eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
25 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - بهشت ولایت.mp3
15.69M
🔊 استادسید علی حسینی خامنه ای 💥 جلسات اندیشۀ اسلامی در قرآن ⚜ جلسۀ بیستم‌وپنجم: بهشت ولایت 🌀 یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۵۳ شمسی، ۲۶ رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 ✅ @gamedovomenghelab 💠دنبال بیانیه هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔دوستان یک نکته خیلی مهم در کتاب گفته شده که مهمترین و راهبردی ترین نکته انقلاب می باشه... 💥هرکی گفت اون نکته مهم چیه؟ 💦البته اون نکته در طرح کلی بصراحت نیست ولی در بیانیه بصراحت و موردتاکید هست. @h_azizi نکته خیلی قشنگ و کلیدیه👌 🌀یه راهنمایی بیشتری کنم ⚜ یکی از مشکلات اساسی جامعه ما هست که در طرح کلی بیان شده ⚜و راهنمایی دوم در کانال هم بارها این مشکل رو گفتیم و راه حلش رو هم گفتیم
سلام. جواب سوال شما این جمله است؟معنویت واخلاق وعدالت اجتماعی وسبگ زندگی اسلامی ومهدوی که نیاز اصلی جامعه اسلامی ومهدوی است که البته بابه کارگرفتن جوانان انقلابی
با سلام مهمترین نکته بیانیه گام دوم ،امید داشتن به آینده است. ولایت پذیری
دوستان بخاطر شبهات و سوال های متعدد در باب نسبت عدالت و ولایت و این دست مسائل چند تحلیل نخبگانی براتون میزارم... خودتون بشینید فکر ومطالعه کنید... سعی کنیم احساسی و سطحی و متعصبانه فکر و گفتگو نکنیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚖نسبت ولایت و عدالت کارگاه آموزشی جنبش عدالتخواهی/ بهمن۹۸ ✅دیدن این ویدئو را به دغدغه مندان عدالت و دوستداران ولایت توصیه می کنیم محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 ✅ @gamedovomenghelab 💠دنبال بیانیه هستی👆
🔰 عدالت یا ولایت؟! ✍️ جعفر حسن خانی 🔸این پرسش است؛ نسبت این دو «تباین» نیست که ازکلمه «یا» استفاده شود. بهتراست از یکی بر دیگری پرسش شود. درباره پرسش ازفضیلت عدالت و ولایت بردیگری میتوان پاسخ فقهی وکلامی دست وپا کرد، امابایدبدین موضوع توجه داشت که این پرسش در کنه خود است وازنظرگاه فلسفه سیاسی بایدبدان پاسخ داد. 🔹این پرسش راخواجه نصرالدین طوسی درقرن هفتم درکتاب اخلاق ناصری ازنظرگاه فلسفه سیاسی پاسخ داده است. ولایت ازجنس محبت است وخواجه نصیر درباره نسبت محبت وعدالت می نویسد: «اشارتی کرده ایم به تفضیل محبت برعدالت؛ وعلت درآن معنا آن است که عدالت مقتضی اتحادی است صناعی ومحبت اتحادی طبیعی...» 🔸ازنظرخواجه نصیر محبت برعدالت فضیلت دارد چرا که حاصلش منجر به اتحاد وانسجام طبیعی است. خواجه نصیردرادامه توضیح می‌دهد که فقدان محبت به لزوم عدالت می انجامد. عدالت امرطبیعی نیست بلکه صناعت بشراست برای اتحاد وانسجام ومحافظت نظام نوع. خواجه نصیر دراین باره می گوید:«اگرمحبت میان اشخاص حاصل بودی، به انصاف وانتصاف احتیاج نیافتادی» فقدان ولایت ومحبت است که فضیلت عدالت راضروری می کند.ازنظرخواجه نصیر محبت وعدالت است وهردو در هم اند،فقط آنکه ولایت ومحبت اصالت دارد و برعدالت فضیلت می یابد. 🔹مو لای درز منطق خواجه نصیرالدین طوسی نمیرود او حرف آخررازده فقط آنکه مااز دورافتاده ایم وصرفا به تاملات خودمان «بسنده» می کنیم. تاملاتی که کمتر فلسفی ومنطقی است وبیشتر سطحی، روزمره و بی بنیان. @taammolat74 @gamedovomenghelab
🔰 ولایت شرط جریان عدالت در جامعه است 💠 حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند در گفت‌وگویی، بیان داشت؛ 🔹 در مقیاس بررسی اجتماعیِ رابطه میان عدالت و ولایت، باید گفت که اساساً ولایت شرط جریان عدالت در جامعه است. 🔹 عدالت و ولایت از یک‌دیگر تفکیک ناپذیرند، یعنی همان طور که اگر ولی به دنبال جریان عدالت در جامعه نباشد مشروعیت ندارد، در مقابل اگر عدالتی هم بخواهد جریان یابد بدون این‌که نظام ولایت حقه در جامعه حاکم باشد هرگز به مقصد نمی‌رسد و این دو مؤلفه در واقعیت اجتماعی با یک‎دیگر معنا می‌یابند. 🔹 ولایت کاملاً تابع یک معیار کلیشه‌ای و مشخص شده نیست که نتواند متناسب با شرایط هیچ ابتکار عملی نسبت به آن داشته باشد. 🔹 ولی فقیه حاکمی است که ولایت دارد بر این‎که تشخیص دهد متناسب با شرایط، چه احکامی را و به چه کیفیتی باید انجام دهیم. 🔻 دو دسته بی عدالتی 1️⃣ از روی سهل انگاری اتفاق می‌افتد که قابل گذشت نیست و باید آن‌ها را افشا کرده و ابراز نارضایتی و انزجار از آن‌ها داشت. 2️⃣ بخش دیگر بی‌عدالتی‌هایی است که قدرت مواجهه با آن‌ها فعلاً وجود ندارد و ابتدا باید تحصیل قدرت شود، اعم از بی عدالتی در سطح ملی و فراملی. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=16486 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 ✅ @gamedovomenghelab 💠دنبال بیانیه هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ موضوع : تحلیل بیانات آقا ✨ 🌟 استاد : مرتضی سلطانی 🔺مدیر اداره تحلیل بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی 🌑 سه شنبه 30 اردیبهشت 🕰 ساعت 22 🌾🌻🌾🌻🌾🌻 💥 در گروه پشتیبان گام دوم منتظرتونیم👇 http://eitaa.com/joinchat/4173135889Cf3cd43a0d4 لینک گروه☝️ 🌸☘🌸☘🌸
💠 رهبر معظم انقلاب در جلسه تصویری با دانشجویان، بسیار کلیدی و تعالی بخش و در راستای بیانیه گام دوم است. 🌀دیداردانشجویی پارسال هم خیلی مهم بود و امتدادبیانیه 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 ✅ @gamedovomenghelab 💠دنبال بیانیه هستی👆
هدایت شده از گام دوم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 جذب دلهای مردم دنیا بامعرفی انقلاب اسلامی 💥 کتب مقام معظم رهبری 🔺 مطالعه و مباحثه گروهی✔️ 🔺اعطای گواهینامه از ✔️ 🔺دعوت از اساتید✔️ 🔺 افراد موفق در سطح 1 می توانند در دوره های پژوهشگری و مدرسی ثبت نام کنند✔️ 🔺 تخفیف کتابها✔️ 💖 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🦋 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 💠 جهت سیرمطالعاتی واطلاعات بیشتر وارد کانال بشید👆 ✅
1_327922209.pdf
493.2K
🔺توضیحات کامل در مورد سیرمطالعاتی 🌺کتاب ها و نحوه برگزاری و... 💖 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🦋 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 💠 جهت سیرمطالعاتی واطلاعات بیشتر وارد کانال بشید👆 ✅
💥 کتب مقام معظم رهبری ✊ ✊ 🧕 خواهران برای ثبت نام به نام کاربری زیر پیام بدهند👇 🆔 @Yahossein_78 🧔 برادران جهت ثبت نام به نام کاربری زیر پیام بدهند👇 🆔 @Ark1500 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 ✅ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 💠 جهت سیرمطالعاتی وارد کانال بشید👆
دوباره فرستادم برخی ها می گفتند فایل قبلی باز نمی شد
☝️☝️ راستی جلسه شروع شده.... حتما تشریف بیاریید☝️☝️ 🌺تحلیل دیدار دانشجویان خیلی مهمه و در راستای بیانیه می باشه
💥دور نیست اون روزے که آهنگران بخواند "قاسم" نبودے ببینی خون یارانت❣ پر ثمر گشته 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 ✅ @gamedovomenghelab 💠دنبال بیانیه هستی👆
هدایت شده از گام دوم انقلاب
🌐عدالت در بیانیه گام دوم ⭕️اشاره رهبری در بخش اول بیانیه(مقام توصیف)، انقلاب را "موجب سنگین کردن کفه ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور و جابجایی خدمات و ثروت از مرکز به همه جای کشور" می شمارد. در بخش دوم(بایسته های ۷گانه) در بخش عدالت: "تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی را بشدت ممنوع" اعلام می دارند. شاه بیت عدالت خواهی نزد پژوهشگران اقتصاد اسلامی و فقهاء عدالت خواهی مثل شهید صدر همین است که: "توزیع ثروت ملی" مقدم بر "توزیع درآمد ملی" باشد.(۱) به حسب واقعیت میدانی نیز جابجایی های ناروای حاصل از فساد و اختلاس و... در اقتصاد ملی بسیار ناچیزتر از تبعیض های ظاهرا قانونی است که موجب تملّک سرمایه ها و منابع عمومی در دست افراد و گروه های خاص می شود و بالتبع توزیع ناعادلانه درآمد و فاصله طبقاتی راهم موجب میشود. از اینرو تأکید بیانیه گام دوم بر این مهم و حتی مقدم کردنش بر مبارزه با فساد دقت عالمانه و استمرار خط فقاهت عدالتخواه اصیل را خبر می دهد. ❓اما برای پیش برد انقلاب در این عرصه و تقسیم عادلانه امکانات و منابع عمومی کشور بین همه مردم و جلوگیری از "تبعیض در توزیع ثروتهای ملی" -که مادر همه بی عدالتی هاست- چه می توان کرد؟! ⭕️خوانشی تاریخی و کوتاه از ۲دوره مهم: 1⃣دوره پیروزی انقلاب تا سال۶۸: غلبه فضای چپ گرایی و تمرکز دولتی در جوامع بلوک شرق و ایران معاصر انقلاب باعث شد که دولت بزرگ و گسترده هم در قانون نویسی ها و هم در سیاستها و برنامه ریزی ها تئوریزه و اجرا شود. با وجودی که فقه اسلامی صراحتا سه نحوه مالکیت: حاکمیتی(مثل انفال)/مردمی(مثل اراضی فتح شده با جهاد و مباحات عامه و برخی معادن)/خصوصی(املاک خصوصی) را به رسمیت می شمارد و بین این سه در منابع، مصرف و عوائد و امکان تبدیل شدن یا نشدن به هم فرق می گذارد(۲)؛ اما می بینیم سهم مالکیت حاکمیتی و دولتی در قانون اساسی ۵۸ بیشتر و غالبی است. نمونه واضحی را می توان در اموال مصادره شده اول انقلاب مشاهده کرد. روشن است تنها گزینه ی اسلامی، دولتی کردن آنها نبود و می شد در مقابل خصوصی سازی آنها(با فروش یا واگذاری به افراد یاگروه خاص)، آنها را مردمی و عمومی کرد. لکن چون نهاد مردمی در اقتصاد آن روز شناخته شده و مأنوس نیست به استناد اصل۴۵ قانون اساسی همه در اختیار دولت قرار می گیرد(البته در این اصل تصریح به مالکیت دولت در همه اقسام نشده اما عملا معامله مالکیت میشود)! به حسب آمار در سال۵۶ فقط ۱۲۸شرکت دولتی وجود داشت اما در سال ۶۸ به ۲۷۰ شرکت دولتی افزایش می یابد یعنی رشد ۱۱۱درصدی! عمده این رشد بعلت واگذاری شرکتهای مصادره شده به بخش دولتی است که حواشی و توالی خاص آن تا کنون باقی است! دراین دوره به مرور آثار منفی دولت بزرگ در ایران به تبع سایر دنیا مورد توجه قرار می گیرد؛ آثاری مثل کاهش کارآمدی، کسربودجه، رانتی شدن اقتصاد و فساد و... 2⃣دوره پس از رحلت امام و امواج خصوصی سازی: از سال ۱۹۹۱موج های سه گانه خصوصی سازی در دنیا برخاسته و عمده متفکرین و برنامه ریزان کشور مارا هم بدان سو می برد. روز به روز از چپ گرایان کاسته و بسیاری دچار دگردیسی می شوند به گونه ای که در اصل واگذاری های دولتی تقریبا اتفاق نظر شکل می گیرد و اختلافات در نحوه ها و روندها و...باقی می ماند. کار بجایی می کشد که مجمع تشخیص با زعامت آقای هاشمی (والبته در خود داشتن عناصر کلیدی چپ مثل میرحسین و خویینی ها و...) از اختیارات ولایت مطلقه فقیه مطالبه می کند که حتی منابع و بخشهای بزرگ اقتصادی مصرح در اصل ۴۴قانون اساسی را هم از ملکیت واختیار دولت خارج و خصوصی سازی کنند. رهبری انقلاب درابتدا ماحصل ۴سال کار مجمع(۷۷تا۸۱) را با رهنمودهایی عودت می دهد. مجمع در بازنگری ۲ساله سال۸۳ دوباره سیاستها را به رهبری ارائه وایشان ۴بند از ۵بند را پذیرفته و با طرح ۴پرسش اساسی درباره خصوصی سازی بند ج را عودت می دهد و دست آخرسال ۸۵بند ج ابلاغ میشود نکته حائز اهمیت این است که در همه مراحل و ابلاغها بر "گسترش مالکیت عموم مردم" تاکید شده است(۳) ⏬ادامه متن در بخش دوم 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 ☄کانالی متفاوت برای 🔥کانال 🔥
🌐عدالت در بیانیه گام دوم خصوصی سازی نیز در موج هایی را طی کرد در مراحل ابتدایی ایثارگران و کارگران و...در اولویت بودند(برای نمونه: قانون نحوه واگذاری سهام دولتی به ایثارگران و کارگران مصوب ۷۳/۵/۱۲در چارچوب تبصره ۴۱قانون برنامه دوم توسعه)[ http://rc.majlis.ir/fa/law/show/92440 قانون نحوه واگذاری سهام دولتی به ایثارگران وکارگران/ماده ۶ ملاحظه شود] اما به مرور سهم بخش مردمی و طبقات محروم کم و خصوصی سازی به صاحبان سرمایه وافراد وگروه های ویژه اختصاص یافت! به گونه ای که اینبار اتفاق نظری نسبی درباره ناموفق بودن خصوصی سازی در جامعه شکل گرفت. از بزرگان جناح راست و بازار و برخی طرفداران افراطی خصوصی سازی تا نهادهای پژوهشی قانونی مثل مرکز پژوهش های مجلس و حتی اکثریت مردم ایران در پیمایش های سنجش ارزشها و نگرشهای ایرانیان از ناکارآمدی آن سخن گفتند[ https://fa.shafaqna.com/news/718357/ فرشاد مومنی کارنامه خصوصی سازی ] فساد و رانت این نحوه واگذاری ها هم به مرور خود را نشان داد طوری که مسئول سازمان خصوصی سازی را ممنوع الخروج کرد[ http://www.daraian.com/fa/news/153-econews/20389 گزارش سازمان بازرسی از تخلفات سازمان خصوصی سازی] ⬅️سرجمع می توان ادعا کرد یک اجماع مرکب بین نخبگان کشور اتفاق افتاده است: -دولتی ماندن منابع نه! -خصوصی سازی با این رویه و روند هم نه! ⭕️لزوم برگشت به اصول انقلاب: گرچه ایده دولت بزرگ و متمرکز بر ذهنیت متفکران و مقننین دهه اول انقلاب سایه داشت؛ اما آنها دولت بزرگ و متمرکز را نه برای اقتدار و انحصار بلکه برای "عمل کردن بر مصالح عامه" می خواستند(ر.ک:اصول۳و۲۸و۲۹و۳۰ و۳۱و۴۵ قانون اساسی). اینکه کارخانجات بزرگ و ماشین آلات تولید -که در دوره صنعتی جای زمین و ابزار کشاورزی را گرفته بود- می تواند در ملکیت خصوصی باشد یا باید ملک عمومی باشد؟!؛ شهید مطهری در اینباره مناقشات قابل ملاحظه ای دارند(۴). هرچه بود خصوصی سازی راه دیگری را طی کرد. نقش عموم مردم و مشارکت آنها کاسته شد. پدیده خصولتی ها، ارزان فروشی ها، رانت خواری ها از یک سو موج بیکار کردن کارگران واحدها، ورشکستگی و تعطیلی برخی واحدها، افزایش چشمگیر اعتراضات کارگری در سالهای اخیر این ضرورت را دوچندان کرد که در واگذاری ها به مردم برگردیم. امام خمینی نیل به "عدالت اجتماعی اسلام" رابه چند شرط مشروط می کرد که از جمله آنها "دخیل کردن توده های میلیونی مردم محروم در تولید و تلاش و خلاقیت و ابتکار" بود(۵). آن امام عزیز، "ارائه طرح ها و اصول تبیین جهت گیری اقتصاد اسلام در راستای حفظ منافع محرومین و آنان و مبارزه اسلام با زراندوزان" را "بزرگ ترین هدیه و بشارت آزادی انسان از اسارت فقر و تهی دستی" به شمار می آورد(۶). این همان نکته محوری ای است که بیانیه گام دوم انقلاب هم برآن تأکید دارد. ⭕️تجارب دنیا: از دهه ۱۹۹۱که موج خصوصی سازی در اروپای شرقی، شوروی سابق، و سپس کشورهای آسیایی و چین شروع شد؛در کنار "عرضه سهام به صورت کلی یا جزیی به بخش خصوصی"(یعنی سرمایه داران)، انحاء دیگری از واگذاری هم تجربه شد مثل: "عرضه سهام واحدهای دولتی به عموم مردم"، "فروش واحدهای دولتی به مدیریت و کارکنان"، "توزیع مجانی یا ارزان قیمت سهام به عموم". کشورهایی مثل چک،لهستان،فدراسیون روسیه،رومانی،اکراین ،بلاروس، مغولستان،آذربایجان ،گرجستان و...همه "توزیع کوپن سهام به عموم" را تجربه کردند برخی تجارب، موفق و برخی ناموفق بود که بررسی آنها بسیار درس آموز است(در اینباره حتما کتاب:"خصوصی سازی مردمی؛کارایی همراه با عدالت "نشر مرکز پژوهشهای مجلس را مطالعه کنید) در ایران تجربه سهام عدالت یا قانون واگذاری به کارگران تجاربی ناقص وناموفق بودکه سهم زیادی از واگذاری ها را موجب نشد وکارآمدی و عدالت افزایی بالایی رانیز پدید نیاورد. ⬅️جنبش های عدالتخواه وپژوهشگران اقتصاد اسلامی جا دارد با بررسی آن تجارب(ایران و سایر کشورها)در راستای تعالیم بلند امام و رهبری، روشها و روندهای نو را برای چنین واگذاری هایی به عموم مردم بخصوص طبقات فرودست علمی و شدنی و مقبول کنندتا گام دوم انقلاب در حوزه عدالت تحقق یابد. .............................................. پی نوشت ها: ۱و۲.اقتصادنا.شهید صدر ۳.ر.ک:موج دوم انقلاب. محسن رضایی ۴.مجموعه آثار ج۲۰نظری به نظام اقتصادی اسلام ص۴۳۵و۴۹۴ ۵و۶.صحیفه نور ج۲۱ص۱۲۸و۱۲۹/ج۲۰ص۱۲۸ ❗️مطالعه این یادداشت و ارجاعاتش را به عدالتخواهان پیشنهاد کنید 📝محسن قنبریان ۹۷/۱۲/۲۵ 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 ☄کانالی متفاوت برای 🔥کانال 🔥
335454778.khososi.pdf
5.12M
⭕️پیوست یادداشت عدالت در بیانیه گام انقلاب کتاب خصوصی سازی مردمی؛کارایی همراه با عدالت /نشر مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ٭مطالعه این کتاب و آشنایی با تجارب واگذاری سهام شرکتهای دولتی به عموم مردم در کشورهای متعدد را برای بازبینی سیاستهای خصوصی سازی متناسب با گام دوم انقلاب را به جوانانی که چشم امید رهبری برای تحقق این گام مهم اند پیشنهاد میکنیم. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 ☄کانالی متفاوت برای 🔥کانال 🔥
☝️ 6 بخش اول از تبیین مساله عدالت
💥 نسل جوان یا اندیشه جوان؟ 🌀این را هم بگویم: وقتی که می‌گوییم نسل جوان، مقصود حتماً طبقه جوان نیست، مقصود طبقه ‏ای است که در اثر تحصیلات و آشنایی با تمدن جدید دارای طرز تفکر مخصوصی است، خواه پیر باشد یا جوان. اکثریت این طبقه را البته جوانان تشکیل می‌دهند، لهذا می‌گوییم نسل جوان، و الّا بسیار پیرها هستند که طرز تفکر جدید دارند، بسیار جوانها هستند که طرز تفکرشان مثل پیرها و مردم قرون گذشته است. 📕ده گفتار ص ۲۱۲ @gamedovomenghelab