت خواهند شد. این است که ارزش تبلیغ را بالا میبرد. ۱۳۷۷/۰۲/۰۲» ➕ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 تعرض به حقوق مردم، محاربه با خدا 📹 بخش اول نماهنگ 🔻رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان در ۱۳۸۰/۱۲/۲۳: همه حقوق مردم از جمله حق انتخاب که قطعا برای مردم وجود دارد در امر حکومت، این ناشی است از حکم الهی. 🔹️ در قرآن کریم آنجایی که بحث تجاوز و تعرض به حقوق مردم است، تعبیر شده است به حرب الهی. ⛔ تعرض به حقوق مردم است اما محاربه با خداست‌. 👈 این تکلیفی است که خدا برای کسانی که امور مردم را برعهده دارند نسبت به مردم بر دوش آنها گذاشته است. 📥نسخه کامل نماهنگ👇 khl.ink/f/50512
🌀 نظام ما به آگاهی نیاز دارد نه تبلیغات که پیوسته حرف به خورد مردم بدهد 🌀 ‌ 💠 نظام جمهوری اسلامی یک نظام است و کسی نمیتواند این را منکر شود. مخالفین ما هم نمیتوانند این را منکر شوند. حداکثر این است که مردم را تخطئه میکنند و میگویند «مردم نفهمیدند و با این مسؤولین و این نظام، صفا کردند.» ‌ ‌ 🔸نظام مردمی، جز با ممکن نیست پیش برود. نظام دیکتاتوری، نظام کودتایی، نظام تحمیلی که با مردم سر و کاری ندارد، برایش مهم نیست که مردم بفهمند یا نفهمند. چه آن‌جا که شمشیر حاکم است و چه آن‌جا که سرمایه حاکم است، فرقی نمیکند. بنابراین، برای آن نظام، آگاهی مردم مهم نیست. ‌ ‌ 🔹[اما] نظام مردمی، مستغنی از آگاهی مردم نیست. باید مردمش را آگاه کند. منظور، نیست که حرفهای خودش را پیوسته به خورد مردم دهد؛ نه، [بلکه] مردم باید شوند تا بفهمند که نظام برایشان مفید است. آگاهی برای چنین نظامی، مثل آب و هوا، لازم و واجب است. ۱۳۷۵/۰۲/۱۳‌ 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 ☄کانالی متفاوت برای 🔥کانال 🔥
🔺 شما را با آن شرایط سختی که داشتند نگاه کنید؛ در در جنگِ خندق که داشتند خندق میکندند -در یک ضلع مهمّی از مدینه، مسلمانها خندق میکندند- گرسنه هم بودند، هوا هم بسیار گرم بود، خود پیغمبر هم با اینها مشغول بود؛ یک جا مسلمانها رسیدند به یک سنگ سختی که هرچه کردند نتوانستند این سنگ را جابه‌جا کنند؛ به پیغمبر عرض کردند یا رسول‌الله اینجا یک سنگ خیلی سختی هست و نمیتوانیم آن را حرکت بدهیم؛ حضرت خودشان تشریف آوردند آنجا، کلنگ را گرفتند، یک ضربه‌ی محکمی با کلنگ زدند و برق جست از این ضربه‌ی مهم؛ پیغمبر فرمود که من در این برق، کاخ کسریٰ را دیدم که شما خواهید گرفت. شما ببینید! پیغمبر اکرم در چه شرایطی، در سخت‌ترین شرایط، میفرماید که من کاخ کسریٰ را میبینم که شما میگیرید؛ من امپراتور روم را -در یک ضربه‌ی دیگر- میبینم که شما [شکست میدهید]؛ [یعنی] ، . البتّه نگاه پیغمبر با نگاه امثال ماها و امید دادن او و خبر دادن او با خبر دادن امثال ماها، زمین تا آسمان تفاوت دارد؛ او میدید، به طور واقعی مشاهده میکرد، امّا ما تحلیل میکنیم. امید و اعتماد، در تبلیغ باید وجود داشته باشد. برای یک ملّت حادثه این است که را از دست بدهد، امیدش به آینده را از دست بدهد.
🔺 از این آیه‌ای که عرض کردیم -اَلَّذینَ یُبَلِّغونَ رِسالٰتِ اللهِ وَیَخشَونَه‌ُ وَ لا یَخشَونَ اَحَدًا اِلَّا الله- معلوم میشود که این ، دارد؛ [وقتی]که میفرماید تبلیغ میکنند رسالات الهی را، از خدا میترسند، از غیر خدا نمیترسند، پیدا است که غیر خدا در مقابل این مبلّغین الهی، مبلّغین رسالات‌الله، صف‌آرایی دارند؛ بحث بر سر دعوا است. یا در آن آیه‌ی شریفه‌ی «بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَّبِّکَ وَ اِن لَم تَفعَل فَما بَلَّغتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ یَعصِمُکَ مِنَ النّاس»(۶) که [میفرماید] خدا تو را حفظ میکند، نگران نباش، دغدغه نداشته باش از دشمن، پیدا است که در مقابل تبلیغ پیغمبر، صف دشمنان است، است. برادران عزیز، خواهران عزیز! معنای این چیست؟ معنایش این است که شما آن‌وقتی که تبلیغ میکنید، میکنید، تبلیغ اسلامی میکنید، در مقابل این تبلیغ شما یک صف‌آرایی میکند؛ این را باید بدانید. 🌀 خب، پس توجّه داشته باشید که یعنی 👈 مواجهه‌ی با دشمن؛ تبلیغ درست، یعنی شدن با دشمن حقیقت، با ظلم و با ظلمات؛ این، است؛ این، حقیقت تبلیغ است.
♨️ ملّت ایران از عبور کرد که ملّتهای دیگر از هم نمیتوانستند عبور کنند؛ مقایسه کنید. بیداری اسلامی یادتان هست؟ در کشورهایی حرکتهایی شروع شد، عظمتهایی [دیده شد]، ملّتهایی ایستادند، حرکت کردند، سرنوشتش چه شد؟ به کجا رسید؟ چه‌کار توانستند بکنند؟ حرکت بیداری اسلامی در کشورهای عربی -در شمال آفریقا و در منطقه‌ی غرب آسیا- منتهی شد به جنگ داخلی، به فتنه‌ی داخلی، به برادرکشی، به اختلافات مذهبی، به اختلافات قومی، و هنوز هم گرفتارند؛ این خوان اوّل بود. از خوان اوّل هم نتوانستند عبور کنند، [امّا] ملّت ایران با قدرت، با سربلندی از این مراحل عبور کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸می‌خواهند را جلوه بدهند 🔸 خداوند به بنی اسرائیل وعده داده بود که اکنون که از مصر بیرون آمدید، شهرهایی را در فلسطین فتح خواهید کرد. پیش از اینکه آن شهرها را فتح کنند و وارد آن شوند، قرار شد از دوازده سبطی که بودند، از هر سبط یک نفر مأمور شود تا به عنوان تاجر در آن آبادی‌ها بگردند و گزارش بیاورند. این دوازده نفر مدتی با لباس مبدّل و به صورت پوششی در آن آبادی‌ها گردش کردند و بازگشتند. ده نفر از آنان شدند؛ یعنی در هنگام گزارش دادن، دل‌ها را خالی می‌کردند و به عنوان اینکه زده باشند، مرتب مطالب می‌گفتند. الآن هم می‌بینیم گاهی سخنران‌ها برای اینکه نشان بدهند که حساسیتشان زیاد است و نسبت به بدی‌ها به شدت هستند، رکوردارِ گفتن نارسایی هستند. از این راه می‌خواهند خودشان را بدهند و روی دست همه بلند شوند. این‌ها را مُرجف می‌گویند. در نویسندگان و گویندگان، کم هم نیستند. این ده نفر از بنی اسرائیل، هرچه گفتند، روی دست همدیگر بلند شدند و درباره دشمن را به اوج خودش رساندند. مثلاً می گفتند آدم‌هایی دیدیم بلندقامت، با شانه‌های پهن و بازوهای گره خورده، شمشیر و نیزه و سپر و کلاهخود و اسب‌هایی چنین و چنان! مبالغه روی مبالغه!
💢 رهبر معظم انقلاب دارای نظریه تمدنی در حکمرانی است ✅ آیت الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست تخصصی «بررسی سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب»: 🔹 رهبر معظم انقلاب از نظریه تمدنی و فکر فاخر در حکمرانی برخوردار است که رهبری در این نظریه تمدنی دوگانه‌هایی مانند علم و ایمان، عقلانیت و معنویت، شریعت‌گرایی و مدنیت، جمهوریت و اسلامیت، عدالت و پیشرفت، اقتدار بازدارنده و قاطعیت و مرزبندی با دشمن و مهر و محبت و مدارای اجتماعی با مردم را در تفکر خود جمع کرده است. 🔹 خلاصه تفکر رهبری جمع تدین و تمدن است؛ برخی فکر می‌کنند این‌ها با هم قابل جمع نیستند، ولی اندیشه تابناک رهبری تدین و تمدن را جمع کرده؛ چرا که برگرفته از اجتهاد اصیل و سیره حکمرانی ایشان است.
♨️ جایگاه و حرکت های جهادی در برنامه هفتم توسعه 🌀 پنج شنبه 9تیر، ساعت 16 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سخنان ابراهیم نورمحمدی (فعال فرهنگی) در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت 🔸 مقام معظم رهبری فرمودند: به کارهای فرهنگی‌تان پیوست اجتماعی بزنید. 🔸 جبهه جدیدی آغاز شد به نام جبهه‌ی فرهنگی اجتماعی ، جبهه‌ای که آهسته باید آحاد مردم جامعه را در برمی‌گرفت. جهاد سازندگی باید آحاد جامعه را درگیر کند و روح حاکم بشود. 🔸 امروز بلند می‌گوئیم دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند کاری بکنند، باید به توان مردم برسند. طراحی ساختارها باید بر مبنای پشتیبانی باشد و تسهیل‌گری؛ نه مالکیت و تصدی‌گری.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات مدرسه 🔵 در کلیپ بالا دادگاه نمادینی برای محاکمه "مدرسه" برقرار شده است. اتهام مدرسه توسط مدعی العموم قرائت می شود. مدرسه در جایگاه متهم حاضر می شود؛ قتل خلاقیت، تفکر و هویت فردی دانش آموزان 📕 مدعی العموم اسناد متعددی را برای اثبات مدعایش ارائه می دهد. ✍ شما را به دیدن این نمایش دعوت می کنم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥«فردوسی» می‌خواهیم تا «رستم» را روایت کند✊ 🔸ده‌ها سوژه مناسب در حوزه پیشرفت داریم که هیچ‌کدام‌شان روایت نشده‌اند 🔸هنر «روایت» محدود به کتاب نیست 🔸اهمیت پیشرفت نرم‌افزاری کمتر از پیشرفت سخت‌افزاری نیست ‌‌🌀 دکتر سعید جلیلی
✍در بیانِ دوای هرزه گردیِ خیال و طریقه تحصیل حضور قلب... 📚تهیه کتاب از طریق : Shop.javanan.org
❇️ ادله و مبانی مردمی‌سازی تربیت 🔹در سلسله مباحثی با عنوان «اندیشه‌های راهبردی تهذیب و تربیت» موضوع «جمع سپاری و مردمی‌سازی تربیت» توسط حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه مطرح می شود. 🔻عناوین مباحث مطرح شده: ◻️ مردمی‌سازی تربیت عامل رشد مدیران و مربیان تربیتی ◻️ احساس مسئولیت و رسالت اجتماعی درمان ضعف هویت ◻️ نقش‌آفرینی عمومی و مردمی، مقتضای ولایت مؤمنان متن کامل: https://hawzahnews.com/xbMjg @gamedovomenghelab
💢 ادله و مبانی مردمی‌سازی تربیت 🔰 حجت‌الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه: 📚 یکی از مهم‌ترین پیامدها بلکه اهداف ثانویه‌ی این رویه، کمک به تعالی و ارتقای مسئولان مدارس است. مردمی عمل کردن و کارسپاری با رویکرد راهبری، یکی از ممتازترین الگوهای تربیتی مدیران سازمان‌هاست. 📚 حتی در سطح خانواده، گرچه مادران و پدران گمان می‌کنند مشارکت‌دهی و مسئولیت‌بخشی به فرزندان بیشتر برای رشد و تربیت فرزندان است؛ اما می‌توان ادعا کرد خود آنان پیش از فرزندانشان در مقام یک راهبر تربیتی رشد می‌کنند. 📚 اصولاً یکی از مهم‌ترین موانع شکل‌گیری تربیت مسئولانه و درون‌زا، ضعف اولیا و مربیان در ایفای شأن یک «راهبر تربیتی» است که باید از یک مدیر تصدی‌گر و اقتدارگرا در جایگاه یک راهنما و راهبر تربیتی قرار گیرند. 📚 مسئولان باید از حیثت معرفتی توجیه شوند که کارسپاری به جوانان و راهبری تربیتی آنان گرچه آنان را به زحمت می‌اندازد و فکر و ذهنشان را مرتب درگیر می‌کند اما برای آنان سازنده است. 📚 طلاب حوزه‌های علمیه با هدف شورآفرین بنا کردن پایگاهی تربیتی از مدرسه‌ی خود دغدغه‌ی تشکیل یک جامعه‌ی کوچک تربیتی را مشق می‌کنند. تلاش و همبستگی فکری و عملی برای تحقق این هدف بزرگ، موجب تقویت «ولایت و اخوت» و «روح جمعی» در میان طلاب می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (دام ظله) 💢 به اطلاع اساتید، طلاب، دانش‌پژوهان و قرآن‌پژوهان عزیز می‌رساند که دبیرخانه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (دام‌ظله) فعالیت خود را آغاز کرده است. 🔰 محورهای همایش 1. شخصیت و سیره قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) 2. مرجعیت قرآن 3. قرآن و اهل‌بیت (علیهم السلام) 4. علوم قرآنی 5. تفسیر و معارف قرآن 6. ترجمه، تدبر و انس با قرآن 7. قرائت و حفظ قرآن 8. فعالیت‌های قرآنی 9. سبک زندگی قرآنی 10. قرآن و نظام‌سازی و تمدن‌آفرینی 11. مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 12. قرآن و انقلاب، دولت و جامعه‌سازی 13. مبانی قرآنی حکومت‌داری و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) 14. قرآن، هنر، رسانه و فرهنگ 15. قرآن و عبوم طبیعی و انسانی (سیاست، مدیریت، تربیت، روان‌شناسی، اجتماعی، حقوق و...) 16. مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) 17. قرآن و مستشرقان و غرب 18. مبانی قرآنی شعارهای انقلابی، استکبارستیزی و مقاومت در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) 19. روش‌شناسی تفسیر 20. زن و خانواده 💻 سایت: http://hamayesh.miu.ac.ir/khamenei/fa/
🔰 رهبر انقلاب: خدای سال ۶۰ همان خدای امسال است/ سعی کنیم خودمان را مصداق سنت‌های الهی در راه پیشرفت قرار بدهیم 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار مسئولان قوه قضائیه: قوانین الهی، سنت‌های الهی تغییرپذیر نیست. این قوانین الهی قوانین متقنی است. خدا با کسی هم قوم و خویشی ندارد. اینکه ما بگوییم ما مسلمانیم و شیعه هستم و جمهوری اسلامی هستیم. پس ما هر کاری که دلمان میخواهد بکنیم، نه. ما با دیگران هیچ فرقی نداریم. ما در سال ۶۰ در مقابل این همه حادثه و شدت عمل توانستیم بایستیم روی پای خودمان دشمن را ناامید بکنیم، امروز هم میتوانیم. خدای سال ۶۰ همان خدای امسال است، خدای دورانهای سختی و دورانهای گوناگون یکی است. سنت‌های الهی همه سر جایش است. خب؛ سعی کنیم خودمان را مصداق سنت‌های الهی در راه پیشرفت قرار بدهیم سعی‌مان این باشد. 🔹 این آیه‌ی شریفه‌ی سوره حج تکلیف همه‌ی ما را روشن کرده؛ «الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ» اقاموا الصلاة یعنی اقامه‌ی نماز. این اشاره است به اینکه حکومت الهی و اسلامی باید تعبد را و توجه به خدا را توجه به معنویت را گسترش بدهد. اقامه‌ی صلاة به این منظور است. باید روح تعبد در جمهوری اسلامی گسترش پیدا کند و اتوالزکاة، اتوالزکاة یعنی زکات بدهد، زکات هم معلوم است چیست لکن اشاره‌ای، نکته‌ای که در این اتوالزکاة‌ها یا اتوالزکاة‌های متفرقه در قرآن است این است که در جامعه‌ی اسلامی بایستی عدالت در توزیع مورد نظر باشد. این جور است. وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ. امر به معروف. حالا در صلات و زکات و اینها بالاخره یک کارهایی شده، أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ عقبیم. وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ. معروف چیست؟ معروف عدالت، انصاف، برادری، ارزشهای اسلامی، اینها معروف است. باید امر به معروف بکنیم. 🔺 «نَهَوْا عَنِ الْمُنكَر» از منکر نهی، منکر چیست؟ ظلم است، فساد است، تبعیض است، بی‌انصافی است، اینها، عدم اطاعت الهی است، اینها ظلم است، اینها منکر است. از اینها باید نهی بشود. ۱۴۰۱/۴/۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهید بهشتی: روی سخنم با همه است: فکر و بازویتان را به کار بیندازید. آماده‌خور نباشید!
🔰 مبادی حرکت اجتماعی از افق توحید 🔻 عنوان: تفسیر سوره‌ی حمد 🔺 تعداد صفحات: ۱۳۴ 🔹 این کتاب مشتمل بر تفسیر اوّلین سوره‌ی قرآن کریم است که توسّط حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در جمع گروهی از دانشجویان و طلاب در سالهای ۱۳۶۹-۱۳۷۰ طی هفت جلسه ارائه شده است. 🔸 ایشان در ابتدای مباحث یک جلسه درباره‌ی ضرورتِ تفسیر و تدبّر در قرآن سخن گفته و سپس بحث را با تفسیرِ «بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز کرده است و تا آخر سوره را تفسیر کرده است. 🔹 ویژگی مهمّ روش تفسیری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این کتاب به خوبی مشهود است، این است که با وجود ابتناء مباحث بر نگاه رایج تفسیری و مباحث پیچیده‌ی علمی و فلسفی و...، ایشان برای مخاطب خود که جوانان بوده‌اند بر این وجوه تفسیر قرآن زیاد تمرکز نکرده و با مروری گذرا بر این وجوه به قدر ضرورت، بیشتر بر معاصریتِ آیات قرآن کریم و کارکرد آنها در حیات فردی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی تمرکز میکند. 🔸 در تفسیر این سوره نیز همچنانکه از قیامت و عبادت انحصاری الله و هدایت الهی و صراط مستقیم سخن میگوید، هم به وجوه معرفتی این مباحث توجه دارد و هم سعی میکند امتداد اجتماعی آنها را بازگو کند. 🔗 خرید کتاب: https://b2n.ir/hamd1401