🔰 رمی برئ!
❓ کدامیک بیشتر دل می سوزاند؟:
• بی گناهی را "آیت الله اعدام" و "قصاب تهران" بخوانند و علیرغم دکتری، به "۶کلاسه" متهم کنند و...؟!
یا
• ممتد نیروهای اصیل انقلابی ای که رانده شدگان دائمی طراحی و اجرای نقشه توسعه کشور بوده اند، را مقصر پیامدهای بد برنامه های توسعه بخوانند؟! فقر و نابرابری و رکود اقتصادی و... را گردن آنها بیاندازند در حالیکه "برئ" و برکنارند!
🔅 برای پاسخ، اول رجوعی به قرآن کنید!
"خط ترانزیت بهتان" در قرآن دو درجه و مرتبه دارد:
1⃣ به بی گناهی نسبت ناروا داده و اذیت و آزارش دهند در حالیکه تقصری ندارد (بغیر ما اکتسبوا)!
آیه۵۸ احزاب: "كسانى كه مردان مؤمن و زنان مؤمن را بىهيچ گناهى كه كرده باشند مىآزارند، تهمت و گناه آشكارى را بر دوش مىكشند."
2⃣ از آن بدتر، خطا و گناه خود را گردن بی گناه انداختن (یرم به بریئاً) است!
آیه ۱۱۲نساء: "هر كس خطا يا گناهى مرتكب شود؛ سپس آن را به بىگناهى نسبت دهد، قطعاً بهتان و گناه آشكارى بر دوش كشيده است".
این "حمل بهتان" (فقد احتمل بهتاناً) از اولی بدتر است!
❗️آقای جهانگیری مرداد۱۴۰۰ جوانمردی کرد و در جلسه اعتراض عشایر اهواز اعتراف کرد: "من به عنوان آدمی که عمرم در توسعه گذشته است باید اعتراف کنم توسعه ای که اجرا کردیم متاسفانه عوارضش اینچنین نشان داده می شود! توسعه ای که رضایت مردم درش نباشد توسعه نیست؛ امروز توسعه وقتی معنا پیدا می کند که مردم از آن تبعیض و بی عدالتی و نابرابری متوجه نشوند...!"۱
دهها رسانه و کاندید انتخابات در سالیان متمادی نتایج همین برنامه های معیوب (با اجرای ناقص) -که وضع موجود اقتصاد است- را گردن جریان انقلابی نظام انداخته اند!
درحالیکه همیشه الگوهای توسعه غربی شعار آنها بوده و مجاری برنامه ریزی و اجرای آن هم (حتی وقتی به حسب ظاهر، دولت دست آنها نبوده) دست کارشناسان آنها بوده است.
این مصداق واضح "من یکسب خطیئه او اثماً ثم یرم به بریئاً فقد احتمل بهتاناً و اثماً مبیناً" است.
جریان انقلابی (مثل بهشتی و جهاد سازندگی اش) وقتی شعار "همه با هم جهاد سازندگی" را محقق و در مجامع جهانی مورد توجه کرد؛ تمجید امپراطور ژاپن را در پی داشت طوری که از آقای رفسنجانی پرسید: "چطور این نهاد توانسته در مدت کوتاهی مردم مناطق محروم را با خود همراه کند و بسیاری از مناطق را توسعه [بخوانید: پیشرفت] دهد؟!"۲
در تجارب و ادوار دیگر برای حل مشکل مسکن و اشتغال و... از مثل این الگوها پیروی شد.
توسعه غربی، هر نوع پیشرفت اقتصادی نیست؛ صورت و تعیّنی خاص بر فرآیند اقتصاد و سیاست و فرهنگ است.
امروز اگر اعتراف آقای جهانگیری -بعنوان یک مدیر باسابقه در توسعه- به رخ جریان توسعه غربی کشیده شود، عذر بدتر می آورند که: عوارض نامطلوب، بخاطر اجرای ناقص برنامه های توسعه است!
اجرای کامل آن شامل عرصه فرهنگ و توسعه انسانی هم می شود که تئوری پردازی از آنها گفت: جامعه ای که سالی ۳میلیون زائر جمکران دارد، به مدرنیته [و توسعه] نمی رسد!
منتظر باشید ببینید بهتان پیامدهای این برنامه های معیوب و اجراهای غلط را اینبار بعد از رئیس جمهور شهید گردن کدام نیروی متعهد انقلابی می اندازند!
...........................
۱. اینجا ببینید: yun.ir/9obfba
۲. کتاب رسم جهاد ص۱۳
* این یادداشت را هم ببینید
📝 محسن قنبریان ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
#دلم_سوخت
#بهتان
#خط_حمل_بهتان_در_قرآن
۱۵ خرداد ۱۴۰۳
* #ذی_الحجه
ذکر تهلیلهای دهه اول ماه ذی الحجه
💠 از امیرالمومنین علیه السلام: هر کس این تهلیل ها را هر روز از این دهه بگوید، خدای عزوجل به ازای هر تهلیل، درجهای در بهشت از در و یاقوت میدهد که بین هر دو درجه...
لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ الّلَیالى وَالدُّهُورِ لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ اَمْواجِ الْبُحُورِ لا اِلهَ اِلا اللّهُ و رَحْمَتُهُ خَیْرٌ مِما یَجْمَعُونَ لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ الشَّوْکِ وَالشَّجَرِ لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ الشَّعْرِ وَالْوَبَرِ لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ الْحَجَرِ وَالْمَدَرِ لا اِلهَ اِلا اللّهُ عَدَدَ لَمْحِ الْعُیُونِ لا اِلهَ اِلا اللّهُ فِى الّلَیْلِ اِذا عَسْعَسَ وَالصُّبْحِ اِذا تَنَفَّسَ لا اِلهَاِلا اللّهُ عَدَدَ الرِّیاحِ فِى الْبَرارى وَالصُّخُورِ لا اِلهَ اِلا اللّهُ مِنَ الْیَوْمِ اِلى یَوْمِ یُنْفَخُ فِى الصُّورِ
🔸 در روایت است که حضرت علی علیه السلام هر روز از دهه اول، ۱۰ بار این تهلیلها را میگفتهاند.
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
۱۹ خرداد ۱۴۰۳
19809.pdf
5.74M
📄 #مقاله | درس آموختههایی از تأمین مالی تشکلهای مردمنهاد در ایران و جهان
🔸 گزارش حاضر در تلاش است مطالعهای بر تجربیات جهان در حوزه تأمین مالی تشکلهای مردمنهاد داشته باشد و پس از شناخت ساختار الگوی تأمین مالی تشکلهای مذکور در کشورهای بررسیشده، ایدههایی برای طراحی ساختار تأمین مالی تشکلها در کشور ارائه دهد.
✍ مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
۱۹ خرداد ۱۴۰۳
ملت دعوت.mp3
7.78M
🎙کلیپ صوتی "ملت دعوت"🎙
🎤 خوانش نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی
💠 طول موج صدا از چله کمان رها شده و در قلب شیطان اکبر، طنین اللهاکبر را تجسد میبخشد.
🔰 امتی چهلساله از ژرفنای قیام، شما را به مقاومت بشارت میدهد؛ فاستقم کما امرت
🔻 این صدای جمهوری اسلامی ایران است
📻 کاری از رادیو روایت 📻
#طوفان_الاقصی #مقاومت #شهید_جمهور #استریو #ویژه_برنامه #کلیپ_صوتی #رادیو_روایت #کلام_ولی
۱۹ خرداد ۱۴۰۳
هدایت شده از استاد عابدینی
📌 انتقاد یا انتقام
🗳#ویژه_انتخابات
🎙#استاد_عابدینی
🔻تبیین و تخریب مرز بسیار ظریفی دارد. اگر انسان به دنبال این باشد که نامزد انتخاباتی مطلوب خودش را به کرسی بنشاند، حتی به قیمت اینکه نسبت به نامزد انتخاباتی دیگر در قلوب مومنین نفرت ایجاد کند؛ امام رضا علیه السلام قسم خوردند که عذاب او از دنیا شروع میشود و به آخرت محول نمیشود، لذا مواظب باشیم که وقتی داریم تبیینی انجام میدهیم سخن ما، انتقاد است یا انتقام؟ تفاوتشان یک دال و میم است در لفظ ولی در عمل مرزشان خیلی نزدیک است.
⏺ صوت کامل جلسه
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🌐 Eitaa.com/joinchat/366215168Cc0e81daf3e
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
🇵🇸 موسی از ماست!
رژیم صهیونیستی به کمک یک یگان آمریکایی توانست با بمباران بازار و کشتن و زخمی کردن بیش از ۶۰۰زن و بچه، کماندوهای خود را در النصیرات نفوذ داده و ۴اسیر را آزاد کند!
بعد از ۸ماه برای این جنایت جشن گرفتند!
❓ این اسطوره برایتان آشنا نیست؟!
يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءَكُمْ! (۱)
قربانی کردن مستمر(۲) بچه های بنی اسرائیل بخاطر تمدید حیات فرعون!
شنکجه ای زشت و تحمیلی(۳)
❗️اگر اسرائیل ادامه آن بنی اسرائیل باشد، اسطوره اش از دست رفته است!
او نماد فرعون شده است؛ اوست که برای یک روز حکومت بیشتر کودکان را می کشد و زنان را...!
در آن اسطوره، موسی(ع) از بین بچه های ذبح شده برمی خیزد نه از سپاه فرعون!
اسرائیل اگر دهه ها خود را وارث بنی اسرائیل و قربانیِ فرعون ها و هیتلرها جلوه داد و بدین طریق، "صهیونیزم" را "موسای مدرن" خویش جا زد؛ در جام غزه رسوا شد.
دیگر موسی(ع) از او نیست، چنانچه هیچ وقت نبوده است!
موسی(ع) از غزه و فلسطین، از اسلامِ و مسلمینِ مظلوم بر می خیزد!
آخر "يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَكُمْ"، "ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ"۴ است! روز بزرگ خدا برای شهرِ "صَبَّار شَكُور"! ۵!
.....................
۱. آیه ۴۹ بقره
۱. تذبیح (در :یذبحون) مبالغه در ذبح است کشتن و قربانی کردن دائمی و مکرر.
۳. "سُوم" در "یَسُومُونَکم سوءَ العذاب" مفید همین معنای تحمیل است.
۴و۵. آیه۵ ابراهیم
✍ محسن قنبریان
#غزه
#النصیرات
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
🔵عنوان کتاب: "نقشآفرینی نیروهای اجتماعی در حکومت امیرالمومنین علی علیهالسلام"
▫️تالیف:
👤 دکتر سیدمهدی موسوینیا؛ عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام
🔸با مقدمه دکتر محمدحسین رجبی دوانی
💠 معرفی کتاب:
زوایای دید متعددی بر سیره مطهر اهل بیت علیهالسلام میتوان داشت که نگاه جامعهشناختی، یکی از این زوایای دید است. در این کتاب سعی گردیدهاست با چنین نگاهی به دوران حکومت حضرت، به نقش نیروهای اجتماعی در حکومت حضرت، چه در جریان شکلگیری و چه در ادامه آن، پرداخته شود و پیشینه شکلگیری این نیروها به همراه الگوی رفتاری حضرت با هریک از آنها، تبیین گردد. نوع برخورد حضرت با ایشان، حاوی نکاتی آموزنده در تاریخ سیاسی اسلام است. در واقع، با توجه به اینکه اگر حکومت، جنبه مردمی داشته باشد و حمایت مردمی را سرمایهای اجتماعی قلمداد کند، نقش و اثرگذاری نیروهای اجتماعی در سیاست دوچندان خواهد بود، احساس میشود چنین نگاهی(نقش نیروهای اجتماعی) در حکومت امیرالمومنین علیهالسلام که از معدود حکومتهای مردمی صدر اسلام به شمار میرود، حاوی نکتههای قابل استفادهای خواهد بود.
🔺ناشر: دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
🔻نوبت چاپ: اول (بهار ۱۴۰۳)
📖|تعداد صفحات کتاب: ۲۹۲
🔸دانلود فهرست کتاب👇🏻
🌐B2n.ir/j88593
📄|#خط_جامع
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
🔰مجموعه انصار المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار میکند:
اولین دوره #آموزش امتداد ابراهیم
🔻با موضوعات:
🔸حرکت عمومی
🔹 حل بوم (جراحی پیام، پاسخ به شبهات و ...)
🔸روایت پیشرفت (بسته تبیینی خدمات دولت انقلابی به همراه مقایسه با دولت های سابق )
🔹فعالیت مجازی (ادمینی، کنش گری در بسترهای گوناگون مجازی و...)
🔸بسته عملیاتی گروه نجات
🔹شبکه معاشرین
🔸تریبون آزاد
📆 زمان: چهارشنبه ۲۳ خرداد
از ۷:۳۰ صبح تا عصر
📍دوره همراه با پذیرایی (ناهار) میباشد
برای ثبت نام در دوره نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را به آیدی
@mansar_admin
ارسال بفرمایید.
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
دانشگاه باقرالعلوم علیهالسلام با همکاری مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری برگزارمیکند:
📌 *نـشـسـت مـلــت ابـراهـیــم*
▫️گردهمایی پنجم از سلسله گردهماییهای اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت
👥️ با حضور اساتید محترم:
▫️دکتر سید احسان رفیعی علوی
▫️دکتر محسن الویری
▫️دکتر ابوالفضل بابایی
▫️دکتر شمس الله مریجی
▫️دکتر سید احسان رئیسالساداتی (رئیسی)
▫️دکتر وحید سهیلی
▫️دکتر علیرضا مؤمن
▫️دکتر علیاصغر اسلامی تنها
▫️دکتر زهرا روحاللهی امیری
و...
🗓 تاریخ برگزاری: شنبه ۲۶ خردادماه
🕰 زمان: ساعت ۹:۳۰
لینک پخش زنده: dte.bz/bou
📍مکان: دانشگاه باقرالعلوم علیهالسلام، سالن جلسات شهیدبهشتی
#دانشگاه_باقرالعلوم
#گردهمایی #ملت_ابراهیم
#انجمن_علمی #اندیشه_اجتماعی_مسلمین
۲۶ خرداد ۱۴۰۳
🕋 اذان حج
حج هم مثل نماز اذانی دارد؛ اذن و اعلامی دارد و آن #برائت_از_مشرکین است:
وَأَذَانٌ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الْأَكْبَرِ أَنَّ اللَّهَ بَرِيءٌ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ۙ وَرَسُولُهُ ۚ
و این، اذان و اعلامی است از ناحیه خدا و پیامبرش به (عموم) مردم در روز حج اکبر [= روز عید قربان] که: خداوند و پیامبرش از مشرکان بیزارند!(آیه ۳ سوره توبه)
این حجِ قرآن را امام خمینی دوباره احیاء کرد و حضرت آیت الله خامنه ای امسال موکداً علیه اسرائیل، حج برائت نامید.
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
محسن قنبریان / روز عرفه ۱۴۰۳
#رمی_اسرائیل #حج_برائت
☑️ @m_ghanbarian
۲۸ خرداد ۱۴۰۳
من نگرانم...
از رواج نوعی ادبیات تکفیری مخصوصا بین بچه های انقلابی نگرانم!
نگرانی ام الزاما به این خاطر نیست که در نهایت کاندیدای مد نظر من یا آنها رأی نیاورد؛
بیشتر نگران این هستم که این دوستان عزیزم قرار است با آن کم حجاب یا آن جوانکی که شبهات اعتقادی دارد یا آن آقا و خانمی که فریب خورده و قدری بی دینی میکند، چطور برخورد کنند⁉️
😞
ما به درستی مدعی هستیم که ادبیات انقلاب اسلامی، یک «ادبیات تمدنی» است.
ادبیات تمدنی در حداقل خودش باید «قدرت تفاهم و انحلال طیف گسترده ای از مخاطبین» را داشته باشد تا بتواند از آنها یک «امت» بسازد.
‼️ آیا ما با این رویکرد تکفیریمان که علیه همدیگر داریم میتوانم این ماموریت امت سازی را انجام دهیم؟؟
این مسأله یکی از مهمترین امتحانات تمدنی ماست.
📌 ما در این مرحله نیازمند توجه به یک الگوی پیامبرانه هستیم:
1⃣ به رفتار تربیتی حضرت موسی در مصر توجه کنید که چطور با سعه صدر و تحمل بالا از بنی اسرائیلِ متفرق یک امت ساخت.
2⃣ به رفتار تربیتی حضرت مسیح که مجددا به یک بنی اسرائیلِ در هم ریخته تر از دوران مصر، روح حیات و زندگی بخشید.
3⃣ به رسول الله که در متن یک جامعه مشرک و چند پاره ظهور کرد.
به خدا قسم معاصرین پیامبر هم بی حجاب بودند، هم شارب خمر بودند و هم بت می پرستیدند و...
رفتار تربیتی رحمة للعالمین از آنها یک امت ساخت پر از بزرگ مردانی چون سلمان و ابوذر و مقداد...
در این برهه از انقلاب اسلامی و برای آنکه خدای متعال فرصت جهانی شدن را روزی ما کند، قدری به تجربه پیامبران فکر کنید و درس بگیرید.
🔰و اما نکته پایانی:
برای اینکه تحمل کردن رقیب، برایتان سهل شود به رویای بزرگی که پیش روی ما قرار دارد فکر کنید.
ما قرار است مقدمه ساز آقایی باشیم که یملاء الارض قسطا و عدلا
ما این رویا را دور نمیبینیم؛
انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا
این رویا که در بیانیه گام دوم با عبارت تمدن نوین اسلامی نام برده شده، آنقدر هیجان برانگیز است که برای رسیدن به آن می توانی همه آنها که با تو کمی زاویه دارند را تحمل کنی.
رویای بزرگ سینه آدم را فراخ میکند و شرح صدر میدهد.
فهم این برادر کوچک شما میگوید پروردگار به آدمهایی که شرح صدر اندکی دارند و حتی با برادران دینی خودشان کنار نمی آیند، ماموریت های بزرگ و جهانی نمیدهد.
خواهشاً قدری فتیله «احساس تکلیف های بیجا و تخریب رقبا» را پایین بکشید.
خدا «شهید رییسی» را رحمت کند که واجد همه این صفات حمیده و تمدنی بود.
چقدر جای این سیّد شهید بینمان خالی است.😔
📝کوچک همه شما: محمد امین نخعی
۲۸ خرداد ۱۴۰۳
💠 قضیه غدیر ⁉️
📝 #امام_خمینی (ره)
🌼 قضيه غدير، قضيه #جعل حكومت است، اين است كه قابل نصب است و الّا مقامات معنوى قابل نصب نيست يك چيزى نيست كه با نصب آن مقام پيدا بشود؛ لكن آن مقامات معنوى كه بوده است و آن جامعيتى كه براى آن بزرگوار بوده است، اسباب اين شده است كه او را به حكومت نصب كنند و لهذا، میبينيم كه در عرض صوم و صلاة و امثال اينها می آورد و ولايت مجرى اينهاست.
🌺 ولايتى كه در حديث غدير است به معناى حكومت است، نه به معناى مقام معنوى. و حضرت امير را همان طورى كه من راجع به قرآن عرض كردم كه قرآن- در روايات است اين- نازل شده است به منازل مختلف، كلياتش سبع و الى سبعين و الى زيادتر، تا حالا رسيده است به دست ماها به صورت يك مكتوب، حضرت امير هم اين طور است، رسول خدا هم اين طور است. مراحل طى شده است، تنزل پيدا كرده است. از وجود مطلق تنزل پيدا كرده است، از وجود جامع تنزل پيدا كرده است و آمده است پايين تا رسيده است به عالم طبيعت، در عالم طبيعت اين وجود مقدس و آن وجود مقدس و اولياى بزرگ خدا.
🌸 بنابر اين، اینکه #حديث_غدير را ما حساب كنيم كه مىخواهد يك معنويتى را براى حضرت امير يا يك شأنى براى حضرت امير درست كند نيست. حضرت امير است كه غدير را به وجود آورده است، مقام شامخ اوست كه اسباب اين شده است كه خداى تبارك و تعالى او را حاكم قرار بدهد.
صحيفه امام، ج۲۰، ص: ۱۱۳
۵ تیر ۱۴۰۳