eitaa logo
گام دوم انقلاب
3.1هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
⬅️ توصیه بعدی رهبر انقلاب «پرداختن به و تقویت » بود. ➕ ایشان محصول «علمِ بدون تفکر» را پدیده‌های همچون سلاح‌های کشتار جمعی خواندند و گفتند: به استاد و راهنما نیاز دارد که به‌عنوان نمونه مرحوم آیت‌الله در مسائل فکری، یک استاد و راهنمای مرجع بود.
⬅️ در توصیه بعدی، دانشجویان را به «عمیق شدن در مسائل اصلی کشور و شدن با آنها» فراخواندند.
⬅️ باید با ، و جدا بدور از دعوا و تند و تیزی باشد، گفتند: مانع از این می‌شود که بعضی‌ها در شرایطی که تشکیلات مدیریتی کشور، انقلابی است درباره اهمیت نقش دانشجویان تشکیک کنند، چرا که شما در این دوره است.
⬅️ عرصه دانشجویان را عرصه از مسائل ، و خواندند و در بیان یکی دیگر از مطالبه‌گری صحیح گفتند: و خود را با مطالعه و حضور در دین و اخلاق، مستحکم کنید.
⬅️ را ضروریِ از برخی مدیران دانستند و در بیان توصیه‌ای دیگر، گفتند: مطالبه‌گری شما به‌گونه‌ای باشد که هم در بیان و هم در مقام ارائه و با مغرض، پیدا نکنید.
⬅️ «توسعه دانشجویی» نکته دیگری بود: گروههای جوان و دانشجوییِ زیادی در اروپا و آمریکا و همچنین در کشورهای اسلامی علیه سیاستهای استکباری فعال هستند که با آنها هم به این توان بیشتری می‌دهد هم با به آنها، یک برای کشور در مقابل امپراتوری خبری مستکبران ایجاد می‌کند. البته تقویت ارتباط با دانشجویان کشورهای همسایه یعنی افغانستان، پاکستان و عراق مورد تأکید بیشتری است.
⬅️ کار جمهوری اسلامی بدون و پیش نخواهد رفت؛ توصیه من به جوانان عزیز این است که اولاً مسئولیت کنونی را برای مسئولیت بالاتر قرار ندهند و در هر جا که هستند با بر مسائل آن حوزه برای خدا کار کنند، ثانیاً خود را کشور در بخشی که به آنها واگذار شده، قرار دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔 دوره آموزشی | مدرسه تحول برگزار می‌کند: 🔸 دوره توانمندسازی حرکت ➕ ویژه همه علاقمندان به فعالیت‌های خودجوش مردمی در حوزه فرهنگی و اجتماعی 🔺۲۰ ساعت آموزش مجازی و حضوری در دو بخش عمومی و تخصصی 🔹 سرفصل‌های بخش عمومی: - محله‌محوری - شناخت و حل مسئله - گروه‌سازی - رهبری گروه - جذب مخاطب و ... 🔹 سرفصل‌های بخش تخصصی: - رسانه - آسیب‌های اجتماعی - فعالیت‌های هنری - جمعیت - عفاف و حجاب - قرآن و... ⏰ مهلت ثبت‌نام: تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ 📩 ثبت‌نام از طریق ارسال عدد ۱۰ به سرشماره ۵۰۰۰۵۱۵۱۵۳
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان | ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ 🏷مقدمه: 🗣در خیلی از اشکالها و انتقادها مشکل ما این است که شماها [دانشجویان] با مسئولین مربوطه گفت ‌و ‌شنود ندارید؛ این باید حل بشود. 🔸[نمایندگان] این مجلس، خیلی‌هایشان همین جوانهای دیروز در جایگاه شما هستند؛ انقلابی‌اند. من البتّه یکایک را که نمی‌شناسم، [بلکه] روی مجموعه قضاوت میکنم. ✅اینکه شماها می‌نشینید، فکر میکنید، جوانب مسائل را مطالعه میکنید، به یک نتیجه‌ای میرسید و اینجا با صراحت بیان میکنید، این برای من چیز مطلوب و مفیدی است. 🏷یک کلمه موعظه: 📌انسان در قیامت میبیند که گاهی میشد با یک کار کوچک، یک پاداش بزرگ را اینجا به دست بیاورد... میتوانست با یک پرهیز، با اجتناب از یک حرکت، از یک حرف و از یک فعل عذاب دردناکی را از خودش دور کند؛ نکرد، همّت نکرد. 🔴تصمیم بگیریم درست عمل کنیم، درست حرف بزنیم، درست برنامه بریزیم. 🏷درباره‌ی دانشگاه و مسائل آن: ♦️[از اوّل انقلاب] دو جور نگاه به دانشگاه وجود داشت: 1️⃣نگاه انقلاب 2️⃣نگاه جریان واپسگرای ضدّانقلاب 📌موارد تضاد این دو نگاه: ✅جایگاه نخبه‌پروری برای پیشرفت و حلّ مسائل کشور ❌مهره‌سازی برای انجام خواسته‌‌ی غربی‌ها ✅مرکز تولید علم و تأمین اقتدار ملّی ❌فراگیری پس‌مانده‌های دانش منسوخ‌شده‌ی غربی ✅ ایجاد دانشگاه متدیّن ❌دین‌زدایی از دانشگاه 💠کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت بود از هویّت‌بخشی به دانشگاه، به تبع هویّت‌بخشی به ملّت ایران. 🔺[جمهوری اسلامی] موظّف است دغدغه‌ی دانشگاه را داشته باشد... برای اینکه آن جریان وابسته‌ی واپسگرای ضدّانقلاب به ریشه‌های خارجی ارتباط داشت و آن ریشه‌ها هنوز وجود دارد و آن جریان هنوز هست. 🔸دغدغه‌ی چه چیزی را داشته باشیم؟ ✅در درجه‌ی اوّل، هویّت‌زدایی و آرمان‌زدایی از دانشگاه ❌اینکه گفته میشود ایدئولوژی‌زدایی، یعنی هویّت فکری جامعه که مظهر مهمّش هم دانشگاه و دانشجو است بایستی از بین برود. 💢ممکن است مثلاً ده سال پیش هم این دغدغه وجود داشته، [امّا] امروز این دغدغه بیشتر است؛ چرا؟ [چون] امروز جهان در آستانه‌ی یک نظم جدید است. 💢این جنگ اوکراین را باید یک مقداری با یک دید عمیق‌تری نگاه کرد؛ این جنگ صرفاً یک حمله‌ی نظامی به یک کشور نیست. ریشه‌های این حرکتی که امروز انسان دارد در اروپا مشاهده میکند، ریشه‌های عمیقی است. ⏪اگر قرار شد که کشور بخواهد حضور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشد در تشکیل نظم جدید جهانی، بیشترین مسئولیّت به عهده‌ی کیست؟ دانشجوها، دانشگاهیان. 🏷توصیه‌های کاربردی به دانشجویان: 📍اوّلین توصیه‌ی من به شما دانشجوها پرهیز از انفعال و ناامیدی است... اگر شماها این توصیه را ندیده بگیرید، نه فقط نقش دانشجو تنزّل پیدا میکند بلکه بقیّه‌ی موتورهای حرکت به جلو هم کُند میشود... مواظب باشید به افق و قلّه پشت نکنید. 📍توصیه‌ی بعدی پرداختن به اندیشه‌ورزی است. در دانشگاه دو چیز لازم است: علم و فکر. علم بدون فکر مشکل‌ساز میشود. 📍توصیه‌ی بعدی این است که با مسائل کشور مماس بشوید. انسان [وقتی] مسائل کشور را از دور نگاه میکند، یک جور است، [امّا] وقتی تماس با مسائل پیدا میکند، یک جور دیگر است. 🔹 دانشجوها میتوانند گفتمان‌سازی کنند. 🔹یا از لحاظ فکری جریان‌سازی کنید. 📍طبیعت دانشجو مطالبه‌گری است؛ مطالبه‌گری کنید. 🔹هیچ لزومی ندارد که برخورد تند و تیز بکنید! 🔹مبانی اعتقادی، ایمانی را دانشجوها باید در خودشان مستحکم کنند. 🔹راه‌حل‌ها را بررسی کنید. «تند و تیز برخورد نکنید» را حمل نکنید بر اینکه میگویم سازشگری کنید. 📍دانشجوهای ما، تشکّلهای ما، فعّالیّتهای بین‌المللی داشته باشند. 📍توصیه‌ای به جوانهایی که در رده‌های مدیریّتی قرار گرفته‌اند: ❌سعی کنند این مسئولیّت کنونی را پلّه‌ای برای مسئولیّتهای بالاتر قرار ندهند. ❇️برای خدا کار کنید، متمرکز بشوید روی مسئله‌ای که به شما مربوط میشود. 🏷درباره‌ی فلسطین و روز قدس: 🚩فلسطین، هم مظلوم است، هم مقتدر است؛ مقتدرِ مظلوم. ✅جوانهای فلسطینی نمیگذارند قضیّه‌ی فلسطین فراموش بشود؛ ایستاده‌اند در مقابل تعرّضِ دشمن. 💎روز قدس فرصت خوبی است برای همدلی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و روحیه دادن به اینها و قدرت افزودنِ اینها. ⭕️متأسّفانه دولتهای اسلامی در این زمینه خیلی کم میگذارند، خیلی بد عمل میکنند؛ خیلی بیشتر از این باید برای فلسطین تلاش کرد و کار کرد و حرف زد. ❇️ امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال فلسطینی‌ها را مسلّط کند. 🤲 پروردگارا!‌ دنیای اسلام را، دنیای شیعه را، مشمول تفضّلات ویژه‌ی خودت قرار بده.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ جنگ تمدّنی بین اسلام و غرب 👈 نگاه راهبردی و تمدّنیِ جمهوری اسلامی ایران به «مسئله‌ی فلسطین» از زبان رهبر معظّم انقلاب...
❇️ مسئلۀ دانشگاه از روز اوّل انقلاب یکی از مسائل چالشی بود ⚜ از اوّل انقلاب مسئلۀ دانشگاه به ‌عنوان یک مسئلۀ اساسی مطرح شد؛ یعنی وقتی تشکیل شد، خب داشت، ↩️ داشت: تبدیل و به ؛ تبدیل در سیاست‌های کشور و خارج از کشور به و هدف‌های مهمّی که انقلاب داشت؛ لکن علاوه بر این هدف‌ها چند فوری و پیش رو داشت؛ یکی از این برنامه‌ها بود. ♻️ مسئلۀ دانشگاه از این جهت اهمّیّت داشت که دانشگاه یک واقعیّت بود و یک واقعیّتی بود که مورد نیاز هم بود؛ منتها دو جور نگاه به دانشگاه وجود داشت: یک نگاه، بود و یک نگاه، به دانشگاه. باید آن نگاه جریانِ دوّم تبدیل می‌شد به نگاه انقلاب؛ لذا بود؛ مسئلۀ دانشگاه از روز اوّل انقلاب یکی از مسائل چالشی بود. 🔘 آن اوایل کار، امام یک ستاد انقلاب فرهنگی تشکیل دادند برای ادارۀ دانشگاه‌ها؛ ببینید! این نشان‌دهندۀ اهمّیّت دانشگاه از نظر امام بود. بعد هم امام (رضوان‌‌الله‌‌علیه) بیانات مهمّی دربارۀ دانشگاه [بیان] کردند که نشان‌دهندۀ این است که مسئلۀ دانشگاه مسئلۀ چالشیِ درجه‌ی یک انقلاب بود. ✍️ بیانات امام خامنه‌ای (حفظه‌الله‌تعالی) در دیدار با جمعی از دانشجویان؛ 1401/2/6.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | دانشجوهای ما فعالیتهای بین‌المللی داشته باشند 🔺 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از دانشجویان. ۱۴۰۱/۲/۶ 🌙 @Khamenei_ir
🔸با توجه به نهم اردیبشهت که روز قدس می باشد اگر مشتاق هستید که در فضای بین الملل فعالیت نمایید می توانید از پایگاه های زیر جهت توانمندی اعضای شبکه خود استفاده نمایید 📎muslimna.ir 📌پایگاه جریان شناسی و آینده نگاری جوامع اسلامی 📎@akhbaremoqavemateislami 📌پایگاه اخبار مقاومت اسلامی 📎qodsna.com/fa 📌خبرگزاری بین المللی قدس 📎wikivahdat.com/ 📌ویکی وحدت 📎libaniran.com 📌کاملترین پایگاه مستقل اطلاع رسانی مسائل لبنان 📎iswnews.com 📌کانال خبری - تحلیلی تحولات جهان اسلام 📎iccbso.ir 📌هسته مرکزی بین الملل بسیج دانشجویی 📎@mroshd_ir 📌گروه موسیقی بین المللی وتر 📎@VetrMusic 📌مرکز تربیت مبلغ بین الملل 📎imt-center.ir 📌مرکز شعوبا 📎shouba.ir 📌پایگاه بین المللی همکاری خبری شیعه 📎fa.shafaqna.com 📌مرکز آموزش های بین الملل 📎homaam.ir 📌اندیشکده مرصاد 📎mersadcss.com 📎@HowzehMelalFars 📎tisri.org 📌مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی | | @gamedovomenghelab
مدرسه کسب و کار ویدا با مشارکت اندیشکده مرآت برگزار می کند: ♻️ کارگاه آموزشی (حضوری و مجازی ) 📑با تمرکز بر « نهادها، مجموعه ها و تشکل های فرهنگی و تربیتی» 🕟 اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مکان: حسینیه ارشاد 📌جهت هماهنگی و ثبت نام با شماره ۰۹۳۶۸۸۲۳۸۰۶ مرتبط شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃اهمّیت شب بیست و هفتم🍃 آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی 🔸... در بعضی از روایات نیز شب بیست و هفتم شب قدر دانسته شده است که آن هم شب بسیار مهمّی است و آقایان از آن غافل نشوند! 🔸زید بن علیّ می گوید: پدرم امام زین العابدین علیه السلام در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان از اوّل تا آخر شب دائماً این دعا را می خواندند: 🔸اللَهُمَّ ارزُقنِی التَّجَافِیَ عَن دَارِ الغُرورِ و الإنَابَةَ إلَی دَارِ الخُلُودِ و الِاستِعدَادَ لِلمَوتِ قَبلَ حُلولِ الفَوتِ 📚«لیالی نور» ص ۱۵۰
🔶 آغاز ثبت نام بن کارت اعتباری نمایشگاه کتاب تهران 🔹اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌توانند از امروز با مراجعه به سایت نمایشگاه کتاب به آدرس ketab.ir نسبت به دریافت بن کارت اعتباری خرید کتاب اقدام کنند. 🔹سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۳۵۰ هزار تومان است که از این مقدار، ۱۵۰ هزار تومان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود؛ اعضای هیئت علمی هم سهمیه‌ای ۶۰۰ هزار تومانی دارند که مبلغ ۳۰۰ هزار تومان آن توسط وزارت فرهنگ پرداخت می‌شود. 🔹این بن خرید، تنها در بخش مجازی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند و هر کد ملی تنها یک بار مجاز به دریافت یارانه کتاب خواهد بود.
37.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از متن تا حاشیه دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب
🔰 لوح | امروز «اراده‌ی شکست‌ناپذیر» در فلسطین، جایگزین «ارتش شکست‌ناپذیر» صهیونیست شده است. 📝 بخشی از دستخط حضرت آیت الله خامنه‌ای مربوط به سخنرانی روز قدس ۱۴۰۱ 🏷 🔍 متن کامل سخنرانی را بخوانید👇 https://khl.ink/f/50116
🔰 اطلاع‌نگاشت | مقاومت 🔻مروری بر دستاوردها و مجاهدت‌های جریان مقاومت در منطقه غرب آسیا 🔺مطرح شده توسط رهبر انقلاب در سخنرانی به مناسبت روز قدس. ۱۴۰۱/۲/۹
📚 بازهم توصیه به کتابخوانی 📌 متاسفانه کم کتاب میخوانند. من نمیدانم شماها در مورد استعمار و استعمار نو و مانند اینها چقدر کتاب خوانده‌اید، چقدر مطلب میدانید. خب اروپایی‌ها در یک بُرهه‌ای از زمان یعنی از قرن هفدهم ــ حدود ۱۶۰۰ میلادی؛ اوّل پرتغالی‌ها و بعد اسپانیایی‌ها و بعد دیگران ــ مشغول استعمار دنیا شدند؛ یعنی کشورها را تصرّف میکردند و با خون‌ریزی و با قهر و غلبه و مانند اینها اداره‌ی کشورهای ضعیف را به عهده میگرفتند و منافع آنها را میچاپیدند. در قرن بیستم یعنی بعد از حدود سه قرن، چهار قرن استعمار، به این نتیجه رسیدند که استعمارِ مستقیم دیگر جواب نمیدهد؛ یک سیاست جدیدی به وجود آمد و آن سیاست این بود که در کشورهای هدف، افرادی را تربیت کنند تا آن افراد، همان کاری را انجام بدهند که استعمارگر بنا بود انجام بدهد، همان حرفی را بزنند که او بنا بود بزند، همان اقدامی را در کشور انجام بدهند که استعمارگر بنا بود انجام بدهد؛ اصلاً هدف این است. پس نگاه به دانشگاه و نخبه‌پروری و نخبه‌شناسی در کشورهای هدف برای غربی‌ها این بود که عرض میکنم؛ که اسم این، استعمار نو بود. در این زمینه کتابها نوشته‌اند، حرفها زده‌اند، مطالب تحقیقی زیادی افراد نوشته‌اند که خوب است نگاه کنید. ۱۴۰۱/۲/۶
💠 چنان رفیقم آرزوست 💥 یعنی مرحوم آقای نادر ✅ تشخیص نیازهای کلیدی و پیگیری مجاهدانه و مخلصانه درود و رحمت خدا بر ایشان دوستان فاتحه ای براشون قرائت کنند.
🔴آیا می‌شود امام جامعه به‌شیوۀ علی(ع) مدیریت کند اما غریب و مظلوم نماند؟ 🔴 تنها راه‌حل؛ وجود یک «حلقۀ میانی بین امام و امّت» است که بصیرت‌بخش و سازماندهی‌کنندۀ مردم هستند 📌 تاریخ بعثت و عصر ظهور(فصل دوم) – ج۲۰ 🔻 در مدیریت ولایی، اگر مردم احساس مسئولیت نکنند ولیّ جامعه دچار غربت و مظلومیت می‌شود 🔻 اگر امام‌زمان(ع) هم مثل علی(ع) کریمانه برخورد کند و مردم سستی کنند، غربت و مظلومیت تکرار می‌شود 🔻 آیا امام‌زمان(ع) به همان شیوۀ علی(ع) مدیریت می‌کند یا شیوۀ جدیدی می‌آورد؟ 🔻 امام‌زمان(ع) نیاز به یک حلقۀ میانی دارد که درواقع دولتِ حضرتند؛ اینها با فداکاریِ خود، راه را برای مولا باز می‌کنند ____ 🔘 گفتیم علّت غربت اولیاءخدا احساس مسئولیت نکردن مردم است. اگر مردم نخواستند احساس مسئولیت کنند و خواستند تنبلی و سستی کنند، ولایت هم به آنها زور نمی‌گوید و نمی‌خواهد با سیاست‌بازانه و فریبکارانه و بی‌تقوا عمل بکند و آنها را به مسیر درست وادار کند، در این‌صورت ولایت دچار غربت می‌شود. 🔘 ولیّ خدا کریمانه و بزرگوارانه برخورد می‌کند. دزدان قدرت و باندهای مافیایی هم که همیشه هستند، و همه‌چیز هم به مسئولیت‌پذیری مردم و امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم واگذار شده است حالا اگر مردم، آن بصیرت لازم و آن سازماندهی و عزم و انگیزه برای تحرک را نداشتند، طبیعتاً ولیّ جامعه مثل علی(ع) غریب می‌ماند. 🔘 آیا امام‌زمان(ع) هم می‌خواهد مانند علی(ع) رفتار کند یا می‌خواهد روش را تغییر بدهد؟ اگر روش را تغییر بدهد که این خلاف قرآن است که فرمود «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» چون مردم خودشان باید به قسط قیام کنند. اگر امام‌زمان(ع) به همان شیوۀ بزرگوارانه و کریمانه رفتار بکند، ولی مردم سستی کنند و از آن‌طرف، دزدان قدرت هم به میدان بیایند، دوباره امام‌زمان(ع) هم مثل علی(ع) غریب می‌ماند. 🔘 پس راه‌حل چیست؟ راهش وجود یک «حلقۀ میانی بین امام و امّت» است؛ گروه برگزیده‌ای که قوی‌تر از مردم هستند، بهتر از مردم، امام را درک می‌کنند و بیشتر از مردم برای مردم فداکاری می‌کنند، اینها سازماندهی‌کننده و انگیزه‌بخش‌ به مردم هستند، اینها در مردم علاقه به دین ایجاد می‌کنند و در میان مردم، بصیرت را پخش و منتشر می‌کنند. 🔘 امیرالمؤمنین(ع) چنین یارانی داشت که البته آنها را دانه دانه از دست داد. نمونه‌اش مالک اشتر و عماریاسر است که نقش‌های هر کدام با همدیگر متفاوت بود و معاویه گفت امیرالمؤمنین(ع) دو دست داشت، دست راست و چپ او را قطع کردیم. 🔘 وقتی این دست‌ها قطع می‌شوند، هرچند علی(ع) بین مردم زندگی می‌کند، ولی انگار بین و ایشان مردم فاصله ایجاد می‌شود. حضرت کریمانه برخورد می‌کند؛ ولی ابهّت‌اش می‌ریزد و خیلی‌ها جرأت جسارت پیدا می‌کنند. ابهّت‌ و اقتدار این امام مهربان را چه کسی باید حفظ کند؟ اگر اقتدار نباشد، از طرف دزدها و قدرت‌طلب‌های زورگو که حرمت‌شکنی می‌کنند، ولیّ خدا و جامعه آسیب می‌خورد. 🔘 اگر کسی نباشد که حرمت ولیّ خدا را حفظ کند، ولیّ خدا تنها می‌ماند؛ چون بناست خودِ او کریمانه برخورد کند و ممکن است مردم بصیرت و عزم کافی نداشته باشند. 🔘 این حلقۀ میانی بین امام و امت، در واقع دولتِ حضرت هستند. اینها گاهی به‌خاطر دفاع از مولا، مظلوم واقع می‌شوند، حرف می‌شنوند، غریب می‌مانند و فدا می‌شوند اما راه را برای مولا باز می‌کنند. تیرها را این گروه به جان خود می‌خرند تا به مولا نخورد. 🔘 یک عده‌ای باید باشند که تیرها و ضربات را به جان بخرند تا به امام جامعه برخورد نکند. البته هر کسی توان این فداکاری را ندارد. کسی که سعۀ صدر ندارد، می‌بُرّد و نمی‌تواند امامش را از غربت بیرون بیاورد. 🔘 امام زمان(ع) باید یارانی داشته باشد که تحمل مظلومیت داشته باشند. یاران امام‌زمان(ع) هم مانند خودِ ایشان، با مردم کریمانه و باتقوا برخورد می‌کنند و این مدارا و تحمل را در اوج دارند. 🔘 در زمان امام‌زمان(ع) چنین یارانی هستند که دولت ایشان را تشکیل می‌دهند. به‌واسطۀ وجود این افراد، بصیرت برای همه فراهم می‌شود. اینها با رفتارشان، با منش‌شان و با گفتارشان، مسائل را تبیین می‌کنند. تبیین حق خیلی سخت است. امروز هم حرف حق زدن و نترسیدن از شماتت دیگران، خیلی دشوار است. 🔘 الآن خیلی از روشنفکران و علماء حوزه و دانشگاه در جامعۀ ما به‌خاطر ترس از دوقطبی‌های کاذبی که در جامعه درست شده، نمی‌توانند حرف بزنند، می‌گویند «اگر حرفی بزنم متهم می‌شوم به اینکه طرفدار این جناح یا آن جناح هستم» 👤علیرضا پناهیان 🚩 شبکه افق - ۱۴۰۱/۲/۳ 👈🏻 متن کامل: Panahian.ir/post/7277